Джефри Сакс: Европа е най-доброто място на света

Джефри Сакс: Европа е най-доброто място на света

© ПЕС



България има чудесни учени и инженери, много умни хора и специалисти по високи технологии, но тя както и като цяло Европа не инвестира достатъчно в технологии, което пречи на развитието както на отделните страни, така и на целия континент. Това заяви пред журналисти в Брюксел икономистът Джефри Сакс. Той участва в конференцията, организирана от Партията на европейските социалисти, посветена на икономиката.


Сакс, който в годините на прехода консултира повечето правителства в Източна Европа, посочи, че отдавна не е идвал в България и не следи отблизо ситуацията, но всички страни на Стария континент трябва да наблегнат на развитието на иновациите и технологиите, за да тласнат икономиката си напред.


Национализмът не е отговорът за икономиката, той е просто реакция. Отговорът за икономиката е да се инвестира в изследвания и технологии. Така той отговори на въпрос на "Дневник" за това как спечелилите изборите в няколко държави националистически формации ще повлияят на икономиките.




Наскоро финансовият министър на Германия Волфанг Шойбле стана поредният икономист, който предупреди, че светът може да се изправи пред нова криза заради нарастващите дългове. Пред "Дневник" Сакс коментира, че не може да се ангажира с подобна прогноза, тъй като не вижда конкретни сигнали за това. "Но винаги трябва да сме чувствителни към рисковете", предупреди той и допълни, че на капиталовите пазари в момента има твърде голям ентусиазъм.


Европа страда заради войните на САЩ


Пред участниците в конференцията икономистът коментира, че един от големите проблеми на Европа - притокът на бежанци, е в резултат на войните, водени от САЩ. ЦРУ подклажда тези войни, за които Европа плати висока цена, подчерта той. "Спрете тези идиотски войни, тогава няма да има бежанци", призова той. Оценката му е, че е абсолютно недопустимо САЩ да сменя политическите режими в други страни. Напомни, че тъкмо бежанската вълна е подхранила популярността на популистите в Европа. В същото време посочи, че в САЩ има надежда, че има кой да пази настоящият президент от опасни стъпки.


За нещастие имаме за президент клиничен, патологичен случай. И това не е мое определение, а на водещи психолози, допълни той.


Социалдемократите не печелят избори


В речта си Сакс посочи, че Европа не трябва да изоставя социалдемокрацията, въпреки, че социалдемократите напоследък не печелят избори. Той припомни, че икономиките на континента са изградени на тези принципи, които включват високи данъци, с които се плащат социалните придобивки. Европа е най-доброто място в света, обяви той. Но все пак посочи, че има проблеми в работата на институциите й, има различни скорости на развитие и ситуацията се нуждае от точна диагноза, за да се вземат мерки.


Според него трябва да се вземе пример от Северна Европа, където има развита социалдемокрация, която обаче работи ръка за ръка с иновациите. Там над 4 на сто от брутния вътрешен продукт се инвестира в развойни дейности. Според него в тази посока е проблем това, че за разлика от САЩ университетите в Европа не са центрове на развойна дейност. Където и да отиде човек в Европа, има чудесни университети, но те не са центрове за иновации. Отговорът на тази задача не е либерализацията на пазара, а достигането на конкурентоспособност на световно ниво. "Европа се нуждае от технологична политика", подчерта той.


Не трябва да сме наивни и да заключим, че трябва да се разбие социалният модел в Европа. Социалните придобивки обаче трябва да отговарят на производителността, допълни той.


Ерата на НАТО залязва


Според икономиста Европа трябва да има своя външна политика, а не просто да бъде партньор на САЩ. Оценката му е, че ерата на НАТО залязва. Подчерта отново опасността, която може да дойде от действията на президента на САЩ. Европа ясно трябва да заяви позицията по всички въпроси, свързани с основните проблеми по света, които са потенциален източник на заплаха, смята Сакс.


Според него един от възможните отговори на Европа на бежанската криза е като отдели пари за образованието в Африка и Близкия Изток, което ще подобри ситуацията за самите хора там, много от които търсят своето спасение в чужбина.

Ключови думи към статията:

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4219 Весело

    "Джефри Сакс: Европа е най-доброто място на света"

    Съгласен съм с Джефри! И самия факт, че нашата родина България е част от ЕС е прекрасен! Трябва да отстояваме с достойносто нашето място в европейското семейство от държави с съюза.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    Естествено, че дълговете остават най-сериозният проблем, никой нищо не връща, а даже се увеличават, ФЕД си печати пари и т.н.
    Има подобрение в банковите регулации, но е далеч от необходимото.
    Иначе добра статия.

  3. 3 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4219 Любопитно

    "За нещастие в САЩ имаме за президент клиничен, патологичен случай. И това не е мое определение, а на водещи психолози, допълни той."

