Брюксел отнема контрола над проекти по ФАР

Очаква се две от изпълнителните агенции да останат без акредитация, България може да връща пари на ЕС

Брюксел отнема контрола над проекти по ФАР

© Красимир Юскеселиев




[[box0]]
Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 2 Профил на Гоце
    Гоце
    Рейтинг: Неутрално

    Мен всъщност ме интересува изборите мажоритарни ли да са или пропорционални с преференциално гласуване...

  2. 3 Профил на kuku
    kuku
    Рейтинг: Неутрално

    и освен финансовото отражение тя нанася сериозен удар върху репутацията на България -> galko, spored men talkuvanieto bi sledvalo da se razbira kato: DOKLADA OTRAZJAVA REPUTAZIJATA NA BULGARIA

  3. 4 Профил на Някой си
    Някой си
    Рейтинг: Неутрално

    Е няма толкоз овчи народ като българския. Такава мърша няма нийде по света. Какво още чака? Да ни заявят в прав текст че сме тъпи овце?

  4. 5 Профил на Аlexander
    Аlexander
    Рейтинг: Неутрално

    Кеееееефффф! Нека! А дано се свърши царството на тези политически мекерета!
    Че то в последните месеци държавата и хората живеят като в някаква бавна идиотска агония!
    Охххх, сладко отмъщение! Вижте снимките на наглеците горе! Как отровено гледат и двамата. Дневник пак на ниво със снимковия материал, както винаги!
    Дано им дръпнат кокала от устите най-сетне! И по един ритник изотзад за сбогом!

  5. 6 Профил на Отдел кадри
    Отдел кадри
    Рейтинг: Неутрално

    Колко некадърници работят в тези "агенции"?
    Кога ще ги уволнят?

  6. 7 Профил на иво
    иво
    Рейтинг: Неутрално

    предлагам да дойдат европейски бюрократи на ротативен принцип да ни управяват известно време. да речем един мандат от 4г и да видим резултатите.

  7. 8 Профил на d
    d
    Рейтинг: Гневно

    Задава се затишие пред буря!май ще стане като Виденовото времо,а може би този път по зле?!Какво тарпиме унижение до дупка в СВЕТЪ!

  8. 9 Профил на Кнут Хансен
    Кнут Хансен
    Рейтинг: Неутрално

    предлагам изборите за български парламент да се провеждат скандинавските страни на ротативен принцип, ако на изборите гласуват повече от 50% граждани от български произход да се обявяват за невалидни

  9. 10 Профил на чисто и просто
    чисто и просто
    Рейтинг: Неутрално

    Ще чакаме, но дали ще дочакаме Гагаузов и Орешарски да си дадат оставките? Дали законодателите ще забранят на чиновниците да са консултанти? А и няма как организираната престъпност обитаваща високите етажи на властта да има воля за борба със самата себе си.

  10. 11 Профил на Дидо
    Дидо
    Рейтинг: Неутрално

    На тези бледолики очилати европейски боклуци да им пикам у "помощите". Ако ще си искат парите обратно, тогава да ни върнат и членския внос. Не че правителството ми е симпатично, но това групово изнасилване на България хич не ми допада. 30 години всички държави, начело с франсетата, се насираха до уши да точат от ЕС, а сега България ще им опира пешкира и ще им служи за пример за свършена работа....Ай холан!

  11. 12 Профил на Примус
    Примус
    Рейтинг: Весело

    Браво откога чакам това, най накрая да може истината да просъществува.
    Да е за урок за всеки който иска да пипа в кацата с меда без да има право.

  12. 13 Профил на Тип-топ
    Тип-топ
    Рейтинг: Неутрално

    След катастрофиралия мандат на виденовото правителство БСП си взе поука. Първо - изцяло клекна на мафията. Второ - клекна на Доган и трето - клекна на руснаците.При всичките му кусури Виденов, поне в личен план направи доста за да издразни изброените фактори. Слагайки се като дърта к...ва на въпросните, БСП по-точно яхналите я бандюги, помислиха, че всичко е на шест. Направиха обаче една фундаментална грешка.Не изчислиха манталитета на европейците. Помислиха си, че щом са си вързали гащите с турците /а чрез тях и с американците/, с руснаците и с мафията, с европейците едва ли ще имат проблем. Да, ама не. Щото парата я дава Европа. А когато стане дума за пари, европейските йезуити ще те наврат в кучи г...з. Така и се получи.

  13. 14 Профил на Станко
    Станко
    Рейтинг: Неутрално

    Оствака на Пламен Орешарски и Гагаузов, като начало. Ако те не ги дадат, отива си Станишев. Лошото е, че няма никаква алтернатива, и народът ще гласува просто за това което е на масата. Като няма какво да купиш от един магазин, просто купуваш каквото има. Който си спомня 91 година и Лукановия глад го знае това.

  14. 15 Профил на тухла четворка
    тухла четворка
    Рейтинг: Гневно

    А вярвате ли,че Орешарски и Гагаузов работят за 1000Е министерска заплата?

  15. 16 Профил на az
    az
    Рейтинг: Неутрално

    ей, най-накрая ЕС да проумее истинита и да направи нещо. толкова пъти съм писал по форумите как само бившия американски посланик Байърли казваше нещата право в очи, а ЕС си затваря очите пред безобразията в България, разчита само на витиевати дипломатични намеци, абдикирал от своята демократизираща роля и представлява просто една раздута неспособна на действие бюрокрация.
    въпросът сега е способен ли е ЕС да влияе на политическите процеси, и има ли кой тук да подпомогне тези процеси? да се надяваме че да.

  16. 17 Профил на Mama-im-stara
    Mama-im-stara
    Рейтинг: Неутрално

    Разбирам ги хората (Гагаузов и Орешарски) -> при тези професионални и лични качества и по програмата на социалното министрество за чистене на улиците не биха ги взели.

  17. 18 Профил на Kr
    Kr
    Рейтинг: Весело

    така и такаса почнали - да отнемат акредитацията и на народното събрание, на правителството и на съдебната власт.

  18. 19 Профил на 2008
    2008
    Рейтинг: Неутрално

    Браво Брюксел- ти си най-добрият ни нападател!!Искаме о6те голове- размажете ги тия гнусни отрепки!!!

  19. 20 Профил на НАЛГИ БЪЛГАРСКИ ПОЛИТИЦИ, МАХАЙТЕ СЕ!
    НАЛГИ БЪЛГАРСКИ ПОЛИТИЦИ, МАХАЙТЕ СЕ!
    Рейтинг: Неутрално

    "Унищожителните критики в документа обаче едва ли ще доведат до смени на министри или разклащане на управляващата коалиция, стана ясно от първите реакции от БСП, ДПС и НДСВ."

    ТИ ГО ПЛЮЕШ, А ТОЙ ПИТА,ДАЛИ ДЪЖД ВАЛИ...
    Е ТАКАВА НАГЛОСТ НЯМА ПО СВЕТА!!!!!!!!!

  20. 22 Профил на ВЪЗМУТЕН
    ВЪЗМУТЕН
    Рейтинг: Гневно

    #20 Ти го плюеш,а то се мие!

  21. 23 Профил на 1212  до към  ДИДО
    1212 до към ДИДО
    Рейтинг: Неутрално

    Ай ДИДО,ай ДИДО, де ти е ЛИБИДО-то.Ти къорав ли си ДИДО?Брех ДИДО!

  22. 24 Профил на Хайдутин
    Хайдутин
    Рейтинг: Гневно

    "ще се прочете, прошнурова, пронумерова, заведе в деловодства и животът продължава" - на оружие братя !!! Да дойдат танковете ... ама от Брюксел
    Щото иначе всички ще продължамаме да плащаме за техните крадливи игри !!!!

  23. 25 Профил на mumi
    mumi
    Рейтинг: Неутрално

    Единият има вид на озлобял комсомолки секретар, които вдига седенките и не дава пари за нещастната учителска интелигенция, защото знае че хазната трябва да враща пари на Европа, а другият гледа нахално гузно и май по-често е пиян отколкото трезвен в последно време.

  24. 26 Профил на Веселин
    Веселин
    Рейтинг: Неутрално

    БСП= "Сполука" за България...

  25. 27 Профил на Deep Blue
    Deep Blue
    Рейтинг: Неутрално

    ЕС спира пари за да ги даде на банките кредиторки от Лондонския и Парижкия клубове от времето на комунизма и балгарския народ става без вина виновен

  26. 28 Профил на Deep Blue
    Deep Blue
    Рейтинг: Неутрално

    щото инфлацията ще стопи задалженията на балгария кам банките кредиторки

  27. 29 Профил на Съветник
    Съветник
    Рейтинг: Неутрално

    Защо бяха анатемосани комунистическите управници,дошли на власт на 9.09.44г.с помоща на съветските щикове?Защото бяха най-големите ни в историята национални предатели.Техните наследници са същите и не им трепва окото за България.Изводът:докато тази сган,не бъде изхвърлена на бунището,няма оправяне.И това Европа няма да го свърши.Да се запретваме!

  28. 30 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Четете Дидо-11. Това е философията на БСП-мафиотите и тя ще бъде в основата на пропагандата, с която ще бъдем тотално залети чрез българските продажни медии. И ще бъде прегърната от безмозъчния български избирател

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  29. 31 Профил на tt
    tt
    Рейтинг: Неутрално

    Той ще съпътства доклада за напредъка на България по глава "Правосъдие и вътрешен ред",

    искате да кажете упадъка на българия

  30. 32 Профил на ХYZ
    ХYZ
    Рейтинг: Неутрално

    Управляващи, забравете собствените си интереси и търсете изход. Търпението на овцете може да се изроди в улично недоволство и безредици.Два - три дни пълни площади и блокади и сме готови. Както казва дедо Мони-като му дойде времето, а съдбоносни времена се задават.

