- 01:07
Кристин Лагард: Гърците започнат да си плащат данъците и да помислят за децата си
- 01:06
Ерата на Пеп Гуардиола в "Барселона" завърши с Купа на краля
- 00:31
Христо Стоичков е вариант за треньор на "Бешикташ"
- 00:23
Кийра Найтли се сгоди
- 00:12
Ваня Стамболова записа победа в Острава, Болт разочарован от резултата на 100 м
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Ho Re Mag • Регал • Градът.bg • Одит • Foton.bg • Онлайн магазин • Блог
Новини: Дневник • Европа • Foreign Policy - България
IT: IDG.BG • Computerworld • PC World • CIO • Networkworld
Развлечение: Бакхус
In English: The Sofia Echo































Търсене
Към началото
stefan_
Рейтинг: 210 НеутралноХайде всички четящи дружно да подхванем колко е зле държавата и да хвалим главния герой. Допускани коментари: "браво на момчето" "повече като него в БГ" и "чиновниците са корумпирани" "по министерствата само крадат"
Лаладжийстване без предложение какво да се направи по конкретен проблем
-68 +33
ivanko1
Рейтинг: 285 НеутралноДо коментар [#1] от "stefan_":
Bravo na momcheto. Toi veche e napravil neshto-dal e hlyab na 6 dushi
-12 +85
georgi2025
Рейтинг: 210 Неутралнотой е само на 28 и много обещаващ
и по визия малко прилича на бербатов
.
ако може да се гарантира сигурността, администрацията задилжително трябва да се дигитализира. пример Естония, но има и много рискове със сигурността. Друг "+" е аналитикса на данните ако се съберат в дата уеърхаус
Дано вдъхнови учениците си за такива постижения, които са много важни за страната и да се пази от корупцията и мафията, която краде всичко
-7 +26
naturisten
Рейтинг: 701 Весело"Как се взима сертификат за майстор от "Майкрософт"?
С последните дъмпове...
Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
-30 +24
batekure
Рейтинг: 83 Неутралнотова си е безплатна реклама на схарепоинт, иначе браво на момчето.
-8 +25
George7
Рейтинг: 106 ВеселоУау, човекът може да работи с Майкрософт Офис!
-48 +22
lix
Рейтинг: 8 НеутралноНе се подигравайте на човека! Само може да го уважавате за постигнатото от него, де да имаше повече такива българи!
Лично той ми е водел официален курс на Майкрософт за Sharepoint 2010 и мога да ви кажа, че е истинска нинджа в областта!
Такива серификати не се взимат с дъмпове, най-малкото защото трябва да си минал всички задължителни преди това изпити само за да те допуснат и отгоре на всичкото се води лично в централата на Майкрософт (колко пари се ще ви струва това няма да ви казвам). Изпита не е тест, дават ти счупена Sharepoint среда и те оставят да я оправиш за определено време! Който се справи - справи, който не се справи - чао, чао!
-10 +51
naturisten
Рейтинг: 701 НеутралноЕ, човек да не си направи майтап. Естествено, че без практика не става, а и се иска много сериозна теоретична подготовка. Евала му на юнака, че се е захванал сериозно. Дано повече такива като него!
Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
-1 +32
cinik
Рейтинг: 3397 НеутралноВ тази сфера има много какво да се направи, за да подобри животът на всички. Малко примери на чиновническо средновековие в 21 век.
1) общинските инспектори не глобяват за паркиране по тротоарите и детските площадки, освен ако не заварят водача да си е в колата. Причината - нямали самоличността и адреса на притежателя. Нямали достъп до базата данни в КАТ. Пращали писани на ръка списъци на глобени до КАТ, но докато пристигне цитат: "писмото-отговор", 1-годишният срок на давност на глобата винаги бивал пресрочен
2) Абсолютно същата история със стотиците хиляди бракми на трупчета, които ръждясват по софийските улици. И там не знаели на кого са, с КАТ-сложна работа... Питам ги, поне не могат ли да ги притиснат с неплатените данъци на колата. Не - щото ако колата е регистрирана в р-н Триадица, ае изоставена в Люлин, няма да се види. Централна база данни нямало
3) Оплакват се от бум на фалшиви дипломи, диагнози за ТЕЛК, болнични листове, удостоверения за липса на задължения и т.н. А всъщност документи, които взимат отношение към суми за хиляди и дори милиони левове, се мандахерцат на хартия и с мокър печат, точно като през 16 век. Толкова ли е трудно, да се качват в една централна база и всеки документ да си има достъп с код и парола. Ако ти го иска трето лице, му даваш кода и паролата, за да си го погледне от извора.
И сега какво правят по света:
4) Гледах документален филм, как немската данъчна служба работи с електронни ревизии на база на статистически редове. Примерно: една програма непрекъснато дърпа от ДДС-дневниците на автомивките фактурите за вода и ги съпоставя с оборота на обекта. Залага се някакъв толеранс от 10% и който излезне от него (харчи много вода, а няма обороти срещу нея) се поставя под наблюдение до изясняване на причината. Такива засечки и разрези се правят по вертикала и хоризонтала по много други критерии, като програмата дърпа и смила информацията денонощно. Светнеш ли извън кюпа, ти пускат и други засечки, а накрая те обръщат с хастара навънка.
-1 +41
Lemmy
Рейтинг: 2775 НеутралноНема съмнение, идеята на нърда е гениална. Само не става ясно спестяването на въглероден двуокис когато ходиш е в сравнение с какво? С тичане? С плуване? С пълзене? Иначе аз имам кон и плащам на едни мексиканци да ми го гледат $500 на месец. Сигурен съм, че бай Ради може да ми разработи един прост алгоритъм и да видим колко "диоксид" пести жребеца. После IT-испициалиста ми праща въглеродните кредити дето съм ги изкарал и красавецът ми излиза безплатен.
-18 +12
DonAngel
Рейтинг: 951 НеутралноС последните дъмпове...- цитат на коментар #4 от “naturisten”
Явно въобще не си запознат. Това не е MCP изпит, това е Microsoft Certified MASTER! Взема се с много пари (струва хиляди долари), и с много четене и зор. Дъмпове за това няма, пълния курс на обучение и изпит продължава около две седмици и се прави само в Редмънд!
-- Дончо http://blog.doncho.net
-7 +25
Gopeто
Рейтинг: 3939 НеутралноДо коментар [#1] от "stefan_":
А ти какво предлагаш? Да пишем колко честна и ефективна е адмнистрацията? Или как държавата и пука за такива като Ради?
Ради няма нужда от държавата. Но държавата определено има нужда от повече хора като него.
"Новите системи неизбежно генерират нови проблеми"
-1 +41
Читател
Рейтинг: 5194 НеутралноХубаво е да има повече хора като него - привнасящи западния манталитет и начин на работа в местни условия. Това обаче, на което той, а и мнозина други се надяваме, повече млади хора, завършили и натрупали опит навън, да се завърнат - както е видно, не се случва в очакваните мащаби. Причините - както и той ги е установил - в безподобната корупция и липсата на правосъдие и ред в страната. Може би действително промяната ще дойде от новите поколения, а не от настоящата политическа класа.
Невероятен контраст - колко усилия, време и средства е вложил, за да получи световно призната квалификация, и на родна почва - административни пречки по политически причини. Нали ГЕРБ щеше да прави промени, с нов морал и възгледи за устройството на иконимиката и за развитието на обществото? Реално талантите на страната или залиняват, или бягат навън, а процъфтява посредствеността и тарикатлъка. Защото така е удобно на властовата върхушка.
-1 +27
antea
Рейтинг: 388 Неутралновърнал се е и челно се е сблъскал с това, което е известно на *нас, тукашните* от години - пълна загуба на време и ресурси да кандидатстваш по честен начин в някаква поръчка, ама ей така наистина да искаш и да можеш да свършиш желаното, да си го разработиш с кеф и накрая да те отсвирят, защото...
...защото, г-н Ради, въпросните поръчки са за да се усвоят едни пари, да имаме проектчета НА ХАРТИЯ, да си получат комисионните консултантските фирми, които са наясно с бюрократщината, и след 2 години да се пусне същата поръчка, защото нищо не е свършено, и цикълът започва отначало
дано не се разколебае момчето, успех му желая
+23
ivanchoLA
Рейтинг: 2293 ВеселоМеждувпрочем намерих им саита ама нихц информация за комуникация.
До коментар [#13] от "Читател":
Не става, не можеш да научиш хора които знаят всико на нещо ново ... първо трабва да си презнаеш че грешиш, а в Европа/БГ това не се случва ...
Americans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
-7 +5
Skydiver
Рейтинг: 574 НеутралноАз лично бих се радвал да мога да си работя от Бг, ама няма как - няма подходящи клиенти. Последната година я ползвам основно като данъчно убежище и място за почивка.
+7
Читател
Рейтинг: 5194 НеутралноДо коментар [#15] от "ivanchoLA":
Все си мисля, че отворени за иновации и обучение хора има достатъчно. Въпросът е какво се случва отвъд този микросвят, тоест бюрокрацията и реда в страната.
До коментар [#16] от "Skydiver":
Казваш, че би се радвал да работиш от България. Тоест, нещо, може би дори и малко, не те удовлетворява на мястото, където живееш. Какво е то? Питам добронамерено.
+7
taran
Рейтинг: 195 Неутралноако всеки от нас се опита поне малко да бъде истински българин, да поглдене назад, много преди турците да опустушат душите ни, и да ни принизят, че сто години след това да не можем да се познаем, та ако всеки от нас намери този свой български корен и направи нещо такова за България, каквото този млад човек, поклон пред него и това, което прави и начина по който мисли, та България ще бъде това, което означава името и, една държава от векове и завекове, сила и чиста, отворена и богата не на западни ценности, а богата със своята култура, същност и добрина..........
-2 +5
evroatlantik
Рейтинг: 0 НеутралноБраво,Ради! Ти си истински българин
-2 +4
Kerberos
Рейтинг: 1399 ЛюбопитноДа, време е България да престане да бъде хартиена държава, но не и ако това означава за пореден път да се налеят милиони наши пари в бездънната гуша на Microsoft, както вече направиха предишни правителства.
SharePoint без съмнение е хубава платформа, но в държавната администрация е време малко да понаучат и що е това софтуер с отворен код. Хем ще излезе без първоначална инвестиция, хем индиректно ще се подкрепя разработването на свободен софтуер, хем и специалисти ще се обучават за работа с него.
Нищо лично против Microsoft, но да не забравяме, че бизнесът си е бизнес, и основната му цел винаги е как да ти вземе парите с минимални разходи за себе си.
"The Internet is an insecure place."
-5 +11
iazdakaja
Рейтинг: 788 Неутралнобизнес, и основната му цел винаги е как да ти вземе парите с минимални разходи за себе си- цитат на коментар #20 от “Kerberos”
Основната му цел е да ти даде максимална полза за минимум от парите ти, а разходите му са си негова работа.
Е, в затворени недоразвити системи като Кенефландия може би не, говорим за нормалния свят в нормалния случай.
-2 +4
tiger2
Рейтинг: 18 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "Kerberos":
оупън соурса ти ли ще го съпортваш после ?
-3 +3
ivanchoLA
Рейтинг: 2293 ВеселоДо коментар [#20] от "Kerberos":
Пич продължи да си играеш на домашните играчки и остави сериозните работи она тези от нас които знаят за какво става дума, опън сорс нито е опън, нито е безплатен и накрая излиза златен ососбено като се има предвид липсата на капацитет в Европа, еле па БГ ...
Americans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
-12 +2
nomer37
Рейтинг: 369 Неутралновсичко хубаво, но само като прочетох, че представя продукти на Майкрософт и ми става ясно защо има проблеми! Принципно в ЕС има голямо лоби срещу Редмънтските бандити и особено в тази криза, в която всяко едно правителство се чуди как да реже разходи, ти да предлагаш продукт, направен чрез продукти на Майкрософт си е тъпо. А и човекът въобще не управлява по австралийски, там масово ползват Убунту! Даже имат поговорка сред програмистите, ако Майкрософт плащаха за всеки път, когато ни се появи син екран щяхме да мултимилионери!
-5 +8
Ventsislav Mirchev
Рейтинг: 1926 ВеселоПоредният измислен герой
)))
Писнало ми е от такива като този- борци сращу нещо, репресирани от нещо, направили нещо, но това НЕЩО винаги е едно голямо НИЩО. Не познавам свръхспособния и надарен господин, неуспял в Австралия и решил да помага на България "безвъзмезно" предполагам, нито искам да го обидя заради изтърканите клишета които използва. Просто съдя по аналогия за него от други като него и преди него...
"Ахил бе герой. Ахил бе велик.Но днес ний не вярваме вече в герои- ни чужди, ни свои.“ Септември, Гео Милев
-8 +4
Дядо Йоцо
Рейтинг: 299 НеутралноДо коментар [#25] от "ventsislavi":
Да по структурата си този пореден "очерк за талантливия БГ ИТ труженик" повтаря едно добре изтъркано КЛИШЕ през всички тези 22 години на "преход", а именно:
1.Имаме млад Българин с ИТ специалност завърнал се от чужбина
2.Един Шеър-Поинт Сървър 2010 (нарочно го пиша на кирилица) за който Майкрософт и да дава и да не дава сетификати все едно - важното е да си го пускал и да го знаеш
3. Сега идва най-важното - а именно НЯКОЙ е решил чрез този момък за пореден път да източи поредните безумни кинти от "държавата" БГ за поредното "електронно правителство"
4. И сега ще се помпа медийния балон колко успешна ИТ фирма се пръкнала на опоскания откъм кадри ИТ пазар в БГ....
5. За да може никой да не се учудва когато след количество месеци такава фирма спечели "честно и почтенно" поредния милионен търг от ОПАК (Оперативна Програма за Административен Капацитет /на Европата/ или наследника и)
И наблюдавайте най-важното: Когато ще имаме инсталиран Сървър и парите "усвоени", ще се окаже че няма кой да го поддържа от администрацията /тя по-скоро ще бойкотира внедряването/ и така за пореден път ще има "забравете този случай"....
Аз лично този филм съм го гледал около 10-ина пъти за тея 22 години (горе долу на всяко ново правителство по 1.5 пъти !!!)
"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society" E.Bernays/USA-1928
-3 +7
greenhrast
Рейтинг: 2457 Весело"Време е България да престане да бъде хартиена държава"
мдааа, а в нашия офис ползваме термина "хартиено пре-вю" за да се погледне уърд-документ дали е формаиран ОК...
+4
Kerberos
Рейтинг: 1399 Веселоповтаря едно добре изтъркано КЛИШЕ през всички тези 22 години на "преход"- цитат на коментар #26 от “Дядо Йоцо”
Изказах притесненията си по-индиректно, че по природа (нали съм Керберос) съм малко мнителен. Но щом и други съзират същия сценарий, та даже съвсем конкретен, значи не ще да е до мнителност.
остави сериозните работи она тези от нас които знаят за какво става дума- цитат на коментар #23 от “ivanchoLA”
Не, няма да ги оставя, бате Иванчо, щото ти си в ЛА, и сигурно си имаш бизнес. На тебе TCO-то ти може да не се връзва, но тука става дума за ДЪРЖАВНА администрация, и то твърде податлива на корупция. Демек, много добре знам какво имаш предвид, и при други обстоятелства би бил прав, но НЕ и в пост-комунистическа България.
оупън соурса ти ли ще го съпортваш после ?
- цитат на коментар #22 от “tiger2”
Ако намекваш, че искам аз да взема на Ради хляба из ръцете, грешиш. Ако държавната ни администрация е читава, тя ще си обявява периодично конкурси за поддръжка.
Всъщност, това би дало възможност и на много други младежи като Ради да пробват да започнат бизнес: при добре направени конкурси, ще спечелят най-добрите.
Но важното е друго: няма да бъде пробутан на България поредния продукт на Microsoft БЕЗ КАКЪВТО И ДА Е конкурс, обсъждане или дори обмисляне.
И въобще не става дума за анти-Microsoft настроения. Бил Гейтс е изключително добър бизнесмен, но... Е, там е проблема, защото...
Основната му цел е да ти даде максимална полза за минимум от парите ти, а разходите му са си негова работа. - цитат на коментар #21 от “iazdakaja”
За съжаление, идеалистичната ти представа за бизнеса, иначе много хубава, се среща изключително рядко в реалността.
Първо, защото хората съвсем не са алтруисти -- всеки си гледа интереса. "Максималната полза за минимална цена" се случва само и единствено заради конкуренцията. Доскоро Microsoft сами се виждаха като de facto монополисти, така че, за какво говорим? Надуването на цените на софтуера и особено на неговата поддръжка (не само от Microsoft) е добре известно и широко разпространено в бранша. Хеле пък като насреща ти е корумпирана държавна администрация, на която можеш да "бутнеш под масата".
Второ, "безплатен обяд няма". Просто няма как някой да ти даде повече, отколкото сам ще вложи в него (тук не става дума за пари, а за всякакви ресурси, включително неговия труд). Просто няма как. Напротив, неговата цел ще е да ти вземе повече от това, което сам е вложил, иначе ще е на загуба, и ще умре от глад твърде скоро. Оптимизирането на разходите е друга работа, но то също се случва при интензивна конкуренция, а не когато "буташ".
"The Internet is an insecure place."
+4
Kerberos
Рейтинг: 1399 ЛюбопитноИ въобще, пичове, фактите говорят сами...
a/2011/05/27/1096383_pari_prez_prozoreca/
"... при цени на дребно към онзи момент от 700 лв. за Windows XP Pro и Office XP Pro, държавата се съгласи да заплати по 1375 лв. без ДДС за идентичен пакет ..."
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgari
Ето от такива работи се опасявам.
Впрочем, същата далавера може да се направи не само с Microsoft-ски продукти, та дори и с такива с отворен код. Но просто Microsoft вече твърде много се оляха у нас.
"The Internet is an insecure place."
+6
Ventsislav Mirchev
Рейтинг: 1926 НеутралноДо коментар [#26] от "Дядо Йоцо":
В България специалисти има много и как да преценим коя точно фирма трябва да спечели търга? Има си условия за участие и т.н., и резултата се оспорва в съд.
Иначе истината си я е казал Бай Ганьо, а тя е че и едните и другите са маскари и всеки гледа кокала да докачи.
Та този ИТ специалист в момента няма достатъчно пари и връзки да спечели търга. Сляд като е толкова способен да ходи да пробива в държава където конкуренцията е на ниво!
Какво съм му виновен аз та ми тракате минуси- нито знам дали той и фирмата му са най- подходящи, нито условията на търговете и конкурсите, нито имам връзки да му съдействам, нито пари, за да плащам на пресата да му прави реклама...
"Ахил бе герой. Ахил бе велик.Но днес ний не вярваме вече в герои- ни чужди, ни свои.“ Септември, Гео Милев
+6
iazdakaja
Рейтинг: 788 НеутралноДо коментар [#28] от "Kerberos":
"Максим лната полза за минимална цена" се случва само и единствено заради конкуренцията.- цитат на коментар #28 от “Kerberos”
Ами да, именно.
Когато някой ти продава нещо, той винаги ти носи по-голяма полза, отколкото той е вложил - иначе сделката е неосъществима - точно обратно на твоята грешна теория. (иначе ти сам ще си "сглобиш" компонентите - щом той не вкарва екстра полза, защо да не го прескочиш? )
Понякога ползите, които получаваш са толкова много по-големи от вложенията на доставчика, че той става супер велик - точно такава е историята на Майкрософт. Тази сила може да не ти харесва, но е заслужена. И ставаше дума, че подобна сила у нас не е заслужена, а "мутренска", защото самата стопанска среда е болна/недоразвита.
-1 +1
ivanchoLA
Рейтинг: 2293 ВеселоДо коментар [#29] от "Kerberos":
... става дума, те да купили Операционните системи с Software Assurance - тези лицензи, те са по скъпи но за 5 или 10години или колкото там са се разбрали, което значи че веднага получават новите версии на софтуера щом излезе те навсякъде са по скъпи ... също за големи лицензенти допълнително се правят кустъмизации и тн специфични за сигурност, криптиране, контрол ...
Americans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
ivanchoLA
Рейтинг: 2293 ВеселоДо коментар [#29] от "Kerberos":
Другия момент е че сигурно има клауза за отказване от претенции от страна на Микрософт тъи като допреди това не са имали лицензи за системите им. Не изйключвам да има някакъв сетълмент тези никога не се обявяват публично ...
Americans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
Kerberos
Рейтинг: 1399 ВеселоДо коментар [#31] от "iazdakaja":
Съвсем добронамерено ти препоръчвам да прочетеш малко книги по икономика, защото виждам, че имаш интерес и ти сече пипето, но малко бъркаш понятията.
Принадената стойност, за която ти говориш, СИ Я ПЛАЩАШ до стотинка. И не само нея плащаш, но плащаш ОТГОРЕ ѝ чистата печалба за продавача. Иначе, както казах, той ще умре от глад. Ако си сглобиш нещата сам, ceteris paribus, както казват икономистите, или "при други равни условия" на прост български, ще ти струва ПО-ЕВТИНО.
Откъде мислиш ги има тия милиарди Бил Гейтс? Не са дошли от дядо му. Това са ТВОИТЕ пари, които си дал на Бил Гейтс, щото си харесал какво ти продава. Платил си му всичките разходи ПЛЮС НЕГОВАТА ПЕЧАЛБА. Надявам се, че по това нямаме спор.
Разбира се, на практика, ако сам си разработиш Уиндоус или, да кажем, автомобил, това ще ти струва МНОГО ПО-СКЪПО, но просто защото го правиш в една бройка -- нещо като бутикова стока (има и други причини, разбира се, като натрупано ноу-хау и т.н., но нека не влизаме в подробности.)
И стигаме до главното -- там където ти фундаментално бъркаш. Абсолютно си прав, че ти плащаш за нещото ПО-МАЛКО или най-много толкова, колкото смяташ, че ще ти е полезно (иначе казано, няма да дадеш и пукнат лев за нещо, което не ти трябва). Обаче, това е само така, когато харчиш СВОИ пари.
Проблемът е, че държавата харчи ЧУЖДИ пари. Разбираш ли? А когато харчиш чужди пари, и си безотговорен, хич не ти пука колко ще платиш. И като нищо ще платиш много ПОВЕЧЕ отколкото струва нещо, ако за тебе има нещо "сухо". Ето това прави Microsoft в България, нищо че официално, както казва Иванчо, има оправдание. То е за замазване на очите. И не говоря наизуст, а щото са ми минали през ръцете част от тези неща, и знам част от простотиите, но не ми се говори.
"The Internet is an insecure place."
+1
Kerberos
Рейтинг: 1399 ЛюбопитноДо коментар [#33] от "ivanchoLA":
Виж, всичко това е така, но ти си представяш една частна фирма, където нещата са претеглени на кантара. Казвам ти, като човек който е видял с очите си част от въпросния "съпорт", че цялата работа е "да се вземат едни пари". И в това няма нищо чудно, щото администрацията у нас, за разлика от тази в ЛА, се занимава основно с такива неща. А тук-там и САМО с такива. И въобще, наистина не ми се говори, щото като се сетя, и ми се гади. Затова, много се радвам за Ради, и му пожелавам успех, но ако утре го видя да върти същите врътки, за да изцоца и той малко "държавна пара", няма да си спестя и "благословиите" по негов адрес.
И последно, отново ще подчертая, че същите врътки могат да се правят и със софтуер с отворен код. Така че целта основно е да има ясни и прозрачни процедури, и тук съм абсолютно съгласен с Ради -- ВСЕКИ би трябвало да може да има шанс да спечели подобен конкурс или търг.
Обаче отвореният код има и друго, индиректно предимство. В крайна сметка говорим за ОБЩЕСТВЕНИ средства, т.е. наши пари. Защо трябва България да подпомага бизнеса на Microsoft, който в крайна сметка си преследва своя частен интерес, когато може да подпомага идеята за отворен код и отворено съдържание въобще, което е полезно за цялото ОБЩЕСТВО?!
На мен това ми се струва много по-полезно инвестиране на обществени средства, не е ли така? И когато тези вече ползи се съпоставят с TCO-то (Total Cost of Ownership, или реалните разходи за даден продукт измерени за целия му проектен процес на експлоатация, за тези които се чудят какво значи това), може да се окаже, че България има много по-голяма полза, ако администрацията ѝ използва софтуер с отворен код, отколкото затворен софтуер на определена фирма.
"The Internet is an insecure place."
+3
Дядо Йоцо
Рейтинг: 299 НеутралноДо коментар [#28] от "Kerberos":
Радвам се на една такава интелигентна дискусия. Нито сме тука да очакваме само нацъкани "+"сове, а и сме на светлинни години от сценария в който сини и червени (Левски/ЦСКА) фенове са се хванали за гушите чий е "правилния отбор" - на Микро-софт или на Оупен-софт... Така, че да се опитаме да погледнем нещата от:
1. Личната позиция на този млад ИТ кадър: Супер си е той, инвестирал едни 10К+ и енергията в една платформа която си го заслужава! Дали ще си ги върне - в БГ много трудно. Затова е и тази мнителност на повечето от нас, че нещо за което си вложил доста кинти и личен труд е наивно да разчиташ на малкия ИТ пазар в БГ да си се изплати...
2. От друга страна Шеър-Поинт 2010 не е като да кодираш на Джава и за оутсорснати такива проекти засега не съм чувал. Сиреч трябва да си на място при клиента (за тая платформа поне средна до голяма фирма - в БГ са единици такива). А за цялата БГ администрация и трябва точно 1 (една) сериозна инсталация и ще сме ОК като клиенти ако някой въобще го приложи в действие тоя Сървър (фукционално е 1 бр. - ясно ви е че е ферма от много физически и виртуални машини/ес-кю-ел/апл./уеб и т.н.)
3. БГ ИТ кадри си идват и си отиват от БГ всеки Божи ден - така че не е коректно на тази база да слагаме етикет успял/неуспял Българин та затова се прибрал... Много трудно да не кажа невероятно една фирма от такъв клас в Австралия ще "повярва" на БГ ИТ специалист и веднага ще го направи шеф на екип по внедряването. Затова преподавател в ФМИ е нещо доста точно, правилно и благородно!
4. На последно място тук (но на 1во за нас дето плащаме 20% ДДС на кашкавала и лекарствата в БГ). Не ни се иска поредната задкулисна клика да употреби този ИТ момък, като източи поредните милиони за нещо дето няма скоро да тръгне по съвсем други причини, извън ИТ сектора на БГ...
пост-скриптум: Мене лично не ме кефи изкуственото напомпване на такива младежи (от същите ченгета в мизансцен), че те са "Велики БГ Умове" и за своите 20..25 год с един замах и със 20К хонорар за 2 години ще "оправят" държавната администрация и България ще цъфне!!! А на техен гръб ще бъдат откраднати стотици хиляди или няколко милиона.. Проблема всички си го знаем къде е и въобще не започва и не се изчерпва с първокласните сертификати на този младеж!
"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society" E.Bernays/USA-1928
+2
Анди
Рейтинг: 658 НеутралноДо коментар [#9] от "cinik":
Големи глупости си изнаписал. И не ти е за първи път. Често от постингите ти лъха на антипатия към колите което в комбинация с никнейма ти и начина ти на писане, навява за тежък алкохолизъм поради който явно са ти взели книжката преди да ти треснат глобата и постановлението.
Такива като теб нямат място на пътя, а и на тротоара те избягват.
-4
tiger2
Рейтинг: 18 Неутралнооупън соурса ти ли ще го съпортваш после ?
- цитат на коментар #22 от “tiger2”
Ако намекваш, че искам аз да взема на Ради хляба из ръцете, грешиш. Ако държавната ни администрация е читава, тя ще си обявява периодично конкурси за поддръжка. - цитат на коментар #28 от “Kerberos”
имах следното нещо предвид: кои ще са тези фирми които ще спечелят конкурса и имат ли ресурса да поддържат опън соурса работещ както фирмите които поддържат продуктите на Майкрософт?. Мисля, че капацитета като ресурси от всякаква гледна точка е несравним. Все пак говорим за подръжка на стотици сървъри и хиляди работни станции и за спазване на срокове на отстраняване на проблеми
Jorro.
Рейтинг: 8 НеутралноБраво на Ради!
Топ 20 гуру на Майкрософт? Преподавател в Софийски университет?
Страната има нужда от повече такива таланти.
+2
Jorro.
Рейтинг: 8 НеутралноЕ, разбира се винаги има и такива, които се засягат от чуждия успех.
Не аз да сам добре, Вуте да е зле...
+1
kamkost
Рейтинг: 396 НеутралноМЕДИЙНО ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОГРАМАТА “РОЛЯТА НА ГРАЖДАНСКОТО ОБЩЕСТВО ЗА ИЗХОД ОТ КРИЗАТА ЧРЕЗ СЪЗДАВАНЕ НА ФУНКЦИОНИРАЩИ ЦЕЛЕВИ НПО”
ЗА КОНКУРСА НА ОТВОРЕНО ОБЩЕСТВО
“ПОВЕЧЕ ПЛУРАЛИЗЪМ ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА”
Тъй като политическата каста в България десетки години не успява да намира решения на обществените проблеми, най-вече за изход от кризата, и доказа способността си да я задълбочава, нашият проект залага на ангажираността и активността на гражданското общество чрез следните предложени за широко обсъждане в него мерки:
• Тъй като Министерството на образованието обръща внимание предимно на общообразователната подготовка, предлагаме създаване на система за квалификация и повишаване на квалификацията през целия живот на кадрите във всички области на основата на извънучилищните форми на обучение - школи, клубове и пр.;
• Обхващане на населението в горепосочените структури с цел пълноценното осмисляне на свободното време, създаване на условия за професионално ориентиране на младите хора, възможност за реализация на идеите на по-възрастните извън преките им служебни задължения и съвместна работа между начинаещи и напреднали в конкретна област по конкретни теми на принципа на взаимообучителния подход;
• При възникване на значима идея, чиято реализация е непосилна за нейния автор, да се гарантира подкрепа по справедлив начин от страна на държавата, бизнеса и други заинтересовани организации;
• За тези цели е логично на територията на цялата страна да се създаде мрежа от НПО-та в три направления - изкуство и култура; наука, техника и технологии; спорт и военнотехническа подготовка, в които на доброволен принцип да се включват заинтересованите от конкретното направление;
• Необходимо е тази структура да се изгради по инициативата и при непрекъснат методически контрол от страна на държавата, със съдействието на БАН и заинтересовани бизнес организации;
• Финансирането по отношение на професионалната квалификация следва да поеме държавата, а при конкретни квалификационни потребности на бизнеса да се разчита на субсидия от негова страна;
• По отношение на иновационната дейност може да се разчита на собствени приходи и фондове в съответствие с принципите на пазарната икономика
Законът за НПО с нестопанска цел е прекалено комерсиализиран и поради това неподходящ най-вече по отношение на квалификационната и дейностите по осмисляне на свободното време на широки слоеве от населението. Нужен е специален закон, който да се подготви чрез широко обществено обсъждане, за да се чуят различни мнения на принципа на плурализма, а окончателното решение да вземат политиците и да бъде гласувано от Народното събрание.
Актуалност на проблема:
За разлика от развитите страни, отсъствието на подобна структура в Р. България е една от основните причини да тъпчем на едно място по време на прехода и да търпим последствията от кризата. В криза ли сме или не, решение на проблема е наложително, защото няма бъдеще без подготвени кадри! Съвременното младо поколение не получи нужната степен на професионална образованост и квалификация, както в средното, така и във висшето образование. Наложително е този вакуум да бъде запълнен.
От кого зависи решаването му:
Проблемът следва да се реши законодателно и чрез определен от държавните органи екип от емисари, които да проведат разяснителна дейност в цялата страна в съответствие с конкретните условия на даденото населено място, да предложат примерни устави, да поканят съответните специалисти на учредителни сбирки, на които те доброволно да заявят своята съпричастност към такава организация, като станат нейни членове. За да протече процесът по-леко, е необходимо широко медийно обсъждане по организацията на дейността, включващо и предварително обсъждане на примерните устави. В крайна сметка следва да се изработи подходящ закон и съответните подзаконови нормативни документи.
Ефективност на медийния продукт:
Целта е да се популяризира идеята, да се установи интереса и съпричастността към темата, да се чуят различни мнения и предложения, за да бъдат убедени политиците и органите на държавното управление за актуалността на проблема.
инж. Васил Сапунджиев
Камен Костов
kamkost
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.