Регистрация

Унгария призова ЕС да изпълни ангажиментите за интеграцията на ромите

Всички страни от Европейския съюз трябва да изпълнят своите обещания и да представят стратегии за интеграцията на ромите. За това призова Унгария, една от държавите членки, в които този проблем е най-сериозен. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

33 коментара
 
Преглед на профил

trakataka

Рейтинг: 90 Любопитно
  • 1
  • 10:13
  • 03 фев, 2012

"Някои хора ми казват: "В моята страна няма роми", на което аз им отговарям: "В бъдеще, може да има", допълни той.

Тези хора от Ватикана ли са, или от Монако?

Оценка
+47
 
Преглед на профил

erinka

Рейтинг: 347 Неутрално
  • 2
  • 10:13
  • 03 фев, 2012

Добър пример с Франция...която е известна като много социална държава...Най-доброто решение за ромите би било да ги натоварим на голееееееееми кораби и...към Африка

Оценка
-11 +38
 
Преглед на профил

Ла Кока вНоздра

Рейтинг: 317 Весело
  • 3
  • 10:13
  • 03 фев, 2012

А така бракя хуни!На есесовците им е лесно да критикьорстват.Я да си гледат собственият двор

Оценка
-2 +30
 
Преглед на профил

alhio

Рейтинг: 763 Весело
  • 4
  • 10:17
  • 03 фев, 2012

На това му се казва "шах с пешката"...

Le briochin

Оценка
+31
 
Преглед на профил

Мерилин

Рейтинг: 1026 Весело
  • 5
  • 10:18
  • 03 фев, 2012

Икономическата криза на континента представлява възможност за отделяне на по-голямо внимание на тази група, заяви унгарският държавен секретар за социалната интеграция Золтан Балог, цитиран от "Асошиейтед прес". Експертът, който отговаря за подпомагането на ромите, призна, че кризата затруднява отделянето на средства за това малцинство.

Този експерт сигурно е бил здраво напушен, от една страна кризата била благоприятна, а от друга, щяла да затрудни отделянето на средства.

Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.

Оценка
-5 +12
 
Преглед на профил

saseff

Рейтинг: 2801 Неутрално
  • 6
  • 10:20
  • 03 фев, 2012

Да пратим и нашите в Унгария,гледам много са се загрижили...

Публикувано през m.dnevnik.bg

saseff

Оценка
-8 +22
 
Преглед на профил

jubal harshaw

Рейтинг: 4511 Весело
  • 7
  • 10:20
  • 03 фев, 2012

До коментар [#4] от "alhio":

Точно, Орбан отвръща на удара отпреди две седмици. И понеже друго не може, залага на последния коз - ксенофобия и расизъм.

Деснокапиталистическата политическа импотентност с нищо не се отличава от левосоциалистическата.

Подкрепете ГЛАД тук: http://jubalharshaw.wordpress.com. Бойкот на + и -, пишете повече.

Оценка
-18 +10
 
Преглед на профил

Ивелина

Рейтинг: 1020 Неутрално
  • 8
  • 10:21
  • 03 фев, 2012

Франция праща на нас ромите, а ние какво да ги правим?! Тука тея са толкова покровителствани от правителството, че няма на къде повече.

Оценка
-3 +22
 
Анонимен потребител

****

  • 9
  • 10:23
  • 03 фев, 2012

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

 
Преглед на профил

neznaiko_2011

Рейтинг: 1362 Неутрално
  • 10
  • 10:28
  • 03 фев, 2012

Интеграцията е двупосочен процес.Трябва да има желание и у циганите за приобщаване.Насила хубост не става.Поне аз засега не забелязвам в този етнос желание да стане част от общото цяло.

Оценка
-2 +29
 
Преглед на профил

yokicha

Рейтинг: 1864 Неутрално
  • 11
  • 10:28
  • 03 фев, 2012

До коментар [#6] от "saseff":

загрижили са се щото половината унгарци са роми

Оценка
-13 +9
 
Преглед на профил

maniask

Рейтинг: 1031 Неутрално
  • 12
  • 10:29
  • 03 фев, 2012

Все си мисля, че при добро стечение на обстоятелствата можеше да е започнала поетапна интеграция, защото все пак това е работна ръка, част от обществото. За България имам предвид. Иначе стоят няколкостотин хиляди хора във вакуум и няма полза за държавата от тях.

