Регистрация

Хаосът при броенето на бюлетините може да опорочи изборите

Ана Миланова Модератор
Дебатът се провежда от 25 окт 2011 4679 прочита, 50 коментара

Позиция "За"

Политици от повечето политически сили сигнализираха за несравним с предишни години хаос при провеждането на изборите и при броенето на бюлетините и обработването на протоколите от гласуването. Те многократно предупредиха за възможни манипулации на изборните резултати. Още повече след факта, че двама депутати от ГЕРБ - Станислав Иванов и Иван Божилов, се озоваха в Общинската избирателна комисия (ОИК) в София, докато там се обработваха протоколите от всички места за гласуване в столицата.

Цялата позиция

Позиция "Против"

Представителите на Общинската избирателна комисия (ОИК) в София, както и говорителите на Централната избирателна комисия потвърдиха, че хаосът е пълен и грешите в протоколите на секционните комисии - рекордно много. Обявиха обаче, че става въпрос за технически грешки, които не влияят по никакъв начин на резултатите от първия тур. По другият казус - за явяването на депутати от ГЕРБ в ОИК - София, по време на броенето, от ЦИК казаха, че не са сезирани, но по принцип "каквито и пълномощия да има партиен представител, той няма място при боренето на гласовете".

Цялата позиция

Позиция на модератора

Ана Миланова, модератор

Е няма такива избори. Грешките, невъобразимият хаос, несъществуващата организация само увеличават подозренията, че не става въпрос просто за неспособност на управляващата партия да предложи работещ закон и да осигури адекватното му прилагане. Чак не е за вярване всички тези хора, работещи във всичките 11 382 избирателни секции в страната, да са чак толкова некомпетентни, незапознати със закона и очевидно необучени от представителите на Централната избирателна комисия как се правят избори. И остава само въпросът кой печели. Ще ги познаете по резултатите.

Коментирайте в дебата като влезете с вашия e:профил или се регистрирате безплатно

Грешките застрашават легитимността на първия тур на вота

Наблюдатели на вота, позиция "За"

Политици от повечето политически сили сигнализираха за несравним с предишни години хаос при провеждането на изборите и при броенето на бюлетините и обработването на протоколите от гласуването. Те многократно предупредиха за възможни манипулации на изборните резултати.

Още повече след факта, че двама депутати от ГЕРБ - Станислав Иванов и Иван Божилов, се озоваха в Общинската избирателна комисия (ОИК) в София, докато там се обработваха протоколите от всички места за гласуване в столицата.  Пред "Дневник" Иванов обяви, че е помагал на бременна жена. Снимки обаче показват, че той е пренасял чувал заедно с друг мъж, а видеоматериал опровергава твърдението му, че е бил само във входа на сградата, а не там, където се броят изборните протоколите. 

В понеделник около 40-50 протестиращи се събраха пред Централната избирателна комисия в столицата, за да настояват за касиране на изборите, сред тях имаше представители на БСП, РЗС и движение СИЛА.

Въпреки всичко това досега само една партия е подала жалба, с която иска касиране на вота - партия "Зелените". Аргументите им са фрапантните нарушения и лошата организация на изборите, както и сигналите, че бюлетините са били прозрачни на много места.

Най-остри бяха критиките срещу първия тур на изборите "2 в 1" от неправителствени организации. Българският хелзинкски комитет обяви, че е силно обезпокоен от протичането на изборите, отчете фрапантни нарушения и изключително лоша организация. Датски наблюдатели на вота разказаха, че са били придружавани от охрана, за да се попречи на задаването на въпроси на членовете на секционните комисии, и че са били изхвърлени по време на преброяването.

БСП - София, пък изпрати сигнал до ЦИК за хаоса при броенето в ОИК - София. Организацията, оглавявана от Румен Овчаров, предупреди, че това би могло да опорочи резултатите от изборите. Подобна е и позицията на лидера на БСП Сергей Станишев, партията обаче не е поискала официално касиране на вота. Не е възможно по този начин да се провеждат избори през XXI век, каза и кандидатът за президент на левицата Ивайло Калфин. Според него има достатъчно аргументи да се поиска отмяна на вота и провеждане на нови избори. Касиране на президентските избори обаче не може да се иска, докато не приключи и вторият тур. Управляващата партия ГЕРБ също видя нарушения в изборите, организирани по лансирания от тях Изборен кодекс. Но само в Кърджали, където настоя за повторно преброяване.

Коментирайте в дебата като влезете с вашия e:профил или се регистрирате безплатно

Грешките са технически, не влияят на резултатите

ЦИК и ОИК-София, позиция "Против"

Представителите на Общинската избирателна комисия (ОИК) в София, както и говорителите на Централната избирателна комисия потвърдиха, че хаосът е пълен и грешите в протоколите на секционните комисии - рекордно много. Обявиха обаче, че става въпрос за технически грешки, които не влияят по никакъв начин на резултатите от първия тур.

По другият казус - за явяването на депутати от ГЕРБ в ОИК - София, по време на броенето, от ЦИК казаха, че не са сезирани, но по принцип "каквито и пълномощия да има партиен представител, той няма място при боренето на гласовете". Въпреки че видеоматериал от вчера на обед показва присъствието на депутата Станислав Иванов именно в залата за броене, говорителят на ЦИК Ралица Негенцова каза, че все още не е гледала видеото и не може да коментира конкретния случай.

Председателят на ОИК - София, Марина Белчева обясни високия брой допуснати грешки и с това, че се работи по нова нормативна база и избори "2 в 1". Заяви обаче, че това не опорочава вота на софиянци, тъй като от 57 на сто обработени протоколи действителните бюлетини са 97.98 на сто. По думите й грешките са изцяло технически и по никакъв начин не влияят на изборния резултат.

Въпреки това до късно снощи ОИК - София, беше обработила едва половината от протоколите с гласуването, а от комисията съобщиха, че са сгрешени 100 процента от тях. Малко по-късно грешките намаляха до 80 на сто от всички протоколи на секционните комисии.

Говорителят на ЦИК Ралица Негенцова също призна за рекордно много грешки. Решението на комисията по повода на практика дописва закона - звеното реши, че когато има разминаване между описаните в протоколите общ брой подадени гласове и пуснатите бюлетини за отделните кандидати, общинската избирателна комисия просто трябва да отдели торбите с бюлетините на съответната секционна комисия в обособено помещение, охранявано отвън от органите на МВР. Едва след приемане на всички протоколи от секциите в София общинската структура заедно с представители на проблемните секции трябва да отворят чувалите с бюлетините и да "установят реалното разпределение на гласовете". Това на практика означава ново броене на бюлетините.

Коментирайте в дебата като влезете с вашия e:профил или се регистрирате безплатно

50 коментара
 
Преглед на профил

hinin37

Рейтинг: 783 Неутрално
  • 1
  • 15:57
  • 25 окт, 2011

Опорочване може да бъде признато при резултат 35 на 36 %. При разлика от 11 % опорочване няма! Има го само в болни глави...

Оценка
-61 +11
 
Преглед на профил

gvt

Рейтинг: 542 Неутрално
  • 2
  • 15:57
  • 25 окт, 2011

Добре бе, не е бременна жена! Помагал е на бременен мъж!
Стига сте поставяли под съмнение честността на Бойко. Това са целенасочени интриги!

Оценка
-18 +43
 
Преглед на профил

noxs

Рейтинг: 647 Неутрално
  • 3
  • 16:03
  • 25 окт, 2011

Стига сте поставяли под съмнение честността на Бойко. Това са целенасочени интриги! - цитат на коментар #2 от “gvt”


Въпроса е, че не трябва да се стига до тук и че това е подигравка с избирателите, които са си направили труда да отидат да гласуват. Дали за подкрепа или не няма никакво значение. Боже, прибери си вересиите...

Оценка
-1 +30
 
Преглед на профил

Тони!

Рейтинг: 4406 Неутрално
  • 4
  • 16:03
  • 25 окт, 2011

До коментар [#1] от "hinin37":

При избирателна активност от 50%, много малък процент от бюлетините може да промени съществено резултата. Ти си стой със здравата глава.

Оценка
-6 +32
 
Преглед на профил

ПАВЛА

Рейтинг: 5311 Весело
  • 5
  • 16:04
  • 25 окт, 2011

На гузните май им са бяга.

Като не яде кучето кокала, кокалът ще си намери друго куче.

Оценка
-7 +16
 
Преглед на профил

wreck

Рейтинг: 1595 Неутрално
  • 6
  • 16:05
  • 25 окт, 2011

До коментар [#1] от "hinin37":

става въпрос за целия процес на провеждането на изборите.
Никой няма интерес от съмнения за честността им.
Включително и(най-вече)
ГЕРБ, които между другото поискаха проверка на гласуването в Кърджали.

You should never underestimate the predictability of stupidity .

Оценка
-5 +22
 
Преглед на профил

жана 1100

Рейтинг: 208 Неутрално
  • 7
  • 16:06
  • 25 окт, 2011

Кое ни е наред,та и изборите да са по правилата.За мен всичко е предварително подготвен сценарий на управляващите.Така ми е смешно,та чак ми се плаче.А забележката за бременния мъж си е точно на място. Кви съмнения,кви 5 лева.

"Аз съм българче..." -Я стига си се жалвал бе...

Оценка
-2 +28
 
Преглед на профил

berbenkov

Рейтинг: 2691 Разстроено
  • 8
  • 16:08
  • 25 окт, 2011

Според мене
те са вече опорочени!

www.berbenkov.hit.bg

Оценка
-3 +24
 
Преглед на профил

aldy

Рейтинг: 1263 Любопитно
  • 9
  • 16:09
  • 25 окт, 2011

"...Хаосът при броенето на бюлетините може да опорочи изборите..."

Случаят с двамата депутати, пренасящи ОТВОРЕН чувал с бюлетини показва, че те вече не намират за необходимо да се крият и съвсем нагло и открито си правят каквото си искат. И полицаят до тях на снимката ги пази - "нашата полиция ги пази". Ето тази дебилщина не ми харесва и е твърде показателна до къде могат да ескалират процесите на затвърждаване на еднолична власт при парламентарна република, според действащата Конституция.

Оценка
-1 +35
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2939 Неутрално
  • 10
  • 16:10
  • 25 окт, 2011

Най-големият цирк е в Казанлък. Партия е регистрирала 4-ма кандидати за общински съветници и е получила 2 (два) гласа.
Има две възможности:
1. Двама от кандидатите са продали гласовете си за дуги политически сили.
2. Двама от четиримата не са успели да гласуват поради добрата организация.


40. ПП „ДРОМ” | 2 | 0.01%
1. Кирил Колев Кайов | |
2. Борис Стефанов Стефанов | |
3. Филип Мишев Славов | |
4. Огнян Антонов Асенов | |

Оценка
+31
 
Преглед на профил

пуц муц

Рейтинг: 1244 Неутрално
  • 12
  • 16:13
  • 25 окт, 2011

Ай стига де всичко си е наред!
Боко и Цвъки бяха перфекти в организацията - няма защо да ги плюем - все пак те спечелиха!
Т.е. всичко е наред.

ура и да живей!!!

Оценка
-3 +23
 
Преглед на профил

Един Градинар

Рейтинг: 1121 Неутрално
  • 13
  • 16:13
  • 25 окт, 2011

Не мисля,че неразбориите са повече от друг път, просто сега бяха 2 в 1. Аман от истерия. Пък и като се има предвид нивото на грамотност в държавата...

Small scale, decentralised, decriminalised, sustainable, responsible biz ASAP!

Оценка
-25 +5
 
Преглед на профил

Polusa

Рейтинг: 1242 Неутрално
  • 14
  • 16:15
  • 25 окт, 2011

В такива времена, президентските избори, както и премиерските, са МАФИОТСКИ БИТКИ НА ОТДЕЛНИ КЛАНОВЕ!
Герб не предлага нищо по-различно от БСП-то.

Истина, Енергия и Мотивация на Сила, която Градим за България, не е Материя и не е Емоция!

Оценка
-2 +22
 
Преглед на профил

wreck

Рейтинг: 1595 Неутрално
  • 15
  • 16:17
  • 25 окт, 2011

До коментар [#11] от "kai":

Ако хората смятат че изборите са манипулирани то е едно и също, тъй като опорочава сърцето на демокрацията - свободния избор. - цитат на коментар #11 от “kai”

------------------
+ nuff said.
В условията на демокрация(пък биля тя и местната ерзац версия) властта е легитимна, доколкото е излъчена при пълно съблюдаване на процедурите и ритуалите.



You should never underestimate the predictability of stupidity .

Оценка
+15
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2939 Неутрално
  • 16
  • 16:19
  • 25 окт, 2011

В такива времена, президентските избори, както и премиерските,- цитат на коментар #14 от “Polusa”


Още един светъл лъч на просветление в моята невежа душа!

Разбрах, че имало и премиерски избори!

Оценка
-8 +4
 
Преглед на профил

lout66

Рейтинг: 359 Гневно
  • 17
  • 16:19
  • 25 окт, 2011

Нарушен ли е закона , и ако не е нарушен ще допуснат ли следващият път депутати от всички партии да "помагат" при носенето, изнасянето , разнасянето и броенето на бюлетините.
Ако има нарушение за какво говорим и една бюлетина да е била подменена или преброена грешно ,това е опорочаване и нарушение на закона.
А кой бил бременен ,депутата , жената или бабата и кой ги е забременил няма никакво значение.

Оценка
-1 +22
 
Преглед на профил

xm...

Рейтинг: 3133 Неутрално
  • 18
  • 16:20
  • 25 окт, 2011

Естествено, че съм "за"!

Мразя конспиративните теории и не смятам, че директно са "щипали". Обаче има едно голямо НО.

Този хаос някакси органично се вписва в цялата управленска деятелност на гербавите. И е баш по манталитета им да управляват не по закона, а по "понятията".
Вписва се идеално в изборната стратегия на гербавите да се намалява изборната активност за да остане изборът само на "осъзнато активни" срещу "активно вярващи и влюбени". Затова се вади начело и навсякъде Боце, а останалото да е миша тупурдия в мъглата.
Просто гербавите идеално си виреят точно в тази среда и дори и подсъзнателно те я провокират и произвеждат. За да се възпроизвеждат ...

Оценка
-1 +10
 
Преглед на профил

Танас

Рейтинг: 5402 Весело
  • 19
  • 16:21
  • 25 окт, 2011

Те така милиционер прави избори и ще останат в историята на страната като най - некадърно организирани и проведени избори
Малко ли е това ?

<< Морето живите обича, мъртвите ги изхвърля на брега.>> / Хр. Фотев /

Оценка
-1 +13
 
Преглед на профил

xm...

Рейтинг: 3133 Неутрално
  • 20
  • 16:23
  • 25 окт, 2011

условията на демокрация(пък биля тя и местната ерзац версия) властта е легитимна, доколкото е излъчена при пълно съблюдаване на процедурите и ритуалите. - цитат на коментар #15 от “wreck”


Точно в местната и форма тя е функция на гола и сляпа "вяра", етикети и клишета.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2939 Неутрално
  • 21
  • 16:23
  • 25 окт, 2011

До коментар [#18] от "xm...":

Пропускаш още нещо. Не, че намеквам нещо, но балотажа срещу Калфин е много по-удобен от балотаж срещу Кунева, защото в първия случай имаме Росен срещу БСП+ДПС, а във втория Росен срещу БСП+ДПС+15% на Кунева.

Така че хаоса си дава и своите положителни резултати.

Оценка
+12
 
Преглед на профил

жана 1100

Рейтинг: 208 Неутрално
  • 22
  • 16:25
  • 25 окт, 2011

До коментар [#10] от "tribiri":Благодаря ,не съм се смяла така откакто известиха изборните резултати. Наистина ли е вярно тава ????

"Аз съм българче..." -Я стига си се жалвал бе...

Оценка
+6
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2939 Неутрално
  • 23
  • 16:26
  • 25 окт, 2011

Дневник,
Линкът ви към една от статиите се счупи!

Оценка
+2
 
Преглед на профил

omega

Рейтинг: 1043 Неутрално
  • 24
  • 16:27
  • 25 окт, 2011

има разминаване между описаните в протоколите общ брой подадени гласове и пуснатите бюлетини за отделните кандидати, общинската избирателна комисия просто трябва да отдели торбите с бюлетините на съответната секционна комисия в обособено помещение, охранявано отвън от органите на МВР. Едва след приемане на всички протоколи от секциите в София общинската структура заедно с представители на проблемните секции трябва да отворят чувалите с бюлетините и да "установят реалното разпределение на гласовете". Това на практика означава ново броене на бюлетините -

Дее сега многознайкото да ми обясни пак, че чувалите с бюлетини нямали значение и какво от това, че ги носят депутати, защото всичко се определяло от протоколите.....

Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.

Оценка
+10
 
Преглед на профил

xm...

