Столичната община с нов опит да продължи договорите с "Карат-С"

Столичната община с нов опит да продължи договорите с "Карат-С"

© Надежда Чипева, Капитал



На заседанието си в четвъртък Столичният общински съвет ще гласува дали да продължи договорите на частния превозвач "Карат-С" за 15 автобусни линии от градския транспорт в София. В средата на май общинските съветници не приеха искането на зам.-кмета по транспорт Евгени Крусев да бъдат продължени договорите на "Карат-С" за 11 линии.


Причината за искането е, че договорите за линиите ще изтекат поетапно до септември 2018 г., а общинското дружество "Столичен автотранспорт" не разполага с автобуси, които да обслужват линиите.


Предложението на Крусев бе за линии 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 123, 204 и 306. Сега освен за тях Столичната община планира да продължи договорите и за линии 69,70, 4 и 114. Вносители на новото искане са общинските съветници Ваня Тагарева (ГЕРБ) и Симеон Славчев (независим). Пред "Дневник" Симеон Славчев обясни, че договорите и на 4-те линии ще изтекат и се предлага те да бъдат продължени сега, за да не се налага внасяне на отделен доклад. Славчев обясни и че линия 114 е закрита, но договорът за нея се продължава, "за да няма юридически конфликт, защото е включена в пакета от договори".




Според вносителите, ако договорите не бъдат продължени, ще трябва по тях да бъдат пуснати автобуси на "Столичен автотранспорт" със средна възраст 30 години, които нямат никаква екологична норма. Същевременно автобусите на "Карат-С" са на 8 години с екологична норма "Евро 1".


Със същите мотиви зам.-кметът по транспорт внесе предложението за продължаване през май, което бе отхвърлено. Година по-рано със същите мотиви бившият зам.-кмет по транспорт Любомир Христов внесе искане за продължаването на договорите на "Карат-С" за 5 автобусни линии. Тогава то бе прието от Столичния общински съвет.


В предложението си Тагарева и Славчев предлагат срок за продължаване "до 2 години" при цена за километър пробег "до 3 лева". В условията на изтичащите договори Столичната община плаща на "Карат-С" по 3.59 лева на километър. Общинското дружество "Столичен автотранспорт" пък получава по 3.05 лева за километър. Пред "Дневник" Ваня Тагарева обясни, че предложението, което внася, е икономически по-изгодно за Столичната община.


Срокът е "до 2 години", защото Столичната община планира да обяви обществена поръчка за нови 30 автобуса, които да бъдат пуснати по линията. "С този срок ние си даваме аванс, за да обявим процедурата и тя да може приключи успешно", каза Тагарева.


Тагарева е избрана за общински съветник от район "Панчарево". По думите й линиите обслужват "трите най-големи села в България" - Лозен, Бистрица и Казичене. "Тези населени места са на най-голямо разстояние от центъра на София и при тях няма алтернатива за друг вид транспорт", каза Тагарева. Според нея "не е допустимо" общинското дружество "Столичен автотранспорт" да поема тези линии със стари автобуси.


Тагарева заяви, че е поела ангажимент пред жители на село Лозен да внесе "доклада, за да не се допуска стари амортизирани автобуси да поемат линиите в район "Панчарево". По думите й това се е случило на общоселското събрание на село Лозен на 11 юни, организирано от гражданско сдружение "Бъдеще за Лозен".


Пред "Дневник" Йордан Ибришимов от "Бъдеще за Лозен" каза, че по време на срещата местните не са обсъждали възможността стари автобуси да заменят тези на "Карат-С" по линия 5, която преминава през Лозен. По думите на Ибришимов този въпрос въобще не е бил поставян по време на срещата. "Ние знаем, че концесията изтича през септември, и това, което искаме, е по линията да бъдат пуснати повече автобуси", каза Ибришимов. По думите му оплакванията на местните са, че автобусите са малко и се движат твърде бавно.


Попитана от "Дневник" Тагарева отговори, че с внесения доклад няма да се допусне влошаване на услугата, а това дали ще бъдат пуснати допълнителни автобуси по линията ще бъде предмет на "допълнителни преговори с администрацията".

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4035 Неутрално

    не ги искаме.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 5085 Неутрално

    ДС няма да остане гладно НИ - КО - ГА.

    ПЪЛНА ЛУСТРАЦИЯ!
  3. 3 Профил на Стоян
    Стоян
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    Поредната корупционна хранилка в "дясна" София. Няма да се плашите, така се финансира следващата кампания за кмет, за да не дойде на власт някой комунист, който да разруши сътвореното от Янчулев, Мафиянски, Бойко и Фандъкова.

  4. 4 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Бейковица много лъже, защо ли?

  5. 5 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1845 Любопитно

    Тези със сбърканите /в тяхна полза/ лихви ли бяха?

  6. 6 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    "Столичната община с нов опит да продължи договорите с "Карат-С"

    За хунвейбините в редакцията на "Дневник", които не спират да "громят" българския език:

    "Столичната община ще направи нов опит да продължи договорите с "Карат-С"
    "Столичната община ще опита отново да продължи договорите с "Карат-С"

  7. 7 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 2903 Неутрално

    Тези със сбърканите /в тяхна полза/ лихви ли бяха?
    —цитат от коментар 5 на xmm


    Да, в тяхна полза
    Фирма на ОПГ ГЕРБ

  8. 8 Профил на Nimart
    Nimart
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    И я не знам как е, ама и така не е! Ама не искам и пушещи Икаруси!

  9. 9 Профил на Handy
    Handy
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Изключително лоша услуга, претъпкани и бавни автобуси, никога не се пуска климатика, мърляви и груби шофьори, все нещо не работи, няма билети, целите автобуси лепнат от мръсотия поне при 204 е така

  10. 10 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Ако наистина ще се купуват нови автобуси може би е по-добре да се удължат договорите с две години. Като цяло обаче градския транспорт в София не си върши работата. Нови превозни средства се купуват с пари от ЕС, а не защото цената на билета и събираемостта на приходите е добра.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах