ОББ продава активи на още три компании на Васил Божков

Проблемът отново е заемът от 33 млн. евро, заради който е обявен търг и за ЛВЗ - Русе


- 17.29 млн. лв. е началната цена за завода в Свищов

Активи на още три дружества, контролирани от Васил Божков, са обявени за публична продажба заради дълг към ОББ, стана ясно от съобщенията им. На търг са обявени имоти и движими вещи на Национален изследователски институт по транспорта - София, на Ремонтно-възстановително предприятие "Кьоне" - София, и на Завод за стоманобетонови конструкции и изделия - Свищов. И трите дружества са част от "Железопътна инфраструктура - холдингово дружество".


Общите им задължения към банката са 33 млн. евро, от които свищовското и "Кьоне" дължат по 10 млн. евро, още 3 млн. евро са на института, а за останалите пари компаниите са съдлъжници с "Локомотивен и вагонен завод" – Русе.




Преди дни съдия-изпълнител обяви за публична продажба по-голяма част от активите на ЛВЗ - Русе, отново заради същия дълг към ОББ. Нередовното му плащане стана причина и за запориране на сметки на дружествата от "Жп инфраструктура - ХД".


Справка в регистъра на публичните търгове показва, че заводът в Свищов се продава с начална цена 17.29 млн. лв. Това е 75% от пазарната му оценка с включено ДДС. Имотът се състои от близо 60 хил. кв.м терен заедно с производствена база и още 20 сгради, всичко с пазарна оценка 4.3 млн. лв. Още една производствена площадка и машините имат над 5 млн. лв. пазарна оценка.


Началната сума за търга е по-висока, защото се продава едно цяло производство, става ясно от обявлението. То е публикувано от съдия-изпълнител Мариета Михова. Заводът се намира в западната индустриална зона на Свищов и е включен в регулация от 1995 г. като завод "Терзиев".


За другите две дружества няма информация за обявени търгове в регистъра на съдия-изпълнителите.
Това е поредната продажба на активи на свързана с Васил Божков компания. Почти всички дългове на инфраструктурните му дружества са към ОББ. Локомотивният завод в Русе се продава при начална цена от 35.7 млн. лв., а крайният срок е 3 ноември.


В началото на годината заемът от 33 млн. евро на тези компании беше разсрочен след споразумение с ОББ. Едно от условията беше редовно погасяване на лихвите на всяка последна дата от месеца. Официална информация дали плащанията са били редовни обаче засега няма.


Най-вероятно с тях има проблеми, тъй като на 16 септември ОББ запорира сметки и вземания на ЛВЗ, на "Кьоне", Национален изследователски институт по транспорта и Завод за стоманобетонови конструкции и изделия. Ден по-рано, на 15 септември, свързаният с тях "Холдинг Пътища" също се оказа със запорирани сметки заради дълг към ОББ.


Според последния консолидиран отчет на "Жп инфраструктура" холдингът има общо 64.54 млн. лв. главница по кредити от ОББ и малко над 4 млн. лв. лихви. Общо 9.8 млн. лв. е дългът на холдинга към ПИБ.
ОББ е сред най-големите кредитори на пътните дружества на Васил Божков – освен "Холдинг Пътища" и жп компаниите "Мостстрой" също е длъжник на банката и това стана една от причините за стигането му до несъстоятелност.


В края на миналата година заради кредит от 10 млн. евро два самолета на авиокомпания, също собственост на Божков, бяха обявени за продажба от съдия-изпълнител.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Дреме му на Божков! Той от давна е опоскал всичко и е заложил скапаните си фабрики срещу много-повисока цена от пазарната им стойност, сигурно няколко пъти, ама нали и бакерите душа носят освен това скъпи костюми и аксесоари към тях , пък и не им отива да се вичт по разни соц или постсоц возила. Децата им трябва да се изучат зад граница и стандарта изисква любовница , а тя пари струва...

  2. 2 Профил на Rael
    Rael
    Рейтинг: 696 Неутрално

    "Мостстрой" също е длъжник на банката и това стана една от причините за стигането му до несъстоятелност."
    От така написаното става ясно, че банката е причина за обявяването в несъстоятелност. Мислех, че причината някой да бъде обявен в несъстоятелност, е че не си плаща сметките.

  3. 3 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Засега има много недвижими имоти, които не генерират паричен поток. Спирачка за тези инвеститори е липсата на икономически растеж в страната" Нашият пазар има нужда от инвестиционвен фондове,които да поемат компании на много ранен етап и да им помагат да се развиват, така че в даден момент да почнат га генерирет възвръщаемост и да излязат на пазара на сливания и придобивания.. Затова не е изненада, че повечето фондове, в момента са изцяло фокусирани върху пазари като Турция напримери българският актив е вече част от една по-голяма платформа, позволяваща на даден стратегически инвеститор да стъпи в определен регион.

  4. 4 Профил на далекоглед
    далекоглед
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Тези подарени за жълти стотинки "активи" са му донесли толкова парици от ипотеки и кредити, че сега спокойно могат да изиграят ролята на баласт, който Черепчето ще изхвърли зад борда на големия му биЗнес Балон. Сигурно им се смее на ОББ, че са го оставили да си развява байрака толкова дълго. Кой питаше къде са изчезнали 1000 та вагона на БДЖ? Е, питайте ВБ )))





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах