Високотехнологичен стартъп направи за смях общинската администрация във Варна (допълнена с видео)

Входът на Tickey на станция "Софийски университет" в столицата.

© Георги Кожухаров

Входът на Tickey на станция "Софийски университет" в столицата.



Стартиращата компания Tickey започна продажбата на "мобилни" билети за градския транспорт във Варна през едноименната си онлайн платформа. Това каза за "Дневник" Димитър Димитров, главен изпълнителен директор на стартъпа, който е сред най-динамично развиващите се в България.


"Договорът ни с общинското дружество "Градски транспорт" беше подписан на 31 май т. г., каза Димитров. Монтажът на устройствата започна около 15 юли и


за не повече от две-три седмици




успяхме да оборудваме около 90% от всички автобуси на компанията. След това за два дни обучихме кондукторите, които в момента продават ръчно билети, а само за 1 нощ разлепихме информационните стикери в автобусите". По данни на Tickey инвестицията на компанията за инсталиране и въвеждане в експлоатация на системата е в размер на по-малко от 20 хил. евро.


Онлайн продажбите на Tickey обезсмислят в голяма степен скъпата и все още неработеща система за електронна продажба на билети, изградена по проекта с европейско финансиране "Интегриран градски транспорт на Варна" ( 115 млн. лв.). Общинската администрация в града безуспешно се бори с нейното въвеждане в експлоатация вече трета година, след като похарчи за изработката и монтажа на машините 8.3 млн. лв.


Проблемът се оказа в


некомпетентността при сключването на договор


с изпълнителя на обществената поръчка - "Обединение модерен транспорт". Според техническото предложение на изпълнителя, изпратено до ръководителя на проекта Биляна Якова, неговото задължение е било само "да достави и монтира машини с фискални устройства, но не и фискализирани". Якова е приела предложението без възражения, в резултат на което година след двукратно удължавания срок за изпълнение на проекта машините, монтирани в автобусите и по спирките на градския транспорт във Варна, не могат да заработят. Междувременно голяма част от тях вече са повредени и неизползваеми.


В опит да маскира провала на администрацията, която ръководи, кметът на града Иван Портних вече няколко пъти от май м.г. досега официално обявява, че системата ще проработи всеки момент, но това така и не случва.

Един от 304 неработещи автомата за продажба на билети в градския транспорт на Варна. Голяма част от тях вече са повредени и "поправни" с лепенка или "свински опашки". За доставката им общинската администрация похарчи 8.3 млн. лв.


В същото време малкият стартъп Tickey е успял да монтира устройствата си за купуване на мобилни билети за по-малко от два месеца в 180 от автобусите на общинското дружество "Градски транспорт" и да ги въведе в експлоатационен режим срещу


инвестиция под 20 хил. евро


Според изпълнителния директор на компанията останалите автобуси ще бъдат оборудвани с устройства най-късно до края на август.


"Не бих искал по никакъв начин да се конфронтирам с общинската администрация във Варна, каза Димитър Димитров. Целта ни е единствено да покажем, че този бизнес модел е по-успешен от другите".


Системата на Tickey позволява на


всеки, който има в себе си смартфон


или друго мобилно устройство, свързано в интернет, и използва банкова карта или PayPal акаунт, да си купи мобилен билет веднага щом влезе в автобус или тролей във Варна. Цената е същата като на хартиения билет. Според проучване на агенция Pragmatica още през 2013 г. близо 64% от българите използват смартфон. Около 90% от тях живеят в София и областните градове.


За да бъде ползвана системата на Tickey, на всяко устройство, през което се извършва покупката на билет, трябва да бъде инсталирано едноименното мобилно приложение. То е достъпно за свободно сваляне в платформата Google Play. Системата използва сензори за близост, които не позволяват предварителна покупка на билет. Тя обаче има функция, която показва най-добрия и бърз маршрут за придвижване до определена точка на Варна.


Бизнес моделът


на стартиращата компания се базира върху предварителното купуване на билети за градския транспорт, а в зависимост от броя им се формира и отстъпка от цената, която може да варира между 4% и 10%.


Tickey вече продава билети на 11 входа в 9 метростанции в София, както и по двете тролейбусни линии в Бургас, където предстои покриване на целия градски транспорт. В началото на 2016 година, още преди системата да бъде внедрена на станциите на софийското метро, Tickey започна съвместна работа с фериботния пункт в графство Корнуол във Великобритания. Стартиращата компания работи и върху пилотен проект за метрото в Делхи.


На 22 август дружеството ще пусне в експлоатация аналогична система за продажба на мобилни билети в канадския град Шербрук. По друг подобен проект стартъпът работи и в Португалия.

Ключови думи към статията:

Коментари (178)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8286 Любопитно

    Някой може ли разумно - без празни лозунги за ''модернизация'' - да обясни - какво беше лошо на системата, когато билетопродавачките хем продаваха билети в автобуса, хем упътваха и помагаха на пътниците!!!???
    За къв ...трябваше да се въвеждат някакви нови системи ???

    karabastun@abv.bg
  2. 2 Профил на 外人
    外人
    Рейтинг: 389 Весело

    За да те глобят ако нямаш смартфон 😁

    Множественото число на нито една дума в българския език не завършва на Й!
  3. 3 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 210 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Във Варна и сега ги има, рядко има някой гратис.

  4. 4 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    Търсих, търсих, и не можах да намеря надписа "Платено съобщение".
    Кво праим ако нямаме смартфон, м? А ако имаме, но нямаме активен мобилен нет? А ако имаме и смартфон и мобилен нет, но не живеем във Варна и не желаем за едно возене да инсталираме приложения?
    Старци, малки деца - сичко със смартфони?
    Ходим пеш?
    Гратисчиите какво ги правим - порицаваме ги виртуално във фейса?
    Я слезте малко на земята, стига фърчане в облаците.......

    Някой става за смях с подобни "новини", май, ама не е точно общинската администрация.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  5. 5 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Някой може ли разумно - без празни лозунги за ''модернизация'' - да обясни - какво беше лошо на системата, когато билетопродавачките хем продаваха билети в автобуса, хем упътваха и помагаха на пътниците!!!???За къв ...трябваше да се въвеждат някакви нови системи ???
    —цитат от коментар 1 на karabastun


    Примерно, че ако новата система е въведена изцяло няма нужда от вечно намръщени и сърдити билетопродавачки.

    Знам, че комунделите най-обичат да се редят на опашки но свиквайте все пак.

  6. 6 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 648 Неутрално

    По принцип един СМС би стигнал, няма нужда от цялата система. После провайдерът връща СМС - билет и превежда парите на Градски транспорт.

  7. 7 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3128 Неутрално

    Спасе, можеш ли да ни информираш какви са годишните разходи за заплата на билетопродавачките в автобусите във Варна? Защото със сигурност тези разходи са под 8 млн л.
    И всъщност от тези 8,3 млн лв каква част е отишла директно в касичката на ГЕРБ! 50%, 70%?

  8. 8 Профил на philipeto
    philipeto
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Следваща крачка: системата да позволява и закупуването на билет със СМС.

  9. 9 Профил на elibal
    elibal
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Трагедията на общинските чиновници, които не могат да вършат работа, защото са случайни хора, назначени с протекции, не знаят език и почти не могат да ползват компютър - извън това да напишеш едно писмо
    Да, не се чудете, все оше е така, специално община Варна е пословична в това отношение.

    Значи този проект за Интегриран градски транспорт, който струва милиони, не може да тръгне вече 2 г. ИЗВЪН срока (общо стават към 4). ЗАЩОТО общ. администрация Е НЕКАДЪРНА. Тази госпожа Биляна Якова защо не е уволнена?

  10. 10 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 268 Неутрално

    преди дни пътувах в автобус във Варна ( преживяване, което е доста възпитаващо не е препоръчително да се повтаря). Та там имаше един брой от въпросните билетопродавачи, която обиждаше хората, че миришат (дори да е така дали е редно да го казва публично и на висок глас, лично аз се бях изкъпал :)), буташе ги (а тя сама бе размер супер макси), бе сърдита, нямаше никаква система за по-бързо съхранение и обмяна на монети (всички сме виждали дори в съседна Гърция как кондукторите в автобусите по курортите имат специални органайзери за монети и бързо и лесно връщат рестото)...и тн. Мога и да продължа, но има ли смисъл. Дали отговорих какво лошо има в "беше лошо на системата, когато билетопродавачките хем продаваха билети в автобуса, хем упътваха и помагаха на пътниците" - нямаЛО е нищо лошо преди - сега хората са други, възпитанието им е друго

  11. 11 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1226 Любопитно

    Проблемът се оказа в некомпетентността при сключването на договор
    с изпълнителя на обществената поръчка - "Обединение модерен транспорт".

    Разбирам, че изпълнителят си е компетентен - парите са изпапкани. Некадърните са в общинската администрация начело с цитираната госпожа.

  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    До коментар [#4] от "pag":

    Това е опция. За удобство. Никой не спира хартиените билетчета.
    Браво и успех на Tickey. Познавам Димитър Димитров, той чат-пат пише и тук във форума.

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3330 Неутрално

    До коментар [#4] от "pag":

    Аз разбирам, че възможността да се купуват и използват традиционните билети си остава - новата система допълва, а не замества изцяло. Нали така?

  14. 14 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Фандъкова гледаш ли? 20 000 евро, Фандъкова.В София колко милиона изхарчихте?

  15. 15 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3584 Неутрално

    До коментар [#4] от "pag":

    Така е, колега, прав сте. Навярно компромисното решение за тези, които нямат смартфон, мобилен Нет и не им се инсталира специално приложение за всеки град, който посещават, е това със СМС-а, както са посочили някои други колеги тук. Така или иначе, иновациите настъпват и не можем да спрем прогреса.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  16. 16 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Тия журналисти още не са разбрали как работят нещата в държавната адмистрация и току виж сега ги погнали всякакви проверки. Няма разумен гражданин в държавата ни дето да не знае, че частна фирма ще свърши работата по-добре. В случая 20 тина пъти по-евтино и 10тина пъти по-бързо.

  17. 17 Профил на Пепи
    Пепи
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#4] от "pag":

    "Кво праим ако нямаме смартфон, м? А ако имаме, но нямаме активен мобилен нет? "

    Ами ще си купиш билет от продавачката бе льольо !!! Те за това ги остават жениците заради такива като теб, като слязат от Каменар да не се мъчат с нокийката си. И се научи да пишеш - "сичко"

    Браво за новацията, и браво на компанията. Това е бъдещето !

    Живей си живота !
  18. 18 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    За компетентността не знам, но голяма част от тия 8 милиона лева съм сигурен, че са заделени за суджуци.

  19. 19 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2737 Неутрално

    За смях са направили и Софийска община с нейния противообществен градски транспорт. А Портних е за смях и срам за Варненци откакто е публична фигура.

    "Новите системи неизбежно генерират нови проблеми"
  20. 20 Профил на modus operandi
    modus operandi
    Рейтинг: 272 Неутрално

    През смартфона с карта или PayPal... Хах.

  21. 21 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Тази система работи само за малка група граждани. Сори, ама не съм впечатлен.

  22. 22 Профил на gaspod
    gaspod
    Рейтинг: 308 Гневно

    По данни на Tickey , инвестицията на компанията за инсталиране и въвеждане в експлоатация на системата е в размер на по-малко от 20 хил. евро.
    Общинската администрация в града безуспешно се бори с нейното въвеждане в експлоатация вече трета година, след като похарчи за изработката и монтажа на машините 8.3 млн. лв.
    Без коментар.

  23. 23 Профил на gaspod
    gaspod
    Рейтинг: 308 Гневно

    Да вземат да направят и тол системата за магистралите, за 100-тина хиляди еврака и за три четири месеца ще се справят и ще попречат да се откраднат къмто 200 милиона.

  24. 24 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9730 Неутрално

    По-малко техника - по-евтина реализация :)

  25. 25 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Доста едностранчиво представяне на нещата. Браво на стартъпа, нека се развиват, но те никога не могат да бъдат цялостна система за електронна продажба на билети а са само един допълнителен канал.
    Цитирам:"всеки, който има в себе си смартфон
    или друго мобилно устройство свързано в интернет и използва банкова карта или PayPal акаунт"
    Както става ясно, смартфон имат 64%, като комбинираме и банкова карта или пейПал, нещата ще паднат РЕЗКО на 50%. Поне половината от смартфон собствениците го ползват като обикновен фон и никога през живота си не са инсталирали приложение на смартфоня, та таргет групата падна на не повече от 30%
    После ако ти се строши смартфона или го забравиш в къщи ко праим? Така че общината НЯМА КАК да си позволи да разчита само на това и става ясно, че това може да бъде само един канал но не и цялостна система.
    От чисто икономическа гледна точка, това, че общината изобщо е сключила договор със стартъпа и им е позволила да продават билети тъй като тя няма никаква икономическа изгода от този посредник при продажбата, така че.. по-уекичко го казвай

  26. 26 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Истината е, че без съдействието на Община Варна и Градски транспорт ЕАД проектът нямаше да бъде внедрен. Както е написано в статията не искаме да се конкурираме и конфронтираме с никого, а просто да предложим услуга, адекватна на 21-ви век. Като факт ще спомена, че когато е подготвян проектът за Интегриран градски транспорт, технологията, която ние ползваме изобщо не е съществувала. Именно бързото развитие на мобилните технологии ни помогна да постигнем ниската цена и бързото внедряване, като при това нито общината, нито Градски транспорт ЕАД са инвестирали и стотинка публични средства.

    http://tickey.me
  27. 27 Профил на mrslv
    mrslv
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#21] от "lechevalier":

    Тази система работи за всеки, който иска да я ползва!

  28. 28 Профил на mrslv
    mrslv
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#25] от "uq":

    Ами ако си забравиш парите у вас а имаш смартфон???

  29. 29 Профил на Kremena Nedelcheva
    Kremena Nedelcheva
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Когато плащаш през Paypal в лв. си леко прецакан с курса, защото първо ти обръща левовете в евро, за да мине през тях и после обратно евро в лв. за да извърши плащането. Така, че реално така е малко по-скъпо.

  30. 30 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    Ако написаното е вярно, не ме въодушевява толкова модернизацията, колкото искам да попитам сега
    - "ръководителя на проекта Биляна Якова" ще влезе ли в затвора за нанесени материлни и морални щети на държавата
    - кой я е назначил и той ще понесе ли също отговорност

    или битият бит, ... а парите усвоени от нашите хора.

  31. 31 Профил на dnd1
    dnd1
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Дори и само намаляването на разходите е достатъчен довод в полза на тази система. 20 хил евро еднократна инвестиция за 180 автобуса срещу заплати на съответния брой билетопродавачки. Аз лично предпочитам с парите да се купят нови превозни средства, вместо да се дават на нацупени лелки.

  32. 32 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#29] от "Kremena Nedelcheva":
    Така е, но имахме клиенти, които изрично искаха PayPal. В България не е изгодно от ценова гледна точка, но дава удобство.

    http://tickey.me
  33. 33 Профил на kings_heiress
    kings_heiress
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Аз лично съм изненадана (а може би не трябва ?) колко много негативни коментари има. И в почти - такава "Жалба за младост", че Тодор Колев би завидял. Как вместо да се зарадваме, че българска компания е измислила нещо доста умно и улесняващо (и с потенциал да спести на превозвачите и общината много пари от гратисчии и пр.), ние мечтаем за времето, когато "Лили пееше "малка съм аз.."

    Като се замисля какви биха били ползите от използването на такава система във всички видове градски транспорт в София, виждам предимно ползи. Мисля, че хилядите чужденци, които посещават столицата, например, биха били много облекчени от лесната възможност за закупуване на билети (понеже, виждате ли, те смятат, че е редно човек да си купи билет) и особено от това, че няма да плащат глоби наляво и надясно заради палеозойската система с дупчене на билетче...
    Да не говорим, че най-вероятно подобна система би стимулирала по-модерни превозни средства с безплатен уай-фай, за да се улесни услугата.
    Колкото до пенсионерите и малките деца, аз мисля, че шофьорите и до сега си продават билети на всякъде и ще има възможност за тях и всички, които се чувстват носталгично да си купят и продупчат хартиено билетче "както едно време.."

    Малко повече инфо по темата: http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/umni_gradove/2015/07/15/2573238_tickey_prenasia_biletite_za_gradski_transport_v/

    The truth will set you free
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Кво праим ако нямаме смартфон, м? А ако имаме, но нямаме активен мобилен нет? А ако имаме и смартфон и мобилен нет, но не живеем във Варна и не желаем за едно возене да инсталираме приложения?Старци, малки деца - сичко със смартфони?
    —цитат от коментар 4 на pag


    Прав си, но и старата система не е добре изградена. А какво правим ако сме от първобитно-общинния строй, м? И нямаме парични знаци. Продавачката ще приеме ли кремъчни сечива или корени, вместо пари. И при какъв курс? А какво правим ако не сме се возили на автобус, ще има ли човек, който да ни разясни от къде се качваме, къде сядаме... изобщо цялата система е адски недомислена и поставя доста хора в неравностойно положение.

    Та така де, добре, че не всички са мрънкачи, като теб, иначе още щяхме да живеем из пещерите и да носим кожени препаски.

  36. 36 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#4] от "pag":

    Виж Кво!Варненската администрация са похарчили над 8 М И Л И О Н А лева за неработеща система!Това го пропусна!Напъни двете си мозъчни клетки и сам ще си отговориш на елементарните въпроси!

  37. 37 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#26] от "Димитър Димитров":

    Поздрави за това, което сте направили.
    Опитът Ви да оневините общинската администрация и ГТ Варна е ... само опит.
    Никой не е карал Портних на няколко пъти да обещава заработването на системата" от утре". И май билетната система не е единствения сериен скандал около проекта за градски транспорт. Очевидно тази Биляна Якова отдавна е трябвало да бъде сменена.

  38. 38 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 885 Весело

    Според техническото предложение на изпълнителя, изпратено до ръководителя на проекта Биляна Якова, неговото задължение е било само "да достави и монтира машини с фискални устройства, но не и фискализирани". Якова е приела предложението без възражения...
    —цитат от коментар 0 на ст

    А към захранване трябва ли да са свързани по договор, или само механичен монтаж?
    Зорлем се правите на малоумници!... А пък то ви се получава с лекота ...

    "Не бих искал по никакъв начин да се канфронтирам с общинската администрация във Варна, каза Дмитър Димитров ...
    —цитат от коментар 0 на ст

    Да се беше помислил навреме, пич! Стягай се за проверки : НАП, ДАНС,.. к'вото могат да изкарат ...

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  39. 39 Профил на Kremena Nedelcheva
    Kremena Nedelcheva
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#32] от "Димитър Димитров":

    Така е. И сигурност също :)
    Затова и ги използвам за всяко плащане извън BG. Нищо, че ме прецакват доста с курсовете си.

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3128 Неутрално

    До коментар [#8] от "philipeto":

    Ако ще купуваш билет с СМС веднага добави 20% ДДС.

  42. 42 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3128 Неутрално

    До коментар [#8] от "philipeto":

    Ако ще купуваш билет с СМС веднага добави 20% ДДС.

  43. 43 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#4] от "pag":

    Също така пише, че приложението е само в Google Play т.е. само Андрошит, аз съм с телефон с BlackBerry 10 OS, ко праим?!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  44. 44 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    До коментар [#41] от "historama":

    Що мислиш, че ако е без СМС няма 20 % ДДС :)

  45. 45 Профил на Стоян
    Стоян
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Инициативата не е лоша, но е напълно естествено да стане толкова бързо и сравнително безпроблемно. Та нали "стартъп"-а разчита на устройства, които пътниците ВЕЧЕ притежават, докато при една истинска билетна система всички устройства тепърва се доставят. По-добре от нищо, но ми се струва, че тази посока е много погрешна.

  46. 46 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2588 Гневно

    В София са предвидени 88 млн /ОСЕМДЕСЕТ И ОСЕМ МИЛИОНА ЛЕВА!!!/ за електронна система за таксуване в градският транспорт. Тоже да бъде наречено единствено ПЛАДНЕШКИ ГРАБЕЖ!

    http://www.investor.bg/biudjet-i-finansi/333/a/trygna-tyrgyt-za-elektronnata-sistema-za-taksuvane-v-gradskiia-transport-v-sofiia-239404/

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  47. 47 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 885 Неутрално

    До коментар [#32] от "Димитър Димитров":

    Поздравления за начинанието и реализацията! :-)

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  48. 48 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#43] от "zo":
    Има го и за iOS, другите мобилни операционни системи са с малък пазарен дял.

    http://tickey.me
  49. 49 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Когато плащаш през Paypal в лв. си леко прецакан с курса, защото първо ти обръща левовете в евро, за да мине през тях и после обратно евро в лв. за да извърши плащането. Така, че реално така е малко по-скъпо.
    —цитат от коментар 29 на Kremena Nedelcheva


    Така е, но това е допълнителен канал, освен плащането с карти. Аз често използвам PP, понеже работя с тази платформа и постоянно имам средства вътре. Ако средствата са ти в евро, то няма промяна във валутата, понеже Tickey вероятно също приемат плащанията в техния PP акаунт в евро.

  50. 50 Профил на mrslv
    mrslv
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#43] от "zo":

    Много просто, докато не излезне верися за твоя телефон - не ползваш системата...

  51. 51 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Дай сега аз да се намеся.
    Защото във Варна нещата са толкова некадърни, че ще се съберат в книга.
    И така сегашната варненска система за таксуване в градския транспорт е за основна промяна по следните причини:
    1. Цената на картите във Варна е най-скъпата в цялата страна и ги прави неизпозлваеми - карта за една линия е 45 лв, за две около 80 лв. на месец, а за всички линии над 120 лв./м
    Тези цени са почти двойни на софийските при несравнимо по-развит градски транспорт
    2. При издаването на хартиени карти има кампании и се струпват в рамките на седмица всички ползватели на карти пред гишетата. Можеш да си купиш карта само за календарен месец - т.е. само за февруари, само за март и т.н. Варианти да е от 7 август до 7 септември няма. Съответно дупка по-малка от един месец няма как да имаш. Примерно в София можеш да си вземеш карта от 7 август до 7 септември, а следващата да е от 10 септември до 10 октомври.
    3. При хартиени билети, липса на дневна карта и неадекватни цени и начини на издаване на месечни си плащаш без отстъпка по 1 лв. при всяко качване в превозно средство. Случва се да се дават по 5-6-7 лв. на ден.
    4. Кондукторите често пречат на пътниците и не си харесват заплатите
    5. Правят проблеми на пътниците, макар и формално прави - например не можеш да качиш куче в автобуса (което е правилно), но в софийскя градски транспорт нямаш този проблем. Съответно за малко котенце на 2 месеца също някоя може да те свали въпреки, че то седи в тебе.
    6. Трябва за един варненец ползването на билет да е изключение и масово да се ползват карти - поради добра цена. Например кой ще си купи билет от 1 лв, ако може за 50 лв цял месец да пътува където си иска.
    7. Трябва да не се плащат по-скъпи билети до места като с. Тополи например или ако билета е по-скъп, то абонаментната карта да е на стандартна цена. Не може хорарата да се изнудват до с. Тополи с билет от 1.20, а до Аксаково да е 1 лв.
    И т.н.

  52. 52 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    Използването на чуждици, особено в официален език ме обижда лично, смятам че това е ВАРВАРСТВО.

  53. 53 Профил на Aeron
    Aeron
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Системата е просто алтернатива, за сега. Поноякога нямам точни парички, а и карта, та за това е много лесно да си купиш билетче от системата. На метростанция "Бизнес парк" има един терминал. Хората се стряскат, че нямат смартфони...

    Cause i got too much life, running through my veins going to waste.
  54. 54 Профил на Aeron
    Aeron
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Системата е просто алтернатива, за сега. Поноякога нямам точни парички, а и карта, та за това е много лесно да си купиш билетче от системата. На метростанция "Бизнес парк" има един терминал. Хората се стряскат, че нямат смартфони...

    Cause i got too much life, running through my veins going to waste.
  55. 55 Профил на Aeron
    Aeron
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Системата е просто алтернатива, за сега. Поноякога нямам точни парички, а и карта, та за това е много лесно да си купиш билетче от системата. На метростанция "Бизнес парк" има един терминал. Хората се стряскат, че нямат смартфони...

    Cause i got too much life, running through my veins going to waste.
  56. 56 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 737 Неутрално

    Е затова сме на това дередже, мила моя майно льо! Мрънкач до мрънкача! Всеки некадърник обича да дава акъл, а всяка новост го изкарва от мухлясалото му равновесие и води до тежка буря в малкото му мозъче. Що не се пробвате в друга дейност?

    А иначе респект на авторите! И на Дневник за информацията!

    "Комунистът иска да е ортак на кесията ти". Дядо ми.
  57. 57 Профил на Сава Чанков
    Сава Чанков
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Чета коментарите и се чудя в 21. или в 19. век живеем?! А през това време китайската централна банка е сериозно загрижена от факта, че 65% от разплащаншята са през мобилни приложения. В Китай дори уличните продавачи приемат мобилни разплащания, а в kleta majka Balgariq още спорим дали каменните или бронзовите брадви са по-добри...

  58. 58 Профил на Сава Чанков
    Сава Чанков
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Чета коментарите и се чудя в 21. или в 19. век живеем?! А през това време китайската централна банка е сериозно загрижена от факта, че 65% от разплащаншята са през мобилни приложения. В Китай дори уличните продавачи приемат мобилни разплащания, а в kleta majka Balgariq още спорим дали каменните или бронзовите брадви са по-добри...

  59. 59 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Евала на Tickey, жалко само, че са бръкнали във Варна - там администрацията е пословично некомпетентна и отмъстителна, дано да не ги прецакат. Пожелавам им да работят на нормални места и да изграждат нормална инфраструктура с добри клиенти, а не г*зове като кмета Потник. Във всяка западна държава е супер лесно да си купиш билет онлайн и да видиш кога идва автобуса/метрото/трамвая, а Варна, дето уж е голям туристически град е пълна скръб.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  60. 60 Профил на who cares
    who cares
    Рейтинг: 452 Неутрално

    ... абе хубу, ама не баш... ами информационната система? Онези, килнати на една страна, монтирани от баш майстори, информационни табла, които също не работят. Сайта "Варна трафик" май го бастисаха. Без стартъпи си има чудесно приложение "Градски транспорт" за София и Варна. За интеграция с Гугъл Карти можем само да си мечтаем, докато за Бургас това си е факт... и климатиците... Кмете, сложи климатици в автобусите, моля ;-)

  61. 61 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#42] от "historama":
    До коментар [#44] от "uq":

    Има двадесетина %, но те са за мобилните оператори. Едва ли трябва да ги храним и през градския транспорт. Както става с платеното паркиране.

    "Комунистът иска да е ортак на кесията ти". Дядо ми.
  62. 62 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Е не е ли малко гръмко заглавието. Не че общинската администрация на Варна не е за смях. За смях е, ама пък тоя система, въведена в експлоатация за 20хил.евро, искам да видя колко хора ще я използват. Щото баба ми има мобилен телефон, ама той не е от умните. Баба няма и мобилен интернет, освен ако градския транспорт във Варна не тури рутери в автобусите си, че да може който иска и има смартфон, и отговаря на останалите условия - използва банкова карта или PayPal акаунт и най-важното - иска да си купи билет, да го направи. Цялата тая врява ми се струва пресилена.

  63. 63 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#55] от "Aeron":
    До коментар [#53] от "Aeron":
    До коментар [#53] от "Aeron":

    Като си почнал, що не го публикуваш още веднъж, дваж, триж и т.н.?

  64. 64 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2331 Неутрално

    До коментар [#18] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Суджуците са безплатни!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  65. 65 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 375 Неутрално

    Готино постижение, но кофти ПР. Тези кликбайт заглавия, да се правим на Уолтопия боса са проява на лош вкус.

  66. 66 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Да обърнем внимание и на самия градски транспорт във Варна:
    - Така ли ще я караме и в бъдеще?! Нито кръстовищата са на две нива, които да гарантират бързото придвижване на автобуси и тролейбуси, нито има изграден някакъв релсов транспорт, който да извади някакъв градски транспорт от уличния трафик?
    - Ако са ви скъпи кръстовищата на две нива, изграждането на някакъв релсов транспорт, то са ви скъпи и инвестициите в тролейбусен транспорт!!! Но не ви е скъпо да дадете 8 млн. за банкомати в автобусите, които не работят?!
    - Няма ли случайно да се сетите, че само се отбива номера?

  67. 67 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#63] от "zlo38528262":
    Това е проблем на сайта през мобилно устройство. Пиши на Дневник!

    "Комунистът иска да е ортак на кесията ти". Дядо ми.
  68. 68 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 611 Неутрално

    До коментар [#26] от "Димитър Димитров":

    Много добро уточенение. Поздравления за добрата работа и успех на стартъпа - страхотни сте.

    И все пак... мисля, че хората имат проблем с това, че общината е изхарчила 8.3 милиона лева без резултат и без да се търси отговорност. Нямат проблем с Tickey. Така, че дали вашата система можеше да се интегрира или не с помощта на общината в този контектс е безпредметно.

  69. 69 Профил на Спас Спасов
    Спас Спасов
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#62] от "zlo38528262":

    22 май 2014г.: „От днес достъп до безплатен интернет има в 60 автобуса на „Градски транспорт". До края на другата седмица трябва да бъдат обхванати и останалите возила на превозвача. Това обяви кметът Иван Портних при представянето на новата GPS система за известяване и проследяване на движението на автобусите на общинската фирма. Той допълни, че след това започва осигуряването и на всички спирки на „Градски транспорт" като безплатни wi-fi зони".

    За баба ви са предвидни устройствата в автобусите, които вече са "поправени" с лепенка, въпреки, че никога не са работили. Но аз с интерес бих проследил как ще се справи и с тъчскрийна на машините. Особено ако не са от най-чуствителните ;)



  70. 70 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    хм, тази въпросната Биляна Якова защо все още не е уволнена?!?

    поздравления за Димитър Димитров и компанията му, обичам да чета такива новини как някой е направил нещо по-умно, по-добро, по-полезно, по-изгодно.

  71. 71 Профил на SELECT * FROM DUAL;
    SELECT * FROM DUAL;
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Поздравления на целия екип на Tickey за страхотното показно как трябва да се правят и как се случват нещата когато има желание, компетентност и фокус върху крайната цел. С колеги в офиса често си говорим и мечтаем колко много обществени услуги и процеси може да се подобрят в България (разбирай да се дигитализират) ако се оставят в ръцете на тези които наистина могат и знаят и не им се пречи...

    Veni.Veneri.Vamoozi or Veni.Vermini.Vomini? That is the question...
  72. 72 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    Не виждам причина да се мрънка. Това е просто алтернативен канал за продажба на билети и който не го харесва може да ползва другите канали.
    Браво на Tickey и Градски транпорт Варна!

    Мома, връщай 12 и 12А!
  73. 73 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Използването на чуждици, особено в официален език ме обижда лично, смятам че това е ВАРВАРСТВО.
    —цитат от коментар 52 на hope


    В това изречение също има чуждици, например думите "официален" и "варварство". Просто са станали част от езика ни много отдавна и малицина си дават сметка за чуждия им произход. Така ще стане след време и с думите, които навлизат в езика сега.

  74. 74 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3360 Неутрално

    До коментар [#4] от "pag":

    Искаш да кажеш, че общинската администрация във Варна, дето е потрошила поредните няколко милиона на вятъра е, за пример...?! А пък тия, дето с малко ресурс и повече мозък правят някакво работещо приложение, те са за смях...?!
    М-да...! Само си пропуснал в бързината, да напишеш нещо за Иван Костов и връзката му с продажбата на билети, за градския транспорт във Варна. Ама предполагам, че Шилето ще поправи този пропуск...! :)

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  75. 75 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Не им е лесно на статисти, социалисти, русофили, и други комуноиди като четат подобни новини. За тях частното е дявола, а държавното си е най-доброто. Как така една часна фирма ще се справи по-добре от АДминистрацията на община Бургас? :)

    Every cradle is a grave.
  76. 76 Профил на Стефан Митев
    Стефан Митев
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#4] от "pag":Също така пише, че приложението е само в Google Play т.е. само Андрошит, аз съм с телефон с BlackBerry 10 OS, ко праим?!
    —цитат от коментар 43 на zo


    Викнете БАН и медиите, тука се намери жив динозавър.

  77. 77 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    Спасе,
    понеже спомена тролейбусите в Бургас, ако ти се човърка, можеш да се разровиш защо все още в тях няма валидатори за чекиране, както по останалите линии. В общи линии ситуацията е следната: Автобусите са закупени по проект ИГТ и за тях е обявена поръчка за системи за валидация спечелена от една фирма. Тролейбусите от друга страна са закупени по друг проект и съответно е обявена нова поръчка за система за валидация, която е спечелена от друга фирма. И така, вече година-две спечелилите дружества не могат (или не искат) да синхронизират системите си, за да могат с една карта пътниците да се чекират и в автобус, и в тролейбус. Та се стигна до варианта за тролейбусите да се издават хартиени карти.
    Не казвам, че има нещо нередно или незаконно в ситуацията, но е ярък пример за нормативни недомислици, на които трудно може да се намери работещо решение.

    Мома, връщай 12 и 12А!
  78. 78 Профил на Стефан Митев
    Стефан Митев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Използването на чуждици, особено в официален език ме обижда лично, смятам че това е ВАРВАРСТВО.
    —цитат от коментар 52 на hope


    Само искам да отбележа, че hope има право да бъде обиден/а лично. Всички останали имат правото въобще да не им пука за това какво обижда hope. :D

  79. 79 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2686 Весело

    Някой може ли разумно - без празни лозунги за ''модернизация'' - да обясни - какво беше лошо на системата, когато билетопродавачките хем продаваха билети в автобуса, хем упътваха и помагаха на пътниците!!!???За къв ...трябваше да се въвеждат някакви нови системи ???
    —цитат от коментар 1 на karabastun

    И файтоните не са лоши, даже имат предимства. Ама на, ползват бакшиши по потник и къси гащи, вместо файтонджия във фрак.

    Всю свою историю эта Россия барахтается в дерьме и при этом желает потопить в нем весь мир.
  80. 80 Профил на philipeto
    philipeto
    Рейтинг: 250 Неутрално

    До коментар [#42] от "historama":

    По-скоро тия 20% са цената на самия СМС - масово са по около 20 ст., което пък съвпада с ДДС-то на услуга на цена 1 лев.

    По същия начин в София зелената зона със СМС ми излиза 1.20, просто си плащам 20 ст. отгоре за удобството да не преследвам чичото и да търкам талони.

  81. 81 Профил на Стоян
    Стоян
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    С колеги в офиса често си говорим и мечтаем колко много обществени услуги и процеси може да се подобрят в България (разбирай да се дигитализират)
    —цитат от коментар 71 на SELECT * FROM DUAL;
    Ето за това по-горе написах, че посоката е грешна. Вие изобщо нямате понятие какво е "обществена услуга", а ме съмнявате и за "общество". В повечето случаи мечтаната от вас "дигитализация" създава само допълнителна администрация и бумащина. Във Варна например сега освен за билети, карти и прочие ще има хора, които специално се занимават с тази система. Или искате да задължите всички да си купят смартфон, да си инсталират един куп приложения, че и да не могат да се качат на автобус ако не си го носят или са го загубили.

  82. 82 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#32] от "Димитър Димитров":

    на мен също не ми харесва, че е през paypal. добре е да има алтернатива.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  83. 83 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#82] от "彼得。斯托亚诺夫":
    Карти или PayPal. Първоначално искахме да го интегрираме с билинг системите на мобилните оператори, но не е ефективно.

    http://tickey.me
  84. 84 Профил на mangelov
    mangelov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#43] от "zo":

    За съжаление на тази ОС и е******** мамата и никой не пише нищо за нея. Иначе и на мен ми е любима

  85. 85 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8691 Неутрално

    Само 20 хиляди. Ами то нищо не остава за крадене.

  86. 86 Профил на roonex
    roonex
    Рейтинг: 215 Неутрално

    А ако имаме, но нямаме активен мобилен нет? А ако имаме и смартфон и мобилен нет, но не живеем във Варна и не желаем за едно возене да инсталираме приложения?
    —цитат от коментар 4 на pag


    Билетчета могат да се купуват предварително и апп-а може да го изкара пред четящото устройство и без да имаш мобилен нет.

  87. 87 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#48] от "Димитър Димитров":

    В крайна сметка приложението нали трябва да е в услуга на гражданите, а не чисто търговско?! това, че сме малко не значи, че ни няма

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  88. 88 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    А в Лондон си плащаш транспорта директно с дебитната карта.
    Само я допираш до четеца и си ОК.
    Никакви смартфони, никакви приложения, никакви пейпалове...
    Що си усложняваме живота?!
    Иначе е похвално за стартъпа, успех пожелавам, а и гледам, че вече си го имат на международно ниво.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  89. 89 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Спасун пак дрънка глупости.
    —цитат от коментар 34 на Jumbo Jet


    Да бе, глупости!

    По данни на Tickey , инвестицията на компанията за инсталиране и въвеждане в експлоатация на системата е в размер на по-малко от 20 хил. евро.

    "Онлайн продажбите на Tickey обезсмислят в голяма степен скъпата и все още неработеща система за електронна продажба на билети, изградена по проекта с европейско финансиране "Интегриран градски транспорт на Варна" ( 115 млн. лв.). Общинската администрация в града безуспешно се бори с нейното въвеждане в експлоатация вече трета година, след като похарчи за изработката и монтажа на машините 8.3 млн. лв."
    115 млн. + 8.3 млн. лв. за неработеща система срещу 20 хил. евра за работеща система са глупости откъдето и да ги погледнеш, нали?
    То за вас, крадливите червендалести комуно-герберунгели всичко под 500 мил. са глупости.

  90. 90 Профил на roonex
    roonex
    Рейтинг: 215 Неутрално

    А в Лондон си плащаш транспорта директно с дебитната карта.
    —цитат от коментар 88 на Athanatos

    Ойстер картата не е дебитна, а карта за градски транспорт ;)

  91. 91 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#48] от "Димитър Димитров":

    Това е много хубаво, но поне в близките 20 години смартфон с интернет не може да се приема за даденост. Дори наличието на най-проста банкова сметка е спорно дали е даденост днес.

    Какво ще кажете в автобуса да има един "механичен смартфон" за общо ползване, който да продава един единствен вид билет? Плащането да става с въвеждането на номера на дебитна карта през механичен цифров блок, никакви ПИНове и никакви дисплеи. Билета се печати на най-просто термично принтерче или се изплюва готов. Плащането само с номер на дебитна или кредитна карта и без потвърждаване с подпис или ПИН е възможно - новите улични телефони в Германия са така от няколко години. Това устройство е много по-евтино и устойчиво от неработещите автомати във Варна и решава проблема с необходимостта от стартфон+интернет.

  92. 92 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    Проблем е, ако е само за Андроид приложението.
    Редно е да се пусне и за iOS и Windows mobile поне, тъй като са втора и трета ОС по разпространение.
    Аз например в момента пиша от WM 10.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  93. 93 Профил на mangelov
    mangelov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#48] от "Димитър Димитров":

    Въпрос: Има ли, предвижда ли се таксуване с безконтактна дебитна/кредитна карта? Дори възрастните получават пенсиите си в карти - ще е полезно за повече хора. Опазването от нерегламентиран достъп на такава карта е по-лесно от ползването и притежанието на смартфон.

  94. 94 Профил на hirakiri
    hirakiri
    Рейтинг: 388 Неутрално

    билетопродавачките хем продаваха билети в автобуса, хем упътваха и помагаха на пътниците!!!???За къв ...трябваше да се въвеждат някакви нови системи ???
    —цитат от коментар 1 на karabastun


    Нарича се "прогрес" - за упътването има Гугъл, Бинг и там квото ти хареса, а за билети имаш апликация... билетопродавачките са отвратителни и не желая да си комуникирам с тях... примерно



    " Както става ясно, смартфон имат 64%, като комбинираме и банкова карта или пейПал, нещата ще паднат РЕЗКО на 50%. Поне половината от смартфон собствениците го ползват като обикновен фон и никога през живота си не са инсталирали приложение на смартфоня, та таргет групата падна на не повече от 30%
    —цитат от коментар 4 на pag


    СтЕгни се, кой идиот няма смартфон и дебитна карта - живеем в 21и век все пак.

    Кво праим ако нямаме смартфон, м? А ако имаме, но нямаме активен мобилен нет? А ако имаме и смартфон и мобилен нет, но не живеем във Варна и не желаем за едно возене да инсталираме приложения?Старци, малки деца - сичко със смартфони?Ходим пеш?Гратисчиите какво ги правим - порицаваме ги виртуално във фейса?Я слезте малко на земята, стига фърчане в облаците.......Някой става за смях с подобни "новини", май, ама не е точно общинската администрация.....
    —цитат от коментар 4 на pag


    Точно па децата нямат смартфони.... LOL Възрастните хора ще си купуват билети по стандартния начин щом не могат да се оправят. Кефи ме идята ти за порицание във фейса хахаха


    Peace Sells... But Who's Buying
  95. 95 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    @Димитър Димитров
    Малко офф топик ама мислили ли сте за подобно решение за система за наемане на велосипеди ( bike sharing) много популярни в Европа а напоследък и у нас. В Бургас действа, в София се мъти от години, но даже и в Европата системите са тромави и пригодени само за местните и не стават за гости на града (само в Лондон става).
    Та.. тва би било голяма гъзария ЦЪК телефона и ти отключва колелото и си караш :)

  96. 96 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#93] от "mangelov":
    Данните на картата се въвеждат еднократно и се съхраняват от платежен процесорр който обслужва Uber и AirBnB. След това билетите се купуват с един клик.

    http://tickey.me
  97. 97 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Ми много просто за да уволнят продавачките.

  98. 98 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#95] от "uq":


    Да, идеята е с TICKEY да се плащат всякакви видове градска мобилност, от велосипеди под наем, през градски транспорт до синя зона. Мисля, че Бургас ще е първият град, където ще покрием всички такива плащания.

    http://tickey.me
  99. 99 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1820 Неутрално

    За компетентността не знам, но голяма част от тия 8 милиона лева съм сигурен, че са заделени за суджуци.
    —цитат от коментар 18 на Котаракът на Шрьодингер




    Суджуци - това ли е новото име на ГЕРБ ? Ако " ДА ", намирам, че е правилно !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  100. 100 Профил на Ивелина Митева
    Ивелина Митева
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#90] от "roonex":

    Можеш и директно с дебитната карта, ако е безконтактна да си платиш :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах