Бизнесът във Варна иска автомагистрала "Хемус" да е приоритетен проект

Участниците в срещата "Конкурентоспособна икономика чрез стимулиране на партньорството между местната власт и бизнеса"

© Дневник

Участниците в срещата "Конкурентоспособна икономика чрез стимулиране на партньорството между местната власт и бизнеса"



Стимулирането на конкурентоспособността на бизнеса в региона чрез аутсорсинг, информационни и комуникационни технологии, образование и осигуряването на привлекателни условия за живот бяха обсъдени по време на бизнесфорума "Конкурентоспособна икономика чрез стимулиране на партньорството между местната власт и бизнеса" във Варна.


В регионалната среща участваха кметът на града Иван Портних, областният управител Стоян Пасев, Виктор Бузев, главен архитект на община Варна, Пламен Андреев, управител на "Планекс Холдинг" и Таня Косева-Бошова, председател на УС на Асоциация на собствениците на бизнес сгради в България, Стефан Бумов, главен оперативен директор на компанията HeleCloud и Станимир Николов, председател на борда на директорите на Българска аутсорсинг асоциация.


"През последните две години и половина се работи усилено за подготовката и реализацията на инфраструктурни проекти, а на база преки чуждестранни инвестиции Варна е на второ място след София за 2017 г. " заяви при откриването на срещата кметът на Варна.




Според Пламен Анреев не само развитието на индустриални зони във Варна ще реши проблемите на града. "Те водят след себе си както позитиви, така и негативи, един от които е замърсяването на околната среда, каза Андреев. Нужно е да помислим за развитието на IT и аутсорсинг индустриите, тъй като те осигуряват заетост на много млади хора, които могат да намерят своето професионално бъдеще именно в нашия регион".


Андреев каза също, че инвеститорите все още не са преодолели психологическия праг за излизане от наситените бизнес точки като София и Пловдив, за да стигнат до Варна. "Същевременно магистрала "Тракия" допринесе за развитието на Бургас в тази посока и община Варна трябва да се стреми магистрала "Хемус" да се превърне в приоритетен проект", каза още Андреев.


Основна част от дискусията бе посветена на нуждата от връзка между системата на образование и недостигът от добре образовани и квалифицирани специалисти, които бизнесът изпитва. Представителите на висшите учебни заведения във Варна заявиха желанието си да бъдат гъвкави и полезни в това отношение, а Иван Портних припомни амбицията на Варна да се превърне в град на знанието.


Според него над 38% от бюджета на общината за 2018 г. ще бъдат насочени именно в сферата на образованието.


Организатори на бизнесфорума "Конкурентоспособна икономика чрез стимулиране на партньорството между местната власт и бизнеса" са Българска аутсорсинг асоциация, Асоциацията на собствениците на бизнес сгради в България и ICT Media.

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5307 Весело

    Асфалтът не се яде!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9372 Неутрално

    Нищо лично :) , просто бизнес...

  3. 3 Профил на 404
    404
    Рейтинг: 386 Неутрално
  4. 4 Профил на #43c6dB
    #43c6dB
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    Тази магистрала трябваше да е завършена преди 20 години.. Сигурно и след още толкова няма да е завършена. Просто не е важна за София.

    Fail With Honour Then Succeed By Fraud
  5. 5 Профил на hooligan
    hooligan
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Незнайко не съм голям специалист но бих искал да те попитам ти какво очакваш да насеят краставици и домати ли ? Лично според мен в момента Варна е като един самотен остров на Черноморието точно заради магистрала Хемус и тя е адски нужна на града ( и околоните курортни комплекси ) за да живне малко от към туристи , бизнес и т.н.

    Давам ти за пример Бургас и всички курорти около него . От както пуснаха магистралата Бургас се пука по шевовете и това е защото НАЙ платежоспособната част от България София и Пловдив отиват за 2-3 часа там ПО магистралата - въпреки , че Тракия е пълен таш... и е на вълнички на повечето места ( включително и новите участъци ) е 100 пъти по добре от това да тръгнеш от София през Търново до Варна по еднолентов път или още повече да тръгнеш от София за Варна по магистрала тракия и да стигнеш до Бургас за 2-3 часа и от там биеш ляв към Варна и чакаш на тапата на Слънчев бряг 30 минути после още 30 минути караш зад някой ТИР в прохода след слънчев бряг и успешно финишираш след още 2+ часа във Варна а разтоянието е нещо от сорта на 100 км .

    Точно заради това много хора не идват във Варна ( не , че сме умрели от глад ) но може да е много по добре . Повече туристи означава повече търговски обекти , услуги , транспорт и т.н. Всичко това означава повече работни места а това означава повече конкуренция между работодателите и по високи заплати от там повече събани данъци и т.н.

    Не се заяждам и се надявам разбираш моята гледна точка . Би ми било интересно ти как ги виждаш нещата и в какво би вложил парите от магистрала Хемус за да живне малко Варна ? Много е възможно и аз да греша ...

    Враг номер 1 на всички троли във форума ! Руски и Американски !
  6. 6 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Прави са хората! Ама сега да питат А. Ковачев и бандата му колко пеперуди на кв.м. има между Шумен и В.Търново, да обжалват 20 пъти решението за трасето на магистралата и тогава може да стане, през 2068 год.

  7. 7 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2517 Неутрално

    Със сигурност тази магистрала е необходима, както и добри пътища до всяка друга точка в страната - Варна е хубав и наистина перспективен от гледна точка на бизнеса град, но и на Варна, както и на цялата страна липсва добре работеща и активна правозащитна и правосъдна система. Ако това се оправи, въпреки че и в момента и в близко бъдеще перспективите не са добри, тогава може и магистралата и пътищата и въобще бизнес климата да стане в пъти по-добър.
    Иначе, ще си говорим само за разни няколко буквени групировки - днес ТИМ, в предишните почти 30 години други, като СИК, ВИС и подобни.. и ще чакаме прехода да свърши.

  8. 8 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3039 Неутрално

    До коментар [#5] от "hooligan":

    можеше да добавиш и безумните ограничения от 60 км/ч на всяка бензиностанция, капанче или отклонение за търновските и търговищките села. Защото даже и с 90 км/ч не можем да се движим!

  9. 9 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 4584 Неутрално

    В другия програмен период - може би!

  10. 10 Профил на hooligan
    hooligan
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#5] от "hooligan":можеше да добавиш и безумните ограничения от 60 км/ч на всяка бензиностанция, капанче или отклонение за търновските и търговищките села. Защото даже и с 90 км/ч не можем да се движим!
    —цитат от коментар 8 на historama


    Абсолютно съм съгласен с теб и мен това ме вбесява навсякъде тези т.нар. Полицейски хранилки . Бил съм в чужбина но за кратки периоди и винаги съм се чудил дали и там така на всяка отбивка има ограничение на скороста и трябва да намаляш/увеличаваш като идиот докато караш . Или може би там хората са си решили този проблем по друг начин напр. с повечко магистрали и допълнителна кратка лента на отбивките на второстепеннинте пътица от която да се включиш в движението с по добра видимост и да не се налага всички да намалят защото "НЯКОЙ" може да се включи в движението . Но това незнам ...

    Враг номер 1 на всички троли във форума ! Руски и Американски !
  11. 11 Профил на hooligan
    hooligan
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Сега като се замисля тапите на Слънчев бряг и прохода след това са като вала от " Game of Thrones" за Софиянци и Пловдивчани :)

    Враг номер 1 на всички троли във форума ! Руски и Американски !
  12. 12 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 887 Неутрално

    До коментар [#5] от "hooligan":

    Варна загива защото си закри промишлеността даваща целгодишна заетост, за разлика от Бургас. Нали варненския бизнес САМО МОЛ-ове и апартаментни комплекси строи.
    Не е проблемът в транспорта, защото излазът на Варна е през Русе за Букурещ. Трябва мостове да се строят на Дунава и да влезем в Шенген. На летището в Букурещ има и повече полети и до повече дестинации и е на 3 часа път.
    София е друга България. Можем да минем и без магистрала до там.

  13. 13 Профил на hooligan
    hooligan
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До ЙЕЙ ,

    Съгласен съм , че Варна не върви на добре . Може ли да ми кажеш каква промишленост има в Бургас понеже не съм много запознат ? Иначе за Варна си е факт , че промишленост няма и освен едни бойлери "Елдом" и няколко завода в Девня друго няма . Факт е също , че се строят само апартаменти ( вече и Молове не строят ) и това е , а ние си бичим на търговия и услуги покрай туризма и това ни е основното според мен .

    Прав си че излазът на Варна е към Русе през Букурещ и от там идват много румънски туристи който не са лоши туристи но няма да се расърдим и на малко Софиянци и хора от Северна България да ни посещават . Не съм съгласен , че можем да минем и без тази магистрала и мисля , че е жизненоважна за развитието на Варна .

    Враг номер 1 на всички троли във форума ! Руски и Американски !
  14. 14 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4153 Неутрално

    Колеги съфорумници!
    България е малка страна, безумно е да няма построени магистрали свързващи в транспортна мрежа 10 те града в държавата при положение, че най-отдалечените от тях нямат и 600 км помежду си!
    Непростимо е също така да няма необходимия минимум връзки със съседните държави!
    При 470 км. гранична река между две членки на ЕС има само 2 моста, това е толкова жалко, че нямам думи...

  15. 15 Профил на hunt
    hunt
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#5] от "hooligan":

    Абе ти от ирония не разбираш ли?
    Човека го казва, защото през първия мандат на бат Бойко всички комунисти говореха, че асфалт не се яде и вместо да строи магистрали и инфраструктура, да бил вдигнел пенсиите.

  16. 16 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    Освен магистралата София-Варна, е необходима и Русе - Шумен, която е връзката с Букурещ, както и отсечката Варна- Бургас, което би улеснило и връзките с Турция и Гърция. Друг въпрос е, че Варна би имала полза и от обновяването на Виа Понтика - от Олбия (недалече от днешна Одеса) за Византион (Истанбул).

    E PLVRIBVS VNVM
  17. 17 Профил на hooligan
    hooligan
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Като Варненец искам най много да се направи магистрала Хемус но иначе смятам че магистрала Черно Море е най належаща за правене . Кажи речи цялото ни Черноморие се превърна в един мегаполис тип Св.Влас-Сл.Бряг-Несебър-Равда и т.н. и е непростимо да нямаме тази магистрала да изнесе целия натоварен трафик . Писна ми и ме е срам като Българин цялото черноморие да се обслужва от един убит еднолентов ! За зимно време минава номера но лятото е някакъв кошмар за всички . Пълно е тирове , автобуси , кемпери , мотори и какво още ти дойде на ум . Навсякъде има ужасни тапи , глупави ограничения който те карат да не поемаш никога повече по черноморието . Да не говорим , че за едно отиване от Варна до Бургас поне 2 пъти ми се случва някой див чалгар със старата а8-ца или С-класа на газ да кара срещу мен в насрещното и усърдно да се опитва да ни претрепе цялото семейство - идеята му е ясна ... да стигне до следващият камион и евентуално да пристигне с около 9 минути по рано от всички останали до крайната си дестинация . Дори 7 годишната ми дъщеря ме пита винаги защо има толкова много коли . Видно е от космоса , че този път няма как да поеме този трафик и трябва да се направи нещо по въпроса но уви още съм на 36 и може и да доживея да видя поне двулентов път поне да може да се изпреварва що годе нормално и да не трепят толкова много хора .

    Враг номер 1 на всички троли във форума ! Руски и Американски !
  18. 18 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#6] от "shule":

    Освен няколко търга за общо 20-30 километра други в момента няма, така че дори още не сме я докарили до момента с пеперудите, толкова е "приоритетна" магистралата

  19. 19 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#12] от "ЙЕИ":

    Бургас всяка година присъединява знайни и незнайни села, за да не му падне населението под 200-хиляди човека, така че не ми говори, че Варна загивала.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах