Метростанция "Летище София"

Срокът за разширенията на 1МД до летището и бизнес парка в "Младост 4" е април 2015, но строежите вървят по-бързо от плануваното и може да са готови за Коледа 2014 снимки: pechevstefan



Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nicks
    nicks
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Дано да са готови, защото като си представя тази зима какво ще е в Младост не искам да го изживявам и следващата...

  2. 2 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 900 Весело

    А дано! Та да намалеят малко бракмите в София, че не се диша вече. Бракма - чук/чукиня в нея - хиляди в задръстванията. Нервни, бесни, хитри и интелектуално "извисени" - това е положението в наший град.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  3. 3 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 747 Неутрално

    По-добре е да се довърши линията първо до бизнеспарка,защото там тапите са направо ужасни.После да се мисли за до летището!

    Tony
  4. 4 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Грубият строеж може и да свърши преди Коледа следващата година, но не смятам, че ще успеят да довършат станциите преди крайният срок.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  5. 5 Профил на .......
    .......
    Рейтинг: 450 Весело

    [quote#3:"Free person"]По-добре е да се довърши линията първо до бизнеспарка,защото там тапите са направо ужасни.После да се мисли за до летището![/quote]
    прав си , но има и нещо много важно :

    Метрото е аргумент за хора с друг тип поведение , друга култура..

    Не очаквай от човек с Мерседес , БМВ,Ауди и Вагин - "нов внос" да се качи на метро.......то е в чипа , инсталирано без опция за ъпгрейд

    може да стане , ако се забрани регистрацията на коли над 10 год - но тогава удряме нашите хора - Лукойл,застрахователи..пътна агенция..демек не става

    След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  6. 6 Профил на Убитака
    Убитака
    Рейтинг: 427 Любопитно

    Разбира се, че метрото е прекрасно нещо, но точно летището ли беше най-критичната точка, която трябваше да се свърже?
    Колко души минават от там на ден?
    Според сайта на летище Софиа - 3 милиона пътника годишно.
    Те правят около 8000 хиляди дневно.
    Дори половината от тях да ползват метрото - това са само 4000 пътника.
    А официално софийското метро превозва над 300 000 души дневно !
    Т.е тази линия ще увеличи капацитета му за превоз на пътници с 1%
    Един процент...
    Струваше ли си?

  7. 7 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    Определено акцента трябва да падне върху завършване на линията към БП.
    Това с летището си е ПР!

  8. 8 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#6] от "Убитака":

    Определено си струва! Човек, отиващ или идващ от летището трябва да има алтернатива на алчните и луди (в голямата си част) бакшиши...

  9. 9 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Летището да има метро е голям и плюс и според мен добра реклама. Факт е че повечето европейски летища са на по 30-40 км. от центъра и до тях се ходи със шътъли, автобуси или влакове - метрото ще направи летището ни супер удобно. А и така и така отива до Дружбите, които са големи квартали.

  10. 10 Профил на keipax
    keipax
    Рейтинг: 597 Весело

    Евала Азис, евала Брендо!

  11. 11 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    Добре, добре Фандъкова, отлично!! Давай напред!!! и Летището и Бизнес прака и Княжево.... не го забравяй.... а и Хладилника чака на метрото.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  12. 12 Профил на snafuracer
    snafuracer
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#5:"Неподострен"]може да стане , ако се забрани регистрацията на коли над 10 год[/quote]

    Няма страна в света, която да направи подобна глупост. Има отлични коли на над 10 години, които са в много по-добро състояние от гадните служебни баничарки, които са още на лизинг, но бълват дизелова помия и стоят на аварийни по светофарите.
    Ако народът имаше алтернатива, тоест градски транспорт и метро, щеше да я ползва. Но я няма и оттам и новия внос.
    С радост бих си продал колата, за да си карам само колелото, ама би било глупаво в текущите условия.

    Младост - търпение и успех!

  13. 13 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#6:"Убитака"]Разбира се, че метрото е прекрасно нещо, но точно летището ли беше най-критичната точка, която трябваше да се свърже?
    Колко души минават от там на ден? [/quote]
    Хмммм.... Убитако, основната идея на пилешки коментираното от теб разширение е свързването с метрото на един голям комплекс - "Дружба". А от там до летището е просто един хвърлей разстояние и би било истинско престъпление този транспортен възел да не бъде развързан с метрото.
    Така че - споко

    Не съм магаре;-)
  14. 14 Профил на Sorilea
    Sorilea
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#6] от "Убитака":

    То метрото до летището прелита и от летището директно разтоварва пътниците в центъра. Хора мислете малко. Метрото до летището обхваща още един квартал . Хората от Дружба ще могат да го ползват. Там метрото ще има 3 спирки, ако не се лъжа. А и Дружба е много индуастриален квартал. Много хора работят там. Метрото е изведено до Младост 3 , дори и сега е голямо улеснение за работещите в Бизнес парка. Който иска го ползва.

  15. 15 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    До коментар [#12] от "snafuracer":

    Във Великобритания има ограничение за автомобили в движение от 17 години за повечето коли и до 24 за камиони и автобуси.
    (Малко по детайлно е всъщност)

  16. 16 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#6] от "Убитака":

    На летището работят поне 1000 души, които всеки ден ходят на работа и се прибират оттам.
    Отделно, в радиус от 500 м. от последната метростанция има фирми, в които също работят поне 800 души. Като се сложат и клиенти и партньори, които ходят там, числото още расте.
    Отделно, има няколко големи бизнес центъра, които са още празни и все някой ден ще се понапълнят...

    ...and justice for all!
  17. 17 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 852 Неутрално

    [quote#12:"snafuracer"]Ако народът имаше алтернатива, тоест градски транспорт и метро, щеше да я ползва. Но я няма и оттам и новия внос.
    С радост бих си продал колата, за да си карам само колелото, ама би било глупаво в текущите условия. [/quote]

    Направо да се чудиш как оцелявам само с колело, че и днеска съм с него на работа. Сложих си дебели чорапки и риза под блузата и беж.

  18. 18 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#3] от "Free person":

    То тука няма дали/ или - и двете линии се строят паралелно от различни фирми, пари има осигурени и за двете, така че не няма приоритет.

  19. 19 Профил на TOSHKOFF
    TOSHKOFF
    Рейтинг: 586 Неутрално


    Отделно ще се свърже и "Дружба". А двете продължения на МД1 се строят едновременно, така че не виждам проблем.

    Sic transit gloria mundi
  20. 20 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#6] от "Убитака":

    Продължението на линията в посока летището е по-скоро, заради Дружбите, където ще има 3 спирки и на практика само 1 за летището и там трасето е над земята и не е скъпо. А летището да има връзка с метрото е много добре, защото така вече ще има и директна връзка с авто и ЖП гарите в София, а не като сега - за да си хванеш автобус след като си кацнал да трябва да даваш 15лв за такси между тях. Или да сменяш 3 автобуса, за да стигнеш до там. Така че връзката с летището може и да не е най-рентабилната откъм пътникопоток, но е нужна.

  21. 21 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 5063 Неутрално

    Чакам с нетърпение метрото, което ще свърже летището с града.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  22. 22 Профил на argosan
    argosan
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#5] от "Неподострен":

    Не бих могъл да се съглася с теб колега! Аргомент от типа "марка кола, ерго куха глава" може да удоволетворяват някакво твое вътрешно чувство на неудоволетворение или ценностен комплекс, но определено не е нито подплатен с някаква емпирична обосновка, нито пък коренспондира с реалността. Същото важи и за забраните за регистрация на по-стари коли. Това желание на определен слой от обществото, които до вчера може би, гледайки замечтано през прозореца на градския транспорт, са цъкали след всяко двуосо автономно превозно средство, днес придобили "статус" на средно успели хора, или мислейки си, че са го придобили, гледат надменно и бързат да забранят на други техни съграждани да мечтаят да бъдат независими и свободни. Едно средно ниво на интелигентсност предполага, ако не друго, то разбирането, че чрез забрани, бустан не се брани Поздрави!

