Дали и Полша няма да поиска екзит?

Мнозина политици в Брюксел отначало приеха много спокойно създаването на кабинета, воден от Беата Шидло.

© Reuters

Мнозина политици в Брюксел отначало приеха много спокойно създаването на кабинета, воден от Беата Шидло.



В Полша мразят да бъдат поучавани от "стара" Европа и гледат на ЕС прагматично – като на източник на облаги. А полските медии, също както британските преди референдума за Бркезит, показват ЕС в крайно лоша светлина, пише "Дойче веле".


"Щом успяхме да се разберем с гръцкия премиер Алексис Ципрас, ще се справим също и с Полша на премиера Качински", казваха европейски дипломати след изборната победа на Ярослав Качински и неговата националконсервативна партия "Право и справедливост" (ПиС) през 2015 г. Макар мнозина политици в Брюксел да нямаха добри впечатления от него по времето, когато Качински беше премиер на страната (2006-2007 г.), те отначало приеха много спокойно създаването на кабинета, воден от Беата Шидло. Качински не влезе в него, но много бързо стана ясно, че именно той дърпа конците и има думата по всички важни въпроси.


Отначало политическите наблюдатели в Брюксел си обясняваха възникналото напрежение между Варшава и ЕС като опит на Качински с помощта на твърда политика да си спечели необходимото уважение в Полша и в чужбина. Но много бързо проблемите се разраснаха. Още през януари 2016 г. еврокомисията реагира на проблемите около Конституционния съд, възникнали вследствие на първата съдебна реформа на "Право и справедливост". Стигна се до формална процедура, която трябваше да провери дали Полша спазва правовите и демократични принципи на ЕС.




Официалните кръгове в Полша отговориха на това с антиевропейски лозунги. Дотук опитите на Брюксел да брани правовата държава в Полша бяха по-скоро "беззъби" – защото според действащите европейски договори е почти невъзможно на отделна страна членка да се налагат реални наказания в подобни случаи.


Антигермански настроения


Отговорът на Варшава не закъсня - полското правителство започна да поставя под въпрос някои от правомощията на Европейската комисия. Критиците на правителството го обвиниха, че разпалва антигермански настроения в страната. Наблюдателите решиха, че по този начин управляващата партия на Качински се опитва да си осигури солидна подкрепа сред избирателите. При това отношенията с Германия още от 90-те години на миналия век бяха един от стълбовете на полската външна политика, а Германия беше един от най-важните застъпници за приемането на Полша в ЕС през 2004 г.


Търканията достигнаха своя апогей при преизбирането на президента на Европейския съвет - изведнъж Варшава започна да говори, че бившият полски премиер Доналд Туск всъщност бил "германски кандидат", а не полски. Вместо да го подкрепи, Варшава се обяви срещу преизбирането му през март 2017 г. Политици от управляващата партия в Полша стигнаха дори дотам да твърдят, че Ангела Меркел била "принудила" останалите 27 правителствени ръководители от ЕС да гласуват за "нейния фаворит".


От камбанарията на "Право и справедливост" изглежда, че оспорването на правомощията на европейските институции и дистанцирането от Германия са средството за "възстановяване на полския суверенитет". Още през първите месеци от мандата си правителството във Варшава се отвърна от Берлин като дотогавашен главен съюзник на Полша в ЕС и се преориентира към Лондон. Освен това то задълбочи сътрудничеството си със страните от Вишеградската група – в която освен Полша влизат още Словакия, Чехия и Унгария.


В дяволски кръг


Дебатът за квотното преразпределение на бежанците сред страните от ЕС засили в Полша усещането, че ЕС налага на страните членки един нежелан от тях мултикултурализъм, който бил диктуван най-вече от Берлин и застрашавал националната идентичност на отделните държави. Полските държавни медии представиха терористичните атентати в Западна Европа като пряка последица от политическите грешки на истаблишмънта в Брюксел.


Качински играе умело с напреженията, възникващи между Изтока и Запада, чийто отзвук надхвърля границите на Полша. Така например много от гражданите на новите страни членки на ЕС мразят да бъдат поучавани от "стара" Европа. В Източна Европа гледат на приемането си в ЕС като на възстановяването на една историческа несправедливост, а не като на прием в западното училище за демокрация, правова държавност и толерантност. Преди ЕС беше за Полша мерило за поведение, но днес общността се е превърнала в "по-малкото зло".


Ярослав Качински

© Reuters

Ярослав Качински


Управляващата партия "Право и справедливост" обяснява на своите привърженици, че страната трябва да остане членка на ЕС не за друго, а за да може да упражнява влияние над Европа, включително и над европейската политика спрямо Русия. Паралелно с това правителството и държавните полски медии рисуват една крайно негативна картина на Европа, твърде сходна с онази, която рисуваха във Великобритания непосредствено преди референдума за Брекзит.


Задава ли се референдум?


Одобрението на поляците за ЕС в момента надхвърля 80 процента, но това може да се окаже измамно. Защото повече от 70 процента от полските граждани не желаят страната им да влиза в еврозоната. Едва половината от тях посочват, че биха приели въвеждането на еврото, ако това е задължително условие за оставането на страната им в ЕС.


Още повече биха се стопили симпатиите към Европа, ако оставането на страната в ЕС бъде обвързано с приема на бежанци. Правителството във Варшава гледа на ЕС през твърде прагматични очила – то иска да получава облаги от Брюксел, например да се възползва от предимствата на щедрия Кохезионен фонд, но не и да проявява някаква солидарност, например относно приема на бежанци. А как ли ще реагират полските избиратели на очакваното съкращаване на европейските средства за Полша от 2020 г. нататък?


Страната, изглежда, се върти в един омагьосан кръг: от 2015 г. насам тя е с отслабени позиции в ЕС и дори оправданите ѝ призиви за реформи в ЕС могат да останат нечути поради проблемите, които самата Полша създава с неспазването на правовите принципи. Всичко това може да засили недоволството вътре в полското правителство и в средите на цялото общество и в крайна сметка да доведе до идеята за референдум относно бъдещото членство на страната в ЕС. Опозицията вече предупреждава, че политиката на Ярослав Качински тласка страната към Полекзит (Полша+екзит - бел.ред.)


Още по-вероятен обаче изглежда следният сценарий - полската антипатия към новите европейски интеграционни проекти, съчетана с постоянните напрежения между Варшава и Брюксел и изкривената картина за ЕС, разпространявана в полското общество, биха могли да доведат дотам, че страната да бъде изтласкана в периферията на ЕС, движейки се занапред на значително по-бавна скорост от останалите в Европа.

Ключови думи към статията:

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на venziko
    venziko
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Интересни събития стават в Полша. изобщо целия Европейски съюз започва да се трансформира https://www.youtube.com/watch?v=MQpblEe3zqw

  2. 2 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4580 Неутрално

    Много приличен анализ на Томек Биелецки. Хубаво би било да го пуснат преди другата статия в "Дневник" за "лошите поляци" и загрижения Туск, все пак дава някаква по-добра информация за конфликтната ситуация по върховете на европейската бюрокрация с правителството на ПиС.

  3. 3 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    До коментар [#1] от "venziko":

    Доминото тръгнa !
    След Брекзит и референдумa в Кaтaлуния,
    сегa и в ГФР и Полшa сa против ЕС.
    Шaнсовете зa рaзпaдaне нa ЕС сa 50%.

  4. 4 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4567 Весело

    Цялата полска икономика се възползва от близоста на Полша до Германия, отново безумни и нереалистични идеи.
    Очевадно идва момента за реална пренастройка на света, а на доста държави силен ЕС не им е по вкуса:)

  5. 5 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2702 Неутрално

    Да излизат и да вървят на майната си. Или по–скоро Качински и компания да пробват, за да видим дали поляците са оглупели.

  6. 6 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 935 Неутрално

    Потвърдено е многократно от историята, щом Бъллгария влезе в някакъв съюз - край, спукана му е работата

  7. 7 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4567 Любопитно

    До коментар [#2] от "daskal1":

    Имам едно смътно, глождаещо ме чувство, че САЩ в опитите си да станат велики отново ще си вкарат автогол за пореден път.
    Всякакви колизии в ЕС 28, или вече ЕС 27, биха преформатирали този широк и тромав съюз в един по-малък, но според мен даже по-силен и влиятелен съюз.
    Ядрото Германия, Франция, Испания и Италия и няколко малки гравитиращи но пък силни икономически държави биха били достатъчно голям и сриозен международен фактор.

  8. 8 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1450 Весело

    Да не са луди :)

    Sapienti Sat
  9. 9 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 935 Неутрално

    До коментар [#2] от "daskal1":Имам едно смътно, глождаещо ме чувство, че САЩ в опитите си да станат велики отново ще си вкарат автогол за пореден път.Всякакви колизии в ЕС 28, или вече ЕС 27, биха преформатирали този широк и тромав съюз в един по-малък, но според мен даже по-силен и влиятелен съюз.Ядрото Германия, Франция, Испания и Италия и няколко малки гравитиращи но пък силни икономически държави биха били достатъчно голям и сриозен международен фактор.
    —цитат от коментар 7 на ivan_


    Само дето Италия и Испания са от групата на ПИГС ..сами не могат да се изхранват , почти 5 трилиона дълг натрупаха.Сега за сега са няколко северни държави , които изхранват целия юг.
    Липсват едни пари, от 2020 бюджета е на половина , каза го Йотингер, а разходи много....кой ще гладува?Кой ще търпи интеграции и прави краставици , ако не му плащат?

  10. 10 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    Настават мъчни дни за фрау Лицемркел и германския евроколхоз.

    Лицемеркел акбар!
  11. 11 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8807 Неутрално

    Полша няма да поиска екзит, ако немците не се мъчат да я управляват!
    Поляците просто няма да допуснат това !!!

    karabastun@abv.bg
  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    Не.

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Явно някой народи и хора не си взимат поука от историята. Глупавият се учи от своите грешки, умният от тези на другите. За съжаление историята винаги се повтаря като фарс. Въпроса е как да реагират нормалните хора, еснафа, защото както казва един приятел - "никой не се е родил герой а зорлем герой не искам да ставам."

  14. 14 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    А дали немските фирми да не се изнесат от Полша и да спрем да им купуваме каменните ябълки и селскостопански продукти, с които наводниха ЕС, подбивайки цените, с помощта на еврофондовете.
    Колко зло лице има Качински, а и тая Шидло. Като есесовци са. Дайте ни парите си ЕС и ни оставете на мира да строим полската свръхдържава.

  15. 15 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3556 Неутрално

    До коментар [#9] от "rootless":

    Италия..., не може да се изхранва...?! Това, сериозно ли го вярваш...?! :)

    Искам да съм негър, в щата Алабама...! С белната усмивка щедро да ви лъжа: Колко съм нещастен, колко съм ви длъжен...!
  16. 16 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4829 Любопитно

    Ако са толкова глупави нека поискат. Ако, са още по-глупави (тоест малоумници) нека излезнат от ЕС. Те ще изгубят в крайна сметка. В края на краищата ЕС не е СССР и всяка държава членка има свободата да бъде част или не от нашия демократичен съюз.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  17. 17 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Полша няма да поиска екзит, ако немците не се мъчат да я управляват!Поляците просто няма да допуснат това !!!
    —цитат от коментар 11 на karabastun


    Не знам как немците ги управляват поляците, само се чудя защо два милиона (2 000 000) горди поляка доброволно са отишли д се подложат на управление във ФРГ?
    Източник - Zensusdatenbank - Ergebnisse des Zensus 2011. Abgerufen am 25. April 2015.

  18. 18 Профил на lone_wolf
    lone_wolf
    Рейтинг: 3042 Неутрално

    Полският водопроводчик си иска ЕС!

    Журналистите са като куче на верига! Колко и по кого ще лаят, зависи от дължината на веригата, отпусната му от Собственика на медията!
  19. 19 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    Анализ, ама не е засегнал най-важната тема - кинти и газ. Полша иска да стане хъба на американския газ за Европа, Германия пък иска евтин от руснаците чрез СП2. Когато почнат да ви говорят за демокрация и така нататък, просто гледайте кинтите. Там е заровено кучето.

  20. 20 Профил на lone_wolf
    lone_wolf
    Рейтинг: 3042 Неутрално

    До коментар [#15] от "tww09306483":

    Тоя ще се опули, ако разбере, че златните запаси на бедна Италия са по-големи от тия на богата Русия!

    Журналистите са като куче на верига! Колко и по кого ще лаят, зависи от дължината на веригата, отпусната му от Собственика на медията!
  21. 21 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10543 Любопитно

    Да не правят референдум, че "някой" може успешно да го манипулира.

  22. 22 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 935 Неутрално

    До коментар [#9] от "rootless":Италия..., не може да се изхранва...?! Това, сериозно ли го вярваш...?! :)
    —цитат от коментар 15 на tww09306483


    Това го знам, не го вярвам.Имат вече 2 трилиона и половина дълг, пенсионната им система е в колапс, младите нямат работа до 50, нямат деца, изкарват на пенсия по 40 години...пари нема!

  23. 23 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Така е - национализмът дава своите отровни плодове и то не само в Полша. Просто там са по-отчетливо видими.
    И още ще има, тъй като ествственият резултат от националистическите безумия води до съревнованието "кой е по-по-най ербап" , и това винаги завършва с война.
    Така е избухнала и Първата Световна.

    Путинофилите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  24. 24 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    Нещо като ПОЛ-екзит или ЕкзитПол?

  25. 25 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 976 Неутрално

    Я.. и поляците станали вече "лоши" за неолибералната клика . Каманистите също ги мразят - значи пановете са на прав път .

    "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"
  26. 26 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4580 Неутрално

    До коментар [#7] от "ivan_":

    Едва ли САЩ "правят опити да са велики", те просто са в лидерска позиция. Ако например САЩ се отдръпне от НАТО, това са поне 70% от разходите, да не говорим че засега никой от останалите не може да покрие адекватно ред системи.
    Заиграването на правителството на Качински със САЩ е традиционно, все пак в САЩ 9.5 милиона американци от полски произход (3% от населението), като доскоро Чикаго беше най-големият "полски град" с над 1.2 милион представители, и силна лобистка структура.
    Полският национализъм не е за пренебрегване и ще търси съюзници.

  27. 27 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4580 Неутрално

    До коментар [#18] от "lone_wolf":

    Преди "полските водопроводчици" "полските летци" защищаваха небето на Лондон от немците, пардон, нацистите, така че история има...

  28. 28 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4567 Неутрално

    До коментар [#26] от "daskal1":

    "Правенето на велики" е заигравка на думи с предизборната кампания на президент Тръмп:).
    За поляците личните ми впечатления (става дума за обикновените хора) са, че имат страхова невроза спрямо Русия, не са въодушевени от Германия, като и двете почиват на историческите факти и географското положение.
    Това комбинирано с изложеното от теб показва защо САЩ имат интереси и влияние, които са охотно приети в Полша, а и Полша има своето макар и несъразмерно влияние в САЩ.
    С оглед на случващото се предполагам, че политиците в Полша са толкова "оперени" защото усещат гръб в лицето на САЩ, но също така мисля, че ако САЩ не им откажат подкрепа, ще си вкарат автогол, поради изложеното от мен в коментар 7.

    Относно НАТО разбира се си прав, но и да не забравяме, че САЩ имат сериозен интерес от "стоенето" си в НАТО, те не са в НАТО защото са благородни.
    Също така би било изключително малоумие от САЩ да излязат от НАТО, независимо че са достатъчно силни и самостоятелно.
    Каква е причината Обама да преразгледа изоснови военната стратегия на САЩ и да прекрати дотогавшната готовност за воюване на два отделни големи фронта?

  29. 29 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    "..че бившият полски премиер Доналд Туск всъщност бил "германски кандидат", а не полски..."

    Еми той беше точно германски кандидат на тези избори.

  30. 30 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    "..много от гражданите на новите страни членки на ЕС мразят да бъдат поучавани от "стара" Европа. "

    В това отношение точно Дойче Веле даде мило и драго да ни отвори очите, че и на Запад има манипулаторски медии. А имаше време когато ги слушахме с надежда и вяра...

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    Статията е отвратителна левичарска манипулация, която иска да внуши , че едва ли не Полша върви по стъпките на Великобритания и ще поиска референдум за Полекзит. Нищо подобно няма. Никой в Полша не мисли за това. Както в самата статия се казва:
    "Управляващата партия "Право и справедливост" обяснява на своите привърженици, че страната трябва да остане членка на ЕС не за друго, а за да може да упражнява влияние над Европа, включително и над европейската политика спрямо Русия."
    Това е много важна причина за оставането в ЕС, защото политиката на Евросъюза за отстъпки пред Кремъл, за подценяване на агресивната политика на Русия , за недооценяване на хибридната политика , която Москва води към Запада е неприемлива за бившите социалистически страни от Източна Европа , които половин век бяха под руски ботуш.
    Левичарска Европа настръхна срещу антикомунистическото правителство на Полша , което гласува закони за лустрация на техните комунисти , за сваляне на съветските и комунистически паметници, за подмяна на съдии и прокурори останали от комунистическо време.
    В Полша се извършват реформи в съдебната система, които трябва да се извършат и при нас.
    В Полша се извършва декомунизация, която трябва да се извърши и при нас.
    Левичарска Европа застава против декомунизацията и съдебната реформа в Полша , а търпи мафиотското правителство и незачитането на върховенството на закона в България.
    Не случайно:
    "много от гражданите на новите страни членки на ЕС мразят да бъдат поучавани от "стара" Европа. В Източна Европа гледат на приемането си в ЕС като на възстановяването на една историческа несправедливост, а не като на прием в западното училище за демокрация, правова държавност и толерантност."
    " Преди ЕС беше за Полша мерило за поведение, но днес общността се е превърнала в "по-малкото зло"."
    В България можем да мечтаем за българския Качински.

  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#7] от "ivan_":

    Не мисля, че САЩ изобщо са замесени в това, или в брекзит (ако изключим намесата на Мърсър, Банън и Кембридж Аналитика, но те дори и днес не са "САЩ", а просто елитистко движение)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4567 Неутрално

    До коментар [#33] от "deutschwagen":

    Замесени, имам в предвид, че САЩ и Полша имат доста близки отношения и ако има дори и разговори в подобна връзка единствения коректен отговор от САЩ би бил, че няма да са зад Полша ако тя "клати" ЕС. Всичко друго според мен би било контрапродуктивно.

  35. 35 Профил на lone_wolf
    lone_wolf
    Рейтинг: 3042 Неутрално

    До коментар [#27] от "daskal1":

    Е, UK е в ЕС само временно, и затова не ги включих!

    Журналистите са като куче на верига! Колко и по кого ще лаят, зависи от дължината на веригата, отпусната му от Собственика на медията!
  36. 36 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4580 Неутрално

    До коментар [#35] от "lone_wolf":

    Най-дълготрайни са временните решения :-)

  37. 37 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4580 Неутрално

    До коментар [#28] от "ivan_":

    Разбира се че НАТО си остава под командването на САЩ, все пак една приета формула за многонационални отбранителни сили на демокрациите.

  38. 38 Профил на Ентусиаст
    Ентусиаст
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Дойче васерклозетт плюе по Полша за добрутро.
    Няма да поиска, няма. Ще юрка брюкселските зелки и ще ги изнудва със заплахи за вето.

  39. 39 Профил на Ентусиаст
    Ентусиаст
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#14] от "grayeagle":

    А дали да не отменим санкциите към Раша, та да си продават каменните ябълки където се купуват?

  40. 40 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4580 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ентусиаст":

    Тези ябълки сега са "белоруски" и няма проблем.

  41. 41 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1905 Неутрално


    "В Полша мразят да бъдат поучавани от "стара" Европа и гледат на ЕС прагматично – като на източник на облаги."
    Ами всички трябва да си направим една равносметка имаме ли облаги от членството в ЕС или не.Другото са празни лафове и преливане от пусто в празно.

  42. 42 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#6] от "rootless":

    Не претопляй стари манджи !!!!Този виц отдавна е с "проскубана бяла брада" !

  43. 43 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#32] от "tacheaux":

    Това съвсем не е вярно. Може би "стара Европа" наистина клони малко по-наляво за вкуса на много от нас, но това в Полша няма нищо общо с "декомунизация". Германия беше една от първите страни, която направи лустрация и се декомунизира (ДДР естествено). В България лустрацията я спират единствено тези, застрашени от лустриране и ако не беше ЕС, в България досиетата никога нямаше да се отворят. И ЕК непрестанно ни критикуват за липсата на реформи в съдебната система, даже ни сложиха и мониторинг, който важи и до днес- забрави ли? Глупаво е непрекъснато да се изпозлва "антикомунистическата карта" и всичко останало да се упреква в "левичарство". И национал-социалистите са били големи анти-комунити, но се оказаха същите социалисти. Просто използваха комунистическата заплаха за да се сдобият с пълната власт. Така е и с тези хубавци на снимката. Както и със "съдебната им реформа", дето изкара поне половин Варшава на протест.
    И между другото, няма да е лошо да видиш как са разпределени гласовете в Полша. Големите градове, както и цялата западна Полша (не само бившите германски територии, но и бившите полски територии в германската империя) не поддържат тези откачалки от "пис", а това го правят именно хората от бившите руски територии.
    Между другото, тези откачалки откриха ли най-после как са им били свалили тучката на другия Качински.........

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  44. 44 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#43] от "deutschwagen":

    В Гърция досиетата от времето на хунтата и в Испания - на Франко бяха изгорени,но тези страни въпреки това се възстановиха напълно и станаха по-силни. Стига с това измислено оправдание с досиетата! Като премиер Иван Костов е имал пълен достъп до всички досиета и е могъл да избере своите помощници. Но дори и да нямаше достъп е можел просто да сложи на важните постове в държавата свои доверени хора и нещата щяха да потръгнат.

  45. 45 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9192 Неутрално

    До коментар [#44] от "deaf":
    Ами те бяха потръгнали.Но после дойде онзи от Мадрид и ...айде да не се връщаме на въпроса с дебилите.


  46. 46 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#44] от "deaf":Ами те бяха потръгнали.Но после дойде онзи от Мадрид и ...айде да не се връщаме на въпроса с дебилите.
    —цитат от коментар 45 на Роси


    Процентът дебили е еднакъв при всеки народ. Причината за провала е (почти) винаги в управляващите! Разберете го най-после. За да го измести Царят,значи Костов в нещо кардинално е сбъркал. Или е скрита лимонка на комунистите. (Което е според мен.)

    П.П.

    Орбан как успява толкова години да движи нещата?! А Костов не успя дори и да изкара мандата си. Още през 1998год. той на практика се отказа от властта...

  47. 47 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#44] от "deaf":

    Брей, защо пак говорим за Костов? Не съм сигурен дали е имал пълен достъп, защото една от големите борби от събитията през 1992 беше именно президенството да остане най-силната институция в това отношение. Така или иначе назначаването на хора свързани с ДС намалява рязко при Костов и после пак се качва при царя. Не виждам за какво спорим.
    Освен това става въпрос за отваряне на досиетата. Хората на ДС са били (и още са, но вече поне е ясно) в медиите, образованието, науката....и КС спря Костов в опита му да ги отвори публично.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  48. 48 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#46] от "deaf":

    Първо, не ми харесват генерализации от типа на "вианта винаги е при.....". Защото Чървил пък е казал нещо доста по-различно по темата, и съм доста по-склонен да гои слушам него, а не теб - нищо лично, въпрос на опит.
    Второ, много пъти по-вероятно е скритата лимонка на комунистите да е бил именно царя. Или поне на една част от ДС олигархията. Ти можеш ли да обясниш какво са правили разни догановци, луджевци, стоян ганевци и т.н. в Мадрид при царя през 1997? Най-малкото именно при царя се създаде модела #кой и ДПС завзе държавата. Но очевидно някои още предпочитат да търсят виновни вместо да приемат, че са направили колосално тъпа и непростима грешка през лятото на 2001....
    Трето, Орбан е популист, не реформатор. По-скоро се възползва от прогреса на други управници в Унгария, които са положили дългогодишни усилия да превърнат Унгария от една соц-блок страна в просперираща икономика от централно-източна Европа, която между другото служеше за пример на всички някъде до към 2003-2004. И сега заради това валят еврофондове наготово, има продуктивни инвестиции от запад, има и бежанска криза, която да използва за агитация. Общо взето сравняваш несравними неща.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  49. 49 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    Говорим за Костов защото Историята се движи с натрупване докато дойде решаващият миг,когато то трябва да бъде насочено в някаква посока. И точно в този миг на власт беше Костов. И се провали и завлече по дяволите и България.

  50. 50 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#48] от "deutschwagen":

    Чърчил е талантлив...писател. Нищо повече. Случайно озовал се на власт по средата на ВСВ. И веднага след Войната е бил изритан от британският народ. Споделям напълно мнението на Хитлер за Чърчил:"Пияница и глупак." Но британската кралска пропаганда е перфектна и му създаде ореол на успешен лидер.

    Най-важната цел на Царя беше да си върне имотите. Без тях той не може да гарантира бъдещето на своята династия. А тя за него е всичко. И напълно го разбирам. Ако Костов беше върнал имотите на Царя,той щеше да се откаже от властта и нямаше да се подлага на ДПС и другите комунисти. Самият Цар Симеон намекна,че би искал да бъде на ритуалната длъжност президент,а не премиер.

    Никъде не съм използвал думата "вина". И не търся такава.

    Не виждам смисъл да дискутирам с теб Орбан,след като го наричаш с абстрактното "популист"...

  51. 51 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    До коментар [#43] от "deutschwagen":

    С теб май сме съмишленици по отношение на Костов и царя, но за Полша имаме различни оценки. Не ми се захваща дебат на тази тема, че е късно и нямам време , но оставам на своите позиции. Само това искам да кажа. Не мога да приема , че Полша е по-зле от нас по устройство и демократично управление на държавата, но ЕС яростно я напада , а нас ни щади с някакви доклади , които отчитат "напредък" в реформите, но той не бил достатъчен. И така години наред. Няма заплахи, че ще приложат към нас санкции , каквито има към Полша. Западните държавници не могат да понасят Качински , но се прегръщат и целуват мафиота Борисов. Това не ти ли прави впечатление за нещо нередно?

  52. 52 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    Говорим за Костов защото Историята се движи с натрупване докато дойде решаващият миг,когато то трябва да бъде насочено в някаква посока. И точно в този миг на власт беше Костов. И се провали и завлече по дяволите и България.
    —цитат от коментар 49 на deaf


    Както обикновено, написал си една голяма глупост.

  53. 53 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10237 Неутрално

    Популизмът не винаги е само ляв, може да бъде и десен, като в Полша и Унгария...

  54. 54 Профил на Европеец
    Европеец
    Рейтинг: 561 Неутрално

    След като се доказа, че зад безумията, наречени "референдуми за независимост" на Британия и Каталония гарантирано стои Путинова Русия, а също и зад изборите на Тръмпв САЩ, то защо очакваме да има нещо различно зад настроенията в Полша ?!

    "Освен това мисля, че Картаген(Русия) трябва да се разруши." Marcus Porcius Cato Censorius
  55. 55 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 935 Неутрално

    След като се доказа, че зад безумията, наречени "референдуми за независимост" на Британия и Каталония гарантирано стои Путинова Русия, а също и зад изборите на Тръмпв САЩ, то защо очакваме да има нещо различно зад настроенията в Полша ?!
    —цитат от коментар 54 на Европеец


    Да подсетиш и Фъндъкова като я изненада снега да знае кой стои зад подлия вероломен снеговалеж!!!!
    Къде ви събират такива......

  56. 56 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3835 Неутрално

    Щом успяхме да се разберем с гръцкия премиер Алексис Ципрас, ще се справим също и с Полша на премиера Качински", казваха европейски дипломати след изборната победа на Ярослав Качински
    =====
    Гео стратегическите мераци на ЕС , явно ще ударят на камък !

    Bukalemun
  57. 57 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3585 Неутрално

    Както повечето им коментатори и този Томаш Биелецки от Дойче веле се оказва глупедо. Обвързването на кохезионните фондове с приемането на имигранти говори колко семпъл автор имаме насреща. Кохезионните фондове датират много преди проблема с навлеците, а ползата от инвестициите изобщо не е само за приемащата страна. Излишно е да се коментира. И да, закономерно човекът харесва полшевика Доналд Туск, когото поляците единогласно натириха далеч от страната.

  58. 58 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#50] от "deaf":

    И това не мога да кажа, че е вярно. ОДС предложиха пълна подкрепа на дъртия агент, без да искат и един министерски пост, стига да не променя ориентацията на държавата (про-НАТО, про-ЕС). А онзи им отговори, че имало нужда от "широка подкрепа", "консенсус".....същите глупости дето вече сме ги слушали при съжарянето на кабинета на ФД. Та грешиш. Дедото си е продукт на ДС олигархията и нямаше как да не отиде при тях.
    Не виждам с какво не си съгласен за Орбан. Между другото, още ли се харесват с Путин?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  59. 59 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#49] от "deaf":

    Не бих казал, че Костов се е провалил. Щом комунетата и ДС драскачите и до днес плюят по него, значи не се е провалил. Щом България и до ден днешен развива неговия икоомически модел успешно, значи не се е провалил. Щом пое страната в пълна изолация и нямаща нищо общо със страни като Полша, Чехия, Унгария, Словения, и остави държавата в процес на преговори за присъединяване към ЕС (макар 2.5 години зад въпросните по-развити държави), значи не се е провалил. Провали се народът. И продължава да се проваля. Всъщност народът дори не разбира какво точно се случи.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  60. 60 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#51] от "tacheaux":

    Разбирам какво искаш да кажеш. Винаги има известна доза лицемерие в политиката. Но нещата са прости - Борисов е про-ЕС, а пис са евроскептици. Освен това и няма какво да се лъжем - в момента изборът при нас е Борисов или нещо по-лошо (това не означава, че някога съм гласувал за него, но според нагласите на електората ситуацията е такава) И не е толкова, че Полша е зле (макар да не е Чехия, Словения или Словакия), а че някои се опитват да я наклонят към една грешна и опасна посока.
    Колкото до нас, може би грешката вече беше направена - да ни приемат неподготвени, и то при урпавлението на тройните бандити. Санкции не могат да се наложат без нарушени правила. И това е ставали при еврофондовете, например. Много вероятно е да е нужна нова цел, която да стимулира промяна, по познатия начин с външния натиск. Това се очертава да е ЕРМ2 по пътя към влизане в еврозоната.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  61. 61 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#57] от "Lemmy":

    И как поляците са натирили Туск извън Европа?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах