Петър Диков: Надминахме американците по брой коли

Петър Диков

© Мария Съботинова, СГ/ИИ

Петър Диков



В София на 1000 души се падат 520 автомобила, пресметна главният архитект Петър Диков, и добави, че в Съединените американски щати на 1000 души имало 500 коли. "Куриозното е, че ние в това отношение надминахме американците, може би в единствената област, в която сме ги задминали", обобщи той пред студенти по архитектура на лекция на тема "Съвременност и развитие на София: градско развитие" в Нов български университет в четвъртък.


По спомените му от началото на неговата кариера в столицата на 1000 души са се падали 138 автомобила. "По тогавашните норми ние правихме градоустройствени проекти при статистики на моторизация, че на 1000 души са се падали 220 автомобила. В момента наличното състояние на София е 520 автомобила на 1000 души, а преди 35 години в Щатите статистиките са показвали, че при тях моторизацията е била 500 автомобила на 1000, каквато е и сега", уточни Диков. Той нареди този факт сред постиженията на столицата.


"Мисля, че София е най-бързо развиващият се европейски град", каза още главният архитект. Петър Диков изрази своята радост от приключването на ремонтните дейности на Лъвов мост, защото вече не чува по радиото в емисиите за трафика в столицата да се споменава за затруднено движение на автомобилите в наскоро ремонтирания мост. Архитектът трябва да бъде и политик допълни още той, защото част от трудовите характеристики на кадрите в тази сфера е да убеждават другите в правотата си.


Ремонтът на пешеходната зона "Витошка" се очаква да приключи до пролетта, а околовръстният пръстен -след 4 години, смята Диков. Според него следващата пешеходна зона трябва да бъде пазарната улица "Граф Игнатиев" по цялата си дължина и категорично заяви, че трамвайната линия там ще бъде запазена, защото е една от ключовите в града.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Половината провинция си регистрират колите в София.

  2. 2 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Въппреки очевидния ръст на автомобилите, споменатите 520/1000 автомобили ме съмняват. По простата причина, че вероятно говори за регистрирани автомобили. За фирмите това става според седалището по регистрация. Така че има много фирми със софийска регистрация, а автомобилите са им из цялата страна. Освен това и почти всички лизингови и рентакар фирми също са със софийска регистрация.

    @)----,--'--
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2694 Неутрално

    Айде свършвайте с витошка, че плочките около ЦУМ ги изми дъжда и трябва да се прави нов обект.

  4. 4 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    Вместо да ограничат, Диков и кметицата се чудят как да улеснят наплива на коли.Градът е за хората ,а не за колите.

  5. 5 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 753 Любопитно

    А по паркинги надминахме ли ги?

    Колко нови паркинга има в София, откакто г-н Диков пое функцията си?

  6. 6 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Ох няма да се учудя ако Диков смята и ремаркетата със софийска регистрация....

  7. 7 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 671 Весело

    Това е без колите на селяните, нали ? С тях стават 1000/1000 !

  8. 8 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 657 Неутрално

    А по изхвърлени на улиците таралясници сме водещи в галактиката.

  9. 9 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 789 Неутрално

    "че в Съединените американски щати на 1000 души имало 500 коли"
    За кои съединени щати става дума?

  10. 10 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    Ех, къде е сега Тодор Колев, светла му памет, да се зарадва.

    Лицемеркел акбар!
  11. 11 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2527 Неутрално

    До коментар [#2] от "MyTwoCents":

    В същото време виждаме поне 20% автомобили с регистрация в провинцията, които са постоянно в града, включително заради по ниските данъци, гражданска застраховка и т.н.
    В този смисъл, мисля че цифрите са горе-долу там.

  12. 12 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    а ти надмина по рушвети
    доста ора. и продължаваш
    със нищо не казващите
    алабалистики. нямаш
    нито идеи, нито стратегии
    за постигането им. само
    обслужване на олигарси.

  13. 13 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Колите без технически преглед нямат място на улицата.

  14. 14 Профил на крайно-десен лузър
    крайно-десен лузър
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#1:"dissident"]Половината провинция си регистрират колите в София.[/quote]
    По-голяма глупост не бях чел. Колите се регистрират по постоянен адрес. Излиза, че половината провинция дефакто са с постоянен адрес в София, т.е. са софиянци?

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  15. 15 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#2] от "MyTwoCents":

    Прав си има изкривяване на данните, но има и много коли регистрирани в провинцията , а се карат в София , което компенсира изкривяването в статистиката, отделно има десетки хиляди коли от провинцията собствениците им не живеят София, пътуват по работа и бизнес дела, тези коли не влизат в статистиката , но се движат из София.

  16. 16 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 403 Любопитно

    "Как ще ги стигнем Хамериканците!?"-цитат.

  17. 17 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3215 Неутрално

    [quote#1:"dissident"]Половината провинция си регистрират колите в София. [/quote]
    Бих те опонирал, но в София не е много безопасно да караш автомобил с провинциална регистрация. Бедна ти е фантазията как ги дебнат куките след 22ч.

  18. 18 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 293 Неутрално

    До коментар [#14] от "pedro":

    Да, точно така е. Половината провинция вече са софиянци.

  19. 19 Профил на hpv41513460
    hpv41513460
    Рейтинг: 393 Неутрално

    "Качило се всеко на кола и писка". Тенекета, тенекета - няма къде да се ходи вече. Голямата част от тенекетата даже не е и в движение, а и никой нищо не прави за това. Лепят им по някаква лепенка от време на време, тенекето се премества 20 метра по-нататък и всичко продължава. Това е част от социалната политика на нашето общество. Всеки трябва да има право да има тенеке.

  20. 20 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 412 Неутрално

    Когато цялостната ти визия за развитие на един град е изцяло в полза на хората с коли, тогава и идва очаквания резултат. Хората са стимулирани да си купуват кола и я предпочитат пред градския транспорт или колоезденето, защото придвижването с автомобил е много по-бързо (изключвам метрото) от ползването на градски транспорт. Освен това данъка на колата е нисък, можеш да си паркираш където си искаш при това безплатно и несанкционирано. Строят се естакади, кръгови движения, но не и бус ленти. Резултата е виден - задръствания, мръсен въздух (пълни клиники с деца болни от астма), разбити тротоари, градска среда напомняща Бейрут след войната, огромни кални полета заети от паркирали коли, разнасяне на мръсотия и невъобразим шум от автомобили. Абе направо си цъфтим в такава градска среда, а въпросния господин на снимката не го виждам, ама никак не го виждам...

  21. 21 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Пешо Дикенс сигурно иска да каже, че трябва да си напрайми улиците широки като в Щатите... та да има повече място ако не за пикапи, то поне за барутарници и мазета с външно изложение по тях! Да илядиш, чедо, няма що...

    [quote#0:"статията"]...следващата пешеходна зона трябва да бъде пазарната улица "Граф Игнатиев" по цялата си дължина... трамвайната линия там ще бъде запазена, защото е една от ключовите в града...[/quote]
    Като зачекнахме темата - кво стана с ония автоматични сгъваеми колчета, дето трябваше да възспират "конскисилиходците" да не "шпорят квадригите си" си в участъка между Раковска и Солунска? Пак ли от тях ще слагаме, или тоя път - с минно поле и пътечки с жълта боя между мините?...

  22. 22 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Отново неадекватни изказвания. Бройката регистрирани автомобили със софийска регистрация е сигурно два пъти по-голяма от броя на автомобилите, които са по улиците на София.
    А колкото до Лъвов мост - там сериозни задръствания и без това нямаше. Нищо съществено не се е променило, освен реализацията на поредния ПР проект. По-приятно за преминаване, но без да се решават истинските проблеми в района, например пробива към централните гари и кръстовището на Сточна гара. А минаването по Мария Луиза става със същата скорост, да не кажа, че е дори по-бавно отпреди заради двата светофара, които тотално обезсмислят кръговото.
    И къде са размишленията за велосипедите? Кога унищожената от СО велоялея по бул. "Витоша" ще бъде възстановена?

  23. 23 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1074 Любопитно

    Неприятно лице с много легенди и много лощи истини зад гърба си.

  24. 24 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3221 Неутрално

    Ако сме надминали мириканците някой щеше да в панделата заради безразборното строителство на Бойко и Мафинаски!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  25. 25 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    С какво е доказал ,че трябва да му се вярва , г-н Диков??

  26. 26 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Мисля, че София е най-бързо развиващият се европейски град....

    Нямаше да е лошо ако е вярно, но не е..........................

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  27. 27 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Според мен са повече от 520/1000. Имам познато семейство, в което 4 шофьори имат 5 превозни средства. Които разбира се стоят на улицата, а единственият им гараж е даден под наем.

  28. 28 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    Така е като избирате на ръководни постове такива празнодумни шарлатани и ще живеете в джунгла. Тоя вместо да си гледа работата, само гледа каква далавера да скрои, а иначе софиянци им разправят басни и те простите верват.

  29. 29 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    ми като няма велоалеи...

    бтв не разбрах, ДикоФФФ нещо се хвали с тази статистика ли ???

  30. 30 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#1] от "dissident":

    Няма логика селянин да си регистрира колата в града защото ще плаща по високи данъци.
    Но то в България нищо не е логично.

  31. 31 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Как може да се сравнява една столица с цяла държава?
    Майкоооо и тоя изнася лекции.

  32. 32 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#26] от "mtmvb":

    Прочети внимателно сравнението.

  33. 33 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    И'ам една стара бракма и ще я закарам у софето. Да си стои там, таман ще 'оди на пейзажо.

  34. 34 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    До коментар [#28] от "sqrt":

    ми тоя го назначи каратиста, когато
    беше кмет. некомпетентен лапач.

  35. 35 Профил на Щ
    Щ
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Че се случват и положителни неща напоследък в София е факт, ОБАЧЕ... Диков има огромна вина за сегашното положение с трафика и паркирането, застрояването на зелените площи и безумните абсурди в "елитните" квартали, където улиците са без асвалт... понякога и без канализация.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  36. 36 Профил на boris_ivanov
    boris_ivanov
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Кое точно е за хвалене? Може би обяснението е, че общественият транспорт е толкова лош, че повечето избират да се движат с кола. Повече задръствания, повече замърсяване, претоварени с паркирали коли улици, по-малко място за пешеходците.

  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8917 Неутрално

    А по мръсен въздух,как сме.

  38. 38 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 734 Неутрално

    [quote#30:"l_i_k_a_t_a"]Няма логика селянин да си регистрира колата в града защото ще плаща по високи данъци.
    Но то в България нищо не е логично. [/quote]

    Освен ако не е взета на лизинг и тогава 4 години я кара със софийска регистрация.

    @)----,--'--
  39. 39 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 734 Любопитно

    [quote#15:"Harvey Specter"]но има и много коли регистрирани в провинцията , а се карат в София , което компенсира изкривяването в статистиката, отделно има десетки хиляди коли от провинцията собствениците им не живеят София, пътуват по работа и бизнес дела, тези коли не влизат в статистиката , но се движат из София. [/quote]

    Така е, и не е така. Не мисля, че го компенсира напълно. Ще дам личен пример. От 8 години вече не съм софиянец, изнесох се на село (в София май останаха само селяните (-: ). Всеки ден пътувам на работа в София със служебен автомобил със софийска регистрация.

    Личният ми е със София-област и жена ми като идва в града го оставя на паркинга на Цариградско и взима метрото. Понякога влиза и в града и си плаща синя зона. Така че решението за метростанция и паркинг на Интерекспо беше много правилно.

    Единственият вариант да се накарат хората да слязат от автомобилите е метро, качествен градски транспорт и оскъпяване притежанието/ползването на автомобил в града. Велоалеите ги оставям второстепенни, защото климата и чистотата на улиците не са ни много подходящи. Иначе какъв е проблемът вместо велосипеди да се карат скутери, може и електрически – за тях не са необходими велоалеи, а облекчават движението и намаляват замърсяването.

    Някой видял ли е паркоместа за безплатно паркиране в синя/зелена зона за двуколесни МПС? Нещо, което на Запад е много разпространено.

    @)----,--'--
  40. 40 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 734 Любопитно

    [quote#39:"MyTwoCents"]оскъпяване притежанието/ползването на автомобил в града.[/quote]

    Една малка скоба по този въпрос с пример Испания. Според нашия ППЗДП чл.98 ал.(2) т.2 не може да се паркира на улицата пред гараж. В Испания за това собственикът на гаража трябва да плати общинска такса и тогава му слагат маркировката и една хубава табела „Паркирането забранено“ и номера на разрешителното.

    Като се замислите има логика, защото никой не ти е длъжен да лишава улицата от (платено) паркомясто само защото си решил да си построиш гараж.

    @)----,--'--
  41. 41 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Ха-ха това първо не е вярно и второ в САЩ за ВСЯКА 10 етажна сграда трябва да има 5 етажен паркинг - закон.

  42. 42 Профил на Николай Ванчев
    Николай Ванчев
    Рейтинг: 226 Весело

    Разбира се, че ще ги надминем. София е град проектиран и подкрепящ автобилния транспорт, а не градския или пешеходния. Всичко това е следствие от решения на г-н. Диков, какво ми се учудва

  43. 43 Профил на Elan Morin
    Elan Morin
    Рейтинг: 700 Неутрално

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_vehicles_per_capita

    Изобщо не сме надминали американците по брой коли.

    А ако искате да намалеят, начина не е да се строят нови пътни възли като този на Лъвов мост, а точно обратното -- София трябва да се направи максимално неудобна за автомобили, за да се реши проблема.

  44. 44 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 986 Весело

    До коментар [#41] от "dutch":
    Не така , там колкото е офис сградата, толкова е и многоетажния паркинг, често в една архитектура, само по липсата на прозорци се познава, че това е паркинг...
    А у нас малоумни главни архитекти на общини и райони дадоха безобразни разрешения за строителство, срещу съответния подкуп , презастроиха се полите на Витоша и инженерната инфраструктура не издържа вече..
    София скоро ще трябва да бъде напусната от жителите и защото няма да става за живот изобщо....Ако не е метрото си прилича повече на талибанско свърталище, отколкото на европейски град

  45. 45 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 970 Неутрално
  46. 46 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Що така не видЕх да е казал Диков по колко квадратни метра паркинг се пада на чиляк, или автомобил, а също и по колко чиляка на квадратен километър живеят средно в София?
    Защото София не е "най-бързо развиващият се европейски град", ами е "най-бързо ЗАДРЪСТВАЩИЯТ СЕ европейски град".

    Няма да се заяждам и да питам колко подземни паркинга е построила общината, например....

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  47. 47 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 548 Неутрално

    А по брой каруци на кое място сме архитект ДикOFF?

  48. 48 Профил на oanes
    oanes
    Рейтинг: 233 Неутрално

    А ти Диков ги подмина по милиони.

  49. 49 Профил на ouzo11
    ouzo11
    Рейтинг: 230 Неутрално

    За статистиката. Това е от worldbank.

    http://data.worldbank.org/indicator/IS.VEH.NVEH.P3

    В САЩ за 2010 са 782, а за 2011 са 786. Писна ми да си измисляме и манипулираме статистики.

  50. 50 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Задминахме американците по коли, ти да видиш.

  51. 51 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#2] от "MyTwoCents":

    Но пък и има много хора, които живеят и или работят в София, но колите им са регистрирани по родните им места.
    Много са колите по улиците, не ми е нужно Диков да ми го каже.

  52. 52 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 788 Весело

    [quote#5:"forza"]Колко нови паркинга има в София, откакто г-н Диков пое функцията си?[/quote]
    Има поне нови 3 (ТРИ) паркинга на станциите на метрото. И са на 2/3 до 3/4 празни. Както е полупразен и паркинга пред Булбанк и още поне 10 частни паркинга. Защото Ганьо предпочита градинката или тротоара пред това да плати 5-6 лв. за паркинг.
    Има и друго - от къде накъде Диков/Общината ще дава обществени пари да строи паркинги вм. паркове, например. Който има кола, да си решава въпроса с паркирането, що аз ще му плащам за строежа, а той после пак ще паркира напреки пред входа ми, та да му бърша калта?

    Поздрави
  53. 53 Профил на Калибър-опит за четене фиаското на ДНЕВНИК
    Калибър-опит за четене фиаското на ДНЕВНИК
    Рейтинг: 1275 Любопитно

    Да се добяват в бройката и каруците с по една и две конски сили...

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах