Франс прес публикува списък с някои от най-добрите филми на десетилетието, сред които се нареждат "Беднякът милионер", "Мълхоланд драйв" и "Едит Пиаф: Животът в розово".
"В настроение за любов" (Хонконг) на Уон Карвай събра от 2001 г. събра много ласкави отзиви, най-вече заради операторската работа и музикалното оформление на Майкъл Галасо.
Анимацията "Отнесена от духовете" на Хаяо Миядзаки се появи по екраните в Япония през същата година и пожъна феноменален успех в страната, където приходите от продажби на билети надминаха дори тези на "Титаник".
"Мълхоланд драйв" е сред най-интригуващите филми на американския режисьор Дейвид Линч. Лентата разказва историята на жена, която губи паметта си в автомобилна катастрофа и се сприятелява с изгряваща холивудска звезда.
"Градът на Бога" от 2003 г. на Фернанду Мейрелеш разказва за безмилостния свят на деца убийци и напълно заслужено влезе в класацията на Франс прес.
Мюзикълът Devdas (Индия) на Санджай Лийла Бхансали беше първата боливудска продукция, представена извън конкурсната програма в Кан. Филмът разказва историята на една трагична любов.
"Фаренхайт 9/11" от 2004 г. превърна Майкъл Мур в първия режисьор, спечелил "Златна палма" в Кан с документална лента.
"Вавилон" на Алехандро Гонсалес Инариту, един от представителите на младото поколение мексикански режисьори, които са високо ценени в Холивуд, спечели наградата за режисура в Кан през 2006 г. Филмът имаше също 7 номинации за награди "Оскар", но получи само отличието за музика.
"Животът на другите" на Флориан Хенкел фон Донерсмарк спечели много награди в Европа, преди да бъде отличен с "Оскар" за най-добър чуждоезичен филм през 2007 г.
"Едит Пиаф: Животът в розово" донесе на Марион Котияр "Оскар" за най-добра актриса и я превърна във втората французойка, получила престижното отличие, 48 години след Симон Синьоре.
В списъка неминуемо влиза и "Беднякът милионер" на Дани Бойл - филмът, носител на осем награди "Оскар" за 2008 година.
Дали са наистина тези 10-те филма на 21 век - първо десетилетие!
Съмнявам се във вкуса на агенцията. Повечето с награди или наминации за Оскар. Айде стига бе!...
Клинт Иистуд има поне 3 филма, които заслужават да са в клацацията... Да не говорим за Уди Алън, Михаел Ханеке, Вим Вендерс, и т.н... Когато се прават класации винаги трябва да се споменат критериите- зрителски успех, събрани награди, отли4ени у4астници...
Винаги съм намирал такива класации за пълни глупости. Тая класация няма най-елементарни подробности като например по какви критерии са класирали филмите.
Наистина дразнят с тоя край на десетилетието, дето е...след една година. А иначе като филми 2000-2009 не може да се сравнява, ама изобщо, с 1990-1999. Предимно лъскави, че дори и не толкова лъскави боклуци. Точно както в музиката.
"Всички простаци побесняват, когато ги наречеш простаци" - Дж. Д. Селинджър, "Спасителят в ръжта"
Наистина дразнят с тоя край на десетилетието, дето е...след една година. А иначе като филми 2000-2009 не може да се сравнява, ама изобщо, с 1990-1999. Предимно лъскави, че дори и не толкова лъскави боклуци. Точно както в музиката.
"Всички простаци побесняват, когато ги наречеш простаци" - Дж. Д. Селинджър, "Спасителят в ръжта"
Ми не е така, десетилетието започва от 2001 и свършва в края на 2010. Съответно 2011 - 2010 и т.н. Така е защото не е имало нулева година, започва се от година първа сл. Хр. пь
Десетилетие е условното означаване на период от 10 години. С това название се означават години, които имат 3 еднакви начални цифри, а се различават една от друга само по последната цифра. В този случай за начало на десетилетието се счита годината, завършваща на нула (например 1990 г.), а за край - годината, завършваща на 9 (в случая 1999).
VеnRus 2008 - човекът ти го е обяснил - понеже не е имало нулева година, първото десетилетие след Христа е 1-10. Съответно 2001-2010 и 2011-2020. И не е целият свят в грешка, а само някои, които не мислят много преди да пишат
"Всички простаци побесняват, когато ги наречеш простаци" - Дж. Д. Селинджър, "Спасителят в ръжта"
Гледала съм 9 от тези 10 филма, без индийския мюзикал Девдас. Някой от тях са наистина много добри, а специално "Животът на другите" е изключителен филм! Японската анимация на Миядзаки е безспорно постижение и изкуство. Много интересна и необичайна камера в "В насторение за любов". Иначе класации - колкото и мнения. Ако класацията беше за режисьори щеше да е друго.
"Животът в розово" сред филмите на десетилетието?? Ха-ха! Французите може и да си го харесват, но филмът е такова клише, че просто е труден за гледане. И какво ново показва този прехвален филм? Абсолютно нищо. А за "Беднякът милионер" какво има да се коментира. Само това заглавие изяснява що за критерии има въпросната класация. Направо е нелепо сред посочените ленти да липсва "Властелинът на пръстените" - филм, който е новаторски, смел, и вдъхновяващ. Единствено някакъв вид злоба може да е обяснение защо филмът на Питър Джаксън е пренебрегнат за сметка на, да речем, "Фаренхайт 9/11" на Майкъл Мур или "Мълхоланд Драйв" на изчерпания Дейвид Линч.
Ха-ха! Сега видях че в класацията е включен и "Вавилон". Тази сладникава и ужасно скучна боза?! Очевидно главният критерий в класацията е бил политическата коректност - да се лансират по равно арт-филми, филми, пропагандиращи левичарски идеи, а също и филми, произведени или разказващи за живота в третия свят. А дали продукциите стават за гледане и дали носят нещо ново за киното - това изобщо не е важно.
От изброените филми според мен най-добрия и интересен е "Фаренхайт 9/11"!!! "Беднякът милионер" също ми хареса, защото показа много добре истинското лице на ужасния и мизерен живот в Индия!
Какви са тия китайски индийски и разни смешни европейски филми .....европейските филми са такава мъка направо са много подтискащи ама то такава реалност отразяват.
Хайде стига с тоя Аватар де!!! Или поне - стига с него в игралното кино...Да си го класират при анимациите! Нямам нищо против технологиите във филмопроизводството, но поне филмите да се позиционират в правилната категория. Иначе идеята на Аватар е добра, но защо са я омацали с толкова много сопецефекти!?? Да бяха заснели исторически филм с индианци, защитаващи ловните си полета от железниците на бледоликите - хем много по-истинско, хем много по-евтино...Какво ли не се произвежда вече само и само да се изтръска още някой и друг долар от тълпата!
Повече скромност и повече работливост у българина биха се отразили повече от добре.
Атлантик, защо те дразни фактът, че филмите се произвеждат за пари? Това е бизнес като всеки друг - идеята е продуктът да се продава и да носи приходи на производителя. Да, това е също и изкуство, но като се замислиш, всеки артист (било то художник, писател, музикант или друг) също се стреми да продаде своето произведение. Навярно има изключения, има ги навсякъде, но правилото си остава - всеки търси награда за труда си.
Що се отнася до анимацията - тя също е част от киното, а Аватар в частност е по-скоро игрален отколкото анимационен. А така между другото, ако смяташ, че историята на индианците ще ти е по-интересна, гледай филми на такава тематика, можеш дори да ги произведеш. А дотогава, уважавай труда на другите - съвсем не си длъжен да го купуваш, но не го обиждай.
Къде видя, приятелю, обиди в коментара ми за филма Аватар?
Освен това допускаш според мен една твърде съществена грешка по отношение на бизнеса и изкуството, като казваш, че бизнесът може и да бъде изкуство - изкуството може да бъде и бизнес също така, но бизнесът никога не е изкуство в конкретния смисъл на това понятие, а не в неговия разширен смисъл, където едва ли не всичко се приема за изкуство, включително и изкуството да си бъркаш в носа без да се нараниш. А в случая с Аватар явно става дума само за бизнес.
Но за едно си прав, без да си го споменал - нямам право в известна степен да критикувам филма, тъй като не си платих за неговото гледане.
Повече скромност и повече работливост у българина биха се отразили повече от добре.
Ну Погоди !
Веселоае стига ве защо го няма "На всеки километър" ?
-12 +18
йохан бах
НеутралноДали са наистина тези 10-те филма на 21 век - първо десетилетие!
Съмнявам се във вкуса на агенцията. Повечето с награди или наминации за Оскар. Айде стига бе!...
-6 +5
Бууууууу
НеутралноПсевдо-интелектуални тинтири минтири! Властелините , Войните и Гладиатор са филмите!!!
-24 +10
?
НеутралноНа Франс прес още ли не съм им обяснили, че краят на десетилетието е на 31 дек. 2010. Какавато им аритметиката, такава и класацията - много зле.
-12 +21
cowboy
НеутралноКлинт Иистуд има поне 3 филма, които заслужават да са в клацацията... Да не говорим за Уди Алън, Михаел Ханеке, Вим Вендерс, и т.н... Когато се прават класации винаги трябва да се споменат критериите- зрителски успех, събрани награди, отли4ени у4астници...
-6 +19
Spasete planetata
Неутралнод бест фор еври таимс ис АВАТАР
-18 +9
lucky
Неутралнобеднякът милионер-много негоден филм
-20 +13
...
НеутралноВинаги съм намирал такива класации за пълни глупости. Тая класация няма най-елементарни подробности като например по какви критерии са класирали филмите.
-1 +14
Flash
Рейтинг: 1803 НеутралноНаистина дразнят с тоя край на десетилетието, дето е...след една година. А иначе като филми 2000-2009 не може да се сравнява, ама изобщо, с 1990-1999. Предимно лъскави, че дори и не толкова лъскави боклуци. Точно както в музиката.
"Всички простаци побесняват, когато ги наречеш простаци" - Дж. Д. Селинджър, "Спасителят в ръжта"
-6 +10
Flash
Рейтинг: 1803 НеутралноНаистина дразнят с тоя край на десетилетието, дето е...след една година. А иначе като филми 2000-2009 не може да се сравнява, ама изобщо, с 1990-1999. Предимно лъскави, че дори и не толкова лъскави боклуци. Точно както в музиката.
"Всички простаци побесняват, когато ги наречеш простаци" - Дж. Д. Селинджър, "Спасителят в ръжта"
-7 +2
Ники
НеутралноА Мълхоланд е треторазрядно лесбо порно!
-10 +6
VеnRus 2008
Рейтинг: 3960 ВеселоДо коментар [#9] от "Slash":"Наистина дразнят с тоя край на десетилетието, дето е...след една година"
Всъщност, не е! Десетилетието започна на 01/01/2000 и свърши на 31/12/2009.
"Ако не спрем имиграцията заради политическа коректност, ще изгубим Европа" - Герт Вилдерс
-9 +8
ma
НеутралноДо коментар [#12] от "VеnRus 2008":
Ми не е така, десетилетието започва от 2001 и свършва в края на 2010. Съответно 2011 - 2010 и т.н. Така е защото не е имало нулева година, започва се от година първа сл. Хр. пь
-6 +8
sashosandev
Рейтинг: 5 ВеселоТова са класации от типа "Най- красивите жени в света" в които половината са си очевадно грозновати!
-1 +5
ma
Неутралнотака де, 2011 - 2020...
-1 +2
VеnRus 2008
Рейтинг: 3960 НеутралноДо коментар [#13] от "ma":
Грешиш. Другата вероятност е целият свят да е в грешка, което ми се струва малко вероятно.
"Ако не спрем имиграцията заради политическа коректност, ще изгубим Европа" - Герт Вилдерс
-6 +5
VеnRus 2008
Рейтинг: 3960 ВеселоДесетилетие е условното означаване на период от 10 години. С това название се означават години, които имат 3 еднакви начални цифри, а се различават една от друга само по последната цифра. В този случай за начало на десетилетието се счита годината, завършваща на нула (например 1990 г.), а за край - годината, завършваща на 9 (в случая 1999).
%B5%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%B5
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B5%D1%81%D0
2000-2009, 2010-2019, 2020-2029...
"Ако не спрем имиграцията заради политическа коректност, ще изгубим Европа" - Герт Вилдерс
-2 +5
Mitko
НеутралноЕвалата номер седем - "много негоден" коментар.
-3 +1
monty
ЛюбопитноЯ кажете колко от изложените филми сте гледали ????
-2 +3
Flash
Рейтинг: 1803 ВеселоVеnRus 2008 - човекът ти го е обяснил - понеже не е имало нулева година, първото десетилетие след Христа е 1-10. Съответно 2001-2010 и 2011-2020. И не е целият свят в грешка, а само някои, които не мислят много преди да пишат
"Всички простаци побесняват, когато ги наречеш простаци" - Дж. Д. Селинджър, "Спасителят в ръжта"
-5 +7
Филмчо
НеутралноДо коментар [#3] от "Бууууууу":
хахахах
Пич, пропусна "Хари Потър"! Няма да се излагаме я
+4
Karla Lihula
Рейтинг: 583 НеутралноКан.
Който живее в страх никога няма да бъде свободен. Хорацио
+2
VеnRus 2008
Рейтинг: 3960 ВеселоДо коментар [#20] от "Slash":
А аз му цитирах Уикито. Някакси вярвам повече на изнесеното там, отколкото на мнението на някой си...
"Ако не спрем имиграцията заради политическа коректност, ще изгубим Европа" - Герт Вилдерс
-2 +6
Radi
НеутралноГледала съм 9 от тези 10 филма, без индийския мюзикал Девдас. Някой от тях са наистина много добри, а специално "Животът на другите" е изключителен филм! Японската анимация на Миядзаки е безспорно постижение и изкуство. Много интересна и необичайна камера в "В насторение за любов". Иначе класации - колкото и мнения. Ако класацията беше за режисьори щеше да е друго.
+4
критик
Неутралнотук освен беднякът милионер, всичко останало е боза
-4
capitalist
Рейтинг: 1217 НеутралноДо коментар [#25] от "критик":
напълно съгласен ,беднякът милионер е невероятен филм ..............
-1
Филип Стоянов
Рейтинг: 25 НеутралноДесетилетието няма нищо общо с раждането на Христос. То свърши на 31 дек. 2009. Вече сме в десетте години на ХХІ век.
Иначе мисля, че Аватар трябваше да го има в класацията.
+2
Да бе да!
Неутрално"Животът в розово" сред филмите на десетилетието?? Ха-ха! Французите може и да си го харесват, но филмът е такова клише, че просто е труден за гледане. И какво ново показва този прехвален филм? Абсолютно нищо. А за "Беднякът милионер" какво има да се коментира. Само това заглавие изяснява що за критерии има въпросната класация. Направо е нелепо сред посочените ленти да липсва "Властелинът на пръстените" - филм, който е новаторски, смел, и вдъхновяващ. Единствено някакъв вид злоба може да е обяснение защо филмът на Питър Джаксън е пренебрегнат за сметка на, да речем, "Фаренхайт 9/11" на Майкъл Мур или "Мълхоланд Драйв" на изчерпания Дейвид Линч.
+1
що за класация??
НеутралноХа-ха! Сега видях че в класацията е включен и "Вавилон". Тази сладникава и ужасно скучна боза?! Очевидно главният критерий в класацията е бил политическата коректност - да се лансират по равно арт-филми, филми, пропагандиращи левичарски идеи, а също и филми, произведени или разказващи за живота в третия свят. А дали продукциите стават за гледане и дали носят нещо ново за киното - това изобщо не е важно.
-2 +1
Иво
НеутралноОт изброените филми според мен най-добрия и интересен е "Фаренхайт 9/11"!!! "Беднякът милионер" също ми хареса, защото показа много добре истинското лице на ужасния и мизерен живот в Индия!
-1
eвЗЕНи
Рейтинг: 257 Неутрално"Avatar" към кое десетелетие мислят да го броят? Излезе 2009-та и според всички критици тук промени начина по който се правят и гледат филмите.
+2
AAA
НеутралноКакви са тия китайски индийски и разни смешни европейски филми .....европейските филми са такава мъка направо са много подтискащи ама то такава реалност отразяват.
-1 +1
AAA
НеутралноДо коментар [#31] от "eвЗЕНи":
Е и ти пък сега къде пари за 3Д филми в соц европа...дай драми и депресийка
-1
Атлантик
Рейтинг: 213 НеутралноХайде стига с тоя Аватар де!!! Или поне - стига с него в игралното кино...Да си го класират при анимациите! Нямам нищо против технологиите във филмопроизводството, но поне филмите да се позиционират в правилната категория. Иначе идеята на Аватар е добра, но защо са я омацали с толкова много сопецефекти!?? Да бяха заснели исторически филм с индианци, защитаващи ловните си полета от железниците на бледоликите - хем много по-истинско, хем много по-евтино...Какво ли не се произвежда вече само и само да се изтръска още някой и друг долар от тълпата!
Повече скромност и повече работливост у българина биха се отразили повече от добре.
-2
Анонимен
Рейтинг: 0 НеутралноАтлантик, защо те дразни фактът, че филмите се произвеждат за пари? Това е бизнес като всеки друг - идеята е продуктът да се продава и да носи приходи на производителя. Да, това е също и изкуство, но като се замислиш, всеки артист (било то художник, писател, музикант или друг) също се стреми да продаде своето произведение. Навярно има изключения, има ги навсякъде, но правилото си остава - всеки търси награда за труда си.
Що се отнася до анимацията - тя също е част от киното, а Аватар в частност е по-скоро игрален отколкото анимационен. А така между другото, ако смяташ, че историята на индианците ще ти е по-интересна, гледай филми на такава тематика, можеш дори да ги произведеш. А дотогава, уважавай труда на другите - съвсем не си длъжен да го купуваш, но не го обиждай.
Атлантик
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#35] от "Анонимен":
Къде видя, приятелю, обиди в коментара ми за филма Аватар?
Освен това допускаш според мен една твърде съществена грешка по отношение на бизнеса и изкуството, като казваш, че бизнесът може и да бъде изкуство - изкуството може да бъде и бизнес също така, но бизнесът никога не е изкуство в конкретния смисъл на това понятие, а не в неговия разширен смисъл, където едва ли не всичко се приема за изкуство, включително и изкуството да си бъркаш в носа без да се нараниш. А в случая с Аватар явно става дума само за бизнес.
Но за едно си прав, без да си го споменал - нямам право в известна степен да критикувам филма, тъй като не си платих за неговото гледане.
Повече скромност и повече работливост у българина биха се отразили повече от добре.
иван
Рейтинг: 188 Веселопредния век свърши 31.12.1999 и новия почна на 01.01.2000... даже ако десетилетието по4ва 2001 .... какво ще я правим 2000та ???
гледам слушам и .... и ми става смешно... пък после ми се доревава
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.