Регистрация
Тази статия е част от темата "Решени казуси".

Отговор по казус: Защо се бави разглеждането на проектите по мярка 312?

От Дневник
Последна промяна в 12:27 на 07 дек 2009, 4427 прочитания, 20 коментара
Програма:
ОП" Развитие на селските райони", мярка 312

Вид на Казуса:
Кандидатстване за проект

Подаване на казус

Казус:

Здравейте, през януари тази година подадохме заявление за подпомагане по мярка 312. Законоустановеният срок от 3 месеца отдавна изтече, а отговор няма. От Разплащателна агенция не дават ясна информация. След поредното ми обаждане днес, отговориха, че може да очакваме резултати след 2-3 месеца...Същото ми отговориха през месец май тази година. А ето, вече девети месец чакаме...докога?! Нали трябва да има прозрачност?! Въпросът ми е: Кога можем да очакваме резултати по 312 мярка? Благодаря ви!



Отговор на МЗХ - Управляващ орган на ПРСР:

Основната причина за забавяне разглеждането на заявленията за подпомагане по мерките от ос 3 е огромния брой на проектни предложения, които са постъпили в Разплащателната агенция (РА). В същото време, броят на експертите в РА, които разглеждат проектите е недостатъчен.

Във връзка с приемането на Постановление № 230 на Министерския съвет от 25.09.2009 г. за назначаване на допълнителен персонал за нуждите и в срока на прилагане на Програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013 г. със средства от техническата помощ на програмата се очаква да бъде назначен допълнителен персонал в РА, което да подпомогне процеса на разглеждане на големия брой проекти.

Информация за текущото състояние на подадените заявления за подпомагане по Програмата за развитие на селските райони се публикува на електронната страница на ДФ "Земеделие":

www.dfz.bg => рубрика "Информация за текущото състояние на подадените заявления за подпомагане по мерките от ПРСР 2007-2013 г."



Изпращайте вашите казуси по кандидатстване и изпълнение на проекти по еврофондовете и ние ще търсим решението им от консултанти и администрацията. Всички изпратени проблеми от читателите на Дневник ще бъдат публикувани в рубрика Казуси на http://evropa.dnevnik.bg.
  • Зарче
20 коментара
 
Анонимен потребител

бррррррр

Любопитно
  • 1
  • 14:56
  • 24 сеп, 2009

Ох, хубаво питаш ти ... ама ако е само за мярка 312 ... пък и нали трябва да променят 2 -3 пъти условията да отсеят малко повечко кандидата за да останат "желаните" ... глупаво но факт

Оценка
+5
 
Преглед на профил

afc

Рейтинг: 244 Гневно
  • 2
  • 13:14
  • 26 сеп, 2009

Проблемът е, че нямат достъчен административен капацитет да раглеждат проектите в РА.
В една нормална държава отдавна да са ги осъдили за пропуснати ползи ... обаче нали живеем в Абсурдистан ... аз лично не съм чул някой да е завел дело.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

deroo

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 3
  • 12:01
  • 27 сеп, 2009

Грешиш, вече има заведени дела.Аз също ще се присъединя.
Мога да дам координати при интерес.

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

petkofermer

Весело
  • 4
  • 15:38
  • 28 сеп, 2009

Доста тясно се поглежда към проблема със забавянето!
Времето за разглеждане не е законоустановено, нито нормативно определено, а иденствено отразено, като времева рамка за извършване на определени действия при оценка на допустимостта за финансиране на конкретно НЕпосочени инвестиционни намерения в селските общини.
Това от една друга страна!
А пък сега от другата страна, от която или към която се причеслявам, като обикновен, понаучил нещо наблюдател.
В дейностите или За дейностите за които се кандидатства по тази мярка, в 99 на 100 от случаите няма сезонност.
Сравнително тясната насоченост на ГоЛяМ брой заявления за кандидатстване по посока Слънцегреенето и в комбинация със Световната криза в търсенето на такива елементи (фотоволтаични) е само в полза на първите - цените "спаднаха", като въздуха на спукана гума, Но не спаднаха стойностите по събраните и приложени оферти.
Някой от бъдещите бенифициенти да е изпращал писмо или някаква друга депеша, че предвид "конюнктурни промени" стойностите по офертите му следва да се коригират надолу!?!
Всъщност, печалбата от производство на ел-ток от слънцето през време на "забавянето"е пренебрежимо малка в сравнение с "бленуваната" субсидия. В този ред на мисли съм склонен да оборя роптаенето по отношеение на "забавянето".
А сега да погледнем и от една трета страна - изпълнявайки "стриктно" условията за набиране на оферти и по точно тяхната валидност - 6 месеца, искам да се обърне внимание, че те са изтекли, офертите са невалидни и следователно на какво основание те ще се оценяват???
Някои от контра оферентите ги чака съдбата на "делистване" от търговския регистър (за уточнение - строители и търговци) и т.н. и т.н. ......
Новите лица в ефира, ги чака много работа!
Ще се справят!

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

revolution

Гневно
  • 5
  • 13:08
  • 30 сеп, 2009

При подаване на заявление ( каквото и да е ) винаги си има срок за отговор! И в този случай е 3 месеца. В наредбата го пише.
За каква полза на бенефициентите пишеш?!
Става дума за забавяне ( може би умишлено), което води до пропуснати ползи за кандидатите. Всеки си има бизнес план и политика, която следва. Това забавяне обърква плановете и на бенифициентите и на фирмите изпълнители.
Незнам дали в една НОРМАЛНА държава щеше да има вече осъдени, но със сигурност всичките 600 кандидата по мярка 312 и останалите - щяхме да сме на протест, вместо да се оплакваме в нет-а.

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

коко

Гневно
  • 6
  • 18:06
  • 01 окт, 2009

петкофермер - по скоро ми звичиш като петкоЧИНОВНИК
Ямно никога не си чувал за нещо наречено бизнес план ....
Да си чувал такова нещо да се гради на база неопределно бъдеще време?
Освен това:
1-во защо реши че няма срок?!??! Срока за разглеждане си го има в наредбата и той е 3 месеца.
2-ро Защо разглеждаш само фотоволтаиците.
Има проекти с включено строителство: Сесли туризъм, производства, да не говорим че по 123 има цели предприатия, силози и т.н. ...
Кой ти е казал, че в строителството няма сезонност?
Има хора подали документи още миналия октомври (123) и януари (312) с идеята лятото да строят, есента и зимата да оборудват и следващатра пролет да стартират бизнеса.
За тези хора всичко е назад вече с 1 година!!!
Това нормално ли е?!??!
Кой доставичик на техника и оборудване ще си поддържа офертата 1 година?!? да не говорим за кредити и т.н.
По абсурдна държава от нашата просто няма!

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

някой си

Неутрално
  • 7
  • 22:31
  • 01 окт, 2009

стига сте мрънкали... що пък не се замислите дали проектите ни не се бавят в софия/... и аз имам проект подаден .. и аз чаках..
на местно ниво хората ми го пратиха веднага в софия и всичко беше ок докато не стгна в софия... е там вече падна чакането...
но слава богу скоро подписах и договор и сега е ок..
в края на краищата не сме 2-3 или дори 100 и всеки врънка за нещо.. че се бавят - бавят се.. ама и пари пък никой не ти дава ей тъй... ще се чака - който пък не иска да не кандидатсва..
айде.

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

afc

Рейтинг: 244 Весело
  • 8
  • 15:41
  • 02 окт, 2009

и какъв проект си имал?!??!
За търкаляне на тикви по нанадолнището?

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

petkofermer

Весело
  • 9
  • 08:41
  • 07 окт, 2009

Кандидатстването за каквато и да е субсидия е на абсолютно доброволен принцип, никой никого не натиска, Е освен разните консултанти които те обсипват с презентации за успехите им и с тихокълком споменавани имена на разни "величия" в съответните министерства. Това звучи много "тежко", но често тези имена са на техни служители, а и няма как лесно да провериш дали "petkofermer" е наистина фермер или ЧИНОВНИК.
Ако забавянето Ви пречи, то значи ранната ни история не ви е научила на нещо!!! - каквито са били забавянията по САПАРД, ФАР и прочие, такива ще са и сега - хората са едни и същи, би следвало да се подменят процедурите, каквато инициатива към момента има.
И отново Ако идеята Ви е много рентабилна и ще Ви донесе големи ползи за Вас като инвеститори в къс срок (каквито са всички планове писани от кандидат бенифициентите) то реализирайте я без субсидия.
По отношение на строителството засегнато по-горе - забавянето наистина е в полза на кандидата - погледнете си КСС-та преди и сега, новите технологии позволяват да се строи и в зимно време!
По отношение поддържането на офертите от доставчиците, то самите оферти са в тяхна полза, в условията на криза цените спадат, сроковете за доставка се свиват и т.н., от "преди" подбраните оферти печелят самите доставчици.
Разговарял съм с адвокати от сериозни кантори, никой не се наема да съди администрацията, защото е кауза пердута по презумция - участието със заявление за подпомагане е на доброволен принцип, а не задължително.
Ако един бизнес чака на "държавата", то той не е бизнес!

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

afc

Рейтинг: 244 Весело
  • 10
  • 09:13
  • 07 окт, 2009

М-даааа верно Петко е фермер, колкото аз космонавт!
Единственото, за което май съм съгласен с него е, че да съдиш държавната администрация си е кауза пердута.
За останалото си личи комунистическата закалка - лошия частник е наш класов враг, затова дай да му вгорчим живота по-всички възможни начини.
А сега по същество:
1-во и нй съществено парите СЛАВА БОГУ не ги дава държавата (защото на тази територия такова нещо отдавна няма), дава ги ЕС.
2-ро ако си беше прочел поне един ред от целите на ПРСР, то щеше да рзбереш, че целта е да се развиват относително изостанали разйони, които са слябо рентабилни, а не бизнеса въобще и по-принцип.
3-то Да обвиняваш, хората че са поварвали, че в тази държава нещо може да се промени .. хм .. оставям го без коментар.
4-то Остави ги на мира доставчиците. Никой не говори за тях. Говорим за бенефициентите и самите проекти. Но като си отворил дума явно комунистическия ти мозък не осъзнава, че доставчика когато поема даден ангажимен той си први някакви планове за бизнеса - от кога до кога ще изгражда даден обект, колко хора да наеме и т.н. и т.н. Забавянето на одобрението обърква плановете на всички по веригата.
5. А това с доброволното кандидастване направо ме уби. То и раждането в България е доброволно. Никой не те кара на сила. Дай щом е така да не си търсим правата за нищо.

За съжаление ей такива кратуни като Петко са напълнили държавните служби и тяхната единствена цел е не да подпомагат бизнеса и гражданите, а да им пречат по всички възможни начини

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Разочарованата

Гневно
  • 11
  • 15:51
  • 07 окт, 2009

А случайно някой да знае какво става с проектите по ПРСР мярка 321, вече не се издържа, една година чаканееееееее, кога ще излезнат на-после резултатите за одобрени или неудобрени проекта, подадени през м.МАЙ???????????

 
Анонимен потребител

petkofermer

Весело
  • 12
  • 18:03
  • 07 окт, 2009

До коментар [#10] от "Анонимен":

Само, че той наистина е фермер!
Гледа охлюви и сини сливи.

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

venko

Неутрално
  • 13
  • 19:05
  • 17 окт, 2009

По скоро Петко е охлюв със слива
а това , че си от община, която не е включена в списъка никой от тук присъстващите няма вина.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

Aman

Рейтинг: 389 Неутрално
  • 14
  • 14:11
  • 04 ное, 2009

По-изгодно за РА е да се забавят с оценките, отколкото да одобрят проектите и да сключат договори по които ще текат свирепи неустойки...

Това го казвам, защото НЯМА 1 евроцент и така ще е докато Брюксел не одобри оценките за съответствия.

Срокът е 20 ноември 2009.

Рискът да бъдат върнати клони към 80%, което означава още 6 месеца бюрократични каламбури + 3 месеца поредна оценка от Брюксел....

т.е. ако нямаме късмет сега - ще чакаме до септември 2010.

а вече подалите - ще вадят нови документи доказващи юридически и финансов статус поради изтекъл срок на валидност....ще набират нови оферти и т.н. сладки разходчета!!!

"Европа свършва там, където започват да ядат шкембе чорба" Уинстън Чърчил

 
Преглед на профил

йотата

Рейтинг: 370 Неутрално
  • 15
  • 14:54
  • 04 ное, 2009

До коментар [#14] от "Анонимен":

Това се отнася за ОП-тата по СФ. Недей да заблуждаваш и тревожиш (кандидат-)бенефициентите по ПРСР. Те и без това почват да "окапват" - и то баш тия на които най-много трябва да им се помогне.

По ПРСР процедурата за "постигане на съответствието" се осъществява по ралзичен начин и се нарича получаване на "акредитация" от РА да прилага мерките на ПРСР.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

vaska53

Рейтинг: 0 Любопитно
  • 16
  • 11:10
  • 24 ное, 2009

По повод по-горе "Във връзка с приемането на Постановление № 230 на Министерския съвет от 25.09.2009 г. за назначаване на допълнителен персонал за нуждите и в срока на прилагане на Програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013 г. със средства от техническата помощ на програмата се очаква да бъде назначен допълнителен персонал в РА, което да подпомогне процеса на разглеждане на големия брой проекти."
това "ЩЕ бъде назначен допълнителен персонал" продължава вече обезпокоителни дълго, моля проследете по изкъсо защо все още не се разглеждат подадените документи на кандидатите за допълнителен персонал. Пак по старата схема "наши хора " ли става? Какъв е графика, който са си направили и какво е изьпълнението му към момента? Нека се качи на сайта на ДФЗ или където трябва но да има публичност и проследяемост. Кризата е в разгара си ТЕ се моткат с ниска производителност. Пак РЕЗИЛ.

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Тотка

Гневно
  • 17
  • 14:14
  • 06 яну, 2010

Нова година - нов късмет и ....ново чакане колеги глупаци повярвали в поредната евролъжа!
Как ли на никого от управляващите или поне на опозицията не му е ясно какво става във фонд Земеделие? Какви далавери се въртят, колко чиновничета какво заплати вземат? И каква работа вършат? Къде е Европа и нейните верни чиновници?
Премиера следва да се извини публично за забавата и да предприеме незабавни мерки.Вместо да се радва, че е случил на умен и буден народ, който е съумял да разпише проекти и да ги депозира, едва ли не неговите "хранени хора" ни приемат като досадници, приектите им идвали в много....
Жалко за нас и за България.

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

Стоянова

Гневно
  • 18
  • 15:30
  • 02 фев, 2010

До коментар [#3] от "deroo":

Здравейте,
мен лично ме интересува информацията за заведените дела.

 
Преглед на профил

mlad76

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 19
  • 23:13
  • 22 фев, 2010

ДО КОГА ЩЕ ГИ ЧАКАМЕЕЕЕЕЕ!!!!

 
Анонимен потребител

potanal

Разстроено
  • 20
  • 16:20
  • 26 фев, 2010

дребните кандидати по312 потабат големите пак сте бземат парите

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.