Първите електрически таксита в Лондон поеха по улиците

Първите електрически таксита в Лондон поеха по улиците

© Associated Press



Първите черни таксита с електрически двигатели поеха вчера по улиците на Лондон в изпълнение на новия регламент за намаляване на замърсяването в британската столица, предаде "Франс прес", цитирана от БТА.


Електрическите "блек кабс" (black cabs) заменят дизеловите автомобили по силата на регламент, според който всяко ново такси в Лондон от 2018 година трябва да има много ниски емисии на замърсяващи газове.


Около 9000 такива таксита ще бъдат пуснати в употреба до 2021 година, което представлява половината от сегашния автопарк.




Наречен "Ти Екс иСити" (TX eCity), този автомобил е "напълно нов и предлага много по-голямо удобство както за водача, така и за пътниците", изтъкна пред АФП Крис Гъби, London Electric Vehicle Company - бившата Лондонска таксиметрова компания, производител на новото такси. Той подчерта, че колата е много тиха и управлението й е много по-леко.


През 2013 година производителят на първия в света автомобил, проектиран да бъде използван за такси, беше обявен в несъстоятелност и му беше назначен синдик, след което беше купен от китайския автомобилостроител Джийли (Geely), собственик на Волво (Volvo).


Автомобили, използвани специално за таксита, се произвеждат от близо 70 години в Ковънтри, в Централна Англия.


Новите модели са по-големи и могат да превозват до шестима пътници. Те са с прозрачен покрив, имат безжичен интернет, USB зареждащи устройства, електрически контакт и безконтактен четец на банкови карти.


"Ти Екс иСити" струва 55 000 британски лири (около 62 000 евро), или с 10 000 лири повече от последната дизелова версия "Ти Екс 4" (TX4). Производителят й твърди, че водачите могат да правят икономия на гориво от 100 лири седмично (114 евро).


Новата кола има десет пъти по-малко въглеродни емисии от дизеловата, а емисиите й от азотен оксид са почти нулеви.


Лондонските шофьори на таксита изминават на ден средно 120 мили (193 километра), включително с пътя до дома си.


Новите електрически таксита могат да изминават 80 мили (129 километра) с електрическия си двигател, но имат и резервен електрически генератор (захранван с бензинов двигател), който им позволява да изминават до 377 мили (607 километра).

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 4057 Весело

    Честито на бензиноколонките!Днес в Лондон,утре и на други места!

    До истината се достига с познание!
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2794 Неутрално

    123 $ за барел петрол било евтино А !!!

    Ами сега ???

  3. 3 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2722 Неутрално

    На това му се вика екологично поведение и разбира се тихо, бързо и много подходящо за електромобил.

  4. 4 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2522 Неутрално

    Става въпрос за хибриди, а не за електрически коли като"Тесла"."Малка" разлика, но съществена.

  5. 5 Профил на Swan_
    Swan_
    Рейтинг: 786 Неутрално

    Става въпрос за хибриди, а не за електрически коли като"Тесла"."Малка" разлика, но съществена.
    —цитат от коментар 4 на mushashi


    Това не е хибрид в смисъла, който влагаш (като приус, да речем), защото няма пълноценен двигател с вътрешно горене. Има генератор, който да захрани батерията при нужда.

    facebook.com/urb.butterflies
  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10237 Неутрално

    А бензиновият двигател еко ли е?

  7. 7 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2522 Неутрално

    До коментар [#5] от "Swan_":

    Благодаря за уточнението.Не знаех, че има подобни автомобили.

  8. 8 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 2401 Весело

    Хубаво нещо, но без бензин пак не става

    Мома, връщай 12 и 12А!
  9. 9 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    Тенденцията е ясна. В близките десетилетия автомобилните производители искат да скъсат с фосилните горива.

  10. 10 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2252 Неутрално



    До коментар [#5] от "Swan_":

    Че то вече плъг-ин хибридите се имат предвид, като кажеш хибрид.

  11. 11 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2252 Весело

    Производителят й твърди, че водачите могат да правят икономия на гориво от 100 лири седмично
    —цитат от коментар 0 на Дневник


    В Англия от питри на лири ли са минали в измерването на обеми?

  12. 12 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2252 Любопитно

    А можеше и малко по-конкретно колко са, има значение дали са 3 или 300.

  13. 13 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    Оскъпяването се избива за половин година и после става по изгодна от бензиновата.А между другото в началото на века повечето таксита са били електрически,както и голямата част от колите.Това,че автомобилите с петрол са завзели пазара ,се дължи на Рокфелер.До 20 те години освен електрически са били много разпостранени и коли,задвижвани с етанол или с възможност да се движат и с бензин и с етанол.Включително Форд Т е можел да се движи с и с бензин и с етанол.Това е причината Рокфелер да подкрепи въвеждането на Сухия режим и се твърди,според мен основателно,че неговата подкрепа е била решаваща.

  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    Хубаво нещо, но без бензин пак не става
    —цитат от коментар 8 на CINZANO - оправете си сайта!


    За сега! След не повече от 5 години, ще става!

  15. 15 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 252 Неутрално

    До коментар [#14] от "vassilun":

    Разбира се че става Без бензин и още днес. Докато чака на стоянката, си зарежда батерията в най-близкия уличен стълб или зарядна станция. Защо смятате че не е помислено и за зареждането?

    До няколко години, дори смятат да затворят всичките си въглищни централи, които дори днес рядко ползват. Скоро четох, че отчитат като грешка построяването на новата атомна централа, чиято енергия е била безбожно скъпа в сравнение с вятърната енергия.

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ivan е":

    "Скоро четох, че отчитат като грешка построяването на новата атомна централа, чиято енергия е била безбожно скъпа в сравнение с вятърната енергия."

    Тази АЕЦ не е въобще ясно дали ще заработи! Стана толкова скъпа, че експлоатацията и е безсмислена. Да му мислят китайските инвеститори и EDF! Май ще последва съдбата на австрийската АЕЦ, която бе построена, има всички документи за въвеждане в експлоатация, но така и не проработи! Причините бяха други, де!

  17. 17 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1290 Весело

    Така се правят нещата на практика, а не като у нас (евентуално) само на приказка, браво на лондонската управа. Усещам, че Париж е следващия тенденцията град, а после - юруш поне половин Европа...

  18. 18 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1985 Весело

    добра новина за въздухо у лондон... но не требе да забраяме, че таа работа с чистенето на въздъхо я подфана меги тачар още у илядо девестин и оседеведесетте години... :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  19. 19 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 544 Неутрално

    повечето големи европейски градове отдавна за таксита масово ползват хибриди, по-изгодно им е откъм данъци и такси явно. У нас сме на газ, което също е доста чисто. В Лондон късно скъсват с традициите си, както обикновено :)

    Damnant quod non intellegunt.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах