Регистрация

ЕК: Пригответе се за зелена икономика

От Мила Попова Всички статии на автора
Последна промяна в 08:36 на 24 ное 2009, 7745 прочитания, 66 коментара
Галерия
България и Австрия могат да се окажат най-облагодетелствани
Европа трябва да използва кризата и неизбежните екологични мерки, за да се подготви за преминаване към т.нар. зелена икономика. Ефектът от този преход върху безработицата ще е минимален, но той ще размести сериозно структурата на пазара на труда и на цели сектори от икономиката. Това се казва в годишния доклад на Европейската комисия за заетостта в ЕС, публикуван в понеделник.

България и Австрия могат да се окажат двете най-облагодетелствани страни от прехода към зелена икономика, тъй като в двете държави съпътстващите дейности за производството на чиста енергия или екологични продукти и услуги са относително най-много и малък брой заети дават голяма част от БВП, сочи докладът на Еврокомисията. Управленската програма на правителството на ГЕРБ също предвижда България да залага на разкриването на зелени работни места.

Всички европейци ще бъдат засегнати - от бреговете на Холандия до склоновете на Алпите и от елитните специалисти до обикновените работници, се посочва в доклада. Екологично неефективни работни места ще изчезнат, заемалите ги ще трябва да усвоят нови умения и дори да се преместят в нови райони. Ако правителствата и бизнесът се забавят, Европа не само ще изостане по конкурентоспособност, но и ще има тежки последици за пазара на труда, цените, заплатите и доходите. На практика това е следващото голямо предизвикателство пред общността след финансовата криза.

Много от съкратените днес служители няма да се върнат на същата работа след края на кризата и това е шанс с адекватни политики те да бъдат пренасочени към професии на бъдещето. Така работещите в производство на енергия от въглища или строителството например може да преминат към компании за енергийна ефективност.
Преходът към зелена икономика ще засегне първо и най-вече висококвалифицираните кадри, или т.нар зелени якички. Тяхното преимущество обаче бързо ще изчезне с разпростирането на екопрактики и нови технологии в различни сектори. Постепенно промяната ще облагодетелства и нискоквалифицираните работници.

В оценка на ефекта от сегашната криза върху пазара на труда Европейската комисия заключава, че изненадващо тя не е имала фатален ефект и мерките на страните членки са относително адекватни. Най-тежко пострадали са балтийските страни, Ирландия и Испания, където безработицата се е удвоила и дори утроила спрямо миналата година. Във Великобритания, Италия, Финландия, Гърция, Словения, Португалия и България голяма част от хората, останали без работа, са работели в компании, които са банкрутирали или са били затворени.

Повечето държави в ЕС са наблегнали на съкращаване на работното време и намаляване на заплатите, а не на уволнения, което се оказало добра стратегия, пише още в доклада. Въпреки това очакванията са до края на следващата година още 7 млн. европейци да останат без работа, а общият дял на безработните да достигне 10% през 2010 г. Досега най-много пострадали са млади мъже и хора на временен договор.

Докладът разглежда и тенденциите на безработицата. Според данните в някои страни хората стоят много по-дълго безработни, отколкото в други. В Унгария например този период е близо 14 месеца, докато в Малта хората не остават без работа за повече от 3.5 месеца. България се нарежда по-скоро към дългата безработица със средна продължителност от 10 месеца (виж графиката).

Друга особеност на пазара на труда в ЕС е, че за периода 2002-2008 г. годишно 22 процента от хората са си сменили работата. Комисията посочва, че подобна мобилност - между една четвърт и една пета от работната сила - означава, че пазарът е много гъвкав и динамичен. Тази тенденция е най-силно изразена във Великобритания, Дания, Финландия и Испания. По-често жени сменят работата си, както и млади и нискоквалифицирани кадри.

Като проблем обаче комисията посочва недостатъчно развитата схема за почасов труд в новите страни членки. България се представя най-зле в това отношение. Едва около 2 на сто от хората в страната работят почасово, докато средният им дял за Западна Европа е една пета. В Холандия почасово работят половината от хората, като при жените процентът е дори 75 на сто.
  • Зарче
Етикети
66 коментара
 
Преглед на профил

Observer

Рейтинг: 207 Гневно
  • 1
  • 20:38
  • 23 ное, 2009

Наш Ганьо обаче иска АЕЦ. Хората ни го казват в прав текст и са прави, масата българи не им дреме АЕЦ им дай

Оценка
-36 +48
 
Анонимен потребител

!!!

Неутрално
  • 2
  • 20:38
  • 23 ное, 2009

Чудесно. ЕС, обаче, не са прости.

След като мощно инвестират в зелена икономика и разработят технологии, Know-how, заемат пазарен дял, изградят връзки и традиции и т.н. ще започнат да изнасят всичките тези неща. Износът на "зелена икономика" ще бъде основния износен продукт на ЕС.

Оценка
-6 +53
 
Анонимен потребител

фотосинтезик

Разстроено
  • 3
  • 20:47
  • 23 ное, 2009

абе да дойде пролет,че да се хванем за зелено

Оценка
-7 +9
 
Преглед на профил

Дaни

Рейтинг: 84 Неутрално
  • 4
  • 20:53
  • 23 ное, 2009

Без НАБУКО тия кесавци от Европа ще има да сънуват "зелена" икономика. Също и без АЕЦ в района.

Това което правим за себе си - загива с нас. Това което правим за другите - остава завинаги.

Оценка
-30 +30
 
Анонимен потребител

Зайко байко

Любопитно
  • 5
  • 20:57
  • 23 ное, 2009

Надянял съм си зелен презерватив,вие я смятайте!

Оценка
-10 +25
 
Анонимен потребител

Zatochen

Неутрално
  • 6
  • 21:03
  • 23 ное, 2009

До номер 2:

Трябва да те разочаровам, но Европа няма шанс пред Азия и САЩ.
Ама никакъв.

А до номер 1:

АЕЦ е чиста енергия.

Оценка
-30 +19
 
Анонимен потребител

загорял

Весело
  • 7
  • 21:11
  • 23 ное, 2009

Щом бай Ромхуй казва - ше пасем, ка щяло да не пасем.

Оценка
-8 +9
 
Преглед на профил

bg

Рейтинг: 227 Неутрално
  • 8
  • 21:18
  • 23 ное, 2009

До #6
Защо Европа да няма шанс?"Vestas" си е европейска и е световен лидер в това, което прави.А и кое е чистото на АЕЦ-а отработеното гориво ли?

Оценка
-8 +20
 
Анонимен потребител

Африка

Весело
  • 9
  • 21:25
  • 23 ное, 2009

Зелен ток за ЕС от Сахара.

http://www.welt.de/wissenschaft/article4216307/Solarenergie.html

пригответе се за монтажни работи при 45-50 град. целзий.

Оценка
-3 +11
 
Преглед на профил

Reveal

Рейтинг: 854 Неутрално
  • 10
  • 21:26
  • 23 ное, 2009

Това звучи и изглежда добре.

Le Reve Always |||

Оценка
-2 +8
 
Преглед на профил

Observer

Рейтинг: 207 Неутрално
  • 11
  • 21:27
  • 23 ное, 2009

До коментар [#6] от "Zatochen":

Друг път чиста енергия от АЕЦ. То АЕЦ да не би да използва за гориво сгъстен въздух.

Оценка
-10 +22
 
Анонимен потребител

gosh

Неутрално
  • 12
  • 21:28
  • 23 ное, 2009

Що за глупости нали М-р Караджова каза, че се спират всички проекти за ВЕИ, а вече изградените няма да се премахват защото са били изградени законно, макар и неправилно.

Оценка
-3 +5
 
Анонимен потребител

cherenkov blue

Неутрално
  • 13
  • 21:28
  • 23 ное, 2009

Чистото на АЕЦ-а е никакво отделяне на замърсяване в атмосферата. После горивото го пакетираш и под земята, откъдето е дошло.

Оценка
-14 +12
 
Анонимен потребител

ALERT

Любопитно
  • 14
  • 21:28
  • 23 ное, 2009

До коментар [#2] от "!!!":

Прав си! Защо тогава и ние да не се включим. Ние сме една от слънчевите държави в ЕС.
Петрол в света в достатъчни количества ще има само за следващите 10-15г.

Оценка
-3 +5
 
Анонимен потребител

ALERT

Неутрално
  • 15
  • 21:31
  • 23 ное, 2009

До коментар [#6] от "Zatochen":

Кое му е чистото на АЕЦ? Чернобил видяхме каква "чистота" остави!

Оценка
-8 +16
 
Анонимен потребител

екологията, мале

Неутрално
  • 16
  • 21:37
  • 23 ное, 2009

Не на корабоплаването! Вижте Титаник каква трагедия беше!

Оценка
-10 +18
 
Преглед на профил

bg

Рейтинг: 227 Неутрално
  • 17
  • 21:46
  • 23 ное, 2009

#13
Много си праволинеен.А добива и обогатявянето и те ли са чисти?

Оценка
-3 +11
 
Анонимен потребител

JR

Неутрално
  • 19
  • 22:06
  • 23 ное, 2009

Атомните централи са бъдещето. Неслучайно в УК има планувани 10 нови площадки на АЕЦ. Факт е, че с много малко количесто ураново гориво може да се прави много ток, т.е. КПД-то е голямо.
Колко според вас е КПД-то на вятърните турбини. Цената на тока, който излиза е изключително висока.
Най-добре е да прочете кой вид централи за какво се използват и по кое време на денонощието.

Евреите измислиха глобалното затопляне, за да сложат глобален данък и да има санкции за ТЕЦовете.

Друг е въпросът, че в България АЕЦ служат за прокарване на гео-политически решения на чужди държави независимо кой ще строи централата. Щом RWE се отказаха това означава, че американците или французите са натиснали новото правителство. Просто на RWE им е ясно, че няма да ги огрее.
Вариантите са два:
1. Или някой плаща да се построи централата и после ни продава тока на баснословни цени, при което държавата не дава от нашите пари или
2. Държавата плаща на друг да го построи и получава всички приходи след това, което ще струва много сега.

Всички останали варианти няма да са полезни на хората в БГ. Най-важното е да се натирят паразитите като Риск инженеринг, Енемона и всички други "наши другарски" фирми. Ето там отиде тоя милион, който бил потънал.

Оценка
-11 +15
 
Преглед на профил

Дама Пика

Рейтинг: 106 Неутрално
  • 20
  • 22:13
  • 23 ное, 2009

а в България фалират фирми и освобождават работници , без да е възможно да им осигирят работа и на намален работен ден . та кога и как ще излезем от кризата ... не се знае.

Покана за протест :

http://vbox7.com/play:4a36d406

Оценка
-2 +6
 
Преглед на профил

The_Fly

Рейтинг: 1426 Неутрално
  • 21
  • 22:13
  • 23 ное, 2009

До коментар [#18] от "Самоед":

Много си краен, карай по спокойно. Ясно е че АЕЦ не е за нас и не заради факта дали е или не е екологично. Нямаме ресурс да го направим а не забравяй, че нямаме и уран, което ни прави зависими както винаги от братушките.

Оценка
-3 +9
 
Преглед на профил

VеnRus 2008

Рейтинг: 6796 Гневно
  • 22
  • 22:17
  • 23 ное, 2009

АЕЦ-ът ни произвеждал много евтино - не било честно

На европейско ниво се обмисля да се въведе данък „ядрена енергия".
Това заяви министър Трайчо Трайков по време на обсъждането в парламента на Енергийна стратегия на България до 2020 г.
Оказва се, че токът от АЕЦ "Козлодуй" е много евтин и нашата АЕЦ не отговаря на честните конкурентни пазарни принципи.
Това е една посока на концептуално мислене по отношение на ценообразуването на различните инсталации.
В момента тези централи имат исторически ниски разходи, обясни идеята за данък "ядрена енергия" Трайчо Трайков.


http://news.ibox.bg/material/id_317477655/fpage_7/#clist

"Давайте другари от Ал-Кайда, целият български народ е с вас и ви подкрепя" - цитат на "tupaja__obezyana"

Оценка
-5 +12
 
Анонимен потребител

Сони

Любопитно
  • 23
  • 22:19
  • 23 ное, 2009

Повечето трайно безработни у нас са мургави. Да им ударим една зелена боя ли?

Оценка
-3 +15
 
Анонимен потребител

Бербенков

Весело
  • 24
  • 22:22
  • 23 ное, 2009

Зелено, дай, дай, дай
Но не ще да играй...

Оценка
-5 +6
 
Анонимен потребител

maxa

Неутрално
  • 25
  • 22:24
  • 23 ное, 2009

Всеки българин да засади по 100 декара зеле!!Жалка картинка!!

Оценка
-2 +7
 
Анонимен потребител

capitalist

Неутрално
  • 26
  • 22:27
  • 23 ное, 2009

До коментар [#22] от "VеnRus 2008":

ало секретарката и от аец ли сме разбирачи...а ако беше аец на арева или устингхауз /не дай боже/ пак ли щеше да си за...

Оценка
-4 +4
 
Анонимен потребител

Едно българче

Любопитно
  • 27
  • 22:29
  • 23 ное, 2009

А кой ще работи?

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

dadadadadadadadad

Неутрално
  • 28
  • 22:31
  • 23 ное, 2009

То и в Северна Корея са за зелените технологии - предимно на храненето като обясняваха на хората кака да пасат детелина...

Оценка
-1 +8
 
Анонимен потребител

Е па я!

Весело
  • 29
  • 22:32
  • 23 ное, 2009

Икономиката ни требе да е зелева! Много ше оди с ракийка, кога втаса!

Оценка
-1 +7
 
Анонимен потребител

Стенли(не Бойковия)

Неутрално
  • 30
  • 22:40
  • 23 ное, 2009

До коментар [#1] от "Observer":

Странно, какво по-чисто от АЕЦ? Признавам си че не съм енергетик, но от всички производства на енергия АЕЦ са оптимални от гледна точка на замърсяване/цена. Вярно е обаче, че понеже е много евтина, енергията от АЕЦ не позволява на другите лобита- ветро, слънчо и ... да прогресират, но такъв е живота.
До коментар [#29] от "Е па я!":

Оценка
-7 +5
 
Преглед на профил

From Bulgaristan

Рейтинг: 1089 Весело
  • 31
  • 22:47
  • 23 ное, 2009

До коментар [#21] от "СДД":

Ще дойде време ,и ще се убедиш че не си прав.
Дано само не изпуснем влака.

Няма по велик от Ози.Останалите са духачи....

Оценка
-3 +3
 
Преглед на профил

From Bulgaristan

Рейтинг: 1089 Любопитно
  • 32
  • 22:57
  • 23 ное, 2009

Причината е ,че просто има две опции!
Едната е да сме по някакъв начин независими от Русия.
Добре.
Но обвързани с кого?
Втората опция е да се опитаме да следваме своя енергийна политика.
Добре.
Но обвързани с кого?
Кой ще ни направи жеста, и ако го направи: на каква цена?
Кой ще познае?

Няма по велик от Ози.Останалите са духачи....

Оценка
-6 +4
 
Анонимен потребител

vdevfd

Неутрално
  • 33
  • 22:59
  • 23 ное, 2009

Апфф.. Българина не го бОли фара за природата..тва и след сто години няма да стане в България

Оценка
-3 +2
 
Преглед на профил

From Bulgaristan

Рейтинг: 1089 Любопитно
  • 34
  • 22:59
  • 23 ное, 2009

Причината е ,че просто има две опции!
Едната е да сме по някакъв начин независими от Русия.
Добре.
Но обвързани с кого?
Втората опция е да се опитаме да следваме своя енергийна политика.
Добре.
Но обвързани с кого?
Кой ще ни направи жеста, и ако го направи: на каква цена?
Кой ще познае?

Няма по велик от Ози.Останалите са духачи....

Оценка
-4 +1
 
Анонимен потребител

ИВАНЧО

Весело
  • 35
  • 23:07
  • 23 ное, 2009

А БЕ НИЕ НАИСТИНА СМЕ ПО ДОБРЕ ОТ СЕВЕРНА КОРЕЯ.......

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

abnormal

Неутрално
  • 36
  • 23:57
  • 23 ное, 2009

До админа:

Чиче, може ли вече да считаме темата за приключена и да я затваряш? То бива бива хора без работа, ама... тва па е ... бахти луната...

Оценка
-3 +2
 
Анонимен потребител

RI

Неутрално
  • 37
  • 00:23
  • 24 ное, 2009

В БГ 80% от пройзведената електроенергия е от ВЪГЛИЩА и ГАЗ.
Въглищата и природния газ отделят при горенето СО2 - което е явно демоде!



Ваиантите са два.
1) Слънце и вятър с цена 3-4 пъти над въглищата и сметки за ток респективно на бизнеса и домакинствата

2) АЕЦ с цена 1/2 от въглищата.

Вариянт Вода е безумен имайки предвид сериозните наеушения на екосистемата която предизвиква строенето на язовири - тоест водата е най вредната имайки предвид измененията в животинския и растителния свят.

Е БГ засеге няма ясна стратегия! Т.Трайков "изгони" РВЕ така че за АЕЦ неможе да се говори и остава слънце и вятър опаа и внос!

Оценка
-3 +7
 
Анонимен потребител

Мене ми не дреми

Неутрално
  • 38
  • 01:58
  • 24 ное, 2009

то така ни посъветваха и за туризма и жиж кво стана...............

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

Karla Miyagi

Рейтинг: 1206 Неутрално
  • 39
  • 03:35
  • 24 ное, 2009

ЕК: Пригответе се за зелена икономика
Аз : Пригответе се да снасяте зелено на затоплистите

Klaatu Barada Nikto!

Оценка
-6 +8
 
Анонимен потребител

Гошо Тарабата

Неутрално
  • 40
  • 07:25
  • 24 ное, 2009

Булгаристанските "макроикономисти" включиха турбото. Един изчислява колко било евтиното ядрено гориво (обогатен уран), почти като чугуна, втори как АЕЦ била екологично чиста и безвредна като пчеличка събираща акациев нектар. Дълбокомислени и задълбочени анализи.
А в същото време този Булгаристан е засипан с полиетиленови торбички и каква ли не смрад. Локомотивът на държавата -столицата Сф вече 20 години не може един завод за обработка на отпадъците да измисли, и си ги пакетир, а тук червенити кенефчии за АЕЦ-ове мечтаят. 1/4 от 2-милионния град е на септични ями, а свръхскъпите нови линии на метрото са със спирки като че ли за детски градини. Сигурно сега някой друг селяндурин ще започне да ме убеждава каква глобална катастрофа ще настъпи за Средиземноморието, ако не се построи петролопровода до Александруполис?
Булгариста-а-а-а-н! Не е АЕЦ който ще ви храни, търтеи -кенефчии, а работеща икономика с функционални малки и средни предприятия, с добре функциониращ туристически отрасъл, който ще привлече средната класа на Европа, а не с бетонни апартаменти изсрани от червените софийски мутри, и инвестиции и в провинцията, а не със свръхскъпи автомобили за енергийната мафия.
Булгаристан-кенеф!

Оценка
-7 +8
 
Преглед на профил

Graf

Рейтинг: 3126 Гневно
  • 41
  • 07:27
  • 24 ное, 2009

Даааа... Не, че бизнесът ни е съставен от гении, ама е очевидно, че дори и на интуитивно равнище се е справил с проблематиката. Даже е завишил оценката си.
Като се рових в нета да понауча нещо ново и се сблъсках с потресаващата информация в любимата ми бТВ. Тя гласеше:
"Наши учени комуникирали с извънземни".
Рано сутринта ме втрещиха идиотите. Не от бТВ. За тях си знам. Тия от БАН. Зачетох се. Без грам ирония, съвсем сериозно, националната медия ни снася инфото, че некъкъв олигофрен рекъл: "Ние не може да сме сами във Вселената и има по-разумни от нас. И се зададоха един цикъл от въпроси, които касаят Космос, Човек, Земята и какво трябва да се прави, свързано с 2012 г., с климатичните промени", допълни той.(ст.н.с. д-р Лъчезар Филипов-заместник директора на Института за космически изследвания.)" И още:
"Учените са задавали въпроси чрез Мариана Везнева, а отговорите са били получавани чрез появата на над 150 пиктограми в Англия. Какво разкриват символите за 2012 година след прилагането на дешифровката създадена от Везнева ?
"Тук се говори, че през 2012 година в района на Мексико ще има изригване на вулкан", каза ст.н.с. д-р Филипов.
"Ако такъв вулкан изригне и той бъде подкрепен като резонанс от други вулкани, той наистина може да изхвърли много пепел, да стане изкуствена зима, ледников период за известно време. И зададох въпроса - това ще засегне ли освен Западното полукълбо и другата част на Земята и за колко време? Да, беше отговорено, но не за дълго", каза още той.
Айде, ходи да защитаваш след това и БАН и МАН и онова лице с титула научен сътрудник, па бил той и старши...
Длъжен съм, ама съвсем сериозно след това инфо да кажа. Извинявайте г-н Дянков. Прав сте. Много сте прав. Метла. Голяма, и безкомпромисна.

ПП
Бе на тия идиоти, като им извадиха мумията от мавзолея, и се почувстваха безпризорни. Сега се кланят на житни кръгове и летящи чинии.
Лъчезар Филипов е син на Гриша Филипов, за сведение на непросветените.

Указание за гербери: "Всяко нещо трябва да се прави толкова просто, колкото е възможно. Но не по-просто! "

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

Graf

Рейтинг: 3126 Разстроено
  • 42
  • 07:41
  • 24 ное, 2009

За коментар [#41] от "Graf":
Що го пуснах това горното тук?
Ааааа..Не. Спирам да гледам бТВ. Взех да си говоря сам...


Указание за гербери: "Всяко нещо трябва да се прави толкова просто, колкото е възможно. Но не по-просто! "

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

Ха, ха

Неутрално
  • 43
  • 08:41
  • 24 ное, 2009

Кризата е чудесен повод да преобразим икономиката си и да се насочим към екологични и високотехнологични производства, а България да се превърне в икономическо чудо.

След това ще съберем полиетиленовите торбички от дърветата, автомобилните гуми и бутилки от реките, боклуците край пътищата и ще изметем.

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

ЦАКИ

Весело
  • 44
  • 08:49
  • 24 ное, 2009

До коментар [#42] от "Graf":

Недейте да спирате. Как иначе ще разберем на кой учен от БАН да му разпределим повече от пицата /БВП-то/
Естествено най-много на тоя с извънземните контакти.
/Щом контактите с ДС , партията майка, необятната съветска страна и още някои други вече дават фира./

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

чифут

Любопитно
  • 45
  • 08:58
  • 24 ное, 2009

до #40
не злобно приятелю, с малко повече четене ще постигнеш повече. като цяло си написал много верни неща.
1. шивашкия бранш в БГ генерира от износ печалба по-голяма от оборота на АЕЦ и от него се хранят много повече хора отколкото храни централата.
2. урана от който се добива гориво за АЕЦ е изчерпаема суровина, също като желязото, никела, алуминия и пр.
3. далаверата за строене на АЕЦ в момента в световен мащаб е в самото строителство, а като се нароят толкова централи и всички почнат да искат уран гледай какво ще стане с цената му и после какво ще стане с цената за съхранение на отработеното гориво.
4. ако не ме лъже паметта площадката където е работила една централа след експлотационния и период не става за нищо освен за тероризъм некъде между 500 и 1000 години, значи трябва да се охранява и то сериозно.
5. поинтересувай се за цената на земеделските земи и продукцията от тях в радиус от 50км около една АЕЦ, ще откриеш интересни неща и зависимости, пък нека са глупави западняците.
6. мен ако ме питаш, въпреки че никой не ме пита, е по-добре да си купуваме тока, и без това не е скъп на свободния пазар, пък да направим така че да сме енергийно по-ефективни. а "мръсните" неща да оставим на другите дето го правят.


Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

Зелен

Неутрално
  • 46
  • 09:33
  • 24 ное, 2009

Зелено, зелено, колко да е зелено ?

http://www.euinside.eu/bg/news/bulgaria-has-no-strategy-for-green-jobs

 
Анонимен потребител

Ахасвер

Неутрално
  • 47
  • 09:43
  • 24 ное, 2009

Всеки дращи! Чернобил беше пример как глупаци могат да гръмнат централа. Иначе в СССР има още десетки такива реактори ,но само тоя гръмна. А българите сме таланти. Ако помните , у нашата държава гръмна казан за варене на боза и уби двама души. Та въпрос на желание и глупост.
Уран имаме и ние ,ама тъпанарите закриха добива. Напълниха шахтите с бетон. Сега се чудят как да ги отворят.
От разоръжаването, при ликвидацията на атомните бомби се освобождава толкова уран, че не е необходимо да се добива дори.
Ветровата енергия няма никакво бъдеще, както и слънчевата, впрочем. Обяснението е пределно просто - ниска плътност на енергийния поток, несигурност и непостоянство на работата, огромни капиталови разходи,много висока себестойност. Стига ли ви ? Атомната енергия се налага точно с обратното - максимална концентрация на енергията, ниска стойност на продукта, отделя се само малко топла вода. Отпадъците се погребват дълбоко и не пречат.
Защо избраха руския реактор за Белене? За разлика от канадския Канду :
- работи с обикновена вода . Тежката вода е радиоактивна.
- има отрицателен паров коефициент - като закипи някъде сам понижава температатурата, без намеса на автоматиката;
- дава малко отпадък. Канду произвежда повече отпадък от вложеното гориво.
Това е реактор от трето поколение. Франция строи първия си такъв във Финландия и закъснява с 2-3 г. от графика. Комбинацията от този реактор с автоматика и контролни уреди от Германия и Франция го прави най-доброто в света.
Айде стига,че ще речете че съм комунист. Не, драги, българин съм.

Оценка
-2 +10
 
Анонимен потребител

Врач

Неутрално
  • 49
  • 10:12
  • 24 ное, 2009

Не разбрахте ли , че не сме за Европата,но и те не са за нас.До 4-5 години няма да я има тази Европа.Братушките и китайците напредват стабилно,а останалите ги гледат безпомощно.Абе нали знаете - ще закрием още нещо , което работи в тази държава и ще уредим Европата.Ще започнем да им внасяме вятърните мелници и ще ги уредим ние - Източно-европейците.Имам чувството,че отново ще се прекараме.Ще видим.

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

аз

Неутрално
  • 50
  • 10:14
  • 24 ное, 2009

Всичко казано е много хубаво, но в БГ енергийна политика няма, има енергийна комунистическа мафия, която няма никва полза от развитето на зелената енергия.
ГЕРБ за съжаление няма никаква визия, има само голяма уста и големи приказки, зад които не стои нищо, достатъчно е да се видят кадрите им.
А решението е много просто, стига обаче кой да мисли за България и интересите на България.

Оценка
+4
 
Преглед на профил

Todo

Рейтинг: 398 Неутрално
  • 51
  • 10:20
  • 24 ное, 2009

голяма борба ще има със старите руски енергийни възпитаници, добре че е Европа да ни натиска, че иначе едни ядрени мощности ще започнем да строим свят да ти се завие. Като чета някои от коментарите имам чувството че сте от северна корея съгласни сте да гладувате ама да се угоди на желанието на червените вождове и съветските интереси.

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

!!!

Весело
  • 52
  • 10:48
  • 24 ное, 2009

Готвим се, готвим се! В мазето складирах сенце за зимата. И малко слама - за разнообразие на диетата!

 
Анонимен потребител

kokolino OBSERVER

Неутрално
  • 53
  • 10:54
  • 24 ное, 2009

Бе пич.Ти знаеш ли ,колко реактора се планират да се построят в Западна ЕВропа до 15 години?
Ако не знаеш просто прочети.
Като прочетеш може да пеминеш към същинско разбиране на -зелените технологии.

 
Анонимен потребител

Chetiashtiat

Неутрално
  • 54
  • 10:55
  • 24 ное, 2009

Приятели! Гледайте на всяка цена
http://www.youtube.com/watch?v=eAaQNACwaLw
Измамата Обама....
За нищо зелено не идва дума щото ако тръгне еко разговор сериозен Америка ще фалира за два дена. Идва дума за нови и нови данъци - глобалното затопляне е една глобална фалшификация за да могат да се вкарат нови и нови данъци - но за тия сладури е казано ГОРКО ВАМ КОИТО ТОВАРИТЕ ХОРАТА С НОВИ И НОВИ ДАНЪЦИ А САМИТЕ ВИЕ И С ПРЪСТ НЕ ГИ ДОКОСВАТЕ...
Всичко ама всичко се плаща на тази земя и най тъпото е че някои още си мислят че могат да построят благоденствие върху чуждата трагедия - НЕ МОЖЕ, ....

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

бункер

Неутрално
  • 55
  • 11:02
  • 24 ное, 2009

ЕК май трябва да решат дали им се нрави въобще да има икономика в ЕС, пък тогава да решат. Аман от тунеядци, които пишат глупости! Германия си изнесе едно време текстилната промишленост и сега германците ходят с демодирани дрехи.

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

emigranta

Неутрално
  • 56
  • 11:10
  • 24 ное, 2009

първо рябва да излезем от Сивата икономика , па после може да мислим за зелената, да не се смесят боите пък после може да излезе много лош нов цвят

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

...

Весело
  • 57
  • 11:22
  • 24 ное, 2009

Граф о' Ман, за съжаление, Филипов е прав, но не е този начинът за поднасяне на информация от БАН. Много жълто!
Има силно изтъняване на магнитното поле на Земята и пробиви в него, което говори за променена циркулация на течното ядро на Земята - зачестилите земетресения го потвърждават. Миналата година видях над централна България нощни светещи облаци. По цялото небе! Нощните светещи облаци предвещават климатична промяна, но не от СО2! Явлението е наблюдавано и на други места по планетата (чукнете си го на английски в търсачката). Не става въпрос за полярни светещи облаци.

Колкото до извънземните ... сетила се Мара да се побара...!!! И 'кво? Ако искаха да ни унищожат, щяха да го направят отдавна... сигурно са най-малко 1 млн. години преди нас!

Лично на мен, слънцето ми изглежда ма-а-лко по-голямо. Никога не се лъжа за такива неща. Нали ви казах миналата година за луната, която ми изглеждаше по-голяма - оказах се абсолютно прав. На 28 декември 08 Луната е била с 20 хил. мил по-близо до луната (виж bigger moon).
Слънцето е изглеждало по-голямо през Малката ледникова епоха

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

...

Весело
  • 58
  • 11:24
  • 24 ное, 2009

Вж.bigger Sun, а ротацията на Земята е била забавена.

 
Анонимен потребител

балкандо

Неутрално
  • 59
  • 12:16
  • 24 ное, 2009

Това е добро начало за нещо много повече. Обществата и цивилизацията ще трябва да изберат между симбиоза с планетата или конфронтация с планетарната система. В момента повечето човешки общества се държат както вирусите с човешкото тяло - предполагат че е неживо и гледат да излапат каквото могат, за да се размножават и разпространяват. Като се има предвид, че вече 90% от хората са пристрастени към печалби, удобства, улеснения и всичко останало, което дава силното икономическо развитие, трудно е да се предположи кой знае какво "позеленяване" на икономиката. Поне не преди да се промени ценностната система и презумпцията за консуматорство и разхищения в името на печалби и забавления.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

Вонин

Рейтинг: 27 Весело
  • 60
  • 12:21
  • 24 ное, 2009

Колкото се бяхме подготвили за 'Най-конкурентноспособната икономика във света основана на ЗНАНИЕ (обучение)". Време е да се осъзнаете малко и да спрете да си поставяте цели, които няма как да се случат на фона на КРИЗАТА във всичко => морала, финансите, пазара на труда...

ЕС трябва да е по-близо до гражданите и да го дава по-полека...

Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ!

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Калчо

Неутрално
  • 61
  • 12:58
  • 24 ное, 2009

До коментар [#19] от "JR":

А би ли се съгласил ти да го копаш урана.

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Калчо

Неутрално
  • 62
  • 13:06
  • 24 ное, 2009

До коментар [#47] от "Ахасвер":

И теб ще попитам същото:
Би ли копал ти в уранова мина!
А би ли живял до склад за ядрени отпадъци!

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

22

Неутрално
  • 63
  • 13:23
  • 24 ное, 2009

Земята понася все по-трудно влиянието на човешката дейност.

На нашата планета са необходими 18 месеца, за да възстанови ресурсите, които човечеството е изконсумирало за една година, сочи частно американско изследване.

Данните са събрани в около 100 страни от групата за опазване на околната среда Global Footprint Network.

Според тях човечеството консумира ресурси и произвежда въглероден диоксид с 44% по-бързо темпо, отколкото е нужно на природата за възстановяване.

Непосредствените заплахи, пред които сме изправени днес, са проблемите в климата, но също и обезлесяването, намаляването на улова, прекомерното използване на сладка вода, алармират авторите на изследването.

Global Footprint Network е със седалище в Оукланд, Калифорния. Нейните учени изчисляват всяка година от създаването си през 2003 г. "екологичния отпечатък" на над 100 страни и на човечеството като цяло.още по темата
WWF: Българите използват земни ресурси все едно разполагат с 1,3 планети Земя
0 | 4794
Климатичните промени проблем и за застрахователите
2 | 855

Този индикатор определя земната и водна повърхност, необходими, за да се произведат ресурсите, които дадено население консумира, както и за да се абсорбират отпадъците му.

Иначе казано, тези учени изчисляват потенциала за производство на природни ресурси, как те се използват и кой ги използва.

Данните сочат, че между 2005 и 2006 г. влиянието на човека върху екологичното състояние на планетата е нараснало с близо 2% спрямо предходния период.

Това увеличение е резултат от една страна на увеличаването на населението на Земята, а от друга - на консумацията на природни ресурси на глава от населението.

За 10 години отрицателното влияние на човека върху природата се е увеличило с 22%, докато земният биокапацитет, т.е. количеството ресурси, които природата може да произведе, остава постоянен и може дори да е намалял.

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

:)

Весело
  • 64
  • 13:40
  • 24 ное, 2009

До коментар [#63] от "22":

"Климатичните промени проблем и за застрахователите ... "

Ми като не им стиска да не застраховат бе, всеки набарал ниша и само иска да смуче. Еколозите-затоплисти и те ниша си търсят, ... аре у лево!

http://bayimg.com/MAfecAaCa

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

Ааааа

Неутрално
  • 65
  • 15:08
  • 24 ное, 2009

Българската държава досега е разрешила строеж на 11000 МВт вятърни паркове, 2000 МВт соларни паркове, 4200 МВт АЕЦ Белене, имаме налични още 11000 МВт други мощности (от тях 2200 МВт ще бъдат спрени), т.е. към 2016 г. ще станат общо 26000 МВт! Потреблението в страната не надхвърля 7000 МВт. Кой ще плаща сметките за всичките тези мощности и какво ще ги правим? Колко ще струва тока?

 
Анонимен потребител

Greenpeace

Неутрално
  • 66
  • 16:04
  • 24 ное, 2009

До Аааа: няма значение колко ще ни струва токът! Важното е, че собствениците на вестник са собственици и на ветрогенератори!

Оценка
+1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.