Регистрация

Спалнята на ябълките

От Илиян Любомиров, Спас Ц. Спасов
ПРОЕКТИТЕПървият проект на ЕТ "Ида-И - Иван Димов" – с. Александрово, общ. Поморие, финансиран с евросредства, е по програма САПАРД  и е изпълнен през май 2005 г. В резултат на реализацията му са създадени 60 дка овощни градини.Поредният проект на фирмата - "Строителство и реконструкция на стопанска постройка за съхранение на плодове, доставка на машини, оборудване и съоръжения за хладилни инсталации, сортираща линия, трактори и земеделска техника", е на стойност 2.018 млн. лв. Размеръ ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

9 коментара
 
Преглед на профил

Böse plumpschi/ w ban do 06.01

Рейтинг: 667 Неутрално
  • 1
  • 10:20
  • 11 ное, 2011

Не знам дали това е признак за поумняването на т.нар. бизнес в България. Все пак само с хотели и алъш-вериш индустрия не се прави. Дано най-сетне хората си спомнят, че България е уви, все още позната със земеделските си стоки на запад, а не хотелите. Надявам се да е наистина успешен проект, а не поредното източване на пари от Еврофондовете.

Между другото, снимка 2 ми напомни студентските бригади...

Оценка
-1 +9
 
Преглед на профил

stedim

Рейтинг: 1433 Неутрално
  • 2
  • 12:39
  • 11 ное, 2011

Дано да има повече такива хора, които също дано бъдат подкрепяни от държавата. Пожелавам им успешна работа и добра възвръщаемост на средствата. И дано някой престъпник не им завиди.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

kikoleppard

Рейтинг: 89 Неутрално
  • 3
  • 18:10
  • 09 фев, 2012

Бях в градината точно, защото ми я нахвалиха като най-доброто в България, както и да коментирам платформата за беритба на ябълки.

Ще си замълча, че вече познавам някои от хората в статията, но не всичко, което блести е злато.

Погледнете на статията като реклама. Общо взето ми прави впечатление, че по всички сайтове текстовете са подобни. Всеки е най-добрият, екипът е от млади специалисти, за хората се правят нещата и т.н.

Иначе съм съгласен, че с мерак правят градината и дано да удържат фронта.

Иначе съм скептик относно човешкия фактор във всички овощни градини. Подценяват възможностите на хората, заплащането им и най-важното постоянното повишаване или придобиване на квалификация.

Успех в начинанието.

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

nadiad

Рейтинг: 16 Неутрално
  • 4
  • 15:23
  • 10 апр, 2012

kikoleppard За мен всичко което сте написали е плод на леко завиждане което е разбираемо не всеки може да направи нещо от нищо. За жалост българите сме такъв народ гледаме чуждата чиния и когато видим че някой е постигнал нещо,а ние не можем и почваме с критиките.
Иван Димов и Петър Дионисов са хора с акъл на които им се отдава тази работа. С годините те са се доказали и съхранили продукта си гледайки всичко да е по посочения стандарт и колкото се може по-съвременно ( машини и т.н. ) .
Трябва да се радваме че има такива хора като тях,защото лично на мен ми писнало да ям италианските безвкусни ябълки.
Относно градината ( имам предвид абсолютно всичко в нея ) е една от най-красивите и добри градини в БЪЛГАРИЯ !!!!!

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

kikoleppard

Рейтинг: 89 Неутрално
  • 5
  • 00:06
  • 12 апр, 2012

До коментар [#4] от "nadiad":

Абе вие що ме дразните?
Ами цялата статия е написана в типичния рекламен стил, който витае из медиите.

И двамата цитирани "ХАЛ ХАБЕР" си нямат на представа от овощарство, но ако прочетеш внимателно коментара ми АЗ ГИ ХВАЛЯ ЗА МЕРАКА ИМ.

Има и други подобни собственици на градини като тях и всичките правят една и съща грешка.

НЯМАТ СПЕЦИАЛИСТ ОВОЩАР, КОЙТО ДА Е В ЧАС С РЗ, ТОРЕНЕ, РЕЗИТБА и други агротехнически мероприятия, които да са характерни за типа градина.

Понаучили са 'ТУЙ-ОНУЙ", но това не е достатъчно.

Обърна ли внимание кой е консултанта им овощар - Сава Табаков. Ами този господин е най-добрият, НО ТЪРГОВЕЦ на посадъчен материал. Обърни внимание на ТЪРГОВЕЦ.

Димов определено подценява факта, че трябва да дойдат добри специалисти овощари - с практически и чуждестранен опит. Ако я карат така с резитбата си, ще имат сериозни проблеми до 2-3 години. Има си неща, които трябва да се научат или да се отиде на обмен на опит. Ами само като видях ножицата на агронома и ми стана смешно. Не стават така тия работи!

С най-добри чувства, но като се занимаваш професионално не става само с добри намерения и само да разчиташ на новите технологии, препарати, торове и т.н. ИСКА СИ РЪЧИЧКА и да се знае как.

Нарочно отидох в градината им, защото сума ти хора ми ги нахвалиха. Пак ли да се повтарям излишно? Аз не повярвах, че са толкова перфектни. Ами на агронома като му зададохме няколко въпроса за ябълките и защо по този начин са ги оставили и ми стана ясно. Човекът определено се смути от нас.

Пак ще повторя, не им завиждам изобщо. И базата им не е най-добрата. Има друга по-добра.

Ако толкова си вещ прати ми едно лично съобщение, за да се уговорим и да ти покажа аз на теб същия тип градина, само че още по-подредена И ДА ТИ ЗАТВОРЯ УСТАТА.

Предходния ми коментар го написах поради причината, че се подразних от поредното ГРЪМКО И ХВАЛЕБСТВЕНО СЛОВО.

Знаеш ли колко хубави градини има из България като ги гледам извън оградата, но като влезна вътре и виждам къде е спестявано или къде просто хората не разбират или не могат?

Не казвам, че аз знам всичко, но и като ви чета коментара за ИТАЛИАНСКИТЕ БЕЗВКУСНИ ЯБЪЛКИ правя извод, че и вие сте от така наречените заблудени потребители.

Последния ти коментар си е направо обида, същото като да твърдиш, че италианците не знаят как да правят ПИЦА.

Най-добрият европейски производител на ябълки е ИТАЛИЯ и особено зоната на Трентино/Алто Адидже?

Относно ябълките в областта, която ти цитирах имат най-подходящите условия за производството им. Ние в Б-я да се насерем не можем да ги бием по качество и стандартизация.


Най-вкусните плодове, които съм ял - праскови, киви, ябълки, кайсии, круши, сливи е всичко произведено в Италия.

Просто тази нация РАБОТИ и знае как да РАБОТИ в сферата на овощарстовото и хранително-вкусовата промишленост. Не случайно европейската централа по хранително-вкусова промишленост е в Парма.

Ако имаш смелост прати ми ЛС, да се срещнем да побъбрим и да видим тогава "кой кум, кой сват"

Този път аз ще ти цъкна един минус, за КЛИШИРАНИЯ коментар за безвкусната вносна продукция.

Просто като не разбирате достатъчно какво ми коментирате?

И запомнете" ВИНАГИ ИМА ПО-ДОБРИ". На Димов и хладилника му не е най-добрият, както и манипулационната. Само, че е успял да хване представителството на най-добрата италианска фирма за специализирана агротехника - ХЕРМЕС. Мен италианците ме препратиха към него. Откъде да знам, че имали български представител в лицето на Димов и са му дали екслузивното представителство. В това няма нищо лошо, даже ме изненада приятно, че някой българин се е сетил да използва такива машини. Отново мога да ги похваля за това.
Накрая пак с доброто, дано да удържат фронта. Иска си работа и развитие.


 
Преглед на профил

nadiad

Рейтинг: 16 Неутрално
  • 6
  • 12:31
  • 12 апр, 2012

случаино вие да не сте конкурент ( с тази рекламация) нещо ме навежда към тази мисъл,а и предполагам всички прочели коментарите Ви.няма лошо но сам казахте че много хора са ви я похвалили а странното е че точно вие не сте я харесали ,че и още по-лично става критикувате хората свързани с нея хммммм конкуренция,конкуренция на какво си способна ( шегувам се) но още по странно виждаде статията точно за тази градина и почвате с критичните коментари ) .стига сме разваляли хувата статия на оценилите труда и профисионализама на тези хора,това че не я харесвате си е ваш проблем.

 
Преглед на профил

kikoleppard

Рейтинг: 89 Неутрално
  • 7
  • 23:40
  • 12 апр, 2012

До коментар [#6] от "nadiad":

Явно не четете внимателно.

Омръзна ми да повтарям, че не критикувам начинанието на Димов, а че статията е представена като реклама.

Много хора ми я похвалиха градината, но това е същото като да ми похвалят един спортен автомобил. Всички ще сме възхитени, но само един професионален пилот ще може да усети колко струва наистина този автомобил.

Основната ми критика е към този хвалебствен патос, който се употребява в статията.

Моя познат ми ги похвали също, че Димов не падал под 2 лв. продажна цена на крушата? Като посетих градината, ами те крушите току-що насадени и все още не са се сблъскали с изненадите при отглеждането на този вид.

Произвели са плодове през първа година, но няколко тона. Ами няколко тона се продават сравнително лесно и можеш да си позволиш да държиш цена.

Пак ще се върна на хвалбите. Ами и аз мога да ви разкажа за една борса, където продаваме на уникално високи цени. За ден продаваме десетки тонове и минимум левче печалба за килограм. Знаете ли къде е тази борса?

В местната кръчма или ресторант. Там на масата, ако знаете какви цени вадим и как всичко си продаваме.

МОЯТА КРИТИКА Е ДА СМЕ ПО-РЕАЛНИ, защото ми е омръзнало само хвалебствия да срещам по масмедиите. В този дух какъв ще ви е коментарът ако прочетете следната статия:

http://www.marica.bg/show.php?id=58364
Аз след прочита й бих казал, че конкретния човек е най-добрия специалист в Б-я и е много по-напред от Димов. Той е над всички останали, ние не можем да се приравняваме с него. Ако искате мога и за него да ви кажа каква е истинската реалност

Накрая да отговоря дали сме конкуренти:

Принципно да, но фактически не, тъй като работим в различни области на Б-я, освен това четете надолу:

Ами при годишно производство в Б-я на около 35-40 хил. тона ябълки за каква конкуренция говорим? А потреблението е можи бо двойно, че и тройно.

Градината на Димов има капацитет от максимум 1000 тона. Той е силен по Южното Черноморие, тъй като май няма други като него. Доколкото знам, увеличава площите, което е добре.

Ако смятате правилно, се вижда, че в Б-я все още има неразработена ниша за производство на ябълки.

Освен това, ви го казвам директно: Задайте въпрос на Дионисиев дали е завършил овощарство, не че е задължително? Дали е обучен или обменял опит в чужбина? А ако са викали за по ден-два чужденци в градината за консултация, няма да стане работата. Има голяма разлика в последните две неща.

Питайте и двамата откъде черпят опита и ще ви кажат Италия.
В тази страна е истината, но като любопитен факт относно производството на интензивни ябълки италианците преди 40г. всичко са копирали от американците. Иначе в Европа няма кой да ги бие по качество, защото частицата предимство им го дават уникалните природни условия в Северна Италия.

Накрая да завърша, аз не си хваля способностите, а признавам, че постоянно се уча и продължавам да ЧЕТА

Със задраве!


 
Преглед на профил

nadiad

Рейтинг: 16 Неутрално
  • 8
  • 18:02
  • 19 апр, 2012

радвам се за вас че се интересувате и четете браво . относно Петър Дионисов е инж.агроном бил е председател,началник и в същото време е отглеждал овошки ( и продалжава) вече 15 години.даа имал е възможността да се обогатява в чужбина и е много интелигентен и разбран човек. от всичко написано от вас подразбирам че се занимавате с отглеждането на овошки ??? а това още повече ми затварждава заключенията.
не желая повече да се правят коментари в лицето на агроном Петър Дионисов и Ви моля за това.усешно развитие на вас и начинанията ВИ .

Оценка
+1
 
Преглед на профил

kikoleppard

Рейтинг: 89 Весело
  • 9
  • 22:54
  • 19 апр, 2012


До коментар [#8] от "nadiad":

Ха, ха !!!

от всичко написано от вас подразбирам че се занимавате с отглеждането на овошки ???

Е, то изобщо не си пролича от думите ми. Аз да се занимавам с овошки? Неее, няма такова нещо

Едно съм се убедил. Приказва се много, а истинските работари са малко.

Питайте го Дионисиев за хората от Пловдив, с които обсъждаха резитбата на Рубин Фуджи, Гала и защо Димов изкорени Ревената, която му бе пробутана от Сава Табаков като "Мерцедеса" на ябълките. Освен платформата им за бране хвърлихме едно око на ябълките дано се е вслушал в съветите ни и тази зима да е направил качествена резитба.

Иначе аз бях ония, младия.

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

За проекта на "Икономедиа" АД
Този проект е финансиран от Европейския съюз - Генерална дирекция „Земеделие и развитие на селските райони“ на Европейската комисия, по договор № AGRI.2011-0101. Целта му е да представи успешни земеделски практики, реализирани с подкрепата на европейските фондове и в частност чрез Програмата за развитие на селските райони (ПРСР).

Ще бъдат представени 24 проекта на фермери и фирми, като извадката не претендира за представителност и изчерпателност на видовете дейности, финансирани по ПРСР.

Опитали сме се да опишем предимно по-малки проекти, доколкото една от основните идеи на Програмата за развитие на селските райони е да подпомага дребните и средните агропредприемачи.

С неоценимата помощ на Международната природозащитна организация WWF в България сме се стремили да изберем и разкажем за добри практики, които подпомагат устойчивото развитие и щадят околната среда.

Със сигурност има и други проекти, които са успешни и интересни. При евентуална последваща възможност кръгът на представяните успешни бизнес истории може да бъде разширен.

Стремим се да погледнем преди всичко от позитивната страна и да представим добри примери и възможности. Не си правим илюзии, че при прилагането на ПРСР няма проблеми или че те драстично са намалели в последните месеци, нито пък, че ще изчезнат след ден или два. Но ни се иска да вярваме, че с показването на успешни практики ще инжектираме дори и у предубедените доза оптимизъм и увереност, че добрите и печеливши агропроекти се случват тук и сега. И че европейското финансиране е възможност, която въпреки всички трудности си струва да бъде използвана.

Отговорността за съдържанието е изцяло на "Икономедиа" АД. Европейската комисия не носи отговорност за публикуваната информация и за нейното използване.
Еврофинансиране
Намерете подкрепа за вашите идеи в рубрика "Еврофинансиране"