Регистрация

''Файненшъл таймс'': Исландия и Хърватия заедно в ЕС, но не и преди 2012 г.

От Дневник
Последна промяна в 08:06 на 18 юли 2009, 2389 прочитания, 25 коментара
Исландия би могла да влезе в ЕС заедно с Хърватия, но това в най-добрия случай би могло да се случи през 2012 г., пише вестник "Файненшъл таймс", цитиран от БТА. Изданието коментира решението на парламента в Рейкявик да поиска приемане на Исландия в ЕС, след като това бъде потвърдено и на референдум.

Вестникът отбелязва, че това решението на Исландия е малък и скромен стимул за блока от 27 страни и за чувството, че съюзът продължава да бъде желана цел за държавите от стария континент.

Другите европейски претенденти, които идват от региона на Западните Балкани, като Сърбия, Албания, Босна и Херцеговина, Черна гора и Косово обаче са изправени пред големи проблеми по техния път към европейска интеграция, посочва "Файненшъл таймс". Вестникът смята, че тези страни трябва да проведат серия от трудни реформи в съдебната система, както и в икономиката, оценявайки, че нито една от тях не е близо до започването на преговори за членство с ЕС.

За другите три страни кандидатки от региона - Хърватия, Македония и Турция "Файненшъл таймс" прави оценката, че и те са изправени пред пречки. Словения и Гърция блокират съответно хърватските и македонските амбиции за членство заради двустранни спорове, докато Анкара има сериозни проблеми с някои от страните-членки, които настояват тя да остане колкото се може по-далеч от съюза, припомня вестникът.

Според авторитетното издание, причината за сегашния застой в процеса от разширяване се дължи на страха да не бъде повторена "грешката" с България и Румъния, за които в Брюксел преобладава мнението, че са били прието е Общността твърде прибързано, преди да изпълнят всички критерии за борба с корупцията и организираната престъпност. Своеобразна "вина" за сегашния застой вестникът вижда и в бавната ратификация на Лисабонския договор, особено след ирландското "не" на референдума преди една година.
  • Зарче
Етикети
25 коментара
 
Анонимен потребител

БАСИ...

Неутрално
  • 1
  • 08:40
  • 18 юли, 2009

Срам ме е да казвам че съм Българин!

Оценка
-25 +30
 
Анонимен потребител

Мда

Неутрално
  • 2
  • 08:41
  • 18 юли, 2009

До там ни докараха политиците.

Оценка
-14 +27
 
Преглед на профил

B52

Рейтинг: 3139 Любопитно
  • 3
  • 08:59
  • 18 юли, 2009

2.5 години и на мен още не ми е ясно как но приеха в ЕС.
А не са ни изхвърлили вероятно понеже нямат прощедура за това?

Ако и сега не се очовечим - във фризера и клаузи до отказ

He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.

Оценка
-4 +28
 
Анонимен потребител

/.

Неутрално
  • 4
  • 09:09
  • 18 юли, 2009

За нас си затвориха очите поради две причини - повече сигурност на Балканите и по-малко руско влияние.

Оценка
-1 +36
 
Преглед на профил

Ежко

Рейтинг: 1398 Неутрално
  • 5
  • 09:12
  • 18 юли, 2009

Хърватия и в момента е много по-подготвена за ЕС, отколкото сме ние, нищо, че формално сме "пълноправен" член. За Исландия да не споменавам. Да не се чудят после някои, защо "определени среди не гледали с добро око на България".

Не съм съгласен с Вашето мнение, но съм готов да умра за правото Ви да го изказвате. Волтер

Оценка
-6 +31
 
Анонимен потребител

злорад

Неутрално
  • 6
  • 09:22
  • 18 юли, 2009

Нека влезат и тия да видят кво е дърво.

Оценка
-33 +7
 
Анонимен потребител

ivo

Неутрално
  • 7
  • 09:54
  • 18 юли, 2009

Що пък кво му е на съюза? Това че нашите крадат парите които ни дават от Брюксел е друг въпрос. Колкото до Хърватска и Исландия, да защо не и двете страни са достатъчно подготвени за да влязат. Минуси са, мафията в Хърватска и финансовата нестабилност в Исландия. Но съм на мнение колкото и егоистично да че с тези страни разширението по нататък трябва да спре, може би само да се направи изключение за Черна Гора.

Оценка
-6 +12
 
Анонимен потребител

ElNinio

Неутрално
  • 8
  • 09:57
  • 18 юли, 2009

Който е пресичал границата между Сърбия и Хърватска е виждал с очите си от къде всъщност започва Европа...

Оценка
-5 +23
 
Анонимен потребител

с

Неутрално
  • 9
  • 09:58
  • 18 юли, 2009

Я да си ... европата! Ич не е убо там! Освен туй са лицемери и мошеници. Ама комунистите ни вкараха в ЕС за да си маскират заграбените пари. Затова напират и за еврото - да не си личи откъде им са парите.

Оценка
-23 +3
 
Анонимен потребител

gridgod

Неутрално
  • 10
  • 09:58
  • 18 юли, 2009

Финансова нестабилност в Исландия ?!

Оценка
-19 +4
 
Анонимен потребител

Торбеш

Неутрално
  • 11
  • 09:59
  • 18 юли, 2009

____________________________
До там ни докараха политиците.
_____________________________
Дотам ни докараха не политициТЕ,
а едни точно определени политици от БСП и ДПС,
които къде от некадърност,
къде от крадливост,
къде от поставени им задачки от политици извън ЕС,
направиха достатъчното да сме черната овца в ЕС,
да сме второ качество европейци,
да сме троянското магаре на Русия и Турция в ЕС.
Но нещата ще се подредят един ден,
само че без точно тези политици!

Оценка
-8 +25
 
Анонимен потребител

Wow

Любопитно
  • 12
  • 10:39
  • 18 юли, 2009

Единствено позицията на Исландия е малко лицемерна... Докато бяха добре не даваха и дума да се каже за ЕС, а после като видяха ползите изведнъж всички станаха про-европейци. Иначе членството им от административна гледна точка няма да е проблем, нали са 300 000 души

Оценка
-2 +20
 
Анонимен потребител

Резил

Неутрално
  • 13
  • 10:44
  • 18 юли, 2009

До там ни докараха, че да се срамуваме да се наречеме Българи.

Оценка
-3 +16
 
Анонимен потребител

islander

Неутрално
  • 14
  • 11:21
  • 18 юли, 2009

А ж Исландиа има ли петрол......................за ежропеиците или само за американците......................

Оценка
-4
 
Анонимен потребител

Ники

Неутрално
  • 15
  • 12:46
  • 18 юли, 2009

Именно финансовата нестабилност принуди Исландия да стане кандидат за ЕС, нека Ежко и gridgod да прочетат за Kaupthing Bank
който и сам се справя добре и е богат никога няма да се лишава от независимост в полза на колективни структури със съмнително бъдеще като ЕС - справка Швейцария и Норвегия.

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

krassss

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 16
  • 13:59
  • 18 юли, 2009

Ники ти си абсолютен малоумник ! Ако всички в ЕС мислеха като теб досега да се е разпаднал.
Една разкъсана европа няма шанс срещу САЩ и Русия, дори това е достъчна причина ЕС да съществува, да не говорим за икономичаеските ползи. Това е структура с трудно, но ЯСНО бъдеще.

sunshine ... moonlight ... good times ... boogie

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

Ежко

Рейтинг: 1398 Неутрално
  • 17
  • 14:27
  • 18 юли, 2009

Ники, съгласен съм с теб. Все пак за Швейцария случаят е малко по-различен, тя по принцип води политика на цялостен неутралитет. В момента обаче не се обсъждат мотиви за присъединяване, а готовност, изпълнение на критерии и т.н. И като изключим финансовата нестабилност на Исландия, по другите показатели вероятно превъзхожда и някои от "старите" членове на ЕС.

