Регистрация
03 ное 2009, 16:03

Сдружение заподозря конфликт на интереси в Община Варна

От Спас Цветков
Последна промяна в 16:06 на 03 ное 2009, 4491 прочитания, 39 коментара
Варненското "Сдружение за оптимизиране на правосъдието и администрацията" (СОПА) е поискало от кмета на града Кирил Йорданов обяснение за качеството, в което двама членове на екипа му – зам.- кметът Венелин Жечев и главният архитект на Варна Петър Йорданов са включени в състава на жури, което трябва да оцени предварителните проекти за застрояването на крайморската зона в града, станала известна като "Алея първа". Това съобщиха двама от активистите на СОПА  Юри Чолаков и Николай Василев. "Подали сме искане по Закона за достъп до обществена информация, което е заведено в деловодството на варненската общинска администрация", уточниха те. Според разпространения текст на документа в него се казва: "По данни от медиите, 18 проектантски екипа и архитектурни бюра участват със свои разработки в открития конкурс за проекта "Алея Първа", организиран от "Холдинг Варна" АД, като председател на журито е зам.-кметът на Община Варна арх. Венелин Жечев, а друг оценяващ е главният архитект на общината Петър Йорданов.
В съобщението не е уточнено дали от 2 до 6 ноември (т.г.) арх. Жечев и арх. Йорданов ще участват в качеството съответно на зам.-кмет и главен архитект на Община Варна или в качеството на граждани, ползващи служебното си положение за лични цели (...)".

В искането за достъп до информация СОПА настоява да получи отговор също и на въпроса, дали за работата си в журито, архитектите Жечев и Йорданов са получавали или ще получат заплащане или друга облага по смисъла на Закона за предотвратяване и разкриване на конфликт на интереси?

В друго искане за достъп до обществена информация, също огласено днес, от СОПА настояват да получат отговор на въпроса, дали арх. Лиляна Куцарова, директор на Дирекция "Архитектура, градоустройство и устройствено планиране " (АГУП) при Община Варна, "е подала по надлежния ред декларация с данни за свързани лица, дейността на които би довела до възникване на конфликт на интереси при изпълнение на служебните й задължения"? Повод за това искане е писмо, в което Куцарова е отговорила на въпрос, поставен от СОПА, по повод развитието на проекта  за строителството на нов градски стадион на Варна на мястото на разрушения "Юрий Гагарин". Според сдружението, новият проект за Общ устройствен план на Варна, предвижда територията на която трябва да бъде изградено съоръжението да бъде развита като "смесена многофункционална зона". Според писменото обяснение на Куцарова  обаче тази формулировка "не изключва функцията "спорт" от своя обхват". Истинският повод за подозренията на СОПА, че в случая е налице конфликт на интереси обаче е фактът, че Лиляна Куцарова е съпруга на председателя на съвета на директорите на "Спортен комплекс Варна" АД. То бе учредено на 25 май 2005г. с акционери "Химимпорт" АД със 65% от дяловете срещу 35% на Община Варна. Според официалния сайт на компанията, тя е създадена с цел "постигане на цялостно градоустройствено решение на територията – апортна вноска на Община Варна с акцент построяването на нов футболен стадион за 30 хил. души".
 
  • Зарче
Етикети
39 коментара
 
Анонимен потребител

жоро от варна

Неутрално
  • 1
  • 16:28
  • 03 ное, 2009

Ало "морски дневник " и малките деца знаят ,че тази снимка е за проекта на лекоатлетически стадион в район Младост - има една приказка - нерде станбул - нерде ямбол . Поне за мен информациите в медиите трябва да бъдат абсолютно точни във всяко едно отношение .

Оценка
-4 +13
 
Анонимен потребител

СПР

Неутрално
  • 2
  • 16:41
  • 03 ное, 2009

Добър въпрос?
Да не се окаже, че администрацията на Варна е адвокат на часното дружество концесионер!

Оценка
+8
 
Анонимен потребител

a

Любопитно
  • 3
  • 17:12
  • 03 ное, 2009

А няма ли конфликт на интереси с жури Жечев сеньор и кандидат за проект джуниър?

Оценка
+12
 
Анонимен потребител

СОПА

Неутрално
  • 4
  • 17:47
  • 03 ное, 2009

Ебаси сдружението. Тия сигурно са 3ма души - баща юрист, майка- еманципирана постдомакиня и добро синче отличниче А иначе конфликт много ясно, че има. Дневник, защо не направите собствено разследване, ами пробутвате подобни глупости за "новини"?

Оценка
-9 +5
 
Преглед на профил

MB

Рейтинг: 310 Весело
  • 5
  • 18:11
  • 03 ное, 2009

кучетата си лаят, керванът си върви........

MB

Оценка
-6 +3
 
Анонимен потребител

кеш

Неутрално
  • 6
  • 20:15
  • 03 ное, 2009

А така, тия здрави селски кратуни в общината само от звучни имена като СОПА могат да вдянат къде им е мястото, защото иначе даже си знаят че са тъпи дебили, и се гордеят с това, и си мислят че подтискат всички останали с това че са най-тъпи. Егати селската държава! Даже да кажа че са лъжливи овчарчета пак се оказва че проблема може и да се реши, ама по селски.

Оценка
+8
 
Анонимен потребител

кеш

Неутрално
  • 7
  • 20:19
  • 03 ное, 2009

Много хубава визуализация, кой е автора ?

Оценка
-3 +3
 
Анонимен потребител

Нещастен в БГ

Неутрално
  • 8
  • 20:43
  • 03 ное, 2009

Що не вземете да направите кнокурс за НАЙ-КОРУМПИРАНА ОБЩИНА. Няма начин ВАРНА да не е на първо място.

Оценка
-1 +14
 
Преглед на профил

vn

Рейтинг: 287 Любопитно
  • 9
  • 23:18
  • 03 ное, 2009

о в. Дневник възкръсна, доста време нямаше статия за Варна.

Да вземете да се разровите из Общината ще засмърди чак до EU. Може еврофондовете отново да ги спрат.

Що не се позайнтерсувате във Варна има ли опозиция ГЕРБ, СДС, ДСБ или всичко се е договорило да си трае и само предизборно да ги чуваме.

Оценка
+12
 
Анонимен потребител

Тояга

Неутрално
  • 10
  • 09:19
  • 04 ное, 2009

Каква глупост! Не стига, че изобщо има конкурс, не стигам че конкурсът е отворен, ами и претенции кой да е в журито! Ебаси измислената работа... Тия от СОПА са супер смешници... Като им видях и сайтар каква дейност развиват...

Оценка
-10 +1
 
Анонимен потребител

Пръчка

Неутрално
  • 11
  • 10:00
  • 04 ное, 2009

Тия в общината хич не обичат да им ровят из делата! А когато някой все пак се разрови, всячески се опитват да прикрият миризмата.

Оценка
+7
 
Преглед на профил

n_valkanov

Рейтинг: 11 Неутрално
  • 12
  • 10:17
  • 04 ное, 2009

Има ли някой представа дали ще бъде възобновен строежът на стадион "Варна"?

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

Варненски

Рейтинг: 1857 Неутрално
  • 13
  • 10:37
  • 04 ное, 2009

Лично аз не виждам някакъв проблем зам.- кметът Венелин Жечев и главният архитект на Варна Петър Йорданов да участват в журито на конкурса. Нещо повече - те ТРЯБВА да участват т.к. проекта е важен за града и въпреки, че се изпълнява от това псевдопублично дружество всеки варненец а и не само ще му бере плодовете поне в следващите 50г.

Оценка
-8 +1
 
Анонимен потребител

Варненец

Гневно
  • 14
  • 12:40
  • 04 ное, 2009

Няма да берем плодове, ами ще им сърбаме попарата още 150 години... Мутри мръсни, няма ли Варна да се изчисти най-сетне от тази сган...

Оценка
-1 +13
 
Анонимен потребител

Варна

Неутрално
  • 15
  • 17:33
  • 04 ное, 2009

Жечев и Йорданов не работят ли за народа? Какво правят в конкурс на частен предприемач и колко струва тази услуга? КОнкурса се организира изцяло от частния предприемач Холдинг Варна, никакви институции и орг. с нестопанска цел не са намесени !

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

WaRn

Неутрално
  • 16
  • 18:01
  • 04 ное, 2009

Според мен холдингът се опитва да защити именно обществения интерес, като не само прави процедурата публична, но и кани обществено-издигнати представители в журито. Ако не бяха направили така, щеше да има вълна от недоволство и съмнения.

Оценка
-8 +1
 
Анонимен потребител

проектант

Неутрално
  • 17
  • 23:52
  • 04 ное, 2009

Магарето скача според тоягата ! Така е за управниците, така ще е и за Бойко.

Но конкурса все още е далеч от справедлив и обществено изгоден. Той е изцяло частен, няма обществени организации с нестопанска цел, няма представители на КАБ и САБ излъчени от самите организации. По скоро прилича на гласуването по времето на БКП.

С една дума тоягата ще трябва да се вдига още много докато магарето покрие норматива

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

Проект

Неутрално
  • 18
  • 09:10
  • 05 ное, 2009

До коментар [#17] от "проектант":

Е ти пък какво искаш? Проектът е частен, инвеститорите са частни - ще правят каквото си искат. Естествено, че няма да се направи референдум

Оценка
-3
 
Анонимен потребител

до N:19

Неутрално
  • 19
  • 11:20
  • 05 ное, 2009

Всичко което казваш "олеква" като се има предвид,че това беше Градския Стадион на Варна,а после беше подарен на ТИМ-аджийчетата.Както и при "Алея Първа" и тук всички "независими експерти",които одобряват проекта,всъщност работят за ТИМ.
Така,че чакайки неделя,когато с аверите ти-мутрагени възторжено най-после ще си кажете "честита баня!" помисли за някое друго оправдание,целящо отклони вниманието от бандитския имидж на групировката!

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

много ясно

Неутрално
  • 20
  • 11:20
  • 05 ное, 2009

горното е за N:18

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

?

Неутрално
  • 21
  • 11:39
  • 05 ное, 2009

До коментар [#19] от "до N:19":

Несъмено, е трябвало да те поканят и теб, като доказан специалист по всички въпроси Аз не виждам нищо лошо в това да се облагороди малко обликът на Варна, или айде, да използваме по-точно определение - да се изхарчат малко пари за най-хубавата и част.

Оценка
-5
 
Анонимен потребител

varna

Неутрално
  • 22
  • 12:12
  • 05 ное, 2009

Разбира се,че всички искаме това...въпроса е кой как разбира "облагородяването".
Аз например го разбирам като максимално озеленяване и изграждане на велоалеи и пешеходни зони.Също и недопускане на строежа на високоетажни и кичозни сгради в центъра на града.
Улиците да са в перфектен вид,чистотата да стане синоним на града.Да има строг и безкомпромисен контрол над фирмите,занимаващи се със строително-ремонтни дейности и да не им се позволява да превръщат улиците ни в кални локви и окопи.Да изчезнат дюнер-бараките от централните улици...
Градския транспорт да е чист(като използваеми енергии и интериор) и редовен и да няма допускане на автомобили в Морската Градина.
Имам още много какво да добавя,но всичко се основава на генерална промяна в мисленето и манталитета,недопускаща продължаването на корупционните практики и залагането на естетичното и практичното,а не на кичозното и "корпоративно изгодното".
Селски заведения тип "Рапонги" и стъклено-бетонни кичозни паметници на глупосттаТИМ -аджийчетата могат да си изградят в околните селца,които са доста занемарени и там хората сигурно няма да имат особени естетически претенции към това какво се строи,стига то дас носи някакви пари.
Тук обаче е Варна,а не опитно поле за игра на МОНОПОЛИ.

Оценка
+8
 
Анонимен потребител

Семпъл

Неутрално
  • 23
  • 12:50
  • 05 ное, 2009

До коментар [#22] от "varna":

За съжаление, написаното от Вас звучи повече като утопично пожелание, отколкото като реалистична перспектива. Цитирам написано в друга статия по темата:

"Парите не миришат! Нека строят каквото искат. Нали знаете, че ще го направят така, че да печелят от него. А за да е така, ще бъде атрактивно. Няма начин да е атрактивно за всички, както не може да бъде атрактивна за всички опера, библиотека или чалга клуб. Но аз лично одобрявам всеки проект, свързан с инвестиции за Варна"

Трябва да се съглася, че авторът на това е прав, и в крайна сметка "общественото" благо е много трудно да бъде точно дефинирано. Негов представител и защитник би трябвало да е кметът, и ако е така, разчитаме на него да защити интересът на максимално много варненци - надявам се същите, които са гласували за него (аз не съм, но съм съгласен с демократичния принцип мнозинството да определя...)

Оценка
-3 +1
 
Анонимен потребител

BOGOMIL KOSTOV AVRAMOV-HEMY

Неутрално
  • 24
  • 12:57
  • 05 ное, 2009

НЕ ПИРАТСТВАЙ чрЕЗ КОНКУрСИ!

 
Анонимен потребител

Живко

Неутрално
  • 25
  • 10:17
  • 06 ное, 2009

Семпъл! Парите не миришат! Нека строят каквото искат, казваш ти, е, нека, но стига да не посягат на морската градина, която е обща собственост. Всички знаем, че ТИМ имат пари и че могат да си купят и областния и кмета и Гуца. Трябва ли обаче да го правят? Не, не трябва, защото ако областния и кмета и Гуца са подкупни, вредни и смрадливи, каква вина имат майките с деца, от които ТИМ с помощта на областния и кмета и Гуца отнема правото да се разхождат в Морската? И не само на тях. ТИМ буквално открадват Морската градина от нас, купувайки си общински служители все едно си купуват добитък на Хайван пазар. Безсловесен, мазен и противен добитък, готов да продаде тези, които са го упълномощили да работи за тях, а не да се продава от тяхно име... И последното доказателство за това са зам.- кметът Венелин Жечев и главният архитект на Варна Петър Йорданов, които са включени в състава на жури, което по най-апашки начин ще "преценява" кое е най-добро за ТИМ.

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

До Живко

Неутрално
  • 26
  • 13:46
  • 06 ное, 2009

Грешиш много Живко, както каза Семпъл, ще се налеят пари и ще стане атрактивно, но ти май искаш да си остане така:
http://2.bp.blogspot.com/_RorJ5orH9ys/SuL_I0D6f3I/AAAAAAAAEj4/jdALXcv-rv8/s1600-h/002780284132.jpg

http://2.bp.blogspot.com/_RorJ5orH9ys/SuL9_swDC0I/AAAAAAAAEjg/6bo93nej-q4/s1600-h/002780283922.jpg

Аз пък искам Варна да е един модерен Европейски курорт, а не стара комунистическа отживелица.

Оценка
-4
 
Преглед на профил

Sem_D_D

Рейтинг: 204 Неутрално
  • 27
  • 21:48
  • 06 ное, 2009

До "До Живко" Модерен Европейски КУРорт? само на 5-10 километра от Варна на Север. Златни Пясъци му викат.
На него ли искаш да замяза Варната? Защото те по него ще се водят и него ще се опитат да задминат. Ако могат и двойно по-сгъчкано ще го направят, на два етажа да върви добитъка по алейката им, само и само пари да се перат и кич да се шири.
Никой не храни илюзии, че дори ще се опитат да го направят по-хубав, НЯМА такава песен по цялото ни черноморие. само по-голяма чалгаджийница ще направят.
Искаш европейски курорти? `ми ходи в Юропата

Now, make your WISE move ...

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

крис

Неутрално
  • 28
  • 21:58
  • 06 ное, 2009

Варна ,за съжаление е частен град.всички държавни институции работят за ТИМ.тук бизнес не може да се развива

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

Toiaga

Неутрално
  • 29
  • 10:51
  • 07 ное, 2009

Аз така и не разбрах какъв е интересът и кой плаща на това "сдружение"... Нали сме достатъчно интелигентни, да не се самозалъгваме, че подбудите им са безкористни...

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

varna

Неутрално
  • 30
  • 12:18
  • 07 ное, 2009

Какво ме интересуват подбудите на сдружението?
Много преди те да се появят варненци недоволстваме от ТИМ!
Стига сте търсели кирливи ризи и плюели всеки,дръзнал да възроптае срещу холдинга,който разрушава града ни!
Каквито и да са тези от сдружението,много ясно,че са чисти като планинска вода в сравнение с акулите от ТИМ!
Нещо да кажете сега?
Стига сте се подлагали на ТИМ,те са тотално и необратимо дескредитирани!

Оценка
+4
 
Преглед на профил

Стефан Митев

Рейтинг: 0 Весело
  • 31
  • 14:59
  • 07 ное, 2009

Хареса ми чудесната символика на абревиатурата на Сдружение за оптимизиране на правосъдието и администрацията - СОПА. Баш това им трябва на половината

www.Rx-Ende.com

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Живко

Неутрално
  • 32
  • 12:32
  • 08 ное, 2009

Направил си някакви тъпи снимки край локвата с топла вода, които нямат никакво отношение към кражбата на части от Морската градина от бандитския холдинг. Защо не засне занемарения курорт Св. Константин и Елена, собственост на същите орангутани, които направиха трап вместо стадион? А можеше и да направиш снимка на себе си, за да се види колко им е акъла на ТИМ, щом наемат тъпанари като тебе за адвокати.

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

Ние

Весело
  • 33
  • 17:21
  • 08 ное, 2009

Хубаво е че сондажа който днес се направи на терена с чакъла до Рапонджи показа, че там почвата е стабилна и може да се строи до 36 етажни сгради. Това е важно, другото са приказки.

Оценка
-2
 
Анонимен потребител

Тояга

Неутрално
  • 34
  • 07:01
  • 09 ное, 2009

Верно, СОПА си требе

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Варна

Разстроено
  • 35
  • 10:31
  • 11 ное, 2009

До коментар [#1] от "жоро от варна":

Не си прав!

 
Анонимен потребител

varna

Неутрално
  • 36
  • 20:32
  • 14 ное, 2009

Има нещо сбъркано във Варна
14.11.2009 20:20
И по-точно - във варненските медии.
Вчера няколко варненски медии подписаха и разпространиха декларация, с която отказват да обръщат внимание на действията на изживяващи се като лидери на общественото мнение, по агенция "Черно море". Макар че от текста, публикуван от информационната агенция не става ясно за какво се борят въпросните хора, очевидно проблемът е проектът "Алея Първа". В декларацията варненските журналисти се оплакват, че активисти ги засипвали с декларации, sms-и, дори се посочват случаи на отправяне на заплахи. Дали последното е вярно знаят само активистите и местните журналисти.

Сама по себе си декларацията е леко странна. Докато не стигнем до финала й: "Ние, журналистите във Варна държим на професионалното си име и няма да занимаваме обществото с дребнотемие и с проблеми, които нямат нищо общо с гражданското общество и с безкористните каузи!"

Уважаеми варненски колеги, ако бъдещето на един от големите и знакови инфраструктурни проекти в града, чието развитие сте наети да отразявате е "дребнотемие", то какво е важна и голяма тема за вас?

Друг въпрос, който ми е доста интересен е дали служителите на БНР, БТА и "24 часа" (като големи медии) са стиковали позицията си с ръководителите в София, преди да поставят името им под подобна декларация. Още повече, че и трите медии са подписали Етичния кодекс на българските медии.
Борислав Кандов/в-к “Капитал”

 
Анонимен потребител

varna

Неутрално
  • 37
  • 20:33
  • 14 ное, 2009

Гнусно
13.11.2009 18:04
Група колеги от Варна са разпространили декларация срещу няколко активни граждани, които се опитват да направят управлението на Варна малко по-публично. Според информационния сайт “Черно море“, журналистите са Даниела Стойнова - кореспондент на БНР, Мила Едрева и Данаил Войков - кореспонденти на БТА, Юлия Колева - “Медийна компания”, Красимир Делчев - БГНЕС, Искра Сотирова - в. “24 часа”, Ана Павлова - “Днес+”, главният редактор на в. “Черно море” Хари Касабов и Елица Виденова - телевизия “Черно море”.

Цитат от декларацията: “Категорично заявяваме,че ще бойкотираме изявите на тези хора, въпреки че по принцип подкрепяме всички смислени прояви на гражданското общество. Такива организатори на неадекватни “активности” обаче маргинализират и обезсмислят истински стойностните и естествени протести, които са израз на смелост и непримиримост към всяка несправедливост. Не можем и да не си зададем въпроса кой издържа тези “защитници” на истината,които по цял ден обикалят институции и пресконференции, кой финансира провеждането на брифинги, митинги и граждански неподчинения?! Ние, журналистите във Варна държим на професионалното си име и няма да занимаваме обществото с дребнотемие и с проблеми, които нямат нищо общо с гражданското общество и с безкористните каузи!”

Подобни въпроси задаваха ченгетата по време на протестите преди 20 години. Познат стил.

Групата граждани водят дела срещу община Варна и Областния управител, за да направят публични Общия устройствен план на града и сделката с онези 118 дка от Морската градина.

Дано колегите да са били принудени от шефовете си да направят това. В противен случай, картината изглежда много гнусна - Журналисти публично се отказват от професията си. Вече не знам какво да отговарям, когато някой попита за професията ми.
Иван Бедров/ ivanbedrov.com

 
Анонимен потребител

Габриела

Неутрално
  • 38
  • 23:06
  • 14 ное, 2009

На кой са варненските медии :

вестник "Черно море" - собственост на ТИМ
вестник "Народно дело" - собственост на Борислав Гуцанов (БСП)

телевизия "МСАТ" - собственост на ТИМ
телевизия "Черно море" - собственост на Община Варна, управител Неделчо Михайлов, председател на партия "Нашия град" - партия проТИМ

радио "АЛФА Радио" - собственост на ТИМ

Аз съм от Варна и тези медии въобще не ги чета или слушам. Какво можеш да научиш от тях след като са контролирани от ТИМ и Борислав Гуцанов ?

Единствения що годе свестен вестник във Варна е в-к "ПОЗВЪНЕТЕ" - вестник с обяви, но има и ръбрика новини от Варна. Слабо ниво, но като няма друго.....

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

varna

Неутрално
  • 39
  • 00:28
  • 15 ное, 2009

Именно това става ясно от въпросната декларация.
Нещата излизат извън контрол и ТИМ губят почва под краката си...

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Абонамент
Аонамент за Капитал Daily
Абонирайте се и получавате ПОВЕЧЕ
  • Допълнителни издания
  • Остъпка за участия в събития
  • Отстъпка за реклама
Абонамент