    "Bolshevism is not a policy, it is a disease."
  23. 23 Профил на argosan
    argosan
    Рейтинг: 466 Неутрално

    *аргумент

    "Bolshevism is not a policy, it is a disease."
  24. 24 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 900 Неутрално

    До коментар [#22] от "argosan":

    Когато живеете в град, в който децата се раждат с астма, онкологиите са препълнени, парковете, дърветата и зеленината са екзотика, всяко място се превръща в паркинг, детските площадки, местата за игра (на каквото и да е) са "откраднати" от "Нема къде да се паркирвам!", тротоарите са чудо невиждано, комплексирани имбецили форсират машините си по всяко време на денонощието... просто спираш да се интересуваш от марката, статута или каквото и да било и почва да ти се гади от автомобили, мотоциклети и прочие МПС-та.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  25. 25 Профил на Убитака
    Убитака
    Рейтинг: 427 Любопитно

    [quote#20:"ugi"]Така че връзката с летището може и да не е най-рентабилната откъм пътникопоток, но е нужна. [/quote]
    Изобщо не оспорвам това, но...
    Автогарата в Овча купел обслужва повече пътници от летището, а и профилът им предполага доста по-голям процент от тях да ползват градски трнаспорт...
    Вместо да се свържат гъстонаселени квартали, с няколкостотин хиляди жители, се свързва нещо, в средата на нищото...
    От летището и в момента има редовна автобусна линия, която почти никой не ползва...
    След като автобусите пътуват празни, какъв е смисълът да се пуска метро до същата дестинация?!

  26. 26 Профил на .......
    .......
    Рейтинг: 450 Весело

    [quote#22:"argosan"]Не бих могъл да се съглася с теб колега! Аргомент от типа "марка кола, ерго куха глава" може да удоволетворяват някакво твое вътрешно чувство на неудоволетворение или ценностен комплекс, но определено не е нито подплатен с някаква емпирична обосновка, нито пък коренспондира с реалността.[/quote]

    Неотменимо е правото ти на мнение , Колега

    кофти е само вотът под поста ми..иначе..

    Маркетингът и рекламата не са приятели,дори първи братовчеди не са..те са Врагове


    95 % от хората купуват наложена,брандирана ,Марка , премиуми,престижиуми , защото и Другите я купуват -

    Това в психологията има кофти дефиниция.......

    ако обаче отречем метафората на психолозите за колективното мислене -

    напълно си права , Колега , даже с повече напън бих могъл и да се съглася

    След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  27. 27 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#25] от "Убитака":

    Автобусите пътуват празни, защото за да стигне човек до автобуса за летището, може да му се наложи да смени 2 превозни средства. А ако има багаж нещата стават още по-сложни. В крайна сметка пак единствената алтернатива остават такситата, които - както вече споменах горе - човек дори не е сигурен дали ще стигне жив до там, накъдето е тръгнал.
    Освен това, както казаха и другите по-горе - в района на летището има много работещи, за които наличието на метро би било голямо облекчение.

  28. 28 Профил на argosan
    argosan
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#24] от "moriarti":

    Съгласен! Не ме разбирайте погрешно, не оспорвам факта за ползата от метро, вело-алей и прочее. Но не мога да се съглася, че колите, независимо от марка, пробег и ЕГН, са главния източник на проблемите. Соновният замърсител в София не е СО2, а дийствията и бездействията ни спрямо хаоса, който цари в подържането, създаването и управлението на инфраструктурата ни. Когато "нема къде да паркирам" спре да бъде извинение, ще имаме първа стъпка в правилна посока.

    "Bolshevism is not a policy, it is a disease."
  29. 29 Профил на argosan
    argosan
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#26:"Неподострен"]кофти е само вотът под поста ми..иначе..[/quote]

    И аз така мисля, наистина е кофти. Отново "врагът" е "дефиниран" и можем да плеснем с ръце! Защото най-лесно е друг да ни е виновен!

    "Bolshevism is not a policy, it is a disease."
  30. 30 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#25:"Убитака"]Автогарата в Овча купел обслужва повече пътници от летището[/quote]

    Хе, хе

    Не съм магаре;-)
  31. 31 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#28:"argosan"]вело-алей[/quote]
    Когато някой пише "алей", но се има за спец по инфраструктурата, е много весело, мисля!

    Не съм магаре;-)
  32. 32 Профил на argosan
    argosan
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#31] от "Марко":

    Грешка, човешка друже! Това не ме прави по-малко прав

    "Bolshevism is not a policy, it is a disease."
  33. 33 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 900 Неутрално

    До коментар [#28] от "argosan":

    Защо? Ако на вас ви кажат в прав текст - Убивате децата си и себе си, издигайки автомобила си на пиедестал (което си е голата истина), вие ще продължите ли да се държите както досега? Защото през 1985-та година тогавашния кмет на Виена апелира към виенчани "Нека да запазим града си (тогава става популярно твърдението, че автомобилните газове увреждат фасадите на историческите сгради) и да намалим до минимум автомобилния трафик..." и те го чуват. А ние защо не чуваме? Кое е по-важно? Бракмата ни или здравето ни? А градския транспорт е добро решение. Може би просто българина трябва да спре толкова силно да люби колата си.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  34. 34 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#32:"argosan"]Грешка, човешка друже! Това не ме прави по-малко прав[/quote]
    Не е единствената ти, друже. Което със сигурност не те прави повече човек, а просто неграмотен...

    Не съм магаре;-)
  35. 35 Профил на Убитака
    Убитака
    Рейтинг: 427 Весело

    [quote#27:"veragena"]Автобусите пътуват празни, защото за да стигне човек до автобуса за летището, може да му се наложи да смени 2 превозни средства. А ако има багаж нещата стават още по-сложни. [/quote]
    А с метрото какво? Да не би да не трябва да прекачаш?
    Извинявай, но ако имаш багаж, смяната на автобус е много по-удобна отколкото смяна на линия на метрото - в първия случая слизаш на спирка и чакаш на нея, във втория може да ти се наложи да повървиш и километър...
    А и гъстотата на метростанциите не може да се мери с тази на автобусните спирки - в най-общия случай ако имаш багаж, може да ти се наложи да повървиш километри до близката метростанция, докато автобусната спирка ще е много по-наблизо...
    Свързване на летището с метрото е лукс, който много малко градове са си позволили и то едва след като са обхванали всички жилищни квартали...

  36. 36 Профил на argosan
    argosan
    Рейтинг: 466 Весело

    [quote#33:"moriarti"] Защото през 1985-та година тогавашния кмет на Виена апелира към виенчани "Нека да запазим града си (тогава става популярно твърдението, че автомобилните газове увреждат фасадите на историческите сгради) и да намалим до минимум автомобилния трафик..." и те го чуват.[/quote]

    Автомобилният трафик във Виена си е все така интензивен, върпеки добрата инфрастуркура, а прехвалените еднотипни и скучни фасади на същия град са все така мръсни и почернели.. Виена хвърля много пари за да подържа статут на приказен град, но уви повечето истории са просто приказки!

    "Bolshevism is not a policy, it is a disease."
  37. 37 Профил на argosan
    argosan
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#34] от "Марко":

    Когато, човек няма какво да каже по темата, прибягва до лични нападки. Това не го прави по-млако човек, а прост, но грамотен
    Със здраве!

    "Bolshevism is not a policy, it is a disease."
  38. 38 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#37:"argosan"]Когато, човек няма какво да каже по темата, прибягва до лични нападки.[/quote]
    Отбелязването на неграмотността ти е най-малката "нападка", която мога да отправя. Следва да оцениш по достойнство факта, че не съм коментирал подобаващо хахавите ти идеи - там нещата наистина са безнадеждни

    Не съм магаре;-)
  39. 39 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#35:"Убитака"]Свързване на летището с метрото е лукс, който много малко градове са си позволили и то едва след като са обхванали всички жилищни квартали..[/quote]
    Пореден хит!
    Само в региона: Атина - метро, Истанбул - метро, Букурещ - влак....Да продължавам ли? Или сега ще се сетиш, че убитаците в Белград не са пуснали метро / вероятно защото метро в града просто няма?/

    Не съм магаре;-)
  40. 40 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#35] от "Убитака":

    Или не ползвате градски транспорт, или не сте ходили на летището

  41. 41 Профил на argosan
    argosan
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#38] от "Марко":

    Ами, в такъв случай, ти пожелавам някой ден и ти да имаш идея, която да можеш да споделиш! До тогава, надявам се, ще се задоволиш с ролята на страничен наблюдател, тя най-добре ти приляга, все пак човек по-другно допуска грешка, казвайки нищо.

    "Bolshevism is not a policy, it is a disease."
  42. 42 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#41:"argosan"]Ами, в такъв случай, ти пожелавам някой ден и ти да имаш идея, която да можеш да споделиш![/quote]

    Каква "идея", като тази ли:


    [quote#28:"argosan"]Соновният замърсител в София не е СО2, а дийствията и бездействията ни спрямо хаоса, който цари в подържането, създаването и управлението на инфраструктурата ни[/quote]


    Хе, хе - натурална, претенциозна и неграмотна тъпота в действие

    Не съм магаре;-)
  43. 43 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Надявам се, че като разширят метрото в пиков час ще има повече влакчета, защото в момента положението там ми се струва дори по-лошо от това в автобусите. А когато и Дружба се качи на първия метродиаметър, не ми се мисли

    Не цъкам плюсове и минуси.
  44. 44 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Повечето големи летища в европа имат релсов транспорт. Не всички от тях са с метро, защото са твърде далеч (за разлика от софийското), а и вече е имало изградена железопътна линия. Но дори и последното не е пречка (справка Копенхаген).

    автобусът от летището не се ползва, поради няколко причини:
    - върви от дъжд на вятър
    - тътри се през кварталите с умряла скорост
    - ходи до никъде

    като пуснат автобус всеки 15 минути от летището директно до метрото в младост, бизнес парка и по околвръсното някъде до югоизточните квартали и/или до орлов мост (по Брюксел и Цариградско), ще е сравнително бързо по булевардите и хората може и да ползват.

    Сега в най-добрия случай, яваш яваш и с много чакане, човек може да стигне с автобус до дружба и орлов мост. Остатъкът (2/3) от града е недостъпен.

    Единствените валидни контра аргументи са, че метрото действително е по-скъпо за опериране, както и че в нашето метро дето едни просит ескалатори са кът, прекачването с куфари е малко зор. Но то никой не гарантира и че като си с автобус няма да ти се наложи да вървиш доста и да минаваш през невероятни каскади, подлези и т.н.

    Така или иначе метрото се строи вече, няма какво да си чешем езиците. Дано поне изпълнението и оперирането му бъдат на ниво.

  45. 45 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Тука виждам само едно празно говорене. Аз не познавам човек, който да каже, че няма смисъл да се свържат централните гара, автогара и летище и центъра на столицата. Другите столици не са го направили, просто защото е лукс да пуснеш метро на 20-40 километра от града. Въпреки това нормалните летища имат връзка с града, както вече се каза, с друг релсов транспорт като влак или S-Bahn. Не че съм обиколил цял свят, но аз познавам 5 европейски и 2 американски летища и никое от тях няма привилегията е толкова близо до центъра.
    Защо е празен автобуса? Защото е на 20 минути, минава през цяла Дружба и през локалното на Цариградско и спира в периферията на центъра. Не е удобен по никакъв начин. Едно такси до центъра е 10тина лева и всеки предпочита да ги даде, вместо да чака на студа или на жегата и да се прекачва. А това, че е по-удобно да сменяш автобус отколкото метро е другата гениална идея....

  46. 46 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    И аз мисля, че метрото до летището не беше приоритет пред например Хладилника, Красно Село, Овча Купел, Хаджи Димитър, Левски, където има проект, но няма пари - защото може би някой е лобирал летището да е преди тези квартали? А може би са точно собствениците на тези няколко бизнес-сгради около летището, които в момента стоят празни?
    Не казвам, че не трябва - просто не е толкова важно. Все пак който лети, лети няколко пъти в годината - а който пътува от къщи до работа го прави всеки ден.

  47. 47 Профил на superstar
    superstar
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Разединената ни Нацията е обединена от прогресивното развитие на Метрополитена.Продължението до Летището е важно ,защото с новата междинна спирка на Метрото и жп линията ще се осъществи връзката между автогарата,Централна гара,гараПодуяне и Гара Искър!
    Остава въпросът защо беше демонтирана жп линията от Хладилника,гара Пионер ,/тангира със зала Армеец/гара Подуяне????
    Гуруто на Метрополитена г-н Братоев търси евентуални отклонения на ІІІ метродиаметъра от Театър зад канала ,ул.Цар Иван Асен ІІ или бул.Мадрид със скандалната идея да свърже зала "Армеец с Окръжна болница!!!!!!

  48. 48 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#6] от "Убитака":

    Да ти имам сметките.
    Първо не са 3млм пътници на година, а 3,5млн, като се увеличават всяка година.
    Второ работещите на летището, изпращачите, посрещачите...
    Трето в района вече е нов бизнес парк, като има метро, ще се удвои.

  49. 49 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#11] от "boby1945":

    Да бе, фандъкова го строи, преди това бойки, нали?

  50. 50 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#15] от "rldkfl":

    Няма такова нещо, колегата ми има субаро от 1991, а друг си кара голф 1 кабрио, което трябва да е 198?

  51. 51 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#46] от "Камен":

    Има пари, те са от следващия програмен период, който започва след 40 дни.
    3МД ще е готов между 2017-18.

  52. 52 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#46:"Камен"]И аз мисля, че метрото до летището не беше приоритет пред например Хладилника, Красно Село, Овча Купел, Хаджи Димитър, Левски, където има проект, но няма пари - защото може би някой е лобирал летището да е преди тези квартали[/quote]
    Още един, който така и не е разбрал, че "метрото до летището" е всъщност продължаване на линията с около 2 км от Дружба до Терминал 2 ...
    Като капак на това експертът е комично убеден, че с парите за тези 2 км открито / евтино!/ метро може да се построи метродиаметър 3...
    Бал на особено схватливите в тази тема

    Не съм магаре;-)
  53. 53 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#52] от "Марко":

    Крайно време е Дневник да въведат тест за интелигентност при регистрацията във форума им!

  54. 54 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    До коментар [#50] от "angelboy8008":

    кофти, сега проверих, явно съм бил дезинформиран

  55. 55 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#54] от "rldkfl":

    Без да съм сигурен, няма да се учудя, ако Англия е страната с най малка средна възраст на колите и в същото време страната с най-много коли над 20г.
    Средната възраст на колите на нашата улица е 3-4г, но има и много лачени коли от 80-те.

  56. 56 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 1844 Весело

    До коментар [#49] от "angelboy8008":

    Важното е че го строят и вероятно, ако не ни мине котка път, ще го построят.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  57. 57 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#52] от "Марко":

    Е какво като е само продължение с 2 км? А нима от Черни Връх до Хладилника нямаше да е пак продължение с 2 км?
    Колко души живеят там в този нов квартал, май му викат Горен Лозенец? Знаеш ли какви задръствания стават на кръстовището до мола? Там има по-голяма нужда от метро според мен.
    Но всеки дърпа чергата накъм себе си - живеещите и работещите до летището вероятно се радват. Няма какво да спорим.

  58. 58 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#57:"Камен"]Колко души живеят там в този нов квартал, май му викат Горен Лозенец?[/quote]
    Колко? Хайде, кажи - колко?

    Не съм магаре;-)
  59. 59 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Хайде ти кажи колко, така на око - ето ти гледка от мола в едната посока, така е и в четирите:
    https://maps.google.bg/maps?hl=en&ll=42.658833,23.31552&spn=0.023228,0.052314&t=m&z=15&layer=c&cbll=42.658725,23.315285&panoid=CvSYar2ImeWSHfzf9v8a_Q&cbp=12,290.45,,0,-3.32

  60. 60 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#59:"Камен"]Хайде ти кажи колко, така на око - ето ти гледка от мола в едната посока, така е и в четирите: [/quote]
    Попитал съм те "колко?", а ти отвръщаш мъдро "хайде, ти кажи!"?
    Хе, хе
    Ами - нека се позагледам в сателитната снимчица на района. Най-гъсто населената част е тази на северозапад от кръстовището на Сребърна и Черни връх. Има-няма 45 големи жилищни сгради. Като оставим настрана тези между Русалийски проход и Вапцаров / обитателите им при всички случаи ще предпочетат да ползват по-близката сегашна последна спирка/, остават около 35 сгради, които потенциално ще бъдат обслужвани от спирката пред мола. Повечето блокчета в района са с до два входа, на около 6-8 етажа. Това прави средно по около35-40 апартамента на кооперация. Приемаме, че са 40. И че блокчетата не са 35, а 40. Това прави около 1600 жилища във въпросното каре. При средна пълняемост от трима души, потенциалните пътници на магическата спирка, която сънуваш, са не повече от 5000.
    Остават още три карета по около 400/400 метра. Дори от птичи поглед е ясно, че плътността на застройка там е няколко пъти по-ниска от тази, която току-що пресметнахме на око. В карето на североизток едва ли биха се събрали повече от 1000 пътници / един убиташки бизнес-център+фуражките/. На югоизток положението е малко по-добро, но все пак повече от 2000 потенциални пътници едва ли биха се намерили. В югозападното каре нещата са подобни, като се изключи мола, всичко е дреболия. Разбира се - посетителите на един мол могат да бъдат и няколко хиляди дневно, така че нека предположим сума от 5000 потенциални ползватели и в това каре.
    Общо за четирите карета - 13-14 000 пътници.
    Сега да пресметнем коментираната дестинация - летището. 10 000 пътници средно на ден. Поне още толкова посрещачо/изпращачи. Около 1500-2000 служители на летището и прилежащите ведомства. Поне два пъти по толкова - в новия бизнес-център около летището. Потенциал на око - не по-малко от 25 000. С тенденция за скорошно разрастване / всяка година пътниците на ЛС скачат, бизнессредата в района е с добро бъдеще/.
    Накратко - 13-4 000:25 000.
    Коментар?

    Не съм магаре;-)
  61. 61 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#60] от "Марко":

    Ако ще ми го смяташ все едно си на интервю в Макинзи, то и аз знам да смятам така. И ще изкарам сметката в полза на това, което аз казах.
    - Около кв. Хладилника ти смяташ, че метрото ще се ползва само от живущи в радиус 400 м. а пък аз мисля, че ще е поне 1 км (=12-15 минути пеша). Това прави площ 6.25 пъти повече отколкото ти си казал. Хайде хората не навсякъде са така нагъсто, но пак могат да излязат поне 3 пъти повече.
    - Около летището си казал, че работещите в т.нар. Бизнес-Център около него ще ползват метрото - да, но например на Тишман офис-парка Гугъл ми го дава на 1.8км от Терминал 2, където ще е спирката. Това е непрактично и май няма да го ползват значи. Порше-Център е пък още по-далече.
    За посрещачите също съм скептичен. Повечето хора си излитат и изпращат без посрещачи, освен тези, които идват или отиват надалеч и задълго. При тях пък има много багаж, което може да направи метрото непрактично, и ги посрещат/изпращат с кола или такси.

    Виждаш, че с такова 'смятане' всеки може да докаже аргумента си. То затова при строеж на метро се ползват по-сериозни симулации, ама в София се съмнявам това да е метода.

  62. 62 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#61:"Камен"]Това прави площ 6.25 пъти повече отколкото ти си казал. Хайде хората не навсякъде са така нагъсто, но пак могат да излязат поне 3 пъти повече. [/quote]
    Пич, ЦЯЛОТО население на р-н Лозенец е 45 000, ти ентусиазирано пресмяташ толкова в под една трета от района. Хайде, кротни си ентусиазма, че не е съвсем на място.
    Пробвай се да осъзнаеш, че след като така и така сега техника и хора са съсредоточени в разширяването на метродиаметър 1 към Дружба и Младост 4, е най-икономично да се изпълни и частта до летището. Ако някой се води по акъла на хора, като теб, ще се получи една малоумна игра на пинг-понг - веднъж си в посока Дужба, после местиш нещата към Хладилника, след това - отново към Дружба, нямаш си на представа какво гайле е. Да не говорим за това, че изобщо не си наясно с инфраструктурната сложност на района, който коментираме - бул Черни връх+кретенския бул Вапцаров са едни от най-сбърканите улици в София, задръстваният при Сребърна по никакъв начин няма да изчезнат след построяването на метрото, защото се създават от огромния поток мутроселяни от подвитошките села, който поток няма да изчезне, както и задръстванията, докато не се развърже възела Черни връх/Сребърна/Вапцаров. За да се вкара в норми, районът се нуждае от огромна инвестиция / не само в метрото, както вече ти казах, а и в пътища, местене на далекопроводи, оформяне на новото трамвайно трасе и още куп неща!/, както и от огромно прединвестиционно проектиране, което към настоящия момент просто не е налично. Да се бърза с метрото в тази ситуация означава допускането на поредните груби грешки. Справка - безумната пресечка на Вапцаров с Черни връх, тридесет години хората в района и всички софиянци страдат от това малоумие на червените чутури.
    Ако ще се прави нещо в този район - трябва да е наведнъж и генерално, а не както преди няколко години - кретените затвориха Черни връх за близо година / ужким за генерална реконструкция/ и....просто не го реконструираха според нуждите...
    Решението за строителството на метрото до летището е съвършено правилно - елементарна инвестиция с незабавен сериозен ефект! Мерките в района на Хладилника са съвсем друга бира, и като сложност, и като пари, и ако допуснем още веднъж там да се работи на парче - жална ни майка!

    Не съм магаре;-)
  63. 63 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#62] от "Марко":
    [quote#62:"Марко"]Пробвай се да осъзнаеш, че след като така и така сега техника и хора са съсредоточени в разширяването на метродиаметър 1 към Дружба и Младост 4, е най-икономично да се изпълни и частта до летището.[/quote]
    А нима на Черни Връх не бяха пак съсредоточени техника и хора, и то още преди 2 години? Защо трябваше да ги местят на друго място и после да ги връщат пак, вместо да си довършат 2-та километра по проект?

    И последно, аз не живея в този квартал - да не помислиш, че затова пиша всичко това. Просто минавам отвреме-навреме отам и все си викам "абе горките хора тук, набутали са се да живеят без инфраструктура". Малко по-нагоре по Черни Връх и вляво знаеш ли колко нови блокове има също, насред нищото? Барем един тротоар да им пуснат и за 10-15 минути пеша ще са на метростанцията (която още я няма, но това е друг въпрос)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах