Регистрация

Българската стопанска камара организира семинар по програма "Конкурентоспособност"

Последна промяна в 19:12 на 19 фев 2010, 2506 прочитания, 25 коментара
Българската стопанска камара (БСК) организира семинар за практическите възможности за обновяване и модернизация на технологичното оборудване  по програма "Конкурентоспособност", съобщиха организаторите. Лектори ще бъдат водещи експерти от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия.

Целта на семинара е да бъдат представени предстоящите възможности за бизнеса да получи безвъзмездно финансиране за технологична модернизация на дейността си. Ще бъдат дискутирани приложимостта и допустимостта на инвестиционните намерения. Специално внимание ще бъде обърнато на най-често срещаните пропуски и грешки, допускани от бизнеса, на всеки етап – кандидатстване, изпълнение и отчитане на проекта, както и на свързаните с тях рискове за бенефициента.

Семинарът ще се проведе на 26 февруари в заседателната зала на БСК на ул Алабин 16-20, София.

Програмата, както и заявка за участие можете да намерите на интернет страницата на БСК или в прикачените файлове.

По повод на читателските коментари, че провеждането на платено обучение с експерти от ИАНМСП преди обявяването на насоките за кандидатстване по ОП 'Конкурентоспособност" е нередно, Камен Колев, зам. председател на БСК, обясни пред "Дневник", че експертите на ИАНМСП няма да вземат хонорар за участието си в обучението  и че няма да бъде обсъждана информация, която не е публикувана официално.

Експертите от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия (ИАНМСП) няма да участват в платения разяснителен семинар по "Конкурентоспособност".Така отговори Министерство на икономиката енергетиката и туризма (МИЕТ) на въпроса: Редно ли е служители от ИАНМСП, която е междинно звено по програмата, да са лектори в платен семинар по ОП "Конкурентоспособност"?
 
Документ

Регистрационен формуляр

Изтегляне

Документ

Програма

Изтегляне

  • Зарче
Етикети
25 коментара
 
Анонимен потребител

ха

Неутрално
  • 1
  • 10:48
  • 19 фев, 2010

300 лв. такса за участие за семинар до обяд... и какви теми и лектори само, веднага отивам - само дето ми се струва че това е поредният проект, който източва пари: не трябва ли подобен тип семинари да са с минимална такса за участие или никаква, за да може да се обучат максимален брой хора в ползването на добри практики?

Оценка
-1 +8
 
Анонимен потребител

жтггвммв

Неутрално
  • 2
  • 11:13
  • 19 фев, 2010

ми така е само ,че там не мислят за бизнеса а правят бизнес......

 
Анонимен потребител

Петър

Неутрално
  • 3
  • 11:18
  • 19 фев, 2010

300 лв. за 3 часа! Как точно за три часа ще успеем да усвоим методологията, че нещо не ми е ясно!

Оценка
+3
 
Преглед на профил

Oven

Рейтинг: 691 Гневно
  • 4
  • 11:20
  • 19 фев, 2010

До коментар [#1] от "ха":

Я виж какви кресла са подготвили . . .
Явно ще има плюскане . . .

"Българската работа е работа не обмислена, или зле обмислена, лошо ръководена, или оставена без ръководство и като правило завършва със скандал"

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Петров

Неутрално
  • 5
  • 11:33
  • 19 фев, 2010

Престъпници, още не са публикувани актуалните изисквания. ИАНМСП изискват заплащане, а скоро ще се проведат безплатни инфо дни!

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

Технолог

Неутрално
  • 6
  • 11:36
  • 19 фев, 2010

"Конкурентоспособност" няма да повиши конкурентоспособността на българските фирми.

Много фирмите които спечелиха проекти на първите класации съжаляват, защото ограниченията и бюрократичните проблеми, които срещат по време на изпълнението са големи.

Чиновниците от средното ниво са неподготвени за този тип работа.

Възможно е тази конференция да се превърне в лекция на чиновници пред аудитория от бизнесмени.

Не виждам логика, да се дават пари на бизнеса по този начин. Държавните чиновници (със съмнителна техническа и икономическа компетентност) разпределят пари за проекти на фирми. За добрите проекти пари винаги се намират. Според мен е по-правилно тези пари да се дават за инфраструктура и намаляване на данъци/осигуровки. По този начин парите ще отидат при тези, които плащат данъци/осигуровки, а не в измислени проекти. Защото повечето от проектите са скалъпени за да влязат в рамките на тази програма.

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Петър

Неутрално
  • 7
  • 11:58
  • 19 фев, 2010

До "Дневник":

Публикуваният анонс представя пример за конфликт на интереси от страна на представители на ИАНМСП, които са лектори. ИАНМСП е Междинно звено по ОП "Конкурентноспособност" и има задължението да проведе безплатни инфо дни по актуалните грантови схеми. В момента насоките и изискванията по схемата “Технологична модернизация в малки и средни предприятия” все още не са публикувани. Как междинното звено проведжа платено обучение във връзка с непубликувана официално информация?

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

За едни 300 лв.

Неутрално
  • 8
  • 12:42
  • 19 фев, 2010

До коментар [#7] от "Петър":

Абсолютно подкрепям мнението - експертите на МЗ са задължени да предоставят информация за предстоящите схеми безплатно. Ако трябва да съм честен обаче, предполагам че идеята за платен семинар може и да е на БСК - не че експертите няма да вземат някой хонорар, но мога да си представя колко мижав ще е. Но да искат 300 лв. за 3 часа общодостъпна информация - това е наглост! Ако пък представят предварителна информация по схемите, които още не се отворени то тогава говорим за тотален конфликт на интереси и неравностойно третиране на кандидатите. Да не забравяме, че БСК самите те имат доста развита мрежа от консултантски офиси, които пишат проектите - и какво излиза - понеже сме БСК и сме с влияние, можем да си извикаме експерти от МЗ (които иначе не можеш да откриеш по телефона за елементарна справка с дни), и само тези фирми, които си платят по 300 лв. ще получат предварителна информация (пък ние после ще им смъкнем съответните суми за писане на проектчета).
Не искам и да коментирам качеството на експертите, които ще говорят - нищо лично - просто имам нещастието да изпълнявам проект към тях - надявам се този път поне да са си прочели наръчника, който ще представят, защото обикновено не знаят за какво иде реч.
Успех на посетилите семинара - дано поне кетъринга си заслужава парите

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

Петров

Неутрално
  • 9
  • 13:06
  • 19 фев, 2010

Моля от "Дневник" да подадат сигнал за конфликт на интереси срещу ИАНМСП. Аз вече го направих!

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

icho

Неутрално
  • 10
  • 13:45
  • 19 фев, 2010

Смях !

 
Анонимен потребител

Христов

Неутрално
  • 11
  • 14:23
  • 19 фев, 2010

Не мога да разбера драмата, която разиграват всички "коментатори" тук. В крайна сметка, живеем в свободна страна и всеки има право да си организира каквото си иска. Щом БСК са решили да организират семинар и смятат, че това е цената и ще имат посетители при тези условия, проблемът си е техен. Не виждам и проблем да поканят (естествено, без хонорари) лектори от отговорните институции, които би следвало да са най-добре осведомени относно семинарните теми. Впрочем, проверете какви цени дават други обучаващи институции и ще видите, че цена от 300 лв. никак не е рядко срещано явление. В днешно време информацията е най-скъпото нещо, така че, който иска информация, ще си плаща. Така стоят нещата!

Оценка
-4 +1
 
Анонимен потребител

Иванова

Неутрално
  • 12
  • 14:32
  • 19 фев, 2010

Г-н Христов, съгласна съм с Вас. Миналата седмица дадох 600лв за подобен семинар. Беше доста полезен и раздадоха и материали.

Оценка
-3 +1
 
Анонимен потребител

Христов

Неутрално
  • 13
  • 14:36
  • 19 фев, 2010

Впрочем, сега видях оригиналното съобщение на БСК и виждам, че за малки и средни предприятия цената е 150 лв.

Оценка
-1
 
Анонимен потребител

Папазов

Неутрално
  • 14
  • 14:39
  • 19 фев, 2010

Всеки има право да си слага каквато цена иска за предлаганите услуги. Който няма пари да не ходи.

Оценка
-1
 
Анонимен потребител

Андрей

Неутрално
  • 15
  • 15:01
  • 19 фев, 2010

Вие определенията за конфликт на интереси и нелоялна конкуренция познавате ли ги? Или писачите са от БСК и ИАНМСП!?

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

Петър

Неутрално
  • 16
  • 15:07
  • 19 фев, 2010

Уважаеми дами и господа,

Няма проблем, че БСК иска да печели, въпросът е, че лекторите са от институция, която взема решения за отпускане на пари! Същите тези лица впоследствие влизат в ролята и на консултанти и прибират комисионни за прокарване на определени проекти! Ако Вие не желаете да давате комисионни какво става!?

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Андрей

Неутрално
  • 17
  • 15:11
  • 19 фев, 2010

Ха, това с намаляването на таксата са го направили през последните 2-3 часа - към обяд цената за всички беше 300 лв. с ДДС...

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

айдън

Неутрално
  • 18
  • 15:24
  • 19 фев, 2010

за 3 часа още кафето няма да съм си изпил ))

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Евтин консултант

Неутрално
  • 19
  • 16:19
  • 19 фев, 2010

информацията, която е обявена в програмата на семинара, можете да откриете свободно и много лесно на http://eufunds.bg/

 
Анонимен потребител

За едни 300 лв.

Весело
  • 20
  • 17:49
  • 19 фев, 2010

Точно това бяха и мотивите ми да напиша гневно послание днес. Цялата информация, която имат право да представят на този етап експертите от ИАНМСП е публично достъпна и напълно безплатна, както на www.eufunds.bg така и на ibsme.org под формата на наръчници за отделните схеми. Ако са решили да предоставят друга информация тогава влизаме отново в историята, че нямат право да го правят преди обявяване на насоките. И сега какво - аз редови бенефициент не мога да се свържа с въпросните експерти, за да се консултирам с тях напълно безплатно, каквото е правото ми по моя проект в изпълнение (2 от лекторите пряко отговарят за него и аз ги издирвам упорито в последните дни по телефона, но не би..). Значи трябва да си платя съответната сума и на семинара да ги открия.
Пък и да не забравяме "гениалната" заповед на Бързашки отпреди няколко месеца, как същите ези експерти нямаха право по никакъв начин да контакуват с бенефициентите, защото именно "било конфликт на интереси и за да се ограничи корупцията".
А вие г-жо Иванова - честито - минали са Ви с тези 600 лв. Всички материали, които вероятно са Ви раздали са налични на горните сайтове - напълно безплатно! Ама то пък аз като много чета и знам.... ей до къде я докарах.

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Петров

Гневно
  • 21
  • 18:29
  • 19 фев, 2010

Точно забавянето в отговорите във връзка с проектните схеми коментирахме днес с колеги. Служителите умишлено не отговарят на зададените въпроси в сайта, т.е. чрез официалната форма за контакт, а изчакват до последния възможен момент. Затова, ако някой иска своевременно да получи информация трябва да си плати. Нека не позволяваме да ни "клатят" поредните човешки отпадъци. ИАНМСП има спешна нужда от реформация!

Оценка
+2
 
Преглед на профил

werther

Рейтинг: 11 Неутрално
  • 22
  • 13:05
  • 21 фев, 2010

Не няма развитие в България, няма и да има!
С тези безкрайно ограничени хора които канят на подобни семинари. Нищо, ама нищо повече незнаят от това което пише в учебниците.
Чули, че в реалните пазарни икономики има такива неща, ДА, но не е приложимо в поскомунистически срани. Нивото на конкуренция е все още много ниско. България е страна която има три доминиращи икономически фактора:
1. Огромни капитали, които "отлежават" по сметки, поради тотална некъдърност да ги управляват.
2. Пълно централизиране на икономиката по партийни направления.
3. Приравнена до нула, кокурентноспособност.

Тея от БСК живея в планово стопанство. Но и никой все пак не ги приема на сериозно!

Дано да греша!

 
Анонимен потребител

Nie i evropeiskite pari

Неутрално
  • 23
  • 01:18
  • 22 фев, 2010


...прочетох закана на ОП Конкуренстосспособност някъде през ноември миналат година беше - как тази година щели много да бързат - и 13 схеми - и много работи -
...успех на всички желая - и на Стопанска 'камера' - с техните полу-безумни хрумвания и включвания - един вид да помогнат на процеса -

Сметката е проста - от 2 милиарда и кусур лева за ОП Конкурентоспособност - усвоихме нЕкъде около половината на един % за три години - така като римляните - ще бързаме бавно и все някога ще стигнем до успех - С тази маршова стъпка - останалите 99% (а сега не виждам индикации стъпката да се променя, напротив ) - ще усвоим парите предвидени до 2013 - някъде след 290 години ( по 1% за 3 години ) -

Това звучи смешно - ама е трагично - и дори не разбираме колко трагично - защото след оценката на темпа на усвояване в началото на 2001 - хората просто ще си вземат парите -

Иначе - браос - на стопанската 'камера' -
Не са лоши хора - обаче тамкарат по някаква система на леля Пройка от Каспичан -

Защо не обикалят те да разказват и разясняват -
сигурно са некви разходи, които не могат да покрият -
От което възниква въпроса - ако за това нямат малко пари за разходи - за какво имат ?

Идеята за тези 300 лв. е нелепа - не е вярно, че който искал щял да дойде - и който не искал - просто веднага личи тъп подход -
някак на дребно - и неадекватно - не е в услуга на потенциалните кандидати - а те са много -

те дължат това усилие на членовете си - за 1 час може да се препише всичко, което е известно към момента - и да се сложи в един е-мейл -

Трябва да имат готов мейлинг - да го пращат на хората електронно -
Сигурно ще се сетят да го направят към 2034-та год.





Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Андрей

Неутрално
  • 24
  • 10:15
  • 22 фев, 2010

От ИАНМСП са отказали участие: http://dnevnik.bg/evropa/evrofinansirane/novini/2010/02/19/861625_agenciiata_za_malki_i_sredni_predpriiatiia_otkazva/

Интересно защо в страницата на БСК все още е качена програмата с лекторите от ИАНМСП!

 
Анонимен потребител

Евро

Неутрално
  • 25
  • 23:12
  • 24 фев, 2010

До коментар [#21] от "Петров":

Ти си много тъп. Това беше най-голямата простотия, която съм чел! Като неграмотен и прост експерт в ИАНМСП имам опит с такива пишман специалисти по управление на проекти.
ДОЛУ МИЕТ, реформа в ИАНМСП!

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.