В София започна първият в региона форум за дигитална реклама Webit

Днес в София започна първият по рода си за Югоизточна Европа форум за дигитална реклама и бизнес Webit. В рамките на двудневната конферентна прогама са поканени експерти от големите световни компании в технологичния сектор - Крисчън Гаярдо от Google, Ръсел Бъкли от браншовата организация за мобилен маркетинг Mobile Marketing Association, Норман Джуда от Microsoft.


Сред лекторите на събитието са и Лиз Бътлър от английския в. Guardian и Принц Пинакат - маркетинг експерт в Coca Cola Еurope. Специален гост на Webit е и Ален Йоро, председател на европейската структура на световната браншовата организация на интернет бизнеса IAB (Interactive Advertising Bureau).


Очаква се на закрита среща с представители на интернет сектора днес г-н Йоро да призове за създаване на българско подразделение на сдружението в т.нар. call for forming среща. Само преди седмица беше сформирано първото браншово обединение, включващо 5 най-големите онлайн издатели - "Дарик уеб", "Дир.БГ", "Икономедиа" (издател на в. "Дневник"), "Инвестор.БГ" и "Нет Инфо.БГ", което се нарича Interactive Association Bulgaria.




На официалното откриване Пламен Русев обяви, че заедно с тези 5 медии днес ще постави началото на IAB Bulgaria. Г-н Ален Йоро потвърди че е дошъл за създаването на местна организация и каза, че регионът ни расте по-бързо от останалата част на Европа и е по-креативен от него, но може да се поучи от установените пазари и трябва да работи с тях.


Освен конферентна програма, Webit включва и изложение с щандове на популярни български компании като уеб хостинг доставчиците Host.bg и СуперХостинг.БГ, софтуерният разработчик TravelStoreMaker, интернет издателите "Икономедиа", "Инвестор.БГ АД", Нова ТВ, сп. "Мениджър" и други.


Организатор на Webit е Пламен Русев, основател на консултантската компания design.bg и председател на е-Академия. Според Пламен Русев (в разговор в Re:TV) за изложението са се регистрирали над 3000 посетители. Той цитира и изследване според което нашият регион държи едва 1.6% от общата интернет реклама в Европа. Лидер в региона е Турция с 131 млн. евро пазар, следвана от Гърция - 45 милиона и Румъния - 30 милиона. Българският пазар на интернет реклама възлиза на 15 млн. евро.

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на WhatTheFuck
    WhatTheFuck
    Рейтинг: Неутрално

    Реклама ? Това не беше ли онзи бълвоч, който те кара да си изхарчиш парите за някаква ненужна глупост ? Добре че има Ad-Block софтуер че ми се повръща от уродливите ви изчадия, наречени "реклами" - вярно, половината ви страница е отрязана, но тя е по-лошата половина. Поздрави на конференцията.

  2. 2 Профил на abvgd123
    abvgd123
    Рейтинг: Неутрално

    Добре бе, господине, но иначе предпочиташ да влизаш и да четеш новини в реално време БЕЗПЛАТНО?
    Как да се издържат онлайн изданията тогава?

  3. 3 Профил на Нели
    Нели
    Рейтинг: Гневно

    Хора, не се лъжете да ходите на Webit. Пълни мошеници!
    Като си закупите дори и най-скъпия пакет, получавате достъп само до зала 1., а за всичко останало си плащате. Като си направите сметка няма никакво намаление за пакетни цени!
    Лекциите не са интересни и не си заслужават парите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах