Регистрация
06 фев 2012, 13:38

Фотогалерия: Наводненото село Бисер

Харманлийското село Бисер е наводнено, след като стената на язовир "Иваново" се скъса. Бедствено положение е обявено за цялата област Хасково. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

44 коментара
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 4768 Разстроено
  • 1
  • 13:42
  • 06 фев, 2012

Сн. 2 и 6 са показателни за размера на бедствието Горките хора...Не зная аз как бих реагирала, ако днес- в 21в. - се окажа в подобна ситуация.

Оценка
-2 +64
 
Преглед на профил

Ριζοσπάστης

Рейтинг: 711 Неутрално
  • 2
  • 13:45
  • 06 фев, 2012

Ужас! Ами ако и други язовирни стени почнат да се късат?!
Ако това се случи с яз. Искър, жервите няма де се броят на пръстите на едната ръка…

Оценка
-12 +27
 
Преглед на профил

Bulgarische Motoren Werke

Рейтинг: 2103 Неутрално
  • 3
  • 13:47
  • 06 фев, 2012

Няма страшно, не толкова страшно колкото медиите се опитват да го изкарат.
Изводът е, че трябва да се проверяват водоемите над населените места и да се действа предварително, а не постfuckтум.

Бюрократичен (законов) геноцид - индиректен геноцид чрез малоумни закони и задушаваща бюрокрация

Оценка
-55 +33
 
Преглед на профил

hasmokar

Рейтинг: 289 Неутрално
  • 4
  • 13:48
  • 06 фев, 2012

Да му мисли НАТО, къде ще разполага щита...

Оценка
-35 +14
 
Преглед на профил

edk

Рейтинг: 359 Весело
  • 5
  • 13:56
  • 06 фев, 2012

До коментар [#4] от "hasmokar":

В задният ти двор

Оценка
-8 +48
 
Преглед на профил

vnn

Рейтинг: 904 Неутрално
  • 6
  • 14:01
  • 06 фев, 2012

До коментар [#3] от "Bulgarische Motoren Werke":

Трагедията си е трагедия и при един и при сто загинали,но си прав за предварителните проверки.Всяка есен ГЗ и областните администрации проверяват язовирите и дават предписание,ама общините бедни нямат пари за почистване на преливници и ремонт на изпускателни кранове,а и по български всики си казва -"абе това няма как да стане тук"

Оценка
+47
 
Преглед на профил

drachan

Рейтинг: 536 Неутрално
  • 7
  • 14:02
  • 06 фев, 2012

Мислете когато си избирате управници.

Оценка
-24 +38
 
Преглед на профил

etty1

Рейтинг: 1409 Разстроено
  • 8
  • 14:21
  • 06 фев, 2012

Страховита картина. Господ да ги пази и да няма повече жертви!

Оценка
+46
 
Преглед на профил

aglar

Рейтинг: 163 Гневно
  • 9
  • 14:33
  • 06 фев, 2012

Като сме най-големите зАспи в Европа, така ще е!!! За трети път, при трето поред правителство, се случват такива неща и никой не взима мерки! Ама това е така, защото си мълчим и търпим!!! Срам ме е, най-вече от моята лична апатия към всичко, което се случва покрай нас!!!
P.S. Жалко за почернените хорица!

Оценка
-4 +73
 
Преглед на профил

hyacinth

Рейтинг: 1026 Неутрално
  • 10
  • 15:11
  • 06 фев, 2012

И в тоя студ...

Оценка
+21
 
Преглед на профил

radovar

Рейтинг: 233 Гневно
  • 11
  • 15:35
  • 06 фев, 2012

Медиите да спрат да зомбират хората.
Не е имало никакви екстремни валежи, които да са основната причина за това бедствие.
Вината е във властта (местна, и централна) - ГЕРБ и лично на ББ, като нейно лице и светило.
Стената на язовира е била напукана от години и е следвало да бъде ремонтирана от строител № 1 на века - ББ.
Най - малкото местната управа и ГЗ и т.н. е трябвало да предопредят хората и да ги евакуират, но не . . .
Апелирам към медиите да отразят ясно и недвусмислено този провал и безхаберие на ББ, който вече взима човешки жертви.
На всичко отгоре днес ББ обяви, че виновни са . . . хеликоптерите?!?! - това вече граничи с някакъв ужасен сюрреализъм

Оценка
-27 +46
 
Преглед на профил

deutschland

Рейтинг: 667 Неутрално
  • 12
  • 16:27
  • 06 фев, 2012

До коментар [#11] от "radovar":

Да, точно ББ е виновен, след 10 дена като кажат че 95% от къщите нямат застраховки пак той ще е виновен, защото няма да има пари да им построи нови...

noch widerstand, gegen bolschewismus

Оценка
-15 +21
 
Преглед на профил

stasi666

Рейтинг: 430 Неутрално
  • 13
  • 18:35
  • 06 фев, 2012

Ами с милиярда за Цанков Камък и изливаците е можело да се оправят рисковите язовири,но фирмите на майка БСП нямаше да лапнат,а сега Батман ви е виновен.Тъп народ така я кара

Оценка
-4 +13
 
Преглед на профил

rldkfl

Рейтинг: 525 Гневно
  • 14
  • 18:38
  • 06 фев, 2012

Моите съболезнования към пострадалите.

Няма съмнение е ББ(ГЕРБ) е виновен, ама малко по-малко от Станишев, т.нар. цар, и прочее.
Все пак, ББ е виновен само от 2 години, след като проблема е от 6 години значи вината е 2/3 на Станишев, и 1/3 на ББ

Нали се сърдеха че реже ленти на започнати от тях обекти, като искат кредит, трябва да го получат и за това.

Оценка
-5 +11
 
Преглед на профил

Тsonkooo

Рейтинг: 9960 Разстроено
  • 15
  • 19:12
  • 06 фев, 2012

От 6 години е пукната стената и никакви мерки. Това е безобразие, това е престъпление!

Оценка
-1 +21
 
Преглед на профил

Нефертити

Рейтинг: 4043 Неутрално
  • 16
  • 22:28
  • 06 фев, 2012

Узас! И то в тоя студ!

Оценка
+2
 
Преглед на профил

hristoff

Рейтинг: 48 Неутрално
  • 17
  • 07:36
  • 07 фев, 2012

Лощото е, че трагедията не е в следствие на ураган, цунами, торнадо или земетресение, а е следствие на простотия и безхаберие и можеще да бъде бъде предотвратена с вземане превантивни мерки и контрол.

Оценка
-1 +10
 
Преглед на профил

Six feet over

Рейтинг: 6410 Разстроено
  • 18
  • 09:47
  • 07 фев, 2012


Лошо...

Пускайте СМС-си да подпомогнем хората...

Евровизия роди нов музикален стил - гей рок.

Оценка
+6
 
Преглед на профил

Realistka

Рейтинг: 2788 Неутрално
  • 19
  • 16:27
  • 07 фев, 2012

До коментар [#18] от "Six feet under":

Не съм съгласна да подпомагам държава като тази!
Парламентът трябва да проведе веднага извънредно открито заседание и всички партии да се откажат от годишните си субсидии в полза на бедстващото население на всички засегнати селища.
Харченето на всяка стотинка от тези средства да се проследи от парламентарна комисия.
Председател на тази комисиия да бъде бившият депутат доц. Минчо Христов.
Ако това се случи, само тогава ще повярвам на искреността на народните представители в желанието им да подпомогнат пострадалите.
Напишете в Гугъл "Минчо Христов", за да си спомните за кого говоря.
Не го познавам лично, а само по изявите му по медиите.

The best way out is always through R. Frost

Оценка
-5 +1
 
Преглед на профил

popovp

Рейтинг: 127 Неутрално
  • 20
  • 17:52
  • 07 фев, 2012

Бойко Борисов далеч не е най-виновния. Със сигурност ГЕРБ има вина, но определено не е само тяхна. Защото в страната има занемарени съоражения от над 20 години и никой не прави нищо по въпроса. Това няма да се промени, защото българите не стават и ми е тъпо заради това. Нашата държава е грабена от всяко едно правителство, което е било на власт в последните 22-3 години. И сини и червени, и дори зелените.

И няма да се оправи, докато народа е разцепен по цветовете на дъгата. И помислете преди да хулите това правителство, дали вашия отбор не е бил същия.

Дано само да отмине по-бързо това и хорицата в Хасковско да страдат по-малко.

Оценка
-3 +4
 
Преглед на профил

Six feet over

Рейтинг: 6410 Неутрално
  • 21
  • 18:22
  • 07 фев, 2012

До коментар [#19] от "Realistka":

Твоя си работа...

Дано утре не ти се случи на тебе - искрено ти го пожелавам...

Евровизия роди нов музикален стил - гей рок.

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

Realistka

Рейтинг: 2788 Неутрално
  • 22
  • 19:36
  • 07 фев, 2012

До коментар [#21] от "Six feet under":

Хайде без бабешки клетви, минуси и пожелания! Първобитното общество, затова е излязло от пещерите и е създало държава, за да се вършат обединено всички обществени дела. За да изпълнява, обаче, задачите си държавата трябва да се ръководи от най-умните и кадърните, изявили се на принципа на естествения подбор, а не от пожарникари, физкуртурници и отбивши и настоящи членове на БСП.
Това е моето мнение, което се потвърждава от развитието и провалите ни през последните повече от 60 години.

The best way out is always through R. Frost

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

Realistka

Рейтинг: 2788 Неутрално
  • 23
  • 19:50
  • 07 фев, 2012

А който не е чел информативните постинги на Музар № 83 и № 117 в темата "Жертвите от наводненията станаха осем" нека да ги прочете и да се опита да мисли по казаното.

Ето постингите:
№ 83
в Белгия колко години нямаха Правителство (политическо ръководство)? Но администрацията (и бюрокрацията им) работеха и хората нямаха проблем.

Тук проблемът не е БСП, ГЕРБ, СДС или която и да е друга партия. Проблемът ни е системен! Системата е тотално увредена. Нито местни, нито държавни власти си вършат малко от малко работата. Нихилизмът е достигнал до най-елементарните човешки отношения и води до пълна дезорганизация дори в такива малки селища. Едва, когато се е случило бедствието хората (някои от тях) са се сетили да помагат да съседите си. А е могло 12 часа предварително да се организират и поне най-слабите и безпомощни да защитят. (Например да изведат всички старци в стабилна и висока сграда, да има доброволци за тяхното обслужване поне за ден-два... гледаме как се прави при тайфуни и урагани по цял свят... не е като да не се знае как се прави.

Това пълно разрушаване на общностите, на тяхната свързаност, вече е цялостен проблем на обществото. Да, политически е, но в изтъкването му няма място за политиканстване.

№117
Имам роднини в наводнените райони. За мое щастие - извън големите поразии. Имам и приятели с роднини там. Цял ден говорим за проблемите. Сещам се разговори с дядо и баба (отдавна покойници) и съпоставям с моя и на родителите ми животи.

Унищожаването на малките общности е почнало веднага след 9.9.1944. Целенасочено. За да се ликвидира какъвто и да е отпор на комунистическата власт.

Сегашните управници (чиновници) вече не съзнават идеологическия замисъл, но действат атавистично. Хората също постъпват така - без да знаят защо, но не се опитват сами да направят каквото и да е било, ако не е санкционирано от Държавата. Това е страх от съвместни действия, насаждан поне две поколения. Темата е по-дълга и трагична - аз мисля, че масово поколението от преди 9-то септемврийския преврат (за мен това са дядо и баба) съвсем умишлено са прекъснали връзката. За да могат децата им някак си да оцелеят при Новия ред. Сега берем плодовете на това очуждение, изкуствено насадено, но и поддържано досега. В допълнение имаме тотална чиновническа анархия, законово утвърдена от последните ТРИ правителства - пълна безотговорност И по закон за административните мижитурки. Само като пример за закон - при Царя се прие т.нар. "мълчалив отказ". Между другото - ББ много се възмущаваше от този "принцип" през предизборната си кампания. Някой да знае какво е направил?

Ще трябва поколения, поне две, за да се промени този нихилизъм и страх от съвместни общностни действия. Аз не упреквам хората, само се опитвам да си обясня, защо цяла нощ са чакали "нещо да се направи", а не са се организирали в рамките на техните си възможности.

The best way out is always through R. Frost

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

Six feet over

Рейтинг: 6410 Неутрално
  • 24
  • 21:02
  • 07 фев, 2012


Мисля, че си по скоро сеирджийка, отколкото реалистка...

Евровизия роди нов музикален стил - гей рок.

Оценка
-5 +1
 
Преглед на профил

Realistka

Рейтинг: 2788 Неутрално
  • 25
  • 21:44
  • 07 фев, 2012

До коментар [#24] от "Six feet under":

Ако всички сеирджии бяха като мен, България днес щеше да бъде по-добро място за живеене.
Но умният български народ предпочита да го управляват комунисти-рабфаковци, пожарникари и физкултурници.
Честито на печелившите!

The best way out is always through R. Frost

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

Six feet over

Рейтинг: 6410 Неутрално
  • 26
  • 21:54
  • 07 фев, 2012


България и така си е добро място за живеене...

А народа наистина е умен, не дава повече от 2% на провалилите се сеирджии, боготворящи провалили се вече марксисти...

Евровизия роди нов музикален стил - гей рок.

Оценка
-4 +2
 
Преглед на профил

Realistka

Рейтинг: 2788 Неутрално
  • 27
  • 22:07
  • 07 фев, 2012

До коментар [#26] от "Six feet under":
За тази България, която комунистите управляват от 9 септемвпи 1944 г., превръщайки я в изостанала задунайска губерния, младите българи днес гласуват с краката си. Мисля че знаеш какво означава израза "да гласуваш с краката си".

The best way out is always through R. Frost

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

nicoleta

Рейтинг: 6676 Неутрално
  • 28
  • 22:21
  • 07 фев, 2012

Трагедия наистина огромна трагедия.!!
Но природата тази година се изсипа с все сила в Източна Европа.

הפך את היוצרות

 
Преглед на профил

Six feet over

Рейтинг: 6410 Неутрално
  • 29
  • 22:35
  • 07 фев, 2012

До коментар [#27] от "Realistka":

Не подценявай младите хора в България...

Те много добре знаят, че за политически трупове не се гласува...


А комунистите за 45 години направиха 220 големи язовира и около 10 водноелектрически каскади и овладяха наводненията в много райони...

А твоите гръмнаха едни фойерверки на Горна Арда с Тургут Йозал и отидоха да си смятата процентите...

Точно затова младите хора за фойерверки не гласуват...

Евровизия роди нов музикален стил - гей рок.

Оценка
-4 +2
 
Преглед на профил

Realistka

Рейтинг: 2788 Неутрално
  • 30
  • 22:55
  • 07 фев, 2012

До коментар [#29] от "Six feet under":

Иска ти се да ме обвиниш, че съм подценявала младите, но не ти се отдава. Защото пробутваш лъжа.
Комунистите разрушиха и все още ( члез децата и внуците си) разрушават България.

А твоите гръмнаха едни фойерверки- цитат на коментар #29 от “Six feet under”

Кои са моите?!
Ти си глупак, скъпи! Твърде изявен при това.

The best way out is always through R. Frost

Оценка
-3 +3
 
Преглед на профил

Музар

Рейтинг: 3565 Гневно
  • 31
  • 23:03
  • 07 фев, 2012

овладяха наводненията в много райони... - цитат на коментар #29 от “Six feet under”


Имам детски (т.е. откъслечни) спомени от изсипването на хвостохранилището на мина Плакалница във Враца. Да, да, страхотно овладяване!

За недостатъците на съоръжението е имало предупреждения от инженер към мината. Мерки са взети едва "след после".

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут. "Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд

Оценка
+4
 
Преглед на профил

Музар

Рейтинг: 3565 Неутрално
  • 32
  • 23:09
  • 07 фев, 2012

Все още баща ми не говори как е търсил телата на свой колега, майка му и леля му из моргите на Враца.

И не пропускай елементарния факт, че по комунистическо (чл. Първи на тогавашната Конституция на НРБ) информацията беше почти недостъпна. Какво е ставало се е разбирало само, ако не е имало начин да бъде потулено.

Не знам на каква възраст си, но до към 80-години на миналия век имаше села около София без електрификация! Ако не се лъжа - Чупетлово.

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут. "Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд

Оценка
+3
 
Преглед на профил

Six feet over

Рейтинг: 6410 Весело
  • 33
  • 23:16
  • 07 фев, 2012

До коментар [#30] от "Realistka":

Може би...

Но и Светльо Витков е не по-малък глупак от мен...

Верче,няма да споря повече с тебе...с радиохимичка и с радиоточка да спориш е все едно...

Евровизия роди нов музикален стил - гей рок.

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

Realistka

Рейтинг: 2788 Неутрално
  • 34
  • 23:23
  • 07 фев, 2012

До коментар [#33] от "Six feet under":

Ти си истински мухльо, който си позволява да се обръща с имена към участници, ползвайки чадъра на анонимността!
Ако си кажеш името мога да разбера, но така е просто поведение на човек с подчертано чувство за малоценност!

The best way out is always through R. Frost

Оценка
-3 +1
 
Преглед на профил

Six feet over

Рейтинг: 6410 Неутрално
  • 35
  • 23:27
  • 07 фев, 2012

До коментар [#31] от "Музар":

Знам, сто и няколко човека са загинали...

Мисълта ми е, че 22 години тъпчем на едно място...

Но не мога да отрека и това, което е направено преди 89 година...

Евровизия роди нов музикален стил - гей рок.

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

Realistka

Рейтинг: 2788 Неутрално
  • 36
  • 23:30
  • 07 фев, 2012

До коментар [#32] от "Музар":

Музар,
позволих си без твое разрешение да цитирам два твои постинга (№83 и №117) от тема за случилото се в с. Бисер, защото бях много силно впечатлена! Надявам се, че не ми се сърдиш!

The best way out is always through R. Frost

Оценка
-2
 
Преглед на профил

Six feet over

Рейтинг: 6410 Весело
  • 37
  • 23:35
  • 07 фев, 2012

До коментар [#34] от "Realistka":

Вярно...

Само че и двамата сме мухльовци, защото занимаваме аудиторията с глупости точно в тази тема(за бедствието)...

Между другото, блогът ти не е нищо особено...

Евровизия роди нов музикален стил - гей рок.

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

Музар

Рейтинг: 3565 Неутрално
  • 38
  • 23:41
  • 07 фев, 2012

Но не мога да отрека и това, което е направено преди 89 година... - цитат на коментар #35 от “Six feet under”


С какво ще сравняваме? С направеното в другите държави за същия период, става ли?

За последвалите 22+ години къде според теб е първопричината? В някакви космически фактори или в предните 45 години?

През комунистическото управление (БКП) властта използваше ЦЕЛИЯ ресурс на нацията ЦЕНТРАЛИЗИРАНО. О, да, определено има постижения, останали за поколенията. Но смислените са малко - и като процент и като ефект. Като положителен ефект мога да дам един единствен пример - с електроснабдителната мрежа. Началото е поставено около освобождението ни от турско иго и има бързо развитие непосредствено след него. Но всеки предприемач си е правил юзината според доставчика на технологията - на различен волтаж. Централизираната власт след 1944 наистина поема като държавна задача електроснабдяването и уеднаквява параметрите на мрежата. И пак в сравнение с други държави не мисля, че е някакво сериозно постижение. Просто времената са били такива. Да се сещаш сега да има държава, че дори континент, където мрежата за ниско напрежение (домашната и промишлена) да е с различни параметри? Аз не. Нещо повече - същата тази централна власт, с целия национален ресурс, не успя да изгради такава мрежа за крайните потребители, която да не зависи от броя консуматори между потребителя и последната понижителна станция. До ден днешен параметрите на тока у вас/ нас зависята от "отстоянието" ти от такава станция. Като ефект - в зависимост от часа (включени преди мен консуматори) кафето ми може да стане за половината/удвоено време (според какво го мериш).

Та, не ми пробутвай такава идеализация на откровеното комунистическо управление у нас! Не минават!

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут. "Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

Музар

Рейтинг: 3565 Неутрално
  • 39
  • 23:44
  • 07 фев, 2012

До коментар [#36] от "Realistka":

В никакъв случай! Дори не успях в тях да вербализирам нещата, за които си говорихме с роднини и приятели. Между другото - част от приятелите с които коменнтирахме ситуацията са откровени комунисти. От типа на вярващите наивници. Е, то никога наивността не е била съвсем "на голо", пак са имали някаква "изгода", но аз правя разлика между "изгодата" да се образоваш и изгодата да грабиш с пълни шепи от общото.

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут. "Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

Realistka

Рейтинг: 2788 Неутрално
  • 40
  • 00:03
  • 08 фев, 2012

До коментар [#39] от "Музар":

Много неща си казал в онези постинги. Много. И си ги казал по най-икономичния начин, който винаги ми е харесвал.
Въпросът за комунистите-идеалисти е голям въпрос. Той заслужава отделна тема. Аз също имам приятели, на които просто не мага да се сърдя. Не мога да се карам. Но пък някои като започнат да хитруват и нещо в мен кипва...Не знам, много е сложно.

The best way out is always through R. Frost

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

Музар

Рейтинг: 3565 Неутрално
  • 41
  • 00:14
  • 08 фев, 2012

До коментар [#40] от "Realistka":

Комунизмът постига тотално обезчовечване. Трудно ми е да опиша всичките му ефекти - като на лично, така и на общностно ниво. Все пак се радвам че ти, а и още поне един събеседник, успяхте да ме чуете. Аз виждам много недобре изказани неща в постовете си. Но също виждам, че ние заедно си подаваме идеи и ги доразвиваме. Всеки добавя нещо от себе си. Може би и заради това пиша тук. И най-сладкото е, че често това получава и с хора, с които дори спорим до степен "хващане за гушата" по отделни теми.

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут. "Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

Six feet over

Рейтинг: 6410 Неутрално
  • 42
  • 00:45
  • 08 фев, 2012

До коментар [#38] от "Музар":

Никога не съм идеализирал комунистите, но ценя труда на обикновенните хора. Когато намекнах за преди 89-та не натъртих, че всичко е създадено от тях.Както казва един вече възрастен мой познат, който също е комунист - идеалист...не е лош комунизмът, лоша е червената буржоазия...

Между другото, имам немска юзина с генератор Сименс и все се заричам да я възстановя, но не остава време...би било интересно и само като атракция...

Айде лека нощ...дано и на пострадалите да им е лека и по-бързо да се връщат към нормалния живот...

Евровизия роди нов музикален стил - гей рок.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

Музар

Рейтинг: 3565 Неутрално
  • 43
  • 00:55
  • 08 фев, 2012

Никога не съм идеализирал комунистите, - цитат на коментар #42 от “Six feet under”


Идеализираш направеното по тяхно време, но то не е тяхна заслуга! Винаги, ама винаги, трябва да поясняваш!

Лека и на теб!

И дано този път общите ни усилия да вкараме Държавата НИ в коловози са поне малко успешни!

(за държавната работа коловозите са задължителни, докато за предприемачеството са по-скоро вредни. И така е по Закон.)

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут. "Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд

Оценка
+2
 
Преглед на профил

Лъвица

Рейтинг: 1387 Неутрално
  • 44
  • 02:37
  • 08 фев, 2012

какъв ужас!Докога ще страдат невинни хора от БЕЗХАБЕРИЕТО на (УПРАВНИЦИТЕ НИ?)

Оценка
-2 +1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.