Лекторите на Webit: Рекламните бюджети ще прелеят трайно към интернет

Ключът към успешната дигитална реклама е атрактивното съдържание за потребителите

Все по-голяма част от маркетинговите бюджети на рекламодателите ще се отделят за онлайн реклама. Това беше една от категоричните прогнози на диксусионния панел за бъдещето на дигиталната реклама, който се проведе в рамките на двудневния форум за интернет бизнес и маркетинг Webit, организиран от e-Academy. В разговора за възможностите и предизвикателствата пред дигиталния маркетинг се включиха ръководителят на секторите Travel & Retail за развиващи се пазари в Google Андрю Позниак, мениджърът "Интерактивен маркетинг" на Coca-Cola за Европа Принц Пинакът, председателят на европейската структура на световната браншова организация на интернет бизнеса IAB (Interactive Advertising Bureau) Ален Йоро, директорът "Стратегии и проучване за Европейския съюз" в AOL Advertising Андрю Брадфорд и основателят на design.bg Пламен Русев.


"Когато рецесията свърши, няма да има обратен завой към рекламата в телевизия, защото тенденцията на преминаване към дигитален маркетинг е трайна", заяви убедено Андрю Позниак от Google, но добави, че проблемът с измеримостта на ефекта от интернет рекламата е един от най-важните за сектора. Той беше подкрепен в това твърдение от Принц Пинакът, който обяви, че във всички паневропейски кампании, които компанията подготвя в момента, дигиталното ще бъде сърцевината на маркетинговите активности, а останалите традиционни канали за реклама ще бъдат по-скоро подкрепящи медии.


На въпроса дали Coca-Cola ще инвестира в дигитална реклама в България и региона Пинакът отговори, че това зависи както от инфраструктурата на пазара, така и от преценката на местните мениджъри. "Не е важно само да има висока пенетрация на интернет, а и как се използва той. Доколкото знам в топ 10 на най-посещаваните сайтове в България е и You Tube, така че трябва да променим начина, по който възприемаме потребителите и техните навици на медийно потребление", каза още той.




Президентът на IAB Europe Ален Йоро посъветва компаниите в Югоизточна Европа да работят заедно за развитието на интернет бизнеса в региона, да създават общи проекти и да мислят повече за нуждите на партньорите, с които работят. "Не забравяйте, че рекламните агенции имат нужда от метрики, от инструменти, за да бъдат ефективни. Дайте им ги", призова Йоро. А Андрю Брадфорд от AOL Advertising обърна внимание, че ключът към ефективната дигитална реклама е предлагането на атрактивно съдържание на потребителите.


В друга дискусия за развитието на интернет стратегиите на медиите в региона се включиха директорът "Интернет бизнес" на "Икономедиа" (издателят на "Дневник" и "Капитал") Владимир Петков, изпълнителният директор на румънската компания за онлайн подбор на персонал и социални мрежи Neogen SA Калин Фусу, маркетинг мениджърът на турската медийна група Hurriyet Internet Group Елиф Бакилер, управляващият директор на румънската медийна група F5 Драгош Станка и прокуристът на "Инвестор.БГ" Ивайло Лаков.


"Годината е тежка, онлайн приходите не паднах много в България, но и не достигнаха голям ръст – около 5%", коментира моментната картина на пазара Владимир Петков от "Икономедиа", но допълни, че очаква 2010 г. да бъде по-добра за интернет бизнеса. Сривът в тиражите и приходите на печатните издания в Румъния се оказват двигател за ръста на онлайн бизнеса в общия медиен микс по думите на управляващият директор на една от най-влиятелните медийни групи в страната F5 Драгош Станка.


Оптимизъм за развитието на онлайн маркетинга изрази и Елиф Бакилер от Hurriyet Internet Group. "Вече разполагаме с метрики в Турция, които са важни за рекламодателите", коментира тя.

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 930 Неутрално

    ползвам файърфокс за да блокирам всичките малоумни реклами в нет-а

  2. 2 Профил на Marfi
    Marfi
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Имах възможността да си поговоря и с Йоро и с Позниак. Приятни хора, но за жалост нещата с ръста на рекламата не свършват с предоставянето на метриките.

    Рекламата ще дойде, когато се увеличи частта на e-commerce, а миналото правителство едва не уби електронната търговия у нас.

    Нужно е не само желание от бранша, но и най-вече хубави закони, а и защо не различна ставка на ДДС и данъци при онлайн покупки - спестяват се толкова много разходи за всички, но преди всичко повече грамотни, харчещи потребители.

  3. 3 Профил на Хм
    Хм
    Рейтинг: Неутрално

    Всичко това е много хубаво, ама интернет рекламата не работи

  4. 4 Профил на GAVI
    GAVI
    Рейтинг: Неутрално

    това ли е най-интересното от това събитие?
    Хората от интернет сферата казали, че интернет е бъдещето, а на останалите медии им предстои да духат супата. Питам се дали някой е очаквал нещо друго?

    Ако това е платено съобщение, надявам се да са ви платили добре. Иначе не разбирам защо публикувате тази изпразнена от съдържание статия

  5. 5 Профил на mostun
    mostun
    Рейтинг: Разстроено

    Интернет рекламата работи, но интернет рекламата в България или 95% от нея не е такава в пълния смисъл.

    Пример: Големите рекламодатели са задължени от офисите им в чужбина да насочват еди-какъв-си процент от техните бюджети към интернет, а рекламните агенции и медийните 'шопове' (голяма част от които все още не са достатъчно в час с възможностите в интернет) наливат тези бюджети в едни банер кампании в шепа много популярни сайтове. В резултат един банер се извърта 20 пъти пред един и същ потребител, който е извън целевата група на рекламодателя. И повечето пъблишърс ценообразуват на импресии, рядко на клик, да не говорим на 'екшън'.

    Няма реализация на резултатите (accountability), крайния клиент и медияшоп не следят ефективността чрез conversions. В развитите пазари дисплей рекламата (банери и др.) варира около 20%-30% от цялата реклама, а в България е 95%, или повече.

    Не може пазара да прогресира, когато толкова много играчи волю или неволю не искат това.

    Ангел Ангелов
    anguelov@netmerit.net

  6. 6 Профил на DiKaKo
    DiKaKo
    Рейтинг: Неутрално

    Вина имат и рекламите агенции. Първо не са мн добре запознати с онлайн пазара и механизмите на онлайн рекламата и второ за сравнително малки международни сайтове е трудно да намериш достъпна агенция която да предложи комплексно обслужване, защото освен глобална реклама е необходима и локална. Тук се сблъскваш с дилемата как да си оптимизираш бюджета при условие, че локалната реклама в този случай носи голям риск (имам предвид риск да попаднеш на "кофти" агенции в съответните географски територии).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах