Регистрация

Тадич: Сърбия може да подаде молба за еврочленство преди края на 2009 г.

От Дневник
Последна промяна в 10:32 на 03 ное 2009, 1248 прочитания, 25 коментара
Президентът на Сърбия Борис Тадич заяви, че има вероятност страната да внесе молба за членство в Европейския съюз (ЕС) преди края на годината. Информацията съобщи белградската агенция Бета.

"В момента внимателно разглеждаме най-подходящата дата за официално внасяне на кандидатурата и е много вероятно това да стане преди края на годината", заявил Тадич в интервю за италианската агенция АНСА, цитирана от Бета.

Сърбия демонстрира решимост да приближи страната си към членство в ЕС, като започна прилагането на Временното търговско споразумение с ЕС и предприе ключови политически реформи в съответствие с европейските стандарти. Това се посочваше в доклада на ЕК за напредъка на страните, които се стремят към еврочленство. Той беше публикуван на 14 октомври.

В документа беше отбелязано, че засилването на законността и ускоряването на икономическите реформи остават приоритет. Комисията констатира, че Сърбия е подобрила сътрудничеството с Международния трибунала в Хага. В доклада ЕК препоръча ЕС незабавно да деблокира Временното тръговско споразумение със Сърбия, което е съставна част от Споразумението за стабилизиране и асоцииране и се прилага едностранно от Сърбия.
  • Зарче
Етикети
25 коментара
 
Анонимен потребител

тото

Весело
  • 1
  • 18:46
  • 02 ное, 2009

Когато това стане и сърбоманчетата в Скопие ще се разбързат.........

Оценка
-3 +5
 
Анонимен потребител

мото

Неутрално
  • 2
  • 18:50
  • 02 ное, 2009

И в края на краищата какъв е кяра от ЕС - то май не остана държава от 33-те страни на Европа да не е член ?
Живо ТКЗС !

Оценка
-10 +5
 
Анонимен потребител

Нахалници

Неутрално
  • 3
  • 18:57
  • 02 ное, 2009

Каква молба за членство в Европейския съюз (ЕС) ще подава Белград, като тия дни сключи споразумение с Москва да бъде изградена руска военна база в близост до Ниш ? Тия господа в Брюксел да не са луди да вкарват в дома си второ Троянски катър ?

Оценка
-6 +6
 
Анонимен потребител

рибар

Неутрално
  • 4
  • 19:08
  • 02 ное, 2009

№ 3 , Военната база край НИШ цели връщането на Косово под контрола на Сърбия ,което най-вероятно ще стане за изненада на шиптърите , срещу съгласието на Русия сърбите да станат член на ЕС / официално подкрепено /. Очевидно ЕС вече не притеснява Русия и е въпрос има ли смисъл , осообено за малките държави , от него.
То стана манджа с грозде вътре.
От друга страна Бондстийл- най-голямата военна база на САЩ в Европа, си намери майстора и май скоро време ще има ритници отново в този район.
Пияния Елцин вече го няма, алчиния ковмсомолец Горбачов рекламира пици ,защото сребърниците му са се свършили,т.е. чекистите в Москва са на ход. И той е ясен......
Кой изчислява това - пИчели.

Оценка
-8 +7
 
Преглед на профил

Цецо

Рейтинг: 2072 Весело
  • 5
  • 19:29
  • 02 ное, 2009

До коментар [#4] от "рибар ":

Мечтиии.... А като се събудиш, краката отвити, прозобеца отворен и навява сняг.

Оценка
-5 +7
 
Анонимен потребител

Югозомби

Весело
  • 6
  • 19:33
  • 02 ное, 2009

рибар, няма сила, която да накара над двата милиона албанци в Косово да се върнат под властта на Сърбия. Друг въпрос е как Сърбия ще успее да задържи властта си в Косово ако бъде върната там насилствено и вследствие на диктат на външни сили - косоварите няма да сложат оръжие, както не го направиха и по времето на Югославия, и в периода на Слободан Милошевич... Разбирам проруските ти пристрастности, но те нямат нищо общо с реалността на Балканите. За да достигнат каквито и да е руски сили до Сърбия, те трябва да получат разрешението на НАТО, в което вече членуват Хърватско, Унгария, Румъния, България, Гърция и Албания (единствен прозорец засега е неутралната, но проевропейска адриатическа Черна гора). В противен случай... Русия ще трябва да се срещне с ядрения арсенал на НАТО.

Оценка
-5 +2
 
Анонимен потребител

b

Неутрално
  • 7
  • 19:37
  • 02 ное, 2009

никакъв ЕС с руски бази на територията на ЕСр поне преди Русия да стане членка

Оценка
-2 +6
 
Анонимен потребител

Калата

Неутрално
  • 8
  • 19:44
  • 02 ное, 2009

Колкото се срещна Русия с ядрения арсенал на НАТО в Грузия / при все, че щабните офицери се обучаваха и обучават от НАТО, а и трофей бяха заловени / - толкова ще срещне и в Косово.......
Тя работа е ясна там - предстоят промени отново , ами за какво ще се договорят големите - това е въпросът.
Да не би гугутки да отглеждат руснаците в базата в НИШ ?
Българите нямаме интерес от Сърбия в ЕС . Макар ,че вече май е спазарено.

Оценка
-1 +6
 
Анонимен потребител

Пинокио

Неутрално
  • 9
  • 19:46
  • 02 ное, 2009

Пътят за ЕС минава през НАТО!
Като направят оше някоя руска база в Сърбия ще видят ЕС през крив макарон.
И те си го знаят много добре, а казаното от Тадич е само изцепка-пробен балон.

Оценка
-3 +6
 
Анонимен потребител

Югозомби

Весело
  • 10
  • 19:50
  • 02 ное, 2009

Калата, Грузия не е член на НАТО, нито попада в пространството на пряк интерес на ЕС, разликата е много съществена. Също така действиятга на Русия в Грузия бяха доста ограничени - тя си върна контрола над Южна Осетия и разшири зоната на контрол над цялата територия на Абхазия, но... се изтегли от Гори и не посмя да влезе в столицата Тбилиси, като Грузия с изключение на отцепническите й автономни области си остана непоклатимо извън сферата на руско влияние. Може да се каже, че след авантюрата на Грузия Русия просто възстанови предвоенното статукво. Поради това сравнението ти е неадекватно.

Оценка
-3 +3
 
Анонимен потребител

Микеле

Неутрално
  • 11
  • 19:54
  • 02 ное, 2009

Питайте Наакшвили за ядрения арсенал на НАТО - щото и той се дуеше , ама накрая лапна врътовръзката , та да благодари на Берлускони - най-големия приятел на Путни, че италианеца го спаси. Както беше цитиран Путин в медиите при обаждането на Берлускони с молба да спре настъплението към Тбилиси - бил е готов " да го обеси за топките" / цитат/ .
Тези не си поплюват....
Нещо ще стане пак отново в региона, но няма да засегне българите. Още повече Русия вече държи надр 51 % от " Сръбска нафта ", и тотален контрол над газопреносната мережа.

Оценка
-3 +5
 
Анонимен потребител

Югозомби

Весело
  • 12
  • 19:55
  • 02 ное, 2009

Относно българския интерес от руско военно присъствие в Сърбия. Колкото и да е странно на пръв поглед, то може да има и плюсове за България. Руската база в Ниш, естествено, ще е символична и би могла да има най-вече разузнавателни функции. Сърбия е твърде малка (77,474 квадратни километра), много отдалечена от Русия и в обкръжение на НАТО и ЕС, за да бъде истински руски плацдарм. Голям руски контингент в нея в случай на криза ще бъде обречен на изолация. Политическите последствия от съществуването на руска военна база ще са по-важни от чисто военните. Вследствие на всичко това България като най-близка до Ниш натовска страна вероятно ще повиши значението си за алианса и военно, и разузнавателно - като територия за контрол и противодействие на руските сили в Сърбия. Освен това бъдещо отдалечаване на Сърбия от ЕС може да значи и отдалечаване на Сърбия от Македония, ползата за България от което е несъмнена.

Оценка
-3 +5
 
Преглед на профил

Анонимен

Рейтинг: 0 Весело
  • 13
  • 20:12
  • 02 ное, 2009

Къде ще ходят сърбите освен в НАТО и ЕС?В такива случаи нашите шопи казват:"Както и да се вратиш г... ти все че е отзади"Същото важи и за Русия макар и в по-далечен план и по всяка вероятност не в днешните граници.

Оценка
-3 +1
 
Анонимен потребител

Югозомби

Весело
  • 14
  • 20:15
  • 02 ное, 2009

№13, добрите момчета отиват в рая, а лошите момчета си искат... Така е и със Сърбия, която вече почти по навик играе ролята на лошото момче на Балканите.

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

Цецо

Рейтинг: 2072 Весело
  • 15
  • 20:22
  • 02 ное, 2009

До коментар [#8] от "Калата ":

Прав си. Чакат се промени. Ама не от тия дето сънуват червените чугуни у нас. Нито тия от розовите сънища на путя. Както няма да има и военен персонал в Сърбия, ама айде. Не че ми пука. Понеже съм фен на сърбите и рашките нямам и против. Таман сърбите скоро няма да видят ЕС. Не, че това е от особена файда за нас, но пусто чувство за историческа справедливост.

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

Цецо

Рейтинг: 2072 Неутрално
  • 16
  • 20:24
  • 02 ное, 2009

До коментар [#12] от "Югозомби":

Всъщност Русия няма истинска, боеспособна армия. За флот да не говорим. Путьо само се дуе за вътрешна употреба. Като иска да си плаща негова работа.

Оценка
-3 +3
 
Анонимен потребител

за революция

Неутрално
  • 17
  • 20:25
  • 02 ное, 2009

Подкрепям членството на Сърбия в НАТО и ЕС. Политиците се опитват да поставят граници между държавите, но това са политици на миналото. ЕС премахва границите и дава повече възможности на хората. Иска ми се час по-скоро Сърбия да влезе в ЕС. Разбира се ще трябва да извървят пътя до членството. Едно от най-важните неща по пътя е добросъседството. Пожелавам успех на сърбите.

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

Цецо

Рейтинг: 2072 Неутрално
  • 18
  • 20:26
  • 02 ное, 2009

До коментар [#14] от "Югозомби":

Само дето в реалния свят тия дето се дуят наляво, надясно (лошите момчета) отиват на майната си. Особено ако са малки.

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

Forrest Gump

Рейтинг: 837 Неутрално
  • 19
  • 20:29
  • 02 ное, 2009

нали са много близки с Русия. да подадат молба за членство в ОНД тогава. от руски подлоги и още един троянски кон в ЕС няма нужда.

Истината ни прави свободни.

Оценка
-2 +4
 
Анонимен потребител

Югозомби

Неутрално
  • 20
  • 20:36
  • 02 ное, 2009

Цецо, в Сърбия няма нито една влиятелна политическа сила, която подкрепя членство в НАТО и води пропаганда в такъв дух. Съотношението между проевропейските и проруските настроения не е съвсем ясно, но не трябва да се забравя, че проруската националистическа Сръбска радикална партия има 57 депутата, Сръбската прогресивна партия на националиста Томислав Николич 21, хладната към евроинтеграцията партия на Кощуница също 21, а гравитиращите около бившите комунисти от Сръбската социалистическа партия на Милошевич - 11 от общо 250. Във всеки случай проевропейските сили нямат осезаем превес, а проруските не са маргинализирани.

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

Цецо

Рейтинг: 2072 Неутрално
  • 21
  • 20:42
  • 02 ное, 2009

До коментар [#20] от "Югозомби":

Мерси за инфото. Честно казано тяхната вътрешна политика много не ме вълнува. не, че е много мъдро предвид, че са ни съседи. Лично аз не мисля, че в близките доста години имат шанс за съюза. А на тях ще им трябва вероятно поне едно поколение за да преглътнат загубата на сърбославия.

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

222

Неутрално
  • 22
  • 21:20
  • 02 ное, 2009

Бази М Ч С -това не са военни бази

Това са бази за помощ при природни бедствия

Оценка
-2
 
Анонимен потребител

Югозомби

Весело
  • 23
  • 21:27
  • 02 ное, 2009

222, а пък агентите от българския Комитет за държавна сигурност (популярен като ДС) преди 1989 година в чужбина са били под прикритие например на... Комитета по култура. Цивилни изкуствоведи, както гласеше тогава шегата.

Оценка
-1 +3
 
Анонимен потребител

ААААААААА

Весело
  • 24
  • 21:37
  • 02 ное, 2009

До коментар [#22] от "222":
Ти си неспасяем

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

kiro

Неутрално
  • 25
  • 21:44
  • 02 ное, 2009

Мом4ета, сарбите копнеиат да бозаиат от две цицки, като при Тито.Е това са им и принципите и братството...!

Оценка
-1 +4
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.