- 18:58
Фотогалерия: Сърбите отбелязаха 120 години от рождението на Тито
- 18:54
Растежът не може да бъде купен, каза Плевнелиев след срещата с Марио Монти
- 18:47
Мъж наби полицай, поискал да го махне от пътното платно
- 18:02
Роберто Мартинес е поискал пълния контрол в "Ливърпул"
- 17:51
България е сред страните без телефон за сигнали за изчезнали деца
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Ho Re Mag • Регал • Градът.bg • Одит • Foton.bg • Онлайн магазин • Блог
Новини: Дневник • Европа • Foreign Policy - България
IT: IDG.BG • Computerworld • PC World • CIO • Networkworld
Развлечение: Бакхус
In English: The Sofia Echo




























Търсене
Към началото
mediator37
Рейтинг: 1042 НеутралноКитай в момента е най-голямата националсоциалистическа държава, поради което просперира. Националсоциализмът се отличава с еднопартийна система съчетана с плурализъм в собствеността върху средствата за производство. Място за чуждестранни лапачи НЯМА.
Има ли живот след демокрацията ?
-28 +48
jubal harshaw
Рейтинг: 4511 ВеселоХехе, все едно, че икономическите системи на европейските държави не са в по-голяма или по-малка степен заложници на големите държави от еврозоната и не са блокирани от идеологически щуротии.
Ако Европа не се беше хвърлила в политически авантюризми, а си беше останала само зона за свободна търговия, щехме ли да наблюдаваме икономическите гърчове в особено голем размер, на които сме свидетели?
Подкрепете ГЛАД тук: http://jubalharshaw.wordpress.com. Бойкот на + и -, пишете повече.
-7 +43
jubal harshaw
Рейтинг: 4511 ВеселоМясто за чуждестранни лапачи НЯМА. - цитат на коментар #1 от “mediator37”
Както се налага да припомня под всяка статия за Китай, никак нема да е лошо да се запознаете с материята преди да коментирате.
В Китай е тъпкано с чуждестранни лапачи и много от тях правят добри пари заедно с дейците на "националсоциализЪма"
Подкрепете ГЛАД тук: http://jubalharshaw.wordpress.com. Бойкот на + и -, пишете повече.
-9 +40
petka
Рейтинг: 669 НеутралноОртодоксалните либерални идеолози да обяснят тогава защо китайската икономика е толкова конкурентна, силна и бързорастяща, след като не е пазарна. Щото това е в противоречие с фундаменталния либелаен възглед, че свободния пазар води до просперитет.
-9 +32
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
anonimen
Рейтинг: 1368 НеутралноИ добре, че нее, щото ако бяха и те забозили...
-3 +20
442
Рейтинг: 3003 НеутралноАйде сега не били пазарни !!! Когато им продават свръх скъпи коли, влакове и не знам си какви ли не още неща са пазарни, когато купуват супер евтини стоки пак са пазарни, ама, иначе не са ?!?!
-5 +32
BG
Рейтинг: 901 НеутралноНе е пазарна, а е планова, те и не искат друга
-3 +22
legalize_it
Рейтинг: 348 Неутралнодайте им нобелова награда за икономически науки...
-3 +17
USSR
Рейтинг: 2272 Весело"Европейските либерали: Икономиката на Китай не е пазарна"
- А чия икономика е пазарна !? даа , на САЩ и на Гърция ,Португалия ............ и държавита не се намесват в пазарната икономика в тези държави ! Цирк !
Опитите на независими държави да следват общи задачи водят до неуспех, а нарушаване на правилата водят до анархия , тирания и война .
-7 +23
zibeltbg
Рейтинг: 176 НеутралноПазарна иконмика-понятие за малоумни-пазара ще каже-не МАЙСТОРА как трябва да се правят нещата. Ще им се да разкапят бъдещата първа суперсила.
-5 +8
neznaiko_2011
Рейтинг: 1362 НеутралноА у нас как е?Щото това което е,не е пазарна икономика.
-3 +11
Irina
Рейтинг: 2685 ВеселоНе им пука на китайците ,европейците да му мислят.
-3 +17
mikewolf
Рейтинг: 750 НеутралноИ какво ще загуби "непазарната" китаиска икономика от непризнаването и за пазарна?
Сигурно така са се уплашили от свръхчовека на снимката та от тогава досега сън не ги лови.
Голяма новина, няма що.
Veritas non semper nos liberi
-5 +12
Дедо Либен
Рейтинг: 2427 НеутралноМного голям праз, дали икономиката на Китай е пазарна, важното е, че е успешна, или както е казал Дън Сяопин: "Не е важно котката дали е черна или бяла, важно е да лови мишки!!!"
Нашата икономика на теория е пазарна, но на практика е позорна!!!!
-3 +38
Whiskey&Gunpowder
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#4] от "petka":
Щото да се опитваш да обясниш днешния свят с постулати писани преди повече от 150 години не е съвсем както трябва / по времето когато са писани не е имало самолети още/.
Днес може да получиш производство от световна класа в страната си просто защото някоя голяма компания е преместила завода си. Демек може да получиш всички постижения на свободния пазар наготово / в замяна на много евтина работна ръка и разни други благинки които ги няма на запад/
-2 +6
appen13
Рейтинг: 1847 ВеселоВероятно като иронична реплика на това изказване е днешната уводна статия на официоза "Женмин жибао" с въпросително-заплашително заглавие "Колко дълго американци ще управляват Световната банка?", като се развива тезата, че който дава основните средства за спасяване на изпадналата в рецесия световна и най-вече европейска икономика, той трябва и да има решаващ глас в международните финансови институции...
Явно някой в Брюксел все още си живее в свой измислен свят и си вярва, че някой друг трябва да плаща за неговото благоденствие...да, ама не...
„Не е важно каква е котката — черна или бяла, важното е да лови мишки.“
-4 +15
krasimiren
Рейтинг: 520 Неутралноевропа да си върне производството,което изнесе по света и да си работи за нея , ане да намира раабота на третия свят .
-4 +12
sa6
Рейтинг: 545 НеутралноОртодоксалн те либерални идеолози да обяснят тогава защо китайската икономика е толкова конкурентна, силна и бързорастяща, след като не е пазарна.- цитат на коментар #4 от “petka”
Защото е както писа #1 е националсоциалистическа и се гради на ъпдейт на робския труд. Това че държавата просперира по макроикономичекси показатели и в лицето на членовете на комукистическата партия с по-дългите бмв-та, не засяга редовия китаец, който живее в условия, при които всеки от нас би си сложил въжето
-11 +10
Лъчо
Рейтинг: 447 НеутралноДо коментар [#1] от "mediator37":
Много невежо изказване. Ако Китай беше националсоциалистическа държава и икономика, нямаше магазините ни да са пълни с китайски... какво ли не. Нито пък щяха да внасят каквото и да е било от повечето държави, особено капиталистическите.
Националсоциализмът е преди всичко националистическа идеология. Тоест, в един националсоциалистически свят нямаше да има глобализация, а много самостоятелни икономики, търгуващи съвсем по малко една с друга.
Следователно Северна Корея е най-близкото което имаме до нацисти в момента. И определено си личи...
-3 +7
VеnRus 2008
Рейтинг: 6796 Неутралноевропа да си върне производството,което изнесе по света и да си работи за нея ,- цитат на коментар #18 от “krasimiren”
И после произведеното в Европа къде ще го пласира? Защото заради високите заплати на работниците, 8 часовият работен ден, 40 часова семдица, 13 заплати, гарантирани отпуски, болнични, пенсионни, здравни и прочие осигуровки, крайният продукт се оскъпява до степен никой да не може да си позволи да го купи.
"Давайте другари от Ал-Кайда, целият български народ е с вас и ви подкрепя" - цитат на "tupaja__obezyana"
-3 +12
tisho_85
Рейтинг: 446 НеутралноНа защитниците на китайското икономическо чудо бих искал да кажа следните 2 неща:
1. Ако в Китай се спазваха закони и международни споразумения за интелектуалната собственост и закрила на трудещите се, то икономиката им щеше да бъде много далеч от това, което е. Защото масовото китайско производство е бълване на копия на световни марки.
2. БВП на глава от населението на Китай е по-нисък от този на България 5 184 долара в Китай и 7 243 долара в България. Изводите относно това какво се крие под лъскавата фасада и с колко кръв и пот на хората в провинцията е платена тя, оставям на вас.
-7 +12
jubal harshaw
Рейтинг: 4511 Неутралнои се гради на ъпдейт на робския труд. - цитат на коментар #19 от “sa6”
Това са пълни щуротии. Робски труд може и да е имало по времето на Мао, но сега нещата са далеч от онова време. Хората, които избират да мигрират към градовете мигрират не защото някой има нужда от "роби", а защото в града има по-добра работа с по-добро заплащане, което заплащане осигурява реални блага - по-добро жилище, по-висока консумация, повече забавления и т.н.
Хората, които блъскат по 16 часа дневно да сглобяват айпади го правят с разбирането, че животът им догодина ще е по-добър, точно както в Япония са блъскали по 16-18 часа за компанията през 60-тте и 70-тте.
Освен това, хората не са без влияние. Политическите протести се смазват зверски, така е, но икономическите протести се толерират и по тях се прави нещо -- по отношение на заплащане и условия на труд нещата се подобряват лека полека всяка година.
Нещата не са черно-бели дори и в Китай.
Подкрепете ГЛАД тук: http://jubalharshaw.wordpress.com. Бойкот на + и -, пишете повече.
-6 +11
petka
Рейтинг: 669 НеутралноЗащото е както писа #1 е националсоциалистическа и се гради на ъпдейт на робския труд. Това че държавата просперира по макроикономичекси показатели и в лицето на членовете на комукистическата партия с по-дългите бмв-та, не засяга редовия китаец, който живее в условия, при които всеки от нас би си сложил въжето - цитат на коментар #19 от “sa6”
Явно идея си нямаш какво е положението в Китай, никакъв робски труд, най масовата кола в Пекин е Ауди, закупено чисто ново. Има и бедни провинции, без производства, но там където е индустрията им стандарта е висок и заплатите им по наши стандарти не са ниски.
-5 +6
jubal harshaw
Рейтинг: 4511 Веселоза интелектуалната собственост- цитат на коментар #22 от “tisho_85”
Нема такова нещо като "интелектуална собственост". Има авторски и сродни права, търговски марки и патентно право. Използването на фразата "интелектуална собственост" за неща, които нямат много общо помежду си показва интелектуален мързел.
Иначе си прав обаче, че въпросните правила само затрудняват свободната конкуренция и вдигат цената на производството и ако и в Китай ги приложат както на Запад, цените на всичко ще се вдигнат.
Подкрепете ГЛАД тук: http://jubalharshaw.wordpress.com. Бойкот на + и -, пишете повече.
-3 +10
sa6
Рейтинг: 545 НеутралноНационалс циализмът е преди всичко националистическа идеология. Тоест, в един националсоциалистически свят нямаше да има глобализация, а много самостоятелни икономики, търгуващи съвсем по малко една с друга. - цитат на коментар #20 от “Лъчо”
Тогава Хитлер щеше да си направи олимпияда само за арийци през 1939 нямаше и да помисля за завладяване на други държави
-4 +4
petka
Рейтинг: 669 НеутралноБВП на глава от населението на Китай е по-нисък от този на България 5 184 долара в Китай и 7 243 долара в България. Изводите относно това какво се крие под лъскавата фасада и с колко кръв и пот на хората в провинцията е платена тя, оставям на вас. - цитат на коментар #22 от “tisho_85”
Като се отчита БВП, трябва да се има предвид, че са над един млрд. и много региони са бедни и селски, все още, все пак над 100 млн. жители се радват на добър стандарт. Ако в ЕС или България имаше такъв темп на покачване на стандарта, то вече трябваше всеки да има собствен космически кораб...
-3 +6
appen13
Рейтинг: 1847 ВеселоДо коментар [#19] от "sa6":
Според СБ, около 350 млн. китайци имат жизнен стандарт еднакъв с този на "средната класа" в Щатите и Западна Европа... всеки трети милионер в $ в света е китаец /годишно в Китай се появяват около 50 000 нови милионери/, а всеки 5-ти милиардер в света също е китаец....С много нисък стандарт, около 3 $ дневно, в Поднебесната са между 140-160 млн. души, основно от селските райони на централен и северозападен Китай...
В момента в Поднебесната се реализира тригодишна приоритетна програма за разкриване на нови 45 млн.работни места, като само през 2012 г. трябва да се разкрият 15 млн. нови работни места...А чуждестранните инвестиции за януари 2012 г., на база същия период от 2011 г. са се увеличили с 59.9% по данни от Китайската национална банка...
„Не е важно каква е котката — черна или бяла, важното е да лови мишки.“
-5 +7
petka
Рейтинг: 669 НеутралноИ после произведеното в Европа къде ще го пласира? Защото заради високите заплати на работниците, 8 часовият работен ден, 40 часова семдица, 13 заплати, гарантирани отпуски, болнични, пенсионни, здравни и прочие осигуровки, крайният продукт се оскъпява до степен никой да не може да си позволи да го купи. - цитат на коментар #21 от “VеnRus 2008”
Оскъпяването не се дължи толкова на високото заплащане и социалните придобивки и без това производителността в света е нарастнала неимоверно (над 50 пъти за 20 години). Оскъпяването в ЕС се дължи на разходите по съпътстващите регулации - най различни сертифицирания и стандарти, както в самото производство, така и на продуктите. Затова щатската икономика например, е по конкурентна на европейската при сходни нива в разходите за труд.
+10
tisho_85
Рейтинг: 446 НеутралноТова са пълни щуротии. Робски труд може и да е имало по времето на Мао, но сега нещата са далеч от онова време. - цитат на коментар #23 от “jubal harshaw”
Явно строежите за олимпиадата в Пекин са се извършвали по времето на Мао, защото тогава имаше скандал с използване на детски труд при мизерни условия.
-5 +5
glacierise
Рейтинг: 307 НеутралноСамо за местни
-1
bajTan
Рейтинг: 2893 НеутралноЗападните икономисти си нямат понятие от комунистическа икономика и никога няма да разберат какво става. Партията поставя цел - да кажем 500 милиарда евро износ за Европа, все едно какво и на каква цена се продава, задачата трябва да се изпълни с цената на ниски заплати и каторжен труд. Целта НЕ Е пряката ПЕЧАЛБА, а това което ПОСЛЕ ще си купи Китай за тези пари - технологии, влияние или каквото си решат. Има една руска песен която обяснява феномена: "Нам нужна одна победа, мьй за ценой не постоим ..." - Необходима ни е само победата, за цената няма да се пазарим! По тази причина СССР и рухна, защото на някакъв етап вече не можеше да плаща в името на победата. За сега новата доктрина на комунизма в Китай обаче е в разцвет!
ЗДРАВИТЕ СИЛИ ОТНОВО ПОБЕДИХА ЗДРАВИЯ РАЗУМ .
-5 +7
tisho_85
Рейтинг: 446 НеутралноНема такова нещо като "интелектуална собственост". Има авторски и сродни права, търговски марки и патентно право. Използването на фразата "интелектуална собственост" за неща, които нямат много общо помежду си показва интелектуален мързел. - цитат на коментар #25 от “jubal harshaw”
В напъните ти да се покажеш колко много знаеш леко се поизложи. Нещата, които си изброил, в правната наука се обединяват в клон на гражданското право, наречен право на интелектуалната собственост.
Като се отчита БВП, трябва да се има предвид, че са над един млрд. и много региони са бедни и селски, все още, все пак над 100 млн. жители се радват на добър стандарт. - цитат на коментар #27 от “petka”
Е нали и аз за това говоря - че много хора мизерстват, но за това много малко се говори, а за сметка на това се дава за пример че всеки 5-ти милиардер бил китаец.
-4 +5
petka
Рейтинг: 669 НеутралноЕ нали и аз за това говоря - че много хора мизерстват, но за това много малко се говори, а за сметка на това се дава за пример че всеки 5-ти милиардер бил китаец. - цитат на коментар #33 от “tisho_85”
Въпрос на гледна точка, все пак средната им класа е по голяма от европейската средна класа. Предвид това от къде са тръгнали и на къде отиват това е добър показател, за разлика от това, ако погледнем европа от къде идва и на къде се е запътила...
-4 +5
vyrnym.izezo
Рейтинг: 551 НеутралноДо коментар [#22] от "tisho_85":
))
ако всички китайци скочат от два метра ще защитят представите ти за интелектуална собственост( друга няма да има
не може да даваш пример как чужда система нямало да работи добре по твоите правила(по- скоро се запитай защо това те кара да си недоволен, ползвай съвестта си, за да не я загубиш)
аргумента (каквото и да мислиш, че трябва да умозалкючим от него) че китайците имали по - ниско бвп на глава от населението... е като да сравняваш ефективността на невроните вериги при Дянков и синия кит.
-2 +5
vyrnym.izezo
Рейтинг: 551 НеутралноДо коментар [#25] от "jubal harshaw":
точно и ясно
-2 +2
che.gevara25
Рейтинг: 223 Неутрално... Бъдещето на човешкото обществено - икономическо - политическо- идеологическо и всякакво устройство е на СОЦИАЛИЗМА.. Дали някой си днеушен сулю и пулю не са съгласти с това и не ВИЖДАТ и ЧУВАТ нещата ДИАЛЕКТИЧЕСКИ, това си е техен проблем...
-6 +5
vyrnym.izezo
Рейтинг: 551 НеутралноДо коментар [#33] от "tisho_85":
аха и трябва да си наясно кой е суверена в правната 'наука и че законите не са на библеен принцип(търпят промени)
та е по вероятно скоро ние(от колкото китайците) да преосмислим представите си за справедливост при разпределението интелектуални продукти(които не са дефицитни блага, колкото и търговията с тях да се опитва да ги апроксимира към такива)
-1 +2
vyrnym.izezo
Рейтинг: 551 Неутралноа за статията
))) поредна забава на гърба на либералдемократи, неодемократи, демонео-та и подобни скудоумци без идентичност, опиянени от статуси, отличници и други значки.
Китай са назначили посланик към вселенската атестационна комисия по пазарна икономика: ХУ КЕЪР
-2 +4
acb16
Рейтинг: 1425 Весело"Той предупреди, че законовото признаване, че Китай има пазарна икономика, ще отслаби инструментите за търговска защита срещу тази държава и ЕС няма да може да прилага сегашните антидъмпингови процедури." -Пустите му "Европейски либералдемократи". Тука ги стягало чепика. До кога ще си търсим "спасението" в идеологии и пропаганди ??
-1 +4
VеnRus 2008
Рейтинг: 6796 НеутралноОскъпяванет о в ЕС се дължи на разходите по съпътстващите регулации - най различни сертифицирания и стандарти, както в самото производство, така и на продуктите.- цитат на коментар #29 от “petka”
Това също. Изобщо, не виждам никакъв изход от така създалата се ситуация. Затова все повече и повече производители ще си изнасят заводите в Азия и Африка, а кризата в ЕС ще се задълбочава.
"Давайте другари от Ал-Кайда, целият български народ е с вас и ви подкрепя" - цитат на "tupaja__obezyana"
+6
vyrnym.izezo
Рейтинг: 551 НеутралноДо коментар [#37] от "che.gevara25":
посредствеността на позитивизма шества доста десетилетия(може би се крие в следвоенната доминация на американския подход за академизъм),
те не могат да градят абстрактни конструкции и естествено, но емоционално отричат диалектиката, което само по себе си ги прави ирационални.
затова и стотина години математиката се развива на викторинен принцип
фундаменталните науки са в унизителното състояние вместо да конструират задачи да решават единствено проблемите на военни(сектор сигурност); бизнес(свободно развитие); политика(синергетичен пубертет)
науката е започнала да се еманципира от това и се надяваме да доживеем резултатите
-4 +1
VеnRus 2008
Рейтинг: 6796 НеутралноБъдещет на човешкото обществено - икономическо - политическо- идеологическо и всякакво устройство е на СОЦИАЛИЗМА- цитат на коментар #37 от “che.gevara25”
Грешиш! В природата социализъм (равенство) не съществува, затова е много арогантно хората да си мислят, че могат да не следват природните закони и да изградят нещо друго.
"Давайте другари от Ал-Кайда, целият български народ е с вас и ви подкрепя" - цитат на "tupaja__obezyana"
-2 +5
legalize_it
Рейтинг: 348 НеутралноДо коментар [#12] от "neznaiko_2011":
то икономика няма, камоли пазарна...
-1
vyrnym.izezo
Рейтинг: 551 НеутралноДо коментар [#43] от "VеnRus 2008":
))
'равенството' не принадлежи на триадата на социализма(свобода, справедливост, солидарност)
него може да го наредиш някъде м/у отчуждението на труда и еманципацията
за да не срещаш трудности, не го разглеждай в утопични състояния(равенство) - или примерно капитализма да се осмисля като неравенство
та ще ти е по- лесно в процес(диалектиката тук много помага), в кои социални взаимоотношения ще ползваме конкуренция, в кои солидарност и т.н.
инатливото, емоционално и самоцелно прилагане на конкуренцията като конфликтологична панацея е сектантско невежество.
ако и солидарността като механизъм(НЕ е еквивалентно на алтернатива) ти се струва неестествена(неприродна) явно имаш проблем с еволюцията си
+2
isaaka
Рейтинг: 225 НеутралноДнешната световната икономика е базирана на дългове!
Замразяването на нови дългове е проблем!
Изплащането на стари дългове е проблем!
Ако всичко се случва наведнъж е катастрофа!
Човек е свободен в момента, в който пожелае да бъде.
+2
tisho_85
Рейтинг: 446 Неутралнота е по вероятно скоро ние(от колкото китайците) да преосмислим представите си за справедливост при разпределението интелектуални продукти- цитат на коментар #38 от “vyrnym.izezo”
Аз лично ако съм създал продукт, обект на авторското право, не бих преосмислил закона, който го защитава, и определено бих имал против някой да ми го открадне.
аргумен а (каквото и да мислиш, че трябва да умозалкючим от него) че китайците имали по - ниско бвп на глава от населението- цитат на коментар #35 от “vyrnym.izezo”
Аз го умозаключих вече - голямата част от народа мизерства, за сметка на всеки 5-ти милиардер и всеки 3-ти милионер.
vyrnym.izezo
Рейтинг: 551 НеутралноДо коментар [#21] от "VеnRus 2008":
)) какво ще кажеш да го пласира в самата Европа,
"VеnRus 2008"]И после произведеното в Европа къде ще го пласира? Защото заради високите заплати на работниците...
да предположим наслуки
където толкова неконкурентно съобразно се случвало това незаслужено заплащане, което предизвиквало липсата на пазари, които пък трябва се спечелят от по- ниско платените, докато те не отвърнат с реципрочни мерки и се върнем към неплатения труд(нулева покупателна способност - звучи ли познато))
та осмислете я най- после таз матра конкурентоспособност, има детерминанти в нея, ниските разходи за труд са просто една от тях.
До коментар [#41] от "VеnRus 2008":
една от мерките е ограничаване на инвестиционното банкиране на търговските банки.
а според съдбата на еврозоната и преосмисленото ниво на европейска интеграция, данъчна хармонизация, но в посока прогресивен корпоративен данък или търговски гамбит между севера и юга,
при сегашното ни управление, за пореден път ще хлипаме изненадани от световните събития, спрете с фен-ския подход в политиката и мисленето си,
просто е.. има проблеми - трябва да се решат, ако задачата не излиза проверяваме условията.
+1
vyrnym.izezo
Рейтинг: 551 НеутралноДо коментар [#47] от "tisho_85":
)
предполагам визираш точно авторско право(личният ти продукт)
защото ако говорим за патенти... 30хил . евро такси(само за ЕС) освен разходите за конструирането на работещ прототип... впоследствие внедряване е производство и пласмент... ще да си измислил голямо нещо
по първия сценарий, ако произведението е на английски, успех, няма нужда да коментираме, пазара там си крета.
ако си бг. автор и се надяваш защитата му да ти донесе печалба ще се наложи да поизчакаш демографския взрив, авторското право в този му вид просто механизъм за разплащане, за жалост толерира авторите от големите пазари(нации), напълно нормално, те са го и измислили.
ако пък си композирал нещо... не ти ли е малко неудобно, че конструкцията от ноти е защитима, а математическата такава не е
откритията не могат да са защитими, защото на тяхна основа са и всички 'уникални' произведения, в противен случай би се срутила цялата парадигма на собственост върху неизчерпаемото
това не може да е справедливо, но към момента по- добро не е измислено, а предстоящите катаклизми в областта далеч ще надминат притесненията на АКТАвистите
+1
Omnis Omnibus
Рейтинг: 3409 НеутралноАко Европа не се беше хвърлила в политически авантюризми, а си беше останала само зона за свободна търговия, щехме ли да наблюдаваме икономическите гърчове в особено голем размер, на които сме свидетели? - цитат на коментар #2 от “jubal harshaw”
Пак щяхме, но може би не в такъв размер.
http://youtu.be/kZHd-tA2pxs
„По- голямата част от хората са прекалено мързеливи, за да достигнат сами до истината; те се задоволяват с първото попаднало им авторитетно мнение.“ Тукидид
Omnis Omnibus
Рейтинг: 3409 Весело... Бъдещето на човешкото обществено - икономическо - политическо- идеологическо и всякакво устройство е на СОЦИАЛИЗМА..- цитат на коментар #37 от “che.gevara25”
Прав си, ама социализма е само ПЪТЯ...
http://www.septemvri23.com/Images/socialism.jpg
„По- голямата част от хората са прекалено мързеливи, за да достигнат сами до истината; те се задоволяват с първото попаднало им авторитетно мнение.“ Тукидид
jubal harshaw
Рейтинг: 4511 Любопитнов правната наука се обединяват в клон на гражданското право- цитат на коментар #33 от “tisho_85”
Какво е това "правна наука"?
Голема каша явно ти е в главата - "интелектуална собственост" е маркетингово изобретение от средата на 50-тте години.
Подкрепете ГЛАД тук: http://jubalharshaw.wordpress.com. Бойкот на + и -, пишете повече.
+2
a.n.
Рейтинг: 2618 НеутралноЖивота на хората в Китай струва по-малко от този на едно куче в ЕС, вкл. и детския. Наемането на деца, които работят по 10 часа на ден е честа практика.
В Китай хората имат много малко права, а шепа комунистически дейци паразитират в/у милиард и нещо китайци.
+1
Дедо Либен
Рейтинг: 2427 ЛюбопитноПрез годините, когато Китай не беше член на ООН поради спора с Тайван /Националистически Китай на Чан Кайшъ/ , нямаше сила и законово основание да бъдат санкционирани. По това време те разглобиха чехските мотоциклети Ява и ги въпроизведоха на техния пазар 1:1. Същото направиха и с английските шевни машини Сингер и руските автомати Калашников - и никой нищо не можеше да им направи!!!
+1
xalikarans
Рейтинг: 6051 НеутралноГи,Благодарете че е така,вместо да нападате.
kirsner
Рейтинг: 1990 НеутралноМетин Казак трябва да покани от името на ЕС китайска делегация, за да се запознят с една от най-дисциплинираните пазарни икономики в Европейския съюз, давана за пример- българската. Нека китайците посетят важни пазарни сегменти на българската икономика- пазара в Димитровград, Женския пазар и пр., за да разберат как се прави истинска пазарна икономика. Г-н Ги Верхофстад да заповяда също, и той може да обогати познанията си по европейска пазарна икономика, а след това да даде нови напътствия на китайците.
Боже, какви поражения си нанесъл на Поразяващата уста
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.