Оперната прима Соня Йончева представи днес своя нов концертен Вердиев репертоар в зала 1 на НДК.

© Анелия Николова

увеличи
, 3888

Ключови думи към статията:

Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6281 Неутрално

    С новата програма примата показва уважение към родната публика

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9101 Неутрално

    Проверка на програмата пред знаещи и критични слушатели :)

  3. 3 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    Най-вече показва, че държи на народа от който произхожда.

  4. 4 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 3694 Неутрално

    Спретнали са семеен бизнес, като Джоан Съдърланд и мъжа и' Ричард Бонинг.

  5. 5 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 293 Неутрално

    Концерта изглежда интересен.

    А какво означава 'своя Верди'? Като композитор Верди подлежи ли на интерпретация или някои от произведенията му подлежат на разширение или ... ? Питам не да се заяждам и да се правя на разбирач, просто се интересувам.

  6. 6 Профил на lisco
    lisco
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Йончева е великолепен глас, но концертът пострада от участието на брат и, който изпя доста арии и дуети с нея, но гласът му нямаше нито сила нито цвят. Твърде второстепенен за да пее със сестра си.
    Това не присъстваше и по ясен начин и в афиша.

  7. 7 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 3694 Неутрално

    До коментар [#5] от "shisharko":

    Ами повечето певци, особено в миналото, са обичали да покажат гласовите си възможности като са включвали в ариите допълнителни, ненаписани от композитора орнаменти, украси, високи ноти и пр. Това в повечето случаи, особено когато е без мярка, нанася вреда на общото изпълнение, защто отвлича вниманието на слушателя към повърхностни особености. Операта не се състои само в продукция на звуци и гласова акробатика - тя е драма; създаване на образ чрез музика, глас и актьорско изпълнение. Мария Калас направи истинска революция в оперното пеене, като го изчисти от показния баласт и създаде пълнокръвни героини - и до днес тя е отъждествавана с ролите на Норма, Виолета, Леонора, Амина, Медея и.т.н. Тя е била изключително вярна към оригиналната партитура и е подчертавала колко е важно да се следва музиката, както е написана от композитора, защото в нея ще се открие и тайната за интерпретацията и' и сценичното поведение и жест.
    Освен всичко това, често се правят съкращения в партитурата на оперите страна от диригентите. Но по принцип да се говори за ''своя Верди'' е смешно, особено като се има предвид, че често ''усвояването'' на композитора може да е равносилно на ''убийството'' на музиката му.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.