  31. 33 Профил на ?
    ?
    Рейтинг: Разстроено

    Загубеното доверие трудно се възвръща, а загубиш ли си веднъж репутацията си я загубил завинаги. Колко жалко за пропилените години, липсата на воля, ред, законност, справедливост и благополучие.

  32. 34 Профил на SORY ... ДО НАЛГИ БЪЛГАРСКИ ПОЛИТИЦИ, МАХАЙТЕ СЕ
    SORY ... ДО НАЛГИ БЪЛГАРСКИ ПОЛИТИЦИ, МАХАЙТЕ СЕ
    Рейтинг: Неутрално

    КАКВИ БЪЛГАРСКИ ПОЛИТИЦИ - ВСЕКИ Е КЛОНКА ОТ ЧУЖБИНА - ДА НЕ ИЗБРОЯВАМ ИМЕНА!

  33. 35 Профил на Крум
    Крум
    Рейтинг: Неутрално

    При подобно решение какво още чака Станишев? Гагаузови Орешарски трябва да си отиват.
    А всички тези доклади и изказвания от Брюксел имат един адресант-данъкоплатците в БГ. Наказват ги /наказват ни/, защото избираме такова управление. Вярно е, че много хора бяха изиграни от варианта на тройна коалиция и тристранен съвет, но време е да се излезе на улицата.
    Автентичната десница трябва да накара хората да излязат.
    Ако не желаят, някой друг идиот ще го нааправи, и тогава ще стане още по-зле.
    Или Бойко ще поеме управлението, който просто е другата страна на червената монета.

  34. 36 Профил на точка 2.2.2 от доклада
    точка 2.2.2 от доклада
    Рейтинг: Неутрално

    В тази точка е малко писано, но ЕК и ОЛАФ чакат с интерес пълните глупости които Николай Василев ще изпише и предаде в опита си да прикрие сто процентовото източване на ОПАК и всички други негови проекти и проектчета - от старта на неговото министерство до последните проекти с по един кандидат от добре познатите групи и сенчести спонсори...

  35. 37 Профил на ot EС
    ot EС
    Рейтинг: Неутрално

    Какво направихте господа?! Бяхме се уговорили друго. Дадохме ви съгласие да правите каквото искате със средствата от излишъците. Бяхме се разбрали че можете да оперирате чрез ваши фирми с европейски пари но искахме поне 50% реални инвестиции в икономиката. Приехме Вашата корупция като даденост. Не искахме да я изкорените а просто да я ограничите. Да не давате всичко на спонсорите и бизнесмените които стоят зад Вас. Вие обаче не изпълнихте своята част от договора. Не помислихте ли, че в дългосрочен аспект, при сегашното бетониране на управлението което сте си осигурили, ще имате по-голяма полза да създадете доверие в гражданите(потребителите), което е основно в европейските страни. На преговорите казахте, че разбирате нашият модел и го приемате. Чрез доверието ние успяваме да придобием много по-голям дял от брутния продукт на нашето население. Така и то и ние сме доволни. Разбрахме се да изпълнявате нашият модел, който е общ принцип на ЕС. За сметка на това Вие присвоихте парите и залитнахте към Русия. Чисто и просто ни излъгахте. Инвестициите в производство и инфраструктура са точно за това. В крайна сметка с повишена производителност има повече за Вас. Управлението Ви става по-стабилно и авторитетно. Вместо това чрез Ваши бизнесмени Вие даже се опитахте да разклатите доверието в нашите граждани и потребители като им продавате заразени и некачествени храни! Как да Ви вярваме? Утре може да станете и проводник на тероризъм! Достатъчно е да се намери някой да Ви плати! Вие сте нестабилни! Това е главната причина заради която сме ядосани и ще отрежем достъпът до финансиране първоначално, а след това ще последват и административни санкции, и ще Ви оставим да си залитнете към Русия!

  36. 38 Профил на Рендето
    Рендето
    Рейтинг: Неутрално

    "Подобна санкция досега не е била налагана на нито една страна членка..."
    Май не е далече времето, когато ще станем и единствената държава изхвърлена от ЕС. И си го заслужаваме, защото мястото ни е на изток - ориента.
    Дрън-дъй дрън-дъй, айде мецо да направим далаверката...

  37. 39 Профил на ЕС
    ЕС
    Рейтинг: Неутрално

    Не можете да мислите рационално и сте слаби личности! Получи се така, че Вашите бизнесмените Ви изяждат отвътре. Нароиха си куп бизнес партии и с покупка ще Ви изтласкат. Не проявихте сила за да теглите разделителната линия и да се уговорите не всичко да отива за тях. В крайна сметка си подписахте оставките. Пред нас успяхте на думи да се покажете като волеви хора. На дела обаче е друго. А не думите важни в случая.

  38. 40 Профил на atanas
    atanas
    Рейтинг: Гневно

    Да връщат тия двамата келеши от снимката. Аз само съм потърпевш от наглостта и нахалтвото им, след като пътищата, въпреки предоставените пари от ЕС, са в безобразно състояние.

  39. 41 Профил на автор
    автор
    Рейтинг: Гневно

    Няма ли вече да спрат с наглостта и цинизма?! Или забравиха кога ядоха паветата?! А може би им е домъчняло за това преживяване и пак искат да им се случи?!

  40. 42 Профил на Дилбер Танас
    Дилбер Танас
    Рейтинг: Неутрално

    Романтиката днеска е в машините
    и тъмните коли пред парламента...
    Ако има Ад, не знам какво място трябва да са измислили за комунистите. А, сетих се, от дясната страна на Дявола

  41. 43 Профил на venceremos
    venceremos
    Рейтинг: Неутрално

    Кога и къде ще ги почваме - дайте дата за протест? Давайте да ги махаме тези нагли крадци и измамници...Държавата е пред закриване, след 1300 години история...Време е за действие...

  42. 44 Профил на Ванча
    Ванча
    Рейтинг: Любопитно

    Нищо добро не ни чака.
    Българите биват умни (вече извън България) и глупави (които обикновено са алчна, нагла и престъпна паплач).
    Чух едно изказване:"В България останахме само умствени и физически инвалиди".

    Наскоро ме помолиха да пиша имейл на българи в САЩ относно техен имот, разграден и използван от клошари. Писах на три отделни адреса(те имат фирма там) и нито един не ми отговори(нито се върна реакция от софтуера, че не са получили писмата). Чудих се защо и после проумях: хората просто не искат и да чуят за България !

  43. 45 Профил на Каманист
    Каманист
    Рейтинг: Неутрално

    Скоро се очаква всенародна чистка на комунисти. Ще станем световен износител на сапун.

  44. 46 Профил на Някой пореден...
    Някой пореден...
    Рейтинг: Неутрално

    В началото на коментара , коментиращ №1 дава следния линк http://www.economist.com/world/europe/displayStory.cfm?story_id=11751745&source=features_box_main

    вътре в този текст има линк http://media.economist.com/media/pdf/Bulgaria.pdf?CFID=13632864&CFTOKEN=30046551
    към доклада на ОЛАФ ? Текста на доклада го преведох чрез http://translate.google.bg/ и това е машинния превод:
    Превод: английски » български
    EN 1 Error! Unknown document property name. EN DRAFT COMMUNICATION FROM THE COMMISSION Report from the European Commission to the European Parliament and the European Council on the Management of EU-funds in Bulgaria 1. INTRODUCTION Bulgaria has received important financial and technical support from the European Union in the pre-accession period and is eligible for continued high levels of financial support under the current 2007 – 2013 financial perspective (􀀁6.852 billion from the Structural Funds alone). Pre-accession support - the PHARE programme, SAPARD (agriculture) and ISPA (infrastructure) – and temporary financial assistance provided for in the Act of Accession – the Transition Facility and the Cash-flow and Schengen Facility – were designed to help Bulgaria consolidate socio-economic reform and to prepare for the absorption of larger amounts of structural funds. These programmes are at various stages of implementation, but not all funds have been contracted and there are significant amounts remaining to be paid. The structural funds and other programme (such as the Schengen Facility) falling under the current financial perspectives are at an early stage of implementation, with only advance payments having been made. While specific implementation modalities differ between these various programmes, there are common management and financial control standards that must be met. For example, strict procurement procedures (e.g. on tendering, evaluation and award of contract) must be followed and rigorous financial control must be exercised. European Union funding is made available only once sound financial management can be demonstrated and certified. Bulgaria is experiencing difficulties in many of these programmes and has to demonstrate that sound financial management structures are in place and operating effectively. Administrative capacity is weak. Beyond that, there have been serious allegations of irregularities as well as suspicions of fraud and conflicts of interest in the award of contracts. Investigations by the EU anti-fraud office, OLAF, into the management of EU funds by the Bulgarian authorities have led to the temporary suspension of pre-accession funds and the freezing of payments under various other financial instruments in the second half of 2007 and the first half of 2008. Given its responsibility under the Treaty for the implementation of the budget, and in particular having regard to the need for the sound financial management of EU funds and for protecting expenditures under the EU budget, the European Commission considers it necessary to inform the European Parliament and the Council, i.e. the budgetary authority, about the situation in Bulgaria, the steps that are being taken by the Commission and the remedial actions that are being taken by or that are expected from the Bulgarian authorities. This report examines the situation for the main funding programmes, provides an overview of measures taken to date and an indication of next steps. The situation is serious. In recognising the dimensions of the problem, the Bulgarian government has recently taken a number of corrective steps. It has started work on procedural EN 2 Error! Unknown document property name. EN and legislative changes needed to effectively deal with conflict of interest. It has made some key high level appointments – such as the appointment of a Vice-Prime Minister responsible for the co-ordination of EU funds who is at the same time the head of the Bulgarian Anti Fraud Coordination Service. A new Director of the Audit Authority has been appointed. These are steps in the right direction. But, all of this must be followed up by credible, structural corrective actions and a fundamental reform. 2. STATE OF PLAY OF THE DIFFERENT FINANCIAL INSTRUMENTS 2.1. Financial instruments concerned by irregularities or deficiencies 2.1.1. PHARE/ Transition Facility The PHARE and Transition Facility programmes are funds aimed at supporting Bulgaria to complete reforms and to prepare for the absorption of much larger amounts of assistance under the Structural Funds. The total amount allocated and remaining under implementation in Bulgaria under the PHARE and Transition Facility programmes is around 􀀁 780 million. The final deadline for the contracting of PHARE funds is November 2008 and for the Transition Facility December 2009. Programme implementation and hence payment of funds will continue until up to 2011. The Commission supervises the management of these programmes under a decentralised implementation system that provides for decentralised management by accredited implementing agencies. Four Implementing Agencies in Bulgaria were accredited in June 2007. Problems Monitoring and audits show serious weaknesses in the management and control systems and point to a number of irregularities, suspected fraud cases and conflicts of interest between the programme administration and contractors. As a result, payments to two Implementing Agencies, namely the Central Finance and Contracting Unit (CFCU) and the Implementing Agency at the Ministry of Regional Development and Public Work (MRDPW), have been suspended. The amounts of funds which are affected by the suspension of financial assistance are around 􀀁 610 million, including around 􀀁 250 million which has not yet been contracted. Next steps Despite the Commission's repeated requests for improvement of the management and control systems, within reasonable deadlines, the Bulgarian authorities have not been able to provide assurance of sound financial management and the elimination of irregularities. They have not fully explained or clarified the situation surrounding the irregularities and have not taken all necessary steps to correct them. As the two Agencies concerned have not been able to demonstrate sound financial management and that the funds are used to achieve the intended results, the Commission will withdraw the Decision which provided for this assistance to be managed on a decentralised basis with respect to the two implementing agencies; as a consequence, these agencies will not be allowed to contract until they can guarantee that effective, functioning management and control systems are in place. With respect to the EN 3 Error! Unknown document property name. EN amounts already spent, or to be spent under contracts already signed, by these agencies, the Commission shall examine thoroughly their eligibility for Community financing and shall declare the amounts which have not been properly spent as ineligible and, as the case may be, recover them. 2.1.2. SAPARD Bulgaria is eligible for SAPARD funding in the amount of 􀀁 445 million, of which until now 􀀁 235 million have been paid Problems There are three sets of problems concerning SAPARD. The first relates to projects worth 􀀁 26 million which are currently subject to investigations by OLAF regarding implementation difficulties due to fraud and possibly corruption. It seems that the Bulgarian authorities have recently started recovery procedures. The second concerns investigations into the activities of the ex- executive director of the SAPARD Agency for a measure having a total expenditure of 􀀁 10 million. The executive director was dismissed in 2007 after allegations of wrongdoing in regard to the management of State Fund Agriculture. The Bulgarian authorities have argued that the allegations were not related to the management of the SAPARD funds. However, the Prosecutor's Office of Bulgaria is currently investigating the case and has recently accused the ex- executive director for "wrongful approval of projects" under the measure "investments in wholesale markets". Criminal proceedings have been initiated against him. The third problem relates to the findings of a recent audit by the Commission services, covering a total amount of 􀀁 105 million still to be paid from SAPARD to beneficiaries (representing 63% of the remaining total amount to be disbursed under the programme). The audit revealed serious deficiencies regarding the control system for investment aid for three core Programme measures. Next steps The Commission has informed the National Authorizing Officer (hereafter NAO) of the results of the audit on the three investment measures and has asked for the implementation of an action plan. The NAO is asked to transmit this action plan together with a timetable for its implementation to the Commission by 31.07.2008. Moreover the Commission has indicated that future payment applications from the NAO to the Commission for any additional expenditure incurred under these three measures are suspended until Bulgaria corrects its system to the satisfaction of the Commission. The NAO should inform the Commission of necessary improvements in the system by September 2008. The Commission will consider resuming payments when information is received from the Bulgarian authorities that corrective action has been fully implemented and when this information is confirmed by an independent audit body. Payments by the NAO to final beneficiaries under the measures should only resume under the same conditions. EN 4 Error! Unknown document property name. EN 2.1.3. ISPA - Cohesion Fund While many Member States have experienced difficulties with the timely implementation of the Trans-European Network and environment infrastructure investments, Bulgaria is particularly slow. To date only 18% (􀀁156 million of the available funding 􀀁879 million) has been certified for these projects, which were started under the ISPA pre-accession instrument but are now being finalised under the Cohesion Fund rules. In December 2007 the Commission asked the national authorities to present an Action Plan aimed at speeding up implementation of projects identified as problematic. This action plan was reviewed by both the responsible ministries and the Commission services, and specific causes of delay as well as necessary improvements were identified. These improvements must be made rapidly in order to ensure the implementation of all projects before the final deadline for certification of expenditures (the end of 2010). Problems In January 2008, allegations were made in the Bulgarian press against the Executive Director of the National Road Infrastructure Fund (NRIF) concerning a conflict of interest related to the signing of contracts between the NRIF and a construction firm controlled by a family relative. In addition, two NRIF officials responsible for the implementation of EU funds were arrested and charged with taking bribes. On 24 January, the Commission sent a letter to the Ministry of Finance requesting the interruption of payments to the NRIF's three ongoing Cohesion Fund (ex-ISPA) projects and asking that the NRIF not sign any new contracts under the 2007-2013 programmes, until the matter was thoroughly investigated and any necessary corrective action taken. The Executive Director has subsequently been replaced. Funding for the road sector (􀀁144 million for ongoing Cohesion Fund (ex-ISPA) projects) has been interrupted and the preparation of a formal suspension is under way. The freeze on signing new contracts in the road sector (under the 2007-2013 programmes) remains in place. Following investigations, the first audit reports submitted by the Ministry of Finance to the Commission services failed to reassure the Commission that the NRIF would be able to properly implement Cohesion Fund projects. The Commission recommended that an independent audit be carried out that would then also serve as a basis for a concrete and detailed action plan to improve the management and control systems in the NRIF. On 18 June 2008, the Commission services received an audit report prepared by an international audit company on behalf of the Bulgarian authorities, together with a detailed action plan based on the 'preliminary' findings of this audit company. Next steps: The recently appointed Deputy Prime Minister for EU Funds is aware of the problems and is working to strengthen the general coordination and implementation system for the Structural Funds in Bulgaria. With a view to simplifying and reinforcing the implementation system, the Bulgarian authorities have recently decreased the number of Managing Authorities for ex-ISPA EN 5 Error! Unknown document property name. EN projects. This change will bring the National Road Infrastructure Fund under closer scrutiny and control of the Ministry of Transport. One of the main conclusions of the external auditors' report is that further investigations are necessary, in particular as regards a number of possible conflict of interest cases. The Bulgarian authorities are currently in the process of organising investigations in this respect. In parallel, initial steps have been taken towards a more general overhaul of the NRIF's organisational structure. This should be seen as an essential first step in the detailed action plan referred to above. The timely and effective implementation of the action plan will form a crucial element of the compliance assessment for the Regional Development and Transport Operational Programmes, where the NRIF is a Beneficiary. Deadlines for completion of this assessment are between September and November 2008. Certification of expenditure for these Operational Programmes is dependent upon a positive compliance assessment opinion from the Compliance Assessment Body. The implementation of the NRIF action plan will be reviewed by the Commission later this year. On the basis of this review, the Commission will decide whether the monitoring and control system and the administrative capacity of the Fund have been sufficiently strengthened and hence whether contracting and funding may resume. 2.2. Financial instruments in the initial start-up phase A number of programmes are only in the initial phase of implementation. This means that only advance payments have been made at this stage, and that the Commission is in the process of examining whether the management and control systems put in place by Bulgaria to ensure the sound financial management of the funds concerned is sufficiently sound. 2.2.1. European Fisheries Fund. The European Commission approved the Operational Programme for the Bulgarian Fisheries sector for the period 2007-2013 in December 2007. The total eligible public expenditure of the programme amounts to 􀀁107 million, with EU assistance through the European Fisheries Fund (EFF) amounting to 􀀁80 million. The programme covers the entire territory of Bulgaria, all of which is designated as a convergence region. So far only an advance payment has been made and the compliance assessment is expected by December 2008. The effective launch of the programme is foreseen for September 2008 with the first call for project proposals. The National Agency for Fisheries and Aquaculture (NAFA) is responsible for the implementation of the EFF Operational programme. It is currently reinforcing its administrative capacity dealing with the implementation of the Operational programme and the Common Fisheries Policy. There have been allegations of mismanagement and irregularities concerning NAFA in relation to setting up internal procedures and establishing objective criteria for the selection of projects under the European Fisheries Fund (EFF) Operational programme. EN 6 Error! Unknown document property name. EN Next Steps Similar to other structural fund programmes, reimbursement of project expenditure is subject to a satisfactory compliance assessment. In addition the EFF Regulations provide a number of possibilities to suspend, interrupt or make financial corrections to the Operational Programme appropriations in case of irregularities or systematic deficiencies in the management and control system. An integrated audit approach is being applied to the fisheries programme as well as the structural and agricultural programmes. 2.2.2. European Social Fund The European Social Fund co-finances two operational programmes in Bulgaria – the Human Resources Development Operational Programme and the Administrative Capacity Operational Programme. They amount to 􀀁1.185 billion. The two operational programmes were adopted in October 2007 and the first grant schemes and operations were launched in 2008. In accordance with the relevant financial regulation (Regulation 1083/2006) only the automatic advance payments (amounting to 􀀁59 million) have been made. A compliance assessment of the management and control systems of Bulgaria for the European Social Fund expenditure will be carried out by the Commission in the second half of 2008, on the basis of a submission by the Bulgarian authorities. Next steps The compliance assessment must provide assurance that the systems set up by Bulgaria are in accordance with the underlying relevant financial Regulation and can deliver sound financial management and efficient implementation of the Social Fund. No reimbursement of project expenditure can be made to the Bulgarian authorities until this assessment has been agreed by the Commission. The Bulgarian authorities are expected to submit their documentation for assessment in the summer or early autumn this year. 2.2.3. Cash Flow and Schengen Facility Bulgaria is a beneficiary of the Cash Flow and Schengen Facility, with a total Community allocation of 􀀁 239.5 million. In line with Article 32 of the Accession Act, which provides that at least 50% of the total amount must be assigned to actions at the external borders of the Union and the implementation of Schengen acquis, Bulgaria allocated 􀀁 161 million (67%) for the Schengen part of the Facility. Next steps The Bulgarian authorities must ensure sound management and control for the Schengen part of the Facility, particularly with respect to the contracting and public procurement practices. It is not at all clear whether the Central Financing and Contracting Unit (CFCU), cited above, point 2.1.1., which is embroiled in difficulties relative to Phare funding will be able to provide the necessary assurances. Procedural safeguards must be put in place by the CFCU to guarantee that any potential or actual EN 7 Error! Unknown document property name. EN conflict of interests in the evaluation of tenders is avoided. In case of serious shortcomings in the management and control systems significant financial corrections and/or recoveries can be made at the time of the clearance of accounts. 2.2.4. Funds under the General Programme "Solidarity and Management of Migration Flows" Bulgaria participates in the General Programme and has a combined allocation for 2007 of 􀀁 1 million (for 2 of these funds) and for 2008 of 􀀁 1.8 million (for 3 of the 4 Funds). Next steps The Bulgarian authorities designated to manage the funds under the General Programme "Solidarity and management of migration flows" must enhance their administrative capacity to prepare the programmes and operate the control systems. Absorption capacity must be improved both at the level of the awarding authorities as well as at the level of the beneficiaries. 2.3. Co-operation with OLAF OLAF has conducted investigations into cases involving PHARE and SAPARD funding. OLAF's experience points to some fundamental weaknesses in Bulgarian administrative and judicial capacity. There is a lack of commitment to act decisively, swiftly and in cooperation with other public authorities when fraud is identified. For example, the Bulgarian body involved with the payments under SAPARD, the State Fund Agriculture (SFA) has not been proactive in dealing with alleged irregularities, conflict of interest or fraud involving such Community funding. There have been serious deficiencies in the level of cooperation and co-ordination between the various bodies involved in dealing with these matters. In the SAPARD case, the Supreme Cassation Prosecution Office (SCPO) does not appear to have been in a position to forward evidence to the SFA in order to allow it to commence financial recovery procedures. On the other hand, when the SFA starts such recovery procedures, the matter is passed to the State Recovery Services within the Ministry of Finance. The SFA then seems to have no further role in the matter and the process stops. This means in practice that there is no focal point that assumes responsibility and ultimately no deterrent to continued bad practice. The Bulgarian judicial authorities have a tendency to adopt an approach of breaking up a case into smaller components which precludes an effective investigation and judicial outcome. There are also instances of judicial proceedings which had been opened but, subsequently closed without justification, frustrating further investigation by OLAF. In addition, OLAF has been faced with instances of breaches of confidentiality, improper transmission and leaks of confidential information. There is strong suspicion of the involvement of organized crime. The recently appointed Deputy Prime Minster is aware of the situation and has promised corrective action. A commitment has been made to prepare and adopt a law, facilitating the work of and assisting OLAF when it conducts on-the-spot controls under Reg. (EC) 2185/96. EN 8 Error! Unknown document property name. EN Finally, OLAF is working closely with the Bulgarian authorities to ensure that the lessons to be learned from the SAPARD fund cases are fully taken account of in both the judicial and control treatment of current and future cases. 3. CONCLUSION EU funds earmarked for Bulgaria are the practical expression of the Union’s solidarity with the citizens of Bulgaria. These funds are aimed at helping less favoured regions in Bulgaria, catalysing needed investment in transport, telecommunications and energy infrastructure, promoting competitiveness, fostering social cohesion and enhancing Bulgaria’s overall economic performance and stability. The efficient use of these funds requires that effective and reliable management and financial control structures are in place to foster sound implementation throughout the entire project cycle - from the feasibility assessment and project design to tendering and contracting until ex ante and ex-post control and evaluation. Bulgaria is not able to reap the full benefits of this assistance because of critical weaknesses in administrative and judicial capacity, be it at local, regional or central level. The Bulgarian public administration suffers from a high turnover of staff, unattractive salaries which create opportunities for corruption, and outdated, centralized procedures. In particular the lack of or will to use enforcement powers to remedy irregularities and fraud by immediate recoveries or other protective measures and the de facto non-independence of the national audit authority and implementing agencies give rise to serious concern. The lack of accountability and transparency in public procurement when tendering EU funds is a grave problem. High level corruption and organised crime exacerbates these problems of general weakness in administrative and judicial capacity. As highlighted in all reports of the Commission on the Cooperation and Verification Mechanism including the one adopted alongside this Communication, the lack of firm commitment and results in the fight against corruption and organised crime is worrying. It impacts directly on Bulgaria's administrative capacity and hence its ability to ensure the sound management and efficient delivery of EU funds. Bulgaria needs not only to enhance substantially its administrative capacity but also drastically curb opportunities for high level corruption and effectively fight organized crime. Urgent action is needed because deadlines for contracting some of the funds are approaching, after which the funds will be lost to Bulgaria. Bulgaria needs to: • Strengthen administrative capacity in the management of EU funds, by guaranteeing stability, training and technical expertise of staff. Appointments to management positions must avoid any potential conflicts of interest of interest. • Eliminate existing or potential networks of conflict of interest in the overall management of funds. • Improve the supervision and transparency of public procurement procedures, at central, regional and local level in strict conformity with the applicable EU rules. • Increase control of the legality and regularity of expenditure by conducting real and regular on the spot checks and audits on its own and across all funding programmes. EN 9 Error! Unknown document property name. EN • Ensure that EU funding is protected and where necessary that recovery orders are applied without delay directly by the responsible implementing or supervisory bodies when irregularities or fraud are identified. • Report without delay to the Commission on irregularities or fraud – whether confirmed or suspected. Clear definitions of irregularities and fraud and instructions on the procedures to be followed in reporting must be established. • Take protective, corrective or disciplinary measures swiftly where necessary, and informing the Commission accordingly. • Build on the initial steps taken in improving co-ordination between ministries, between the various stakeholders as well as between central, regional and local authorities. Some first steps have been taken recently at national level to address these critical deficiencies in programme management and financial control. This movement is positive, in the right direction and needs to be sustained. The Commission is prepared to provide advice, assistance and support to Bulgaria to remedy these problems. It calls on Member States to also assist Bulgaria by continuing to provide independent high level expertise. But Bulgaria itself has to make the commitment to cleanse its administration and ensure that the generous support it receives from the EU actually reaches its citizens and is not siphoned off by corrupt officials, operating together with organised crime.
    В 1 Грешка! Неизвестен тук собственост име. EN
    Проект
    Съобщение от Комисията
    Доклад от Европейската комисия до Европейския парламент и на Европейската
    Съвета за Управление на ЕС-фондове в България
    1. ВЪВЕДЕНИЕ
    България е получила важна финансова и техническа подкрепа от Европейския съюз в
    пред-присъединителния период и има право за продължаване на високо равнище на финансова подкрепа в рамките на
    текущата 2007 - 2013 финансова перспектива (􀀁 6,852 милиарда от структурните фондове
    Само). Пред-присъединителната помощ - програма ФАР, САПАРД (селско стопанство) и ИСПА
    (инфраструктура) - и временна финансова помощ, предвидени в Акта за присъединяване --
