Достъпният пикап

"Санг Йонг Екшън спортс" ползва технологии на "Мерцедес".



От атракция до скоро през последните няколко години пикапите намериха място в сърцето на българския потребител. Идеални като автомобили за работа и за свободното време, предлагащи комфорта на лимузина, проходимостта на всъдеход и атрактивната визия, те продължават да печелят нови и нови почитатели. Логично до българския пазар бързо стигнаха най-новите модели на световните производители. Един сравнително нов играч в сегмента е "Екшън спортс" (Actyon Sports) на популярната у нас с високопроходимите си автомобили корейска марка "Санг Йонг".


Визията


Където и да се появи пикапът на корейския производител, веднага става център на внимание, убедих през четирите дни в неговата компания. Взел предницата на всъдехода "Екшън", на чиято база е създаден, с неговия "сърдит" поглед и агресивна муцуна, имащ динамичен силует и мъжествено излъчване, автомобилът веднага се отличава от масата. Заслуга за това разбира се има и дължината от близо пет метра (с 51 сантиметра в повече от "Екшън"), и ръстът от 175.5 сантиметра. Особено атрактивен е пикапът с предлагания като екстра халфтоп капак, който покрива товарния отсек. Освен него "Екшън спортс" може да се персонализира с допълнителната D-колона с вграден спойлер и хардтоп с остъкляване.



В купето


За разлика от повечето си конкуренти, при които пътуващите на задните седалки са доста притеснени, "Екшън спортс" предлага пет пълноценни места, като мястото за коленете на возещите се отзад е предостатъчно. Ако отзад пътуват само двама, те могат да използват вградения подлакътник. Работното място на шофьора е прегледно и подредено, уредите са с класическа кръгла форма, лесно четими и приятно осветени в ненатоварващо очите зелено. Интересен акцент на купето придават скоростния лост с неправилна форма (на пресечена пирамида) и ръкохватката на ръчната спирачка, оформена като дръжка на сабя. Естествено не са забравени места за съхранение на различни дреболии, като ниши има в четирите врати, а мрежички на гърба на седалките и в задната част на издатината с подлакътника.


Товарното пространство е огромно, покрито е твърда пластмаса, която лесно се почиства и разполага с халки за закрепване на товара. Задната врата е масивна, като спокойно може да се използва за сядане, или за подпиране на по-дълги от платформата товари.


На пътя


Първото, което ми направи впечатление, когато подкарах пикапа, е значително по-комфортната возия в сравнение с всъдехода "Екшън" и повишената стабилност. Заслугата е основно на увеличеното с 32 см. междуосие, което тук е малко над три метра и преработеното окачване. Въпреки че вози като лимузина, пикапът поема смело напречните неравности, без да се отклони от зададената траектория и не се накланя неприятно в завой. Сервото на волана е добре балансирано и работи прецизно както при висока скорост, така и при маневриране, като кормилото нито е прекалено тежко, нито твърде леко. Въпреки размерите си "Екшън спортс" е учудващо повратлив и маневрира уверено и в градски условия. Нивото на шум в купето е в поносими нива дори при движение със 150 км/ч.


Дизеловият двигател с мощност 145 конски сили, разработка на "Мерцедес", не може да превърне "Екшън спортс" в истински спортист, но динамиката е прилична. Благодарение на турбината с променлива геометрия турбодупката почти отсъства, като максималният въртящ момент е на разположение в интервала 1800-2750 оборота в минута. Четирите дискови спирачки са добре оразмерени за теглото на автомобила, като успяват да го укротят независимо от пътните условия.


В зависимост от нуждите задвижването може да е както само задно, така и 4Х4, или 4Х4 с бавни скорости, за преодоляване на тежки офроуд терени. Предлаганите скоростни кутии са две - петстепенна механична, или автоматична с четири предавки, като първата определено е за предпочитане, ако обичате динамичното шофиране. Благодарение на високата позиция на водача обзорът напред е отличен. Управлението на контролерите на вентилацията, светлините, чистачките и другите системи на автомобила не крие никакви загадки.


При сегашните метеорологични условия изключително полезни са предлаганите като част от серийното оборудване подгреватели под чистачките и в огледалата. Вентилацията пък отлично се справя с изпотяването на стъклата. Фаровете освен атрактивни са и ефективни, като осветяват доста голям участък пред колата, имат електрическо регулиране на височината и не заслепяват водачите на насрещно движещите се автомобили.


Всъдеход или...


Освен на асфалт "Санг Йонг Екшън спортс" се държи отлично и при преходи по черни пътища. Снегът и калта не представляват никакъв проблем, като с този автомобил определено няма да се наложи да разчитате на милостта на пътните служби. За разлика от братчето си "Екшън" пикапът разполага с понижаващи предавки, повишаващи значително неговата проходимост. Не на последно място комфортът на борда е на отлично ниво дори и при преодоляването на сериозни неравности. Единственото, което липсва поне според мен, е асистентът за спускане по наклон, но майсторите на офроуда ще се справят и без него.


Малко забележки


Първото, което ми направи лошо впечатление в тествания автомобил, беше катастрофалният обзор назад. Заради добавения капак на багажния отсек в огледалото се вижда само връхчето на покрива на колите отзад, а паркирането е истинско предизвикателство. В този смисъл парктроникът е просто задължителен, като за съжаление камера за обратно виждане не се предлага. Като недостатък може да се приеме и отсъствието на стабилизиращата програма (ESP) дори като заплащаща се отделно опция. Скоростната кутия само с пет предавки също не е особено удачно решение, тъй като още при 140 км/ч моторът вече е на 3500 оборота. Това води и до сравнително висок разход на гориво - около 12 на сто в смесен цикъл в рамките на теста.


Голямото предимство


Цената на "Екшън спортс" обаче ще ви накара да забравите всички дребни недостатъци на пикапа. Най-евтината модификация, която е само със задно предаване, струва 35 988 лв. с ДДС. За версиите със задвижване 4Х4 цената тръгва от 39 990 лв. Това прави "Екшън спорт" най-достъпния пикап на българския пазар, като при това базовото оборудване е доста богато, като включва боя металик, дискови спирачки с електронно разпределение на спирачното усилие, въздушна възглавници за водача, фарове за мъгла, регулиращи се фарове, климатик, ел. стъкла, подгряване на чистачките, централно заключване, подлакътник и т.н. "Санг Йонг Екшън спортс" има три години гаранция или 100 000 км.




Конкурентите*: базова цена с ДДС
Санг Йонг Екшън спортс 39 990
Мазда ВТ50 47990
Форд Рейнджър 48800
Тойота Хайлукс 49 991
Нисан Навара 50069
Мицубиши L200 50 970
* - Цените са за моделите с двойна кабина и задвижване 4Х4

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай


За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах