Регистрация
25 авг 2011, 19:33

Mind mapping: Нарисувай карта на идеите си (видео)

От Веселина Фотева Всички статии на автора
На хладилника висят десетина бележки. В чантата има поне три тефтера. Един е за ежедневните задачи, вторият - за дългосрочните планове, а последният - за някоя и друга творческа идея. На бюрото чакат още - те са за работните записки. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

72 коментара
 
Преглед на профил

sa6

Рейтинг: 545 Весело
  • 2
  • 19:57
  • 25 авг, 2011

Добра идея но не виждам къде е оригиналното. В IT технологиите ползваме такива структури и софтуери за тях от преди да се родя. Може би сега се шуми защото някой си англичанин тъкмо го е "измислил"

Оценка
-19 +57
 
Преглед на профил

tucker case

Рейтинг: 1111 Весело
  • 3
  • 20:46
  • 25 авг, 2011

тва маркетчиите и менижърите наверно съвсем скоро ще открият и колелото...

фнимафъйтьи с пръвуписат, чи гръмътичкити дьебнът... :)

Оценка
-10 +93
 
Преглед на профил

pitagor

Рейтинг: 305 Неутрално
  • 4
  • 20:54
  • 25 авг, 2011

Ехеее, супер е тва, ако наистина действа - няма да ми е излишно, браво, пичове!

Оценка
-14 +28
 
Преглед на профил

dgd

Рейтинг: 2160 Неутрално
  • 5
  • 21:25
  • 25 авг, 2011

До коментар [#3] от "tucker case":

А малко след това - топлата вода

Пролетарии от всички страни...вие си знаете :)

Оценка
-10 +50
 
Преглед на профил

ju.li

Рейтинг: 1007 Весело
  • 6
  • 21:41
  • 25 авг, 2011

Хах, назад към природата,
пиктограми?!? - лошо няма, те буквите и без това са вече отживелица

Оценка
-1 +52
 
Преглед на профил

ridiculous

Рейтинг: 824 Неутрално
  • 7
  • 21:45
  • 25 авг, 2011

До коментар [#1] от "Iron Maiden":

Ми не, не е простотия. Просто различните хора учат, ползвайки различна част от мозъка. Тези с добра визуална памет, добро асоциативно мислене и повече трудности в абстрактното мислене със сигурност могат великолепно да се възползват от подобен подход. Не всички сме правени по шаблон.

Оценка
-9 +34
 
Преглед на профил

Iron Maiden

Рейтинг: 903 Неутрално
  • 8
  • 21:57
  • 25 авг, 2011

До коментар [#7] от "ridiculous":

Знаете ли, сър — обърна се сервитьорът към ЗейФод, — вашата маймуна ме е разбрала правилно.

Ще дойде ден да плачем за хартиените книги и хартиените пари.

Оценка
-12 +27
 
Анонимен потребител

****

  • 9
  • 22:05
  • 25 авг, 2011

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

 
Преглед на профил

moderacio_ictus

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 10
  • 22:10
  • 25 авг, 2011

Институт по картографиране на мисленето ви предлага подробна топографска снимка на идеите ви. Мащаб по избор. Координатна система- свободна. Примоционална цена от 100 лева. Картографирай се- бъди себе си!

Оценка
-11 +20
 
Преглед на профил

moderacio_ictus

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 11
  • 22:17
  • 25 авг, 2011

Много внимавайте с такива карти, защото има опасност да се изгубите в мислите си и след това не е сигурно дали ще можете да се намерите отново в техния логически лабиринт.

Оценка
-13 +15
 
Преглед на профил

sugar_cherry

Рейтинг: 364 Весело
  • 12
  • 22:24
  • 25 авг, 2011

Идеята ми се струва доста оригинална, особено са хората със силна зрителна памет. Докато техниката все още мълчи пред това как да налее информация за изпити (напр.) в мозъците ни или как да ни програмира организираме добре времето си, подобни подходи биха били полезни.

Оценка
-6 +17
 
Преглед на профил

moderacio_ictus

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 13
  • 22:36
  • 25 авг, 2011

Продължавам да разглеждам топографията на снимките като втрещен. Страхотна идиотийка.

Оценка
-16 +15
 
Преглед на профил

moderacio_ictus

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 14
  • 22:50
  • 25 авг, 2011

В армията ни караха да чертаем подобни неща. "Повдигнати в цвят". На английски "о-хайлайт-ени".Луд на шарено се радва.

Оценка
-13 +16
 
Преглед на профил

pourquoi

Рейтинг: 850 Неутрално
  • 15
  • 23:02
  • 25 авг, 2011

Аз редовно използвам този метод и наистина съществува от памти века . Удобен софтуер със свободен достъп е FreeMind. За учене, особено за хора с визуална памет, е просто неописуемо удобство.

Спирам да говоря на Вие, явно се приема за арогантно :)

Оценка
-3 +28
 
Преглед на профил

Добрият войник Швейк

Рейтинг: 1897 Любопитно
  • 16
  • 23:03
  • 25 авг, 2011

До коментар [#2] от "sa6":

Ами не е затова. Тая мода по западните университети замря преди десетина години. Сега дори и рекламистите на запад не ги учат вече да правят такива неща.
Явно има друго обяснение за странната поява на майнд-мапинга у нас

За войната ний нехаем, на война се ние шляем.

Оценка
-8 +16
 
Преглед на профил

ridiculous

Рейтинг: 824 Неутрално
  • 18
  • 23:12
  • 25 авг, 2011

До коментар [#8] от "Iron Maiden":

"Артър започна да заеква от бяс и не успя да каже нищо обидно, нито пък свързано."

Оценка
-2 +17
 
Преглед на профил

pourquoi

Рейтинг: 850 Неутрално
  • 19
  • 23:16
  • 25 авг, 2011

До коментар [#16] от "Добрият войник Швейк":

Мхм, странно е, но все пак си е добър метод. Аз го използвам, защото имам лека дислексия, но с много силна визуална памет и коренно различен тип на подреждане на мисълта от представените в учебниците, затова за мен е незаменим метод. Обаче за хора, които са свикнали плавно да следват предоставените им средства, може изобщо да не им помогне, а по-скоро да ги обърка. За добър майнд-мапинг се иска човек да извлича и систематизира нещата по по-различен начин и понякога не е добре да се сменят методи.

Спирам да говоря на Вие, явно се приема за арогантно :)

Оценка
-2 +20
 
Преглед на профил

Я

Рейтинг: 271 Неутрално
  • 20
  • 00:31
  • 26 авг, 2011

готина идея, но наистина съществува такъв софтуер, който е безплатен и широко застъпен в някои университети. Полезно е за хора с хаотични мисли

Оценка
-2 +15
 
Преглед на профил

sa6

Рейтинг: 545 Весело
  • 21
  • 00:39
  • 26 авг, 2011

До коментар [#19] от "pourquoi":

Че методът работи, това е сигурно. В някои дейност дори е задължително използването на подобни, както писах горе. Аз например съм си написал такъв графично-текстов редактор, които ми помагат в работата.
Обяснението е просто - човешкият разум е свикнал да работи с предмети (обекти) и дистанции между тях - милиони години еволюция, лов и риболов. Въпреки това човек трябва да развива и аналитичното и логичното мислене (освен ако не реши да става хай-мениджър

Оценка
-2 +16
 
Преглед на профил

d.berov

Рейтинг: 841 Неутрално
  • 22
  • 01:17
  • 26 авг, 2011

ха.. ми аз това го правя откакто почнаха да ме заливат с непосилно много информация в гимназията.. то си имало име

Оценка
-4 +14
 
Преглед на профил

ivakis

Рейтинг: 81 Неутрално
  • 23
  • 09:35
  • 26 авг, 2011

Пробвайте XMind или TheBrain

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

Nixonanim

Рейтинг: 645 Неутрално
  • 24
  • 09:40
  • 26 авг, 2011

Познавам момчетата и използвам метода от както ми го показаха преди няколко месеца. Не разбирам защо Дневник не са написали, че те са основатели на най-големия студентски предприемачески клуб - Start It Smart, създаден преди две години в СУ и обединяващ над 500 млади хора в цялата страна. Можеше и да се споменете, че и Да Винчи е използвал подобен метод при организирането на идеите си.

При мен мисловните карти работят повече от добре - за няколко месеца съм направил десетки и подреждам и организирам значително повече информация за много по-кратко време. Препоръчвам да разгледате и софтуера iMindMap, на създателите на картите, който спокойно може да замести Powerpoint и Project на MS, има версия за iPad и облачна поддръжка. Казвам всичко това от позицията на човек, на който всяка седмица се налага да прави презентации, нови курсове и обучения.

cgart.bg

Оценка
-5 +14
 
Преглед на профил

m_art_in

Рейтинг: 456 Любопитно
  • 25
  • 10:02
  • 26 авг, 2011

До коментар [#24] от "Nixonanim":

Ами да, директно да си бяха написали в статията, че дават рамо на "Start It Smart", вместо скрит ПР и то особенно с нещо, което в нормалните университети се споменава още първите семестри като алтернатива на популярните техники за визуализиране на процеси, структури, етц. С тази статия предизвикват по-скоро снисходителни усмивки, тъйкато е по-подходяща за студентски седмичник, а не за сериозен вестник като Дневник. Сори :/

Оценка
-14 +13
 
Преглед на профил

Мария Антова

Рейтинг: 277 Неутрално
  • 26
  • 10:09
  • 26 авг, 2011

Благодаря на Веселина Фотева, хубаво е човек да научава разни неща, да ги тества и да установя че му вършат или че не му вършат работа. Както не малко умове са казали "важното е да сме любопитни и да не спираме да учим".

"Това което съм, сам си избрах..." eko-exo.com

Оценка
-2 +18
 
Анонимен потребител

****

  • 27
  • 10:42
  • 26 авг, 2011

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

 
Преглед на профил

bette

Рейтинг: 1691 Весело
  • 28
  • 10:45
  • 26 авг, 2011

До коментар [#16] от "Добрият войник Швейк":

да, сигурно тази, че сме винаги с 20-30 години назад във всяка наука?

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

KO3LE

Рейтинг: 274 Неутрално
  • 29
  • 10:47
  • 26 авг, 2011

Аре поне го преведете на кирилица това „Mind Mapping“, ако не можете на български.... От цялата главоблъсканица на английски и български човек може да се обърка та да се нуждае от картинки. Имаме си роден български език и азбука и мииисля, че би следвало да ги използваме.

A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.

Оценка
-13 +7
 
Преглед на профил

Александър Куртев

Рейтинг: 1276 Неутрално
  • 30
  • 10:48
  • 26 авг, 2011

До коментар [#25] от "m_art_in":

Имаш две правописни грешки. Тоест по-подходящо е да коментираш студентски седмичници, а не сериозен вестник като Дневник.

"We must not look to government to solve our problems. Government is the problem." - Ronald Reagan

Оценка
-6 +4
 
Преглед на профил

Александър Куртев

Рейтинг: 1276 Неутрално
  • 31
  • 10:51
  • 26 авг, 2011

До коментар [#29] от "KO3LE":

последните три букви от псевдонима ти описват как си с ума. Като си имаме роден български език си напиши името с български букви.

"We must not look to government to solve our problems. Government is the problem." - Ronald Reagan

Оценка
-4 +7
 
Преглед на профил

kndmv

Рейтинг: 193 Неутрално
  • 32
  • 10:53
  • 26 авг, 2011

У нета има софт за целта. Пробвах един онлайн инструмент.. Ама нещо не ми се стори много полезно.

Не виждам много разлика от жълтото листче.

Докато не влезе в база и не се категоризира си е просто още едно писание...

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

manasiev

Рейтинг: 250 Весело
  • 33
  • 10:55
  • 26 авг, 2011

Аз не разбрах, защо е нужно да бъдеш обучаван да правиш подобни неща?!? Методът работи, най-вече за хора с визуална памет, в никакъв случай не е нещо ново, най-вече "открито"...още по-добре, ако имаш и един празел лист, за да си правиш паралено с това и брейн сторминг...НО ако никога не си чувал за това, една статия в "лошата енциклопедия" е напълно достатъчна...Мисля, че коментарът за колелото по-горе най-добре описва статията.

Оценка
-3 +6
 
Преглед на профил

m_art_in

Рейтинг: 456 Весело
  • 34
  • 10:56
  • 26 авг, 2011

До коментар [#30] от "Александър Куртев":

Хаха Ами да, признавам българския език не ми е силна страна, но това не ми пречи да имам мнение по съществото на статията.

Нека чуем е твоето мнение за майнд маповете и надъханите младежи!

ПС: И ти имаш провописна грешка, и то в доста по-кратък текст, докато коментираш моите грешки

Оценка
-3 +4
 
Преглед на профил

pitagor

Рейтинг: 305 Неутрално
  • 35
  • 10:59
  • 26 авг, 2011

До коментар [#29] от "KO3LE":
Mind mapping е термин, ти брейнсторминг превеждаш ли го?

Оценка
-3 +6
 
Преглед на профил

kndmv

Рейтинг: 193 Неутрално
  • 36
  • 11:03
  • 26 авг, 2011

Не че критикарствам. По-скоро си мисля как да се електронизира процеса и някак да се върже със някаква последваща система от дейности, време, хора и т.н.....

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

bette

Рейтинг: 1691 Весело
  • 37
  • 11:06
  • 26 авг, 2011

До коментар [#35] от "pitagor":

*-ко, умствена карта значи, сори че за тебе английския е тъмна индия и си мислиш, че значи нещо друго

Оценка
-4 +2
 
Преглед на профил

bette

Рейтинг: 1691 Неутрално
  • 38
  • 11:06
  • 26 авг, 2011

и правене на такава карта

Оценка
-4 +2
 
Преглед на профил

bette

Рейтинг: 1691 Весело
  • 39
  • 11:09
  • 26 авг, 2011

ето, за незнаещите английски

http://bg.wikipedia.org/wiki/Мисловна_карта

статията е от 2006, демек не е почти чак толкова нова

Оценка
-5 +2
 
Анонимен потребител

****

  • 40
  • 11:09
  • 26 авг, 2011

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Преглед на профил

bette

Рейтинг: 1691 Весело
  • 41
  • 11:11
  • 26 авг, 2011

СУ, по следите на българската уикипедия, от горкия елитен университет още не са си превели терминът на английски, но има време, има време!

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

bette

Рейтинг: 1691 Неутрално
  • 42
  • 11:12
  • 26 авг, 2011

*термина от английски на български

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

pitagor

Рейтинг: 305 Неутрално
  • 43
  • 11:13
  • 26 авг, 2011

До коментар [#37] от "bette":
хаха един от двамата не мисли много май май

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

manasiev

Рейтинг: 250 Весело
  • 44
  • 11:14
  • 26 авг, 2011

До коментар [#35] от "pitagor":
Термини? Нещо е прекалено сериозно това название...Според мен "мозъчна буря" звучи много добре на български, при това има и някаква нотка на драматизъм...

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

Скиорски

Рейтинг: 318 Неутрално
  • 45
  • 11:15
  • 26 авг, 2011

След като четох статията 3 пъти и гледах картинките(майн маповете) стигнах до извода че не само жените обичат да усложняват нещата, особено като гледах примера с организирането на 5-годишнината. А това с тениса - направо мисля да се обадя на Гришата и да го бия в 2 сета за 1 час.
Сега мисля да направя един майн мап за това как баба ми отглеждаше домати и чушки. По същия начин както нейната баба я е учила на тези неща. Само се чудя дали да не направя един майн мап преди това и на това как да направя майн мап.

Оценка
-5 +6
 
Преглед на профил

bette

Рейтинг: 1691 Неутрално
  • 46
  • 11:16
  • 26 авг, 2011

До коментар [#43] от "pitagor":

(какво значи) на английски = от английски на български, може като ~

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

bette

Рейтинг: 1691 Неутрално
  • 47
  • 11:17
  • 26 авг, 2011

До коментар [#45] от "Скиорски":

"мисловна карта", моля

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

bette

Рейтинг: 1691 Весело
  • 48
  • 11:18
  • 26 авг, 2011

Ей за това Курнезов е прав, щото от бесепе може да не са много умни, но разни като "майнд мап е термин и не може да се преведе" са направо чупещи тъпомера

Оценка
-3 +5
 
Преглед на профил

teddyyyyy

Рейтинг: 598 Неутрално
  • 49
  • 11:18
  • 26 авг, 2011

Аман от негативизъм, като ви чета постовете и лошо ми става. Никъде не се казва тази пространна статия, че е толкова иновативна техниката, та да се пените. Но е факт,че хората на запад се учат как да ги правят тези неща и им връзва доста повече в много отношения от колкото на нас. А пък колкото до нашите университети, аз не познавам човек да е учил така. Майнд мап (както искате му викайте) се прави само за някакви курсови работи, защото някой си (професор) го е видял в западните стандарти и иска да е там за авторитет. Мене идеята ме кефи пък

Оценка
-1 +9
 
Преглед на профил

Скиорски

Рейтинг: 318 Весело
  • 50
  • 11:19
  • 26 авг, 2011

Ооо съжалявам - голяма грешка . Ще се опитам да направя и една мисловна карта как да се избягват такива грешки.

Оценка
-3 +2
 
Преглед на профил

Боян Юруков

Рейтинг: 1917 Неутрално
  • 51
  • 11:20
  • 26 авг, 2011

Ако имате идеи, които искате да споделите, защото биха били полезни на останалите и/или нямате време да ги осъществите, може да ги публикувате в новия блог BrainstormMonk:
http://brainstormmonk.com
http://yurukov.net/blog/2011/05/23/nov-blog-idei-i-nqkakvi-tam-monasi/

Там вече съм споделил доста идеи, някои от които вече са осъществени. Има и полезни ресурси и дискусии по темите.

Lipsva.com | Yurukov.net | Crime.bg

Оценка
-4 +3
 
Преглед на профил

Боян Юруков

Рейтинг: 1917 Неутрално
  • 52
  • 11:20
  • 26 авг, 2011

До коментар [#47] от "bette":

Да, този превод е добър. "Мисловна карта"

Lipsva.com | Yurukov.net | Crime.bg

Оценка
+5
 
Преглед на профил

Боян Юруков

Рейтинг: 1917 Неутрално
  • 53
  • 11:21
  • 26 авг, 2011

Хайде обаче някой да ми преведе brainstorming без тъпизми като "мозъчна атака"

Lipsva.com | Yurukov.net | Crime.bg

Оценка
-2 +8
 
Преглед на профил

shang

Рейтинг: 247 Неутрално
  • 54
  • 11:22
  • 26 авг, 2011

хехе то^цхно това правя в момента на работа само ^цхе със софтуер: mindjet mind manager
полезно е за разни сложни схеми с много елементи и взаимозависимости , но не е като да зависи света от майнд маповете

Оценка
-1
 
Преглед на профил

bette

Рейтинг: 1691 Неутрално
  • 55
  • 11:24
  • 26 авг, 2011

чешки: Myšlenková mapa (а не mind map)
испански: Mapa mental (пак не е mind map)
италиански: Una mappa mentale è una forma di rappresentazione grafica
руски: Диаграмма связей - тея съвсем са се объркали! как да не е mind map, заблудени хора
норвежки: Tankekart

мда, има и езици, в които е mind map, но са в съотношение по-малко, и предполагам там е mind map, заради умници като тези от СУ, със сигурност не са от ФСФ, са го определили да е така

Оценка
-5 +3
 
Преглед на профил

bette

Рейтинг: 1691 Неутрално
  • 56
  • 11:27
  • 26 авг, 2011

* които са го определили

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

sa6

Рейтинг: 545 Весело
  • 57
  • 11:40
  • 26 авг, 2011

До коментар [#49] от "teddyyyyy":

В западните университети белите професори правят майнд-мап-ове и си драскат, индийските професори правят софтуерни клауд сълюсъни, а китайските професори правят мобилни комуникации от 4-то поколение. И тък като са богати, има бизнес за всички

Оценка
-3 +4
 
Преглед на профил

manasiev

Рейтинг: 250 Весело
  • 58
  • 11:40
  • 26 авг, 2011

До коментар [#53] от "Боян Юруков":

индейна стимулация
тайфун от идеи
идейно нападение
идейна експлозия
мозъчен циклон
мозъчно възбуждане
идейна лотария (предвин факта, че винаги се надяваш поне сто идеи от една да е добра)
идейно (мозъчно) тото
идейно нахвърляне
сто идеи на куп
от нищо нещо
...

"тъпизми"... а аз си мислех, че основното правило в брейн сторминга е избягването на всякви категоризации относно идеите, които се давад...
бтв и преводът не е нужно да е точен, той може да се прави в предвид на някакъв културен контекст...както примерът с руския даден от Бетт

Оценка
-2 +6
 
Преглед на профил

bette

Рейтинг: 1691 Любопитно
  • 59
  • 11:47
  • 26 авг, 2011

До коментар [#58] от "manasiev":

сори, сложих ти минус, но за културния контекст си прав

според мен, за да се преведе един термин (а е хубаво поне повечето да ги превеждаме, ако не всички),

първо да си обясниш какво е
второ да си обясниш какво не е (както казваш)
трето да дадеш определение на български - дълго на това какво е и какво не е
накрая просто го съкращаваш дългото определение максимално и избираш най-подходящите думи (по отношение на смисъл, но и звучене, тоест лесно да се помнят на български)

И да кажа защо според мен термините трябва да са български? Защото ако искаме да имаме наука трябва освен да "внасяме" такава, вкл. термини, и да правим такава. А като правим такава, за да е българска, термините трябва да са български.

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

Радослав Георгиев

Рейтинг: 362 Неутрално
  • 60
  • 11:58
  • 26 авг, 2011

Всички приехте мисловните карти като панацея и от там тръгва объркването
Това е просто метод за водене за записки, с който се помни по-лесно.
Мозъкът мисли с картинки, а не с текст Който е преминал към този начин на водене на записки - не е сбъркал.
И тук не е въпрос кога, как и от кой са измислени мисловните карти, въпросът е, че ако някой има желание - вече има къде да се научи.

http://rado-dev.com - блогът на един ФМИ-ист :)

Оценка
-2 +10
 
Преглед на профил

manasiev

Рейтинг: 250 Неутрално
  • 61
  • 12:03
  • 26 авг, 2011

мозъчно разпищолване?? хмм трябва да има и малко чувство за хумор, понеже брейн стормингът е предвиден да бъде забавна дейност, а нали забавното отключва креативността...

До коментар [#59] от "bette":
Споделям! Може би в много сериозните науки, пълни с термини от латински и гръцки това е по-малко проемливо...
----------------------
Но съм сигурен, че ако този метод "мисловна карта (картографиране)" беше описан и приложен първо в България, щеше да има съвсем различно название, дори като смисъл.
----------------------
Другото което е- преводът е вид творческа дейност и винаги води до някакво културно обогатяване, макар и минимално (разбира се, ако употребата му не се налага насилствено с разни безумни закони).

Оценка
-1
 
Преглед на профил

Laska Nenova

Рейтинг: 113 Весело
  • 62
  • 13:41
  • 26 авг, 2011

Ползвам метода от известно време. Рисуването ми куца, но какво да се прави , все пак картите са си за мен, а не за показване!

L.Nenova

Оценка
+7
 
Преглед на профил

kait

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 63
  • 13:57
  • 26 авг, 2011

Все ми се струва, че на повечето пишещи мнения им убягва същественото??!! Защо този материал е публикуван? Най-важното е, че ДОБЪР /нов, стар... няма значение/ метод е ЛИЦЕНЗИРАН и ПРЕВЪРНАТ в БИЗНЕС. Т.е. водят се курсове, рекламира се като успешен, и т.н. . прави пари и се разпространява. Жалко е, че такъв път за мисловен продукт или МЕТОД няма в България. Представете си, че сте намерили интересен подход за запомняне и организация /като мисловни карти, напр./ , Сега кажете :
как ще ги лицензирате? къде ще ги популяризирате ? и кой в България, знаейки, че методът е Български ще плати за вашия курс?
Затова ВНАСЯМЕ знания и умения от чужбина.. Не защото ги нямаме тук !
Тук те просто - нямат живот!

Оценка
-1 +8
 
Преглед на профил

Violet

Рейтинг: 461 Неутрално
  • 64
  • 16:31
  • 26 авг, 2011

Представете си, че сте намерили интересен подход за запомняне и организация /като мисловни карти, напр./ , Сега кажете :
как ще ги лицензирате? къде ще ги популяризирате ? и кой в България, знаейки, че методът е Български ще плати за вашия курс?
Затова ВНАСЯМЕ знания и умения от чужбина.. Не защото ги нямаме тук !

Един пример. Някой знае ли/спомня ли си за българинът инж. Койчо Митев, изобретил универсален речник или метод за комуникация на майчин език? И знаете ли какво стана с неговия патент?

http://www.novavizia.com/399.html

http://ganspace.blogspot.com/2008/04/blog-post_03.html

Време е да дойдат новите "Горяни": http://www.youtube.com/watch?v=sw5FbEOGFJ4

Оценка
+5
 
Преглед на профил

Violet

Рейтинг: 461 Неутрално
  • 65
  • 16:38
  • 26 авг, 2011

А по темата за техниката с мисловни карти - да, полезно за деца, ученици, студенти и... мъже, които да придобият кортикални умения /ползването на двете мозъчни полукълба/ и да спрат да търсят логика там, където е няма. За разлика от мъжкия мозък този на жените позволява на нас, жените, да притежаваме това умение. Проблемът е, че не го ползваме постоянно, а само ако се чувстваме застрашени и/или притиснати до стената от неотложни проблеми. Затова се и казва, че жените били по-интелигентната половина на човечеството В рамките на допустимите грешки и чувство на хумор

Време е да дойдат новите "Горяни": http://www.youtube.com/watch?v=sw5FbEOGFJ4

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

Nixonanim

Рейтинг: 645 Неутрално
  • 66
  • 21:05
  • 26 авг, 2011

До коментар [#63] от "kait":

Напротив, аз лично когато говоря за тях винаги разказвам и за сугестопедията на д-р Лозанов.

cgart.bg

Оценка
+5
 
Преглед на профил

pourquoi

Рейтинг: 850 Неутрално
  • 67
  • 09:46
  • 27 авг, 2011

До коментар [#36] от "kndmv":

Аз написах вече името на един софтуер- FreeMind, можеш да си направиш картата, да я експортнеш като HTML, pdf, jpeg или формат, който може да се отвори от OpenOffice. За мен този е най-удобен, може да го пробваш. Софтуерът е безплатен и със "свободен достъп" от тук: http://freemind.sourceforge.net/wiki/index.php/Main_Page

Спирам да говоря на Вие, явно се приема за арогантно :)

 
Преглед на профил

kait

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 68
  • 20:08
  • 27 авг, 2011

Надявах се полемиката да тръгне в друга / конструктивна/ посока.
Напр. Исках да чуя мнение / някаква светлинка.?/ какво би трябвало да се промени, за да има шанс "добра практика" от България?! Съвсем скромно си мислех.. Не всеки може да има "велико прозрение". но .. малък добър опит, практичен, уместен, енерго спестяващ, ефективен за нещо малко / енерия за мислене, за организация,за учене.. ? / Знам ли? Видях, мнение, че който си има нещо - трябва да си го внедрява и да си намери начин да му го признаят...? Така било в демократичното общество? Така ли е наистина? Никъде ли добрите практики не срещат подкрепа? насякъде ли те искат налагане? Налагане като 'СТРАТЕГИЯ- циклене? Колко е добро? Колко е полезно? Колко пари ще донесе..?
Няма ли "банки" за малки добри идеи, които да се четат от интересуващи се хора?
Има ли интересуващи се хора?
Какво става със самочувствието на автора?

Оценка
+5
 
Преглед на профил

ot4eto

Рейтинг: 389 Неутрално
  • 69
  • 08:48
  • 28 авг, 2011

Това ми прилича на някаква псевдонаучна измислица от типа НЛП. Но не е лошо, нека да се опитват, човек не знае от къде ще изкочи заека. Стига да не го превръщат в някаква Ню-ейдж религия.

Оценка
-6 +1
 
Преглед на профил

aru

Рейтинг: 248 Неутрално
  • 70
  • 16:33
  • 28 авг, 2011

Лошо впечатление ми направи, че картите на момчетата са нито на български, нито на английски.

Оценка
-4 +1
 
Преглед на профил

aru

Рейтинг: 248 Весело
  • 71
  • 16:34
  • 28 авг, 2011

Както и загвавието! Хахахахаха!

Оценка
-4 +1
 
Преглед на профил

KO3LE

Рейтинг: 274 Неутрално
  • 72
  • 22:21
  • 08 сеп, 2011

До коментар [#31] от "Александър Куртев":

Между псевдоним и текст в медия аз лично правя разлика. Може пък латинската азбука да ми харесва повече за псевдоним, но да предпочитам да чета вестници на български, особено ако са българско издание. По същия начин много хора използват вместо псевдоним „никнейм“ от английски защото само това им е в акъла от промиване на мозъка с английско съдържание. В резултат се получава една каша където нито говорим на английски както трябва, нито българският ни прилича на български. Поне си мисля, че медиите могат да осъществят някакви напъни да превеждат всичко на български, така че да се получава едно кохерентно и еднородно езиково съдържаание. Мерси!

A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.

Оценка
-1 +1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.