Регистрация
06 фев 2012, 14:53

Създателят на "Миграцията на паламуда" се опълчи на собствениците на киносалони

От Мая Стефанова Всички статии на автора
Новият филм на режисьора Людмил Тодоров "Миграцията на паламуда" с участието на Христо Мутафчиев, Стефан Вълдобрев и покойния Велко Кънев засега няма да се разпространява в големите кинозали в страната заради монополното положение, създадено от собствениците на киносалони. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

49 коментара
 
Преглед на профил

Ventsislav Mirchev

Рейтинг: 1961 Неутрално
  • 1
  • 15:11
  • 06 фев, 2012

Ето заради това трябва да се правят филми, литература и изкуство на наднационално ниво. Филмите насочени основно към българската публика носят малки доходи, заради малкото останали българи и тяхната слаба платежоспособност и те съществуват благодарение на дотации от държавата. Българските киностудия добре знаят, че филмът на нашите звезди е практически непродаваем на Запад и заради това им подбиват цената.

"Ахил бе герой. Ахил бе велик.Но днес ний не вярваме вече в герои- ни чужди, ни свои.“ Септември, Гео Милев

Оценка
-65 +19
 
Преглед на профил

cinik

Рейтинг: 3457 Неутрално
  • 2
  • 15:12
  • 06 фев, 2012

В интерес на истината и собствениците на киносалони са "жив зян" в момента. Щом затвори и в Сити Центъра, където беше дежурно стълпотворение, значи разходите им не са за подценяване.

Оценка
-30 +18
 
Преглед на профил

4itatel

Рейтинг: 815 Неутрално
  • 3
  • 15:14
  • 06 фев, 2012

Е, най-после!Браво!

Оценка
-2 +72
 
Преглед на профил

Вели

Рейтинг: 3767 Разстроено
  • 4
  • 15:15
  • 06 фев, 2012

Де да беше така само в киното.... да сме цъфнали и вързали!

Оценка
-2 +54
 
Преглед на профил

laveol

Рейтинг: 938 Разстроено
  • 5
  • 15:20
  • 06 фев, 2012

Има и друг неприятен момент. Масовата публика във въпросните големи киносалони не би оценила стойностен филм (бележка: не знам дали този е такъв). Още си спомням миналата година как една групичка момчета и момичета цъфна на София филм фест в Сити Центъра, явно подведена от заглавието на филма и очакваща да гледа секс. Е, такъв нямаше и си излязоха след половин час. Филмът въобще не беше лош, а те дори нямаха намерение да го изгледат...

Оценка
-5 +59
 
Преглед на профил

Vassco

Рейтинг: 417 Неутрално
  • 6
  • 15:23
  • 06 фев, 2012

Честно казано, кината в София са доста повече, отколкото има нужда. За провинцията - зависи от беднотията там. Наистина трябва да се правят филми за световния пазар, а не само за нашия.

Оценка
-36 +14
 
Преглед на профил

Читател

Рейтинг: 5304 Неутрално
  • 7
  • 15:23
  • 06 фев, 2012

Подкрепям подобен протест, който е в интерес на развитието на българската култура, в частност - киното. Въпросът с гледаемостта на едно произведения е доста съществен (предвид ограничения брой киносалони в страната), а алчността на някои хора - безгранична.

Оценка
-4 +60
 
Преглед на профил

Ventsislav Mirchev

Рейтинг: 1961 Весело
  • 8
  • 15:26
  • 06 фев, 2012

До коментар [#5] от "laveol":

Мина времето когато хората ходеха на кино да гледат секс- сцени. Сега си гледаш в нета колкото искаш и каквито искаш!!! Явно във филма е проблемът. Бил е много елитарен и сте горазбрали само ти и дръги надарени от Бог с ум, разум и прозорливост.

"Ахил бе герой. Ахил бе велик.Но днес ний не вярваме вече в герои- ни чужди, ни свои.“ Септември, Гео Милев

Оценка
-34 +20
 
Преглед на профил

grajdanin1

Рейтинг: 329 Неутрално
  • 9
  • 15:29
  • 06 фев, 2012

До коментар [#1] от "Ventsislav Mirchev":

Изкуството неминуемо е национално и лично, защото отразява опита и вижданията на творците, които са съзрявали в определена интелектуална и битова среда. Но сте прав относно трудната реализация на произведения на автори на малки страни като нашата. Именно затова много от тях имат дългосрочна национална политика за защита и популяризиране на културните си достижения. Чисто пазарните отношения в този случай са неадекватни.

Оценка
-5 +23
 
Преглед на профил

laveol

Рейтинг: 938 Весело
  • 10
  • 15:32
  • 06 фев, 2012

До коментар [#8] от "Ventsislav Mirchev":

http://www.dnevnik.bg/sled5/filmi/2011/03/08/1056522_iskame_seks/

Това е филма. Сам си прецени какъв е. И се пробвай да не преценяваш хората, съдейки пособствените си проблеми.

Оценка
-5 +18
 
Преглед на профил

Ventsislav Mirchev

Рейтинг: 1961 Весело
  • 11
  • 15:36
  • 06 фев, 2012

До коментар [#10] от "laveol":

Аз те прецених като високоинтелигентен и ерудиран човек, много по- умен от мен и глупавите тинейджъри. Къде видя лошото?

"Ахил бе герой. Ахил бе велик.Но днес ний не вярваме вече в герои- ни чужди, ни свои.“ Септември, Гео Милев

Оценка
-14 +11
 
Преглед на профил

Ventsislav Mirchev

Рейтинг: 1961 Весело
  • 12
  • 15:45
  • 06 фев, 2012


До коментар [#9] от "grajdanin1":

Една част от изкуството найстина е национално и оцелява от дотации на държавата или от месните почитатели. Други правят изкуство за хората и оцелятат само на пазарния принцип.
Така че правете си изкуство само за местна употреба и се чудете защо нямате Оскари и Нобели.

"Ахил бе герой. Ахил бе велик.Но днес ний не вярваме вече в герои- ни чужди, ни свои.“ Септември, Гео Милев

Оценка
-14 +8
 
Преглед на профил

anikolov

Рейтинг: 73 Неутрално
  • 13
  • 15:58
  • 06 фев, 2012

Да го пускат online, ако е читав хората се ще намерят по 2.40!

http://www.netcinema.bg

Оценка
-2 +31
 
Преглед на профил

Dehumanizer

Рейтинг: 5868 Неутрално
  • 14
  • 15:59
  • 06 фев, 2012

"Тези 5-10 процента се разпределят между продуцента, копродуцентите, авторите на филма и отчисления за българската държава, която е основният финансов донор..."

Пиратството ограбвало авторите (творците), а? Май за тях по принцип остават 2-3 % някъде.

«Акъл море, глава кофпомпа.»

Оценка
-1 +76
 
Преглед на профил

Goggin

Рейтинг: 564 Неутрално
  • 15
  • 16:03
  • 06 фев, 2012

Браво!
Може да бъде пуснат в Дом на киното.

Оценка
+38
 
Преглед на профил

Goggin

Рейтинг: 564 Неутрално
  • 16
  • 16:04
  • 06 фев, 2012

До коментар [#14] от "Dehumanizer":

Пиратството ограбвало авторите (творците), а? Май за тях по принцип остават 2-3 % някъде. - цитат на коментар #14 от “Dehumanizer”


Голям майтап нали?

Оценка
+30
 
Преглед на профил

Лодка в гората

Рейтинг: 1379 Неутрално
  • 17
  • 16:08
  • 06 фев, 2012

Не им дали филма,дето не им го искали!Но вече си правят рекламабез пари!

Оценка
-15 +8
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 5172 Неутрално
  • 18
  • 16:09
  • 06 фев, 2012

Снимаха се голи, да ги оплаче народа колко ги ограбвали пиратите.
Па да си бяхне направили алтернатива на нетфликс бе? Да бяхте пуснали акции на борсата да сберете капитал за киносалон.
Колко му е, като не ви отърва с настощите - както са казали римляните - или ги победи или се присъедини към тях.
100 пъти по - удобно би ми било да дам по лев два за онлайн филм отколкото да се мъкна по некви смръдливи киносалони да ми кашлят още 100 човека грипозни бацили.
Па направете един ТВ он деманд като сте толкова кадърни?

No one is taller than the last man standing.

Оценка
-4 +30
 
Преглед на профил

péro

Рейтинг: 1717 Неутрално
  • 19
  • 16:10
  • 06 фев, 2012

Е па да го пуснат да си го свáлиме!
Че викаме, че е много убав!
Оти и едните и другите сакат ЛАКТА, че ги фалиме сички!

«Всё! Народ надо менять!»

Оценка
-4 +9
 
Преглед на профил

balada

Рейтинг: 432 Неутрално
  • 20
  • 16:13
  • 06 фев, 2012

Евала за куража. Най-накрая някой да се изправи и да каже истината. А това е един филм който ще гледам на всяка цена....

www.svode.com

Оценка
-4 +24
 
Преглед на профил

christofor

Рейтинг: 326 Неутрално
  • 21
  • 16:22
  • 06 фев, 2012

До коментар [#13] от "anikolov":

Струва си да пробват и после да сравнят гледаемостта, средната печалба на излъчване/изтегляне и накрая общо двата подхода. Ако филмът става за гледане, току виж останали изненадани. Или пък нека пуснат lo-fi версия в Арена и Замунда две седмици преди да изкарат DVD на пазара, без друго няма какво да губят.

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

dun

Рейтинг: 945 Неутрално
  • 22
  • 16:33
  • 06 фев, 2012

тая история с кината е мутренска работа - всички помним какъв беше натиска да се затворят един куп кина докато останат само тези в моловете...

...но както всяка тяхна "сделка" - от ден до пладне - скоро ще осъмнем с десетки празни изоставени молове (както е в САЩ от десетина години), след това полека-лека ще започнат да се появяват нормални киносалони и така обществото ще преболедува и това както преболедува "застрахователния" им бизнес, бизнеса с сирене от сухо мляко и колбаси от изрезки, строителния балон и какво ли още не от техния "инвестиционен потенциал"

Оценка
-3 +30
 
Преглед на профил

Едно_Българче

Рейтинг: 1638 Неутрално
  • 23
  • 16:33
  • 06 фев, 2012

Браво! Добре, че леко полеко хората имат кураж да си кажат мнението и да защитават интересите си!

Fortuna favet fortibus!

Оценка
-2 +13
 
Преглед на профил

Realistka

Рейтинг: 2788 Неутрално
  • 24
  • 16:34
  • 06 фев, 2012

А защо никой не казва имената на тези собственици на салони, които владеят 80% от пазара (кинозалите в България)..
Спомняте ли си, че един от собствениците на част от Кремиковци се оказа едно момче на 26 или 28 години, за когото дядо му от едно софийско село каза, че той не може да си представи, че неговият внук е толкова богат, защото знаел че живее на квартира в София.
Интересно срещу каква сума този младеж се е съгласил да бъде използвано името му.
Един от участниците в играта е гл. прокурор Борис Велчев, който освен да си поддържа 3-дневната брада, няма никакво друго видимо действие.
А-а-а! Сетих се още едно: Да пикае на достоинството на целокупния български народ!

The best way out is always through R. Frost

Оценка
-3 +20
 
Преглед на профил

Николай Александров

Рейтинг: 499 Неутрално
  • 25
  • 16:43
  • 06 фев, 2012

А дали това не е нескопосен опит за безплатна рекламка.Или още по нескопосен опит за ограничаване на последствията от поредният български кинорезил?/не искам да засегна никого може филма да е стойностен,весел и т.н./Видиш ли алчните собственници на киносалони искали.........и нашият филм няма да се прожектира там.Е и какво толкова.Имали сте кеф направили сте филм ваш си е,имате си разходи по него искате печалба.......ваша си работа.Като не ви изнасят условията .........ами постройте си кинозали,наемете си ако трябва поддържайте ги,плащайте на персонал/вижте реалните разходи за подръжката им/ и си прожектирайте каквото си искате на каквато си искате цена.Така или иначе утре ще ревнате че някой го е качил в замундда или в друг торент сайт и ще се обяснявате колко са ви накърнени авторските права/справка -истерията с бозата love.net/

Оценка
-10 +10
 
Преглед на профил

Tai Lung

Рейтинг: 1485 Любопитно
  • 26
  • 16:49
  • 06 фев, 2012

"Приходите, които киносалоните взимат от прожекциите на филмите у нас, са близо 70 процента"

Не разбирам от този бизнес, но отстрани ми звучи прекалено... Като грубо сравнение, мога да посоча 30-те %, които Епъл взима от софтуерните разработчици, за приложенията им които се продават чрез платформата на Епъл - би трябвало и при кината да е горе-долу така...

Оценка
+8
 
Преглед на профил

Ментор

Рейтинг: 1201 Неутрално
  • 27
  • 16:50
  • 06 фев, 2012

...и оцелява от дотации на държавата или от месните почитатели- цитат на коментар #12 от “Ventsislav Mirchev”


"месните почитатели" - това са почитателите на пържолки, суджучета, кремвирши и пр. Не знаех, че процент от цената на колбасите отива за подпомагане на българското кино.


Оценка
-1 +8
 
Преглед на профил

rapidfire

Рейтинг: 2862 Весело
  • 28
  • 16:54
  • 06 фев, 2012

Имам предложение към авторите на този филм.
Пуснете го на специален сайт, като разясните с прости думи ситуацията в която сте изпаднали и предложете доброволно дарителство на тези, които са гледали филма.
Бас държа, че ще останете изненадани от резултата.
Аз лично нямам време да ходя на кино, но с удоволствие ще даря на българското кино сума на стойността на един билет.

It is nice to be important, but it's more important to be nice!

Оценка
-2 +19
 
Преглед на профил

uporit

Рейтинг: 213 Разстроено
  • 29
  • 16:56
  • 06 фев, 2012

До коментар [#18] от "Десен":

Легална алтернатива за гледане на филми в Интернет има от доста време (http://www.neterra.tv/bg/media.php?id=18&bm=3), но явно на всички им отърва да гледат безплатно и теглят пиратски копия! Че и имат наглостта да искат качествено кино за без пари! "Лав.нет" се появи в собствен сайт и може да се гледа срещу 2.40 лв., но колко души платиха цената (колкото една бира в заведение)???

Оценка
-6 +4
 
Преглед на профил

stef4o_89

Рейтинг: 73 Неутрално
  • 30
  • 17:04
  • 06 фев, 2012

Подкрепям!

Оценка
+3
 
Преглед на профил

ivanchoLA

Рейтинг: 2318 Весело
  • 31
  • 17:09
  • 06 фев, 2012

Ако бяха толкова добри щеше да ги поеме голям дистрибутор, да правят конкурентно кино па другото само ще си щракне на мястото ...

Americans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012

Оценка
-11 +5
 
Преглед на профил

Митридат

Рейтинг: 3390 Неутрално
  • 32
  • 17:48
  • 06 фев, 2012

До коментар [#1] от "Ventsislav Mirchev":

Жалко, че тълпата ти е нацъкала толкова минуси неоснователно. Защото си много прав.

"Чалгата е в нас и ние сме във чалгата. Ту нас обръща, ту ние нея." Сергей Игнатов-Египтолога, 2012 г.

Оценка
-4 +2
 
Преглед на профил

Тsonkooo

Рейтинг: 9960 Весело
  • 33
  • 19:37
  • 06 фев, 2012

И собствениците на киносалони ще изпаднат в депресия, а режисьорът ще си го гледа в къщи!

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

banananna

Рейтинг: 247 Неутрално
  • 34
  • 21:51
  • 06 фев, 2012

Аз лично от години бойкотирам арените и кината в моловете - когато гледам филми на кино, обичам да е в Дома на киното, в Одеон, Люмиер или Влайкова....(това е в реда на предпочитанията ми). Не знам как стоят финансово нещата с тези кина, но....там има повече дух на кино, и по-малко на търговия.

Оценка
-1 +16
 
Преглед на профил

Спеакер

Рейтинг: 1543 Весело
  • 35
  • 22:12
  • 06 фев, 2012

До коментар [#18] от "Десен":

Страх ги е там, че един ше плати 2 лева и ше пусне по торентите филма и отидоха приходите у ряката.

Оценка
-4 +3
 
Преглед на профил

Thermobee

Рейтинг: 2411 Неутрално
  • 36
  • 01:59
  • 07 фев, 2012

Така като чета сюжета, май добре ще стане, че няма да го пуснат по кината.

Публикувано през m.dnevnik.bg

Икономедиа - слаби в журналистиката и преводите, силни в цензурата!

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

edin slep

Рейтинг: 497 Неутрално
  • 37
  • 09:19
  • 07 фев, 2012

Надявам се, че ще можем да го видим в ЕБКЦ, Дом на киното, Одеон, ако ще дори във Влайкова.

Браво на човека, трябва да се опълчваме срещу монополите, успех!

preklara rara

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

ooonufri

Рейтинг: 1281 Неутрално
  • 38
  • 12:19
  • 07 фев, 2012

Ми да го пуснат по останалите 20% от кината тогава. Дето не са на тоя монопол. И без това, не може да се очаква, наш филм, да го пуснат в 50% от кината, а 20 си е нормално число.

Друг е въпросът, че човекът е създал вече осми филм, като предните 7 не се радват на особена популярност и повечето от нас не сме ги гледали.

Оценка
-3 +2
 
Преглед на профил

maniask

Рейтинг: 1040 Неутрално
  • 39
  • 12:20
  • 07 фев, 2012

Статията много добре изяснява защо големите компании толкова държат на ACTA и всички подобни инициативи.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

Лилия Костова

Рейтинг: 2045 Неутрално
  • 40
  • 13:13
  • 07 фев, 2012

До коментар [#38] от "ooonufri":

Че не сте ги гледали не значи, че филмите са лоши.

По-скоро е знак, че в България има кухи и апатични, но пък с голямо самочувствие кратуни...

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

ooonufri

Рейтинг: 1281 Неутрално
  • 41
  • 13:30
  • 07 фев, 2012

До коментар [#40] от "Лилия Костова":

Кухата кратуна, кой знае защо, се счита длъжна, да гледа ВСЕКИ български филм, от снобизъм. Аз пък не се чувствам длъжен. Както и не съм в състояние да посетя всички български галерии и да видя всяка новонарисувана картина от всеки български художник, нито да изслушам ВСЯКА песен на ВСЕКИ български певач.
А за качествата на филмите на тоя човек, не съм се произнасял, ама човек освен да пише, требе да може и да чете. Факт е обаче, че са почти непознати на публиката.

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

Лилия Костова

Рейтинг: 2045 Неутрално
  • 42
  • 14:35
  • 07 фев, 2012

До коментар [#41] от "ooonufri":

Ако не си гледал поне един от филмите на Людмил Тодоров, си далеч не само от снобизма, но и от киното въобще.

Поне от българското със сигурност...

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

Лилия Костова

Рейтинг: 2045 Неутрално
  • 43
  • 14:37
  • 07 фев, 2012

До коментар [#41] от "ooonufri":

Между другото, Емигранти" спечели наградата на публиката на един "София филм фест".

 
Преглед на профил

ooonufri

Рейтинг: 1281 Неутрално
  • 44
  • 14:52
  • 07 фев, 2012

До коментар [#43] от "Лилия Костова":

Аре да направим така. Прескачай и не чети моите постинги, тъй както аз не чета твоите. По принцип, един постинг не е адресиран към ЦЯЛАТА аудитория. Нито е възможно, нито има смисъл. Както човек не говори с всички посетители на ресторанта, а с тия на масата си.

 
Преглед на профил

Orchid

Рейтинг: 1846 Неутрално
  • 45
  • 15:02
  • 07 фев, 2012

""Приходите, които киносалоните взимат от прожекциите на филмите у нас, са близо 70 процента, като останалите 30 процента се разделят поравно между разпространителя и продуцента. "

Ей, ами че то това си е направо мутренска схема!
Явно не пиратството е виновно за незавидното положение на българските творци. Ако започнат по-смело да говорят, много истини ще излязат наяве и ще стане ясно колко са "необходими" споразумения като АСТА!

Бих предложила да пуснат филма в интернет срещу заплащане. Със сигурност ще съберат впечатляваща сума!

Оценка
+2
 
Преглед на профил

Ivan Petrov

Рейтинг: 1969 Неутрално
  • 46
  • 16:27
  • 07 фев, 2012

Поклон пред патриотите ни!
Не, на комунистическия монопол на статуквото!

"Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata

Оценка
+1
 
Преглед на профил

Лилия Костова

Рейтинг: 2045 Неутрално
  • 47
  • 17:24
  • 07 фев, 2012

Предложението се отхвърля.

Мисля да продължа да коментирам всичко, което сметна за важно, дори и да не е особено позитивно.

Знам, че така си печеля доста врагове, но... засега това не ме притеснява особено.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

Лодка в гората

Рейтинг: 1379 Неутрално
  • 48
  • 11:25
  • 09 фев, 2012

Браво ,Лидия!

Оценка
+1
 
Преглед на профил

Barurumm

Рейтинг: 307 Неутрално
  • 49
  • 10:25
  • 27 фев, 2012

Подкрепям подобен протест, това е гнусно. Политиката на въпросните големи кина за наемане на кадри е не по-малко гнусна. Наемат се незавършили ученици, които се третират като боклуци и на които се плаща като на такива, съответно. Имам доста вътрешна информация, но тя не е важна, защото не е прецедент.
Друго нещо: бях в едно малко кинце, което е пометено от огромните монополисти. Там излъчват български филми често (намира се на бул. Стамболийски, в началото, откъм църквата). Цената на билета е 6 лв. и домакинът лично ми се оплака, че често се случвало да няма нито един желаещ да гледа и прожекциите отпадали. А защо тогава цената не стане 3 лв., например, и да идват всеки път по 10 човека, вместо да е 6 лв. и чат-пат да идват по 2-ма, 3-ма?

Оценка
+2
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Търсене в програмите