Рейтинг: 3133 Неутрално
  • 25
  • 16:28
  • 25 окт, 2011

До коментар [#21] от "tribiri":

Аз говоря само за картинката като цяло.

Конкретно за президентските избори напълно съм съгласен, че Калфин го "помпаха" целенасочено защото им е по-удобен.

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

maddrum

Рейтинг: 278 Неутрално
  • 26
  • 16:32
  • 25 окт, 2011

Тоя фарс, наречен избори 2011, трябваше отдавна да е касиран и насрочен наново. Не може да има хиляди сигнали за купуване и продаване на гласове, да има 18 000 застъпника, изборен ден до 11 вечерта, стотици хора неуспели да дадът вота си заради опашките, тотални грешки от страна на ЦИК в обработката на протоколите, хаос пред зала Универсиада и това е само част от всичко. Вие представяте ли си какво щеше да стане ако имаше избирателна активност 70%?

Правят ни на балами, хора! Сегашната ни власт се опитва да омаловажи демокрацията и да вземе от нас исконни права.

Оценка
-3 +13
 
Преглед на профил

Танас

Рейтинг: 5402 Весело
  • 27
  • 16:34
  • 25 окт, 2011

Първи Честни Милиционерски Избори

<< Морето живите обича, мъртвите ги изхвърля на брега.>> / Хр. Фотев /

Оценка
-1 +12
 
Преглед на профил

wreck

Рейтинг: 1595 Неутрално
  • 28
  • 16:35
  • 25 окт, 2011

До коментар [#20] от "xm...":

да де, ама когато на следващите избори някой мераклия за властта се изтъпани по телевизора да ни казва, колко е важно да гласуваме?

Откровено казано, аз се надявам на касиране на изборите или поне яко въртене на шиш в конституционния съд.

Палячовците от всички партии трябва да научат цената на уважението, което дължат на гражданите.


You should never underestimate the predictability of stupidity .

Оценка
+11
 
Преглед на профил

Чардо

Рейтинг: 3425 Неутрално
  • 29
  • 16:37
  • 25 окт, 2011

Казвал съм го и преди , но ще го повторя :

При всяка промяна на Изборния кодекс настъпват доста неуредици и неразбории !
И това е така , защото в изборните комисии на всяко ниво са ВСЕ СТАРИ , ВЪЗРАСТНИ другарки и другари ,
които искат да вземат някой лев към пенсията си ,
НО те са с бавно мислене (ако го има ), не могат да възприемат това което им се казва или прочитат ,неорганизирани са , мудни и със заспали рефлекси и умения , не можещи изобщо да работят в екип !
Е как няма да има хаос ! ?

Крайно време е младите да застъпят и те да водят и правят изборите !

В нашата секция в която нямаше и 70 гласоподаватели се туткаха над 3 часа за да ги преброят и направят протоколите !
Хаос ли ? Не ужас и срам !

Дядо Чардо от Дома за стари хора Сливен

Чардо

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

kai

Рейтинг: 1209 Неутрално
  • 30
  • 16:37
  • 25 окт, 2011

Сегашната ни власт се опитва да омаловажи демокрацията и да вземе от нас исконни права. - цитат на коментар #26 от “maddrum”


Това е и моето мнение. От както Борисов е на власт имаме постоянна деградация на всички демократични институции освен на премиера, чиято власт постоянно се разраства макар и по неформален начин.

Същото нещо се случва и с институцията свободни избори. Имаме нагаждане на правилата така че да са удобни на управляващата партия, а не така че да се ГАРАНТИРАТ честни избори. Няма значение какви точно са им били мотивите за едни или други промени в правилата. Не е особено важно и дали те са се възползвали незаконно от хаоса или не.

Основното е че това представлява маргинализация на свободния избор в България. Замяната на демокрацията с "технически проблеми" ами като има технически проблеми които създават несигурност за това че вода е честен, да се повтори вота.

Оценка
-1 +8
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 4768 Неутрално
  • 31
  • 16:41
  • 25 окт, 2011

На тази анкета гласувах с "ЗА"- недопустима е такава гавра с вота на бг.избирател, чрез който де юре и де факто ВСИЧКИ органи на местно самоуправление идват на власт!

Оценка
+8
 
Преглед на профил

ЙЕИ

Рейтинг: 334 Неутрално
  • 32
  • 16:41
  • 25 окт, 2011

Когато някои от членовете на комисии казаха че заплащането е ниско, им се каза като не ви отърва има достатъчно безработни мераклии дето ще я свършат.
Е не я свършиха. Те хората не са виновни, капацитета им е толкова, затова са безработни, затова никой не ги наема на работа.
Е като Дянков е евтин на брашното и скъп на триците такъв ще е резултата.

Оценка
-1 +7
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2939 Неутрално
  • 33
  • 16:46
  • 25 окт, 2011

До коментар [#22] от "жана 1100":

Вярно е! Копнал съм го от цик.бг, където оповестяват официалните резултати от централната избирателн комисия.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

omega

Рейтинг: 1043 Неутрално
  • 34
  • 16:48
  • 25 окт, 2011

До коментар [#31] от "dqdomart":

И аз гласувах "за", обаче, както вече става ясно, няма значение за кого и какво се гласува. Едва ли и митинг да се направи ще се повтори вота, тази власт не се интересува от мнението на хората, сега са особено нагли, лошото е, че са и некадърни.

Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.

Оценка
+7
 
Преглед на профил

wreck

Рейтинг: 1595 Неутрално
  • 35
  • 16:49
  • 25 окт, 2011

До коментар [#18] от "xm...":

Мразя конспиративните теории и не смятам, че директно са "щипали". Обаче има едно голямо НО. - цитат на коментар #18 от “xm...”

------------
вероятно осирането се дължи най-вече на некадърност, арогантност и непознаване на стрелките на часовника.

Обаче...задължителните две трети от членовете на избирателната комисия, за да бъде разгледана някаква жалба или сигнал за нарушение, е абсолютно умишлено заложена герберска бомба.

You should never underestimate the predictability of stupidity .

Оценка
+7
 
Преглед на профил

chernobyl

Рейтинг: 471 Неутрално
  • 36
  • 16:52
  • 25 окт, 2011

Да се публикуват протоколите преди и след поправянето на грешките! Да не се окаже, че след "корекциите" кметицата има няколко хиляди гласа в повече!

Оценка
+9
 
Преглед на профил

xm...

Рейтинг: 3133 Неутрално
  • 37
  • 16:55
  • 25 окт, 2011

задължителните две трети от членовете на избирателната комисия, за да бъде разгледана някаква жалба или сигнал за нарушение, е абсолютно умишлено заложена герберска бомба. - цитат на коментар #35 от “wreck”


Която не им попречи да си взимат на доста места решение и с обикновено мнозинство. Естествено с участието на гербавите представители.
За която работа "по понятията", а не дори и по собствените им закони, говорех.

Оценка
+6
 
Преглед на профил

omega

Рейтинг: 1043 Весело
  • 38
  • 16:59
  • 25 окт, 2011

Някой от ГЕРБ няма ли да изкаже мнение...или са заети с обработката протоколи?

Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.

Оценка
+6
 
Преглед на профил

xm...

Рейтинг: 3133 Неутрално
  • 39
  • 17:04
  • 25 окт, 2011

да де, ама когато на следващите избори някой мераклия за властта се изтъпани по телевизора да ни казва, колко е важно да гласуваме? - цитат на коментар #28 от “wreck”


Хм...
Аз съм силно скептичен за това какво си постила в момента мат'ряла. Стъпка по стъпка си докара май окончателно хавата да стане като в Путинляндия. Тогава няма да има и нужда да се напъват.
Колкото - толкова.
Накрая Вождът бърчи умно чело по талавизуръ, медиите викат "Осанна" и чалгата да дъни.
Е, като няма петрол и газ и кибачита няма да има, но ще задържат акциза на ракията. Ама криза е. Трябва да се изтърпи и да не се клати лодката ...

Оценка
+5
 
Преглед на профил

nada.noname

Рейтинг: 97 Неутрално
  • 40
  • 17:14
  • 25 окт, 2011

Сънародници, приятели, избрахте простаци да ви управляват, сега не се сърдете, че ще ви смачкат, защото простакът не обича, който и да е, дори селския пъдарин да е по умен от тях. ДА ГИ ИЗБЕРЕМ ПАК, за да ни унищожът съвсем.
Дори Стамболов не е избирал такива простаци за цар, Фердинад е бил сутеньор на Виенската оперета, а този (ББ-тиквата) беше само избранника в леглото на една псевдобанкерка, която плащаше на продажни журналисто, телевизии и радио да го величаят, а накрая го разкара, защото, явно и оная работа не може да и върши. А всички вие го прегърнахте, особенно женската половина. Да не си говорим за подлогата на ТИКВАТА, дето ще му топли със задника си, който е по-умен от главата му, президентския стол.

Оценка
-1 +8
 
Преглед на профил

chudomir

Рейтинг: 79 Неутрално
  • 41
  • 17:15
  • 25 окт, 2011

ако се съди по това какво става, с това което наричаме "избори", например намерeни бюлетини в койтейнер, изгонени евро наблюдатели по време на броене на гласове... се чудя как сме още в ЕС, и за какви избори може да става дума... поне да не си правим труда да гласуваме, а онея да не харчат пари от нашите данъци за реклами..

Оценка
+5
 
Преглед на профил

СуперРосен УлтраДебил

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 42
  • 17:18
  • 25 окт, 2011

Според мене
те са вече опорочени! - цитат на коментар #8 от “berbenkov”


+++

мдаам, дали от гербаджийска некадърност, дали умишлено, а най-вероятно и двете, няма значение

единственото хубаво е, че целокупната популация се запозна с трогателната гебаджийска некомпетентност и бай-ганювщина от първа ръка

SILENCE IS GOLDEN BUT DUCT TAPE IS SILVER

Оценка
-1 +10
 
Преглед на профил

1951

Рейтинг: 1295 Неутрално
  • 43
  • 17:55
  • 25 окт, 2011

Може би изборите отразяват до голяма степен реалните настроение на народа.
Може би.
Но хаосът в изборния ден и след него са достатъчно големи за да хвърлят сянка на съмнение. Доста голяма сянка на съмнение даже...

Оценка
+5
 
Преглед на профил

СуперРосен УлтраДебил

Рейтинг: 8 Весело
  • 44
  • 18:11
  • 25 окт, 2011

Идиотията не е защита. Не може ГЕРБ да пледират невменяеми и- цитат на коментар #11 от “kai”


и да искат да управляват?

SILENCE IS GOLDEN BUT DUCT TAPE IS SILVER

Оценка
+6
 
Преглед на профил

tivoli

Рейтинг: 1860 Неутрално
  • 45
  • 21:01
  • 26 окт, 2011

Опорочване може да бъде признато при резултат 35 на 36 %. При разлика от 11 % опорочване няма!- цитат на коментар #1 от “hinin37”

Да, то и при 99% за БКП никакво опорочаване нямаше!

Оценка
+2
 
Преглед на профил

denessie

Рейтинг: 256 Разстроено
  • 46
  • 01:00
  • 27 окт, 2011

Изборите няма да бъдат опорочени, просто на някого не му харесва идеята, че ГЕРБ събраха толкова много гласове!

Оценка
-3
 
Преглед на профил

gagata

Рейтинг: 201 Неутрално
  • 47
  • 12:37
  • 28 окт, 2011

Искат да бъдат опорочени понеже ГЕРБ печелят...

Оценка
-3 +1
 
Преглед на профил

gagata

Рейтинг: 201 Неутрално
  • 48
  • 12:38
  • 28 окт, 2011

Ц ц ц, колко са смешни не е истина....

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

dimko

Рейтинг: 2078 Неутрално
  • 49
  • 16:50
  • 28 окт, 2011

БСП води най-отчаяната битка в своята история . Поне до 2030 г., сиреч , когато се реформира в достоверно лява политическа сила , тя ще трябва да се брои сред политическите маргинали в общия ни живот ...

Оценка
-2
 
Преглед на профил

z10

Рейтинг: 199 Неутрално
  • 50
  • 15:54
  • 01 ное, 2011

абсолютно съм съгласен....

До коментар [#11] от "kai":

Идиотията не е защита. Не може ГЕРБ да пледират невменяеми и за това да твърдят че не трябва да им се търси сметка за организационния хаос даващ възможност за манипулиране на изборите.
Дори е не толкова важно дали наистина са манипулирани или не. Ако хората смятат че изборите са манипулирани то е едно и също, тъй като опорочава сърцето на демокрацията - свободния избор.


Оценка
+1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Прогнозирай изборите

Познайте кой ще спечели президентските избори и кметските избори в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора и с какъв процент от гласовете на избирателите