    И моето наблюдение за изкуфелия Тръмпи е същото! Очевдно е, че той има някакви психически заболявания и когато човек като него има толкова много власт в ръцете си е определено опасно за самата САЩ и целия останал свят.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 4563 Неутрално

    Според икономиста Европа трябва да има своя външна политика, а не просто да бъде партньор на САЩ."Това е много добре казано,ама първо трябва да се обединим,ама има такива дето пречат.Джеври Сакс си личи,че идва от свободна и демократична държава.Казва нещата такива каквито той ги чувства и без да се притеснява,че може да обиди някой или,че нещо ще му се случи.Може да не си съгласен с него,но не може да не го уважаваш.

  5. 5 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    Манипулативни,глупави и безсмислени клишета от устата на Сакс!

  6. 6 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    Европа действително е най- доброто място в момента. Има социално законодателство за работещите и майките- за разлика от Сащ , не е разрешено всеки да си купува автоматично оръжие и да убива околните, има някаква медицинска сигурност, за разлика от Сащ.

  7. 7 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4219 Любопитно

    "Според икономиста Европа трябва да има своя външна политика, а не просто да бъде партньор на САЩ. Оценката му е, че ерата на НАТО залязва. Подчерта отново опасността, която може да дойде от действията на президента на САЩ. Европа ясно трябва да заяви позицията по всички въпроси, свързани с основните проблеми по света, които са потенциален източник на заплаха, смята Сакс."

    И тук Джефри е прав. След идването на власт на идиота Тръмпи водещи европейски политици, като Меркел, като че ли започнаха да се осъзнават поне малко, че ние в ЕС трябва да разчитаме преди всичко на себе си, а не на САЩ. Точно затова започна и процеса на създаване на наши европейски сили за сигурност (армия).

    А, по редица въпроси ЕС и САЩ имат ясно очертани противоположни мнения и интереси, например: международната търговия, климатичното споразумение от Париж, иранското ядрено споразумение, политиката ни спрямо Израел/Палестина и т.н.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  8. 8 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 970 Весело

    Европа е единственото место, където "хоризонтът" заменя "мракобесието".

  9. 9 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5207 Неутрално

    Силен ЕС е трън задницте както на щатите, така и на кремълската империя.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  10. 10 Профил на Стоян
    Стоян
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Брех, много истини е казал бай Джефри. Направо е в риск да го обявят за червен рублофил. Интересен избор за заглавие обаче. Къде къде по-силно щеше да бъде "ЦРУ подклажда войните по света".

    Иначе е прав и за това, че Европа е най-доброто място. Много е тъжно, че това е Европа на крадливия Брюксел и на марионетката Меркел. Струва ми се, че имаме крещяща нужда от по-добър модел.

  11. 11 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Европа трябва да инвестира повече в образование и задържане и привличане на специалисти. От десетилетия най-добрите докторанти, инженери и т.н. от целия свят се привличат от САЩ и това ги крепи на върха.

  12. 12 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3432 Неутрално

    Според него един от възможните отговори на Европа на бежанската криза е като отдели пари за образованието в Африка и Близкия Изток, което ще подобри ситуацията за самите хора там, много от които търсят своето спасение в чужбина.
    ========
    Очаквах поне хубав финал на статията, но уви ....
    Бежанския проблем е проект , чийто пръв катализатор са умишлените войни.
    На Европа и са нужни хора .....МНОГО хора .....!!!
    Европа застарява и загива.........

    Bukalemun
  13. 13 Профил на Стоян
    Стоян
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Силен ЕС е трън задницте както на щатите, така и на кремълската империя.
    —цитат от коментар 9 на Незнайко в Слънчевия град


    Не да се заяждам, ама как от думите на Джефри Сакс си направихте извод, че ЕС е трън в задника на "кремълската империя". Той говори единствено за антагонизъм със САЩ. Дори не споменава за някакъв сблъсък или конфликт с Русия. Очевидно му е ясно, че ЕС е само оръженосец по неволя в конфликта САЩ-Русия.

  14. 14 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    Европа действително е най- доброто място в момента. Има социално законодателство за работещите и майките- за разлика от Сащ , не е разрешено всеки да си купува автоматично оръжие и да убива околните, има някаква медицинска сигурност, за разлика от Сащ.
    —цитат от коментар 6 на grayeagle



    До коментар [#6] от "grayeagle":

    Да попитам защо тогава мигрантите драпат да отидат в Англия,(Британия)? Напомням,че Британия вече не е част от Европа,(ЕС).
    Мигрантите в лагера "Джунглата" във Франция при Кале се биеха с полицията и вдигаха гладни стачки само и само да ги пуснат да минат от другата страна в Англия. Не искаха нито Франция,нито Германия. Гласуването с краката на тези мигранти изобщо не съвпада с твърдението,че Европа е най-доброто място за живеене! И не само мигрантите,но и германци,холандци,италианци,гърци и т.н.,с високо платена специалност бягат в Англия или САЩ.

  15. 15 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3064 Весело

    Типични лакардии съобразени с моментната конюнктура.

  16. 16 Профил на Стоян
    Стоян
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Според него един от възможните отговори на Европа на бежанската криза е като отдели пари за образованието в Африка и Близкия Изток, което ще подобри ситуацията за самите хора там, много от които търсят своето спасение в чужбина.========Очаквах поне хубав финал на статията, но уви ....Бежанския проблем е проект , чийто пръв катализатор са умишлените войни.На Европа и са нужни хора .....МНОГО хора .....!!!Европа застарява и загива.........
    —цитат от коментар 12 на eti mehter


    Прав сте, че "Европа застарява и загива". Решението обаче на са ордите пришълци. Европа няма цел, няма енергия. Няма как в половината ЕС обратните да могат да осиновяват деца и Европа да не загива.

  17. 17 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Тоз човечец ходил ли е в Австралия, Нова зеландия, Канада, Япония....щото в Европа е добре, почти само в страните извън ЕС, Швейцария, Норвегия, Исландия, Сан Марино...

  18. 18 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3432 Весело


    За нещастие имаме за президент клиничен, патологичен случай. И това не е мое определение, а на водещи психолози, допълни той.
    ==========
    Еххх.....трябваше Клинтън да ти ссане президент на САЩ , че да видиш колко кьошета има Белия дом......

    Bukalemun
  19. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9193 Неутрално

    Точни коментари:
    - Тръмп е патологичен случай
    - трябва инвестиции в иновации
    - трябва университеите да се включат в процеса на иновациите
    - Европа е уцелила най-добрия баланс засега, но рисковете остават и трябва да действа

  20. 20 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5207 Неутрално

    До коментар [#13] от "Стоян":

    Не се ограничавам само в думите на Джефри. Не съм толкова тесногърд.
    Включвам в списъка и султана край Босфора, заедно с рижия и летящия с жерави. Никой от тях не иска силен ЕС.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  21. 21 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3064 Весело

    "Джефри Сакс: Европа е най-доброто място на света"Съгласен съм с Джефри! И самия факт, че нашата родина България е част от ЕС е прекрасен! Трябва да отстояваме с достойносто нашето място в европейското семейство от държави с съюза.
    —цитат от коментар 1 на Иво

    Въъъъйййй!
    Сал остава да завършиш с едно "И другаря Юнкер никой не може да ми забрани да го обичам!" ...

    Ма защо тогаз се изнасят от Европа за Щатите все висококвалифицираните и образованите, а аналогичната на "зелената карта" дори за една Германия се провали, та трябваше да внасят едни "лекари", "учители" и "инженери" на кило по начина, на който се дивихме съвсем доскоро?

  22. 22 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3432 Неутрално

    в конференцията икономистът коментира, че един от големите проблеми на Европа - притокът на бежанци, е в резултат на войните, водени от САЩ. ЦРУ подклажда тези войни, за които Европа плати висока цена, подчерта той. "Спрете тези идиотски войни, тогава няма да има бежанци", призова той.
    ========
    Е хайде де !
    Защо само приказки .....наситихме се на празни приказки без продължение !!!
    Хайде Сакс ...кажи го от някоя по висока трибуна ...дори им отвори съдебно дело !
    Ще видиш как милиони ще те подкрепят.....
    Но едва ли ....би го сторил ! Защото ......си европеец.

    Bukalemun
  23. 23 Профил на coxo
    coxo
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Типично левичарско плямпало! Европа е прогнила от комунизъм и нищо добро не я очаква ако не се върне към ценностите, които са причина да я има като съюз.

  24. 24 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5207 Неутрално

    До коментар [#21] от "xm...":

    Защото в щатите се прави по-лесно кариера. Там приемат предложения за промени, казвайки "хайде да опитаме". А в Европа ти отговарят "защо искате промяна и кой не ви харесва".

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  25. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4219 Любопитно

    До коментар [#6] от "grayeagle":

    Аз бих добавил и още аргументи, че Европа е най-доброто място на живот, като например: има едно от най-добрите и достъпни здравеопазване в света, хората са най-щастливи (според различни проучвания, които измерват щастието на народите), хората живеят дълго (само Япония е пред ЕС по този показател), образованието също е на едно от челните места в света, по свобода и демокрация държавите от ЕС отново са начело в класаците, има най-голяма свобода на словото и печата, в челните 10 места почти всички държави са европейски, а само за сравнение САЩ са на 43 място.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  26. 26 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3064 Весело

    в конференцията икономистът коментира, че един от големите проблеми на Европа - притокът на бежанци, е в резултат на войните, водени от САЩ. ЦРУ подклажда тези войни, за които Европа плати висока цена, подчерта той. "Спрете тези идиотски войни, тогава няма да има бежанци", призова той.========Е хайде де ! Защо само приказки .....наситихме се на празни приказки без продължение !!!Хайде Сакс ...кажи го от някоя по висока трибуна ...дори им отвори съдебно дело !Ще видиш как милиони ще те подкрепят.....Но едва ли ....би го сторил ! Защото ......си европеец.
    —цитат от коментар 22 на eti mehter

    Джефри Сакс е американец, бе Ети!

  27. 27 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4219 Любопитно

    До коментар [#11] от "kapitan_laino":

    Това е така, и в самото интервю той също е споменал за това.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  28. 28 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2947 Неутрално

    Трябва да има уточнение ,че благодарение на разрухата в Източна Европа в Западна Европа що годе бива за живеене!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  29. 29 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4219 Любопитно

    До коментар [#21] от "xm...":

    В ЕС също идват такива специалисти от чужбина, но за съжаление техния брой е много по-малък от този в САЩ. Но, хм... нещата се обръщат, след идването на власт на онова оранжево недоразумение в САЩ тази страна стана по-малко предпочитана за хората от света, включително и специалистите в различни области. Техния брой намалява. Това е нашият шанс. Четох някъде, че ЕС ще прави някаква "синя карта" за тях. Освен това страни като Германия също имат вече свои програми за привличане на имигранти специалисти в различни технологични и научни области.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  30. 30 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3432 Неутрално

    До коментар [#16] от "Стоян":

    Европа няма цел, няма енергия.
    ========
    А кои общества нямат цел , да си припомня ли ?!?
    Обезверените общества ! Общества които лееека полека , гледат да игнорират или ликвидират, организации като ЮНЕСКО , например....
    Общества , притежаващи отбранителни съюзи като НАТО , но използващи ги повече като санитарни организации , подпомагащи и поощряващи притоците на хора ......

    Bukalemun
  31. 31 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3064 Весело

    До коментар [#21] от "xm...":Защото в щатите се прави по-лесно кариера. Там приемат предложения за промени, казвайки "хайде да опитаме". А в Европа ти отговарят "защо искате промяна и кой не ви харесва".
    —цитат от коментар 24 на Незнайко в Слънчевия град

    И е така, и не е така, и не е само това.
    Лесните обобщения по принцип са като лозУнгите. Разтрисане на въздуха ...
    Като например изцепеният от Джефри ...

    Европа си е Европа, Щатите са си Щатите.
    И няма как хем да си останем "Европа", хем да сме като Щатите дори в тази област.
    Пък Джефри ни рЕди точно тая лакардия ...

  32. 32 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 556 Неутрално

    "...икономистът коментира, че един от големите проблеми на Европа - притокът на бежанци, е в резултат на войните, водени от САЩ. ЦРУ подклажда тези войни, за които Европа плати висока цена, подчерта той. "Спрете тези идиотски войни, тогава няма да има бежанци", призова той. Оценката му е, че е абсолютно недопустимо САЩ да сменя политическите режими в други страни. ..."

    ЕУ Дефендера и Норман Гранц не харесват това.

  33. 33 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3432 Неутрално

    До коментар [#26] от "xm...":

    И какво от това ?
    Няма ли юридическо право да отвори дело срещу САЩ и Цру ?
    По важното е ,че е направил интервюто в европейски дух ....нещо рядко срещано запедин янки....

    Bukalemun
  34. 34 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2440 Неутрално

    До коментар [#21] от "xm...":Защото в щатите се прави по-лесно кариера. Там приемат предложения за промени, казвайки "хайде да опитаме". А в Европа ти отговарят "защо искате промяна и кой не ви харесва".
    —цитат от коментар 24 на Незнайко в Слънчевия град


    И как се връзва това с твърдението, че Европа била НАЙ-доброто място?

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  35. 35 Профил на Стоян
    Стоян
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    До коментар [#16] от "Стоян": Европа няма цел, няма енергия. ========А кои общества нямат цел , да си припомня ли ?!?Обезверените общества ! Общества които лееека полека , гледат да игнорират или ликвидират, организации като ЮНЕСКО , например....Общества , притежаващи отбранителни съюзи като НАТО , но използващи ги повече като санитарни организации , подпомагащи и поощряващи притоците на хора ......
    —цитат от коментар 30 на eti mehter


    Европа не е САЩ и е базирана на колективната солидарност, а не на индивидуализма. Милионите имигранти, "трудовата мобилност" и преобръщане на традиционните роли мъж-жена-дете съсипаха континента. Особено важи за южните страни, които до сравнително скоро бяха супер патриархални. Изтеглиха им внезапно ценностното килимче. Раждаемостта в Италия, Испания, Португалия е сходна и дори по-ниска от тази в България. Няма как да искаш да си подредиш кооперацията, когато в половината апартаменти живеят наематели, които са "мобилни". Европа не излъчва, не разпространява култура, а е обикновен приемник на англосаксонска такава.

  36. 36 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Този явно не е бил жертва на атентат (или близки, пострадали при атентат), иначе нямаше да ги говори такива.
    Най-доброто място в момента е Австралия/Нова Зеландия.

  37. 37 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2440 Неутрално

    До коментар [#21] от "xm...":Освен това страни като Германия също имат вече свои програми за привличане на имигранти специалисти в различни технологични и научни области.
    —цитат от коментар 29 на Иво

    Търсенето на лесното решение, вземаме наготово. Също като нашите назначени за капиталисти, те само наготово могат, като свърши готовото и се стъписват.

    А не е ли по-добре като има проблем да се видят ПРИЧИНИТЕ на този проблем, да се отстранят и така да се реши проблема. Вземането на готови специалисти е все едно да се лекува кариес болен зъб му се слага упойка и да се казва че сме излекували зъба. А кариеса продължава да си го яде отвътре.

    Ниска раждаемост? ЗАЩО е ниска, да се разбере и вземат мерки немкините, българките, младите семейства да са стимулирани и то щедро да имат деца. Това означава стабилно решение на проблема, не запушване на дупката с имигранти. "Отговорно родителство", стимулиране раждаемостта в образованите семейства, не разплождането на нискограмотни циганчета както е сега положението с детските добавки.

    Няма квалифицирани кадри за промишлеността? Отново да се потърси защо младите не искат да следват инженерните специалности, РЯЗКО повишаване на стипендиите и заплатите в тези отрасли, щедро финансиране на изследователски програми, човек да знае че го чака светло бъдеще ако се ориентира в тази област.

    ТОВА са истинските решения гарантиращи стабилно бъдеще за една държава и един народ, не гастарбайтери с проблемите които носят. Гастарбайтерите са като временна шина при счупен крак, не са стабилно решение.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  38. 38 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2440 Весело

    До коментар [#26] от "xm...": И какво от това ?Няма ли юридическо право да отвори дело срещу САЩ и Цру ?По важното е ,че е направил интервюто в европейски дух ....нещо рядко срещано запедин янки....
    —цитат от коментар 33 на eti mehter


    Е, те левичарите обичат Америка само когато техен човек е президент. Да беше направил това интервю при Обама да видиш какви химни щеше да пее.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  39. 39 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1438 Весело

    До коментар [#16] от "Стоян":

    Прав сте, че "Европа застарява и загива". Решението обаче на са ордите пришълци. Европа няма цел, няма енергия. Няма как в половината ЕС обратните да могат да осиновяват деца и Европа да не загива.
    —цитат от коментар 16 на Стоян

    Не знам дали Европа застарявала и загивала, ама на теб обратните, които осиновяват деца, как точно ти пречат на размножаването? Разсейват от целта и енергията ти пада, или?

    Далаверата от властта не е в преследването на невинните, а в закрилата на виновните.
  40. 40 Профил на Стоян
    Стоян
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Гастарбайтерите са като временна шина при счупен крак, не са стабилно решение.
    —цитат от коментар 37 на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Какво друго очаквате от "личности" като Меркел, Макрон, Мей, гейовете на Ирландия и Люксембург и останалите бездетни "лидери" на ЕС. Няма как да имат желание за някакво дългосрочно решение, защото не чувстват никакъв дълг към идните поколения. Идеята им е да се радват на властта тук и сега, дори не да я предадат на децата си като в Северна Корея.

  41. 41 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3432 Неутрално

    До коментар [#35] от "Стоян":

    Европа не е САЩ и е базирана на колективната солидарност,
    ========
    Виждам го !
    В лицето на Меркел , ЕС се превръща в блок , подобен на източния през соца .....
    В това дори няма лошо , но защо бежанци и скорости .....например ?

    Bukalemun
  42. 42 Профил на Стоян
    Стоян
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Не знам дали Европа застарявала и загивала, ама на теб обратните, които осиновяват деца, как точно ти пречат на размножаването? Разсейват от целта и енергията ти пада, или?
    —цитат от коментар 39 на WOI
    Като не знаете, по-добре е да прегледате http://ec.europa.eu/eurostat преди да коментирате. А за да знаете как обратните допринасят за застаряването и загиването на Европа е достатъчно да сте учил биология в средното училище. За влиянието, което семейната среда оказва върху децата е малко по-сложно, ама вие се справете с първите две задачи.

  43. 43 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#14] от "deaf":

    въпреки, че навсякъде пише Европа а не е ЕС ти пак не си понял. Но питаш за "емигрантите", харашо тавариш.

    Birds of a feather flock together.
  44. 44 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3064 Неутрално

    До коментар [#37] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":
    Ами аз като гледам топ 10 на университетите и забелязвам, че от ЕС там няма нито един.
    Щатите, Британия и един от Швейцария.
    И какво имат те повече от ЕС? Или нямат? Въпросът е риторичен ... :)
    И не, не са кинтите ...

    Европа, в частта и ЕС, в момента е разкъсвана и като общност, и вътрешно отделните държави, от неяснотата между крайнолибертарианския и неясноконсервативния път. А лидерите-визионери ... липсват. Макрон е пълна каша до нелеп, Меркел си стиска чергата да топли Германия, а останалият дребошляк си къта и кърпи моментно всеки своята нахия. И прословутата "Европа", а на практика ЕС, се затлачва чрез регулации и все нови и нови регулации, салтомортации и просто празни вибрации, имитиращи живот. Ми нЕма да стане, разбира се!
    Тия, чиито унита са начело в списъка, се отличават точно с обратното - по-свободни са, отколкото ЕС. И вносът на мозъци няма да промени това. Прочее ... то затова и вносът е мижав ...

  45. 45 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    Тизи направо е откачил! Как така ще отнемат на САЩ правото им да сменят правителства в други държави! Ами навсякъде, където имат амбасада САЩ са в правото си да назначават правителствата.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  46. 46 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#42] от "Стоян":

    Във всяко общество, като излезе от тъмните векове и се поразвие икономически и социално, раждаемостта след две поколения рязко спада. Отделно, когато жените получат равен достъп до образование и възможност за професионално развитие, те обикновено престават да се женят на по 16 години и да раждат дузина деца. Това не означава, че обществото загива.

    Вие в учебника по биология от средното училище ли прочетохте, че хомосексуалните сме неспособни да имаме биологично свои деца? Щото по моя памет в тях пишеше за сперматозоидите и яйцеклетката - а такива притежават съответно всички здрави мъже/жени в плодовита възраст, независимо от сексуалната ориентация. Това, че във Вашето пряко обкръжение няма хомосексуални хора с деца не означава, че не съществуваме.

    Ще си повторя конкретния въпрос, понеже явно първия път не го зададох достатъчно ясно: ако двойка хомосексуални (независимо от пола) осинови дете, по какъв начин допринася това за спада на раждаемостта "в половината ЕС"? А в останалите страни по света, където това също е позволено, защо няма спад в раждаемостта? А в България, където това не е позволено, защо раждаемостта е ниска? Вие лично чувствате ли се по-малко способен да се разплождате, понеже някои страни позволяват на хомосексуалните да осиновяват деца?

    Далаверата от властта не е в преследването на невинните, а в закрилата на виновните.
  47. 47 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Какво друго очаквате от "личности" като Меркел, Макрон, Мей, гейовете на Ирландия и Люксембург и останалите бездетни "лидери" на ЕС. Няма как да имат желание за някакво дългосрочно решение, защото не чувстват никакъв дълг към идните поколения
    —цитат от коментар 40 на Стоян

    Хайде да не изреждаме личностите в българската история, които не са оставили поколение: Васил Левски, Евлоги и Христо Георгиеви, Георги Раковски... Може ли да се каже за тях, че не са чувствали никакъв дълг?
    Освен това някои хора не могат да имат деца по обективни причини. Значи ли, че трябва да са изключени от политическия живот?
    Способностите на човек в една или друга област не се определят от плодовитостта му или сексуалната му ориентация.

  48. 48 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4050 Любопитно

    До коментар [#14] от "deaf":

    Коментарът ти като риторичен въпрос ли да го разглеждаме?

    "И не само мигрантите,но и германци,холандци,италианци,гърци и т.н.,с високо платена специалност бягат в Англия или САЩ."

    Остава да разбереш разликата между работа/кариера и живот/живеене и си готов:)

  49. 49 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4050 Любопитно

    До коментар [#17] от "rootless":

    Той е ходил, а ти?

  50. 50 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4050 Неутрално

    До коментар [#21] от "xm...":

    За да работят и правят кариера, а не за да живеят...

  51. 51 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4050 Неутрално

    До коментар [#36] от "Taiga":

    На първо четене...
    На второ доста хора се изнасят от точно тези две страни, за да дойдат в Европа или САЩ...
    Но няма спор че ЕС, Канада, Австралия и Нова Зеландия и САЩ са местата за живеене на планетата...
    Да допълним няколкото градове държави в Европа плюс Швейцария...

  52. 52 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    Човекът ви обяснява, че големият проблем на Европа са безчинствата на задокеанския и приятел около гранците й, а вие си говорите за сексуална ориентация!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  53. 53 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    Европа е добро място , особено социалната северна Европа
    = Дания, Беларус, Швеция, Норвегия, Русия , Финландия,
    :-) и южна Европа е добре .... ама не цялата

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  54. 54 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    "Ерата на НАТО залязва" - ЕС трябва да има самостоятелна външна политика, собствени военни сили, като запази партньорството си със САЩ, но е крайно време да излезе от крилото на големия задокеански брат. И ЕС трябва да има балансирана политика и отношения със всички големи играчи в света, а не да бъде прост наблюдател на събитията.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  55. 55 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2277 Неутрално

    До коментар [#6] от "grayeagle":Аз бих добавил и още аргументи, че Европа е най-доброто място на живот, като например: има едно от най-добрите и достъпни здравеопазване в света, хората са най-щастливи (според различни проучвания, които измерват щастието на народите), хората живеят дълго (само Япония е пред ЕС по този показател), образованието също е на едно от челните места в света, по свобода и демокрация държавите от ЕС отново са начело в класаците, има най-голяма свобода на словото и печата, в челните 10 места почти всички държави са европейски, а само за сравнение САЩ са на 43 място.
    —цитат от коментар 25 на Иво


    Каква Европа те гони?Няма държава Европа,а континент.Дори и в ЕС стандарта на живот,здравеопазване,заплащане на труда,образование и така нататък се различават от земята до небето между отделните държави.Иди кажи на някой български пенсионер с 180 лв пенсия,че живее в най-доброто място за живот в света.Само да ни си изядеш боя с бастуни и метли.Или пък на някой имал си работа с българското здравеопазване,където те гледат като касичка.Или пък на някой шофьол ,чиято кола е постоянно в сервиз заради разбитите пътища.

  56. 56 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    [quote#14:"deaf"][/quote]

    И аз имах един колега дето тамън го понаучих малко как се пише софтуер и си дигна чукалата и замина за САЩ. Започна да ми пише през ден, колко е добре и колко е щастлив. Почти му повярвах, докато не се усетих, че ми пише в 5 часа сутринта тамошно време.
    После си дойде. Направи си (тук) сърдечна операция и пак замина и сега не го знам даже дали е още жив.
    Имам и една съученичка там. При нея проблемът е друг. Толкова е затъпяла, че чак не можах да я позная. А момичето завърши математика в Пловдивския университет.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  57. 57 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4219 Любопитно

    До коментар [#55] от "mushashi":

    Мусаши, ти явно не си ме разбрал въобще!? :-D

    В коментара си писах за държавите намиращи се в Европа. :-) А, иначе, за съжаление наистина в ЕС най-бедната и слабо развита държава е нашата България. В този смисъл нашата държава има още много какво да направи в своето развитие за да достигнем нашите приятели и съюзници на Запад.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  58. 58 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 995 Весело

    Европа трябва да инвестира повече в образование и задържане и привличане на специалисти. От десетилетия най-добрите докторанти, инженери и т.н. от целия свят се привличат от САЩ и това ги крепи на върха.
    —цитат от коментар 11 на kapitan_laino


    Явно, щото са тъпи и отиват на по-лошо място за живеене. Според Джефри, де...

  59. 59 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1010 Весело

    Джефри Сакс не е прав - има едно по-хубаво място в света от Европа - това е Сибир, нали вата?

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  60. 60 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    Че какво му е на Сибир - чист въздух, природа, самогон. Какво му трябва на човека?

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  61. 61 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Япония и Норвегия са най-добрите места на света!

  62. 62 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4050 Неутрално

    До коментар [#61] от "tvr18355030":

    Не съм съгласен!
    Защо няма масово при тях чужденци да живеят ако е така?

    Японците имат други обществени отношения и друга култура, също така са пре-пре-пренаселени...
    Норвежкия климат е отвратителен за живеене, а също така Норвегия е една скъпа за живеене държава, като и хората са малко особени...

  63. 63 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2277 Неутрално

    До коментар [#57] от "Иво":
    В Европа има над 50 държави.Тия неща, които твърдиш могат да се отнесат до не повече от 15 държави и то с доста условности.Т.е само една трета от държавите в Европа отговарят на някои от твоите критерии.

  64. 64 Профил на Стоян
    Стоян
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Човекът ви обяснява, че големият проблем на Европа са безчинствата на задокеанския и приятел около гранците й, а вие си говорите за сексуална ориентация!
    —цитат от коментар 52 на tribiri


    Свързани са. Културният натиск и социалният инжинеринг, включително за ордите пришълци, идват през Атлантическия океан.

    Нито Европа, нито САЩ имат за основен проблем "правата" на сексуални или етнорелигиозни малцинства или дали в Близкия Изток има демокрация или Северна Корея ракети. Големият наратив обаче е именно в тази посока. Настървени малцинства са превзели властта и управляват изцяло в ущърб на мнозинството. Сексуалната ориентация не е проблем докато не влезе в парламента, законите и разпоредбите.

  65. 65 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 779 Весело

    Тоз човечец ходил ли е ...
    —цитат от коментар 17 на rootless


    Да наречеш човек от неговия ранг "тоз човечец" звучи малко ...

  66. 66 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3064 Весело

    До коментар [#21] от "xm...":За да работят и правят кариера, а не за да живеят...
    —цитат от коментар 50 на ivan_

    Кхъ, кхъ ...

    Би ли ми цитирал от статията къде Джефри Сакс е казал нещо за "живеене"?
    Иновации, технологии, умни, образование, инвестиции, патологичен Тръмп, ЦРУ и войни ...
    А, да, и социалдемокрация, която чрез високи данъци плаща социални придобивки, въпросното "живеене", ама все нещо не печелела изборите ... Но пък от какво тогава Европа била "най-доброто място", щом я няма начело социалдемокрацията, която го била осигурявала според Джефри?

    Дрън, дрън и абракадабра като за отчитане на симпозиумче между другото ...

  67. 67 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Силен ЕС е трън задницте както на щатите, така и на кремълската империя.
    —цитат от коментар 9 на Незнайко в Слънчевия град


    Грешка.
    ЕС и Русия няма какво да делят. Напротив, взаимно се допълват.
    Силен ЕС означава повече необходимост от суровини и енергия. Добра новина за Русия.

    .
  68. 68 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    "Ерата на НАТО залязва" - ЕС трябва да има самостоятелна външна политика, собствени военни сили, като запази партньорството си със САЩ, но е крайно време да излезе от крилото на големия задокеански брат. И ЕС трябва да има балансирана политика и отношения със всички големи играчи в света, а не да бъде прост наблюдател на събитията.
    —цитат от коментар 54 на Darcas
    натам се върви ... на биг брадър паричките му свършват

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  69. 69 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Щото до-скоро бе населена само с бели хора - етнически хомогенна.

    Сега като се обогати културно с Африка и Близкия Изток и минат 10-20 години - няма да е най-доброто място.

  70. 70 Профил на ige_koyo
    ige_koyo
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Според него един от възможните отговори на Европа на бежанската криза е като отдели пари за образованието в Африка и Близкия Изток, което ще подобри ситуацията за самите хора там, много от които търсят своето спасение в чужбина.========Очаквах поне хубав финал на статията, но уви ....Бежанския проблем е проект , чийто пръв катализатор са умишлените войни.На Европа и са нужни хора .....МНОГО хора .....!!!Европа застарява и загива.........
    —цитат от коментар 12 на eti mehter


    Да, може и да са й нужни хора на Европа, но тук ударението е на ХОРА! Не разни примати като турците например, дето живеят 7 века назад, че и искат и другите да са изостанали като тях! Стойте си в Анадола и не се опитвайте да се правите на такива, каквито не сте , т.е. на хора!

  71. 71 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4050 Весело

    До коментар [#66] от "xm...":

    Кхъ, кхъ,
    би ли ми посочил аз директен коментар под статията ли правя или отговарям на твоя коментар 21?

    И ако коментирам твоя коментар 21 знаеш ли за какво си писал в него и съответно моя отговор към написаното в него ли се отнася?

  72. 72 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3432 Весело

    До коментар [#70] от "ige_koyo":

    Да, може и да са й нужни хора на Европа, но тук ударението е на ХОРА! Не разни примати като турците например, дето живеят 7 века назад, че и искат и другите да са изостанали като тях!
    =========
    :).....
    Е да но това е твое мнение .....
    Немците не мислят така ! Турците са там от половин век......сиреч когато ти още беше по ТКЗС тата . А щом днес приемат и бежанци ....значи са си взели някои изводи .....чаткаш ли ......;)

    Bukalemun
  73. 73 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8190 Неутрално

    Интересно, за опасността Русия не казва и дума.

  74. 74 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    Пред участниците в конференцията икономистът коментира, че един от големите проблеми на Европа - притокът на бежанци, е в резултат на войните, водени от САЩ. ЦРУ подклажда тези войни, за които Европа плати висока цена, подчерта той. "Спрете тези идиотски войни, тогава няма да има бежанци", призова той
    ---
    Джефри изведнъж ми стана страшно симпатичен! НАй-после нещо смислено да каже.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  75. 75 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    Европа трябва да инвестира повече в образование и задържане и привличане на специалисти. От десетилетия най-добрите докторанти, инженери и т.н. от целия свят се привличат от САЩ и това ги крепи на върха.
    —цитат от коментар 11 на kapitan_laino


    и не само - петродолара, и доминацията на долара като световната валута.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  76. 76 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 640 Весело

    До коментар [#72] от "eti mehter":

    Немците не мислят така ! Турците са там от половин век.


    сега ви сменят немците не усещаш ли?

  77. 77 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1938 Весело

    Джефри Сакс: Европа е най-доброто място на света
    ==============================
    Да! Затова никога не я напускам!

    Еретик
  78. 78 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 807 Неутрално

    "За нещастие имаме за президент клиничен, патологичен случай." В същото време заявява, че САЩ не трябва да водят войни за сваляне на правителства - подобно твърдение е много смело, но то е същото, което заявява и Тръмп, той дори е първият, който ясно го заяви в прав текст и не се е отказал от тази позиция. Така че не виждам Саксчо от какво е недоволен. "Консултирал" Източна Европа - то затова тя е цъфнала и вързала.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах