И според Сметната палата цената на билета за софийския транспорт е определена "на око"

© Георги Кожухаров



Цената на билета за еднократно пътуване в градския транспорт в София е повишена с 60%, без да са посочени механизмът за определянето й, анализ на ефектите, като има и съмнения за противоречие с правилата за образуване цената на превозните документи за масов градски транспорт на Столичната община. Това е един от изводите в одита на Сметната палата, която е направила проверка на финансовото управление на Центъра за градска мобилност за периода януари 2014 - юни 2016 г.


Одитът на Сметната палата започна миналата година, след като по искане на кметът на София Йорданка Фандъкова цялото ръководство на "Център за градска мобилност" подаде оставки заедно с зам.-кмета по траснпорта Любомир Христов.


Проверката е открила множество проблеми и нарушения при управлението на общинското дружество. Констатирани са нарушения при провеждането на обществени поръчки и сключването на договори, несъответствия при финансовите отчети, проблеми при събирането на таксите от платените зони за паркиране, както и липса на цялостна бизнес стратегия за развитието на дружеството.




През април 2016 г. с решение на Столичния общински съвет билетът за градския транспорт бе увеличен от 1 лв. на 1.60 лв. В края на февруари Административнен съд – София, отмени решението с мотив, общинският съвет не е обосновал необходимостта от повишението и не е посочил конкретни причини. В момента Центърът за градска мобилност обжалва решението пред Върховния административен съд.


Според одиторите от Сметната палата : "В доклада (с който е повишена цената на билета бел. ред.) не се съдържа информация за механизма, по който е определена предложената по-висока цена на превозните документи". Според тях това е причината да "не може да се изрази увереност", че повишението спазва Правилата за образуване цената на еднократно пътуване и превозните документи за масов градски транспорт на територията на Столичната община.


"Това, което се казва в одита, специално за цената на билета, е, че механизмът не е достатъчно експлицитен", коментира днес пред журналисти директорът на Центъра за градска мобилност Християн Петров. Той посочи и че е избран за поста, след като е било взето решението за вдигането на цената. По думите му основната цел на 60% повишение е изпълнена. "Значително се повиши купуването на карти за градски транспорт", както и приходите на Центъра за градска мобилност - с 15 млн. лв.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    айде пак публични тайни :)

    Pure Chewing Satisfaction
  2. 2 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Живял съм близо 3 години в София, през 1998 г.бях студент и плащах близо 1 лев за 6 месеца за градски транспорт. Беше изгодно, но ние много не мърдахме извън Студентски град.
    Беше яко време, много партита, без полиция на вратата заради висока музика. Но мина

    Schnell sein ist die Lösung!
  3. 3 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 962 Неутрално

    А как да бъде оределена цената? Самата г-ж Фандъкова каза че решението е чисто политическо. Следователно не може да се очаква и смислено обяснение. Или както казваше фатмака в казармата - Ние офицерите от щаба се сбрахме и я реших.....

  4. 4 Профил на ivo41493463
    ivo41493463
    Рейтинг: 248 Неутрално

    А как да бъде оределена цената?
    —цитат от коментар 3 на telqk


    Всеки студент в УНСС може да ви разкаже за поне няколко научно издържани метода на ценообразуване. И "на око" няма да е сред тях

  5. 5 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7943 Неутрално

    То всичко в България така се прави, на око. Никой не е учил ценообразуване. Гледат тавана и пишат.

  6. 6 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Абе, тикви. Повишаването на цените и повишаването на приходите не са ви цел или по-точно не са ви самоцел. Много се радваме, че с "цели" 15 милиона е забогатял ЦГМ. Сега обяснете как и по какъв начин тия пари ще се върнат у гражданите под формата на по-качествен градски транспорт, което е единствената цел на публичното ви съществуване.

  7. 7 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 869 Неутрално

    ЦГБ могат да почнат да се хвалят, когато осезаемо народа започне да използва повече градски транспорт и намалят задръстванията и замърсяването. За момента нищо не се е променило, с което градския транспорт да стане по-привлекателен. А с това идиотско повишение на цената на билета, дето не може и да я обосноват !?!? още повече отблъснаха хората.

  8. 8 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 6184 Неутрално

    Голям автогол си вкараха с новите билети

  9. 9 Профил на stunde_nul
    stunde_nul
    Рейтинг: 357 Неутрално

    Те и ремонтите из цяла София така ги правят - на око ...

  10. 10 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    "на око"
    на алчно око......

  11. 11 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    Драги съграждани, мислете преди да гласувате!

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  12. 12 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2831 Неутрално

    МОЧА имени Ленина

    Сички следва да следват прогнозния державен фактуростандарт Топло фикация.
    Така е в сички планови соц стопанства.

    "И според Сметната палата цената на билета за софийския транспорт е
    определена "на око""





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах