Volkswagen ще произвежда електромобили в Китай

Volkswagen с нова голяма амбиция: да пуснат първия чуждестранен електромобил на китайския пазар

© Reuters

Volkswagen с нова голяма амбиция: да пуснат първия чуждестранен електромобил на китайския пазар



Най-големият европейски автомобилостроител Volkswagen стартира производство на електромобили в Китай, предаде "Ройтерс".


Компанията ще започне да произвежда екологичните превозни средства заедно със своя китайски джойнт венчър партньор FAW най-късно до края на 2013 г., като ще инвестира 10,6 млн. евро в следващите четири години. Новите автомобили ще се продават под китайската марка Kaili.


Инициативата е част от стратегията на автомобилния концерн значително да увеличи пазарния си дял чрез разработването на нови модели и иновативни технологии. Същевременно компанията възнамерява да се концентрира върху пазари с нарастващ потенциал като Индия, Китай и Русия, обясни изпълнителният директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн.




На 3 май индустриалното министерство в Пекин официално даде зелена светлина на немско- китайското предприятие. Китайската държава активно стимулира разработването и производството на електромобили, но за чуждестранните инвеститори е задължително условие да работят съвместно с местен производител. Чрез това държавата се стреми да подсили китайската автомобилна индустрия.


Чрез стартирането на новото производство Volkswagen се присъединява към другите глобални автомобилни компании Daimler, General Motors и Nissan, които вече обявиха своите планове в тази насока. Европейският лидер в автомобилостроенето обаче е с амбицията негов да бъде първият чуждестранен електрически автомобил на китайския пазар.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лъчезар Александров
    Лъчезар Александров
    Рейтинг: 886 Неутрално

    http://lachezaraleksandrov.wordpress.com/2011/05/12/12/

    Тенденцията за преминаване към електрически автомобили е трайна. Тя бе стимулирана от повишаването на цените на петрола и тяхната несигурност.
    Това ще бъде и новата вълна. Електрическите коли ще изместят информационните и комуникационните технологии като двигател на растежа.
    Изводите за България са, че има необходимост от още електроенергия. Разбира се, АЕЦ Белене има алтернативи. Единственото, което е сигурно, е, че производството на електричество от ВЕИ е неефективно и не може да замени традиционните производства.

  2. 2 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#1] от "Лъчезар Александров":

    Ел. автомобилите не са автомобилите на бъдещето, а само е. задвижването. Електроенергията за тях ще се произвежда от двигатели работе.и с водород.

    Днешните ел. мобили са само едно свързващо звено. Литийят съвсем не е много в земната кора и акумулаторите ще са полимерни, но все още не е доразвито производството им.

    ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯТА ОТ АЕЦ "БЕЛЕНЕ" ще е само за износ иначе неможем да си покрием разходите, не защото не искаме БЕЛЕНЕ да е българска, а защото ги нямаме парите.

    Ако не се изнася ток, централата ще е вечно руска до пълната и амортизация, а ние сме конкурентни с ниско заплатеният труд на строежа и специалистите и работниците.

    Белене е чужд бизнес проект с повече минуси за страната отколкото плюсове.

  3. 3 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#1] от "Лъчезар Александров":

    А да се мисли,че производството на транспортни средства ще измести информационните технологии е доста необосновано хрумване меко казано...

  4. 4 Профил на Лъчезар Александров
    Лъчезар Александров
    Рейтинг: 886 Неутрално

    http://lachezaraleksandrov.wordpress.com/2011/05/12/12/

    До коментар [#3] от "renegat":

    Наистина не се обосновах. Човекът винаги се е смятал за връх в историята и никога не е предполагал, че в рамките на 25 години животът ще се смени коренно. Така например в края на ХІХ в. хората са смятали, че железницата е връх в човешката история и не са си представяли, че след по-малко от век ще започне масовото производство на автомобили.

    Всъщност нова вълна в развитието на човечеството започва, когато се произведе продукт, който позволява да се повиши производителността при запазване на ресурсите или да остане производителността при използване на по-малко ресурси.

    Ще дам две връзки, които дават бегла предства за това, какво се задава:
    http://www.autoclusters.eu/index.php/project-news/108-bulgarias-first-electromobile
    http://www.anonce.bg/articles/view/belchev_motors_cvetomir_belchev_ekologichni_koli

    Първата връзка е на английски, но дава по-добра представа.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах