След отказите на "Райънер": какво да правят пътниците

След отказите на "Райънер": какво да правят пътниците

© Надежда Чипева, Капитал



Какво ни се дължи и как да си получим обезщетенията - този въпрос си задават хиляди пътници, чиито полети бяха отменени от нискотарифната "Райънер". Компанията обяви, че реорганизира разписанието си и няма да лети по 40-50 дестинации дневно до края на октомври. Мярката засяга около 400 хил. души, включително и от България, а превозвачът вече обяви, че е готов да плати до 20 млн. евро обезщетения.


Ето няколко съвети и разяснения, които отправя търсачката за евтини полети skyscanner в блога си.


Как да разберем дали полетът е отменен?




Следете електронната си поща. "Райънер" обещава, че ще се свърже с всеки клиент между 6 и 48 часа преди излитането. Ако нямате предупредителен имейл, е твърде вероятно да летите.


Вече обявените откази може да бъдат проследен по график тук:


Полетът ми е отменен. Какво мога да предприема?


Независимо от това дали пътникът е уведомен предварително за промяната, или не, авиокомпанията дава две възможности - 1. Да възстанови изцяло цената на билета или 2. Да се избере друг полет. Второто може да стане чрез профила на пътника в сайта на авиокомпанията и избор на подходящ друг полет в зависимост от наличността.


Резервирал съм и хотел в точката на кацане. Как ще бъда компенсиран?


За съжаление казусът се разглежда като "последваща загуба" и европейските правила не предвиждат защита и за хотелските резервации при провален полет. Всяка резервация на услуга - хотел или друго, която не подлежи на анулиране, остава за сметка на пътуващия. Възможно е покритие за хората, които имат някоя от по-сложните полици за застраховане на пътуването, но клиентите трябва да проверят дали договорът им съдържа и клауза за такава защита.


Мога ли да получа допълнителна компенсация?

Авиокомпаниите обикновено трябва да възстановят цената на билета и да платят допълнително 250 евро за полети над 1500 км и 400 евро за тези между 1500 и 3 500 км, уточнява skyscanner.


Има обаче и някои тънкости. Според законодателството на ЕС, ако "Райънер" отмени полета с повече от две седмици предизвестие, пътникът има право единствено на похарчената за билета сума. Ако предизвестието е дадено седмица или две предварително, обезщетение може да се иска само ако превозвачът не е предложил друг полет, който да излети в рамките на 2 часа след първоначалния план и пристигне не по-късно от 4 часа след него.


Пълна компенсация от 250 - 400 евро се дължи, ако предизвестието е отправено по-малко от 7 дни от деня на полета и компанията не успее да осигури излитане не по-късно от час след първоначално планираното и кацане до два часа след оакваното.
Какви са правата на пътниците при дублаж на места в самолета четете тук.

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3403 Неутрално
  2. 2 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1530 Неутрално
  3. 3 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    Едно е безспорно:
    -Голяма реклама си направиха!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  4. 4 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 741 Неутрално

    А ако имате неотменима резервация за седмица? Пиете една студена вода? Аз бих ги разцепил в съда , тези идиоти !

  5. 5 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Алчността е един от смъртните грехове , предстой да видим дали и този път ще се потвърди древната мъдрост .Дали прекалената алчност, няма да доведе до смъртта на най печелившата авиокомпания .

  6. 6 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#5] от "lout66":

    Дали не говориш наизуст.

    Райън е единствената европейска компания, която е твърдо на печалба, откакто е създадена.

    Това не пречи да е най-мразената, в 99% от случаите, баз реално основание.

    Добър повод потребителят да се замисли, как би изглеждал светът без Райън, и тали това би му харесало.

    Та казвате, било байганьовщина смело да заявиш, че всички са маскари!
  7. 7 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    Кой нормален човек пътува по отговорна работа с нискотарифни компании?
    Да пиеш една бира в Лондон и да се прибереш-може,но за нещо сериозно?!

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9101 Неутрално

    Райънеър май не понесе устремното си разрастване...

  9. 9 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    До коментар [#4] от "irons":

    еми те неотменимите резервации за това са на тая цена, щото са неотменими. Тоест, плащаш си за риска. Ми ако се разболееш или си напъхаш бобено зърно в носа а имаш неотменима резервация?

  10. 10 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    До коментар [#6] от "klecho":

    Е как да е без основание? Закъсненията на полетите между час и два часа са по-скоро правило отколкото изключение. Веднъж летях с тях и закъсняха над час и на отиване и на връщане. На отиване смениха гейта 15 мин преди полета и падна едно търчане към другия край на летището.... на връщане 20 мин. преди полета летищние тиквеници измислиха някакъв пас контрол, 1000 човека набутани на 100 квадрата, стоят прави като говеда в продължение на час... не ми разправяй. Само мястото в самолета е широко, това им го признавам и запазеното място е включено в цената.
    А защо продължават да летят с тях като ги мразят, това вече отделен въпрос - шамар да е, аванта да е

  11. 11 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#10] от "uq":

    Ама ти сериозно ли?

    Ами че точно Райън имат най-добрите показатели по въпроса със закъсненията в цяла Европа!

    За сравнение, Ал Италия, (традиционна компания, ръш ли) закъсняват средно в 70% от случаите....

    Та казвате, било байганьовщина смело да заявиш, че всички са маскари!
  12. 12 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Кой нормален човек пътува по отговорна работа с нискотарифни компании?Да пиеш една бира в Лондон и да се прибереш-може,но за нещо сериозно?!
    —цитат от коментар 7 на Веселин Дечев


    Който иска да стигне на време обикновенно пътува с нискотарифна авиокомпания, защото те не изчакват свързаващи полети, а служителите им не стачкуват. Луфханза последните години имаха 13 стачки. Общо взето е тука има, тука нема с тях.

  13. 13 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 696 Неутрално

    А ако имате неотменима резервация за седмица? Пиете една студена вода? Аз бих ги разцепил в съда , тези идиоти !
    —цитат от коментар 4 на irons


    Има си официални обезщетения за такива случаи от 250, 400 и 600 евро в зависимост от разстоянието. Колкото и да ги съдиш не може да получиш повече, но тази сума в повечето случаи е достатъчна да си купиш билет с друга авиокомпания.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах