Кой има предимство?

© Ангел Синигерски

Всички светофари са в зелено! Кой има предимство при завой надясно?!?!

Може и да бъркам, но май има нещо нередно в светофара на кръстовището на "Цар Борис III" и "Гешов" в София. Зелен сигнал получават едновременно пътуващите направо в локалното заедно с движението по главния булевард. При десен завой има опасност от сблъсък, като всички имат зелен сигнал! Щом има светофар, знаци или правила за нерегулирани кръстовища не важат и всеки е в правото си да мине първи!?! Видео



Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4063 Гневно

    няма нищо нередно. това е поредния глупав "умен" светофар и скоро там ще загине човек. Съвестта на мадам обаче е издръжлива !!!
    поредните усвоени 10 000 000 за ПО-ЛОШО !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на straho99
    straho99
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Няма нищо грешно. Предимство има дясно стоящия. С други думи, тези в локалното.

  3. 3 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Интересен въпрос. Би трябвало в случая дясностоящият да е с предимство. т.е. пътуващите в локалното.

  4. 4 Профил на v.evgeniev
    v.evgeniev
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Движещият се в локалното е с предимство.
    На булевард Сливница е същото. Там съм виждал няколко инцидента в локалното заради отнето предимство.

  5. 5 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1084 Весело

    черният джип или белият мерцедес

    Евроатлантида
  6. 6 Профил на Cassi
    Cassi
    Рейтинг: 5641 Неутрално

    Грешно или не, важното е, че е с такава регулация на движението постоянно се създава опасност от катастрофи. Не е типична ситуация за движение, както напр. завоят наляво с предимство за намиращите се в насрещното движение.

    Джордж Бърнард Шоу: „Свободата значи отговорност. Ето защо мнозина се страхуват от нея”
  7. 7 Профил на Cassi
    Cassi
    Рейтинг: 5641 Неутрално

    Поздравявам автора, че обръща внимание на тази ситуация, сигурна съм, че има много хора, които не са наясно, кой е с предимство и кой не.

    Джордж Бърнард Шоу: „Свободата значи отговорност. Ето защо мнозина се страхуват от нея”
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4063 Неутрално

    До коментар [#2] от "straho99":


    До коментар [#3] от "Жълтопаветник":


    До коментар [#4] от "v.evgeniev":

    а пресичащите на зелено пешеходци не са ли те с предимство пре завиващите МПС ???

    каквито светофатите такива и водачите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4063 Гневно

    До коментар [#6] от "Cassi":

    преди нямаше едновременно зелено но сега настройките са "умни"
    ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ СОФИЯ !!!
    Такива настройки са повсеместни - опасни за движението и най-вече за пешеходците.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Първо с предимство са пешеходците, при това на двет пътеки - велоалета с тротоара и тротора на локалното. Следващия с предимство е движещият се по булеварда и правещ десен завой. След това накрая е с предимство движещият се в локалното платно (който трябва да изчака този от булеварда).
    До скоро такъв беше казусът на руски паметник (от Пирогов към центъра), без светофар и с трамвай с предиство преди всички останали.

  11. 11 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Първо с предимство са пешеходците, при това на двете пътеки - велоалета с тротоара и тротора на локалното. Следващия с предимство е движещият се по булеварда и правещ десен завой. След това накрая е реда на движещият се в локалното платно (който трябва да изчака този от булеварда).
    До скоро такъв беше казусът на руски паметник (от Пирогов към центъра), без светофар и с трамвай с предиство преди всички останали.

  12. 12 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    [quote#10:"milenmihailov"]Следващия с предимство е движещият се по булеварда и правещ десен завой. След това накрая е с предимство движещият се в локалното платно (който трябва да изчака този от булеварда). [/quote]

    Няма такова нещо. Виждаш че и двете посоки направо са с голям жълт ромб?! Налице е хипотеза "смяна на лента", т.е. тези от булеварда трябва да чакат при десен завой. Тъпо е, но е така.

    Евроатлантида
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4063 Неутрално

    "Сигурните" отговори по-горе ДОКАЗВАТ колко опасни са тези настройки.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 5169 Неутрално

    [quote#2:"straho99"]Няма нищо грешно. Предимство има дясно стоящия.[/quote]

    Дясностоящия има предимство при нерегулирано кръстовище.
    Тук слуаят не е такъв!

    I Want To Believe
  15. 15 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#12] от "sa6":

    Главното платно на булевард е винаги с предимство пред локалните.


  16. 16 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1084 Весело

    До коментар [#15] от "milenmihailov":

    това по кой ЗДП? Това е кръстовище, регулирано със знаци.