    Преходния финансов инструмент и на бюджетните парични потоци и подпомагане изпълнението на Шенгенското споразумение - са създадени да помогнат на
    България консолидиране на социално-икономическите реформи и да се подготвят за усвояване на големи
    Размерите на структурните фондове. Тези програми са на различни етапи от изпълнението, но
    не всички средства са били договорени и са налице значителни суми, остава да бъдат платени. В
    структурните фондове и други програмата (например за подпомагане изпълнението на Шенгенското споразумение), които попадат в рамките на текущия
    финансовите перспективи са на ранен етап от изпълнението, само с авансовите плащания
    като са били направени.
    Макар конкретните изпълнението на тези условия се различават между различните програми, са налице
    общо управление и финансов контрол стандарти, които трябва да бъдат спазени. Така например, стриктен
    процедури за обществени поръчки (напр. за търгове, оценка и възлагане на договора), трябва да бъдат
    последван и строг финансов контрол трябва да бъде упражнено. Европейският съюз финансиране е направено
    достъпни само веднъж, добро финансово управление може да бъде доказана и сертифицирани.
    България изпитва затруднения в много от тези програми и трябва да докаже, че
    стабилно финансово управление структури са налице и функционират ефективно. Административни
    капацитет е слаб. Освен това, налице са сериозни твърдения за нередности, както и
    подозрения за измама и конфликт на интереси при възлагането на договори. Разследвания от
    ЕС служба за борба с измамите ОЛАФ, в управлението на средствата на ЕС от страна на българските власти
    са довели до временно спиране на предприсъединителните фондове и замразяване на плащанията
    по силата на различни други финансови инструменти през втората половина на 2007 г. и първото полугодие на 2008.
    Предвид своята отговорност по силата на Договора за изпълнението на бюджета, и по -
    специално като взе предвид необходимостта за добро финансово управление на средствата от ЕС, както и за
    защита на разходите по бюджета на ЕС, Европейската комисия счита, че е
    необходимо да информира Европейския парламент и на Съвета, т.е. на бюджетния орган,
    за ситуацията в България, стъпките, които са предприети от Европейската комисия и
    коригиращи действия, които са били предприети от, или че се очаква от българските власти.
    Този доклад изследва положението на основните програми за финансиране, предвижда преглед на
    мерките, взети до този момент и посочване на следващите стъпки.
    Ситуацията е сериозна. При признаване на размерите на проблема, на български
    Правителството наскоро се приемали няколко коригиращи действия. Тя е започнала работата по процедурни
    EN 2 Грешка! Неизвестен тук собственост име. EN
    и законодателни промени, необходими за ефективно справяне с конфликт на интереси. Той е направил някои
    ключ високо ниво назначения - като например назначаването на заместник-министър-председател, отговорни
    за координация на средствата от ЕС които е по същото време начело на българската борба
    Измамата координация услуга. Новият директор на одитиращия орган е бил назначен.
    Това са стъпки в правилната посока. Но всичко това трябва да бъдат последвани от надеждна,
    структурни коригиращи действия и основна реформа.
    2. Състоянието на възпроизвеждане на различните финансови инструменти
    2,1. Финансови инструменти, засегнати от нередности или пропуски
    2.1.1. ФАР / Преходния финансов инструмент
    ФАР и Преходния финансов инструмент програми са средствата, насочени към подкрепа на
    България да завърши реформите и да се подготвят за усвояване на много по-голям
    размерът на помощта по Структурните фондове. Общата сума, отпусната и
    Останалите по прилагането им в България по ФАР и Преходния
    Фонд 􀀁 програми е около 780 милиона евро. Крайният срок за договаряне
    от фондовете ФАР е ноември 2008 г. и за Преходния финансов инструмент декември 2009.
    Рамките на изпълнението на програмата и по този начин плащането на средствата ще продължи до до
    2011.
    Комисията контролира управлението на тези програми в рамките на
    децентрализирана система за изпълнение, която осигурява за децентрализирано управление чрез
    акредитирани изпълнителните агенции. Четири изпълнителни агенции в България са
    акредитирани през юни 2007.
    Проблеми
    Мониторинг и одит, показват сериозни слабости в управлението и контрола
    системи и точка за редица нередности, съмнителни случаи на измама и конфликти на
    между интереса на програмата за администриране и изпълнители. В резултат на това,
    плащания за две Изпълнителните агенции, а именно "Централно звено за финансиране и
    Договарящите единица (CFCU) и Изпълнителна агенция към Министерството на регионалното
    Работа развитие и благоустройството (МРРБ), са прекратени. Размерите на
    фондове, които са засегнати от спирането на финансовата помощ са около 610 􀀁
    млн. евро, включително около 250 милиона 􀀁 които все още не са договорени.
    Следващи стъпки
    Въпреки предложението на Комисията многократно исканията за подобряване на управлението и
    системи за контрол, в рамките на разумен срок, българските власти не са били
    може да предостави за осигуряване на стабилно финансово управление и премахване на
    нередности. Те не са напълно изяснени, или накратко ситуацията около
    нередности и не са предприети всички необходими стъпки, за да ги отстраним. Тъй като двете
    Агенции не са в състояние да докажат доброто финансово управление
    и че средствата са използвани за постигане на планираните резултати, Комисията ще
    оттегли решението, което е предвидено тази помощ да бъде управлявана по
    децентрализирана основа по отношение на две изпълнителни агенции; като последица от това,
    на тези агенции, няма да бъде разрешено да сключва договори, докато те могат да се гарантира, че са ефективни,
    функциониране системите за управление и контрол, са на място. По отношение на
    EN 3 Грешка! Неизвестен тук собственост име. EN
    Сумите вече са изразходвани, или да бъдат изразходвани по договорите вече са подписани от тези
    агенции, Комисията разглежда задълбочено тяхната пригодност за Общността
    финансиране и следва да декларира сумите, които не са били надлежно изразходвани, както
    недопустима и, ако случаят е такъв, ги възстановяват.
    2.1.2. САПАРД
    България отговаря на условията за финансиране по САПАРД в размер на 􀀁 445 млн. евро, от които
    до сега 􀀁 235 милиона са били платени
    Проблеми
    Има три групи от проблеми, свързани с програма САПАРД.
    Първата е свързана с проекти на стойност 􀀁 26 милиона, които понастоящем са обект на
    разследвания на OLAF относно прилагането трудностите, свързани с измами и
    евентуално корупцията. Изглежда, че българските власти са започнали наскоро
    процедури за възстановяване.
    Вторият се отнася до разследвания в действията на бившия изпълнителен директор на
    Агенция САПАРД за една мярка, която има общо разходите на 􀀁 10 милиона евро. В
    изпълнителен директор бе освободен през 2007 г., след твърденията на wrongdoing по отношение на
    управление на Държавен фонд Земеделие. Българските власти твърдят,
    че твърденията не са свързани с управлението на средствата по САПАРД.
    Въпреки това, прокуратурата на България в момента се разследват случая и
    Наскоро обвинени бившият изпълнителен директор на "неправомерното одобрение на проекти"
    по мярка "Инвестиции в пазарите на едро". Наказателното производство
    е образувано срещу него.
    Третият проблем е свързан с резултатите от последните одит от страна на Комисията
    услуги, обхващащи общата сума от 105 милиона 􀀁 все още предстои да бъде платена от САПАРД за
    бенефициенти (представляващи 63% от общия размер на останалите да се отпускат съгласно
    на програмата). Одитът показа сериозни пропуски по отношение на системата за контрол
    за инвестиционна помощ в продължение на три основни програмата мерки.
    Следващи стъпки
    Комисията е информирала Народното разпоредителя (по-нататък NAO) от
    резултатите от одита по трите инвестиционни мерки и е поискал за
    изпълнението на плана за действие. В NAO е поискано да представят този план за действие
    заедно с график за изпълнението му на Комисията от 31.07.2008.
    Освен това Комисията е заявила, че бъдещите заявления за плащане от
    NAO на Комисията за всички допълнителни разходи, възникнали по силата на тези три
    Мерките са прекратени, докато България коригира своята система за удовлетворяване на
    Комисията. В NAO трябва да информират Комисията за необходимите подобрения
    в системата от септември 2008 година. Комисията ще разгледа поднови плащания
    Когато информацията е получена от българските власти, че корективни действия
    е изцяло изпълнени и когато тази информация е потвърдена от
    орган, независим одит. Плащанията с NAO на крайните бенефициенти по
    Мерките трябва да подновите при същите условия.
    В 4 Грешка! Неизвестен тук собственост име. EN
    2.1.3. ИСПА - Кохезионен фонд
    Макар че много държави-членки изпитват затруднения с навременното
    изпълнението на Транс-европейската мрежа за околна среда и инфраструктура
    инвестиции, България е особено бавно. Към днешна дата само 18% (156 милиона 􀀁 на
    наличното финансиране 􀀁 879 млн. евро) е сертифицирана за тези проекти, които бяха
    започна по програма ИСПА пред-присъединителните инструменти, но вече е приключен в рамките
    Кохезионния фонд правила. През декември 2007 г. Комисията поиска от националния
    власти да представи план за действие, насочени към ускоряване на изпълнението на
    проекти, определени като проблемни. Този план за действие е бил прегледан от двете
    отговорни министерства и службите на Комисията, както и специфичните причини за забавянето, както
    както и необходимите подобрения бяха идентифицирани. Тези подобрения трябва да бъдат направени
    бързо, за да се гарантира изпълнението на всички проекти, преди крайния срок
    за сертифициране на разходите (до края на 2010 г.).
    Проблеми
    През януари 2008 г., обвинения бяха направени в българската преса срещу изпълнителния
    Директор на Национална пътна инфраструктура фонд (NRIF) по отношение на конфликт на
    интерес, свързани с подписване на договори между NRIF и строителство посредник
    контролирани от едно семейство роднина. В допълнение, двама NRIF длъжностните лица, отговорни за
    прилагането на фондовете на ЕС бяха арестувани и обвинени в приемате подкупи. На 24
    Януари, Комисията изпрати писмо до Министерство на финансите с искане за
    прекъсване на плащанията на текущите NRIF трите Кохезионния фонд (екс-ИСПА)
    проекти и кандидатства, че NRIF не подпишат нови договори в рамките на 2007-2013
    програми, докато въпросът е бил щателно разследвани и всички необходими
    коригиращи действия. Изпълнителният директор впоследствие е бил заменен.
    Средства за автомобилен сектор (􀀁 144 млн. евро за продължаващата Кохезионния фонд (екс-ИСПА)
    проекти) е бил прекъснат и подготовката на официално спирането е в процес на
    път. Замразяването на подписване на нови договори в автомобилния сектор (в рамките на 2007-2013
    програми) остава на място.
    След разследване, първата одитните доклади, представени от Министерство на финансите
    на службите на Комисията не успяха да убедят, че Комисията би NRIF
    да е в състояние да изпълнява правилно Кохезионния фонд проекти. Комисията
    Препоръчва се на независим одит се извършва, че тогава ще служат като
    база за бетонови и подробен план за действие за подобряване на управлението и контрола
    системи в NRIF. На 18 юни 2008 г., службите на Комисията е получила одит
    Докладът, изготвен от международна одиторска фирма от името на български
    органи, заедно с подробен план за действие на базата на "предварително" изводите от
    този одит компания.
    Следващи стъпки:
    Наскоро заместник министър-председател, назначен за фондовете на ЕС е запознат с
    проблеми и се стреми да засили координацията и изпълнението на общи
    система за Структурните фондове в България.
    С цел опростяване и укрепване на системата за прилагане на български
    органи, наскоро е намалял броят на Управителния органи за екс-ИСПА
    EN 5 Грешка! Неизвестен тук собственост име. EN
    проекти. Тази промяна ще доведе до Националния фонд за пътната инфраструктура по-тесни
    упражняване на контрол и контрол на Министерството на транспорта.
    Един от основните изводи от външни одитори доклада е, че по-нататъшните
    проучвания са необходими, по-специално по отношение на броя на възможен конфликт на
    интерес случаи. Българските власти в момента са в процес на организиране
    проучвания в тази насока. Успоредно с това, първоначално са били предприети стъпки към по -
    общо преразглеждане на NRIF на организационната структура. Това би трябвало да се разглежда като
    съществена първа стъпка в подробен план за действие, посочени по-горе.
    В навременно и ефективно изпълнение на плана за действие ще бъде от решаващо значение
    елемент на оценка на съответствието на регионалното развитие и транспорт
    Оперативните програми, където NRIF е бенефициент. Срокове за изпълнение
    на тази оценка са между септември и ноември 2008. Сертифициране на
    разходите за тези оперативни програми зависи от положителна
    Оценка на становище от орган за оценка на съответствието.
    Изпълнението на NRIF план за действие ще бъде разгледан от Комисията
    по-късно тази година. Въз основа на този преглед, Комисията ще реши дали
    система за наблюдение и контрол и на административния капацитет на Фонда са
    достатъчно засилени и по този начин дали договаряне и финансиране май възобнови.
    2,2. Финансови инструменти в начална началната фаза
    Някои от програмите са само в началната фаза на изпълнение. Това означава,
    само, че авансовите плащания са били направени на този етап, и че Комисията е
    в процеса на проверката дали системите за управление и контрол, поставени в
    място от страна на България за осигуряване на стабилно финансово управление на средствата, заинтересовани
    е достатъчно добро.
    2.2.1. Европейски фонд за рибарство.
    Европейската комисия одобри Оперативната програма за български
    Сектор рибарство за периода 2007-2013 г. през декември 2007 година. Общите допустими публични
    разходи на програмата възлиза на 􀀁 107 млн. евро, с помощта на ЕС чрез
    Европейския фонд за рибарство (ЕФР) 􀀁 в размер на 80 милиона евро. Програмата
    обхваща цялата територия на България, всички от които е определено като конвергенция
    регион.
    Засега само едно авансово плащане е било направено и за оценка на съответствието е
    очаква от декември 2008. Ефективното стартирането на програмата се предвижда
    Септември 2008 г. първата покана за проектни предложения. Националната агенция за
    Рибарство и аквакултури (NAFA) е отговорен за изпълнението на ЕФР
    Оперативната програма. Той в момента е укрепване на административния си капацитет, занимаващи
    с изпълнението на оперативната програма и на Общата рибарска
    Политика. Има твърдения за mismanagement и нередности, отнасящи се
    NAFA във връзка с учредяването на вътрешните процедури и за установяване на обективни критерии
    за избор на проекти по Европейския фонд за рибарство (ЕФР) оперативни
    програма.
    EN 6 Грешка! Неизвестен тук собственост име. EN
    Следващи стъпки
    Подобно на други програмите по структурните фондове, възстановяване на разходи по проекти е
    предмет на задоволителна оценка на съответствието. В допълнение ЕФР Регламенти
    предоставя редица възможности да спре, или да прекъсне финансови корекции
    на оперативната програма суми в случай на нередности или системно
    пропуски в системата за управление и контрол. Интегриран подход е одит
    да се приложи програма за рибарство, както и на структурните и земеделските
    програми.
    2.2.2. Европейският социален фонд
    Европейският социален фонд съфинансира две оперативни програми в България --
    Развитие на човешките ресурси и оперативната програма на административните
    Капацитет оперативната програма. Те 􀀁 в размер на 1,185 милиарда евро. Двете
    оперативните програми бяха приети през октомври 2007 г. и първите грантови схеми
    и операции бяха започнати през 2008 г.. В съответствие със съответните финансови
    регламент (Регламент 1083/2006), само автоматична авансови плащания (в размер
    􀀁 за 59 млн. евро) са били направени. За съответствие с изискванията за оценка на управлението и
    системи за контрол на България за Европейския социален фонд разходи ще бъдат извършени
    очертани от Европейската комисия през втората половина на 2008 г., въз основа на искане от
    българските власти.
    Следващи стъпки
    В оценката на съответствието трябва да предостави гаранции, че системите, създаден по силата на
    България, са в съответствие със съответните основни Финансовия регламент и да
    достави добро финансово управление и ефикасно прилагане на социален фонд.
    Не възстановяване на разходи по проекти могат да бъдат отправени до българските власти
    , докато тази оценка е била приета от Комисията. Българските власти
    се очаква да представят своите документи за оценка през лятото или началото на
    есента на тази година.
    2.2.3. Паричните потоци и подпомагане изпълнението на Шенгенското споразумение
    България е бенефициент на паричните потоци и подпомагане изпълнението на Шенгенското споразумение, с обща
    Общността за разпределение на 􀀁 239,5 млн. долара. В съответствие с член 32 на присъединяване
    Законът, който предвижда най-малко 50% от общата сума трябва да бъдат възложени дейности
    по външните граници на Съюза и прилагането на достиженията на правото от Шенген,
    България, разпределени 􀀁 161 милиона (67%) за Шенгенската част от съоръжението.
    Следващи стъпки
    Българските власти трябва да гарантират надеждното управление и контрол за
    Шенген част от съоръжението, особено по отношение на сключване на договори и обществени
    поръчки. Не е ясно дали изобщо в Централна и Финанси
    Договарящите единица (CFCU), цитирани по-горе, точка 2.1.1., Което е в затруднение embroiled
    в сравнение с финансиране по ФАР ще бъде в състояние да предоставят необходимите гаранции. Процедурни
    предпазни мерки трябва да бъдат въведени от CFCU да се гарантира, че всички потенциални и действителни
    EN 7 Грешка! Неизвестен тук собственост име. EN
    конфликт на интереси при оценяването на офертите се избягва. В случай на сериозни
    недостатъци в системите за управление и контрол значителни финансови
    корекции и / или възстановяване могат да бъдат направени по време на приключване на сметките.
    2.2.4. Фондове по линия на общата програма "Солидарност и управление на миграционните
    Потоци "
    България участва и в Общата програма и е комбиниран за разпределение
    2007 на 􀀁 1 млн. евро (за 2 от тези фондове) и за 2008 г. на 􀀁 1,8 млн. евро (за 3 от 4
    Фондове).
    Следващи стъпки
    Българските власти, определени за управление на средствата по Генерал
    Програма "Солидарност и управление на миграционните потоци", трябва да се подобри тяхната
    административния капацитет за подготовка на програми и експлоатация на системи за контрол.
    Абсорбционен капацитет, трябва да бъдат подобрени както на нивото на Възложители
    както и на нивото на бенефициенти.
    2,3. Сътрудничество с ОЛАФ
    ОЛАФ е провел разследване на случаи, включващи ФАР и САПАРД
    финансиране. ОЛАФ опит пункта до някои основни слабости в български
    административен и съдебен капацитет.
    Налице е липсата на ангажираност да действат решително, бързо и в сътрудничество с
    други държавни органи, когато измамата е идентифициран. Така например, на български орган
    свързани с плащанията по САПАРД, Държавен фонд земеделие (SFA), е
    не е била активна в справянето с предполагаеми нередности, конфликт на интереси или измама
    с участието на такива финансиране от страна на Общността. Налице са сериозни недостатъци в нивото
    на сътрудничеството и координацията между различните органи, участващи в занимаващи се с
    тези въпроси. В САПАРД случай, Върховна касационна прокуратура
    (SCPO) изглежда не са в състояние да предаде доказателствата за SFA в
    За да се позволи тя да започне процедури за финансово възстановяване. От друга страна,
    SFA, когато започва възстановяване на такива процедури, въпросът е преминал към държавата
    Възстановяване на услуги в рамките на Министерството на финансите. В SFA тогава, изглежда, е не
    допълнително роля в тази област и процеса спира. Това на практика означава, че няма
    фокусна точка, че поема отговорност и в крайна сметка не възпира да продължи лошо
    практика.
    Българските съдебни власти имат тенденция да се приеме подхода на счупването
    създаване на случая в малки компоненти, което изключва ефективно разследване и
    съдебното резултата. Има и случаи на съдебни дела, които са били
    отварят, но впоследствие затворени, без обосновка, frustrating-нататъшното
    разследване от ОЛАФ.
    В допълнение, ОЛАФ са изправени пред случаи на нарушаване на конфиденциалността,
    неправилно предаване и течове на вода на поверителна информация. Налице е силна
    съмнение за участие на организираната престъпност. Наскоро назначен за заместник -
    Minster премиер е наясно с положението и обеща коригиращи действия. Един
    ангажимент е да се подготви и приеме закон, която улеснява работата и на
    подпомагане на ОЛАФ, когато той провежда на място под контрола на регистрация. (ЕО) 2185/96.
    EN 8 Грешка! Неизвестен тук собственост име. EN
    И накрая, ОЛАФ работи в тясно сътрудничество с българските власти да гарантират, че
    уроци, за да бъдат взети от фонд САПАРД случаи са изцяло взети предвид в двете
    съдебен контрол и лечение на настоящите и бъдещи случаи.
    3. ЗАКЛЮЧЕНИЕ
    Фондовете на ЕС, предназначени за България са конкретен израз на солидарността в Европейския съюз с
    гражданите на България. Тези средства са насочени към подпомагане на необлагодетелстваните райони в България,
    ускори необходимите инвестиции в транспорта, телекомуникациите и енергийната инфраструктура,
    насърчаване на конкурентноспособността, насърчаване на социалното сближаване и подобряване на България като цяло
    икономическата ефективност и стабилност.
    Ефективното използване на тези средства изисква ефективни и надеждни управление и финансовите
    контролните структури са добра възможност за насърчаване на доброто изпълнение на целия проект
    цикъл - от възможността за оценка и разработване на проекти за търгове и договаряне, докато ех
    предварителни и последващи контрол и оценка.
    България не е в състояние да се възползва от възможностите, ползите от тази помощ, тъй като на критични слабости
    по административен и съдебен капацитет, било то на местно, регионално и централно ниво. Българският
    публичната администрация страда от висок оборот на персонала, непривлекателна заплати, които създават
    възможности за корупция, както и остарели, централизирани процедури. По-специално липсата на или
    ще се използват за изпълнение на правомощията за отстраняване на нередности и измами чрез непосредствени или възстановяване на
    други защитни мерки и де факто не-независимост на националните одиторски органи
    и изпълнителни агенции дава основание за сериозна загриженост. Липсата на отчетност и
    прозрачност при обществените поръчки, когато тръжната фондовете на ЕС е тежкия проблем.
    Високо равнище на корупцията и организираната престъпност exacerbates тези проблеми от общ слабост в
    административен и съдебен капацитет. Както бе отбелязано във всички доклади на Комисията за
    Механизма за сътрудничество и проверка, включително една, приети заедно с това
    Съобщението, липсата на твърд ангажимент и резултати в борбата с корупцията и
    организираната престъпност е тревожно. Той пряко въздействие върху на административния капацитет на България и
    оттам способността му да осигури добро управление и ефективна доставка на фондовете на ЕС. България
    потребности не само да се подобри значително административния си капацитет, но и драстично намаляване на
    възможности за високо ниво на корупцията и ефективна борба с организираната престъпност.
    Спешни действия са необходими, тъй като сроковете за договаряне на някои от фондовете се доближава,
    , след което средствата ще бъдат загубени за България. България трябва да:
    • Засилване на административния капацитет в управлението на фондовете на ЕС, като гарантира
    стабилност, обучение и техническа експертиза на персонала. Назначения на ръководни длъжности
    да се избегнат евентуални конфликти на интереси на интереси.
    • Елиминирайте съществуващи или потенциални мрежите на конфликт на интереси в цялостното управление
    на финансови средства.
    • Подобряване на контрола и прозрачността на обществените поръчки, в централната,
    регионално и местно ниво по-стриктно спазване на приложимите правила на ЕС.
    • Увеличаване на контрола на законността и правомерността на разходите по провеждане на реална и редовни
    на място проверки и ревизии върху собствените си и във всички програми за финансиране.
    EN 9 Грешка! Неизвестен тук собственост име. EN
    • Уверете се, че финансирането от ЕС е защитена и когато е необходимо, че нареждания за възстановяване се прилагат
    без отлагане, пряко от компетентните надзорни органи за прилагане, или, когато
    нередности или измами, са идентифицирани.
    • Доклад незабавно на Комисията за нередности или измами, - дали потвърждава, или
    съмнение. Ясни дефиниции на нередности и измами, както и инструкции за процедурите, които
    да се следват при отчитане трябва да бъдат установени.
    • предприемат защитни, корективни или дисциплинарни мерки бързо, когато е необходимо, и
    информиране на Комисията по съответния начин.
    • Изграждане на първоначалните стъпки, предприети за подобряване на координацията между министерства, между
    различните заинтересовани страни, както и между централните, регионалните и местните власти.
    Някои от първите стъпки са предприети наскоро на национално ниво за решаване на тези критични
    недостатъци в програмата за управление и финансов контрол. Това движение е положителен, в
    правилната посока и трябва да бъде трайно. Комисията е готова да предоставя съвети,
    помощ и подкрепа на България за преодоляване на тези проблеми. Тя призовава държавите-членки да
    също да подпомогнат България от продължим да осигуряваме високо ниво независима експертиза.
    Но България сама трябва да направи ангажимент за почистване администрацията си и да гарантират, че
    на щедра подкрепа, която получава от ЕС, действително достига до своите граждани и не е siphoned
    разстояние от корумпирани служители, работещи заедно с организираната престъпност.

  45. 47 Профил на перничанин
    перничанин
    Рейтинг: Неутрално

    http://www.focus-news.net/?id=n1002387
    Вижте това - то бива наглост, бива безочие, ама това си е направо тоталитаризъм

  46. 48 Профил на управител на терариум
    управител на терариум
    Рейтинг: Неутрално

    Станишев,престани да се оглеждаш като хамстер в трици!И престани да плямпаш глупости,защото ти и твоите паразити дотегнахте на всички ни.Ако сте поели съдбата на тази държава с цел да се "самообучавате",то вървете другаде и експериментирайте със собствени средства ,а не на гърба на народа,когото излъгахте за пореден път.Достойните мъже правят своя почтен избор,докато вие за пореден път доказвате ,че сте само страхливи пикльовци.

  47. 49 Профил на негласуващ
    негласуващ
    Рейтинг: Неутрално

    "Според политик от НДСВ както и при предишните доклади и този "ще се прочете, прошнурова, пронумерова, заведе в деловодства и животът продължава"." Въпреки че това е върха на наглостта, за съжаление е реалността.Преди 2 седмици на плажа говорих с един немец и през това време мина огромна луксозна яхта, а немеца я посочи и каза:" това сигурно са 1-2 километра от магистралата ви." Смятайте какво мнение имат за нас обикновенните европейци - че сме пълни нещастници. Лошото е че всички са такива - кой да дойде след тях - Бойко ли, като знам че куцо, кьораво и сакато драпа да стане член на ГЕРБ, че белким докопа някоя службица. С ГЕРБ ще стане същото, както с НДСВ ... и "живота продължава..."

  48. 50 Профил на Нямам думи - вътешен Емигрант
    Нямам думи - вътешен Емигрант
    Рейтинг: Неутрално

    Няколко пъти България опита нормализация като внесем държавно ръководство от чужбина - след освобождението руските генерали се прповалиха. Провалиха се след 9 септември левите, после десните, после тройната коалиция...България се превърна в зона, в територия, в която не може да бъде установен елементарен ред.Забележете,всеки път след като е новоосвободена, нашата страна се бори с боклуците, които я морат, но е успявала да внесе човешки порядък. И сега мръсотията я души - от улицата, до управляващите.Нямам думи!

  49. 51 Профил на Жаестре
    Жаестре
    Рейтинг: Неутрално

    "Според политик от НДСВ както и при предишните доклади и този "ще се прочете, прошнурова, пронумерова, заведе в деловодства и животът продължава"."
    Баси якото - някой е казал истината!
    Наистина под камъка за буболечките и другите гнусни твари животът продължава.

  50. 52 Профил на Анонимен
    Анонимен
    Рейтинг: Неутрално

    Без партийни или личностни пристрастия всеки може да се запознае със структурата по управление на еврофондове. Цялата система е сбъркана, очевидно създаден хаос с цел крадене. Никой не се замисля, че въпросните дирекции са на формално подчинение на ресорните министри, а в същото време се отчитат към съвсем различно звено, т.нар. Национален ръководител. Едва ли има по-ярък пример за безвластие, от който много хора са се възползвали години наред а и все още се възползват, независимо дали като външни или вътрешни за системата фактори. Жалка картина, но прекалено прозрачна и е единствено въпрос на желание да се развърже възела.

  51. 53 Профил на Milen Ivanov
    Milen Ivanov
    Рейтинг: 660 Неутрално

    "Според политик от НДСВ както и при предишните доклади и този "ще се прочете, прошнурова, пронумерова, заведе в деловодства и животът продължава"."

    На мишките от НДСВ много им се иска да е така, обаче разликата между този и предишните доклади е отчетлива.

    Гледайте новия сериал "Сюнет за Сергюн".
  52. 54 Профил на до 47
    до 47
    Рейтинг: Неутрално

    Какво друго да пише агенция Фокус. Нали са техни хора. Ако не ви се четат комуноидни новини в стил Работническо дело, призиви за възход и светло бъдеще - "дайте да дадам, а ние да вземем", просто не ходете на сайта на Фокус. Всички удобни въпроси и интервюта към Запалката и БеСеПалката идват от там.

  53. 55 Профил на Дилбер Танас
    Дилбер Танас
    Рейтинг: Неутрално

    Кажи ми, кажи, бедний народе,
    кой те в таз рабска люлка люлее?

  54. 56 Профил на Протекторат на ЕС
    Протекторат на ЕС
    Рейтинг: Гневно

    Слава Богу....че най после цивилизацията започна да вижда истинското лице на тази долна раса Bulgaria!и ощте по долната и държавно-престъпна машина.ПРОТЕКТОРАТ на ЕС...само и единствено може да ни извади от сепичната яма в която се дави нашето Отечество

  55. 57 Профил на Събудете се хора
    Събудете се хора
    Рейтинг: Неутрално

    НДСВ трябва да потърси съдеиствието на ЕС и Америка за да може да се пребори с комунистическата мафия.

    Сами не могат да се справят, комунистите са много коварни.

    Трябва да се разследват доходите на БСП и неините разновидности ДПС, Атака, Герб и т.н. Това разследване ще покаже че тези доходи са и винаги са били от кражби на народни пари, търговия с наркотици, менте алкохол и цигари, внос на отровно месо.

    Да се разследва как така те станаха собсвеници на сградите на българските задгранични дружества които сега струват милиарди.

    БСП трябва да се обяви за убиица на българския народ.
    Наследството на БСП е един опростачен народ с чалга култура, милиарди дългове и разсипана икономика.

    Събудете се хора!

  56. 58 Профил на АКО БЯХ НА 20 ГОДИНИ......
    АКО БЯХ НА 20 ГОДИНИ......
    Рейтинг: Неутрално

    Ако бях на 20 години нямаша и 20 секунди да соя в тази арогантна дъжава на абсурдите....

  57. 59 Профил на oca
    oca
    Рейтинг: Неутрално

    То само с викане да се махат няма да стане. Но къде са все пак будните и образовани българи та не вземат да спретнат граждански сдружения с цел да защитават правата на гражданите по хиляди наболели въпроси, да спретнат алтернативни политически партии и с компетентност и упоритост да избутат некадърните, има ли ги? А преди това и да се поучат как функционират на запад тези движения най-вече на местно ниво, преди да се втурнат към парламента както е у нас... Градивната критичност и прагматичност в България е сведена за голямо съжаление до минимум, докато само-плюенето и празните емоции са взели връх над всичко.

  58. 60 Профил на neutralen
    neutralen
    Рейтинг: Неутрално

    Четете текст на Андрей Иванов в Култура. Струва си.

    http://www.kultura.bg/article.php?id=14555

  59. 61 Профил на y-y-y-y
    y-y-y-y
    Рейтинг: Неутрално

    Българските селските тарикати тръгнали да се надхитряват с "Еврейския Съюз"..., сега да ви видим, парите обратно назад, а ако ги "нямате" ще ви национализират "европеизират" хотелите за да ги върнете...!

  60. 62 Профил на Авраам
    Авраам
    Рейтинг: Неутрално

    България е изпаднала в тотална криза на управлението. Виновни са и сегашното, и предишните правителства. И сегашния, и предишните президенти. Ето защо е необходимо цялата изживяваща се като "политическа класа" паплач да бъде изметена. Незабавни оставки на Президента, Правителството и ВСС. Назначаване на експертно правителство от независими и неучаствали досега в управлението лица (експерти) и насрочване на избори за ВНСЖ Незабавно.

  61. 63 Профил на Фарго
    Фарго
    Рейтинг: Неутрално

    Да-а-а.Страхотна статия на Андрей Иванов.Такива умни хора ни трябват в управлението на държавата,а не сегашните високомерни некадърници с искривена ценностна система.

  62. 64 Профил на Мунчо
    Мунчо
    Рейтинг: Неутрално

    Чудя се какво толкова плюем в този форум? С леф мохабет в интернет нещата няма да се променят. Нито със злорадство, че са спрели на някой парите. Тези крадци се налапаха и беше нормално да спре в даден момент кранчето, но докато си харчат парите безнаказано нищо няма да се промени, ще продължим да финансираме следващата гладна партия. Няма смисъл да храня Българската мафия. Тук има два варианта - да накажем поне един за да има смисъл или да се изнесем.

  63. 65 Профил на Мизерия
    Мизерия
    Рейтинг: Неутрално

    Май за пореден път се осрахме! И аз си счупвам задника с извинение, да работя и да уча едновременно. И то се набих да уча "най- престижната" специалност - право, ама май за тоя дето духа! Ебаси мизерната държавица! И ми е чудно докога ше търпят хората и няма най- накрая да излязат на улицата като през '97 за да може вече без никакви задръжки да ни изхвърлят от ЕС и да се знае!

  64. 66 Профил на Rumen I
    Rumen I
    Рейтинг: Неутрално

    Доста от коментарите тук са на тема ..... еми ние си го заслужаваме нали сме от третия свят.....

    Еми айде да се примирим стига сме коментирали.. за друго не ни стиска от запад явно няма да ни управят еми карай дай една ракия.

    Нещо избори нящо промяна нещо воля за по-добър живот нещо желание след 10 години да надминем румънците, желание децата да са здрави да имаме здравеопазване у образование.... уф пак почнах.. абе дай една ракия то се е видело..

    Много тъжно... чудя се ако си сменя името и децата неучат български дали ще мога да ги разграничат от тези дето си го заслужават...щотото те още са неродени но неща да "си го заслужават по рождение".

  65. 67 Профил на Тошо
    Тошо
    Рейтинг: Любопитно

    Финансирането на културата все още е под нулево ниво. Там където съществува подобно финансиране >>>се разбра от админисрацията като терен за крадене или като "перачница". Предлагам теми за разследващата ни журналистика>>> Всички проекти по ФАР и изпълнението им. Персоните - "ЕВРОИНТЕГРАНТИ" от общините>>> Какви са? Чии са тези лица? Как са изпратени за обучение?
    Фирмите изпълняващи консервационно-реставрацинни дейности - посока и интереси, връзката им с политиката и "корумпетата". Администрацията и изборите. Как се краде "тихо докато луната спи"" прикриват ли се от висшата администрация?
    Интересно защо ли ни мислят за глупаци? Та всичко е толкова прозрачно, елементарно и зле организирано като самодеен социализъм.
    ПРОСТЕТЕ ЗАБРАВИХ, ЧЕ ЖУРНАЛИСТИКАТА НИ ОДАВНА Е КУПЕНА!!!

  66. 68 Профил на до отдел кадри
    до отдел кадри
    Рейтинг: Неутрално

    Всичко това е зарази подбора на кадри- от 20 г. се скъсаха да назначават "млади" и с "чужди езици- писмено и говоримо"- на ви- изгонихте старите кадри защото търсехте място за синчетата и племенниците си дето още бяха в първи курс на "ВИСШОТО%- на ви

  67. 69 Профил на Тъй-тъй!
    Тъй-тъй!
    Рейтинг: Весело

    Тия поплювковци от тройката се скъсаха от безплодни движения! Сега пък: Дирекция "Координация на борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейските общности", пряко подчинена на ресорния вицепремиер Меглена Плугчиева... Глупости на търкалета! То няма правонарушения, ИМА ПРЕСТЪПЛЕНИЯ!!!

  68. 70 Профил на ?
    ?
    Рейтинг: Неутрално

    Подбора на кадри ли? Само това да беше! Кадрите се подбират така, че да помагат, или поне да не пречат на голямото крадене на Големите на върха. За тях само тоа има значение.

  69. 71 Профил на verginija
    verginija
    Рейтинг: Неутрално

    Румене, нящо са ти дошли много шльокавиците.

  70. 72 Профил на virginija
    virginija
    Рейтинг: Неутрално

    Ех, Хайдутин, адале таласъме!

  71. 73 Профил на verginija
    verginija
    Рейтинг: Неутрално

    По-кротко, да не ни ... ...... лелина.

  72. 74 Профил на аз
    аз
    Рейтинг: Неутрално

    номер 46 ти си перфектен, благодаря ти

  73. 75 Профил на БЪЛГАРИН
    БЪЛГАРИН
    Рейтинг: Неутрално

    ПОСЛЕДНИЯТ БЪЛГАРИН КАТО НАПУСКА БЪЛГАРИЯ ДА НЕ ЗАБРАВИ ДА ВЗЕМЕ ЗНАМЕТО!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах