Полските епископи сравниха забраната да се поставят разпятия в италианските училища с тоталитаризъм и поискаха Европейският съюз ясно да се произнесе по въпроса, предаде агенция Франс прес, цитирана от БТА.
Призивът е отправен чрез писмо, четено в църквите в Полша.
"Нека европейските институции ясно да отговорят: в името на какво всякакви екстравагантности намират своето място в Европа, а няма място за Христа? Защо се позволява като през най-мрачните моменти от тоталитаризма християните да бъдат оскърбявани и подлагани на публично унижение", настояват полските епископи.
"Историята е доказала, че който се бори срещу кръста, правейки се на защитник на човешките права, всеки път се оказва в крайна сметка тиранин", твърдят духовниците, според които не е възможно да се гради Европа без християнския символ.
В началото на ноември Европейският съд по правата на човека в Страсбург постанови, че разпятията в училищата противоречат на правото на родителите да възпитават децата си съгласно собствените им убеждения и на правото на религиозна свобода на децата.
Решението на съда беше отхвърлено от по-голямата част от италианците. То бе критикувано и в Полша, където 90 процента от населението са католици. Полският епископат протестира против "враждебността, проявена по този повод в Полша спрямо този символ".
Alien
Рейтинг: 1116 НеутралноБраво на поляците! Както винаги не се примиряват с налагането на "правила" за мислене и поведение, идващи от някакви чужди на трезвото мислене идеологии. На който му пречи кръстът може да си запише децата в частно училище, където кръстове няма, а не да налага мирогледа си над всички останали...
-8 +29
PavelCZ
Рейтинг: 2118 НеутралноПо принцип съм съгласен с мнението на полските епископи, но не съм съгласен да го чувам от тяхната уста - една от най-тоталитарните и опръскани с кръв организации е имскара Църква.
E PLVRIBVS VNVM
-21 +10
PavelCZ
Рейтинг: 2118 НеутралноПардон, Римската Църква.
E PLVRIBVS VNVM
-16 +7
зограф
НеутралноПрави са полските епископи.
Европейският съд по правата на човека защитава винаги нехристиянските ценности, в името на някаква химерна справедливост.
Браво на Швейцария, като гласува против минаретата.
Европа е и трябва да остане радетел и защитник на християнската вяра.
-5 +22
Кирил
НеутралноЕвропа си отива, ако продължи войната си срещу християнството.
-7 +20
abc
НеутралноДо коментар [#5] от "Кирил":
Европа си отива само в твоите сбъркани представи.
-13 +5
МП
Неутрално1, Винаги сме били на едно мнение, но този път рецептата ти не издържа. Спокойно може да се отговори, че за тези, които искат разпятие, да запишат децата си в в религиозно училище. И то може да е частно или обществено.
-15 +3
lyuboZAR
Рейтинг: 202 Весело"Кучета и котки може! А прасета не може!"
here be dragons...
-3 +7
abc
НеутралноДо коментар [#1] от "Alien":
Тоталитарни са католиците с тяхните безкрайни натрапвания.
-15 +3
JOHN
Рейтинг: 0 Гневноhttp://yphalachev.blogspot.com/2009/12/blog-post_2 109.html
ИСЛЯМИЗАЦИЯ НА ЕВРОПА
Провежданата прикрито и без особени проблеми от ислямските организации настъпателна политика се проявява осезателно. Българските власти са прекалено отворени към чужди на международното и регионално право идеи, водещи към разпалване на конфликти между религиите. Пренебрегва се обстоятелството, че в представите на ислямистите България е на една от фронтовите линии, бележещи сблъсъка на двете най-големи моноистични вероизповедания.
-4 +17
abc
НеутралноДо коментар [#10] от "JOHN":
Твоят коментар няма нищо общо с темата на статията. По тази логика можеш да се изкажеш и за времето в Барселона.
-10 +3
Alien
Рейтинг: 1116 НеутралноДо коментар [#7] от "МП":
Чакай сега - говорим за държави, където има ясни традиции в този дух, като например Италия, Испания и т.н. В България например няма - още от Възраждането, нашите училища имат ясна светска насоченост. Мисълта ми е, че не може един съд да забранява елементи от културата на една нация, за сметка на някой си. Никой не прави опити да похристиянчва ученици с друга религия в италианските училища - просто масата от децата са католици. Това е една много опасна практика, която ако продължи ще стигне до там, някакъв съд да определя програмите по история в училище - например да не се учи за Сръбско-българската война като за вероломно нападение, а като за "временно неразбирателство, за което са виновни и двете страни". Не смятам, че някой има право да налага на другите какво да правят - ако мнозинството италианци не искат разпятия в училище, някоя партия ще подеме кампания и ще прокара закон в парламента. Утре Доан ще подаде жалба, че Ботев и Левски се считат за герои и в училищата има техни портрети, пък за 10% от населението те са терористи и ако съдът реши, че тези портрети трябва да се махнат, защото накърняват правата на някои деца?!? И това ли ще е ОК и дай да си правим частни училища, където да можем да ги слагаме...
-4 +13
edin slep
Рейтинг: 489 НеутралноДано католиците се преборят! За жалост тук нямаме такива проблеми, защото нашето образование е напълно секуларизирано, разбира се заради мръсните комунистически безбожници.
Който е ритал срещу християнството не стига далеч, тази съдба ще сполети и съюза, ако продължи с френската политика на налагане на безбожието.
preklara rara
-4 +12
edin slep
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#12] от "Alien":
Грешиш, че секуларизацията на образованието е още от възраждането. Училищата не са били със светска насоченост, напротив - изучавало се е вероучение до идването на власт на комунистите.
preklara rara
-4 +8
МП
Неутралноне става въпрос за забрана на култура, а на религиозни символи. Религията е право, а не задължение. Конституциите навсякъде в Европа задължават децата до определена възраст да се обучават. Религията е право на родителите им, до навършване на тяхното пълнолетие. За тези, които са с друга религия или пък атеисти, защото не вярват в бабини деветини? Не върви, да обясняваш генетичният код на човечеството под символите на непорочното зачатие.
Лично аз не искам детето ми да учи в подобно училище, което издържам като данъкоплатец.
-6 +5
PavelCZ
Рейтинг: 2118 НеутралноЕдин Слеп, образованието е било светско поне от средата на XIX век. Вероучението е било изучавано само в основния курс и то на ниво легенди. Погледни - има оцелели учебници от това време, може и да питаш някой, който го е учил - говорил съм с баба си (*1913), казва, че е било на доста примитивно ниво. Останалите учебници почти не са засягали религията, доколкото тя не е имала отношение към предмета на повествованието (например историята).
E PLVRIBVS VNVM
-4 +2
abc
НеутралноАко слушаме такива капацитети като "edin slep" в Европа отново ще избухнат религиозни войни, каквито е имало не малко в нашата европейска история.
-4 +4
цаки
НеутралноДо коментар [#15] от "МП":
"Лично аз не искам детето ми да учи в подобно училище, което издържам като данъкоплатец."
Е да де, ама масата данъкоплатци в Италия и Полша - искат.
И най важното , ако те кажат не искам - кой ще плаща за обучението на децата по конституция. Не знам дали ще ти стигнат доходите , да платиш данъците тогава.
-3 +5
abc
НеутралноДо коментар [#18] от "цаки ":
Ти не знаеш какво искат данъкоплатците в Италия, само предполагаш. Може и да грешиш. Знаем какво искат шумни католика от Полша.
-4 +4
abc
НеутралноДо коментар [#18] от "цаки ":
Ти не знаеш какво искат данъкоплатците в Италия, само предполагаш. Може и да грешиш. Знаем какво искат няколко шумни католика от Полша.
-3 +5
abc
НеутралноУважаеми католици,
билхме желали да обърнем Вашето внимание на това щото има много хора, които не желаят на децата им да бъде проподавана религия в обществената образобателна система.
-6 +3
не абе
НеутралноТо може да не искат и физика да учат..... Отвратително е, че заради шепа грачещи безбожници децата в България не учат вероучение. Нека техните деца стават наркомани, крадци, комунисти, защо и останалите даца
)))))))))
-5 +7
Попа
НеутралноДо коментар [#1] от "Alien":
Пишете глупости Който иска да гледа кръстове да ходи в частно училище Защо ще натрапват на децата вяра в химери Това е тоталитаризъм а не възможността за избор
-5 +6
abc
НеутралноДо коментар [#22] от "не абе":
Разликата между физиката (а не само тази наука) и религията е огромна. Физиката работи главно с потвърдени експериментални факти, религията работи само субеждения <вярвания>. Докога католиците ще се опитват да натрапват убежденията си на цели общества въпреки многократно доказаните си грешки - например Джордано Бруно.
-6 +5
тишо
НеутралноДо коментар [#22] от "не абе":
Да бе физиката и легендите са едно и също нещо. Я ми кажи как твоето християнство обяснява кръстоносните войни, горенето на клада на свободомислещите, инквизицията и най-важното-една от божиите заповеди "Не убивай". Уиват си то с кеф, после сси посипват главите с пепел Кои ревностни вярващи делят ризите си с ближния. А Папеса Йоана, а десетките удушени, отровени и т.н. папи? Нашия народ има маса оговорки по тези поводи. Католичеството в днешно време има може би по-положителна роля от нашите попове. Аз съм посещавал католическо гробище.Няма нищо общо с нашите гробища, в които те е страх да влезеш.
-2 +4
Karelson
Рейтинг: 3010 НеутралноПоляците един път ни показаха как да се борим с СССР. И успяха. Сега ни показват как да се борим за да не стане ЕС - ЕССР.
Курт Деликуртев 22:47 27 яну, 2012 Половинатa Черноморие вече е руско, след 20 години ще станем част от Русия!
-5 +7
Цецо
Рейтинг: 1975 НеутралноДо коментар [#12] от "Alien":
Въпросът е има ли право мнозинството така да се налага на малцинството. И отговорът е не. Официално църквата е отделена от държавата. Имат си училища, който иска да ходи там. А полските попове искат държавата да налага тяхната религия. Като исторически наложила се, с незнам си каква връзка с обществото и т.н. Баш като Партията.
-6 +7
Цецо
Рейтинг: 1975 ВеселоДо коментар [#22] от "не абе":
Та викаш сред християните няма престъпници, наркомани, че и комунисти? Я помисли пак. Ако можеш де. Талибаните сте известни с тези си възможности.
-5 +5
abc
НеутралноДо коментар [#26] от "Karelson":
Ако нещо по принцип не ти харесва в ЕС, то можеш да емигрираш например в Зимбабве. Там ще можеш на спокойствие да оцениш колко "тоталитарен" е ЕС.
Не се безпокой, ЕС няма да стане СССР.
-6 +4
Alien
Рейтинг: 1116 ВеселоДо коментар [#23] от "Попа":
Поради что тогава в демократична Италия се наложи чужд съд (този в Страсбург) да налага да няма кръстове? Явно повечето хора нямат против кръстовете и не виждам Вие какъв точно се явявате да пращате мнозинството от хората някъде си. Май манталитетът на партийния секретар от времето на "развития социализъм" няма да бъде изкоренен лесно. Нали ви казах - ако съдебни решения ще налагат какво става в училище, в името на някаква криворазбрана толерантност (защото тук не става дума за спиране на налагането на нещо, а за налагането на друго), се гответе утре Ботев и Левски също да бъдат "свалени", щото за някои родители те са терористи, а в училище се учи само физика, не и патриотизъм например...
-2 +8
не абе пак
НеутралноДо веселия Цецо и дружина, винаги съм си мислил , че човек трябва поне малко да разбира нещата, за които говори /пише/, както и че не може да си позволява повърхностни квалификации/това говори за елементарност/, ама навярно не всеки мисли така. Стигна се до папеса Йоана и "десетките удушени папи"
))) Ето до това води липсата на религия в училищата - до непозноване на собствената религия, а да не говорим вече за католицизма. А, ако не сте чували - основен постулат на християнството е свободата на волята
-2 +2
Alien
Рейтинг: 1116 НеутралноДо коментар [#27] от "Цецо":
Става въпрос за символите - в случая кръстове. Кръстът има същото значение като държавния флаг - по тази логика дай и тях да ги махнем. Никъде не се коментира какво учат децата в училище - за разлика от САЩ, в Европа никой не изучава креационистичната теория в часовете по биология. Училището си е много ясно разделено от Църквата - въпросът е, че кръстовете са културен символ, с който се идентифицират европейските народи. Даже на северните им е и на знамената.
-1 +8
Karelson
Рейтинг: 3010 НеутралноДо коментар [#29] от "abc":
Аз съм роден 1984. За разлика от тебе - като те гледам как пишеш май си поне 30 години по-рано. Като не ми харесва нещо в ЕС се опитвам да го променя. А не седя под юргана да псувам. А ако видя ,че съответното нещо не може да бъде променено защото болшинството от хората го искат , например се примирявам - те това е демокрацията.
Значи дай ся да се разберем за някои неща
Курт Деликуртев 22:47 27 яну, 2012 Половинатa Черноморие вече е руско, след 20 години ще станем част от Русия!
-2 +2
abc
НеутралноДо коментар [#30] от "Alien":
Смесваш много неща. Ако Италия не иска да се съобразява с решенията на Страсбург, то тя трябва да напусне ЕС. Тогава няма нужда да се съобразява с никой и може ако желае да въведе и Римската Империя на собствената си теритоирия. Ако иска да бъде в ЕС ще и се наложи да се съобразява със Страсбург, същото важи и за България.
Левски и Ботев могат да бъдат "свалени" само ако достойният български народ позволи на такива лица като теб да си правят каквото им хрумне.
-6 +1
Karelson
Рейтинг: 3010 НеутралноДо коментар [#29] от "abc":
Та бяхме стигнали до момента ,че налагане на решения на малцинството взети от болшинството е демокрация. Не е перфектното , но по-добро не е измислено. Болшинството от хората в Полша искат да има разпятия. А малцинството ( при това съвсем ясно изразено малцинство в рамките на не повече от 5-10%) иска да няма разпятия.
Ако решения взети от малцинството започнат да бъдат налагани на мнозинството става тоталитаризъм. Като в СССР. И от ЕС става ЕССР
Курт Деликуртев 22:47 27 яну, 2012 Половинатa Черноморие вече е руско, след 20 години ще станем част от Русия!
-1 +3
Karelson
Рейтинг: 3010 НеутралноДо коментар [#34] от "abc":
Аха Италия да напусне ЕС. Утре иБългария защото Левски не се нрави на някого. И полша . И какво ще остане от ЕС ?
Курт Деликуртев 22:47 27 яну, 2012 Половинатa Черноморие вече е руско, след 20 години ще станем част от Русия!
-2 +1
Цецо
Рейтинг: 1975 НеутралноДо коментар [#32] от "Alien":
Ставаше дума за разпятия май. не, че е от значение. По същата причина друг ще поиска полумесец, трети .... (сещам се за едни симпатични богове с един щръкнал и при това надарен орган). поради каква причина ще откажеш на тях?
А въпросният чужд съд не е чужд, както много добре знаеш. И е създаден за такива случаи.
-2 +1
Цецо
Рейтинг: 1975 НеутралноДо коментар [#31] от "не абе пак":
Интересно откога пък свободната воля стана основен принцип на религия. Еле на монотеистичните с еврейски произход. Та кое не съм схванал? Да ме светнеш. Мерси предварително.
ПП Какво ще рече "собствената религия"? Що реши, че не съм почитател на споменатия симпатичен бог? И защо неговия основополагащ символ да не виси из училищата? хем ще може да се използва в часовете по полова просвета.
-3 +2
abc
НеутралноДо коментар [#33] от "Karelson":
Протоворечиш си. Хем си демократ, хем искаш да правиш революции. Демократично е да приемаш съдебните решения без да мрънкаш. Ако си толкова убеден че си прав можеш да заведеш дело срещу това съдебно решение.
Ти защо си въобразяваш че си по умен от хората в Страсбург, взели това решение? На базата на какво си го въобразяваш?
-3 +1
Цецо
Рейтинг: 1975 НеутралноДо коментар [#35] от "Karelson":
Не винаги налагането на мнозинството над малцинството има нещо общо с демокрацията. Ако се отнася за основните права си е чиста диктатура. Границата е тънка.
-2 +2
Цецо
Рейтинг: 1975 НеутралноДо коментар [#35] от "Karelson":
да допълня. Нищо демократично няма в това 95% да наложат религията си на 5%. А 5% имат правото да се борят за правата си. това е част от демокрацията. Диктатура ще е ако 5-те процента забранят на другите да си имат разпятията в къщи, да си имат църквите и т.н. Точно толкова диктатура е ако стане обратното.
-2 +2
Alien
Рейтинг: 1116 НеутралноДо коментар [#37] от "Цецо":
Е да ама не могат, защото не те дават облика на държавата и на културата. Не става въпрос да наложиш на някой християнството - става въпрос за това, че училищата в Италия традиционно си имат кръстове и това не пречи на повечето хора. Много отдавна в тези училища са спрели да налагат религията на когото и да било, кръстовете са останали като културни символи. В един момент обаче някой решава че му пречат - и край. Ама нали помниш и случая за "Мечо Пух" - в някои детски градини във Великобритания спрели да я четат на децата, защото Прасчо не се нравел, един вид "обиждал" малките мюсюлманчета. Ама няма угодия на всички - за индийците кравата е свещено животно и ще поискат да спрем да ядем телешко, за мюсюлманските претенции въобще не ми се говори, евреите може да поискат в часовете по музика да не се изучава Вагнер, ние може да поискаме британците да оплюят Дизраели - списъкът е безкраен. Именно поради това отделните нации са си отделни нации със свои вярвания и традиции, които просто не трябва да налагат на околните, но и никой няма право да им заповядва как да си украсяват сградите или какво да учат децата в училище.
-2 +8
capitalist
Рейтинг: 1251 НеутралноДо коментар [#37] от "Цецо":
ще ти дам пример ,християн демократическата партия в германия ,християнска ли е .........същото е и с кръстовете .......
-1 +4
Цецо
Рейтинг: 1975 НеутралноДо коментар [#43] от "capitalist":
Виж, за партията хич и не знам какви ценности изповядва. подозирам, че е напълно светска. Честно казано ми е през оная работа дали на стената има кръст. само, че е религиозен символ. И поради каква причина кръст може, а полумесец не? И за оня хубав фалос също? Ако е заради традицията ще трябва и по-старите да почетем. А стената е малка. няма място за всички. А и да има ще е малко претрупано. А ако някой е по-горе, а друг по-ниско ще стане една...
Спорът ми изглежда леко измислен, но откачалки има от всички.
-1 +2
capitalist
Рейтинг: 1251 НеутралноДо коментар [#41] от "Цецо":
предполагам си чел ,че повечето символи които ние познаваме,са заимствани от много по стари цивилизации и това ,че ние им придаваме смисъл който се е наложил не значи ,че трябва да ги забраним ....примерно евреите да забранят в индия пречупените кръстове или амигото се е киприл с петолъчката на манифестации,а това си е еврейски символ ....
-1 +1
capitalist
Рейтинг: 1251 НеутралноДо коментар [#44] от "Цецо":
виж проблема е ,че в европа се отдава по малко зачение на символите ,докато онези отдават много по голямо разликата е във възприятията ......и тук е проблема мен не ми пука за полумесеца или кръста но за тях е важно .....същото е и с бурката ,това е за тях символ на подчинението на жената ,а ако европейка си сложи кърпа на главата това е мода ....
-2 +1
Цецо
Рейтинг: 1975 НеутралноДо коментар [#45] от "capitalist":
Защо пък петолъчката да е еврейска? А въпросът със символите е доста сложен. Я пробвай с пречупения в германия. Но да не разводняваме темата.
-2 +1
capitalist
Рейтинг: 1251 НеутралноДо коментар [#47] от "Цецо":
соломонова звезда ......даже и на знамето имат ....може и да са я взели от другаде ...
-1 +1
Цецо
Рейтинг: 1975 НеутралноДо коментар [#46] от "capitalist":
Ако си спомняш във Франция искаха да забранят носенето на кръстове в училище. за да могат да забранят забрадките.
-1 +1
Цецо
Рейтинг: 1975 НеутралноДо коментар [#48] от "capitalist":
Там е шестолъчна.
-1 +1
capitalist
Рейтинг: 1251 НеутралноДо коментар [#47] от "Цецо":
не не е сложен ,въпросът е както казах цивилизационен ,онези отдават на символите огромно значение ,за разлика от нас ......
-1 +1
capitalist
Рейтинг: 1251 НеутралноДо коментар [#50] от "Цецо":
знам ,но не ми казвай ,че комунистите са я измислили петолочката ......
-1 +2
Цецо
Рейтинг: 1975 ВеселоДо коментар [#52] от "capitalist":
Не разбира се. Хамериканците са. Затова я има на самолетите им. майтапя се. Стар езически символ. Нямам идея откъде идва.
-2 +1
capitalist
Рейтинг: 1251 НеутралноДо коментар [#50] от "Цецо":
виж в европа специално ,носенето на кръст на вратът не религиозно ,а по скоро с културно и суверно значение ,сега е много модерно да се носи червен конец на ръката против лоши енергии ....което идвало от кабала....
-2 +1
capitalist
Рейтинг: 1251 НеутралноДо коментар [#53] от "Цецо":
проблема е ,че тяхните ходжи са като нашите попове от миналият век .....искат да имат огромната власт над вярващите и я имат ,докато при нас с цената на много жертви специално в европа са успели да дистанцират на безопасно разстояние църквата от държавата .....те и нащи попове искат да управляват и сега ама не става ..
-3 +1
Цецо
Рейтинг: 1975 НеутралноДо коментар [#55] от "capitalist":
Напълно съм съгласен. Аз и за това се нервя на полските попове.
-2 +1
capitalist
Рейтинг: 1251 НеутралноДо коментар [#56] от "Цецо":
така е но има една разлика ,полските попове са си сила в полша и с някои изключения не се месят за неща извън полша,докато другите попове се опитват да завладеят света .........пък и засега не призовават за джихад.......
-2 +1
kiro
НеутралноХристианството не е само клади, крастоносни походи и други у4ебникарски мадрости набивани в главата 45 години! Ако гледаме само през тази ограни4ена призма не виждаме ни6то пове4е освен варха на носа си. Резултатат на Христианството е савременната цивилизациа плодовете на , коиато берем и се наслаждаваме в Европ и С.Америка.Кои е вдахновил прекрасните творби на Микеланджело, Леонардо , Рафаело , Бернини и о6те много други?Помислете за6то нау4ниа атеизам(комунизам), не вдахнови барем 1една свестна сграда не6то прекрасно и вазви6ено , което да вдахнови ду6ата и разума кам полет? Поставете сградата на бив6иа партиен дом до Боианската царква или , св"Александар Невски".Архитектурата е само една бранка от верига постижениа в областта на философиата и науката, та и генетиката е измислена от монаха Георг Мендел.Но силата на христианството е, 4е може да се покае да,каже да разкаиваме се сгре6ихме продалжаваме напред.Комунизма и леви4арството не може да го направи ,за6тото се стро6ава и заминава на кино.Те поемат вината с мезетата ни6то пове4е от това те са се поставили на варха на пирамидата сами и не тарпиат конкуренциа просто те се представиат за Господ.
-1 +2
Иво
ВеселоДо коментар [#42] от "Alien":
Браво чудесен коментар! Съгласен съм със твоето мнение!
Не виждам как някой кръст във училище може да навреди или повлияе на правото на религиозна свобода на децата.
kiro
НеутралноНа кои пре4и? На конкуренциата пре4и-ислиама!
hristianin
Неутралнона който не му харесва християнството в Европа и символите му, да си ходи от където е дошъл! ЕС не трябва да се превръща в САЩ! тук сме християнски нации!
+2
Лъв
ВеселоДо коментар [#2] от "PavelCZ":
Да се каже, че "една от най-тоталитарните и опръскани с кръв организации е Римската църква" е проява на пълно невежество. Но хайде, тове е друга тема.
Браво на полските епископи.
+8
Crusader
ГневноДа, сега задари разни мюсюлмани ние трябва да сме толерантни. Тук е Европа а не Андола бе алооооо!!!!!
Само не ми е ясно кога и нашата църва ще вземе отношение по някой от тези въпроси? Максим мухляса ли вече?????????
+5
EC
ЛюбопитноЕвропа не иска религия да бъде основа на обществото.
Секуларно общество означава равнопоставеност на всички религии.
Ако има кръст в каласна стая, то тогава трябва да има по един символ от всяка религия по света в каласната стая.
Така мислят политиците прагматици, които се интерсуват от грабене и трупане на капитали.
Има много интелектуалци във Франция например, които напомнят че обществото може и да се дефинира чрез релиогиозна прнадлежност. Но те остават нечути за съжаление.
Да си спомним как се пире Лисабонския договор само и се вижда колко политиците не ЕС се съобразяват с хората отдолу.
-1 +1
abc
НеутралноСкъпи християни!
Колкото и да драпате християнството никога няма да придобие това значение, което е имало например по времето на Византия. Вие просто се оптвате да изтриете от съзнанието на хората последните 4-5 века от историята на Европа. Просто няма да ви мине номера.
За непросветените препоръчваме трудовете на Волтер или Жан Жак Русо.
-3 +1
Мата Хари
НеутралноВ общество без религиозен фундамент ,демокрацията е поставена пред риск.Явно в Европа мнозинството ,което управлява е лишено от морална и религиозна опора.Толерантността всъщност е слаба добродетел , пасивна , затова активния ислям ще се наложен
+2
abc
НеутралноДо коментар [#66] от "Мата Хари ":
Уважаеми,
това е едно абсолютно необосновано твърдение, при това зле формулирано. Вие не сте виновен, просто не сте имали шанс да се образовате.
Мястото на религията не е в обществената обраозователна система.
-1
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.