    Евроатлантида
  17. 17 Профил на трън в петата  върнете стария дневник
    трън в петата върнете стария дневник
    Рейтинг: 8516 Неутрално

    Такава ситуация има на няколко места в София и не е от скоро. Преди моста на Захарна фабрика един летец от прованса по локалното щеше да ме отнесе и спрях а зад мен един с БМВ легна на клаксона, после го видях на паркинга, мушморок с шарен анцуг

  18. 18 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Ненам! Ама зелена светлина със стрелка гарантира, че не се засича никой друг поток или зебра. Това тук не е така не само заради локалното, ами и заради пешеходните светофари, които също са зелени.

  19. 19 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 864 Неутрално

    До коментар [#15] от "milenmihailov":

    Колега, не знам защо са ти наслагали толкова минуси. Предполагам, че си чел правилника преди доста години. Аз също съм учен по този начин - главният път е с предимство пред локалното. И отлично си спомням листовките, в които имаше такива казуси. Сега, друг е въпросът, че никъде няма да откриеш дефиниция за локално платно. Може да има второстепенен, който особено ако е с друга настилка, наистина ще е без предимство. Но в случаят имаме равнозначни пътища, обозначени с еднакви знаци. Следователно, би трябвало да важи правилото за дясностоящият. Единствено не си спомням дали нямаше дефиниция за главен и второстепенен път на база броят на платната - тогава би могло да се тълкува по различен начин. И все пак, според мен е нескопосано направено и очевидно ще има доста конфликти на такива места.

  20. 20 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 495 Неутрално

    За мене генерално тая идея с локалните платна е доста странна. Не съм виждал в друга държава да има такава организация на движението. Ако искат да ускорят трафика по големите булеварди, се прави кръстовище на две нива (или мост, или подлез), като от двете страни на моста/подлеза има си има нормално кръстовище със светофар.

    Тия локални платна са някаква измислица от комунистическо време, един вид poor man's solution. В резултат на това се получават такива куриози, че при завой надясно изведнъж имаш успореден път до себе си - ситуация, която иначе не се случва никога. На всичко отгоре успоредният път е с еднаква "главност" като големия булевард (обърнете внимание, че на снимката и в локалното има знак за път с предимство), т.е. де факто един път пресича себе си - геометричен абсурд.

    Според мене за да има смисъл от тия локални, трябва изобщо да няма възможност да караш направо по локалното. На едното кръстовище минаваш от булеварда в локалното, и на следващото си задължително надясно. Така тези, които на това кръстовище се включват в локалното, ще могат да минават бързо, без да гледат за продължаващи направо по локалното. Разбира се трябва и всички тротоари и светофари за пешеходци да са вдясно от локалното, а не между него и булеварда. Това също тотално обезсмисля идеята с тия локални.

  21. 21 Профил на batgosho
    batgosho
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    До коментар [#19] от "gogo2011":

    Знаците не важат когато светофара работи.

  22. 22 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 826 Неутрално

    закон, който се нуждае от тълкуване, е за боклука.

    преди време поне нямаше знак предимство (не че има значение при работещ светофар) на локалните (същата тъпотия е и на "Лагера", на "Хиподрума"

  23. 23 Профил на batgosho
    batgosho
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    В този случай,на локалното, трябва да премахнат светофара и да поставят един обикновен жълт триъгълник.

  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4063 Неутрално

    До коментар [#20] от "Mike":

    този булевард е от царско време ама прованса не знае това.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4063 Неутрално

    До коментар [#20] от "Mike":

    в София е пълно с подобни булеварди.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4063 Неутрално

    [quote#20:"Mike"]Не съм виждал в друга държава да има такава организация на движението[/quote]
    ти в кои държави си бил ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 806 Неутрално

    [quote#22:"хм"]преди време поне нямаше знак предимство[/quote]

    В Испания този знак не съществува на практика. Има само Стоп и за пресичане на път с предимство. По този начин ако си по пътя с предимство трябва добре да се огледаш дали десният ти има стоп или №1 преди да решиш да преминеш (като междувременно ти се дава възможност да прецениш дали някой джигит не се е залетял).

    @)----,--'--
  28. 28 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#24] от "КМЕТ В СЯНКА":
    [quote#24:"КМЕТ В СЯНКА"]този булевард е от царско време ама прованса не знае това. [/quote]

    Ако е за въпрос, пътят като такъв сигурно е от доста преди царско време, защото води от центъра на София право към Витоша. Там и по турско време е имало път, в това съм убеден.

    Локалните платна обаче "леко" ме съмнява да са от царско време. А аз всъщност говорех за организацията на движението и за мостове и подлези (респ. липсата на такива), което може да се промени по всяко време.

  29. 29 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#26] от "КМЕТ В СЯНКА":
    [quote#26:"КМЕТ В СЯНКА"]ти в кои държави си бил ? [/quote]

    Не смятам да изреждам във форума кога къде съм бил. На достатъчно места съм бил и в Европа, и извън нея, и с ляво, и с дясно движение, и по-развити от БГ, и по-малко развити от нея. Безумия по пътищата има на много места (особено в "по-малко развитите", например "магистрала" с мантинела по средата и всички други атрибути, която обаче има кръстовище на едно ниво с междуселски път - разбира се без светофар и без знаци. Много е забавно.

    Феномена локално платно успоредно на голям булевард обаче не съм го виждал никъде.

    Подмятката относно "прованса" ще я пропусна тактично.

  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4063 Неутрално

    До коментар [#29] от "Mike":

    ами явно не си бил в Париж !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4063 Неутрално

    До коментар [#28] от "Mike":

    пътят е от римско време.прочети алко книг. локалите са от царско.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#27] от "MyTwoCents":
    [quote#27:"MyTwoCents"]В Испания този знак не съществува на практика. Има само Стоп и за пресичане на път с предимство.[/quote]

    Да, в Испания няма и много нужда от него, щото там 70% от кръстовищата са с кръгови. Направо ти се завива свят.

    Толкова са запалени по кръговите, че на Тенерифе даже са измислили кръгово с два (!!) изхода. Единия от които е еднопосочна улица!!! Няма майтап, показвам:

    https://www.google.com/maps/@28.0925404,-16.7284611,169m/data=!3m1!1e3

    Обърнете внимание на маркировката!

  33. 33 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#31] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Силно ме съмнява локалните конкретно на Цар Борис да са от царско време, защото там от двете страни е пълно с панелни квартали комунистическо производство (Хиподрума, Стрелбище, и т.н.) За Красно село допускам, че може да си е било село, което е било на километри извън София.

    Трамвайната линия на сегашния трамвай 5 е строена по царско време, даже като се замисля май това беше първата трамвайна линия в София - от Св. Неделя до Княжево (което както си личи от името, свързано с князете).

    Само че това че трамвайната линия минава успоредно на пътя, по никакъв начин не оправдава локалните платна.

  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4063 Неутрално

    До коментар [#33] от "Mike":

    упоритите и нахални незнаещи не са моите педпочитани събеседници - лека вечер.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Движещите се направо са с предимство, но ако завият на дясно, вече са на друга улица, която не е с предимство спрямо локалното платно, реално са две кръстовища, просто са много близо и затова може да се получи объркване

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  36. 36 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 669 Неутрално

    До коментар [#29] от "Mike":

    само три примера, не ми се рови за повече, но го има на много други места, включително в Рим, Мадрид, Виена, Париж, Виа делла Кончилиационе, водеща до Ватикана в Рим има локални платна, както и Кайе Серано в Мадрид и Опернринг във Виена:
    https://www.google.com/maps/place/Via+della+Conciliazione,+00193+Roma,+Italy/@41.9022905,12.4603444,127m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x132f605d7200590f:0x4db4e05217f4e9d4!8m2!3d41.9021922!4d12.4619105

    https://www.google.com/maps/@40.4281347,-3.6899262,128m/data=!3m1!1e3

    https://www.google.com/maps/place/Opernring,+1010+Wien,+Austria/@48.2028724,16.3671875,228m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x476d079b704cfd53:0x70e004dc4d85e62!8m2!3d48.2028382!4d16.367444

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  37. 37 Профил на batgosho
    batgosho
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    [quote#35:"fpyyh"]Движещите се направо са с предимство, но ако завият на дясно, вече са на друга улица, която не е с предимство спрямо локалното платно, реално са две кръстовища, просто са много близо и затова може да се получи объркване[/quote]

    Прав си, това което казваш означава,че снимката е кьор фишек=фалшива новина

  38. 38 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 864 Неутрално

    До коментар [#21] от "batgosho":

    Това е ясно. При зелена светлина на двата светофара, пътищата са пак са равнозначни - такава е дефиницията.

  39. 39 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 806 Неутрално

    [quote#29:"Mike"]Феномена локално платно успоредно на голям булевард обаче не съм го виждал никъде. [/quote]
    Барселона Ел диагонал?

    @)----,--'--
  40. 40 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#32] от "Mike":
    Да, знам го това кръгово. „Проблемът“ му е, че испанците първо правят пътища и инфраструктура, а после застрояват парцелите. Та там са имали предвид нещо първоначално, но после се е сменила концепцията, но кръговото е останало. Даже се вижда и празния парцел.

    Наистина ти се завива свят от кръгови. А някои даже са със светофари като нашето на Сливница.

    @)----,--'--




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах