Регистрация

Фотогалерия: Шостакович вече не звучи на Турна тепе

От jastreboffsky
Фотогалерията е изпратена от потребител Jastreboffsky. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

102 коментара
 
Преглед на профил

Norman Granz

Рейтинг: 3235 Неутрално
  • 1
  • 09:16
  • 25 апр, 2012

Социализмът остави след себе си порутен бетон, ръжда и грозота.

Communists and socialists are the most shameless people in the world. Baroness Margaret Thatcher

Оценка
-39 +87
 
Преглед на профил

evtimvz

Рейтинг: 458 Неутрално
  • 2
  • 09:23
  • 25 апр, 2012

Шостакович е единственото вечно в тази композиция. Защо спират неговата музика, а оставят железобетона?

Оценка
-15 +64
 
Преглед на профил

Lemmy

Рейтинг: 3863 Весело
  • 3
  • 09:27
  • 25 апр, 2012

Три кила пироксилин в темеля и разчистете грозилището. Пък ако щете след туй пуснете не Шостакович, ами Стравински, Хиндемит и Кюркчийски together.

Оценка
-26 +51
 
Преглед на профил

drake

Рейтинг: 812 Неутрално
  • 4
  • 09:30
  • 25 апр, 2012

Паметникът е хубава метафора. Порутен, но вгледайки се в снимките на "освободителите" виждаме , че те са стиснали здраво юмруци. Иска им се още да им градят паметници и ако може да ни удавят в желязобетон. Робството на "освободителите" ще свърши ,когато изчезне страхът от тях, страхът въплътен в тези чудовища. Съдейки по множеството пръснати паметници от този вид, скоро няма да се свърши робството им. Явно е по-лесно да се изкопае кладенец с игла отколкото да се заличи това.

Оценка
-16 +54
 
Преглед на профил

Реконструктор

Рейтинг: 770 Неутрално
  • 6
  • 09:38
  • 25 апр, 2012

До коментар [#1] от "dodge_ram":

Демокрацията донесе още повече бетон, разбити пътища, коли и кучешки лайна по тротоарите и още безброй райски благини.

И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай

Оценка
-65 +24
 
Преглед на профил

Solingen007

Рейтинг: 496 Неутрално
  • 7
  • 09:39
  • 25 апр, 2012

авторът, първо се пише къде се намира тази простотия. Аз да не съм длъжна да знам? тва Варна ли е, къде е?
Тва, че ти си знаеш, не значи, че другите го знаят. А това, че страдаш за паметника на "освободителите", които ни върнаха по-назад в развитието дори от 500-те години турско "присъствие", говори само за твоите интелектуални неспособности. Сори, че стана лично, ама аман от такива.

Оценка
-42 +43
 
Преглед на профил

lol

Рейтинг: 1679 Неутрално
  • 8
  • 09:40
  • 25 апр, 2012

направете го стена за катерене, идеален изглежда за тази работа. Да има младите какво да правят... освен това го прекръстете на нещо нормално...

Гоце, яж "цензурирано от дневник за обидно описание на кулинарните предпочитания на конкретна личност"!

Оценка
-8 +37
 
Преглед на профил

осмоъ

Рейтинг: 299 Неутрално
  • 9
  • 09:41
  • 25 апр, 2012

а англичаните си имат брутализъм - http://en.wikipedia.org/wiki/Brutalist_architecture

Оценка
-3 +15
 
Преглед на профил

xalikarans

Рейтинг: 12031 Неутрално
  • 10
  • 09:45
  • 25 апр, 2012

Когато го строяхме,и тея две ръце,беше Вълнение.Тогава всичко ново беше от Цемент и се конкурираше с паметника на Альоша в Пловдив-двата града си съперничаха за втори по големина град.Варна отстъпваше по брой население,но се славеше като най-красив и чист град.
Останаха само пощенските картички като свидетели за Една архитектурна подреденост на отминалите времена.Кой е виновен?- алчността или безхаберието,вие си преценете,но МЪЛЧИТЕ, защото тежи като воденичен камък на сърцето.

Оценка
-28 +11
 
Преглед на профил

Realistka

Рейтинг: 2827 Неутрално
  • 11
  • 09:46
  • 25 апр, 2012

До коментар [#6] от "Реконструктор":

Изпускаш да кажеш, че тази демокрация, дето я живеем сега, е дело на същите тези наташи, маши, альоши, серьожи, които ни управляваха цели 45 години.

Пътнико, пътища няма. Пътищата се правят с ходене Испанска поговорка

Оценка
-11 +67
 
Преглед на профил

bobop77

Рейтинг: 1251 Неутрално
  • 12
  • 09:47
  • 25 апр, 2012

До коментар [#6] от "Реконструктор":

Да, защото е "демокрацията" на същите комунисти.
Ние помним и знаем защо.

Оценка
-9 +36
 
Преглед на профил

bobop77

Рейтинг: 1251 Неутрално
  • 13
  • 09:49
  • 25 апр, 2012

До коментар [#11] от "Realistka":

Не е изпуснал да го каже, най-вероятно не го разбира.

Оценка
-1 +26
 
Преглед на профил

asenpp

Рейтинг: 280 Неутрално
  • 14
  • 09:51
  • 25 апр, 2012

"... разперените крила на Нике..."
По-скоро "разперените крила" на Майка България, към "освободителя"

Оценка
-8 +6
 
Преглед на профил

lol

Рейтинг: 1679 Разстроено
  • 15
  • 09:51
  • 25 апр, 2012

До коментар [#10] от "xalikarans":

Е как не ви е били срам да се конкурирате кой ще построи по- гъзолизки паметник на окупарторите? Поне малко достойнство нямали ли сре? Наистина моралното пропадане на българина е ужасяващо...

Гоце, яж "цензурирано от дневник за обидно описание на кулинарните предпочитания на конкретна личност"!

Оценка
-10 +36
 
Преглед на профил

the_sceptic

Рейтинг: 1512 Весело
  • 16
  • 09:51
  • 25 апр, 2012

Цитат "Авторите на този архитектурен шедьовър са арх.Камен Горанов и скулпторите Альоша Кафеджийски и Евгени Баръмов."

ХАХАХАХА!! Наистина е шедьовър. По-грозно нещо е трудно да си представи човек, освен ако не е виждал други "шедьоври" от епохата.

През 80те соц стилът на паметниците беше точно такъв. Примерно, пето*уйникът пред ндк или грозотията над Шумен са също толкова отвратителни като естетика.

Този много*уйник на снимките горе е натоварен с много отрицателна конотация - все пак, това е паметник на колонизирането на България от азиатците и унищожаването на Третата Българска Държава. Следва да бъде преместен (а НЕ унищожен!) на алеята на чудовищата, наред със софийския МОЧА и пловдивското недоразумение на тепето.

Оценка
-9 +41
 
Преглед на профил

Ѡлегъ

Рейтинг: 1021 Любопитно
  • 17
  • 10:01
  • 25 апр, 2012

До коментар [#9] от "ka4aka":

От твоя линк, обаче руска версия:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Royal_National_Theatre_London_SouthBankCentre02.jpg

"Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273

Оценка
-15 +7
 
Преглед на профил

Храбър

Рейтинг: 5898 Неутрално
  • 18
  • 10:01
  • 25 апр, 2012

Не е изпуснал да го каже, най-вероятно не го разбира. - цитат на коментар #13 от “bobop77”

Още по-вероятното е, че не желае да го разбере!

"Мое дълбоко вярване е, че сътрудничеството е ключово за иновациите" Стив Джобс

Оценка
-5 +14
 
Преглед на профил

aramissss

Рейтинг: 380 Неутрално
  • 19
  • 10:02
  • 25 апр, 2012

моля.моля..не наричайте бетонното говно от горе паметник..Много неща му липсват за да бъде паметник...
Паметник е съвсем друго нещо .
Например паметник е тефтерчето на Левски...

Оценка
-10 +27
 
Преглед на профил

Ѡлегъ

Рейтинг: 1021 Неутрално
  • 20
  • 10:05
  • 25 апр, 2012

Паметници обикновено се подържат, а у нас се бастисват.
Не уважаваме миналото си, сяка се гнусим от самите себе си.
Елате в берлина да видите, че освен стената на Улбрихт всичко друго от времето на ГДР си е на мястото и се подържа невероятно.
Българите явно имаме сериозен комплексарски проблем с възпитанието и възприемане на миналото си.

"Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273

Оценка
-42 +24
 
Преглед на профил

Whiplash

Рейтинг: 1603 Весело
  • 21
  • 10:07
  • 25 апр, 2012

До коментар [#13] от "bobop77":

Те комунистите никога не са се славили с особен интелектуален капацитет.

По темата - вместо да разрушат тая грозотия, те спрели Шостакович.

"Всички простаци побесняват, когато ги наречеш простаци" - Дж. Д. Селинджър, "Спасителят в ръжта"

Оценка
-12 +19
 
Преглед на профил

Реконструктор

Рейтинг: 770 Неутрално
  • 22
  • 10:07
  • 25 апр, 2012

До коментар [#11] от "Realistka":

Защо ли ми се струва, че и след 50 години, когато всички "комунисти" ще са отдавна умрели, пътищата ще са още по-разбити, а лайната по тротоарите още повече?

И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай

Оценка
-41 +20
 
Преглед на профил

Whiplash

Рейтинг: 1603 Неутрално
  • 23
  • 10:10
  • 25 апр, 2012

До коментар [#20] от "Ѡлегъ":

Какъв паметник бе, байно??? Някакви лакеи направили бетонно грозилище и то било паметник. Ми то по тая логика е паметник всеки един мол.

Не по темата - много ми е смешно, когато лица с ник "Олег" казват "ние българите".

"Всички простаци побесняват, когато ги наречеш простаци" - Дж. Д. Селинджър, "Спасителят в ръжта"

Оценка
-11 +34
 
Преглед на профил

Whiplash

Рейтинг: 1603 Весело
  • 24
  • 10:12
  • 25 апр, 2012

До коментар [#22] от "Реконструктор":

Защото не си излизал от панелката си. Или най-много си ходил в Коми, където 100 % има и дупки, и лайна.

"Всички простаци побесняват, когато ги наречеш простаци" - Дж. Д. Селинджър, "Спасителят в ръжта"

Оценка
-12 +22
 
Преглед на профил

comandante

Рейтинг: 4675 Неутрално
  • 25
  • 10:15
  • 25 апр, 2012

Все едно ...в много страни се печели от комунистически паметници и то добре защото туристите освен евтини девойки и алкохол няма какво впечатляващо да видят !
Мисля ,че хълма е подходящ за 150 метров паметник на ББ този може да се демонтира!


Оценка
-12 +10
 
Преглед на профил

Торбеш

Рейтинг: 956 Неутрално
  • 26
  • 10:16
  • 25 апр, 2012

До коментар [#20] от "Ѡлегъ":

Не уважаваме миналото си, сяка се гнусим от самите себе си- цитат на коментар #20 от “Ѡлегъ”

Не уважаваме миналото, наречено унижение на цял народ пред ордите на колонизатора от север.
И се гнусим от самите себе си за този период от историята ни.
Срамът трябва да ни послужи за едно - да изправим глави и да се отърсим от позора.
Тираните на боклука, техните паметници - на чакъл!

Торбеш търси себеподобни - разчитащи само на себе си, отговорни пред съвестта си, семейството и страната си. Обединените отговорни хора ще изправят България.

Оценка
-11 +28
 
Преглед на профил

Whiplash

Рейтинг: 1603 Неутрално
  • 27
  • 10:21
  • 25 апр, 2012

туристит освен евтини девойки и алкохол няма какво впечатляващо да видят ! - цитат на коментар #25 от “comandante”


Айде бе! Очевидно не познаваш собствената си страна. Ако човек е решил да посети България не само за да пийне и ...., впечатляващите места са много.

"Всички простаци побесняват, когато ги наречеш простаци" - Дж. Д. Селинджър, "Спасителят в ръжта"

Оценка
-6 +16
 
Преглед на профил

m_style

Рейтинг: 801 Неутрално
  • 28
  • 10:23
  • 25 апр, 2012

ащо ли ми се струва, че и след 50 години, когато всички "комунисти" ще са отдавна умрели,- цитат на коментар #22 от “Реконструктор”

Не само че няма да са умрели, а ще са още по-размножени! И да, ако допуснем това,

айната по тротоарите още повече? - цитат на коментар #22 от “Реконструктор”

Да не знаеш собствената си история и да наричаш окупаторите освободители е позор!

Оценка
-8 +20
 
Преглед на профил

g_t_DimebagDarrell

Рейтинг: 3677 Неутрално
  • 29
  • 10:26
  • 25 апр, 2012

Не по темата - много ми е смешно, когато лица с ник "Олег" казват "ние българите". - цитат на коментар #23 от “Flash”


Какъв българин е тоя - не виждаш ли, че не може да пише на български, пише с падежами - виж как е написал "берлинА".

This country is proudly the land of the free and the home of the brave

Оценка
-7 +19
 
Преглед на профил

evtimvz

Рейтинг: 458 Неутрално
  • 30
  • 10:27
  • 25 апр, 2012

До коментар [#6] от "Реконструктор":

Това което ти наричаш "демокрация" го донесоха комунистите и продължават да го носят. Ти знаеш лш какво е демокрация?

Оценка
-9 +18
 
Преглед на профил

Tigalta

Рейтинг: 2524 Неутрално
  • 31
  • 10:34
  • 25 апр, 2012

До коментар [#11] от "Realistka":

Комунистите са виновни и затова, че цялата опозиция се оказаха братовчеди...

"Храбър", оплачи се на водещия си офицер...

Оценка
-7 +13
 
Преглед на профил

Реконструктор

Рейтинг: 770 Неутрално
  • 32
  • 10:35
  • 25 апр, 2012

До коментар [#30] от "evtimvz":

Амиии... Да бомбардираш родилни домове в страни, богати на петрол?

И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай

Оценка
-18 +10
 
Преглед на профил

the next K

Рейтинг: 502 Неутрално
  • 33
  • 10:38
  • 25 апр, 2012

До коментар [#15] от "lol":

Все пак Варна е бил преименуван на град Сталин за няколко години - май че беше около 1952-53. Срам - да, но срамно е днешното положение - мутризация, дупки по улиците, липсва на тротоари, грозни сгради... и ТИМ идиотизация! Грозната истина е, че ако го нямаше морето това щеше да е село, драги съселяни от цяла България. И всичко това е изписано на лицата на хората (макар и тук в София да е така) - унизени, обезверени и заети с оцеляване. А най жалкото е, че бетонът е почти вечен - вижте Колизеума...

STVBEEV!

Оценка
-10 +17
 
Преглед на профил

Реконструктор

Рейтинг: 770 Неутрално
  • 34
  • 10:39
  • 25 апр, 2012

До коментар [#28] от "m_style":

Нда, коментарите само затвърждават тезата ми.
Българина е мангал и ще живее в мизерия и безпросветност без значение от обществената система, на кой пореден васал е издигнал паметници, на кой бог се кланя в момента и т.н.

И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай

Оценка
-24 +10
 
Преглед на профил

onufrij

Рейтинг: 521 Неутрално
  • 35
  • 10:41
  • 25 апр, 2012

При комунизма няма нито един красив паметник. Не защото е нямало свястни скулптури, а защото СБХ и Светлирусевци, възлагаха поръчките на свои хора.
Грозотиите:
- 1300 г България в Шумен.
- Туй нещо на снимките горе.
- Пантеонът във Варна.
- Самарското знаме в Заара.
- Альоша.
- Комплексът в Панагюрище.
- Паметникът на 21 полк в Силистра.
- Хан Аспарух в Добрич.
- Тройката в Бургас.
- П. Хитов в Сливен.
- Седмокрилия петохуй пред НДК.

Хубави паметници:
- Асеневци в Търновград.
Други не се сещам.

След комунизма, само във Варна се направиха десетина миниатюри, доста добри, според мен, с изключение бюста на Ален Боске, некъф белгиец, поради несъразмерност на главата и пиедестала, прилича на топлийка забодена в локум.

Оценка
-9 +16
 
Преглед на профил

m_style

Рейтинг: 801 Неутрално
  • 36
  • 10:43
  • 25 апр, 2012

а кой пореден васал е издигнал паметници, на кой бог се кланя в момента и т.н. - цитат на коментар #34 от “Реконструктор”

Та конкретно кой е поредния васал и бог, или това, че не споделяме безбожието на комунистите, нито окупацията на "освободителите" ни прави роби? Я се погледни в огледалото и виж дали не е точно обратното!

Оценка
-8 +13
 
Преглед на профил

the next K

Рейтинг: 502 Неутрално
  • 37
  • 10:46
  • 25 апр, 2012

До коментар [#20] от "Ѡлегъ":

Ако Германия не беше забранила всички символи на фашизма, то все някой щеше да се намери да вдигне паметник на Гитлера. Тогава щеше ли да даваш подобни примери за паметност, Олег?!
Всяко време си носи своята представа за признателност. И какво като болшинството в България нямат признателност към СССР? Трябва да се чувстваме гузни ли? Не, проблемът е по-скоро, че нямаме органична и духовно нетърпимост към съветското, защото тази милиционерщина и службогонщина с ДС днес ни задушава вече 20 години и няма изгледи да изчезне.

STVBEEV!

Оценка
-9 +17
 
Преглед на профил

focusnik

Рейтинг: 1618 Неутрално
  • 38
  • 10:48
  • 25 апр, 2012

До коментар [#28] от "m_style":

Както гледам, ти не си наясно с фактите, защото историята е само интерпретация на фактите.
Колкото интерпретации, толкова "истории".


Оценка
-6 +7
 
Преглед на профил

Владимиров

Рейтинг: 1078 Неутрално
  • 39
  • 10:49
  • 25 апр, 2012

До коментар [#16] от "the_sceptic":

Щедьовър в стила на "шедьовъра" пред НДК за 1300 години България........социалистически малоумобетон........

Оценка
-2 +13
 
Преглед на профил

ana_ni

Рейтинг: 582 Неутрално
  • 40
  • 10:53
  • 25 апр, 2012

До коментар [#35] от "onufrij":
не си съвсем прав - така наречения соц.реализъм не търси красота и радост за очите на зрителя ,а монументално величие , подчертава силата на идеята ,чрез бетон , каменяк ,мащабни форми в подножието им да се чувстваш малък ,незначителен и зависим.Същото е изкуството и на третия райх - силни, мощни и физически железни герои с огромни размери.Тези произведения са с характерна естетика и са си изкуство, творения с изрядна хармония в изграждането и внушението.Братята от брюм са прават некви кичове, които са захаросани и излъскани, ха сетих се за паметника на Св.София - бахти лаченото кичле - супер си е за некоя мафиотска вила, в какъвто и да е формат все е кич, и на пепелник да я сложиш ще и утива, и стойка за настолна лампа пак ще си е екстра.

Оценка
+19
 
Преглед на профил

Realistka

Рейтинг: 2827 Неутрално
  • 41
  • 10:58
  • 25 апр, 2012

До коментар [#31] от "Six feet under":

Комунистите са виновни и затова, че цялата опозиция се оказаха братовчеди... - цитат на коментар #31 от “Six feet under”


В опозиция на такива като теб съм аз!
А в опозиционните партии в България начело се оказаха достатъчно ченгета и некадърници, за да отвратят такива като мен! А Тодор Живков, Людмилка и дъщеря й - Евгенийка, както и цялото им обкръжение, винаги са ме отблъсквали с простотията си!

Пътнико, пътища няма. Пътищата се правят с ходене Испанска поговорка

Оценка
-5 +14
 
Преглед на профил

npocmaka

Рейтинг: 361 Любопитно
  • 42
  • 11:02
  • 25 апр, 2012

Всъщност паметника радва.След като идиотските му идеологически внушения са отдавна изветрели ,единствената емоция която ми навява е носталгия по детството.
Доста обичам да снимам такива останки от комунизма които лека по лека и доста неусетно си заминават.
Предполагам за по-възрастните е нормално да сипят злоба по таквиз произведения , ама за мен който е прекарал малка част от съзнателния си живот в тия времена са ми доста любопитни.

Оценка
-3 +15
 
Преглед на профил

stdmv

Рейтинг: 460 Неутрално
  • 43
  • 11:06
  • 25 апр, 2012

До коментар [#16] от "the_sceptic":

А това дето го търпим в центъра пред НДК...?! Не знам що за нация може да търпи подобна профания....

Оценка
-4 +10
 
Преглед на профил

m_style

Рейтинг: 801 Весело
  • 44
  • 11:09
  • 25 апр, 2012

историята е само интерпретация на фактите. - цитат на коментар #38 от “focusnik”

Това твое мнение прави излишно да ти обяснявам какво е историята. Ти си обект за друго наука, може би от медицината.

Оценка
-3 +8
 
Преглед на профил

Realistka

Рейтинг: 2827 Неутрално
  • 45
  • 11:17
  • 25 апр, 2012

До коментар [#42] от "npocmaka":

Както разбрах освен че си простак, си и млад! И имаш фотоапарат. Обхваща ме чувство на непреодолимо умиление...Ха-ха-ха! Имаше един шлагер от 1000 години:

"Дете невинно, ти живота не познаваш..."

Нищо не си заминава, драги, защото тези хубосници ограбиха и продължават да ограбват България. Единственото отмъщение за тях е, че не след дълго ще останат тук да съжителстват с цигани и руснаци. Никъде в нормалния свят няма да имат възможност да живеят по техните закони. Тук и само тук!

Пътнико, пътища няма. Пътищата се правят с ходене Испанска поговорка

Оценка
-7 +13
 
Преглед на профил

triton123

Рейтинг: 2175 Неутрално
  • 46
  • 11:18
  • 25 апр, 2012

Не уважаваме миналото си, сяка се гнусим от самите себе си. - цитат на коментар #20 от “Ѡлегъ”

както един човек може да направи нещо лошо или гнусно и после да се коригира,да се поправи..така е и с миналото! с гнусното в миналото!! което трябва да се коригира в настоящето! За съжаление.,не е така в Българско- от трън,та на глог сме! добре че са хората,страните и ветровете около нас да ни завеят или донесат нещо по-добро или полудобро..инак сме сам-сами на произвола..на собствения ни произвол!
Откъде накъде ще уважавам(?!) моля ви се,един АНТИЧОВЕШКИ строй,подпомогнат да бъде наложен от едни окупатори?? И избили десетки хиляди от собствения народ,сред тях цвета на нацията?! Срам и позор..а "паметниците" им за това са И грозота и отврат!! Че и паметници за нещо отдавна ясно колко мизерно и..се търпят още?? 3 кила пироксилин- правилно каза един по-горе!!

Оценка
-3 +8
 
Преглед на профил

triton123

Рейтинг: 2175 Неутрално
  • 47
  • 11:26
  • 25 апр, 2012

ама за мен който е прекарал малка част от съзнателния си живот в тия времена са ми доста любопитни. - цитат на коментар #42 от “npocmaka”

абе вий дали сте прекарал или не..не знаете ли,не сте ли чели,не сте ли чували какъв и ЩО е тоя строй?? демек развиваме,променяме поговорката : питай старило,питай патило..ама младо непатило нито питай нито слушай,защото хал хабер си няма!и не ще да има даже! ама това неграмотност ли е,затваряне на очи пред ясни неща ли е..що е?! носталгия имал..бил играл край бетоня! ама какъв бетон,какво,що..след като сега е възрастен вече и трябва да има отношение реално,на възрастен човек- не...не го занимавай,не го интересува?! че и от естетика не разбира! това е българското дебелоглавие..затуй сме дотук,доникъде и на тоя хал!

Оценка
-2 +6
 
Преглед на профил

Norman Granz

Рейтинг: 3235 Неутрално
  • 48
  • 11:31
  • 25 апр, 2012

По-грозн нещо е трудно да си представи човек... - цитат на коментар #16 от “the_sceptic”


Забравяш паметника "1300 години България" край Шумен, паметника пред НДК, самото НДК, паметника на Альоша, цукалото на Бузлуджа. И тия са по-важните примери. Едва ли има град над 15 хиляди жители без поне едно такова монументално соц-грозилище.

Communists and socialists are the most shameless people in the world. Baroness Margaret Thatcher

Оценка
-6 +18
 
Преглед на профил

Norman Granz

Рейтинг: 3235 Неутрално
  • 49
  • 11:33
  • 25 апр, 2012

При комунизма няма нито един красив паметник.- цитат на коментар #35 от “onufrij”


Чак сега видях далеч по-изчерпателния списък, който си пуснал - поздравления!

Communists and socialists are the most shameless people in the world. Baroness Margaret Thatcher

Оценка
-5 +11
 
Преглед на профил

Вишински

Рейтинг: 1235 Неутрално
  • 50
  • 11:34
  • 25 апр, 2012

Снимките са добри, защото за сетен път показват едно: с бетонобъркачка изкуство не се прави!

Защото, и преди 1990, и сега съществуват една много чевръста порода "творци", които са се усетили правилно - и най-големия боклук ще се котира, ако го украсим идеологически. Ако към стихчето пришием флагче.

Затова е обидно, когато под един знаменател някой се опитва да слага и Стоян Венев, и авторите на горната "творба". Ами, общото е само, че са работили преди 1990, а всичко останало са разлики.

Това нагаждачество, към политически правилното и коректното винаги ужасно много ме е дразнело. Дълбоко убеден съм, че единствената причина днес да не се правят у нас паметници на героичната армия - освободителка на САЩ е липсата на пари. Дайте пари и резултатите няма да закъснеят. Същата порода юнаци, дето са правили горните чудесии, ще се втурнат да правят и новите. Не вярвате ли?

С бетонобъркачка! Обидно е някак си, към истинските скулптори е обидно. Значи, могли са разните му там глупави роденовци да дялат мрамора с длето до премаляване, а разни хитреци вземат няколко кубика бетон, излеят ги, замажат ги отгоре с мистрията и налепят малко плочки. И готово, имаме си паметник! Отврат!

За мен лично най-грозния паметник е този пред Софийския университет. Казват, че бил на св. Климент Охридски. Това е обида със светеца! Защото, на "скулптората", разбира се пак правена с бетонобъркачка, имаме нещо, което отдлеч наподобява богомолка. Отблизо се вижда нещо, което би следвало да е тяло, но такова няма - имаме само контури. Това е разбираемо, защото няма как с бетонобъркачката да се дялат ръце, крака, пръсти, мускули... това е невъзможно. Отгоре имаме плоска глава! Някой някога виждал ли е човек с плоска глава? Над нея имаме вдигнати, досущ като дебнеща богомолка, неща, които би следвало да са ръце.

Преди си мислех, че е хубаво да се махне тази грозна работа от там. А сега казвам - нека да остане. За назидание. И като предупреждение за едно: с бетонобъркачка не бива!

