Лекторите на Webit: Рекламните бюджети ще прелеят трайно към интернет

Ключът към успешната дигитална реклама е атрактивното съдържание за потребителите

Все по-голяма част от маркетинговите бюджети на рекламодателите ще се отделят за онлайн реклама. Това беше една от категоричните прогнози на диксусионния панел за бъдещето на дигиталната реклама, който се проведе в рамките на двудневния форум за интернет бизнес и маркетинг Webit, организиран от e-Academy. В разговора за възможностите и предизвикателствата пред дигиталния маркетинг се включиха ръководителят на секторите Travel & Retail за развиващи се пазари в Google Андрю Позниак, мениджърът "Интерактивен маркетинг" на Coca-Cola за Европа Принц Пинакът, председателят на европейската структура на световната браншова организация на интернет бизнеса IAB (Interactive Advertising Bureau) Ален Йоро, директорът "Стратегии и проучване за Европейския съюз" в AOL Advertising Андрю Брадфорд и основателят на design.bg Пламен Русев.


Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 825 Неутрално

    ползвам файърфокс за да блокирам всичките малоумни реклами в нет-а

  2. 2 Профил на Marfi
    Marfi
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Имах възможността да си поговоря и с Йоро и с Позниак. Приятни хора, но за жалост нещата с ръста на рекламата не свършват с предоставянето на метриките.

    Рекламата ще дойде, когато се увеличи частта на e-commerce, а миналото правителство едва не уби електронната търговия у нас.

    Нужно е не само желание от бранша, но и най-вече хубави закони, а и защо не различна ставка на ДДС и данъци при онлайн покупки - спестяват се толкова много разходи за всички, но преди всичко повече грамотни, харчещи потребители.

  3. 3 Профил на Хм
    Хм
    Рейтинг: Неутрално

    Всичко това е много хубаво, ама интернет рекламата не работи

  4. 4 Профил на GAVI
    GAVI
    Рейтинг: Неутрално

    това ли е най-интересното от това събитие?
    Хората от интернет сферата казали, че интернет е бъдещето, а на останалите медии им предстои да духат супата. Питам се дали някой е очаквал нещо друго?

    Ако това е платено съобщение, надявам се да са ви платили добре. Иначе не разбирам защо публикувате тази изпразнена от съдържание статия

  5. 5 Профил на mostun
    mostun
    Рейтинг: Разстроено

    Интернет рекламата работи, но интернет рекламата в България или 95% от нея не е такава в пълния смисъл.

    Пример: Големите рекламодатели са задължени от офисите им в чужбина да насочват еди-какъв-си процент от техните бюджети към интернет, а рекламните агенции и медийните 'шопове' (голяма част от които все още не са достатъчно в час с възможностите в интернет) наливат тези бюджети в едни банер кампании в шепа много популярни сайтове. В резултат един банер се извърта 20 пъти пред един и същ потребител, който е извън целевата група на рекламодателя. И повечето пъблишърс ценообразуват на импресии, рядко на клик, да не говорим на 'екшън'.

    Няма реализация на резултатите (accountability), крайния клиент и медияшоп не следят ефективността чрез conversions. В развитите пазари дисплей рекламата (банери и др.) варира около 20%-30% от цялата реклама, а в България е 95%, или повече.

    Не може пазара да прогресира, когато толкова много играчи волю или неволю не искат това.

    Ангел Ангелов
    anguelov@netmerit.net

  6. 6 Профил на DiKaKo
    DiKaKo
    Рейтинг: Неутрално

    Вина имат и рекламите агенции. Първо не са мн добре запознати с онлайн пазара и механизмите на онлайн рекламата и второ за сравнително малки международни сайтове е трудно да намериш достъпна агенция която да предложи комплексно обслужване, защото освен глобална реклама е необходима и локална. Тук се сблъскваш с дилемата как да си оптимизираш бюджета при условие, че локалната реклама в този случай носи голям риск (имам предвид риск да попаднеш на "кофти" агенции в съответните географски територии).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах