Регистрация
08 сеп 2011, 19:21

Андрей Кончаловски: Талантът е по-важен от свободата на словото

От Светослав Тодоров Всички статии на автора
Руският режисьор и сценарист Андрей Кончаловски представи в София новия си филм "Лешникотрошачката на 3D". Той разговаря с журналисти и почитатели както за произведението му, в което участват американските актьори Джон Туртуро ("Големият Лебовски") и 13-годишната Ел Фанинг ("Странният случай с Бенджамин Бътън"), така и за кариерата си, която навлиза в шесто десетилетие. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

79 коментара
 
Преглед на профил

blader

Рейтинг: 266 Неутрално
  • 1
  • 19:53
  • 08 сеп, 2011

"Не вярвам в свободата на словото. Тя не ти дава нищо, съвсем нищо"

Ми как да вярваш, ти вярваш в руския ботуш.

They didn't know it was impossible so they did it...

Оценка
-53 +69
 
Преглед на профил

mapto

Рейтинг: 2079 Неутрално
  • 2
  • 20:08
  • 08 сеп, 2011

Наскоро в Германия работих по едноседмичен проект с международна група, в която хората не се познаваха предварително. Всички имаха опит и никой не напираше да командва. Естествено първите ден-два имаше момент на формиране и хаос. На другия ден рускинята (оказа се, че е декан на http://cintis.org) ми каза: "тук, с тая демокрация е много трудно да се работи". Само не разбрах тя кого предлагаше за лидер на проект, в който така или иначе работихме по един вид колективна форма на изкуство...

"When you're young, you look at television and think, There's a conspiracy..." - Steve Jobs

Оценка
-7 +46
 
Преглед на профил

далекоглед

Рейтинг: 574 Неутрално
  • 3
  • 20:28
  • 08 сеп, 2011

"Не вярвам в свободата на словото. Тя не ти дава нищо, съвсем нищо. Филмите, които създадох в Русия, бяха направени във време, когато нямаше никаква свобода. Най-важното нещо е талантът. А той се проявява, когато има публика. "
..................
Ексцентрична мисъл на безспорно големия Кончаловски.
Вярно, е че талантът е първостепенен в изкуството. Но все пак публиката трябва да има съответното ниво на мисловна свобода за да възприеме пълноценно таланта. Не виждам защо талантът трябва да бъде отделян или противопоставян на свободата на словото. Вероятно условията на соцтоталитаризма са били творческо предизвикателство за много хора на изкуството.

Оценка
-6 +73
 
Анонимен потребител

****

  • 4
  • 21:01
  • 08 сеп, 2011

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Преглед на профил

molesan2

Рейтинг: 1875 Неутрално
  • 5
  • 21:04
  • 08 сеп, 2011

До коментар [#3] от "vperfanov":Прав сте като употребявате думата "вероятно",но това "вероятно" на практика с идването на демокрацията не се оказа вярно с оглед "условията на соцтоталитаризма" като "творческо предизвикателство",защоо аз още чакам да излязат наяве написаните,но "скривани по чекмеджетата от окото на вездесъщата ДС "талантливи художествени произведения-романи,повести,разкази,сценарии,картини..!Чакам ги вече повече от 20 години,но те все още не се показват!Дали не са ги изяли мишките?Ех,соцтоталитаризъм,соцтоталитаризъм,колко бездарници,колко дребни души и откровени неудачници се оправдават и ще се оправдават с теб!И колко само е прав Кончаловски!

Оценка
-22 +16
 
Преглед на профил

Тропчо

Рейтинг: 942 Неутрално
  • 6
  • 21:16
  • 08 сеп, 2011

Георги Марков, годишнината на чието убийство беше вчера, дали би се съгласил с големия Кончаловски?

www.zaednovchas.bg +

Оценка
-11 +51
 
Преглед на профил

Петър Иванов

Рейтинг: 1220 Весело
  • 7
  • 21:16
  • 08 сеп, 2011

Сержант Жеймс1 , днес много рано ви са ви изтървали от инструктажа в пасольството?

Оценка
-5 +26
 
Преглед на профил

СДС

Рейтинг: 4288 Весело
  • 8
  • 21:27
  • 08 сеп, 2011

Талантът е по-важен от свободата на словото
....................
Факти:
Баща му е бил авторът на химна на СССР, а брат му е Никита Михалков.
Кончаловски е сина на писателя написал химнът на СССР по поръчка на Сталин.......
Шуробадажанак от баш най-съветски вид. Да.
Май по-важното в случая е, че братът на тоя неблагодарник е не кой да е ,
а самият Никита Михалков.
След "Сибириада" тоя бяга за САЩ, защо не си остана в съветската кочина бе мухъл?
Милош Форман по ми харесва. Хем е велик, хем не се изцепва като тоя самозабравил се комерциален пръдлю: много поздрави от
Танго и Кеш

Съюз на Държавните Сигурности Времето е наше! Времето е пари! Парите са наши, времето е Ваше!

Оценка
-23 +72
 
Преглед на профил

GogoPG

Рейтинг: 2376 Любопитно
  • 9
  • 21:31
  • 08 сеп, 2011

Обичам таквиз едни лафове. А ако няма свобода на словото, как някой ще разбере, че друг някой, извън кръга на титана Кончаловски, притежава някакъв талантец? По годините лишаване от свобода, отсъдени от талантливия, не особено свободен, но по-важен от индивидуалния талант съд ли?!?

Vae, puto deus fio :)

Оценка
-7 +57
 
Преглед на профил

domakinq

Рейтинг: 6617 Неутрално
  • 10
  • 21:40
  • 08 сеп, 2011

До коментар [#8] от "СДС":
+++++.
И моите мисли са близки до Вашите. Много е лесно, когато си израснал в такова семейство, да омаловажаваш свободата на словото. Само да добавя, че по майчина линия Кончаловски е част от голям дворянски род, близък до императорския двор.

Оценка
-7 +55
 
Преглед на профил

niceprson

Рейтинг: 3403 Неутрално
  • 11
  • 21:54
  • 08 сеп, 2011

Т'ва ми е в топ10 на тъпите изказвания за 2011 ! Как може таланта (дарба) да е по-важна от основна човешка свобода, без която не би имало демокрация ?

Не се страхувайте, че се движите бавно, а само ако стоите на едно място.

Оценка
-9 +49
 
Анонимен потребител

****

  • 12
  • 22:00
  • 08 сеп, 2011

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Преглед на профил

Flash

Рейтинг: 2336 Неутрално
  • 13
  • 22:04
  • 08 сеп, 2011

Абе какво им става на тия хора, бе?! Първо Боно обяснява колко било готино, че в Китай има контрол над интернет, сега Кончаловски обяснява как няма значение свободата на словото... Май и двамата са забравили, че пробиха точно защото бяха в държави, в които има свобода на словото. Що Боно не направи песен за Тянанмън в Китай или пък Кончаловски филм срещу КГБ в Русия...

"Всички простаци побесняват, когато ги наречеш простаци" - Дж. Д. Селинджър, "Спасителят в ръжта"

Оценка
-8 +56
 
Преглед на профил

Гилгамеш

Рейтинг: 2962 Неутрално
  • 14
  • 22:28
  • 08 сеп, 2011

До коментар [#3] от "vperfanov":

Именно това е. Той си гледа от неговата камбанария. Да не ви давам примери - от Иисус Христос, през Галилей, до писателите дисиденти от 19-20 век. Никой от тях не се е радвал на свобода на словото, и въпреки това са успели да разгърнат таланта си.

НО!

За да стигне техният талант, превъплътен в слово, музика или бои до своя адресат - именно тогава е необходима свобода на словото.

Или както казва Иисус - "Никой не пали светилник, за да го скрие в шкафа си".

Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg

Оценка
+40
 
Преглед на профил

tivoli

Рейтинг: 1855 Неутрално
  • 15
  • 22:32
  • 08 сеп, 2011

Я на Кончаловски да му забранят филма (просто защото на някого така му е скимнало), пък да го видим какви ще ги приказва после за свободата на словото! (Иначе, безусловно, има правото да ги дрънка тия глупости! Аз, съответно, имам правото да си кажа като не ми харесва!)

Оценка
-2 +37
 
Преглед на профил

Каишков

Рейтинг: 2499 Неутрално
  • 16
  • 22:33
  • 08 сеп, 2011

Как може таланта (дарба) да е по-важна от основна човешка свобода, без която не би имало демокрация ? - цитат на коментар #11 от “ямболия”

Е, какво толкова чудно има. Без дарба няма и демокрация, защото последната се създава от талантливи хора. Не живеем ли в бездарна демокрация вече толкова време? Без талант тя налага мързел, неграмотност и апатия, а вместо публика - създава чалги и тълпа "фенове".

Оценка
-25 +13
 
Преглед на профил

tivoli

Рейтинг: 1855 Неутрално
  • 17
  • 22:36
  • 08 сеп, 2011

... Боно обяснява колко било готино, че в Китай има контрол над интернет...- цитат на коментар #13 от “Flash”

Боно се изказа преди време, че всички, които download-ват музика са пирати и трябва да бъдат арестувани! Не знам какво пуши, но явно доста зле му влияе!

Оценка
-7 +25
 
Преглед на профил

rosen

Рейтинг: 436 Неутрално
  • 18
  • 22:36
  • 08 сеп, 2011

Стига де, Кончаловски е голям режисьор и най-малкото може да бъде наречен типично комерсиален, междудругото той е антипутинист-за разлика от брат си и през целия си живот е в конфликт с баща си. Не случайно не носи и неговата фамилия.Спомням си фурора на "Влака беглец" е на една от първите кинопанорами по време на соца, тогава за нас Кончаловски беше голяма работа. Човекът е творец, свободна душа, ексцентрик- и прав -свобода не прави таланта, таланта е нещо друго.

Свободата е на върха на копието...

Оценка
-7 +25
 
Преглед на профил

Каишков

Рейтинг: 2499 Неутрално
  • 19
  • 22:37
  • 08 сеп, 2011

Или както казва Иисус - "Никой не пали светилник, за да го скрие в шкафа си". - цитат на коментар #14 от “Гилгамеш”

Свободата на словото не е патосът на Исус, напротив:
Защото Аз от Себе Си не говорих; но Отец, Който Ме прати, Той Ми даде заповед, що да кажа и що да говоря. (Йоан 12:49)

Оценка
-17 +9
 
Преглед на профил

katiya

Рейтинг: 847 Неутрално
  • 21
  • 23:05
  • 08 сеп, 2011

"Не вярвам в свободата на словото. Тя не ти дава нищо, съвсем нищо".
Освен може би неограничен достъп на произведението на автора до публиката, пред която талантът му да може да се прояви. А по думите на самия Кончаловски "ако няма публика – няма как талантът да бъде налице".
Щото можеше и да си остане да твори в СССР, а не да бяга в Америка.

Оценка
-2 +23
 
Преглед на профил

vasiliyk

Рейтинг: 626 Неутрално
  • 22
  • 23:17
  • 08 сеп, 2011

До коментар [#3] от "vperfanov":

Мисловната дейност няма нужда от свобода. Никой не може да влезе в главата ти. Нямаш нужда от свобода на словото за да мислиш свободно.

Оценка
-9 +14
 
Преглед на профил

tralala2010

Рейтинг: 1107 Неутрално
  • 23
  • 23:41
  • 08 сеп, 2011

"Талантът е по-важен от свободата на словото"
Ами водката? Къде е нейното място в цялата дилема?

Оценка
-5 +9
 
Преглед на профил

scorpi_4404

Рейтинг: 1960 Любопитно
  • 24
  • 23:45
  • 08 сеп, 2011

И двете са важни,да знаете.

Опознай себе си...Нищо излишно.

Оценка
-2 +8
 
Преглед на профил

Mickey

Рейтинг: 1525 Неутрално
  • 25
  • 02:52
  • 09 сеп, 2011

Нямаш нужда от свобода на словото за да мислиш свободно. - цитат на коментар #22 от “vasiliyk”


Така е, ама пък и никой нямаше и знае за това!

Изгони ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай БСП пак ! )

Оценка
-1 +12
 
Преглед на профил

Mickey

Рейтинг: 1525 Неутрално
  • 26
  • 02:55
  • 09 сеп, 2011

Пък ако ще се връщаме назад:

"В началото, бе словото!"

www.youtube.com/watch?v=n7qxobuhd8s

Изгони ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай БСП пак ! )

Оценка
-2 +9
 
Преглед на профил

Дон Кихот

Рейтинг: 1939 Разстроено
  • 27
  • 08:12
  • 09 сеп, 2011

"Не вярвам в свободата на словото. Тя не ти дава нищо, съвсем нищо",

Много удобно за Путин! И той като брат си става глашатай на властта!

Оценка
-3 +18
 
Преглед на профил

Iron Maiden

Рейтинг: 903 Неутрално
  • 28
  • 08:28
  • 09 сеп, 2011

Солженицин едва ли би се съгласил с него.

Ще дойде ден да плачем за хартиените книги и хартиените пари.

Оценка
-3 +14
 
Преглед на профил

о. Павел

Рейтинг: 1026 Неутрално
  • 29
  • 08:40
  • 09 сеп, 2011

Прав е Кончаловски и всички, които още могат да мислят, ще се съгласят с него. Преди нямахме свобода, но имахме таланти. Сега имаме свобода, но таланти няма.
.
1989 - преломната година -
http://archiman.livejournal.com/

Прочетете:http://www.veren.org/product.php?b=3922

Оценка
-29 +12
 
Преглед на профил

kosovar

Рейтинг: 408 Неутрално
  • 30
  • 08:58
  • 09 сеп, 2011

как ще е велик тоя калъф, ве, единственият му филм, дето става, е Влакът беглец. Пълен некадърник е тоя.

Оценка
-18 +4
 
Преглед на профил

Дон Кихот

Рейтинг: 1939 Разстроено
  • 31
  • 08:59
  • 09 сеп, 2011

До коментар [#22] от "vasiliyk":

"Нямаш нужда от свобода на словото за да мислиш свободно. "

Кому е нужна свободната мисъл, която се върти само в собствената ти глава? И от какво е свободна тази мисъл-от мухи ли?
Не смятах, че ще дойде момент да считам великия Кончаловски за един обикновен провокатор! Много жалко! Никога не е късно човек да стане за резил!

Оценка
-4 +24
 
Преглед на профил

B52

Рейтинг: 3139 Неутрално
  • 32
  • 10:33
  • 09 сеп, 2011

"Не вярвам в свободата на словото. Тя не ти дава нищо, съвсем нищо"...

Тъжно, тов. Кончаловски; както и типично изказване на представител на руската интелигенция, която освен че е известна с многото си таланти се слави съ6то с продажността си. Близостта с властта е удобна.
В Россия властта е абсол*тна, а такава власт корумпира абсол*тно!

He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.

Оценка
-7 +22
 
Преглед на профил

almistmu

Рейтинг: 271 Неутрално
  • 33
  • 11:22
  • 09 сеп, 2011

Да , наистина точно така!Свободата на словото не ти дава абсолютно нищо.
Важен е талантът!Талантът не съобразява с нищо.Нему не е нужен декрет за свободата на словото.
Както каза в едно интервю една от "титаните" на журналистическата мисъл в България ,госпожа Бенатова,"По- рано не можехте да кажете "долу Тодор Живков"!
Не можехме .Сега има свобода на словото. Е и?

Оценка
-10 +12
 
Преглед на профил

kodjauzun

Рейтинг: 279 Неутрално
  • 34
  • 11:44
  • 09 сеп, 2011

"Важен е талантът"
Особено ако е подплатен с връзки. За разлика от писателите, на които им стига лист и молив и художниците, дето се оправят с едно платно и 200 грама боя, на режисьорите им е нужна една малка подробност - бюджет. Щото с джобни, филм не можеш да направиш. А за да имаш бюджет, трябва да си от техните, да те одобри комисия от културтрегери - партийни активисти.
На тав. Кончаловски му е широко около врата, той такива трудности явно е нямал, затова свободата я слага на на-заден план.
Нищо не струва при комунизма една влакова композиция натоварена с гениалност до покрива, пред едно камъче - партийно секретарче, полуграмотно, дето ти взема мярката.

Оценка
-7 +25
 
Преглед на профил

samir

Рейтинг: 666 Неутрално
  • 35
  • 12:22
  • 09 сеп, 2011

До коментар [#17] от "tivoli":

Бе какво му се връзвате на Боно, той си е певачка, има хубав глас.
Отникъде не следва, че има акъл, така че няма какво да му четеш изцепките.

Оценка
-2 +15
 
Преглед на профил

Петър Иванов

Рейтинг: 1220 Разстроено
  • 36
  • 12:54
  • 09 сеп, 2011

Тов. Кончаловски, всъщност най-висшата степен на талант е увлекателното преиначаване на истината

Оценка
-3 +12
 
Преглед на профил

benkovski11

Рейтинг: 3447 Неутрално
  • 37
  • 13:36
  • 09 сеп, 2011

Свободата на словото не ти дава абсолютно нищо.
Важен е талантът!Талантът не съобразява с нищо.Нему не е нужен декрет за свободата на словото. - цитат на коментар #33 от “almistmu”


--„В Италия за тридесет години при Борджиите имаше войни, насилие, убийства, кръвопролития - родиха се Микеланджело, Леонардо да Винчи, Ренесансът. В Швейцария имаше братска любов, петстотин години демокрация и мир и какво родиха те? Часовника с кукувичка!”/ Орсън Уелс/

Оценка
-10 +8
 
Преглед на профил

etty1

Рейтинг: 1399 Неутрално
  • 38
  • 13:38
  • 09 сеп, 2011

Кончаловски е на обичайното си майсторско ниво във филмите, в интервютата и в разсъжденията си. Това, което безусловно харесвам у него е тази непринуденост да споделя мислите си без страх от неразбиране или неодобрение. Свобода, с която са благословени само изключителните.

Оценка
-12 +8
 
Преглед на профил

Mickey

Рейтинг: 1525 Неутрално
  • 39
  • 14:38
  • 09 сеп, 2011

До коментар [#37] от "benkovski11":
Не ти разбрах намека?
Швейцарците нищо не са създали, а тоталитна България е създала гении, ли?

И не бъркай войните със забраната на словото? Да перефразирам:
"В България имаше братска любов, 45 години и мир и какво родиха те?"
Разбра ли нелепиците си? Упражнения в "ЕнтелЕгентност" на комунистически ентелектуалец

Изгони ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай БСП пак ! )

Оценка
-5 +17
 
Преглед на профил

vasiliyk

Рейтинг: 626 Неутрално
  • 40
  • 15:00
  • 09 сеп, 2011

Нека ви кажа. В съветско време в Русия имаше велики актьори и режисьори. Велики писатели, композитори и т.н. Спортистите на СССР бяха най-добрите. Американците с кръв и пот не можеха да ги настигнат. Това е таланта. Таланта на мисълта да изпратят първият изкуствен спътник, първите живи същества и първият човек в космоса. Не са се нуждаели от свобода на словото за да са талантливи и никой да не отрича таланта на Юрий Никулин и до ден днешен нали? Прав е Андрей Сергеевич, талантът не се нуждае от свобода на словото. Нима в България по време на социализма е нямало изтъкнати и изявени таланти?

Оценка
-22 +11
 
Преглед на профил

dissident

Рейтинг: 2114 Неутрално
  • 41
  • 15:45
  • 09 сеп, 2011

До коментар [#8] от "СДС":

Ти нямаш никаква представа от нещата. Изобщо не знаеш нищо за баща му. Прочети преди да пишеш.

Оценка
-11 +2
 
Преглед на профил

kodjauzun

Рейтинг: 279 Неутрално
  • 42
  • 15:58
  • 09 сеп, 2011

Земля, земля,
тъ слъшаш етот зуд?
три Михалкова
по тебя палзут.

Оценка
-4 +13
 
Преглед на профил

kodjauzun

Рейтинг: 279 Неутрално
  • 43
  • 16:02
  • 09 сеп, 2011

До коментар [#40] от "vasiliyk":

Имаше таланти по комунистическо пич. Например Ст. Ц. Даскалов. Номер едно по издавани български автори в чужбина по тираж. Само дето масрафа го плащахме ние, а него никой не го чете. Дори тук. Младите не са го и чували.

Оценка
-5 +18
 
Преглед на профил

kodjauzun

Рейтинг: 279 Неутрално
  • 44
  • 16:04
  • 09 сеп, 2011

Да не забравяме 27-те тома на др. Янко Многотомов. Таварищ Василюк сигурно ги има в библиотеката си, редом с Маркс, Ленин и Сталин.

Оценка
-5 +19
 
Преглед на профил

СДС

Рейтинг: 4288 Весело
  • 45
  • 16:26
  • 09 сеп, 2011

До коментар [#41] от "dissident":
Ти нямаш никаква представа от нещата. Изобщо не знаеш нищо за баща му. Прочети преди да пишеш.
............
Четох, затова пиша. Чети ти.
1. "Андрей Михалков е роден на 20 август 1937 година в Москва. Той е син на писателя Сергей Михалков и брат на режисьора Никита Михалков..."
2. "На 29 години, през 1942, творчеството на Михалков привлича вниманието на съветския лидер Йосиф Сталин, който му поръчва написването на текста на новия химн."
3. "Химн на СССР е държавният химн на СССР, приет през 1943 г. заменил Интернационалът.
Написан е през 1936 както „Химн на болшевишката партия“ (текст Василий Лебедев-Кумач), музика А. В. Александров. През 1943 е написан нов вариант на текста от Сергей Михалков и Габриел Ел-Регистан. Утвърден на 14 декември 1943 с постановление на Политбюро на ЦК ВКП(б). Първоначално новия химн е изпълнен в нощта на 1 януари 1944. Официално се използва от 15 март 1944."
Союз нерушимый республик свободных
Сплотила навеки Великая Русь.
Да здравствует созданный волей народов
Единый, могучий Советский Союз!

Съюз на Държавните Сигурности Времето е наше! Времето е пари! Парите са наши, времето е Ваше!

Оценка
-2 +12
 
Преглед на профил

dissident

Рейтинг: 2114 Неутрално
  • 46
  • 16:38
  • 09 сеп, 2011

До коментар [#45] от "СДС":

Фамилията Михалкови са от най-старите аристократични фамилии в Русия и са от скандинавски произход. Вида им е такъв. Дори фамилното име говори за това. Архангел Михаил, който се смята за полеви офицер от Божията Армия, е патрон на Норманите.
От Михалкови има принцове и адмирали в руската армия. По време на революцията Сергей Михалков е бил на 4 години. Повечето от роднините му са напуснали Русия. Той е останал и единсвеният начин да оживее е да се приспособи.
Аман от новоизлюпени "демократи" които си позволяват да критикуват изстрадали аристократи.

Оценка
-13 +8
 
Преглед на профил

anome

Рейтинг: 64 Неутрално
  • 47
  • 16:46
  • 09 сеп, 2011

Не мога да се начудя защо някои си позволяват просташки коментари.... Кончаловски е аристократ по дух / да не говорим сега за фамилията му/, може да си позволи и фриволно изказване, защо пък не.
Но за да искажеш позиция, е нужно поне да познаваш филмите му. А те, уверявам ви - вас, които не сте ги и чували, а сте попрочелли нещо в Гугъл, се прекрасни. Така се прави истинско кино. Ако пък ви харесват американските блокбастъри, ходете в моловете, яжте пуканки и се зомбирайте до безкрай!!!

Оценка
-11 +12
 
Преглед на профил

zidane

Рейтинг: 1224 Любопитно
  • 48
  • 16:55
  • 09 сеп, 2011

поклон пред Кончаловски. шут в г..а за баща му. водка за брат му.

Оценка
-10 +5
 
Преглед на профил

dissident

Рейтинг: 2114 Неутрално
  • 49
  • 16:58
  • 09 сеп, 2011

До коментар [#47] от "anome":

Във филма му "Runaway Train", Jon Voight прави изказване известно като "little bitty spot" speech. То е класика и дава отговор на много неща, дори за живота на бащата на Андрей Кончаловски.

Оценка
+6
 
Преглед на профил

zidane

Рейтинг: 1224 Разстроено
  • 50
  • 17:21
  • 09 сеп, 2011

пояснение за човека, цъкнал минус на моя пост мааалко по-горе: баща на Тарковски е Арсений Тарковский - Великан. Не автор на казионни стихчета. Сергей Михалков е мужик, от тези дето могат да напишат химн. Никита е негов ген - от тези, дето могат да поканят на рожден ден Путин и Илла Борисовна.
Само Кончаловски, забележи разликата във фамилиите, лузър, е човек, на когото се възхищавам почти безрезервно - почти, защото не е Тарковски и безрезервно, защото беше/е Изключителен.
Капиш?

Оценка
-6 +3
 
Преглед на профил

Храбър

Рейтинг: 4302 Неутрално
  • 51
  • 17:34
  • 09 сеп, 2011

Абе само руските интелигенти ли са по света!? До кога ще сме жертва на тази русофилщина!? Защо да не черпим идеи и визии от целия свят!?
Да се разберем. Нямам нищо против руските интелектуалци. Но когато ми ги навират непрекъснато под носа, реакцията ми е точно обратната на желаното от тъпите русофили. От всичко най-мразя да ми обясняват нещата. Желая сам да ги разбирам и да сравнявам моите разбирания с тези на другите. Разболявам се, когато все руските интелектуалци са на показ.

Политиците са за да дават политически отговори на обществени проблеми. Ако не дават такива, те просто искат вземат властта и да злоупотребят с нея.

Оценка
-7 +14
 
Преглед на профил

tomm

Рейтинг: 77 Неутрално
  • 52
  • 17:46
  • 09 сеп, 2011

"Не вярвам в свободата на словото. Тя не ти дава нищо, съвсем нищо" --------- с това не съм съгласен, никак!!!


"Най-важното нещо е талантът. А той се проявява, когато има публика. Ако няма публика – няма как талантът да бъде налице" ------------ с това съм съгласен. За съжаление в огромните пазари има публика за всяка тъпа боза. У нас обаче Фелини, Скорсезе, Антониони или Буковски, Вонегът, Паланюк, или Ван Гог, Дали, Миро просто ще си останат на плиткото и ще слушат от доволните оптимисти с хубави професии, че са загубеняци и да вземат да си намерят нормална работа

Оценка
-1 +7
 
Преглед на профил

zidane

Рейтинг: 1224 Любопитно
  • 53
  • 17:47
  • 09 сеп, 2011

До коментар [#51] от "Храбър":
този, струва ми се, е първи от много години насам, нещо не разбирам въпроса ти?

Оценка
-4 +3
 
Преглед на профил

Mai Tai

Рейтинг: 2345 Неутрално
  • 54
  • 17:49
  • 09 сеп, 2011

До коментар [#13] от "Flash":

Кончаловски има филм срещу КГБ и Сталин - американска продукция, честно казано не много талантлив филм.

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

Храбър

Рейтинг: 4302 Неутрално
  • 55
  • 18:03
  • 09 сеп, 2011

До коментар [#53] от "zidane":
Първо нямам въпрос. Второ не е първият, който се опитват да ни наврат в очите.

Политиците са за да дават политически отговори на обществени проблеми. Ако не дават такива, те просто искат вземат властта и да злоупотребят с нея.

Оценка
-4 +9
 
Преглед на профил

dissident

Рейтинг: 2114 Неутрално
  • 56
  • 18:33
  • 09 сеп, 2011

До коментар [#51] от "Храбър":

Имаш твърде ограничено мислене и поглед върху нещата. Какво значение има кой откъде е? Вие все още делите хората по цвят и произход. Не бяха случайни расистките подвиквания по време на мача с Англия. Много по-важно е какво казва, какво е постигнал и какво представлява.
Никой на никого не навира нищо. Не вярвам някой да те принуждава да четеш. След като не ти харесва нещо не го чети. Да четеш, особено след като не го харесваш, и отгоре на това да коментираш, прилича на мазохизъм.

Оценка
-11 +5
 
Преглед на профил

zidane

Рейтинг: 1224 Гневно
  • 57
  • 19:14
  • 09 сеп, 2011

потресен съм от дискусиите.
човекът е бил и най-обещаващият пианист в консерваторията и единствен, който е Рахманиновист. Свобода на словото? Негри? идиотии... Казва Ви се - ВАЖНОТО Е ТАЛАНТ!
сипвайте минуси!

Оценка
-13 +7
 
Преглед на профил

zidane

Рейтинг: 1224 Весело
  • 58
  • 19:16
  • 09 сеп, 2011



Абе само руските интелигенти ли са по света!? До кога ще сме жертва на тази русофилщина!? Защо да не черпим идеи и визии от целия свят!? - цитат на коментар #51 от “Храбър”

3 въпроса, драги, 3!!!

Оценка
-8 +2
 
Преглед на профил

СДС

Рейтинг: 4288 Неутрално
  • 59
  • 21:57
  • 09 сеп, 2011

До коментар [#46] от "dissident":
Той е останал и единсвеният начин да оживее е да се приспособи.
.............
За Николай Райнов чувал ли си?
А за синът му - Богомил, който се приспособи и се отрече от баща си в Държавен вестник? Не, не си?
Аман от новоизлюпени отворковци.
Сергей е една съветска сволач и по тази линия Сталин дава еднао рамо на синовете му, да станат режисьори.
Кончаловски има един голям филм: "Сибириада". Филм , в който е крал от Тарковски, крал, че се самозабравил.
Останалото е комерциален бълвоч.
"Влакът беглец" не е режисьорски, а 100 % актьорски филм.
Ще остане в историята с ролите на Войд и Ерик Робъртс.
Чао.

Съюз на Държавните Сигурности Времето е наше! Времето е пари! Парите са наши, времето е Ваше!

Оценка
-2 +15
 
Преглед на профил

domakinq

Рейтинг: 6617 Неутрално
  • 60
  • 22:14
  • 09 сеп, 2011

До коментар [#59] от "СДС":
Години след предателството спрямо баща си Богомил Райнов написа "Тютюневият човек", а в началото на 21-век издаде сборника "В името на отца". Не вярвам у сина, завършен циник, да е проговорила някаква съвест или друго човешко чувство; за мене тази "синовна изповед" е фалш и лицемерие пред интелигентните хора в държавата. Между другото, брат му Боян - известен скулптор - така и не е пожелал да се върне в България след 10.ноември 1989 г., както и не е поддържал никакви контакти с Богомил заради родоотстъпничеството му.

Оценка
+12
 
Преглед на профил

Майстор Балкански (00:00–24:00)

Рейтинг: 1658 Весело
  • 61
  • 22:56
  • 09 сеп, 2011

Милош Форман по ми харесва. Хем е велик, хем не се изцепва като тоя самозабравил се комерциален...- цитат на коментар #8 от “СДС”

Сибириада е пълен боклук, американските филми на тоя смешник кончаловски са със стандартното за Холивуд комерсиално качество. Изобщо не може да се сравнява примерно с класата на Иржи Менцел или Милош Форман, много е далеч под тях.

Разбирам, че руската пета колона сега скърца колективно със зъби, ама какво да се прави, постсъветската интелигенция и соцбохема вече сте малцинство, рядък вид от резервата на динозаврите, на изчезване, хахаха...

"И ний сме европейци, ама не чак дотам..."

Оценка
-4 +15
 
Преглед на профил

kirsner

Рейтинг: 1990 Неутрално
  • 62
  • 05:16
  • 10 сеп, 2011

Сега, не искам да бъда неввъзпитан, ама такива провинциални изказвания като това на #59 относно "Влакът-беглец" понамирисват на тежка селяния. Предполагам, че половината роднини на СДС-то ходят да кензат в нужник на двора, пък и не съм сигурен дали самият Сйе-Дйе-Сйе го е гледал самия филм. Да, вярно, и Джон Войт, и Ерик Робъртс, пък и Ребека Де Морни направиха страхотна игра, но режисурата на Кончаловски беше просто велика. Да не забравяме и групата сценаристи на филма, един от които бе А. Куросава.

Боже, какви поражения си нанесъл на Поразяващата уста

Оценка
-6
 
Преглед на профил

СДС

Рейтинг: 4288 Неутрално
  • 63
  • 08:30
  • 10 сеп, 2011

До коментар [#62] от "kirsner":

Да, вярно, и Джон Войт, и Ерик Робъртс, пък и Ребека Де Морни направиха страхотна игра, но режисурата на Кончаловски беше просто велика.
................
Да, може би затова за Оскар бяха номинирани актьорите, а не режисьора.
Златната палма я взе Войд, не Кончаловски.
Сега, ако си гледал 2-3 филма през живота си, може и така да ти се е сторило, но ако не - доста странни критерии имаш за режисьорско майсторство.

Съюз на Държавните Сигурности Времето е наше! Времето е пари! Парите са наши, времето е Ваше!

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

Dehumanizer

Рейтинг: 5811 Неутрално
  • 64
  • 08:41
  • 10 сеп, 2011

"Не вярвам в свободата на словото. Тя не ти дава нищо, съвсем нищо.", казва Кончаловски без колебание. "Филмите, които създадох в Русия, бяха направени във време, когато нямаше никаква свобода."

Да, тогава в СССР свобода е нямало, но когато баща ти е Сергей Михалков - автор на химна на СССР, любим поет на Сталин, секретар на Съюза на писателите на СССР, носител на орден "Ленин", депутат на Върховния съвет на СССР, член на комисията за Сталински премии в областта на литературата и изкуствата при Съвета на министрите на СССР, автор на стихове като:

"Коммунизм"! Нам это слово
Светит ярче маяка.
"Будь готов!" — "Всегда готовы!"
С нами ленинский ЦК!"

и

"Чистый лист бумаги снова
На столе передо мной,
Я пишу на нём три слова:
Слава партии родной"

и т. н. и т. н., ти си по рождение свободен (като част от висшата номенклатура на КПСС) да правиш неща немислими за простосмъртния редови гражданин, строител на социализма.

«Акъл море, глава кофпомпа.»

Оценка
+12
 
Преглед на профил

Храбър

Рейтинг: 4302 Неутрално
  • 65
  • 09:16
  • 10 сеп, 2011

До коментар [#47] от "anome":
Типично! Сравняваме "великия Кончаловски" с "американските блокбъстери" и Кончаловски става още по-велик. Удавниците правят точно така. За да се издигнат по-високо, те стъпват на главите на решилите да ги спасят.

Политиците са за да дават политически отговори на обществени проблеми. Ако не дават такива, те просто искат вземат властта и да злоупотребят с нея.

Оценка
+11
 
Преглед на профил

Храбър

Рейтинг: 4302 Неутрално
  • 66
  • 09:20
  • 10 сеп, 2011

До коментар [#58] от "zidane":
Ако си забелязал, преди въпросителните им удивителни!

Политиците са за да дават политически отговори на обществени проблеми. Ако не дават такива, те просто искат вземат властта и да злоупотребят с нея.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

zidane

Рейтинг: 1224 Весело
  • 67
  • 10:52
  • 10 сеп, 2011

До коментар [#66] от "Храбър":

... забелязах. освен това с горните си постове доказахме, че свободата на словото значи нещо, а талантите са Дар Божи! Аз съм дотук... Мир?

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

07

Рейтинг: 1328 Весело
  • 68
  • 15:59
  • 10 сеп, 2011

Тъпоумно изказване на рушняка..

Да изгоним паплачта ГРОБ и спасим Родината.

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

Храбър

Рейтинг: 4302 Неутрално
  • 69
  • 18:02
  • 10 сеп, 2011

Днес гледах "Мирис на жена"! Филм...способен да те разплаче с посланията си. Филм, който чрез Ал Пачино реалистично представя обикновените човешки дерзания и преживявания, стои на километри по-високо от глупавите..великомъдри филми на Кончаловски.
Гледайте го! И сами ще го оцените. Това е филм, който господин(госпожо) "anome" няма нищо общо с 'американските блокбъстъри".

Политиците са за да дават политически отговори на обществени проблеми. Ако не дават такива, те просто искат вземат властта и да злоупотребят с нея.

Оценка
+8
 
Преглед на профил

luda_krava

Рейтинг: 2596 Неутрално
  • 70
  • 19:11
  • 10 сеп, 2011

Не мога да се съглася с Кончаловски. Свободата на словото е най-важното нещо. А талантът ще си дойде сам, когато му настъпи времето.

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

о. Павел

Рейтинг: 1026 Неутрално
  • 71
  • 19:28
  • 10 сеп, 2011

Светославе,
Не знам дали си виждал изобщо Кончаловски, но този текст не е интервю с него. Въобще "Дневник" е много слаб в интервютата. Вижте как действа "Стандарт":

http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2011-09-10&article=381199

Прочетете:http://www.veren.org/product.php?b=3922

Оценка
-4
 
Преглед на профил

etty1

Рейтинг: 1399 Неутрално
  • 72
  • 20:00
  • 10 сеп, 2011

До #71
Линкът Ви препраща към потресаващо интервю на Валерия Велева с Тодор Славков. Има и още един доста посредствен материал за Кончаловски - само клюки и нищо за идеите и естетиката на един невероятен творец. Надявам се Светослав Тодоров да пренебрегне съветите Ви, защото ако започне да пише така, ще загуби мен.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

mik2

Рейтинг: 1427 Неутрално
  • 73
  • 20:09
  • 10 сеп, 2011

Изобщо не ми е интересно кой какво е казал. Важното е какво е направил. А "Влакът беглец" е изключителен филм. Кончаловски всъщност си противоречи, защото какво значи: "Не вярвам в свободата на словото"? Спомнете си края на филма - именно стремежът към свободата или каквото и да е там е главният "мотор" в поведението на главния герой/Джон Войт/! Поне у мен остана такова усещане..

Оценка
+3
 
Преглед на профил

etty1

Рейтинг: 1399 Неутрално
  • 74
  • 20:20
  • 10 сеп, 2011

Поздравления за заглавието! Предизвика толкова емоции и дебати. И едни анализи Свободата е всичко за мен, но аз не съм благословена с таланта на нестандартния Кончаловски и затова уважавам позицията му.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

inn

Рейтинг: 703 Неутрално
  • 75
  • 20:45
  • 10 сеп, 2011

Трябва човек да е изпитал в живота си какво е това комунизъм и в този момент да гледа "Влакът беглец". Докато мнозинството от сънародниците му говорят за пролетарски революции, хора като него правят тихи революции на изток от желязната завеса - в съзнанието на хората.

В по-ново време известен е филмът му "Одисей" с Арманд Асанте, Грета Скаки и Изабела Роселини. Върховно удоволствие за сетивата - какво повече да се иска от един режисьор?

Оценка
+2
 
Преглед на профил

mik2

Рейтинг: 1427 Неутрално
  • 76
  • 21:21
  • 10 сеп, 2011

До коментар [#74] от "etty1": Наистина е нестандартен! Докато гледах филма/Влакът../ ми се искаше да го спра на няколко пъти..този филм предизвиква някаква необичайна тревога, когато го гледаш за първи път..но го догледах. След два дни го гледах отново и пак ще го гледам. Сякаш всеки път ти се струва, че има нещо, което пропуснал. Няма нищо общо с Тангото и Кеш-а, примерно

Оценка
+2
 
Преглед на профил

kimba3

Рейтинг: 3173 Весело
  • 77
  • 11:18
  • 11 сеп, 2011

Това , че Кончаловски е имал възможност да живее и твори в СССР,САЩ,Франция и накрая в капиталистическа Русия му дава богата база за сравнения. Чел съм автобиографията му. Той е от целунатите от съдбата , родени със златна чъжичка в устата деца.Благодарение на таланта и превилигированото положение на родителите си в СССР и на своя огромен интелект и талант,успява чрез сключване на брак с френска гражданка и да се измъкне зад желязната завеса.
Какво иска да ни каже Кончаловски? Че свободата,без поети отговорности е нищо!!! Ти можеш да си свободен, колкото си искаш, но ако си роб на пороците си ,или пък нямаш средства за препитание - губиш всичко!!! Не случайно в "свободните" САЩ един на всеки 100 пълнолетни е в затвора!!! А у нас в България, съотношението е 1 на 1000!!! Къде се чувства тогава по-свободен човек, в "полицейска" Америка, или в бандитска България???
Прочетете автобиографията на Андрей Кончаловски, за да видите как и за какво той, гражданинът на света е бил задържан за първи път през живота си в полицейски участък и защо???
Прочетете, какви компромиси е трябвало да прави с творческата си съвест в "сободен" САЩ, за да оцелее не само като творец , но и като човек въобще, защото гладът е чукал на вратата му...

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

SeoKungFu

Рейтинг: 1469 Неутрално
  • 78
  • 14:48
  • 11 сеп, 2011

Месомелачката на савецката школовка не прощава.
Или излизаш талант и си траеш, или че те праят талантлив...

~ Happy people are loving. Fearful people are busy with other things. ~ >>> Using governmental force to impose vision on others is intellectual sloth ! <<<

Оценка
+1
 
Преглед на профил

dokoro

Рейтинг: 329 Неутрално
  • 79
  • 16:56
  • 11 сеп, 2011

Някой гледал ли е "Романс за влюбени" на Кончаловски?
Този филм навремето страшно ме впечатли. Оттогава уважавам А. К.

Оценка
+1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.