Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
Тази статия е част от темите "Годината" и "Следвай ги".

История за лекар, финансист и електрически велосипед с пурпурно сърце

От Видка Атанасова Всички статии на автора
Последна промяна в 13:01 на 01 яну 2017, 12757 прочитания, 37 коментара
Галерия
Иновативният електрически велосипед Galex пожъна сериозно медийно внимание и професионален интерес на най-голямото международно специализирано изложение за велосипеди Eurobike, което се проведе през август във Фридрихсхафен, Германия.

Изобретателят му Галин Бонев всъщност е специалист по международни финанси, а партньорът му Галин Атанасов - лекар, специализирал микробиология и психология.

Дълги години и двамата са успешни в професиите си, работят в международни компании и печелят доста добре. Не финансова, а друга нужда ги подтиква да превърнат хобито си в свое основно занимание.

За изобретенията и неволята

Годината е 2010, а Галин Бонев има нужда от по-бързо и по-приятно придвижване във Варна, където живее. Всекидневните проблеми със задръстванията, липсата на места за паркиране и некомфортния градски транспорт го подтикват да намери друг вариант за придвижване до работа.


Качва се на велосипед, но скоро осъзнава, че това не е идеалното средство, тъй като на връщане му се налага да преодолява стръмно и продължително изкачване. Купува си мотоциклет, но няколко месеца по-късно се отказва и от него. Заради цялата задължителна екипировка, карането по улиците между колите и дишането на изгорели газове.

Галин иска да комбинира свободата на движение на велосипеда с бързината на мотоциклета. Оказа се, че не се продават достатъчно добри готови електрически велосипеди, затова от интернет се сдобива с комплект за електрифициране на велосипед. Така превръща старото си колело в идеалното средство за градско придвижване.

След като е убеден в предимствата на електрическите велосипеди и липсата им на пазара в България, Галин Бонев вижда бизнес ниша, която може да развие. Технологиите в тази област обаче не са достатъчно напреднали и цените на литиево-йонните батерии са прекалено високи.

Как финансист и медик се отдадоха на бизнес с велосипеди

Годината е 2014, предстоят съкращения във фирмата, в която Бонев работи и като ръководител на екип той трябва да съкрати двама свои подчинени. Тогава, след 12 години в сферата на финансите, преценява, че е дошъл неговият момент за напускане на офисната работа. А и така успява да запази работното място на един от колегите си.

Отдава се изцяло на своята идея да създаде на най-добрите електрически велосипеди в света. Около година търси и тества подходящи технологии от различни краища на света. Идват първите поръчки и така, в гаража му, производството на електрическите велосипеди започва.


Галин Атанасов се присъединява впоследствие – запленен от възможностите на велосипедите, ентусиазиран от бизнес перспективите. Медикът в екипа се занимава с маркетинга, рекламата и продажбите, връзка с медии и клиенти.

Бизнесът на Галин и Галин набира скорост, а велосипедите им - популярност. Имат два официални магазина - в София и Варна, изграждат дистрибуторска мрежа, търсят партньори в България и чужбина. Обръщат се и към бизнеса – вече доста европейци се придвижват до работа с електрически велосипед, осигурен им от работодателя.

В България работят в тясно сътрудничество и с общините – през 2017 към бургаските велосипеди под наем ще бъдат добавени и от техните ELJOY. Преговарят с няколко планински хотела, които искат да предложат нов вид за България туристическа услуга – елекрически велосипеди под наем за планински велотурове. "С подобни велосипеди няма изоставащи участници в похода, няма негативни емоции, само пълна наслада от разходката", рекламира Галин Атанасов.

За велосипедите

Когато започват бизнеса, една от основните цели на Галин и Галин е да направят електрическите велосипеди масови и по-достъпни за хората. Въпреки това цената им варира от 2 до 4 хил. лв., но и при бюджетните модели не се правят компромиси с качеството и безопасността. В производството се влагат качествени компоненти, собствено разработени батерии и ръчен труд. Разходите за поддръжка обаче са незначителни, а предимствата и ползите неизброими, уверява Галин. Електроенергията за изминаване на 100 км струва 20 стотинки.


Всеки над 14-годишна възраст може да ги ползва, дори хора със слаба физическа подготовка или без колоездачен опит. Могат да се използват и от хора с двигателни или други медицински проблеми, разяснява лекарят в екипа. С различните степени на подпомагане, тези велосипеди им дават възможност да се натоварят физически точно колкото искат или състоянието им позволява.

В зависимост от модела велосипедите развиват различна скорост, но при всички положения трябва да се карат разумно, особено в града. Тези за офроуд дори могат да са опасни в градска среда, защото са изключително мощни (вдигат до 50 км/ч). Класическите електровелосипеди имат софтуерен ограничител на скоростта според европейските изисквания и развиват скорост до 25 км/ч.


Велосипедите се произвеждат в цех във Варна, общо шест модела с алуминиева рамка и, разбира се, уникалният

Galex – пурпурното изкуство

Дървеният електрически велосипед Galex е изработен от сърцевина от ясен за здравина и обвивка от екзотичното дърво пурпурно сърце. Иновацията е вградената в рамката батерия и мотор, по естетически подбуди. "Търсихме перфектния баланс между изчистен и съвършен дизайн и използването на най-напредналите технологии в бранша". Велосипедът е снабден със сензори, които позволяват определянето на скоростта според натиска върху педалите, а качествените компоненти и ръчен труд оправдават цената от 6 до 9 хил. лв.


Колелото е свързано в интернет чрез хардуерна приставка в мотора и специално разработено смартфон приложение, което са нарекли SMILE. То предлага не само навигация, но и известяване с аларма и проследяване на велосипеда по местоположение, ако се окаже откраднат. Също има възможност за директно свързване със сервиз или доставчик при проблем на пътя, общуване в група – споделяне на маршрути и емоции.

След изложението за велосипеди в Германия Galex спечелва вниманието на експерти във велоиндустрията и голям медиен интерес, а популярното германско специализирано издание Elektro bike magazine го нарича "пурпурно изкуство".

  • Зарче
Етикети
Реклама
Реклама