Регистрация
18 мар 2010, 10:34
В "Новини от вас" публикуваме ваши сигнали в снимки и видео. Изпратете ни новина и вашия коментар. Благодарим!

Последна промяна в 10:37 на 18 мар 2010, 10603 прочитания, 62 коментара
  • Зарче
62 коментара
 
Анонимен потребител

da

Неутрално
  • 1
  • 10:48
  • 18 мар, 2010

като кажеш долни лозенец все едно говориш за бевърли хилс. лозенец е символ на българската първенющина - всички пост-комунистически готованковци и новоизлюпени богаташи се натискат да живеят в лозенец, изживявайки се като "хайлаиф", демонстрирайки превъзходството си над " плебса". пари да ми дават - не бих могъл да живея там

Оценка
-28 +126
 
Анонимен потребител

А

Неутрално
  • 2
  • 10:49
  • 18 мар, 2010

Искайте обяснения от кмета.
Сигурно пак някое изключение е наложило това архитектурно чудо да цръкне насред тези сгради зер погледа ще заспи ако не се удари в нечие такова недомислие

Оценка
-3 +64
 
Анонимен потребител

боко

Неутрално
  • 3
  • 10:55
  • 18 мар, 2010

проблемът не е във височината на сградата - даже учудващо тя се е съобразила със съседната сграда, а кули има и на сгради от царско време...

Проблемът е, че няма никакви естетически архитектурни критерии при издаването на разрешенията за строеж. Арихтектите нямат никакво задължение да се съобразяват с архитектурата в квартала например. Няма изисквания за цветове, материали. Никой в общината няма право да върне проект, защото е грозен и т.н.

При обсъжданията на новия устройствен план на въпрос защо няма подобни критерии, мафиотчето Петър Диков каза нещо от сорта , че това в БГ нямало как да се случи. И всъщност е прав - в държава, в която 90% от хората не им пука за вида на града няма как тези 10% , на които им пука да се наложат... На запад градовете са красиви, защото всички живеещи там искат това. И в София по царско време са се надпреварвали кой ще вдигне по красива сграда, а сега всеки гледа само РЗП и колко хора ще излъже да си купят апартаментчета , че да изкара хиляда лева повече.

Оценка
-5 +80
 
Анонимен потребител

Боко

Неутрално
  • 4
  • 10:57
  • 18 мар, 2010

а районният кмет, тоест Прошков, има толкова правомощия, колкото чистачката в парламента. Разрешението за тази сграда е дадено от ДАГ, а районните кметства не могат да кажат нищо по решения на ДАГ и СОС. абсурдно е, че нямат правомощия, но кметовете се избират директно от населението

Оценка
-4 +51
 
Анонимен потребител

otgovor

Неутрално
  • 5
  • 10:59
  • 18 мар, 2010

До коментар [#1] от "da":

Към този квартал бих добавил Белите брези, които са без улици, и Симеоново, Драгалевци и Бояна, където няма канализация, а септични ями, и периодично минава лайновоза, с извинение. Нека си живеят по-надалече от хорския гняв. Ако исках да съм парвеню и снобар, щях да живея в охранявана къща с басейн и двор на 5-10 километра от София.

Оценка
-6 +47
 
Анонимен потребител

Europe

  • 6
  • 11:01
  • 18 мар, 2010

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Анонимен потребител

Anna

Неутрално
  • 7
  • 11:06
  • 18 мар, 2010

Страх ме е да минавам покрай такива архитектурни чудесии!! В Кайро така се срутиха жилищни блокове с надстройки. Ами тези които живеят в този блок не ги ли е страх?
Боко , Вие сте прав, че в България само 10% от жителите са виждащи.

Оценка
-1 +48
 
Анонимен потребител

Сони

Любопитно
  • 8
  • 11:10
  • 18 мар, 2010

Дали пък това не са първите два етажа на бъдещ небостъргач?

Оценка
-2 +16
 
Анонимен потребител

А

Неутрално
  • 9
  • 11:21
  • 18 мар, 2010

До коментар [#4] от "Боко":

Не съм съгласен категорично - ако районна е кмет е на място, ще намери начин да ръчка ДАГ, да работи с тях като дават разрешения, да променя ако се наложи.

Оценка
-9 +12
 
Преглед на профил

инж. Филип

Рейтинг: 288 Неутрално
  • 10
  • 11:21
  • 18 мар, 2010

Някой ша се пръснат от завист.

ДЯНКОВ ГОУ ХОУМ!

Оценка
-51 +4
 
Преглед на профил

Хриси

Рейтинг: 2770 Разстроено
  • 11
  • 11:26
  • 18 мар, 2010

Лозенец си беше прекрасен квартал - родена съм и съм израсла там. Но сега ме боли и ми е тъжно като гледам в какво го превърнаха, особено частта под Кемпински, която навремето беше с къщи с дворове и цветя. Там в момента няма стрък трева къде да израсне - всичко е блокове, блокове, блокове и бетон, а живеещите там си надничат по кухните, спалните и холовете. Тротоари няма, а улиците са с лунни кратери.
Долната част на квартала беше поне малко пожалена, въпреки че и там има разни недоразумения като това на снимката.

Купуването и продаването на овце не е престъпление.

Оценка
-4 +58
 
Анонимен потребител

невеж

Неутрално
  • 12
  • 11:35
  • 18 мар, 2010

така е, децата на партията-майка осраха квартала. 90% от лозенчани са от редиците, или поне майките и/или бащите им (особено, тея в старите кооперации и панелките).

Оценка
-6 +40
 
Анонимен потребител

Балкански архитект

Неутрално
  • 13
  • 11:36
  • 18 мар, 2010

Кметът няма думата изобщо! Нищо, че е избран с пряко гласуване.
Въпросът е до одобрения градоустройствен план, които е нещо като "врата у поле", а Гл. архитект и другите около него си правят каквото си искат.

Оценка
-3 +17
 
Преглед на профил

БЪЛГАРИН!

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 14
  • 11:38
  • 18 мар, 2010

Законите и нормите са за тези, които искат да живеят в законова държава, а за подобни беззакония и безобразия са за канго, багери и булдозери!!!

Последният преди да напусне България да вземе Знамето!

Оценка
-1 +15
 
Анонимен потребител

Гост

Неутрално
  • 15
  • 12:11
  • 18 мар, 2010

Така е, всички "престижни" квартали - Лозенец, Изток, Иван Вазов и т.н. постепенно се превръщат в абсолютно негодно за живеене място.

Оценка
-1 +27
 
Анонимен потребител

някой

Неутрално
  • 16
  • 12:14
  • 18 мар, 2010

До коментар [#1] от "da":

...Кисело е казала лисицата... И значи какво сега трябва да се чувствам първеню и прост новобогаташ за това че живея в лозенец? Абе ти луд ли си бе комплексар

Оценка
-43 +10
 
Анонимен потребител

[-]

Неутрално
  • 17
  • 12:14
  • 18 мар, 2010

Чудесен пример за манипулация:
"... където основната височина на сградите е 2 - 4 етажа...."

Разбирайте: Повечето съществуващи сгради са от началото и средата на миналия век , и са "с височина" 2 - 4 етажа.

Горното твърдение , само по себе си не е неистина, но комбинирано със:
"....Сградата с кулата би трябвало да е добре известна на кмета Прошков - доколкото знам родата му живее в долепената по калкан резедава сграда до нея....",
което най-вероятно също е вярно,
води до първосигнални образи за корупция, некомпетентност, безхаберност итн. , арко изразени в последващите коментари, наример с недостижимата метафоричност на едни "лунни кратери"

Да видим какво е предвидено за района в ОУП на гр. София:

Жс - Жилищна зона с преобладаващо средноетажно
застрояване
-Устройствени зони с преобладаващо жилищно застрояване с височина до 15 м.

15м = 5 надземни етажа + още 2 подпокривни.
Колкото до "архитектурния елемент" , той също непротиворечи на ЗУТ, който от своя страна е само лек пример на действащото "законодателство" в България.

Оценка
-12 +14
 
Преглед на профил

бай Петко

Рейтинг: 416 Неутрално
  • 18
  • 12:31
  • 18 мар, 2010

За някой от коментиращите тук явно гроздето е кисело.

Оценка
-46 +7
 
Анонимен потребител

Ха, ха

Гневно
  • 19
  • 12:35
  • 18 мар, 2010

Това, стърчащото, влиза във формулировката "кули, куполи и други" в Наредба №7. Само, че май не е 10% от общата площ на покрива. А може и да е.
Но по закон - ЗУТ от 2004 г. архитектурата на сградите не се коментира, одобрява и разглежда изобщо. Сградите се одобряват само по законосъобразност. Естетиката не е включена в членовете на ЗУТ.
Така е в България.

Оценка
+27
 
Анонимен потребител

Ха, ха

Гневно
  • 20
  • 12:42
  • 18 мар, 2010

Промените в ЗУТ, преди ЗТСУ, се правеха стъпка по стъпка.
Първо отпаднаха големите експертни съвети с многобройни представители на архитектурната гилдия. После вместо архитектурен образ, дойде понятието "целесъобразност". после отпадна и тя. Появи се възможността консултантска фирма срещу заплащане да ти одобри проекта. Главният архитект само е задължен да издаде стр. разрешение.

Всички промени бяха поръчани, платени и в интерес на строителните олигарси.
Така е в България.

Оценка
+27
 
Анонимен потребител

****

  • 21
  • 12:57
  • 18 мар, 2010

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

 
Анонимен потребител

Ха, ха

Неутрално
  • 22
  • 13:05
  • 18 мар, 2010

Високата плътност на застрояване на жилищните зони по честични градоустройствени планове, а сега и по ОУП на София, повиши печалбата на собствениците на имоти и на строителните предприемачи. Българският феномен - да се натискаш да живееш в Центъра, в големия град, да не оценяваш изобщо красотата на природата, на зеленината около жилищата, превърна всичко в бетонни гета. Някога това можеше да се види по филмите за Ориента, за Индия, сега е в София, в големите градове, по морето и планинските курорти.

Оценка
+16
 
Преглед на профил

$

Рейтинг: 1240 Неутрално
  • 23
  • 13:17
  • 18 мар, 2010

Етажно, по-етажно, най-етажно, Лозенец.
Нагъчнако, по-нагъчкано, най-нагъчкано..., Лозенец...

Оценка
-2 +28
 
Анонимен потребител

rs

Разстроено
  • 24
  • 13:17
  • 18 мар, 2010

Вчера ми се наложи да мина през Младост и този път по изключение не карах, а се возех та се загледах в безумно грозните и наблъскани една до друга сгради.
Ужасно - май навсякъде в този град е така, а не само в набедените за луксозни квартали.

Оценка
-1 +30
 
Анонимен потребител

Запознат

Неутрално
  • 25
  • 13:33
  • 18 мар, 2010

Долни Лозенец избегна участта на луксознот гето около Кемпински и Южния парк, но има и такива безумия като на снимката. Друго подобно е една сграда на площад Журналист която е с 2 етажа над кота било на околните сгради. За щастие повече май няма накъде да застрояват при нас. Долни Лозенец според мен все още е най-доброто място за живеене в границите на околвръстното шосе. Дано няма повече нови строежи

Оценка
-5 +16
 
Анонимен потребител

Анонимен

Любопитно
  • 26
  • 13:36
  • 18 мар, 2010

@Ха, ха: И категоризацията на строежите, да добавя...
Образно казано, доста строителни разрешения (iv-категория визирам) бяха издадени от "попа, кмета и даскала"...

... а това с отпадането на експертните съвети доведе до доста от проблемите, въпреки че доста архитекти и инвеститори го приветстват...

кулата на снимката може да се окаже абсолютно законосъобразна и изрядна на 100%, но и да не си градостроител, като видиш снимката и усещаш че "нещо не е така..."

Оценка
-1 +8
 
Анонимен потребител

sofianec

Гневно
  • 27
  • 13:39
  • 18 мар, 2010

Всъщност може би не знаете, но в тази кооперация ще живее самият кмет, както и роднините му също. Интересно кой ли ще бъде обитател на така наречената кула стил "минаре" (може би е замислена като трибуна , от която да бъдат призовавани благочестивите лозенчани да дадат вота си за кмет) или по друг начин казано кула стил "селска чест".

Оценка
-5 +14
 
Преглед на профил

Тони!

Рейтинг: 4701 Неутрално
  • 28
  • 13:42
  • 18 мар, 2010

Ами не, всъщност не знаеме. Според мен Прошков е един от много малкото кметове, които стават за нещо, та ще чакам с интерес повече инфо за твърдението ти. Документирано.

Оценка
-4 +14
 
Преглед на профил

Life-Giving

Рейтинг: 526 Весело
  • 29
  • 13:44
  • 18 мар, 2010

До коментар [#16] от "някой":

Споко брат,присъстващите ВИНАГИ правят изключение Не се дразни,знаеш за кои хора говори човека

Не членувам и не съм симпатизант на партия,просто искам Българите да живеят добре !!!

Оценка
-2 +2
 
Анонимен потребител

кмет в сянка

Неутрално
  • 30
  • 13:50
  • 18 мар, 2010

да живее диков и диковизма - смърт на жизнената среда и зеленината в града

Оценка
-2 +15
 
Анонимен потребител

Ха, ха

Неутрално
  • 31
  • 14:11
  • 18 мар, 2010

До коментар [#26] от "Анонимен": Прав си.
Вярно е, че много архитекти са доволни, че архитектурата не се обсъжда, че минава с доклад. Всеки опит това да се промени, среща отпор.

Оценка
-1 +7
 
Анонимен потребител

Архитект извън

Неутрално
  • 32
  • 14:14
  • 18 мар, 2010

До такива "зъбери" ще доведе новия градоустройствен план на София в много квартали - почти във всички перспективни жилищни квартали етажността е качена. Логично е, че когато в квартал наполовина застроен със стари къщи качиш етажността от 4-5 на 7-8 етажа, независимо от ужасно тесните парцели, накрая ще се получи хаотичен и грозен силует. Аз не съм в бг, но се питам какво им става на колегите на родна земя - толкова ли не виждат докъде води такова безотговорно отношение към градоустройството или просто не им изнася да протестират. А Диков е само върха на айсберга - всички главни архитекти напоследък само скофтяха положението все повече и повече. Нищо няма да се промени докато не се намерят хора, които да протестират и да им поискат обяснение. За едно лошо градоустройство в Германия - Медиа Шпрее се създадоха сума организации и имаше масивни протести. Ние обаче сме адски заспали и нищо не може да ни събуди, дори да ни построят мол в собствената кухня. Тъй де, преклонена главица сабята не я сече, нали?

Оценка
-1 +14
 
Анонимен потребител

Г. Гошев

Неутрално
  • 33
  • 14:30
  • 18 мар, 2010

Искрено съжалявам, че преди време гласувах за този Прошков. Оказа се голям безхаберник и некадърник. Само се оправдава, а кварталът ни заприлича на гето. Просто кмет смотаняк!

Оценка
-8 +8
 
Анонимен потребител

maia

Разстроено
  • 34
  • 14:32
  • 18 мар, 2010

Да интересно е как растат новите сгради уж съгласно показателите по ОУП - а всъщност според лакомията на инвеститорите
Има и други примери в София - ъгъла на Фр Нансен и Любен Каравелов ще стърчи доста повече по одобрения силует и етажи от главния архитект на Мафиотите
Вижте сащо малката уличка Тракия зад Дарик радио - вече с високо строителство без зеленина!

Оценка
-1 +9
 
Анонимен потребител

хм

Любопитно
  • 35
  • 14:47
  • 18 мар, 2010

Е, вижте, това даже си е цвете в стравнение с другите ла*на дето ги строят в момента..

Оценка
-1 +3
 
Анонимен потребител

Архитект извън

Неутрално
  • 36
  • 14:51
  • 18 мар, 2010

Направих си труда да погледна в http://maps.sofproect.com/oup_sofia_cache/ - ул. "Елин Пелин" е в Жс - жилищна устр. зона със средноетажно застрояване. Това ако не ме лъже паметта (нека някой колега да ме поправи) значи 15м., тоест към 5 етажа, с подпокривните пространства към 7. Подозирам че преди великото творение на Диков да влезе в сила, кварталът е бил с ниско застрояване. Демек очаквайте още подобни грозни кули в този квартал. Изобщо горещо съветвам всички да проверят чрез линка какво става с кварталите им. Аз го направих и се потресох - в квартала на родителите ми етажността се е качила двойно, а той вече е презастроен.

Оценка
-2 +12
 
Анонимен потребител

Доки док

Неутрално
  • 37
  • 14:52
  • 18 мар, 2010

Както казва мечо Пух - колкото повече толкова повече.

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

Горни Лозенец

Разстроено
  • 38
  • 14:52
  • 18 мар, 2010

Долната част на квартала все още е една от най-приятните в София. Почти няма възможност за застрояване. Кошмарът е в карето Баучър/Козяк (респективно Богатица)/ Семинарията/Хладилника.
Последните години сградите никнат с часове, и не знам дали има и една, която да отговаря на градоустройсвения план на Лозенец.
Още не мога да свикна, че алчността осра (не се извинявам за думата) родното място и на мен, и на родителите ми. Добре, че не са живи да го видят.

Оценка
-4 +16
 
Анонимен потребител

А

Неутрално
  • 39
  • 15:15
  • 18 мар, 2010

До коментар [#13] от "Балкански архитект":

Кмета има думата, ако иска - "само" трябва да си извоюва име на честен, проактивен, прозрачен и непоколебим държавник.
И като се случи нещо в района му, с което не е съгласен или има подозрения за корупционни практики, безхаберие на администрацията и прочие, да тропна на големия кмет, да тропне на правителството и парламента.
Аз не знам за кмет, който да се гризи за града и района си като за своя собственост и това се вижда с просто око и в Сф и извън!

Оценка
-2 +3
 
Анонимен потребител

da

Неутрално
  • 40
  • 15:56
  • 18 мар, 2010

Да, в доста софийски квартали са вдигнати параметрите за застрояване. И не само в Лозенец. Целият квартал Редута е вече категория Жг - за високоетажно застрояване - въпреки крещящата липса на паркоместа в квартала и постоянните автомобилни тапи из всички улички. Диков е за бесило - казвам ви го сериозно.

Оценка
-1 +11
 
Анонимен потребител

Архитект извън

Неутрално
  • 41
  • 16:07
  • 18 мар, 2010

До коментар [#40] от "da":

Ами и аз това казвам - безумно е. Чудя се няма ли начин да се атакува този градоустройствен план в съда - например за нецелезъобразност и необоснованост или нещо подобно. Не би могла да съществува обосновка за високо застрояване в Редута - петната са малки, останалите сгради са до 5 етажа, инфраструктурата е абсолютно недостатъчна, тъй като до преди 10 години там имаше само къщи. Паркоместа, детски градини, ущилища, детски площадки - всичко това липсва. Демек за всеки е ясно че този план защитава лобистки интереси. Драгата прокуратура не може ли да се самосезира, както е модерно в момента? Щото иначе още малко и единствено с багер и стрела ще можем да си оправим градоустройството.

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

Did

Рейтинг: 27 Неутрално
  • 42
  • 16:54
  • 18 мар, 2010

Дневник, да направим конкурс "Най-грозна сграда на годината"?

Оценка
-1 +12
 
Анонимен потребител

.

Неутрално
  • 43
  • 16:58
  • 18 мар, 2010

До коментар [#42] от "George":

Много ще е трудно. Има наистина жестока конкуренция.

Оценка
-1 +8
 
Преглед на профил

Камен

Рейтинг: 557 Неутрално
  • 44
  • 17:15
  • 18 мар, 2010

Абе щом си купуват апартаменти в такива сгради хората, значи не им пречи да живеят там. Аз лично не бих си купил. На моята улица (все още) може да се минава, макар напоследък да се разминават трудно две коли. Взел съм да им обръщам чистачките на тези, дето запречват, ама пак си паркират така.

В Япония например етажността е обвързана с улицата, на която има лице парцела. Тук какво им пречеше да го направят така? Например уличка с две ленти = 2 етажа. С 4 ленти = 5-6 етажа. Цариградско Шосе = небостъргачи. Ама нямаше да има да се лапа толкоз.

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

Пит

Рейтинг: 9 Неутрално
  • 45
  • 17:24
  • 18 мар, 2010

Потресен и отвратен останах от София, която не бях виждал от 4 години. Едва ли има в света друг такъв град, където архитектурния хаос е взел пълен връх над всичко. Няма да се учудя ако тези безобразия продължат. Единственото нещо, което ги забавя донякъде е икономическата криза. След около 10 мгодини София с успех ще може да кандидатства в книгата на рекордите на Гинес за най-грозния град в Европа. Сега очаквам на мястото на събореното историческо кафе на ъгъла на Царя и Раковски да се появи кулата на мутрите, която да забие поредния пирон в ковчега на хубавата стара архитектура. Хуните и печенезите са навсякъде и прегазват всичко по пътя си.

Корте

Оценка
-2 +7
 
Анонимен потребител

1

Неутрално
  • 46
  • 17:27
  • 18 мар, 2010

до 25
Не знам с какво си запознат, но да казваш, че Лозенец е най-добрия квартал на София??!!!Разходи се към Докторската градина.

Оценка
-2 +9
 
Анонимен потребител

Българина

Неутрално
  • 47
  • 18:14
  • 18 мар, 2010

София беше град в архитектурно отношение до 1944 г.Бомбардировките на "любимите" на целият свят англо-американци и последващият разгул на сталинско-болшевишкия барок(Партийният дом, Мавзолея на г.димитров, ЦУМ,х.Балкан) и последващата отвратителна сграда на Булбанк унищожиха центъра на София и го превърнаха в ужасяваща гледка.Подобна концентрация на откровена грозота и антиестетика буди само отвращение ,дори у свикналия на всякакви извращения и подигравки българин.София от малката Виена стана на малкият Куйбишев,Ворошиловград,Грозни или който и да е средностатистически съветски град иска.Просто унищожаването на всичко красиво и изящно останало от миналото става с активното съучастие на т.нар.архитектиТе явно не са чули за науки като естетика, история на архитектурата или урбанистика.София е обречена да бъде най-грозната столица на ЕС, а и най-грозният град на България(извинявай ДимитровградНаскоро бях в Свищов, множеството запазени сгради от края на 19 в. и началото на 20 в. правят участта на нашата столица да изглежда още по-жалка и отблъскваща!

Оценка
+11
 
Анонимен потребител

Гост

Неутрално
  • 48
  • 20:02
  • 18 мар, 2010

До коментар [#24] от "rs":

Напълно си прав. Живея в Младост. Едно време от едната страна на блока ми имаше едни ливади, големи. Езната беше що-годе окосена, там "ритахме". Но другата, много по-голяма, беше само буренак. Там си играехме на индианци, палехме огън и си печехме картофи. Но си беше гадничко.

Затова и бях абсолютно за, когато тези ливади решиха да ги застроят (тази, на която "ритахме", в последните години от употреба се превърна в гадна кална локва през по-голямата част от годината).

Но какво се получи? Нагвацаха сградите една до друга така, че сутрин можеш да си пиеш кафето и да четеш вестника на комшията от съседната кооперация. Никакъв въздух, никакъв изглед, никаква зеленина.

И защо е така? Защото предприемачите не им се дават излишни стотинки за инфраструктура. Никой не строи в реално пустеещите земи между "Младостите", защото трябва да прокарва канализация, водопровод, да прави пътища... По леусно е да се "уплътнява", като освен пустеещите ливади, се строи върху градинки, детски площадки и т.н.

Оценка
+8
 
Анонимен потребител

Верту

Неутрално
  • 49
  • 20:44
  • 18 мар, 2010

Вписвайки се в тона на написаното под снимката, бих добавил, че строителя е... близък роднина на кмета. Това не е предположение.

Оценка
-1 +7
 
Анонимен потребител

бдс

Неутрално
  • 50
  • 22:27
  • 18 мар, 2010

До коментар [#1] от "da":

Живей тогава далеч от центъра, в кал и в пепел и слушай чалга. Що за коплексарщина е това да се плюе по Лозенец? Лозенец има страхотни предимства! Разбира се има и доста недостатъци, които се появика през последните години. НО този квартал е:
-близо до центъра
-близо до два големи парка
-има достатъчно зеленина
-с няколко изключения в горната си част няма панелни блокове
-има атмосфера
-в по-голямата си част е съставен от човешко строителство

Оценка
-4 +3
 
Анонимен потребител

Архитект извън

Неутрално
  • 51
  • 00:09
  • 19 мар, 2010

До коментар [#50] от "бдс":

- зеленината всъщност е малко
- между кооперациите има един хвърлей пространство и хората си гледат в прозорците
- навсякъде улиците са разбити и задръстени с гадни големи коли
- уличките са малки и заради високото строителство приличат на пещери

Крайните квартали са по-зле, факт. Но Лозенец е ужасен квартал и според мен ще се изпразни в момента в който българинът разбере че не може да се затвори в апартамента си до живот и все пак средата също е важна.

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

МОЛ-я

Неутрално
  • 52
  • 00:20
  • 19 мар, 2010

прибавете и квл Красно село! И той вече не прилича на нищо. Постепенно изчезват еднофамилните къщи с дворове с овошки и стари дъбове и иглолистни. Всяка седмица почти някъде вдигат ограда и започват да копаят - разбира се, пак за някаква измишльотина с псевдо-ориенталка кула отгоре - като тази на снимката. Мръсно, кално, вятърът носи прах и найлонови торбички и ги качи по клонака. Последно миха улиците по изборите. Сега ще чакаме до следващите - общински или президентски. А за МОЛовете насред бедняшките кварталчета - какво ще кажете?

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

Бай Киро

Неутрално
  • 53
  • 08:46
  • 19 мар, 2010

Архитектурата и градоустройството са изкуство. Те отрязават епохата в която живеем. Не случайно се появи определението "мутробарок". Сегашните архитекти и градостроители не гледат да си овековечат името, а колко пари да спечелят затова сме на тоя хал.

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

Ъ

Неутрално
  • 54
  • 09:17
  • 19 мар, 2010

София, някогашният европейски градОстана само в спомените, снимките и в някои сайтове :http://stara-sofia.com/targovska.html

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

Ivo

Неутрално
  • 55
  • 10:09
  • 19 мар, 2010

Това на снимката е нищо - на "Любен Каравелов" и "Фритьоф Нансен" строят 12 етажа с благословията на Диков при околни сгради 5-6 етажа.

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

futy

Гневно
  • 56
  • 10:11
  • 19 мар, 2010

Докато този дерибей ДИКОВ е на власт, още много безумия ще видим. Дано се задави на някой от банкетите давани от негови протежета, та да си отдъхнем от ТОЗ върл крадец!!!!

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

АСТЕРИКС

Неутрално
  • 57
  • 11:23
  • 19 мар, 2010

постинг 55: Как така на Каравелов и Нансен 12 етажа? нали преди време имаше някакво решение или план там, около НДК сградите да са все в стила на околните застроени места? Не проумявам вече тези скодоумци. Поне в същинския център да си остане автентично - независимо от кой период, пък бил той и 50-те години. Може да е било соц., обаче кооперациите са си издържани точно в стила на петдесетте, такъв е и в централна Европа. А има кооперации по Фр. Нансен, които са си от 30-те години. А онзиден попаднах в една малка уличка, която води от ул. Хан. Крум към Граф Игнатиев - ул. Подгорица. Хубави къщи от първата третина на миналия век. Би било прекрасно, ако бяха запазили тази уличка такава уютна и автентична. Ама, не! Мръсно, запуснати фасади - особено на една красива старинна къща. Пред нея купчина смесен боклук, обаче на вратата жълта табела с офис на някаква чужда фирма. Е, това сме ние тук - наоколо може да е бунище и воня, ама българинът, великият чистофайко, си гледа само вътре как е - в неговото си жилище. Докато е такова голяма безхаберието за обществената среда - материална и духовна - ще има такива и още по-големи абсурди. Ако всеки заради себе си и от само себе си се грижи поне малко за тази хармоничност, може и сборът от всички да даде един положителен резултат

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

до бдс

Неутрално
  • 58
  • 11:27
  • 19 мар, 2010

Виж хубаво е, че защитаваш квартала си, но обективно погледнато Лозенец се превърна в гаден квартал.Когато говориш за зеленина, близост до центъра и човешко присъствие-безспорно квартал № 1 е "Докторска градина".Прибавям към гореизброените предимства европейска архитектура, наличие на добра комуникация.Да ме прощаваш, но Лозенец дори и в хубавата си долна част по улиците колите са нагъчкани, пък и хубавите стари къщи са краен брой.Намини и край ж.к. Яворов и ж.к. Изток, които са едни много добри квартали, но строени по друго време.Там ще видиш малки блокчета в зеленина, с детски площадки и места за паркиране, разположени до голям парк и с добра инфраструктура, пък и в непосредствена близост с центъра.То зависи и на кое казваш център все пак, защото има деление на административен и т.н.За мен е гадно, че София като цяло се превърна в ужасен град.Дребните "партизански" войни за кой е по-по-най не помагат.Пък и хората имат различен вкус.За един върха е да живее в небостъргач, за друг мечта е къща с дворче.

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Анонимен

Любопитно
  • 59
  • 13:09
  • 19 мар, 2010

Лозенец в иллюминаторе...
http://whata.org/blog/lozenets-v-ilyuminatore

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Пищовчето

Весело
  • 60
  • 11:51
  • 21 мар, 2010

До коментар [#47] от "Българина":
Мечтай си. Сф никога не е била "малката Виена". Така европейците са наричали Русчук. А Ворошилов и Куйбишев са в пъти по-красиви и устроени от любимата ти столица.

 
Анонимен потребител

hah

Неутрално
  • 61
  • 11:16
  • 26 мар, 2010

до един от първите --- като не искаш на хубаво живей с в гетото някъде в покрайнините и после се оплаквай че около теб е кал, а пътя ти до града час и половина... а иначе в Лозенец до скоро беше супер ( за горната част говоря, долу уличките за ужасяващи + на където и да тръгнеш се включваш в задръстване - семинарията, НДК, евлоги георгиев... ) за 5-10 мин в делничен трафик до центъра, без нерви, без много задрсътване ( НДК основно )... пак на 5-10 мин път има няколко парка, Витоша също е доста близо... а и няма много наркоманчета и простаци... От както строят метрото обаче стана истински ад... особено зимата черни връх беше задръстен от автобусите на градския транспорт и разни други оптимисти за които зимната гума е табу, а дистанцията мръсна дума ( обичайните заподозрени - бакшиши, баничарки и тн. ) ... За хората, които предпочитата да се движат с колата си това е едно от по-подходящите места за живеене в София според мен...

 
Преглед на профил

vladimir_penev

Рейтинг: 0 Любопитно
  • 62
  • 21:12
  • 28 юли, 2010

Извинявайте разбирачите от квартали бихте ли ми казали кой - тогава е подходящия кваратал за живеене ? Защото само оплаквания чудесии панайри а накрая никво РЕАЛНО Заключение

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Абонамент
Аонамент за Капитал Daily
Абонирайте се и получавате ПОВЕЧЕ
  • Допълнителни издания
  • Остъпка за участия в събития
  • Отстъпка за реклама
Абонамент