Регистрация

Камерън: Очакваме френски банки и бизнес да дойдат във Великобритания

Британският премиер Дейвид Камерън започна нова словесна битка с френския президент Никола Саркози, предупреждавайки, че френски банки ще избягат във Великобритания, ако Париж въведе данък върху финансовите транзакции. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

30 коментара
 
Преглед на профил

tel_112

Рейтинг: 1846 Неутрално
  • 1
  • 14:12
  • 31 яну, 2012

Като ви изхвърлят от ЕС, ще видим колко бизнес ще остане в Англия.

www.clubpolitika.info

Оценка
-23 +29
 
Преглед на профил

Philotimo

Рейтинг: 668 Неутрално
  • 2
  • 14:20
  • 31 яну, 2012

Камерън си мисли, че изглежда много силен, но е напълно обратното - от Брюксел му заявиха индиректно с подписването на пакта, че УК отдавна вече не е в сметките, а вкъщи опозицията го натиска все повече ...

Много лае ама малко хапе!

Имат големи надежди англичаните за олимпиадата и как тя ще дръпне много бизнеси към острова, но според мен тези бизнеси няма да са немски и френски, а арабски и руски ... Горките те!

Оценка
-17 +19
 
Преглед на профил

Владимиров

Рейтинг: 2530 Неутрално
  • 3
  • 14:25
  • 31 яну, 2012

Истината е, че Камерън няма избор, защото британската икономика е колос, стъпил на глинените крака на финансовия сектор и той не е самоубиец, за да ги счупи....истина е обаче, и че никой на острова не прави нищо, за да промени нещата...направо не вярвам как от една от най-прозорливите нации в света, от времето на кралица Виктория насам англичаните станаха една от най-късогледите...

Оценка
-9 +35
 
Преглед на профил

macavity

Рейтинг: 221 Неутрално
  • 4
  • 14:42
  • 31 яну, 2012

Консерваторите не могат да разберат, че техните влажни мечти относно десен, либерализира, айнрандов свят на дерегулация са невъзможни и неактуални. Модерната държава трябва да търси нови форми на икономическа и социална справедливост, за да прогресира.

Оценка
-14 +14
 
Преглед на профил

miho45

Рейтинг: 589 Неутрално
  • 5
  • 14:44
  • 31 яну, 2012

И това той го казва на французите,прочути със своя национализъм....

Оценка
-2 +11
 
Преглед на профил

ivanchoLA

Рейтинг: 2293 Весело
  • 6
  • 14:50
  • 31 яну, 2012

Нема те всичките са на държавна издръжка и нямат идя как да се конкурират на пазара ...

Americans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012

Оценка
-3 +9
 
Преглед на профил

shristov

Рейтинг: 1026 Неутрално
  • 7
  • 14:59
  • 31 яну, 2012

Националисти, националисти ... колко да са националисти?

За обикновения човек/инвеститор е важно къде печели по-добре, а не къде плаща данъците си.

Оценка
-3 +13
 
Преглед на профил

caliostro

Рейтинг: 552 Весело
  • 8
  • 15:02
  • 31 яну, 2012

тия на запад от драгоман са яко тъпи парчета!
смешници!

Оценка
-9 +7
 
Преглед на профил

shristov

Рейтинг: 1026 Неутрално
  • 9
  • 15:15
  • 31 яну, 2012

от една от най-прозорливите нации в света, от времето на кралица Виктория насам англичаните станаха една от най-късогледите... - цитат на коментар #3 от “Владимиров”


Това никак не е сигурно.

Първо, Британия развива наука и високи технологии. Два примера:

- дизайна на ARM процесорите, управляваващи на практика всяко съвременно мобилно устройство - се прави в Обединеното Кралство.

- авио-космическата индустрия на Острова е втора или трета по мощ в света.

Да не забравяме университети като Оксфорд и Кеймбридж, които не просто създават високо-квалифицирани кадри, но произвеждат и научен продукт със съответната стойност.

Освен това, в съвременното интегрирано световно общество е важно повече от всякога да има предвидимост и надеждност на пазарите - което дават големите световни борси - и което Саркози смята да наруши, с непредвидими последици за бъдещето на Франция.

Така че, прав е Камерън да го нарича лудост. Франция ще носи последиците от това неразумно решение много години и никак не е ясно дали някога ще се възстанови от него. Защото това е прецедент и никой няма да знае утре какво ще се случи при следващия проблем, който имат да решават френските управници.

Оценка
-10 +19
 
Преглед на профил

dosetliv

Рейтинг: 868 Любопитно
  • 10
  • 15:20
  • 31 яну, 2012

Ха, юдеят Камерон плаши юдея Саркози, че юдеите му щели да избегат при него.

Оценка
-14 +9
 
Преглед на профил

Владимиров

Рейтинг: 2530 Неутрално
  • 11
  • 15:34
  • 31 яну, 2012

До коментар [#9] от "shristov":

Освен това, в съвременното интегрирано световно общество е важно повече от всякога да има предвидимост и надеждност на пазарите - което дават големите световни борси - цитат на коментар #9 от “shristov”

Извинявай, но очевидно живееш в паралелна вселена...

което Саркози смята да наруши, с непредвидими последици за бъдещето на Франция. - цитат на коментар #9 от “shristov”

Точно обратното - с този данък отново ще се върне човешкият фактор в търговията на финансовите пазари и ще се сложи край на господството в нея на машини, извършващи по 15 транзакции в секунда, за да докарат печалба, започваща от третия знак след десетичната запетая...

За останалото съм съгласен, че е така, но е извън темата - ти говориш за наука, а аз за индустрия...

Оценка
-7 +9
 
Преглед на профил

dissident

Рейтинг: 2114 Неутрално
  • 12
  • 15:35
  • 31 яну, 2012

Поинтересувайте се защо Монреал от център във всяко отношение в Канада стана второстепенен град и Торонто го измести. Всичко стана за около две седмици.

Оценка
-4 +7
 
Преглед на профил

Bolyara

Рейтинг: 712 Неутрално
  • 13
  • 16:20
  • 31 яну, 2012

Ха, юдеят Камерон плаши юдея Саркози, че юдеите му щели да избегат при него. - цитат на коментар #10 от “dosetliv”


Точно така ! И двамата разиграват сценка "сритване по кокълчета".
Мястото на Британия в Европа , условията в които е приета и полу статута който подържа е сравнима на Кентървилския призрак . Практически, хем да всява страх по традиция, хем да налага респект , щото е главен офис-сателит на Щатите . Но пък да е независима в колективните ангажименти . С две думи : Най лесното нещо е да седиш настрана и да даваш акъл. Още повече да настояваш и извиваш ръце, движен единствено и само от националния ти егоизъм. Точно това прави британският премиер Камерън. Остане ли Великобритания в ЕС , винаги ще бъде воденичният камък за общността. Те никога няма да са част от еврозоната , което ще предотврати възможността за по тясна консолидация на ЕС, която пък е единствено условие за оцеляването му. Така , явната истина е че дефакто Великобритания е троянският кон и няма място там .
Това е обаче в сверата на благопожеланията . Щото ако се вгледаме в Английската държава по-осторожно, ще забележим , че съществува само мит за икономика , полигамност граничеща с анархизъм и вечно присъстващия монумент на патравата кралица .


Оценка
-2 +8
 
Преглед на профил

msp

Рейтинг: 277 Неутрално
  • 14
  • 16:35
  • 31 яну, 2012

До коментар [#3] от "Владимиров":

Дали са прозорливи или не, ще разберем след 4-5 години, когато стопанския цикъл трябва да се завъртял. Тогава ще стане ясно дали Камерън или Меркозито са прави. Засега повече залагам на първия.

Оценка
-4 +5
 
Преглед на профил

dissident

Рейтинг: 2114 Неутрално
  • 15
  • 16:58
  • 31 яну, 2012

До коментар [#3] от "Владимиров":

Разсъждаваш с виждания и разбирания от комунистическо време. Не е възможно да има свобода и да се демонстрира прозорливост. За да покажат прозорливост англичаните трябва да направляват и контролират бизнеса.
Французите имат много хубави неща, но лошото им е че се опитват да контролират бизнеса, а това е много трудно и понякога пагубно, особено в години на глобализация. Бизнеса лесно се мести и го прави постоянно. Знаеш ли че във Франция вече не се произвеждат коли peugeot а renault произвежда 5 пъти повече в чужбина?
Има много проблеми в Англия но благодарение на свободата винаги са били първи във всяко ново нещо, без да правят революция. Индустриалната "революция" е най-напред там, "революцията" от най-ново време, преминаване от индустрия към услуги в края на шестдесетте е пак там, нищо че френските студенти излязоха на улицата. В Англия сега движещата сила е шоу бизнеса. Затова гледате какви ли не телевизионни съзтезания които са измислени в Англия. Както и филмите. Французите се дърпаха но и те започнаха да правят английско говорещи филми.
Силата на англоамериканците в бизнес отношение е че са много толерантни към хора от цял свят. Затова всеки се стреми да отиде в Америка и учи английски от детска възраст. Онтарио приема имигранти говорещи френски по-лесно отколкото останалата част на Канада и няма голям наплив.

Оценка
-7 +4
 
Преглед на профил

goshogoshev

Рейтинг: 625 Любопитно
  • 17
  • 17:45
  • 31 яну, 2012

До коментар [#15] от "dissident":

Ти да не си чел някоя брошура на СДС от 93г

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

****

  • 18
  • 18:03
  • 31 яну, 2012

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

 
Преглед на профил

dissident

Рейтинг: 2114 Неутрално
  • 19
  • 18:04
  • 31 яну, 2012

До коментар [#17] от "goshogoshev":

Гошо, не говори глупости. От повече от 25 години не живея в България и мисля че зная повече за света от теб.

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

dol

Рейтинг: 3103 Неутрално
  • 20
  • 20:15
  • 31 яну, 2012

Великобритания ще оцелее и без ЕС и без някакъв измислен пакт...ние да му мислиме- че и с пакт и с борд и на -20 освен на ледени статуи да се превърнем за да се размразим след век, ако изобщо тая държава я има тогава, друго май не ни остава. КАМЕРЪН МНОГО ДОБРЕ ЗНАЕ КОИ СА ИНТЕРЕСИТЕ НА ВЕЛИКОБРИТАНИЯ , КАКТО И КАК ДА ГИ УСТОЯВА- шапка му свалям за ветото.

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

dol

Рейтинг: 3103 Неутрално
  • 21
  • 20:17
  • 31 яну, 2012

НЕ значи НЕ........Няма шест пет!

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

shristov

Рейтинг: 1026 Неутрално
  • 22
  • 21:03
  • 31 яну, 2012

с този данък отново ще се върне човешкият фактор в търговията на финансовите пазари и ще се сложи край на господството в нея на машини, извършващи по 15 транзакции в секунда, за да докарат печалба, започваща от третия знак след десетичната запетая... - цитат на коментар #11 от “Владимиров”


Дълбоко се съмнявам.

Може би ще се ограничат определен вид финансови спекулации, разчитащи на флуктуации, но никак не ми се вярва, че точно те пречат на икономиката. По-скоро въпросните играчи успяват да концентрират в ръцете си разпилените пари, "ощетявайки" с по (много) малко нормалните инвеститори, защото миг преди тях
са предвидили посоката на движението на акциите.

Голямата икономика обаче едва ли ще пострада - защото там са важни тенденциите, а не дребните промени. И там е истинското място на свръх-изчисленията, затова тези, които разбират повече и могат да правят стратегически предвиждания ще продължат да печелят. Всъщност, ще кажа нещо повече - там математическите методи са значително по-важни, а и печалбите са по-големи.

Въобще, идеята за "човещина" на пазарите е наивна. Печелят тези, които разбират от динамиката на икономиката и човешките очаквания; тези, които са с огромен опит и поради това - професионалисти. Това се е случвало и преди, случва се и сега. И ще продължи да се случва, със или без данъка на Саркози.

Така че, ако не си професионалист в пазарите, бездруго нямаш особени шансове. Играй на сигурно и не се бутай където не разбираш - или горко ще плачеш.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

Владимиров

Рейтинг: 2530 Неутрално
  • 23
  • 22:10
  • 31 яну, 2012

До коментар [#22] от "shristov":

Въпросът наистина е много сложен, най-малкото защото такъв данък би имал ефект само ако е глобален за света, а не само за ЕС...ето този анализ ми допада:

http://darikfinance.bg/novini/64861

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

Irina

Рейтинг: 2685 Неутрално
  • 24
  • 22:39
  • 31 яну, 2012

Камерън е прав.

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

dol

Рейтинг: 3103 Неутрално
  • 25
  • 23:12
  • 31 яну, 2012

До коментар [#13] от "Bolyara":а ИРЛАНДИЯ току къде я виждаш....а за чЕХИЯ нещо да ни кажеш........а за швеция.........някои казват твърдо НЕ -ясно и отчетливо, други -казват НЕ тихо, но отново твърдо, трети казват -НЕ след като парламентът или народът им каже НЕ, НИЕ КАЗВАМЕ ДА -дори когато парламентът ни е дал мандат да кажем НЕ и въпреки че сме декларирали че за нищо на света няма да кажем ДА за данъците....и защо- за да се харесаме на бабка Меркел, на която и дреме на хурката какво става в Европа...всичкото от което тази бабка се интересува е какво става с Еврото- манната небесна....ДАЛИ ОСТАНАХА ОщЕ НАИВНИЦИ КОИТО ДА ВЯРВАТ В УТОПИЯТА ЗА ЕВРОПЕЙСКИ СЪЕДИНЕНИ щАТИ когато ЖИВОТЪТ ИМ И СВЕТА ОКОЛО ТЯХ СЕ ПРЕВРЪщАТ В ДИСТОПИЯ??????????В Европа безработицата се увеличава и достига рекордно дъно- в САщ намалява. В Германия също би достинало рекордно дъно ако някога преди десетилетия не се бе пръкнала сделката за еврото.

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

eurogi

Рейтинг: 770 Неутрално
  • 26
  • 23:20
  • 31 яну, 2012

Прав е Камерън.наистина не виждам какво ще попречи на френските ,а и на много други финансови институции да преместят всичките си търговски отдели в Лондон и оттам безпроблемно да изпълняват транзакциите си без въобще да им пука за брюкселките малоумия.Инфраструктурата в Лондон е налице,хората са налице,опита е налице.

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

Bolyara

Рейтинг: 712 Неутрално
  • 27
  • 00:19
  • 01 фев, 2012

До коментар [#13] от "Bolyara":а ИРЛАНДИЯ току къде я виждаш....а за чЕХИЯ нещо да ни кажеш........а за швеция.........някои казват твърдо НЕ -ясно и отчетливо, други -казват НЕ тихо, но отново твърдо, трети казват -НЕ след като парламентът или народът им каже НЕ, НИЕ КАЗВАМЕ ДА -дори когато парламентът ни е дал мандат да кажем НЕ и ......- цитат на коментар #25 от “dol”


Ха, ха ... , ами къде да ги виждам !!! Ти сама знаеш , че от тези страни поради държавния модел разни Меркозита бягат, като дявол от тамян (не цитирам Чехия ). Ирландия с 590% от БВП е малко на кантара , ама тъй да е . Като забавят плащанията по дълговете - "ще видиме" , рекъл кьоравия . Плюс като им прибавиш и националния колективен аспект на отстояване на интресите от страна на правителствата , които си назначават .... ето така се получава осторционизъма на технократските плазмодии от ЕС и техния диктат . Това са страни, при който думата референдум не е табу ( гледай България) или тревиялен ефимизъм . И са в състояние за едно тримесечие да пратят и еврото им , дето и без това го ползуват само 17 страни от ЕС и самия Съюз на майната си .
Е не са подлоги , сори . Наместниците , назначени от МВФ и ЦБ присъстват разбира се , но повече като наблюдатели а не като диктатори .
Безработицата У Усаняците намалявала !!! Какво , не знаех че е мелеза е влязъл в предизборна .... .А тия 40 млн. безработни , дето ги цитираха , когато президента им отпусна 700 млн. на полуфалиралите им банки , къде се изпариха(дори част)? Избиха ли ги или ги назначиха , светкавично ! Трагедията там е пълна , да знаеш и ще ти я разкажа ако искаш , ама малко повече време е необходимо и желание да ме четеш .

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

Рачко Пръдлето

Рейтинг: 505 Неутрално
  • 28
  • 00:29
  • 01 фев, 2012

Камерън пак сънува розови сънища.

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

helleborn_2

Рейтинг: 725 Неутрално
  • 29
  • 06:57
  • 01 фев, 2012

До коментар [#9] от "shristov":

Съгласен съм с всичко, което си написал с изключение на това:

Франция ще носи последиците от това неразумно решение много години и никак не е ясно дали някога ще се възстанови от него. Защото това е прецедент и никой няма да знае утре какво ще се случи при следващия проблем, който имат да решават френските управници. - цитат на коментар #9 от “shristov”



Това неразумно решение вече е било правено веднъж от Швеция преди 10-на години - пълен провал. Успяват да съберат 10,5 милиона Шведски Крони преди инвеститорите да се разбягат. Години минават преди финансите да се оправят и инвеститорите да се завърнат. Така, че прецедент вече има и резултатите са трагични.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

Десислава Антонова

Рейтинг: 307 Неутрално
  • 30
  • 10:13
  • 01 фев, 2012

Доста повърхностен поглед върху нещата. Тук всичко се корени много по-дълбоко от усилия за изход от кризата и опит на Камерън да запази икономиката на Великобритания .

Случващото се в момента е една възможност за прокарването на идеята за "повече Европа", идея, която съществува, от както съществува и ЕС. Въвеждането на данък върху финансовите транзакции или на общоевропейски данък, изравняване на данъчните ставки - това са все области чувствителни за държавите-членки, сфери, които към момента са останали в ръцете на държавите-членки и ЕС няма власт да се разпорежда в тях.
Опитът да се прокарат мерки в данъчната сфера е опит за повече консолидация и федерализъм, вратичка към това, ЕС да разшири параметъра на своите правомощия и разбира се да се запази единната валута.
Извън пристрастията си, мислете икономически- може ли да съществува обща валута, без обща икономическа и финансова политика, на какво да се основава тогава тази обща валута и колко дълго би могла да издържи в "движещите се пясъци"?
Що се отнася до Великобритания- тя никога няма да се присъедини към подобна идея. Англия се бори срещу това повече от 60 години. А да подпише такова споразумение, което засилва ролята на Европа и дава възможност за намеса в данъчната политика на отделните държави, за Камерън би означавало да приключи политическата си кариера на секундата.

Оценка
-1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.