Билетът за градския транспорт в Бургас поскъпна с 30%

Билетът за градския транспорт в Бургас поскъпна с 30%

© Татяна Пунчева



От днес билетът в градския транспорт в Бургас е с 30% по-скъп. Цената му скача от 1 лв. на 1.30 лв.


От превозвача - общинското дружество "Бургасбус", уточниха, че цената на билета ще се запази такава най-късно до края на месеца, тъй като до тогава трябва да заработят т.нар. валидатори във всички автобуси и тролеи. След въвеждането им билетът вече ще струва 1.50 лв. Цената за пътуване с нощната линия, която се движи след полунощ, става 2 лв.


Управителят на "Бургасбус" Петко Драгнев заяви пред Би Ти Ви, че увеличението се налага заради по-скъпата поддръжка на автобусите. По думите му превозните средства са купени преди 5 години и вече са навъртели 400 хил. км.


Преди близо 2 месеца той оправда искането си пред общинските съветници за по-скъп билет с това, че необходимите части, които гарантират качеството и сигурността на пътуването, са поскъпнали с 57%, а само включването на климатици в автобусите води до разход от 35 хил. лв. на месец.

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3717 Неутрално

    При ГЕРБ е така !!! и там ще стане по-евтино с кола. Добре, че има бриз но все пак ...

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 792 Неутрално

    а само включването на климатици в автобусите води до разход от 35 хил. лв. на месец

    Интересното е,до сега не е ли трябвало да има климатична с-ма или просто е спестяване и сега е станала задължителна.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3717 Неутрално

    До коментар [#2] от "gembirdkz":

    Добре, че не казал за гумите и за горивото(което е доста по-евтино) !!!
    ГЕРБ, сър !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на nvn
    nvn
    Рейтинг: 17 Неутрално

    всъщност увеличението е с почти 50% , в буса от 1 на 1.50, предплатени в карта от 0.90 на 1.30

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3717 Неутрално

    До коментар [#4] от "nvn":

    честита Коледа на бургазлии от ГЕРБ !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Shankara
    Shankara
    Рейтинг: 1210 Весело

    Няма да ходим на море догодина.

    http://en.calameo.com/read/00044637141b69481ab4a - Сатрапите и отроците на червената сган
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3717 Весело

    До коментар [#6] от "Shankara":

    Не там.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 3674 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Стааршинка,айде да не вдигаме само лозунги!Провери колкосртува билета за гр.транспорт в Атина,Белград...да не ти казвам колко струва в Германия или в братска Дания!!За 0,50евро цента не можеш да се возиш почти никъде.Системите навсякъде са обвързани с разходите...като искаш безплатен рейс,тичай в Пхенян

    До истината се достига с познание!
  9. 9 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    В Бургас поне транспорта им е нов. Тук в София над 80% са абсолютни трошки, за които плащаме незаконната цена от 1.6 лв. И като искам да ми напишат акт, отказват контролите и ми пишат фиш за 40 лева, който не може да се обжалва в съда. Ай сктр

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  10. 10 Профил на nvn
    nvn
    Рейтинг: 17 Неутрално

    До коментар [#8] от "Messerschmitt":

    не знам дали си запознат с транпортната схема на Бс, но е /беше/ доста лесна за обслужване.. общо взето 3 главни линии.
    сега се изпукаха доста пари, но ефекта е доста спорен, а масрафа тепърва ще се плаща.
    За съжаление поредното доказателство, чè не можем да правим качествени и полезни решения/проекти.
    п.с. коментара ми няма нищо общо с герб-шмерб или бсп, щото предния кмет ДАП-аджия беше мега злекс

  11. 11 Профил на Кой ще ни даде пари
    Кой ще ни даде пари
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Обществения транспорт в Бургас е на ниво благодарение на кмета и ГЕРБ .Естествено че трябва да се плаща. Иначе ще стане като едно време - билетчето шест стотинки и по двеста говеда в икаруса.

    https://www.youtube.com/watch?v=quPgplfhKbY
  12. 12 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7368 Неутрално

    Честито на бургазлии!

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  13. 13 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 2383 Гневно

    Ауу, Драгнев е пропуснал да спомене цените на горивата (които реално са по-ниски от преди 7 години), пропуснал е и увеличението на заплатите и осигуровките. Но най-вече е пропуснал да спомене, че заетостта на автобусите е само 30% (това го каза на сесия на Общински съвет, не си го измислям) и затова искат увеличението. А заетостта е толкова ниска благодарение на Момата и неговия отбор от крадци, които из*раха най-скапаната траспортна схема на света и върнаха хората по колите.
    Учете се от Митю Момата как да разсипете истинска работеща транспортна схема и да докарате траспортна фирма до фалит. И то само защото не крадат умерено, а нагло...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  14. 14 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1655 Неутрално

    До коментар [#8] от "Messerschmitt":

    А колко са заплатите в гореизброените страни?
    Колко взема един шифьор в градскя транспорт например?

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  15. 15 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Време е такситата също да поскъпат, не зная защо се бавят.

  16. 16 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 2383 Неутрално

    До коментар [#15] от "Over":
    А и те се напъват, сега искат минималната цена на километър да стане 1 лв.

    Мома, връщай 12 и 12А!
  17. 17 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    Цената за пътуване с нощната линия, която се движи след полунощ, става 2 лв.
    ----------
    Поне имат нощна линия. В София явно нощен живот не съществува.

  18. 18 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 2291 Весело

    До коментар [#14] от "Веселин Дечев":

    Ето го и отговорът: https://goo.gl/GtWQ3z

    21492 € - средна основна заплата
    10 € на час - средна почасова надница
    509 € - среден бонус
    Това е с 9% по-високо заплащане (+1.845 €) от средната заплата на шофьор на автобус в Гърция.
    Начинаещ шофьор (1-3 години трудов стаж) получава средна заплата от 15867 €. Шофьор с 8+ години трудов стаж получава средна заплата от 26046 €.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  19. 19 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    Нормално, не може хем да има хубави автобуси, хем поддръжката им да е на ниво, и хем билета да е на смешна цена. Единия вариант билета да поскъпне, другия е да се дотира транспорта от общинския бюджет. Определено първия вариант е за предпочитане, така разходите ще са за тези, които ползват услугата, а не за всички.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  20. 20 Профил на Димитър Димов
    Димитър Димов
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Явно повечето коментатори не знаят нищо за Бургас. Въпрос: Защо преди не се включваха климатиците? Отговор: Нямаше климатици Не знам и в София да има. В Бургас във всеки автобус има кондуктор. Удобство за пътниците и висока събираемост при пътуванията. На практика няма гратисчии. Случвало ми се е в София да искам да си купя билет и на спирката да не продават, а шофьорът да няма. Ставам нарушител по принуда. Новите линии са още непознати и не са добре синхронизирани. Нагласяват ги в движение. Но бързите линии са чести, спират на по-малко места без да затрудняват пътниците и са наистина по-бързи от колкото бяха. В Бургас в рамките на 40 минути можеш да смениш колкото искаш автобуси с един електронен билет. Има електронни билети, което е добра система. Удобна е. Щом не ви се идва в Бургас стойте си в София и пътувайте в Икарус за 1.60. Тук направиха пълна подмяна на автобусният парк. По-скъпо става от това, което беше, но всичко си има цена. При по-добра услуга цената е по-висока. При вас цената се вдигна, а услугата е на същото, даже и по-ниско ниво. Освен метрото друг удобен и качествен транспорт в София не знам. А кметът може да е от ГЕРБ но е КМЕТ. Хората го избраха с 80% на последните избори. За общинските съветници процентът беше под 50. Това ясно говори, че много хора са гласували за г-н Димитров, защото е кмет на високо ниво. Не защото е в ръководството на ГЕРБ.

    Димитър Димов
  21. 21 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Нормално, не може хем да има хубави автобуси, хем поддръжката им да е на ниво, и хем билета да е на смешна цена. Единия вариант билета да поскъпне, другия е да се дотира транспорта от общинския бюджет. Определено първия вариант е за предпочитане, така разходите ще са за тези, които ползват услугата, а не за всички.
    —цитат от коментар 19 на today


    Кое е нормалното, това че автобусите бяха евро-подарък за 150 милиона и не са купувани с общински пари. Колко трябва да стане билета, когато общината трябва да си подмени сама автопарка?
    Какво нормално виждаш в това общината да прави спирки за по 60 000лв бройката.
    Какво нормално има общината да купува нови скъпи съчленени автобуси за 10 милиона лева, които да се движат полупразни до едно село от 2 хил. души, което беше набедено за квартал и се намира на 20км от Бургас. Нормално ли е пътниците в тези автобуси за 10 милиона намиращи се на 20км от града да плащат цената на градско билетче?Направиха го само за да може кмета да каже, че е първия подменил всички автобуси с нови. А общината имаше достатъчно останали стари автобуси, които можеше да пусне по тази нерентабилна селска линия.
    Какво нормално има да се промени цялата работеща транспортна схема с много по-неудобна и ГУБЕЩА за да оправдаят евросредствата от 150 милиона. Да накарат хората в малкия Бургас , да висят по спирки сменяйки два автобуса за кратки разстояния, да пътуват двойно по-дълго време от преди а новата автобусна линия да я наричат - бърза.
    Какво нормално има да изтече гаранционния срок на автобусите купени с подарени от Европа пари а още да не е въведена дори системата за таксуване, която е основна част от проекта.
    Всички тези допълнителни разходи ще костват на жителите на Бургас повече пари а дългосрочно общинската фирма се обрича да бъде губеща.

  22. 22 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 839 Неутрално

    И 5 лв. ще станат билетчетата в Бургас.
    Защото от ж.п. гарата до Славейков (около 5 км. и автобусите почти пълни) билетчето е 1 лев.
    От същата ж.п. гара до най-новия квартал (?) Рудник - 20 км. билет 1 лв.
    Бургас - квартал (?) Банево - 15 км. билет 1 лв.
    Бургас - квартал (?) Горно Езерово - 10 км. билет 1 лв.
    Бургас - квартал (?) Крайморие - 9 км. билет 1 лв.
    Бургас - квартал (?) Долно Езерово - 9 км. билет 1 лв.
    да не говорим за безумната транспортна схема, при която автобусите безумно се шматкат, дублират се и повечето пътуват полупразни....

    А автобус на 400 000 км пробег си е практически нов! Добре поддържани минават пооне по милион километра

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  23. 23 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#21] от "tri":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Сега прочетох коментара Ви и съм напълно съгласен с Вас!
    По-горе поставих разстоянията.

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  24. 24 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Явно повечето коментатори не знаят нищо за Бургас. Въпрос: Защо преди не се включваха климатиците? Отговор: Нямаше климатици Не знам и в София да има. В Бургас във всеки автобус има кондуктор. Удобство за пътниците и висока събираемост при пътуванията. На практика няма гратисчии. Случвало ми се е в София да искам да си купя билет и на спирката да не продават, а шофьорът да няма. Ставам нарушител по принуда. Новите линии са още непознати и не са добре синхронизирани. Нагласяват ги в движение. Но бързите линии са чести, спират на по-малко места без да затрудняват пътниците и са наистина по-бързи от колкото бяха. В Бургас в рамките на 40 минути можеш да смениш колкото искаш автобуси с един електронен билет. Има електронни билети, което е добра система. Удобна е. Щом не ви се идва в Бургас стойте си в София и пътувайте в Икарус за 1.60. Тук направиха пълна подмяна на автобусният парк. По-скъпо става от това, което беше, но всичко си има цена. При по-добра услуга цената е по-висока. При вас цената се вдигна, а услугата е на същото, даже и по-ниско ниво. Освен метрото друг удобен и качествен транспорт в София не знам. А кметът може да е от ГЕРБ но е КМЕТ. Хората го избраха с 80% на последните избори. За общинските съветници процентът беше под 50. Това ясно говори, че много хора са гласували за г-н Димитров, защото е кмет на високо ниво. Не защото е в ръководството на ГЕРБ.
    —цитат от коментар 20 на Димитър Димов


    О много добре знаем какво се случва в Бургас и същото говорехме докато се случваше.
    Услугата в София била на по-ниско ниво? Така може да е само в празната ти, зомбирана и натъпкана с общински опорни точки глава!
    Нямало било климатици преди - ЛЪЖА
    Нямало било климатици в автобусите в София - отново ЛЪЖА
    Всичко в поста ти са лъжи изсмукани от пръста.
    В София за твоя информация билета реално е 1.20лв. Това е цената при покупка на талон с 10 билета или си заредиш електронния носител с 10 кредита за пътуване. Толкова струва на хората, които не използват годишни или месечни карти а такива използват почти всички в София. За разлика от бургаския общински транспорт, този в София е използваем. В Бургас дори и абонаментните карти са по-скъпи от тези в София. На какво отгоре?
    За смешните бургаски разстояние карат хората да сменят 2 автобуса и да плащат, колкото в много по-големи градове.

  25. 25 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 828 Неутрално

    До коментар [#8] от "Messerschmitt":

    Бургас .... Атина, Белград, Германия, Дания? Муахахахахахахаха, между двата най-далечни края на Бургас няма 10 км бе.

  26. 26 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Ауу, Драгнев е пропуснал да спомене цените на горивата (които реално са по-ниски от преди 7 години), пропуснал е и увеличението на заплатите и осигуровките. Но най-вече е пропуснал да спомене, че заетостта на автобусите е само 30% (това го каза на сесия на Общински съвет, не си го измислям) и затова искат увеличението. А заетостта е толкова ниска благодарение на Момата и неговия отбор от крадци, които из*раха най-скапаната траспортна схема на света и върнаха хората по колите.Учете се от Митю Момата как да разсипете истинска работеща транспортна схема и да докарате траспортна фирма до фалит. И то само защото не крадат умерено, а нагло...
    —цитат от коментар 13 на CINZANO - оправете си сайта!


    Прав си за съжаление, бях чувал за тази схема за интегриран транспорт, надявах се че е за добро, оказа се страшно неудобна. Изпотроших си краката това лято ходейки пеша вместо тези неудобни маршрути.

  27. 27 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 1550 Неутрално

    Големо сиромахомилство е налегнало някои съфорумци.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах