Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Една българка
    Една българка
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Още един човек, който си спомня тези филми! Облазявам ви, че сте го направили....Надявам се и аз да успея.

  2. 2 Профил на dwars
    dwars
    Рейтинг: 410 Весело
  3. 3 Профил на _plamen_
    _plamen_
    Рейтинг: 658 Неутрално

    гросфатрр, гросфатрр

    Българската дума е "етер".
  4. 4 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    За преживяването мога да кажа само - густо Благодаря за снимките, В52. Благородно завиждам.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  5. 5 Профил на maxximum
    maxximum
    Рейтинг: 403 Разстроено

    Малка Швейцария може, България - не. Но те не са се бутали във войните, не са допускали кражби в колосални размери. Изглежда по манталитет сме по-зле и от кравите им.
    Изпитах огромно удоволствие като прочетох статията. Напролет ще посетя страната и аз. А може и да остана, най-малкото ще съм в държава която не е представена като кенеф !

  6. 6 Профил на ЗаНи3А
    ЗаНи3А
    Рейтинг: 2949 Любопитно

    "Строителството на тази железопътна линия започва преди 100 години, като продължава 15 години..." - ТРАДИЦИИТЕ са СИ това, което са! Не и в БГ, където всеки, който "прецени" руши предишното и продължава нещо негово си, за авторитет май!

    Коментиране на анализираното, вече...
  7. 7 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Много искам да коментирам, но не знам какво да кажа. Благодаря, може би.

  8. 8 Профил на Сони
    Сони
    Рейтинг: 746 Весело

    И нашите железопътни линии са строени преди 100 години, но сме си ги запазили почти автентични. И така като гледам скоро няма да ги разваляме с модерни.

    :) Усмихни се днес! Утре ще е по-зле!
  9. 9 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    Много красиво! И малко страшно имайки в предвид стопяването на ледниците

    "Новите системи неизбежно генерират нови проблеми"
  10. 10 Профил на 993
    993
    Рейтинг: 561 Весело

    Красота и удоволствие! Аз бих го направил с кола. Същия участък беше в Top Gear и изглеждаше главозамайващо. Поздравления за снимките и коментарите! Има леко разминаване между тях..., но същността е ясна.

    911,959,964,993
  11. 11 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1470 Любопитно

    Привет на всички.

    Мога само да препоръчам едно такова возене.
    Който му се случи да е в СН между Юли и Септември - да си опита късмета!

    А до редакторторите молбата ми е - ако може (в бъде6те) да има малко по-голямо съответствие между текст и снимки - това е сериозен проблем, които традиционно присъства при фотогалериите и (леко) дразни.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  12. 12 Профил на читател
    читател
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Благодаря за снимките на В52, за мен Швейцария е уникална държава, не само като природа, но и държавно устройство и съзнание на самите хора.

    Имам приятели, които живеят там от близо 10 години, като на базата на техния живот там се гради моето мнение за Швейцария. До края на тази година имам план лично да посетя Берн и Цюрих, а може би и Женева, ако остане време. Имам огромното желание да усетя атмосферата, макар и за малко, а и вече да мога да коментирам според лични наблюдения.

    Фотогалерията, предоставена от В52, както и тази http://www.dnevnik.bg/evropa/patuvane_v_evropa/2010/10/02/968976_chitatelska_fotoistoriia_putuvane_do_shveicarskite_alpi/ определено ме карат да искам да посетя Швейцария отново.

    Отново благодаря.

    "Man will be what he was born to be, free and independent" - John F. Kennedy
  13. 13 Профил на pocahontas
    pocahontas
    Рейтинг: 340 Весело
  14. 14 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1144 Весело

    Високите части на Рила и Пирин изглеждат точно като Алпите на снимките. Алеко е бил прав.
    Иначе с тези въглища не е никак екологично.

  15. 15 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#5] от "maxximum":

    Освен факторите, които споменаваш, да не забравяме и че Швейцария не е била "освобождавана" от Съветската армия и не е строила социализъма.

  16. 16 Профил на danailov
    danailov
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    Прекрасни снимки от едно красиво място, със стил и настроение! Поздравления за "B 52", и малко благородна завист! Имаме и тука някои такива красиви местенца, но човек трябва да се въоръжи с търпение, време, и много въображение, за да стигне до тях и да им се наслади.

  17. 17 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#6] от "АБЪВ":

    Всъщност не сме чак толкова зле откъм традиции. Едно време е имало теснолинейка Кочериново-Рилски манастир и по-възрастните ми роднини твърдят, че по пътя е имало великолепни изгледи. Теснолинейката е закрита към 1960 година, но би се превърнала в страхотна атракция, ако се възстанови. Би било чудесно повечето посетители да пристигат с влакче, а не с колите си - там в момента прилича на нещо средно между паркинг и кооперативен пазар.
    Проблемът всъщност не е в имането на традициите, а в запазването им. Когато човек сравни манталитетът на обитател на швейцарско селце, който е готов да поддържа с всички налични средства къщата от 1860 точно във вида в който я е построил прадядо му и на хотелиерите в Несебър, които са готови да заменят статута на Юнеско за една пристройка от итонг и гофрирана ламарина, много ясно се вижда какво точно ни липсва.

  18. 18 Профил на nicoleta
    nicoleta
    Рейтинг: 1391 Весело

    Страхотни снимки ,които ти създават настроение,благодаря на автора

  19. 19 Профил на the Onion
    the Onion
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Страхотни снимки и чудесен текст към тях!
    И аз като Пловдивски се изгустих на цялата атмосфера която лъха от фоторепортажа!

    Поздравления на автора - много свежарско. Чак ми замириса на планина и железница

    Tu Stultus Es
  20. 20 Профил на ЗаНи3А
    ЗаНи3А
    Рейтинг: 2949 Разстроено

    До коментар [#17] от "arch_":

    "Проблемът всъщност не е в имането на традициите, а в запазването им..." - ами, точно това е, но кой е наясно, че липсата на историчност води до много, много други липси.

    Коментиране на анализираното, вече...
  21. 21 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1470 Любопитно

    [quote#14:"Варненски"]Висоите части на Рила и Пирин изглеждат точно като Алпите на снимките. Алеко е бил прав.
    Иначе с тези въглища не е никак екологично. [/quote]

    Хайде да не прекаляваме. Не че Рила и Пирин не са прекрасни, но (вижте примерно снимка #27) има едни "малки" разлики, поради това че те имат едни 1000-2000 допълнителни метра надморска височина.
    А за екологията сте прав, затова в СН >99% от трасетата са електрифицирани, като железниците имат собствени електроцентрали.
    Но все пак тук говорим за локомотив построен преди над 100 години, нали, който продължава да работи, благодарение за грижите и уменията на хората...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  22. 22 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    Благодарности, B52! Страхотни снимки и чудесен текст към тях! Като приказка е.

    Хората си пазят традициите, природата и го правят не защото са задължени, а със собствени усилия и труд. У нас малцина правят нещо на доброволни начала..., но все критикуваме останалите за несвършената работа. Затова и нашите красиви местенца все повече заприличват на панаири и бунища.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  23. 23 Профил на Melancholy Beloved
    Melancholy Beloved
    Рейтинг: 253 Любопитно

    До коментар [#5] от "maxximum":

    С уважение, но държавата не е представена като "кенеф" от някакъв поляк, който се мисли за голям артист, а от самите българи. Погледни, че навсякъде леем жлъчка за България, а после се жалваме пред мало и голямо защо сме в такова положение. Може да е изтъркано клише, но е истина. България си има история, има си култура, природа, постижения и въобще много неща, но на българите ни липсва самоуважение, а са малко хората, които вместо само да мрънка вземат, че направят да им е по-хубаво. И аз не харесвам много неща, но не смятам, че е нужно всеки да знае какво мисля, без да има нужда.
    Отново - с уважение.

    Не си правете труда ме ме цитирате, нямам намерение да чета или отговарям. Поканите за физическа саморазправа - при католикоса.
  24. 24 Профил на Красен
    Красен
    Рейтинг: 705 Неутрално

    Не знаех за Кочериново, но все още има теснолинейка Септември-Банско, която може да се превърне в чудесна атракция. Туристите вместо да ги тътрят до Банско с рейсове, от Пловдив ги мятат на Септември и от там Банско. Не мисля че нашите планини са по-лоши от швейцарските

  25. 25 Профил на kalin_m
    kalin_m
    Рейтинг: 506 Любопитно

    Страхотен "репортаж". С удоволствие бих посетил този район с тази железница. Трябва да благодарим на автора, че е споделил с нас това преживяване.

  26. 26 Профил на wildwife
    wildwife
    Рейтинг: 691 Весело

    Има и Милки готинко

    "Вече видяно"
  27. 27 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1288 Весело

    Много приятно, благодаря за споделянето!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  28. 28 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 969 Весело

    Готини снимки. И снимка #17 - също: едни щастливи, жизнерадостни крави.

  29. 29 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 898 Неутрално

    До коментар [#24] от "Красен":

    ...Септември - Банско...

    май стигаше и до Добринище...никак нямаше да е зле, ако се продължи до Г. Делчев примерно,ама осъзнавам, че тая работа е "гладна кокошка просо сънува"...

  30. 30 Профил на kodjauzun
    kodjauzun
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Тия хора още използват влакове, моля ви се! Защото според журналистките в Дневник, влакът е доисторическо превозно средство и пътуването с него е нечуван резил, който така окепазява човека, че после цял живот не може да изчисти доброто си име. Всички го сочат с пръст и се превиват от смях.
    Помня аз какво са писали Зорница, Светла и останалите.

  31. 31 Профил на kodjauzun
    kodjauzun
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Теснолинейката Септември-Добринище предлага много хубави гледки. Ако човек изтърве влака, после може да го настигне.
    Само че трябва да се декизирате с перука и фалшиви мустаци, да не ви види Зорница.

  32. 32 Профил на umberta
    umberta
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#23] от "Възпитан":

    Напълно подкрепям!!!

  33. 33 Профил на Георги Велев
    Георги Велев
    Рейтинг: 8 Весело

    Ооооо, и на мен това ми е било мечта точно заради "Железопътни приключение в Европа" Супер!!

  34. 34 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    """ че за да знае човек къде отива, следва да знае от къде идва, да цени и уважава наследството си, за да може да върви убедително напред."""
    =====================
    Браво на В52

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  35. 35 Профил на о. Павел
    о. Павел
    Рейтинг: 577 Неутрално

    След такова пътуване трябва един ден къпане. Швейцария има и по-хубави гледки, но за нас тя е много скъпа страна. По-късно в Ерланген, Германия, срещнах един продавач в супермаркет, който се похвали, че е любител на теснолинейките и имал незабравими спомени в България от тази между Септември и Добринище. Даже ми показа български сувенири.
    .
    Млекопитаещо на 160 милиона години -
    http://archiman.livejournal.com/

    Прочетете:http://www.veren.org/product.php?b=3922
  36. 36 Профил на gi2185
    gi2185
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Пътувал ли е някой с теснолинейката от Септември до Банско в средата на 70-те години.....усещането беше подобно. Поне за мен.

  37. 37 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#24] от "Красен":


    До коментар [#29] от "marrad":

    ============================

    Имаше теснолинейка , която тръгваше от гара Кочериново , минаваше покрайЗавода за хартия в с.Стоб ( в който е работел като огняр Н.Вапцаров) през гр. Рила и до Рилския манастир.

    Имаше теснолинейка и от гара Мездра до Оряхово .

    Остана да съществува само : от гара Септември до Добринище.
    С нея ме закараха войник в Банско на 29.10 1964 год .
    На тази линия се намира и най-високо разположената ж п гара на Балканите _ Аврамови колиби . Там трасето описва една пълна ОСМОРКА и като се надвесиш от прозореца се виждат релсите от долу . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  38. 38 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#23] от "Възпитан":


    [quote#23:"Възпитан"]като "кенеф" от някакъв поляк, който се мисли за голям артист, [/quote]
    ==========================

    Не е поляк а ЧЕХ

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  39. 39 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#36] от "gi2185":


    [quote#36:"gi2185"]Пътувал ли е някой с теснолинейката от Септември до Банско в средата на 70-те години[/quote]
    =================================

    За пръв път пътувах по нея на 29.10 1964 год , когато ме закараха войник в Банско . Първо ни качиха на нормалния влак на гара София , свалиха ни на гара Септември , та до Банско ле е си .
    Града на валястите камъне .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  40. 40 Профил на Melancholy Beloved
    Melancholy Beloved
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#38] от "Чардо":

    Да, досетих се, но беше късно. Грешката е моя за което се извинявам.

    Не си правете труда ме ме цитирате, нямам намерение да чета или отговарям. Поканите за физическа саморазправа - при католикоса.
  41. 41 Профил на valkiry
    valkiry
    Рейтинг: 468 Неутрално

    И НИЕ В БЪЛГАРИЯ МОЖЕ ДА ПОМИСЛИМ ПО НЕЩО ТАКОВА,АМА.......!!!

  42. 42 Профил на BSRD
    BSRD
    Рейтинг: 710 Неутрално

    До коментар [#41] от "valkiry":

    Ами ние реално си имахме такива колоритни и красиви влакчета , само на 25 км от София по линиоята вакарел-Чукурово пътуваше едно вагонце от началото на миналия век, реставрирано и добре поддържано с дървени пейки в купетата, с типичните свалящи се прозорци, но понеже линията е наета от Ковачки, той забрани движението на това влакче-атракция. Друга такава линия е Септември-Добринище. Трябва да се научим да пазим , а не само да се възхищаваме на другите .
    Иначе чудесна галерия, обичам тези влакчета и тази страна!!!

  43. 43 Профил на Мухльо
    Мухльо
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Благодарности за галерията и от мен.За похвала освен автора са и от Дневник за поместването и.

  44. 45 Профил на Susan Essex
    Susan Essex
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Благодаря, В52! Глътка красота винаги идва добре, особено в петъчния морен следобед.
    Пожелавам още много подобни приключения!

  45. 46 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1470 Любопитно

    Аз лично обичам железопътния транспорт повече от всичко (след кракомобила и велосипеда).
    В БГ съм се возил като малко дете на теснолинейката от Мездра. Спомням си че някои от по-възрастните пътници слизаха, повървяваха и после пак се качваха.

    А в СН теснолинейки бол, това отчасти е обусловено от географията на страната. По-особеното на тази е че се качва на много високо, че работи само 3 месеца в годината, че се обслужва от доброволци и че е "зъбчатка".

    Чета с удоволствие коментарите за това какво МОГЛО да се случи в БГ и съм съгласен. Проблемът е че между една възможност и една реалност разликата твърде често е твърде голяма...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  46. 47 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1470 Любопитно

    [quote#22:"Музар"]Хората си пазят традициите, природата и го правят не защото са задължени, а със собствени усилия и труд. У нас малцина правят нещо на доброволни начала..[/quote]

    За не-малко мое учудване част от тези хора бяха чужденци. Контрольорът примерно, облечен в историческа униформа, който мина да продучи малките картонени билетчета със старовремски 6рифт, говоре6е немски с много ясен американски акцент.
    Така че някои "клубове по интереси" са явно без граници.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  47. 48 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#40] от "Възпитан":


    [quote#40:"Възпитан"]за което се извинявам. [/quote]
    ============================

    Браво !

    Това много малко хора го умеят ,
    като сбъркат,
    да кажат "извинявай" !
    За това ти сложих и плюсче !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  48. 49 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#47] от "B52":


    [quote#47:"B52"]Така че някои "клубове по интереси" са явно без граници. [/quote]
    ===================================

    Особено БХК и някои наши псевдо "зелени".

    Още един път браво за фото репортажа ! ! !

    Радвам се за теб , че си го преживял !

    Аз съм на 65 години и много работи ми взеха
    но това което са ми видели очите
    и лично преживял ,
    НИКОЙ не може да ми отнеме !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  49. 50 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#46] от "B52":


    [quote#46:"B52"]В БГ съм се возил като малко дете на теснолинейката от Мездра[/quote]
    =============================
    Аз съм се возил на тази теснолинейка от Мездра до Оряхово между 1950 -=- 1953 год , защото баща ми бе командирован в Оряхово .
    Но нямам спомен да е била толкова бавна , може би защото съм бил на 4 до 6 годинки .
    о имам много ясен спомен , как слизахме от в,лака от София и чакахме да композират влакчето .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  50. 51 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Едва ли някоя съвременна фирма ще може да се гордее след сто години с продукцията си. Няма вече такива производители...

    Няма го вече и рефрена "Не си купувай, Волво - ще те надживее!"


    ...а аз все още си подгъвам някой друг панталон на вече 97 годишния Сингер...

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  51. 52 Профил на Violet
    Violet
    Рейтинг: 450 Неутрално

    А в България може да си наемеш парен локомотив за 950 лв./ден или ретро-вагон за 750 лв., или направо ретро-влак за 4000 евро/ден София-Пловдив

    http://bgizlet.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2251:2011-04-06-10-49-00&;catid=40:2009-08-22-10-12-43&Itemid=65

    http://bdz.bg/p.php?id=atractions

    Иначе подобна живописна екскурзия с теснолинейката Септември - Добринище, 125 км за около 5 часа може да си направите все още за около десетина лева в двете посоки. В линка по-долу има освен подробно описание на пътуването по този маршрут и много снимки и видео на местностите, които може да се посетят на отделните спирки:

    http://tesnolineika.webs.com/

    България е не по-малко красива и интересна от Швейцария!

    http://tesnolineika.webs.com/

    Време е да дойдат новите "Горяни": http://www.youtube.com/watch?v=sw5FbEOGFJ4
  52. 53 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#50] от "Чардо":

    Май теснолинейката беше от Червен бряг до Оряхово, не от Мездра.

  53. 54 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#53] от "aralambi":

    Не споря !
    Както писах и по-горе бях на 4 -6 години
    и е твърде възможно да бъркам,
    защото все пак Мездра е ЖП възлова гара.
    Нерде Ямбол , нерде Стамбул .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.