Не съм съгласен с Вашето мнение, но съм готов да умра за правото Ви да го изказвате. Волтер

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

MJ

Неутрално
  • 18
  • 16:13
  • 18 юли, 2009

И ние трябва да блокираме членството на Македония, дакото не постигнем официално единодушие за миналото и да не си съчиняват тяхна си история. За Турция също докато не ни плати обезщетение заради робството. Ако има умни политици, които наистина ги е грижа за БГ трябва да се възползваме от тази изгодна позиция в която се намираме спрямо тях и да се възползваме максимално.

Оценка
-3 +3
 
Анонимен потребител

Чисто и просто

Любопитно
  • 19
  • 16:39
  • 18 юли, 2009

Интересно, след десетина години каква ли ще е политиката на европейците спрямо поданиците на Първа Частна Мангалска Република? Понеже няма правна възможност да я изключат, а след приемането и на Турция, ЕС ще стане като ОССЕ, където членуват, държави като Азербайджан, Беларус, Казахстан, Киргистан, Русия, Таджикистан, Туркменистан, Турция, Узбекистан. Затова ще се създаде нов ЕС, докъдето свършват границите на Австро-Унгарската имерия, т.е. без балканско-мангалски и др. подобни народи, които нямат нищо общо с европейския морал, култура, възпитание, ценностна система, мироглед и т.н.

Оценка
-3
 
Анонимен потребител

Nick

Неутрално
  • 20
  • 16:51
  • 18 юли, 2009

Iceland & Croatia in Bulgaria & Romania out by 20012
NY Times


Оценка
-2 +2
 
Анонимен потребител

Nick

Неутрално
  • 21
  • 17:14
  • 18 юли, 2009

....po gore niakoi spomenava che niamalo zakon da ni izkluchat....
Ako ne ni pozvoliavat tova ili onova a triaba da plashtame chlenskia vnos (membership) nikakva pomosht ne ni otpuskat
(ot straha im da ne otide tam kudeto obiknovenno otidoha predishnite) estestveno e nie samite da poglednem kum izhoda.
Tova e sushtoto kato da sum niakukuv nisko platen rabotnik s edno
$50,000 godishna zaplata no sum stanal chlen na country club na koito chlenstvoto struva $40,000 na godina a ostanalite chlenovete me otbiagvat shtoto vizdat ne sum ot tiahnata classa estestveno e vseki da si zadade ??? kakvo pravia tuk i sledvashtata godina da napusne ne e li taka i sus BG?

Оценка
-3
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 2273 Неутрално
  • 22
  • 19:17
  • 18 юли, 2009

Исландия - стига я оплювахте. Фалирата банка е собственост на първия купувач на БТК. А първия милион на младежа е направен 9* година в Ленинград.
И този фалит кара тия 300 000 човека да идват в ЕС. Колко е това - Русе, Търново?

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-2 +1
 
Анонимен потребител

hehehehe

Неутрално
  • 23
  • 00:22
  • 19 юли, 2009

какво се вайкате докаде ви докарали комунистите , ама много сте тъпи след като знаете как ще свърши филма защо тогава 2005г на изборите не излязохте да гласувате и да ги спрете комунистите да вземат властта????????

Оценка
-2 +3
 
Анонимен потребител

Леблебия

Неутрално
  • 24
  • 19:47
  • 19 юли, 2009

И Хърватия е пред банкрот.

Оценка
-1
 
Анонимен потребител

---

Неутрално
  • 25
  • 18:40
  • 28 юли, 2009

Ники, бъдещето на ЕС мисля че е съмнително само на малка група скептици.

А ти ако си мислиш, че Франция, Германия, Швеция, Финландия, Дания са част от ЕС, щото са бедни и пропаднали, май грешиш.

Просто винаги е имало държави, които освен преките си национални интереси, намират за полезно да отстояват и преследват някои по-големи идеали и цели. Нещо, което швейцарците, които никога не са заемали някаква позиция по-никой световен въпрос от страх да не им бръкне в джоба, никога няма да разберат.

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.