Оценка
-1 +15
 
Преглед на профил

alhio

Рейтинг: 763 Неутрално
  • 13
  • 10:29
  • 03 фев, 2012

Нашите и румънските роми във Франция не прокопсаха, защото не се вписаха в модела на френския ром. Там потомствените роми не са чергари и хаймани, които гледат да краднат железо или да берат тухли от строежи. Там се налага всеки да съблюдава обществените правила и да се подчинява на някакъв общ обществен интерес към благоденствие.
В противен случай видяхме какво се случва - еднопосочни билети.
В момента за престъпления извършени от нашенски и румънски роми във Франция не се прилага толкова строго наказателния кодекс (за да не се пълнят затворите, поддържани с пари на данъкоплатците), а се организират еднопосочни чартърни полети до София и Букурещ.

Le briochin

Оценка
-1 +18
 
Преглед на профил

tedif

Рейтинг: 428 Любопитно
  • 14
  • 10:37
  • 03 фев, 2012

Нали става дума за ЦИГАНИТЕ?Или нещо не съм разбрал?

Оценка
-3 +23
 
Преглед на профил

Цезар

Рейтинг: 1828 Любопитно
  • 15
  • 10:38
  • 03 фев, 2012

Това е начин на живот при циганите , да крадат , да лъжат , да мързелуват и да търсят .... ДАЛАВЕРАТА ......

Оценка
-3 +23
 
Преглед на профил

Ogiigo

Рейтинг: 6129 Неутрално
  • 16
  • 10:38
  • 03 фев, 2012

До коментар [#6] от "saseff":

Аз съм за! Обаче трудно ще свикнат с езика!

Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.

Оценка
-2 +9
 
Преглед на профил

KEFBOOK

Рейтинг: 877 Неутрално
  • 17
  • 10:40
  • 03 фев, 2012

Ромляни!

Kойто търси, той знае нещо!

Оценка
-6 +6
 
Преглед на профил

Мерилин

Рейтинг: 1026 Неутрално
  • 18
  • 10:44
  • 03 фев, 2012

Все си мисля, че при добро стечение на обстоятелствата можеше да е започнала поетапна интеграция, защото все пак това е работна ръка, част от обществото.- цитат на коментар #12 от “maniask”


Прав сте господине, при това не е нужно да създаваме нов модел, има доказани практики в това отношение, нужна е национално отговорна политика, която милее за нацията, а не е готова да се продаде за една шепа евро.

Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.

Оценка
-4 +11
 
Анонимен потребител

****

  • 19
  • 10:47
  • 03 фев, 2012

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

 
Преглед на профил

VеnRus 2008

Рейтинг: 6796 Любопитно
  • 20
  • 10:50
  • 03 фев, 2012

Не се интегрира туй, що е неинтегрируемо.
Циганите разбират само от зрава ръка. Затова трябва да се върна пак трудовата повинност - да бъдат задължавани да работят. Щото, ако чакаш сами да се хванат на работа - няма да стане.

"Давайте другари от Ал-Кайда, целият български народ е с вас и ви подкрепя" - цитат на "tupaja__obezyana"

Оценка
-4 +18
 
Преглед на профил

VеnRus 2008

Рейтинг: 6796 Неутрално
  • 21
  • 10:58
  • 03 фев, 2012

В Европа живеят между 10 и 12 милиона представители на ромското малцинство, които често са сред най-бедните и най-необразовани граждани.- цитат на коментар #0 от “статия”


Интересно защо винаги, когато се споменават тези факти, се пропуска да се спомене, че циганите са бедни и необразовани ПО СВОЕ ЖЕЛАНИЕ? При толкова програми за интеграция, толкова наливани пари за последните 20 години, циганорите трябваше сега всичките да са висшисти, с по няколко милиона пари в банката всеки. Да, ама не. В ценностната система на циганите съществува само "днес" и "сега". Те планове за бъдещето не правят, живеят днес за утре и, ако днес им се дадат 100 000 лева, примерно, ще ги изхарчат само за един ден - ще си купят напълно ненужни неща - сателити, плазма, килограми злато, ще направят джамбуре за цялата маала и на следващият ден пак ще са бедни и гладни и ще реват, че са онеправдани.

"Давайте другари от Ал-Кайда, целият български народ е с вас и ви подкрепя" - цитат на "tupaja__obezyana"

Оценка
-4 +17
 
Преглед на профил

patsis

Рейтинг: 2149 Любопитно
  • 22
  • 10:58
  • 03 фев, 2012

Е, за Литва е ясно - ромите там са нищожно малко , емиграцията от Литва е огромна и повлечени от общата вълна, току виж роми в Литва и не останали.
Що се касае за Швеция, Белгия, Испания и Италия - значително коренно циганско население има само в Испания, пък и те се самоопределят като "кало", а не като "рома". А имигрантите роми явно не смятат за нещо по-особено от масата имигранти от Източна Европа и от Третия свят.
Но ми е интересно каква проектостратегия е представила България.

Оценка
+8
 
Преглед на профил

Kimi Matias Räikkönen II

Рейтинг: 1121 Весело
  • 23
  • 11:16
  • 03 фев, 2012

Правилно! Не Европа да казва на унгарците, а обратно...
Интегрирайте ни ромите!

Good manners cost nothing!

Оценка
+8
 
Преглед на профил

Федор Венедиктович Езерский

Рейтинг: 3393 Неутрално
  • 24
  • 11:51
  • 03 фев, 2012

Какво става с десетилетието на ромската евроинтеграция? Пак ли се закучи? Реформи трябват!

Публикувано през m.dnevnik.bg

Чем больше бумаги, тем чище задница!

Оценка
+4
 
Преглед на профил

desislava_

Рейтинг: 877 Неутрално
  • 25
  • 12:14
  • 03 фев, 2012

Къде е моята приятелка ДОл в тази тема )) Интеграцията е двустранен процес, само че при ромите липсва желание. И защо ли да се напъват да се образоват и работят, като държавата им осигурява достатъчно средства от помощи, а другото си го набавят чрез кражби, просия и измами. Докато са така покровителствани , няма да да има оправия.

Pantera- This love

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

Roger

Рейтинг: 2891 Неутрално
  • 26
  • 13:23
  • 03 фев, 2012

А мен кой ще ме интегрира?Искам и аз да не плащам данъци,сметки,да не работя,а пък те да ми плащат помощи щот ме мързи да уча и да работя!

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

Тsonkooo

Рейтинг: 9752 Неутрално
  • 27
  • 13:49
  • 03 фев, 2012

Подкрепям!

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

****

  • 28
  • 15:30
  • 03 фев, 2012

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

 
Анонимен потребител

****

  • 29
  • 16:11
  • 03 фев, 2012

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Преглед на профил

07

Рейтинг: 1328 Весело
  • 30
  • 16:52
  • 03 фев, 2012

Мисия невъзможна.

Да изгоним паплачта ГРОБ и спасим Родината.

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

EREBUS

Рейтинг: 5602 Неутрално
  • 31
  • 18:34
  • 03 фев, 2012

Векове не са интегрирани...няма място за оптимизъм.

'' ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΒΑΣΙΛΕΩΝ ΒΑΣΙΛΕΥΩΝ ΒΑΣΙΛΕΥΣΙΝ ''

Оценка
-3 +2
 
Преглед на профил

jubal harshaw

Рейтинг: 4511 Любопитно
  • 32
  • 00:34
  • 04 фев, 2012

До коментар [#26] от "Roger":

Що не се преселиш у Факултето или Филиповци за начало?

Подкрепете ГЛАД тук: http://jubalharshaw.wordpress.com. Бойкот на + и -, пишете повече.

Оценка
+2
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.