Стотици демонстранти поискаха ЕС да защити демокрацията в Каталуня

Стотици демонстранти поискаха ЕС да защити демокрацията в Каталуня

© Reuters



Стотици каталунски сепаратисти демонстрираха вчера в Брюксел с призив към Европейския съюз "да защити демокрацията" в Каталуня в името "на ценностите, на които е основана Европа", предаде "Франс прес", цитирана от БТА.


"Засрами се, Европа", пишеше на табелите на протестиращите в парк в Брюксел близо до европейските институции. Други надписи призоваваха за освобождаване на задържаните "политически затворници".


Отстраненият каталунски лидер Карлес Пучдемон, който сега е в Брюксел, не се включи в демонстрацията, организирана от сепаратистки групи от Белгия, Холандия и Люксембург.




"Европа, бъдещето ти зависи от това, което ще направиш с Каталуня!", заяви Антони Комин, един от четиримата министри на бившето каталунско правителство, които от 30 октомври са в изгнание в Белгия заедно с Пучдемон.


"ЕС бе изграден, за да се гарантира, че тоталитаризмът и фашизмът никога няма да се завърнат", добави Комин под ръкоплясканията на присъстващите.


"Демокрацията в Испания не само е болна, ами на практика е мъртва", заяви европейският депутат Жозеп-Мария Терикабрас след вчерашната внушителна демонстрация в Барселона в подкрепа на освобождаване на задържаните в Испания сепаратистки лидери.


"Ужасно е, че европейските институции не разбират, че когато се атакува демокрацията, не може да се аплодира (испанския премиер Мариано) Рахой и институциите в Испания, които действат извън закона", добави каталунският парламентарист.


Освен каталунските знамена, на демонстрацията се развяваха знамена на Фландрия като знак за подкрепа от фламандските сепаратисти, както и валонски, баски и уелски знамена.


Срещу Пучдемон и другите четирима сепаратистки лидери е издадена европейска заповед за арест от Испания. Те са оставени на свобода в очакване на първо съдебно изслушване по същество на 17 ноември в Брюксел, на което ще се разгледат заповедите за задържането им.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    Егати подлеците, и знамето на Фландрия развели. Не стига че оакаха ситуацията в Каталуня, но искат да повлекат и Фландрия, респективно Белгия и ако може целия ЕС. И после чакали били подкрепа от Европа!?!? На какво отгоре?

  2. 2 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3990 Любопитно

    Подкрепям протестиращите. Дано от ЕК ги чуят.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  3. 3 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1482 Любопитно

    Смешен плач. Откога спазването на законите е "тоталитаризъм"?

    Декември ще има избори, да ги спечелят с убедително мнозинство и после да натискат да се организира ЗАКОНЕН референдум. Властта в Мадрид няма да има избор и ще се съобрази с исканията на едно УБЕДИТЕЛНО МНОЗИНСТВО, не на "90% от 43%", които сами са си печатали бюлетините на принтера у дома и са гласували колкото пъти са пожелали.
    Струва ми се обаче, че никак не са сигурни че ще спечелят, затова е този рев против "фашизма".

    Знанието е сила, информацията - власт
  4. 4 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1482 Любопитно

    Подкрепям протестиращите. Дано от ЕК ги чуят.
    —цитат от коментар 2 на Иво


    Ако от ЕК ги чуят, след 6 месеца няма да има никаква ЕК, защото няма да има никакъв ЕС.
    Няма суверенна държава, която доброволно да позволи такава намеса във вътрешните й работи.

    Знанието е сила, информацията - власт
  5. 5 Профил на Cassi
    Cassi
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    Е няма как да нарушаваш закона и да искаш после защита.

    Джордж Бърнард Шоу: „Свободата значи отговорност. Ето защо мнозина се страхуват от нея”
  6. 6 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 623 Неутрално

    90% жени.Безработните или получили постовете си по партийна линия другарки, много са се разпищолили напоследък.
    Да не плачат, като света се върне към реда от следвоенните години.

    Та казвате, било байганьовщина смело да заявиш, че всички са маскари!
  7. 7 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Според действащото испанско законодателство референдумът за независимост беше незаконен, а отнемането на автономия беше по конституционна процедура. Отделно стои въпросът за действията на полицията по време на гласуването...Резултатите ор референдума най-вероятно не са представителни поради няколко причини:
    - Гласували са повече от най-върлите привърженици за независимост, отколкото тези за оставане
    - Насилието на полицията е мотивирало дори хора против независимостта да гласуват ЗА в знак на протест
    - Повечето които са били ПРОТИВ са си останали вкъщи до колкото референдумът е бил незаконен и не са искали да пострадат в мелетата

    Умерен толераст
  8. 8 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#2] от "Иво":

    Как ще ги чуят, като действат срещу ЕС, ЕК и сичкото Е дет моиш са сетиш?

  9. 9 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2566 Неутрално

    Смешен плач. Откога спазването на законите е "тоталитаризъм"?Декември ще има избори, да ги спечелят с убедително мнозинство и после да натискат да се организира ЗАКОНЕН референдум. Властта в Мадрид няма да има избор и ще се съобрази с исканията на едно УБЕДИТЕЛНО МНОЗИНСТВО, не на "90% от 43%", които сами са си печатали бюлетините на принтера у дома и са гласували колкото пъти са пожелали.Струва ми се обаче, че никак не са сигурни че ще спечелят, затова е този рев против "фашизма".
    —цитат от коментар 3 на pag


    Само дето законите предвиждат подобен референдум да се проведе в цяла Испания.Ясно е какъв ще е резултата.Все едно ако имаше референдум за отделяне на Източна Румелия от Османската империя,да гласуват и жителите на Анадола.

  10. 10 Профил на fonon
    fonon
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Хубаво е ЕК да покаже сериозно отношение, че не е нормално: кън всичкото мангал дето се изсипа в Европа да сме толерантни, а граждани на съюза (стоящи мирно и с вдигнати ръце) да бъдар бити от полицаи...

  11. 11 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3990 Любопитно

    До коментар [#9] от "mushashi":

    Да, точно. Или все едно при референдума за отделянето на Южен Судан, като нова държава да гласува и Северен Судан. Или за отделянето на Източен Тимор в отделна държава да гласува цяла Индонезия. Много ясно какви щяха да бъдат резултатите. И точно затова референдуми в тези две нови държави имаше само в тези, области, които искаха да се отделят от Судан и Индонезия. Резултатите бяха внушителна подкрепа в полоза на независимостта на тези територии. Референдумите бяха признати за законни, а двете държави бяха приети в ООН и всички международни организации.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  12. 12 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    Да...! ЕС е основан на принципите на демокрацията и законността! Нещо непонятно, за социалистическите отрепки, развяващи червени знамена...! Тръгнали да се жалват в Брюксел... Защо не се жалят в Москва?!
    Понеже се спазва законността, Пучдемон ще полежи в затвора, заедно с останалите мошеници на руска хранилка!

    Остана и Льо Пен и тя да се жалва, че загубила изборите, а пък много и се искало да ги спечели...!

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  13. 13 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 828 Неутрално

    До коментар [#2] от "Иво":

    Все едно от умрял писмо да чакаш.

  14. 14 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#9] от "mushashi":

    Затова в западния свят се лобира. Политиката е правене на компромиси и когато убедят ЕК и Испания, че има смисъл да се направи въпросния компромис законов път ще се намери. НО! Няма как да се направи това което иска Каталуня точно в този момент когато ЕС преживява криза на идентичността. И ако бяха тръгнали по пътя на лобиране и преговори щеше (а може би е) да им бъде обяснено, че в момента е изключено. И да подновят разговорите след като се види какво ще произтече от Брекзита. Когато обаче Каталуня тръгна по пътя на едностранни решения, няма как да получи компромис и всички закони за подобни случаи ще се прилагат с цялата си тежест.

  15. 15 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 828 Весело

    Накрая ще стане като приказката с неволята. Като не дойде неволята каталунците ще трябва сами да изметат окупаторите от замите си.

  16. 16 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3990 Любопитно

    До коментар [#15] от "Dimitar Mogilarov":

    Ако, не стане по мирен път чрез протести, митинги, бойкоти и блокади и т.н лудите глави в Каталуния ще тръгнат по пътя на въоръжената борба...

    Всичко зависи от властите в Мадрид... кой път ще изберат.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  17. 17 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 828 Неутрално

    До коментар [#16] от "Иво":

    Все пак сега времената не са като абсолютноте монарси и Франко, където вождът е правил каквото си поиска. Ако Рахой тръгне по пътя на войната самите испанци ще го изгонят заедно с цялата му клика. Едва ли искат война, фалит и тотална катастрофа. Затова очаквам след изборите да се отиде към законен референдум и цивилизовано отделяне.

  18. 18 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3990 Любопитно

    До коментар [#17] от "Dimitar Mogilarov":

    Дано! Аз се надявам на същия сценарий! Дано наистина стане така, както ти го описваш в твоя коментар.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  19. 19 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2566 Неутрално

    До коментар [#9] от "mushashi":Затова в западния свят се лобира. Политиката е правене на компромиси и когато убедят ЕК и Испания, че има смисъл да се направи въпросния компромис законов път ще се намери. НО! Няма как да се направи това което иска Каталуня точно в този момент когато ЕС преживява криза на идентичността. И ако бяха тръгнали по пътя на лобиране и преговори щеше (а може би е) да им бъде обяснено, че в момента е изключено. И да подновят разговорите след като се види какво ще произтече от Брекзита. Когато обаче Каталуня тръгна по пътя на едностранни решения, няма как да получи компромис и всички закони за подобни случаи ще се прилагат с цялата си тежест.
    —цитат от коментар 14 на George Svinarov


    Нека въстанат като косоварите,пък да видим дали няма да получат независимост.Свободата не ще екзарх,иска Караджата.Основната причина за независимостта на Косово е,защото имаше кръвопролития.И от двете страни.Ако всичко беше мирно и тихо,още да са част от Югославия-тогава изобщо нямаше да се разпадне Югославия.

  20. 20 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9126 Неутрално

    Демокрацията, уви, не може да се прилага с незаконни средства . Иначе се превръща в диктатура на пролетарията...

  21. 21 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8135 Неутрално

    Какво и е на демокрацията в Каталуня. Всички закони и конституцията са спазени.

  22. 22 Профил на doctor_v_ispania
    doctor_v_ispania
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#19] от "mushashi":

    Ами то кръвопролития вече имаше. И интербригадисти и комуноиди от цял свят учавстваха. И победител имаше. Пак ли искат анархо-синдикалистите и каталуноидите да ядат бой ? На кой да се надяват каталуноидите. На Франция ? На САЩ ? На самолетоносача пушещия Кузя ? На Англия ? Английски пилот докара генерал Франко от Африканския корпус до остров Гран Канария и оттам до континента. На Португалия ? На Мароко ? Никой няма да се набърка във вътрешните работи на кралство Испания. Държава Каталуния никога не е имало и няма и да има. Има някакви мокри сънища на около 45 % от населението, на които са им обрисували някаква паралелта реалтост. Нека въстанат викаш. ...Мадуро и Асанж ще помагат...Ами ето виртуално въстанаха, ядоха малко бой и в момента са на централно управление без автономия. Каталунският бизнес е очарован от този факт и с половин уста даже иска ако може по-дълго да продължи централното управление и да има стабилност. Ум царува, ум робува, ум патки пасе...

    Let The Groove In Your Shoes Release You From The Blues




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах