Регистрация

Трябва ли Турция да стане член на Европейския съюз?

Ирина Новакова Модератор
Дебатът се провежда от 24 май 2009 5230 прочита, 46 коментара

Позиция "За"

Турция е изключително важна за ЕС, но често подценяваме стратегическото й значение. Създава се омагьосан кръг - ние често се разочароваме от скоростта на реформите, които изглеждат неохотни и това засилва подозренията в европейското обществено мнение. В Турция пък възприемат това като заявка, че не са желани в Съюза.

Цялата позиция

Позиция "Против"

Турция е все още една агресивна държава, която продължава активно да работи срещу християнството и затова няма място в ЕС. Ние като български патриоти сме категорично против Турция в европейското семейство, защото това би означавало краят на България. Водещи европейски лидери като Саркози и Меркел подеха искането на "Атака" и се обявиха против членството на Турция в ЕС - единственият случай, в който европейски политици следват българската позиция, изявена само от "Атака".

Цялата позиция

В редица европейски страни преобладава общественото мнение, че толкова голяма и мюсюлманска държава ще промени изцяло характера на ЕС. Обратният аргумент е, че с младата си работна сила и големия си пазар Турция може да се окаже много полезна за застаряваща Европа.

Ирина Новакова, модератор

Турция кандидатства за членство в Европейския съюз през 1987 г. Преговорите започнаха през 2005 г. Само година по-късно те бяха замразени в осем области заради нежеланието на Анкара да отвори пристанищата и летищата си за стоки и пътници от Кипър. Днес преговорите продължават бавно по останалите 27 глави, като Европейската комисия редовно критикува Турция за недостатъчната свобода на речта и за неспазване на човешките права и демократичните принципи. Френският президент Никола Саркози винаги е настоявал, че ЕС трябва да предложи на Анкара партньорство, но не и пълноправно членство. На обратната позиция е Великобритания, според която Турция ще е готова да влезе в ЕС след около 10 години. В реч пред Народното събрание през март българският премиер Сергей Станишев каза, че за България "преговорите с Турция са с отворен финал" и призова с тях да не се злоупотребява. В редица европейски страни преобладава общественото мнение, че толкова голяма и мюсюлманска държава ще промени изцяло характера на ЕС. Обратният аргумент е, че с младата си работна сила и големия си пазар Турция може да се окаже много полезна за застаряваща Европа.

Коментирайте в дебата като влезете с вашия e:профил или се регистрирате безплатно

Турция е изключително важна за ЕС, но често подценяваме стратегическото й значение.

Оли Рен, позиция "За"

Турция е изключително важна за ЕС, но често подценяваме стратегическото й значение. Създава се омагьосан кръг - ние често се разочароваме от скоростта на реформите, които изглеждат неохотни и това засилва подозренията в европейското обществено мнение. В Турция пък възприемат това като заявка, че не са желани в Съюза. Трябва да излезем от този кръг. Надявам се до края на годината да затворим още преговорни глави, ако Анкара извърши реформи в ключови области. Това е задача за Турция, но напредъкът на преговорите зависи много и от страните-членки.

Коментирайте в дебата като влезете с вашия e:профил или се регистрирате безплатно

Турция е все още една агресивна държава, която продължава активно да работи срещу християнството и затова няма място в ЕС.

Димитър Стоянов, позиция "Против"

Турция е все още една агресивна държава, която продължава активно да работи срещу християнството и затова няма място в ЕС. Ние като български патриоти сме категорично против Турция в европейското семейство, защото това би означавало краят на България. Водещи европейски лидери като Саркози и Меркел подеха искането на "Атака" и се обявиха против членството на Турция в ЕС - единственият случай, в който европейски политици следват българската позиция, изявена само от "Атака".

Коментирайте в дебата като влезете с вашия e:профил или се регистрирате безплатно

46 коментара
 
Преглед на профил

Радостина

Рейтинг: 803 Неутрално
  • 1
  • 11:47
  • 24 май, 2009

НЕ ! НЕ ,НЕ !

Свободата Санчо, ....

Оценка
-47 +70
 
Преглед на профил

Black Dragon

Рейтинг: 678 Неутрално
  • 2
  • 11:58
  • 24 май, 2009

В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ДОПУСКА ТУРЦИЯ ДА ВЛЕЗНЕ В ЕС!

https://www.facebook.com/Purple.Flower.Handmade.Handbags

Оценка
-47 +81
 
Преглед на профил

melina

Рейтинг: 298 Неутрално
  • 3
  • 12:18
  • 24 май, 2009

по-голиама 4аст от турзиа се намира в азиа!Какав европеиски саиуз?
Като прибавим забрадките и 6алварите .....каква Европа ,какви 5 лева?????

melina

Оценка
-49 +57
 
Преглед на профил

melina

Рейтинг: 298 Неутрално
  • 4
  • 12:21
  • 24 май, 2009

по-голиама 4аст от турзиа се намира в азиа!Какав европеиски саиуз?
Като прибавим забрадките и 6алварите .....каква Европа ,какви 5 лева?????

melina

Оценка
-42 +38
 
Преглед на профил

N.Yo.

Рейтинг: 565 Неутрално
  • 5
  • 12:47
  • 24 май, 2009

Според мен пък Турция трябва да влезе в ЕС. Този Д.Ст. звучи като някой радикален мюсюлманин, току що излезнал от някое медресе! Турция е много по-светска държава и има основите, които са нужни за една мюсюлманска страна да се модернизира и да възприеме малко или много западните ценности. Също така може да се превърне в пример за другите мюсюлмански страни като една модерна и просперираща страна - нещо, което е необходимо за мюсюлманските страни, особено във време, когато исламският фундаментализъм расте (и може да повлече и Турция) , а мнението за Запада (модерното) е доста непопулярно.
Успоредно с това, този наплив на турци в Европа може да намалее, след като Турция стане страна-членка в ЕС

Оценка
-75 +63
 
Преглед на профил

Джони Браво

Рейтинг: 422 Неутрално
  • 6
  • 14:18
  • 24 май, 2009

Не, разбира се.

Оценка
-34 +56
 
Преглед на профил

Анонимен

Рейтинг: 0 Гневно
  • 7
  • 14:52
  • 24 май, 2009

Каквооооооооо!!! Никаква Турция в Европа!!! нещо повече - Турция трябва задължително и незабавно да върне заграбената българска земя до Босфрора и Мраморно море!!! Тази земя е на Европа, а не на Азия!!! Ясен ли съм???!!! Вън Турция от Европа!!! Никакво членство на мюмюнска Турция в Европа!!! Това дивашко и свирепо племе трябва да изчезне от картата на света!!! Ясен ли съм???!!! Не само Германия и Франция ще подкрепят България, но и други държави по-късно ще ни подкрепят!!!

Оценка
-49 +64
 
Преглед на профил

Анонимен

Рейтинг: 0 Гневно
  • 8
  • 15:03
  • 24 май, 2009

Ейй,тъпак,да не обиждаш чистокръвния българин Димитър Стоянов, че ще гориш в Ада!!! Ти,тъпак мръсен и долен, ти си мюмюн, ти си резан, скапан турчин,където не сакаш мир, а секира - и рече безстрашний Кхан Крум: като не искаш мир, на ти секира!!! Ясен ли съм???!!! Край!!! Аз казах!!! Да живее Велика Европейска България/ВЕБ/!!!

Оценка
-68 +23
 
Преглед на профил

SoulSeparator

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 9
  • 16:18
  • 24 май, 2009

Турция трябва да влезе в ЕС. Това е нейния шанс да бъде модерна, стабилна, просперираща и СВЕТСКА държава. За България е много важно да бъде съсед на силна и просперираща държава, а не на държава, която е дестабилизирана от религиозни борби. Ако Турция не влезе в ЕС, то рано или късно ще се превърне в следващия Иран, а това може да е само лошо за нас.

Доводите на Димитър Стоянов са изцяло популистки и разчитат да капиталират гласове от разни параноични психопати, като онзи над мен.

Къде е момчешката дързост?

Оценка
-62 +45
 
Преглед на профил

Gersh

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 10
  • 18:25
  • 24 май, 2009

Членството в ЕС е пътя на Турция обратно към светското и гражданско общество. Ако това не се случи опасностите за нас ще са неизмеримо по-големи, а възможностите за развитие много по-малки.

Georgi Dankov

Оценка
-29 +32
 
Преглед на профил

БЕЗПАРТИЕН

Рейтинг: 1608 Неутрално
  • 11
  • 19:13
  • 24 май, 2009

Каквооооо ? Турция в ЕС ?
Ха, че утре някой ще предложи и Русия да членува в ЕС !
Азиатските държави да си членуват в азиатски организации.

Калинки, желевки и харизанки от всички градове, села и паланки !

Оценка
-26 +40
 
Преглед на профил

latsy

Рейтинг: 314 Неутрално
  • 12
  • 20:24
  • 24 май, 2009

Кой владее Турция, владее арабският свят. Иначе, съм против Турция в ЕС.

Оценка
-13 +34
 
Преглед на профил

gradinko

Рейтинг: 1341 Неутрално
  • 13
  • 22:10
  • 24 май, 2009

Трябва да приемем Турция в ЕС. В момента страната е на кръстопът между светските, про-европейски ценности и традиционния ислям. Ако откажем на Турция членство, даваме властта в ръцете на ислямистите - цивилизованите хора там няма да имат нито мотив, нито надежда да продължат да отстояват убежденията си.

Сега помислете егоистично за българските интереси. Ако приемем Турция в Европа, след десетилетие ще граничим на югоизток с екзотична, но европейска страна с всички екстри за икономиката, които произтичат от това. Ако отхвърлим Турция, след десетилетие може да сме съседи с една нова Сирия или недайсибоже Иран с всички негативи за националната ни сигурност, които произтичат от това. Колко ще ви е забавно да видите огромната турска армия вече под ислямистки, а не граждански контрол? Ако сега подочуваме за краен ислямизъм тук-там в Родопите, иска ли ви се след десетилетие да го слушаме в новините всяка седмица?

Keep you friends close and your enemies closer.

gradinko.bg

Оценка
-33 +49
 
Преглед на профил

Радостина

Рейтинг: 803 Неутрално
  • 14
  • 23:05
  • 24 май, 2009

Турция -с население 75 милиона жители ,от който 98 процента мюсулмани и 2 процента ?-други ,чиято територия 95 процента е в Азия ???? Извършила геноцид срещу арменците ,а аз бих добавила и срещу българи и гърци .. ,извършила кланетата в Кипър през1972 година ,извършваща позорни деяния срещу кюрдите ...,спонсорираща една етническа партия ДПС ,която управлява тук и тероризира българи и мохамедани у нас .. -тази държава членка на Християнския Европейски съюз ???? Това оксиморон ли е какво !!!! Не бъдете наивни ...или бих казала луди !

Свободата Санчо, ....

Оценка
-20 +41
 
Преглед на профил

the_european

Рейтинг: 410 Неутрално
  • 15
  • 07:53
  • 25 май, 2009

А бе Хора, защо не се поразходите до Турция, преди да я съдите. Да, в по-голямата си част е в Азия, но Мала Азия винаги е била повече част от Европейската история, отколкото от азиатската. Турците се възприемат като наследници на Византийската империя. В Западна Европа "чаровните" и "любими на всички" турски гастарбайтери са най-сериозната причина западно-европейците да не харесват Турция. Но те самите са една НЕпредставителна извадка от истинската Турция. Не знам дали ще им стигнат 10 години, по-скоро ме съмнява, но рано или малко по-късно имат място в Европа. Колкото и да не ви се вярва и не ви се иска, Истанбул е регионалния икономически и всякакъв център на Балканите - такъв какъвто винаги си е бил - Цариград.

Оценка
-30 +25
 
Преглед на профил

atanas

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 16
  • 08:02
  • 25 май, 2009

За разлика от България, Турция е много по-подредена и цивилизована държава. Там има и региони, както и в България, където са изостанали, но общото усещане е за по-голям ред и цивилизованост в сравнение с България.Приказките на това момченце Димитърчо говорят за изключителна инфантилност и незнание. Позицийте на цивилизованата и модерна част от турското общество трябва да се подкрепят с приемането и в ЕС, за да не се хлъзне Турция в блатото на радикалния ислям.

Оценка
-30 +25
 
Преглед на профил

Радостина

Рейтинг: 803 Неутрално
  • 17
  • 08:33
  • 25 май, 2009

16 -нека да е подредена и още по-подредена да става .. но не бива да е членка на ЕС .. нека е партниор ... примерно ..с тези 75 млн население ,тя ще има сериозна дума в делата на християнска Европа и гласуването и ще тежи ,колкото на половината еврочленки ... и тогава ,защо пък и Израел да не стане член на Еврозоната/участвува и без това във всякакви европейски спортни мероприятия на ..или Ирак ..-нали там вече янките оправиха нещата ...и тогава как ще се нарича ЕС ,а ...Евразииски съюз ,или ... християно-мюсулмано-юдейски съюз...глупости !!!

Свободата Санчо, ....

Оценка
-20 +22
 
Преглед на профил

Baluan

Рейтинг: 286 Неутрално
  • 18
  • 11:21
  • 25 май, 2009

atanas - там, гдето пазарлъка още е национален спорт и гдето убийства все още се извършват на верска и етническа основа ... там ли е циливилизацията ти, бре ? Там ли е редът ? Пф, не ставай смешен! Че тоя келеш от Атака не е стока - не е, то е ясно.
Хората, който говорят, че вкарването на Търция в съюза би спомогнало за ... "европеизирането" й, имат право донякъде ... Само дето преди да се осъществи, на Турция ще й е нужно да приеме и признае доста факти, които не са никак лицеприятни за мнозинството там Ако ли не го стори и напук на това влезе, от това ще има повече вреда, защото по този начин негласно ще излезе, че Европа е приела "непокаялите" се резняци в разрез с всякакви морални ценности, които пропагандира навред! В последното няма да има нищо чудно ...

Оценка
-13 +14
 
Преглед на профил

bate_Ventzi

Рейтинг: 1228 Неутрално
  • 19
  • 12:03
  • 25 май, 2009

Проблемът за членството на Турция в ЕС има две страни и нито една от тях не трябва да бъде подценявана.
Прави са тези които казват,че трябва да се даде шанс на тази страна да направи своя цивилзационен избор в полза на светската държава,при положение,че през последните години се дава приоритет на политически партии опиращи се в ислямските традиции.
Същевременно Турция е една голяма мюсулманска държава,чиято територия в по-голямата си част е разположена на Азиатския континет.Не може да бъдат пренебрегнати и следни междутародни проблеми които не кореспондират със светския характер на ЕС.

1.Турция е окупатор на част от една държава,членка на ЕС - Кипър.
2.Турция не признава арменския геноцид.
3.Кюрдския проблем.
4.Последният проблем касае България и се отнася за компенсирането на българите изгонени от Южна Тракия,за отнетите им имоти.

Турция следва да преразгледа решително отношението си по тези въпроси за да покаже,че и за в бъдеще всички възникнали проблеми могат да бъдат решавани по цивилизован начин, а не чрез имперсо-азиатски инат.

Оценка
-8 +14
 
Преглед на профил

lyuboZAR

Рейтинг: 202 Неутрално
  • 20
  • 12:15
  • 25 май, 2009

Мястото на Турция е в ЕС.
Но след завършване на институционалните промени в съюза и политическа стабилизация на самата Турция.
Всички други приказки от страна на клоуните на Волен са евтин националистически PR и популистска спекулация...

here be dragons...

Оценка
-16 +17
 
Преглед на профил

Варна

Рейтинг: 1377 Неутрално
  • 21
  • 12:22
  • 25 май, 2009

Като заседнала в гърлото рибя кост е Турция за ЕС - ни напред, ни назад...
Нас това ни засяга пряко, щото сме най-близко, носим още емоциите от историческото ни минало, както и товара на изостаналото си все още повредено от комунистическата чума мислене.
Лично нямам категоричен и еднозначен отговор, но ми е противно като човек да мисля с езика на "резнаци" и "ние, по-така, европейците.." У нас, в България, още витае изкривеното "ние сме по-свестни, щото сме европейци, християни и не носим шалвари,забрадки"
За мен нито едното, нито другото е гаранция за свястност.
А Турция не може вечно да бъде в този шпагат и някой ден щем, не щем ще бъде приета в ЕС, така мисля .. Само дано похода на ислямистите, каквито са им сегашните управници,
бъде спрян от светски настроените, прогресивни турски граждани. Иначе, става кофти за Европа, щото главите на ислямистите не увират и ще мътят водите на морето от демократични свободи и човешки права, извоювани с много кръв.
Та не ме смущава мисълта за една светска Турция със светско правителство в ЕС, но ислямистките тенденции в тази страна ме плашат и отблъскват.

" Бъдете промяната, която искате да видите в света" М.Ганди

Оценка
-2 +19
 
Преглед на профил

Х X X

Рейтинг: 388 Неутрално
  • 22
  • 13:18
  • 25 май, 2009


Турция е значително по-цивилизована от България.

Не в Турция, а у нас комунисти, шпиони и мутри са си разделили страната.

Не в Турция братя Галеви са селебрити, нито пък там ще ги изберат за депутати.

Не в Турция Доган (дето се пише за турчин) си прави золумите и не Турция продава на Русия.

Помислете, кой има повече основания да е член на ЕС?

.

България над всичко!

Оценка
-11 +18
 
Преглед на профил

SETT

Рейтинг: 51 Неутрално
  • 23
  • 13:56
  • 25 май, 2009

Турция няма да е член на ЕС и не защото Болен и неговата шайка няма да разрешат (пък кой ли ги и пита). А защото те няма да пожелаят това. Турция се надява на привилегировано партньорство, но води преговори за пълно т.е. докъдето стигнат преговорите и след това съкратена процедура за партньорството.
Струва ми се че ЕС има по-голяма изгода от членство на Турция. Говоря за чисто икономически и политически изгоди.

На всички по-горе които обявиха (без никой да им е дал това право) ЕС за "християнски съюз" нека попрочетат някои нещица за ЕС и на каква основа е изграден. Който и европейски политик да попиташ (истински политици, не доведеното отроче на Болен) християнски съюз ще е последното определение което някой ще използва ако въобще го споменат.

А моето лично мнение е че ако Турция изпълни критериите за членство (това трудно ще стане в обозримо бъдеще) трябва да стане член на ЕС.

"Глупостта не ходи по дърветата, тя е по хората"

Оценка
-9 +11
 
Преглед на профил

Анонимен

Рейтинг: 0 Весело
  • 24
  • 14:07
  • 25 май, 2009

Непременно и колкото се може по-бъзрзо Турция трябва да стане член на ЕС. Това е по-лесният и по-бърз начин да се доберем до заветните проливи.

Оценка
-20 +8
 
Преглед на профил

johnatan-livingston

Рейтинг: 882 Неутрално
  • 25
  • 14:41
  • 25 май, 2009

да де, ама нали знаете онази поговорка "дръж приятелите си близо, а враговете си още по-близо". според моето скромно разбиране на гео политическата обстановка, евентуалното приемане на турция в съюза би улеснило налагането на контрол по някои въпроси от политически, социален или икономически характер.

Smile and the world smiles with you.Fart and you stand alone.

Оценка
-4 +7
 
Преглед на профил

tanhad

Рейтинг: 13 Неутрално
  • 26
  • 14:47
  • 25 май, 2009

Не! ЕС е за Европа, а Турция е Азия. Има разлика между европейско и азиатско магаре. На първите всичко им е стегнато и бързо се ориентират, а на вторите, коремите им са големи и винаги инатлъка им дърпа назад.

Оценка
-11 +12
 
Преглед на профил

tanhad

Рейтинг: 13 Неутрално
  • 27
  • 14:47
  • 25 май, 2009

Не! ЕС е за Европа, а Турция е Азия. Има разлика между европейско и азиатско магаре. На първите всичко им е стегнато и бързо се ориентират, а на вторите, коремите им са големи и винаги инатлъка им дърпа назад.

Оценка
-13 +9
 
Преглед на профил

tanhad

Рейтинг: 13 Неутрално
  • 28
  • 14:47
  • 25 май, 2009

Не! ЕС е за Европа, а Турция е Азия. Има разлика между европейско и азиатско магаре. На първите всичко им е стегнато и бързо се ориентират, а на вторите, коремите им са големи и винаги инатлъка им дърпа назад.

Оценка
-13 +8
 
Преглед на профил

tanhad

Рейтинг: 13 Неутрално
  • 29
  • 14:48
  • 25 май, 2009

Не! ЕС е за Европа, а Турция е Азия. Има разлика между европейско и азиатско магаре. На първите всичко им е стегнато и бързо се ориентират, а на вторите, коремите им са големи и винаги инатлъка им дърпа назад.

Оценка
-12 +6
 
Преглед на профил

tanhad

Рейтинг: 13 Неутрално
  • 30
  • 14:48
  • 25 май, 2009

Не! ЕС е за Европа, а Турция е Азия. Има разлика между европейско и азиатско магаре. На първите всичко им е стегнато и бързо се ориентират, а на вторите, коремите им са големи и винаги инатлъка им дърпа назад.

Оценка
-13 +6
 
Преглед на профил

dejo

Рейтинг: 45 Неутрално
  • 31
  • 14:50
  • 25 май, 2009

Не може да караш кола с евтини турски авточасти и в същото време да отричаш цялата държава. Според мен Турция трябва да бъде стратегически партньор и да имам специални привилегии от ЕС, но не и да е пълноправен член.

Оценка
-5 +16
 
Преглед на профил

ydarakchiev

Рейтинг: 212 Неутрално
  • 32
  • 15:35
  • 25 май, 2009

Турция не е европейска държава, нито географски, нито като манталитет. Можем да бъдем добри съседи и без да принадлежим към един съюз.

Оценка
-6 +17
 
Преглед на профил

klecho

Рейтинг: 318 Неутрално
  • 33
  • 16:36
  • 25 май, 2009

Доколкото съм запознат, в последните години Турция е разкъсвана от многобройни вътрешни и регионални проблеми. смятам че при правилна стратегия, може да се окаже напълно изпълним варианта при който само европейската част на турция получава пълноправно членство, докато останалата част да остава със статут на привилегирован партньор.
всъщност прецеденти в тази насока отдавна съществуват туй като много от презокеанските територии на страните-членки изобщо нямат пълноправен статут спрямо евросъюза.

Оценка
-7 +3
 
Преглед на профил

Orda

Рейтинг: 127 Неутрално
  • 34
  • 17:10
  • 25 май, 2009

Ако Турция влезе в ЕС то България незабавно трябва да напусне ЕС

Orda

Оценка
-13 +11
 
Преглед на профил

Радостина

Рейтинг: 803 Неутрално
  • 35
  • 20:41
  • 25 май, 2009

SETT-23 -надявам се че имаш хубаво чувство за хумор и тук го прилагаш ..ако не е така .. може би си прекалено наивен ..Приемането на Турция в ЕС ще е началото на края на България ...това е ..

Свободата Санчо, ....

Оценка
-7 +12
 
Преглед на профил

lyuboZAR

Рейтинг: 202 Весело
  • 36
  • 22:11
  • 25 май, 2009

@35 - колко драматично звучи само и как точно ще стане това невиждано шоу?

here be dragons...

Оценка
+6
 
Преглед на профил

chernobyl

Рейтинг: 463 Неутрално
  • 37
  • 22:14
  • 25 май, 2009

Да, Турция трябва да влезе в ЕС, но не и без да изпълни всички критерии. Не ми харесва как се развиват нещата дотук, защото ЕС изглежда склонен на компромиси.

Например Кипър беше притиснат да позволи започването на преговори, без да има окончателно решение на техния проблем с Турция - който, съгласете се, никак не е малък.

Ако позволим преждевременното присъединяване на държава, която не споделя напълно основните ценности, ще си вкараме автогол.

Оценка
-4 +5
 
Преглед на профил

xxx

Рейтинг: 68 Неутрално
  • 38
  • 01:01
  • 26 май, 2009

О, не ! Твърдо.
Ако за нещо, от ПП АТАКА са прави, то е именно това ! Ако ще влизат, да приличат поне на бяла държава (не че ние приличаме, но поне не е толкова лошо).
Пътища - няма. Толерантност - слаба. Уважение към човека - почти липсва. Ще те смажат на пътя и окото им не мигва !

Оценка
-6 +10
 
Преглед на профил

борко

Рейтинг: 1416 Неутрално
  • 39
  • 09:12
  • 26 май, 2009

Присъединявам се към мнението на Градинко.

If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

dejo

Рейтинг: 45 Неутрално
  • 40
  • 11:17
  • 26 май, 2009

Някои хора продължават да гледат в миналото, а не в бъдещето.

Оценка
-5 +6
 
Преглед на профил

blueburd

Рейтинг: 8 Гневно
  • 41
  • 11:50
  • 26 май, 2009

ТУРЦИЯ Е ДОНЕСЛА САМО НЕЩАСТИЯ НА ЕВРОПА И НА НЕЙНАТА КУЛТУРА И ЦИВИЛИЗАЦИЯ!ФИЗИЧЕСКИ И ДУХОВНО Е УНИЩОЖИЛА ПОКОЛЕНИЯ ЕВРОПЕЙЦИ!ТЯ ИМА ДРУГА ЦЕННОСТНА СИСТЕМА КОЯТО НЕ СЕ ПОКРИВА С ЕВРОПЕЙСКАТА!МНОГО ВОДА ЩЕ ИЗТЕЧЕ ДОКАТО ТОВА СТАНЕ НЯКОЙ ДЕН!АКО СТАНЕ!

Оценка
-6 +7
 
Преглед на профил

N.Yo.

Рейтинг: 565 Неутрално
  • 42
  • 23:32
  • 26 май, 2009

До колкото следя коментарите, радостина ти явно симпатизираш на "атака" и имаш техните виждания, за което не те съдя. Но това дали си мюсЮлманин, еврейн, християнин, циганин и т.н. няма значение. Единственото, което е от значение, е това, което представляваш, подкрепяш и дали изповядваш някакви цивилизовани и демократични ценности. Живеем в един глобален свят, в 21-ви век, а не в Средновековието, когато са се водили религиозните войни. Европа ще си остане цивилизована (и християнска), но дали останалият свят, който може да оказва влияние върху живота ни, ще бъде такъв...
Споделянето на общи ценности и разбирания, както и на общ респект правят света по-мирен, докато ксенофобията, религиозната и етническата нетолерантност, омразата като цяло и прочее не.

Оценка
-4 +4
 
Преглед на профил

TYUIOP

Рейтинг: 82 Неутрално
  • 43
  • 15:12
  • 27 май, 2009

Да, не, ... горе, долу!

Първо, откога пък ЕС е християнски съюз? Аз съм атеист( убеден че не съществуват божества). Сигурен съм че в България има поне 5-10% атеисти, а по-голяма част от населението са агностици - такива които помирисват църковен въздух по празниците, но като цяло им е през оная работа. На запад е положението не е по-различно. От къде на къде, държавата ще провежда каквато и да е прорелигиозна политика с моите данъци? Който иска да си вярва и да праща децата си на неделно училище, но да не ме занимават!

Много хора в БГ изпитват неприязън към Турция, поради исторически причини. Това не е изненадващо, но не мисля че има основателна причина. Османската империя е била не по-груба от която и да е друга империя. Ако хванем Римската империя и Ватикана например, може да намерим далеч по-големи погроми от Баташкото клане и потушаванията на разни възстания. Това обаче не пречи на Италия да е в ЕС, нали?
Ако в политиката и историята търсим причини да се мразим един друг, то никога няма да можем да се погледнем( с когото и да е било).

Обратно на основния въпрос. Аз съм ЗА влизането на Турция в ЕС с пълноправно членство, но при определени условия. Проблема на Турция не е икономическото им състояние или нивото на демокрация(те са много по-добри от нашите), а факта че имат доста неразвити райони. Не съм ходил към далечния Анадол, но от скромните ми познания за тези райони смятам че в това им състояние не е добре да влизат в ЕС.
ЕС би трябвало да даде на Турция ясен знак, че ще бъдат приети(след 10години да речем) ако хомогенизират населението си(което значи изтока да настигне запада, а не обратното ).

Може и да кажете че съм наивен, но аз продължавам да смятам че ЕС е повече от икономически и политически съюз. Светските устои на Турция в момента са разклатени и е в наш интерес е да им подадем ръка.

Оценка
-5 +4
 
Преглед на профил

Baluan

Рейтинг: 286 Неутрално
  • 44
  • 12:03
  • 28 май, 2009

Reyhan - Глупав паралел за Рим и Италия ... Италия не е пряк наследник на Римската империя както и да го погледнеш ... Докато Турция е такъв на Османската във всяко едно отношение Да, империя като всяка друга - ама всеки един народ, които е страдал под чужд хомот все още ненавижда мъчителя си ... В Персия все още ненавиждат тюрските главорези, дошли от изтока, както и в накои части на Русия все още имат лош вкус в устата, при спомена за монголската инвазия ... в Полша, Унгария, Литва - ненавиждат Русия, заради комунистическата диктатура ...

Нивото на демокрацията било по-високо ли ??? Ти луд/а ли си ?! Има ли нужда да ти напомням какво се случи с с един арменски издател преди година-две ... за Кипър, за отношението им към историческите периоди преди да се заселят там ... Говориш глупости ...

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

sospecha

Рейтинг: 387 Неутрално
  • 45
  • 22:56
  • 08 юни, 2009

ЕС есъздаден през 21 век и няма намерение да се връща със 150години назад и съжелява че е прибрала страна толкоз близкка до неиното ниво на мислене.

Оценка
-1
 
Преглед на профил

nakazatel

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 46
  • 15:06
  • 29 юни, 2009

не съм мюсюлманин или там какъвто и да бил муджахидин
НО , ТУРЦИЯ - трябва да влезе в ЕВРОПА !!!!
1. всеки има право / а това,че на се харесва на някои си е техен проблем/
2. по-добре съсед европейски член , отколкото арабски съюзник
3. ще отпаднат паспортите за там - а Турция е красива страна
4. няма да сме външна граница

ioan nakazatelq

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Прогнозирай изборите

Познайте кой ще спечели президентските избори и кметските избори в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора и с какъв процент от гласовете на избирателите