Оценка
-6 +10
 
Преглед на профил

Вишински

Рейтинг: 1235 Неутрално
  • 51
  • 11:38
  • 25 апр, 2012

А за образци на грозни неща, правени след 1990: жената на кол, пред сградата на "Булбанк" в София и гаврата с Гарибалди, намираща се на пл. "Гарибалди", изобразяваща гном яхнал куче...

Оценка
-5 +8
 
Преглед на профил

signum1111

Рейтинг: 311 Неутрално
  • 52
  • 11:43
  • 25 апр, 2012

Честно казано не знам какво може да се направи с това огромно бетонно чудовище. Много трудно може да се разруши, а и вече построено не бива просто така да се унищожава. Историята е за това, да ни учи на грешките ни.
Под него цялата земя е прокопана, има бомбено убежище и още няколко големи зали. Един музей май най-добре ще му пасне, даже познавам не малко чужденци, които като са идвали във Варна и им е било страшно интересно да се качват горе до него. Но българинът знае 2 и 200, такава идея не би му допаднала, друго си е 10 хотела в стил мутренски барок един върху друг и дай вече туризъм ще правим...

Оценка
-5 +6
 
Преглед на профил

extraCACA

Рейтинг: 1326 Неутрално
  • 53
  • 11:55
  • 25 апр, 2012

"...In September 2011, the Bulgarian cabinet transferred ownership of the monument to the Bulgarian Socialist party.
Bulgaria’s Prime Minister Boyko Borisov declared, “We shall let them take care of it because here it also holds true that a party which does not respect its past and its symbols has no future”..."

http://humanplanet.com/timothyallen/2012/02/buzludzha-buzludja-bulgaria/

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

extraCACA

Рейтинг: 1326 Весело
  • 54
  • 11:57
  • 25 апр, 2012

До коментар [#50] от "Вишински":

Изкуство може да се прави от ВСИЧКО.
точно както може да се яде всичко

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

BIG AL

Рейтинг: 3438 Неутрално
  • 55
  • 12:04
  • 25 апр, 2012

Паметникът е преди всичко идея, олицетворение на нещо , мисъл ,израз на благодарност , спомен , внушение , ..нещо , което поколенията на трябва да забравят - най- общо казано ...
Като фигура , изработка , проект , модел - е ЕДНО нещо ...Може да е красив или модерен , мрачен и недодялан , не на място и отвратителен , дори..)
Но това е едната страна на въпроса..
По- важното е КАКВО олицетворяват, изразяват , внушават и в този ред на мисли, имаме:
Внушение за "вечността" на комуно сатрапската идеология , увековечаване на сталиновите агенти в България , героизиране на несъществуващи 'герои", оставане в историята на един крепостен , един жалък период от "живота" на българската държава...
Един период на тотална подчиненост на ВСИЧКО в държавата - на Империята на злото , един период сравним и по- сатрапски дори от този на турското робство, предвид ВРЕМЕТО- 20-тия век , в който се случва ..
И понеже стана много дълго:))) -
ДИНАМИТ и чакъл- за да не остане НИЩО от този злощастен период от развитието на България .....
Символите на робството не ни трябват..
България е свободна държава и има достойни личности , на които трябва да има паметници ..
Друг път, повече...

BIG AL

Оценка
-2 +9
 
Преглед на профил

dissident

Рейтинг: 2161 Неутрално
  • 56
  • 12:19
  • 25 апр, 2012

Мислеха че ще са вечни и затова и паметниците са им такива че ще е много трудно да бъдат разчистени.
За съжаление може би ще са вечни. Същите тези управляват и сега България. Затова и мият "осквернените" паметници и не дават да бъдат съборени.
Дали ще изгрее свободата и в България?

Оценка
-3 +7
 
Преглед на профил

princess_x

Рейтинг: 1703 Неутрално
  • 57
  • 12:37
  • 25 апр, 2012

До коментар [#9] от "ka4aka":

Или пък библиотеката в Бърмингам, за която принц ¬арлз бил казал, че прилича повече на място, където книгите се горят, а не съхраняват.

http://en.wikipedia.org/wiki/Birmingham_Central_Library

Оценка
-3 +5
 
Преглед на профил

princess_x

Рейтинг: 1703 Неутрално
  • 58
  • 12:42
  • 25 апр, 2012

Значи, могли са разните му там глупави роденовци да дялат мрамора с длето до премаляване,- цитат на коментар #50 от “Вишински”


Не се залъгвайте, Роден не е дялал до премаляване - той е правел малки модели от глина или гипс, които после неговите асистенти, с помощта на специални уреди, са превръщали в скулптури в уголемен размер. Затова всички големи музеи са претъпкани с 'Роден' - все копия.

Оценка
-1 +9
 
Преглед на профил

triton123

Рейтинг: 2175 Неутрално
  • 59
  • 12:45
  • 25 апр, 2012

много вярно и правилно,BIG AL!! обаче в БГ командват и водят,определят...некадърниците,простаците,наглите и използвачите..демек НЕЧЕСТИВИТЕ! файада няма..и да си чешем езика..и мнение да даваме...кой го е еня! Простакът,Ганьо командва в БГ...Алеко е отдавна убит,а Ганьо е все още жив и все начело...Сравнени с другите страни се вижда какви сме и докъде сме.И много накриво сме!

Оценка
-2 +8
 
Преглед на профил

extraCACA

Рейтинг: 1326 Неутрално
  • 60
  • 12:57
  • 25 апр, 2012

По- важното е КАКВО олицетворяват, изразяват , внушават... - цитат на коментар #55 от “BIG AL”


Главлология!
Паметниците а и непаметниците олицетворяват, внушават и изразяват единствено и само това, което е в собствената ти глава.
#42-ри е абсолютно прав!

Оценка
-3 +4
 
Преглед на профил

princess_x

Рейтинг: 1703 Неутрално
  • 61
  • 12:57
  • 25 апр, 2012

Символите на робството не ни трябват..- цитат на коментар #55 от “BIG AL”


Вярно е, но тези останки от социалистическото минало трябва да се превърнат в нещо ново, да се рециклират и даже да се печелят пари от тях. Най-голямата глупост беше да се разруши мавзолея на Димитров - само показа липса на въображение, прагматизъм и далновидност у тогавашните управляващи простаци по смяна.

Оценка
-4 +3
 
Преглед на профил

Norman Granz

Рейтинг: 3235 Неутрално
  • 62
  • 12:59
  • 25 апр, 2012

Българит явно имаМЕ ...- цитат на коментар #20 от “Ѡлегъ”



Руснаците явно имаТЕ азиатското нахалство да се врете навсякъде, дето не ви щат. Не говори от името на българите, никого няма да заблудиш.

Communists and socialists are the most shameless people in the world. Baroness Margaret Thatcher

Оценка
-3 +9
 
Преглед на профил

Heisenberg

Рейтинг: 457 Неутрално
  • 63
  • 13:12
  • 25 апр, 2012

Някой знае ли къде мога да намеря още снимки на соц. паметници и т.н. Защото някак си в тоталитаризма ми харесват единствено тези зловещи бетонни творения. Ако някой знае къде мога да разгледам още такива снимки ще му бъда благодарен

Оценка
+5
 
Преглед на профил

grand funk railroad

Рейтинг: 4288 Неутрално
  • 64
  • 13:17
  • 25 апр, 2012

До коментар [#62] от "dodge_ram":

Нахалството е азиатко-комунисти4еско, а социализЪмът остави и много, много духовна грозота

Оценка
-1 +7
 
Преглед на профил

onufrij

Рейтинг: 521 Неутрално
  • 65
  • 13:43
  • 25 апр, 2012

През 95 зърнах един съветски паметник на старинен площад в Банска Бистрица или Зволен, Словакия. Пирамидка от красив черен шлифован гранит, хубавка даже, ръст - човешки бой.
Не доминираше на площада, но и не хармонираше на обстановката. Като залепена накриво пощенска марка.
Не знам стои ли още.
Проклятието за тия грозотии е, че ги заобикаляме, не ги виждаме и погледът ни минава през тях, като да са стъклени.
Аз не ги забелязвам вече. Обратно. Колчем мина покрай паметника на загиналите в сръбско-българската война до общината във Варна, ме кефи с изяществото си. Бюстът на Караджата пък, си е направо шедьовър.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

ana_ni

Рейтинг: 582 Неутрално
  • 66
  • 13:55
  • 25 апр, 2012

До коментар [#63] от "Heisenberg":

има монографии на някои български скулптори, както и сборници с репродукции.

Българско монументално изкуство от 1948 до 1981 - 88 - нещо такова, ама освен него през периода са творили художници - пейзажи, портрети, натюр-морти, графики, плакати,дизайн,десени, костюми за филми, сценографии, илюстрации на книги - всичко в духа на времето и с високо художествено качество, НЕ КИЧ ,който е царя и господаря в днешно време на продуктово позициониране!



Оценка
+8
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 2506 Неутрално
  • 67
  • 14:33
  • 25 апр, 2012

До коментар [#22] от "Реконструктор":

ВЕРНО, защото вместо комунисти, следващите 50 години ще ни управляват комуноиди, те са техни преки наследници.

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 2506 Неутрално
  • 68
  • 14:41
  • 25 апр, 2012

До коментар [#66] от "ana_ni":

НАПРОТИВ, кич имаше тогава във всички обществени сфери на колективно съпреживяване, а днес неговото продължение като пряко наследство се нарича ЧАЛГА, пак във всички сфери на обществено съпреживяване, но този път на лична основа.

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 2506 Неутрално
  • 69
  • 14:46
  • 25 апр, 2012

До коментар [#65] от "onufrij":

УМНО решение, в Древният Рим никога не са се издигали паметници на събития, а само са се отбелязвали писмено на камък.

Защото мъдрите древни са съзнавали преходноста на Времето.

Увековечени са само Боговете и Императорите

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 2506 Неутрално
  • 70
  • 14:50
  • 25 апр, 2012

До коментар [#63] от "Heisenberg":

Обиколи страната с туристическо опознавателна цел, като преди това поискаш скромна субсидия за пътни и храна от посоченият адрес: ул." Позитано"#20, София. и снимай на воля.

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 2506 Неутрално
  • 71
  • 14:53
  • 25 апр, 2012

До коментар [#61] от "princess_x":

Това не е верно, защото е подигравка с червената идеология, което е нетърпимо за останалите живи другари, а и всеки друг би повтарял, че това е бившият мавзолей.

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 2506 Неутрално
  • 72
  • 14:56
  • 25 апр, 2012

До коментар [#56] от "dissident":

Не, няма да изгрее, защото несвободата се подържа уж на шега и с надежда на изкуствено дишане, чрез апаратурата на власта.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

npocmaka

Рейтинг: 361 Неутрално
  • 73
  • 15:00
  • 25 апр, 2012

До коментар [#45] от "Realistka":


До коментар [#47] от "triton123":

Изобщо не съм коментирал режимът по това време , наследниците му или какво се е опитвал да внушава ТОГАВА (въпреки всичко сега времето е друго).
Предполагам трябва известна необремененост за може човек да го възприеме като изкуство и пачре история.
Паметника си е як с тая минимиластичната ъгловатост, масивност и грандоманщина.Включително и западналостта му допринасят някак за атмосферата.

Оценка
-3 +5
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 2506 Неутрално
  • 74
  • 15:06
  • 25 апр, 2012

До коментар [#20] от "Ѡлегъ":

Защото е направено както трябва а не от блюдолизци, безверни комерсиално поставени творчески манипулации и само за отбиване на партийно поръчение.

НИКОЙ комунист не вярваше в идеята му, както и никой комуноид днес не вярва, че не е свързан с това неверие, а то е факт.

Първо с построяване на една абнормала и след това с неподържането и поради дезориентираност.

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

aceton

Рейтинг: 497 Весело
  • 75
  • 15:10
  • 25 апр, 2012

До коментар [#20] от "Ѡлегъ":

нещастник!

Оценка
-4 +5
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 2506 Неутрално
  • 76
  • 15:11
  • 25 апр, 2012

До коментар [#73] от "npocmaka":

Може и да е така, но днешната динамика изисква друго съхранение и специални грижи и обозначение. Оценките идват с времето но то все още не е минало, а настояще.

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

dissident

Рейтинг: 2161 Неутрално
  • 77
  • 15:34
  • 25 апр, 2012

До коментар [#20] от "Ѡлегъ":

Това е новина. Берлинската стена е все още на мястото си. Разрешават ли ти да я прекосяваш?
Напълно съм съгласен да се уважава миналото, но тук става дума не за история, не за минало на България а за срамно подлизурчество.
Подлизурстването и дупедавтсвото е част от миналото на комунистите но не и на българския народ.
Цяла България е осеяна с паметници на глупостта, тщестлавието и робската психика. Комунистите имаха тотална власт и ги построиха с парите на народа. Сега имат парите и в капиталистическо общество пак са на власт. За да се разрушат тези паметници ще трябват много пари и те няма да ги отпуснат, но винаги дават за да се поддържа някой паметник на тоталитаризма.

Оценка
-3 +3
 
Преглед на профил

Realistka

Рейтинг: 2827 Неутрално
  • 78
  • 19:35
  • 25 апр, 2012

До коментар [#73] от "npocmaka":

(въпреки всичко сега времето е друго). - цитат на коментар #73 от “npocmaka”

Много скоро ще ти дойде до главата и ще разбереш, че колкото голяма да е простащината ти, някой неща са неизменни!

минимиласичната ъгловатост, масивност- цитат на коментар #73 от “npocmaka”

А тази "минималистична ъгловяатост" на паметника просто му смайва максималистично...

Пътнико, пътища няма. Пътищата се правят с ходене Испанска поговорка

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

princess_x

Рейтинг: 1703 Неутрално
  • 79
  • 22:20
  • 25 апр, 2012

паметника на загиналите в сръбско-българската война до общината във Варна, ме кефи с изяществото си. Бюстът на Караджата пък, си е направо шедьовър.- цитат на коментар #65 от “onufrij”


Не искам да споря доколко е шедьовър бюстът на Караджата, но ето още един паметник на загиналите в Сръбско-бългаската война, който е бил построен по време на социализма (и съответно занемарен) и който е по-добър, според мен:

http://bulgariaturism.blogspot.co.uk/2010/11/1885.html

А ето какво наричам шедьовър аз:

http://www.descopera.ro/galerii/928900-complexul-constantin-brancusi-targu-jiu-jud-gorj

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

Heisenberg

Рейтинг: 457 Весело
  • 80
  • 23:18
  • 25 апр, 2012

До коментар [#70] от "convince":

Tова за БСП в кръга на майтапа ли е или наистина осигуряват пари
Накара ме да се замисля, затова те питам

Оценка
+2
 
Преглед на профил

Ѡлегъ

Рейтинг: 1021 Неутрално
  • 81
  • 09:59
  • 26 апр, 2012

До коментар [#77] от "dissident":

Съгласен съм, че идеологичноподплатени хора стоят зад идеята на паметниците от времето между´45 и ´89 година, но в това време са живели цели поколения.
Ако ги унищожим всички паметници , после как ще го описват един ден нашите потомци този период?

"Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273

Оценка
-3 +4
 
Преглед на профил

Ѡлегъ

Рейтинг: 1021 Неутрално
  • 82
  • 10:03
  • 26 апр, 2012

До коментар [#26] от "Торбеш":

Кой те кара да уважаваш комунисти или партийци?
Все едно дай да бутнем всички джамии, щото не сме мюсюлмани?


"Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273

Оценка
-3 +3
 
Преглед на профил

Ѡлегъ

Рейтинг: 1021 Любопитно
  • 83
  • 10:06
  • 26 апр, 2012

До коментар [#29] от "g_t_dissident_aggressor":

Печатна грешка съм допуснал.
На руски би било правилно в случая "в Берлине".

.....отгоре на всичко си и зле образован)))

"Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273

Оценка
-4 +2
 
Преглед на профил

Ѡлегъ

Рейтинг: 1021 Неутрално
  • 84
  • 10:12
  • 26 апр, 2012

До коментар [#37] от "the next K":

Германия е окупирана след войната и самите немци не са имали избор "да оставят или не" символите на пречупения кръст или знамена на фашистите. Но всички сгради които са строени в периода ´33 до ´45 са запазани. Не само в Берлин.
Даже сега реставрират доста подтискаща сграда в курорт на остров Рюген
http://www.eilunh.de/Blog/wp-content/uploads/2010/04/Prora-Ruegen-Luftbild-2_500x375.JPG
http://www.heidenauer-spotter.de/Fotos%20Rundflug%20Ruegen/Bilder%20normal/31.jpg
http://marodes.de/images/phocagallery/_ueberregional/kdf-prora/thumbs/phoca_thumb_l_kdf-seebad-prora-ruegen-0m.jpg

"Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273

Оценка
-3 +2
 
Преглед на профил

Ѡлегъ

Рейтинг: 1021 Весело
  • 85
  • 10:14
  • 26 апр, 2012

До коментар [#75] от "aceton":

дано ти си щастлив)))))

"Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

Ѡлегъ

Рейтинг: 1021 Неутрално
  • 86
  • 10:21
  • 26 апр, 2012

До коментар [#74] от "convince":

Според тебе всичко, което е правено в ония времена, задължително е лошо.
Само че аз съм на друго мнение. От една страна е имало идеология, която е налгана с режим, но от друга страна е изградена икономика с пазари. Пазари, които Луканов така угоднически преотстъпи на западняци и американци.
И икономика, която така усложливо се унищожи за радост на нашите западни партьонри.

"Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

princess_x

Рейтинг: 1703 Неутрално
  • 87
  • 11:40
  • 26 апр, 2012

Даже сега реставрират доста подтискаща сграда в курорт на остров Рюген- цитат на коментар #84 от “Ѡлегъ”


Аз, откровено казано, бих предпочела тази сграда пред мутринския кич по нашето черноморие. Агресивната безвкусица е много по-подтискаща. А и вижте как са построили тази сграда - далеч от плажната ивица и зад пояс от разстителност.

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

Торбеш

Рейтинг: 956 Неутрално
  • 88
  • 19:58
  • 26 апр, 2012

До коментар [#82] от "Ѡлегъ":

Все едно дай да бутнем всички джамии, щото не сме мюсюлмани?- цитат на коментар #82 от “Ѡлегъ”

Джамиите са нещо, което е цивилизация.
Като синагогите, като черквите, като храмовете на Зевс и Юпитер, Буда и т.н.
Паметниците, които родоотстъпниците - комуняги са вдигнали на тези, които ги инсталираха на власт, не са цивилизация.
Това е челобитен акт на тяхна благодарност към колонизатора с нашите пари, с парите на баща ми и майка ми, благодарност, че дадоха възможност на най-негодното да коли и беси годното и възможността я преизпълниха.
Този паметник да стане на чакъл, та да служи най-сетне за нещо полезно, това е желанието ми.

Торбеш търси себеподобни - разчитащи само на себе си, отговорни пред съвестта си, семейството и страната си. Обединените отговорни хора ще изправят България.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

princess_x

Рейтинг: 1703 Неутрално
  • 89
  • 20:21
  • 26 апр, 2012

Тук става въпрос за противоречието между естетическите качества на едно произведение на изкуството, от една страна, и от друга - неговата етическа/морална стойност, била тя положителна или отрицателна. Естетите биха защитили всяка творба, независимо от дефектните и идеи и внушения, само въз основа на естетиката и. А моралистите биха отрекли и най-прекрасното от естетическа гледна точка произведение, ако то прокарва недостойни морални идеи. Едва ли някога ще се реши окончателно противоречието на тези паметници, построени по време на социализма, някои от които имат действителни естетически качества. Това, по което няма и съмнение е, че всички те са носители на историческа стойност и значение и може би това би било достатъчно, за да бъдат запазени, но представяни и интерпретирани в нов контекст.

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 2506 Неутрално
  • 90
  • 05:58
  • 27 апр, 2012

До коментар [#86] от "Ѡлегъ":

НЕ СИ ЛИ НАЯСНО, че това бяха пазари създадени на сила, без пазарна логика, ограничени в рамките на 7 държави с претенции към слаборазвити трети.

Това нито бе производство, нито пазарни отношения, тази дума ПАЗАР е неприложима за бившите страни членки на Съвета за икономическа взаимопомощ - СИВ.

 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 2506 Неутрално
  • 91
  • 06:03
  • 27 апр, 2012

До коментар [#81] от "Ѡлегъ":

Паметниците трябва да се консервират с точни методи на минало наследство, а не да се мият посреднощ.

ТЕили се премахват или се преместват или се съхраняват по определен начин, но непродължават да обслужват идеологията а се превръщат в артефакти.

Днес ние незнаем как да се отнасяме с тях.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 2506 Неутрално
  • 92
  • 06:12
  • 27 апр, 2012

До коментар [#86] от "Ѡлегъ":

Луканов нищо не е преодстъпил, защото нямаше какво, той просто искаше да запази за себеси някакъв дял от статуквото преразпределяйки го после по негов начин.

Той просто бе политически самотник, отколкото икономически реконструктор. Смяташе, че унаследява някакви активи.

Той не виждаше празното пространство пред предприятията изградени по съветски образец, предназначени за тежка съпротива придружена с подготовката за военни действия от страните на Източният блок и тяхната подкрепа от страна на България с незавидните и тежкопромишлени предприятия готвени само и единствено с тази цел. А не за конкурентноспособно и пазарно насочен отрасълово свързан актив със света.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 2506 Неутрално
  • 93
  • 06:18
  • 27 апр, 2012

Не се срамувай със съветскоруската си свързаност, защото този народ заслужава уважение, но не и неговите несъстоятелни ръководни институции вече един век, които не са наясно със себеси.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

Ѡлегъ

Рейтинг: 1021 Неутрално
  • 94
  • 10:21
  • 27 апр, 2012

До коментар [#88] от "Торбеш":

Всяка Цивилизация има своя култура, традиции и история. Ако не за тебе, то от историческа гледна точка, този период е интересен.

"Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

Ѡлегъ

Рейтинг: 1021 Неутрално
  • 95
  • 10:29
  • 27 апр, 2012

До коментар [#87] от "princess_x":

Що за извратен вкус?
Направо си за Берлин готова! Идвай! Не чакай специална покана!
На перекрёстке Albrechtstrasse и Reinhardtstrasse немците карат украински концлагерстки с децата им да построят бомбоубежище за 2 500 души. Днес тази сграда е музей и едни умници като тебе са направили пентахаус на последния етаж.
http://www.google.de/search?hl=de&cp=29&gs_id=2e&xhr=t&q=bunker+berlin+albrechtstrasse&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=792&bih=450&wrapid=tljp1335512850203028&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=vUqaT9b4HYjesgaWn5XZDg

"Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273

 
Преглед на профил

Ѡлегъ

Рейтинг: 1021 Неутрално
  • 96
  • 10:31
  • 27 апр, 2012

До коментар [#92] от "convince":

Прав си, че Луканов е искал да запази статуквото си.
Но той освен това е искал да води парада и затова вика американците, като си мисли, че е по-хитър от тях.


"Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273

 
Преглед на профил

princess_x

Рейтинг: 1703 Неутрално
  • 97
  • 11:37
  • 27 апр, 2012

До коментар [#95] от "Ѡлегъ":

Благодаря за връзката с Дер Бункер - много интересна сграда и история.
Що се отнася до вкуса ми - не смятам, че е извратено да избереш сградата в курорта на остров Рюген пред който и да е 'луксозен' хотел от нашето морско крайбрежие, изграден през последните 20 години.
Да не би това да е по-красиво и по-малко извратено?

http://upl.boiana-mg.bg/hotels_main/%D0%A1%D1%8A%D0%BD%D1%81%D0%B5%D1%82%20%D0%A0%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D1%80%D1%82/180.JPG

Оценка
+1
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 2506 Неутрално
  • 98
  • 04:39
  • 28 апр, 2012

До коментар [#96] от "Ѡлегъ":

ОЛЕГ, нали не мислиш, че точно по това времеразузнаването на о-в Цейлон илиРепублика Бангладаш би трябвало да направят предложение да бъдат повокани или смяташ, че изведнъж американците са тук и са се пазарили с Живков та да бъде Луканов или Младенов. И естествено той им отказва та става Младенов и затова руснаците после премахват Луканов и страната отново е руска, чак до днес.

Така ли е?

 
Преглед на профил

Ѡлегъ

Рейтинг: 1021 Неутрално
  • 99
  • 11:11
  • 30 апр, 2012

До коментар [#97] от "princess_x":

Принецеска, този коптор на остров рюген от въздуха може и да е приятна гледка, но в действителност няма нищо общо с нормална архитектура за място за възстановяване на душевен баланс. Той е строен за работници, които не могат да си позволят лукса да наемата вила.

Освен това в Берлин (но не само в Берлин, а из цяла германия вкл. западната част) е пълно с хитлеровите работнически казарми с тоалетна в стълбището м/у 2 етажа. Естествено в апартаментите нямат баня, а само кран за чешма, който при желание може да се свърже с поратативен душ. В 21 век, тези жилища са неимоверно търсени поради изгодност и само немски граждани могат да се настаняват там.

Вие се подигравате на комуналките от СССР и днешна Русия или Украйна, но в комуналките на 4 стаи се падат 2 бани и 2 тоалетни и една кухня с две мивки. Докато при немците тоалетната е 1 - една за общо 6 апартамента в най-добрия случай.

"Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273

Оценка
+1
 
Преглед на профил

Ѡлегъ

Рейтинг: 1021 Неутрално
  • 100
  • 11:12
  • 30 апр, 2012

и затова руснаците после премахват Луканов- цитат на коментар #98 от “convince”

Точно обратното е станало.

"Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273

 
Преглед на профил

princess_x

Рейтинг: 1703 Неутрално
  • 101
  • 11:35
  • 30 апр, 2012

До коментар [#99] от "Ѡлегъ":

Коментирах само външния вид на сградите - за вътрешното разпределение и удобство нищо не мога да кажа, естествено.

Сигурно не е трудно сградата да се преустрои и да се направят бани и тоалетни. Както, например, в хотела до гарата Сан Панкрас, където е имало само 8 бани.

http://c1038.r38.cf3.rackcdn.com/group1/building2458/media/media_1.jpg
http://www.telegraph.co.uk/travel/travelnews/8377950/Inside-Londons-lost-landmark-the-St-Pancras-Midland-Grand-hotel.html

 
Преглед на профил

Ѡлегъ

Рейтинг: 1021 Неутрално
  • 102
  • 11:44
  • 30 апр, 2012

До коментар [#101] от "princess_x":

Тези сгради с толатна м/у два етажа са санирани, но не знам защо са оставани без баня и с тазя тоалетна м/у етажите.
Това не е само в беден Берлин, на който не му стига бюджета.
Из цяла германия е пълно с такива сгради.
Най-интересното, че има списъци с чакащи за настаняване в подобни жилища. Българин трудно разбира "прагматичната" немска психика, да се натискаш за такова жилище.

"Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.