Регистрация

ЕС настоя Иран да прекрати екзекуциите на опозиционни активисти

Последна промяна в 19:44 на 05 фев 2010, 1779 прочитания, 31 коментара
Европейският съюз (ЕС) призова Иран да прекрати незабавно екзекуциите на противници на техеранското правителство, предаде Асошиейтед прес.

Външният министър на ЕС Катрин Аштън заяви, че ЕС се противопоставя на "смъртното наказание при всички обстоятелства и призовава Иран да установи незабавен мораториум върху екзекуциите."

Преди три дни Иран съобщи, че девет души, осъдени в неотдавнашните масови процеси, скоро ще бъдат екзекутирани.

Първите екзекуции бяха на 28 януари, след масов процес срещу повече от 100 опозиционни активисти, бивши правителствени лидери и други лица, обвинени, че са взели участие в безредиците след опорочените избори.
  • Зарче
Етикети
31 коментара
 
Анонимен потребител

Avar

Неутрално
  • 1
  • 19:51
  • 05 фев, 2010

http://yphalachev.blogspot.com/2009/12/blog-post_993.html
Чужди медии нямат право да отразяват протести в Иран. Информации за случващото се в Иран идва единствено от опозиционните сайтове ,основните от които са Джарас и Рахесабз.Градусът на напрежението в Иран се повиши след смъртта на великия аятолах Хосейн Али Монтазери.След като протестите бяха забранени, опозицията избра празника Ашура, когато милиони иранци излизат по улиците за религиозни церемонии.

Оценка
-1 +15
 
Анонимен потребител

Цветан Цветанов

Неутрално
  • 2
  • 19:56
  • 05 фев, 2010

Е как ще се прекратяват, нали хората са гласували за тези управляващи, както гласуваха и за ГЕРБ, откъде накъде нали искаме ефективно и бързо правораздаване, а какво по ефективно и бързо от бързата смърт!? Нищо не разбирам вече

Оценка
-24 +7
 
Анонимен потребител

онзи

Неутрално
  • 3
  • 20:08
  • 05 фев, 2010

Трябва да се действа по-радикално.Санкции и всякакви икономически и политически хватки.Да се убива за инакомислие е абсолютна дивотия!

Оценка
-4 +20
 
Анонимен потребител

m?

Неутрално
  • 4
  • 20:16
  • 05 фев, 2010

"за единомислие"? тези хора са извършили престъпления и са осъдени от иранските съдилища. подпалвали са а даже убивали. какво да ги правят? те са знаели законите, нали. пропагандата ви втълпява неща а вие си вярвате както вярвахте на комунистическата пропаганда.

Оценка
-20 +7
 
Анонимен потребител

Николчо Дем....

Неутрално
  • 5
  • 20:48
  • 05 фев, 2010

Екзекуциите продължават и в други страни.Сега Иран е на прицела.Екзекутирани бяха терористи,а не мирни демонстранти или политически дейци от опозицията.Терористите почти навсякъде в света ги екзекутират.Не ги екзекутират само в Русия-посочвам нея,тъй-като там има тероризъм.

Оценка
-16 +3
 
Анонимен потребител

Ha

Неутрално
  • 6
  • 21:01
  • 05 фев, 2010

До коментар [#2] от "Цветан Цветанов":

Дали не си много прост, а? Какво общо има ГЕРБ с Иран? Защо опитвате евтини политически манипулации?

Оценка
-3 +13
 
Анонимен потребител

............................

Любопитно
  • 7
  • 21:06
  • 05 фев, 2010

ЕС няма право да се меси във вътрешните работи на суверенна държава.
В САЩ също се извършват смъртни присъди - защо не ходят на тях да им се поскарат малко, че и някоя санкциийка да им наложат.
Уж демокрация пък мери с двоен аршин.

Оценка
-18 +6
 
Анонимен потребител

Ha

Неутрално
  • 8
  • 21:19
  • 05 фев, 2010

До коментар [#7] от "............................":

ЕС има моралното право и задължение да се меси във вътрешните работи на суверенна държава, когато държавата не зачита елементарни права на гражданите си. Да и в САЩ има смъртна присъда, също така там е имало и протести десетки пъти по разрушителни от протестите в Иран, с много повече жертви и материални щети. Да си чувал някой да е екзекутиран в САЩ за това, че е опозиционен активист?! Затова, че е изказал мнение против властта? Дори по времето на червената заплаха ('Red scare') комунистите са ги екстрадирали, вместо да ги убиват... а можеха да не върнат Пирински в България

Оценка
-4 +16
 
Анонимен потребител

.................................

Неутрално
  • 9
  • 21:24
  • 05 фев, 2010

До коментар [#8] от "Ha":

ЦРУ си ги разчиства и не казва на никой.
Ако принципите на демокрацията се покриват с твоето изказване, значи демокрация няма. Ако иранския аятолах дойде и заплаши България или ЕС със санкции или нещо от сорта защото тука има повече от хиляда жертви всяка година по пътищата как ще реагираш?!? Май тогава ще започнеш да ми говориш за суверенитет, а???

Оценка
-14 +4
 
Анонимен потребител

Ha

Неутрално
  • 10
  • 21:36
  • 05 фев, 2010

До коментар [#9] от ".................................":

Усещаш ли как няма никакъв смисъл в това, което си написал? Приравняваш инцидент (жертвите по пътищата) с основни права на личността. Или на теб би ти било приятно ако хората, които излязоха да протестират срещу ГМО миналата седмица бъдат осъдени на смърт... и те са един вид опозиционни активисти?

Оценка
-1 +12
 
Анонимен потребител

plamen

Неутрално
  • 11
  • 22:23
  • 05 фев, 2010

Ако отворят прозорците в Брюксел ще чуят сигурно бясния смях на косматите маймуни по поредния неискрен "призив" на уродливото изчадие Аштън.

Оценка
-8 +2
 
Анонимен потребител

ТИХоЛОВ

Неутрално
  • 12
  • 00:34
  • 06 фев, 2010

Аз отдавна намирам прилика между иранците и американците в съдебните им системи. Дали англичанката освен че не ми харесва е и неграмотна?

Оценка
-13 +4
 
Анонимен потребител

Путин

Неутрално
  • 13
  • 08:25
  • 06 фев, 2010

ЕС призовава, Русия е съгласна.

Оценка
-3
 
Анонимен потребител

онбашията

Неутрално
  • 14
  • 10:01
  • 06 фев, 2010

много са ми смешни либералните педалчета призоваващи за по-радикални действия срещу иран от къде ще дойдат тия радикални действия, многоуважаеми либерални педали, нали иран е точно за това санкциониран, защото действа радикално? как въобще си представят вашите гладки мозъчета, радикално действие насочено срещу радикализма? примирете се - единственото което можете да правите е да връчвате протестни ноти и да хленчите, а на държави като иран нищо не можете да направите.

Оценка
-10 +3
 
Анонимен потребител

Фаетон

Неутрално
  • 15
  • 12:09
  • 06 фев, 2010

До коментар [#14] от "онбашията":

Питай евреите по въпроса,умнико?

Аятоласите да се оглеждат за самолети!

Оценка
-2 +11
 
Анонимен потребител

Крез

Разстроено
  • 16
  • 12:40
  • 06 фев, 2010

Дано нормалните иранци по-скоро им писне и наврът брадатите на кучето в г*за ,ама като знаем колко честни са изборите в иран май няма да е скоро.Жалко за пропилените и разрушени милиони ирански животи и съдби.

Оценка
-1 +8
 
Анонимен потребител

Крез

Разстроено
  • 17
  • 12:42
  • 06 фев, 2010

Като се обедини средновековна агресивна религия с държавна власт става трагедия

Оценка
-1 +8
 
Анонимен потребител

Ian Smith

Неутрално
  • 18
  • 16:20
  • 06 фев, 2010

До коментар [#5] от "Николчо Дем....":

Николчо , комунистче опикано , следя те внимателно . Екзекутираните не са терористи , а хора на които им е писнало от мизерията и простотиите на уродливото им правителство на което явно ти си фен . Така както на нас не един път ни е писвало от товите любими комунистички управници и техните простотии - Живков , Луканов , Виденов , Станишев и компания . Терористи са управниците в Иран , които избиват народа си и припсват тероризма на други за да се оправдаят .
Имаш проблем - твоите любимци се свиха до Северна Корея , Иран и Куба .

Оценка
-2 +5
 
Анонимен потребител

Ian Smith

Неутрално
  • 19
  • 16:25
  • 06 фев, 2010

До коментар [#14] от "онбашията":

" Либералните педалчета " светиха маслото на твоя любимец Саддам Хюсеин . Сигурно си се спукал от рев и " справедлив " гняв тогава .
Да се готвят Аятоласите . Стелтовете вече товарят ракетите . Нещо много ви се стесни периметърчето на вас кадесарчетата .

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

Axl_Rose

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 20
  • 16:38
  • 06 фев, 2010

Не одобрявам това, което става в Иран, но все пак това си е тяхна, вътрешна работа. Много ме дразни, когато някоя държава или съюз решат, че не им харесва какво става в дадена държава и започнат да се месят с ноти, декларации или направо нападат (САЩ) Каквото става в една държава си е само неин проблем и тези, които трябва да променят нещо са гражданите и.

http://www.youtube.com/watch?v=E9VhD4SccSE

Оценка
-4 +2
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1116 Неутрално
  • 21
  • 16:49
  • 06 фев, 2010

Мдааа. Като прочетох коментарите тук, се сетих със страшна сила какво усилие ми коства да не се срамувам от тъпите, прости гниди, които са ми сънародници. Ето заради това уважаеми живеете в кенеф (и аз покрай вас) - защото сте боклуци. Повтарям - отпадни продукти сте. Не очаквам да се замислите де.... Единият обяснява че били терористи (не че знае, ама си е една червена отрепка и си говори едно към гьотере - така го е учил кондурджията дето е изклатил майка му на къра малко след 9 септември), другият реве че Иран била суверенна държава и който си убива там - да си убива. Ако някой дойде и убие детето ти просто защото може, пак ли ще си съгласен, че това е "вътрешна работа"?!? Егати простото племе.

Оценка
-3 +8
 
Преглед на профил

Axl_Rose

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 22
  • 16:59
  • 06 фев, 2010

До коментар [#21] от "Alien":Ако някой дойде и убие детето ти просто защото може, пак ли ще си съгласен, че това е "вътрешна работа"


Докато се избиват помежду си, не ме засяга, това си е проблем на иранците, да се оправят. Ако нападнат някоя друга държава - това променя нещата. Само че, колкото и да се мъча, напоследък се сещам само за една държава, дето напада други държави, поради измислени причини.

http://www.youtube.com/watch?v=E9VhD4SccSE

Оценка
-6 +2
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1116 Неутрално
  • 23
  • 17:05
  • 06 фев, 2010

До коментар [#22] от "Axl_Rose":

Ама никой не отрича - ЕС не е тръгнал да напада Иран. Просто им казва, че така няма да стане. Или викаш да се правим, че нищо няма, да си въртим търговийката и пей сърце? Тези неща трябва да се казват, за да се знае, че не са незабелязани. Едно тотално ембарго ще им дойде много добре. Там излязоха стотици хиляди само заради фалшификациите на изборите. Ако бъдат поставени под изолация и свърши манджата, ще излязат милиони и аятоласите ще висят по светофарите. След което Иран отново ще стане най-развитата, модерна и богата държава в Близкия изток, каквато беше преди да дойдат на власт чалмите.

Оценка
-3 +5
 
Преглед на профил

Axl_Rose

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 24
  • 17:17
  • 06 фев, 2010

До коментар [#23] от "Alien":

Естествените процеси не бива да се форсират. Нека иранците сами да си оправят държавата, а не принудени от външни сили. Налагането на демокрация на държави, недораснали до нея може да има обратни последствия.

http://www.youtube.com/watch?v=E9VhD4SccSE

Оценка
-5 +1
 
Преглед на профил

Axl_Rose

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 25
  • 17:21
  • 06 фев, 2010

До коментар [#23] от "Alien":Иран отново ще стане най-развитата, модерна и богата държава в Близкия изток, каквато беше преди да дойдат на власт чалмите.


Ако не се лъжа, точно западът помогна на аятолах Хомейни, след като беше изгонен от шаха. Дълги години въпросният беше изгнаник във Франция, под закрилата на тамошните служби и именно от там планира и ръководи ислямската революция. Което показва, че не винаги намесата на запада е за добро. Има и друго, ако иранците тогава не са желаели ислямистите, едва ли революцията щеше да е успешна. Само че иранците, включително и жените излязоха по улиците в подкрепа на Хомейни. Тоест, всичко което им се случва сега е по тяхна вина.

http://www.youtube.com/watch?v=E9VhD4SccSE

Оценка
-3 +4
 
Анонимен потребител

Black Hawk do Alien

Неутрално
  • 26
  • 17:23
  • 06 фев, 2010

Да, всичко е така, с изключение на последното изречение. За тия десетилетия аятолас-изъм иранците са деградирали много. Няма бързо да се оправят, ако въобще се оправят. Веднаж влезе ли тоталитарна идеология в семействата, сред подрастващите, в сърцата на хората - край!

Виж ние българите как деградирахме. Това е защото повечето хора приеха комунизма през 50-те, 60-те и 70-те. Децата им живяха в среда, изобилстваща на комунистически идеи и култура. Сега техните деца дават облика на нацията - мързеливи, крадливи, тотално корумпирани, много прости, много нафукани, необразовани.

В Централна Европа хората изтърпяха комунизма, ние го приехме.

Оценка
-2 +8
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1116 Неутрално
  • 27
  • 17:35
  • 06 фев, 2010

Пак повтарям - никой не иска да налага каквото и да било в Иран. Просто режимът трябва да бъде изолиран от света. За това говорим, не за бомби.

Оценка
-4 +6
 
Анонимен потребител

anti dju

Неутрално
  • 28
  • 21:14
  • 06 фев, 2010

До 29-Алиен, Абе я си кажи най накрая ,кои са тия тия тъпи ,прости гниди дето ги нариачаш сънародници,да не са твойте съплеменници в измислената държава ерец Исрал !?

Оценка
-6 +4
 
Анонимен потребител

do 28

Неутрално
  • 29
  • 07:15
  • 07 фев, 2010

Те са тиа дето изтриха , Садам от картата, СЕСЕРЕТО от, картата и ред други измислени твои лиубими лаиненца.Да се готви лиубимиа ти брадат перссиски мангал , дето му лиже6 дирника 24 4аса на ден! Аи са врви да 4ете6 "Световните конспирации"

Оценка
-2 +3
 
Анонимен потребител

anti DJU

Неутрално
  • 30
  • 15:31
  • 07 фев, 2010

29... По полека стига се пени ,първо персииците са велика древна култура и не са мангали ,а ариици,докато твоите еврейчета са най-обикновенни скитници,крадци и мошенници, а за културно наследство да не говорим. Между другото ако си беше направил труда да се пойнтерсуваш за произхода на нашенските мангали ,щеше да откриеш доста нелицеприятни факти и за произхода (избраните),защото да не излезе ,че и циганите и мошетата имат общ корен-ЧАНДАЛА и ще ти светне каква е тая любов дето я демонстрират постоянно чифути като Сорос,и еврейският хелзински комитет.

Оценка
-3 +1
 
Анонимен потребител

елена

Неутрално
  • 31
  • 15:39
  • 07 фев, 2010

Не ме интерсува дали в Иран ще обесят някой и друг метежник,защото кога са взимали доларчета и шекелчета от шпионите на мосад да са мислели. Виж мен като българка ме интерсува ,че само преди няколко дни изтече по медиите информация ,че в САЩ е осъден българин на 18 години затвор ,защото си позволил да говори против еврейте ,а сега тука същите тези евреи,като бесни катерици ще ми говорят глупости колко лоши и недемократични били иранците .

Оценка
-2 +1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.