Достъпният пикап

"Санг Йонг Екшън спортс" ползва технологии на "Мерцедес".



От атракция до скоро през последните няколко години пикапите намериха място в сърцето на българския потребител. Идеални като автомобили за работа и за свободното време, предлагащи комфорта на лимузина, проходимостта на всъдеход и атрактивната визия, те продължават да печелят нови и нови почитатели. Логично до българския пазар бързо стигнаха най-новите модели на световните производители. Един сравнително нов играч в сегмента е "Екшън спортс" (Actyon Sports) на популярната у нас с високопроходимите си автомобили корейска марка "Санг Йонг".


Визията


Където и да се появи пикапът на корейския производител, веднага става център на внимание, убедих през четирите дни в неговата компания. Взел предницата на всъдехода "Екшън", на чиято база е създаден, с неговия "сърдит" поглед и агресивна муцуна, имащ динамичен силует и мъжествено излъчване, автомобилът веднага се отличава от масата. Заслуга за това разбира се има и дължината от близо пет метра (с 51 сантиметра в повече от "Екшън"), и ръстът от 175.5 сантиметра. Особено атрактивен е пикапът с предлагания като екстра халфтоп капак, който покрива товарния отсек. Освен него "Екшън спортс" може да се персонализира с допълнителната D-колона с вграден спойлер и хардтоп с остъкляване.




В купето


За разлика от повечето си конкуренти, при които пътуващите на задните седалки са доста притеснени, "Екшън спортс" предлага пет пълноценни места, като мястото за коленете на возещите се отзад е предостатъчно. Ако отзад пътуват само двама, те могат да използват вградения подлакътник. Работното място на шофьора е прегледно и подредено, уредите са с класическа кръгла форма, лесно четими и приятно осветени в ненатоварващо очите зелено. Интересен акцент на купето придават скоростния лост с неправилна форма (на пресечена пирамида) и ръкохватката на ръчната спирачка, оформена като дръжка на сабя. Естествено не са забравени места за съхранение на различни дреболии, като ниши има в четирите врати, а мрежички на гърба на седалките и в задната част на издатината с подлакътника.


Товарното пространство е огромно, покрито е твърда пластмаса, която лесно се почиства и разполага с халки за закрепване на товара. Задната врата е масивна, като спокойно може да се използва за сядане, или за подпиране на по-дълги от платформата товари.


На пътя


Първото, което ми направи впечатление, когато подкарах пикапа, е значително по-комфортната возия в сравнение с всъдехода "Екшън" и повишената стабилност. Заслугата е основно на увеличеното с 32 см. междуосие, което тук е малко над три метра и преработеното окачване. Въпреки че вози като лимузина, пикапът поема смело напречните неравности, без да се отклони от зададената траектория и не се накланя неприятно в завой. Сервото на волана е добре балансирано и работи прецизно както при висока скорост, така и при маневриране, като кормилото нито е прекалено тежко, нито твърде леко. Въпреки размерите си "Екшън спортс" е учудващо повратлив и маневрира уверено и в градски условия. Нивото на шум в купето е в поносими нива дори при движение със 150 км/ч.


Дизеловият двигател с мощност 145 конски сили, разработка на "Мерцедес", не може да превърне "Екшън спортс" в истински спортист, но динамиката е прилична. Благодарение на турбината с променлива геометрия турбодупката почти отсъства, като максималният въртящ момент е на разположение в интервала 1800-2750 оборота в минута. Четирите дискови спирачки са добре оразмерени за теглото на автомобила, като успяват да го укротят независимо от пътните условия.


В зависимост от нуждите задвижването може да е както само задно, така и 4Х4, или 4Х4 с бавни скорости, за преодоляване на тежки офроуд терени. Предлаганите скоростни кутии са две - петстепенна механична, или автоматична с четири предавки, като първата определено е за предпочитане, ако обичате динамичното шофиране. Благодарение на високата позиция на водача обзорът напред е отличен. Управлението на контролерите на вентилацията, светлините, чистачките и другите системи на автомобила не крие никакви загадки.


При сегашните метеорологични условия изключително полезни са предлаганите като част от серийното оборудване подгреватели под чистачките и в огледалата. Вентилацията пък отлично се справя с изпотяването на стъклата. Фаровете освен атрактивни са и ефективни, като осветяват доста голям участък пред колата, имат електрическо регулиране на височината и не заслепяват водачите на насрещно движещите се автомобили.


Всъдеход или...


Освен на асфалт "Санг Йонг Екшън спортс" се държи отлично и при преходи по черни пътища. Снегът и калта не представляват никакъв проблем, като с този автомобил определено няма да се наложи да разчитате на милостта на пътните служби. За разлика от братчето си "Екшън" пикапът разполага с понижаващи предавки, повишаващи значително неговата проходимост. Не на последно място комфортът на борда е на отлично ниво дори и при преодоляването на сериозни неравности. Единственото, което липсва поне според мен, е асистентът за спускане по наклон, но майсторите на офроуда ще се справят и без него.


Малко забележки


Първото, което ми направи лошо впечатление в тествания автомобил, беше катастрофалният обзор назад. Заради добавения капак на багажния отсек в огледалото се вижда само връхчето на покрива на колите отзад, а паркирането е истинско предизвикателство. В този смисъл парктроникът е просто задължителен, като за съжаление камера за обратно виждане не се предлага. Като недостатък може да се приеме и отсъствието на стабилизиращата програма (ESP) дори като заплащаща се отделно опция. Скоростната кутия само с пет предавки също не е особено удачно решение, тъй като още при 140 км/ч моторът вече е на 3500 оборота. Това води и до сравнително висок разход на гориво - около 12 на сто в смесен цикъл в рамките на теста.


Голямото предимство


Цената на "Екшън спортс" обаче ще ви накара да забравите всички дребни недостатъци на пикапа. Най-евтината модификация, която е само със задно предаване, струва 35 988 лв. с ДДС. За версиите със задвижване 4Х4 цената тръгва от 39 990 лв. Това прави "Екшън спорт" най-достъпния пикап на българския пазар, като при това базовото оборудване е доста богато, като включва боя металик, дискови спирачки с електронно разпределение на спирачното усилие, въздушна възглавници за водача, фарове за мъгла, регулиращи се фарове, климатик, ел. стъкла, подгряване на чистачките, централно заключване, подлакътник и т.н. "Санг Йонг Екшън спортс" има три години гаранция или 100 000 км.




Конкурентите*: базова цена с ДДС
Санг Йонг Екшън спортс 39 990
Мазда ВТ50 47990
Форд Рейнджър 48800
Тойота Хайлукс 49 991
Нисан Навара 50069
Мицубиши L200 50 970
* - Цените са за моделите с двойна кабина и задвижване 4Х4

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на заинтригуван
    заинтригуван
    Рейтинг: Неутрално

    Има приятно-грозни автомобили. Този е неприятно грозен. Обаче е функционален, а и цената му е много примамлива. Знае ли човек?

  2. 2 Профил на bah....
    bah....
    Рейтинг: Неутрално

    това е по-грозно и от дачия......

  3. 3 Профил на maamu
    maamu
    Рейтинг: Неутрално

    По-грозно и от шкода и фолксваген!

  4. 4 Профил на Аз
    Аз
    Рейтинг: Неутрално

    рядко грозен автомобил - перфектен за комплексари и бедни парвенюта.

  5. 5 Профил на mando
    mando
    Рейтинг: Неутрално

    Тъпа американска мода на пикапи.

  6. 6 Профил на ne-kompleksar
    ne-kompleksar
    Рейтинг: Любопитно

    Има хубав профил. Иначе е страннен, наистина, но на фона на отвратителните американски пикапи си е направо симпатичен. И с двигател на Мерцедес за тази цена... почва да ми харесва!

  7. 7 Профил на LongLegs
    LongLegs
    Рейтинг: Любопитно

    Грозен или красив? Въпрос на вкус, както вече е забелязало кучето.
    Определено ексцентричен и интересен дизайн.

  8. 8 Профил на buuu
    buuu
    Рейтинг: Неутрално

    Гледах го в Скорост - на видео изглежда много по-добре, отколкото на снимка. Отзивите за качеството бяха страхотни.

  9. 9 Профил на пепито
    пепито
    Рейтинг: Неутрално
  10. 10 Профил на ххх
    ххх
    Рейтинг: Неутрално

    Абе кому в Бългаия е нужен пикап?
    Нещо не виждам селяни да си карат продукцията до пазара с такива автомобили.....

  11. 11 Профил на Че е грозен ,грозен е
    Че е грозен ,грозен е
    Рейтинг: Неутрално

    Няма две мнения,но и цената не е много малка,ако това е "декоративен градски"пикап,подобен на декоративните уж-джипове,които не помръдват на 5 см.сняг,само на вид за внушителни и харчат за две коли

  12. 12 Профил на Brr
    Brr
    Рейтинг: Неутрално

    но на фона на отвратителните американски пикапи си е направо симпатичен.
    --------------
    Ха-ха, това е все едно да кажеш, че на фона на грозния английски футбол, българския е много красив

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  14. 14 Профил на _az_
    _az_
    Рейтинг: Весело

    Където и да се появи пикапът на корейския производител, веднага става център на внимание, убедих през четирите дни в неговата компания
    ============================
    Вярно си е, като видя подобно недоразумение на пътя и задължително се обръщам да видя кой е тоя безмозъчен, който може да си е купил такава каруца.

  15. 15 Профил на Chris Bangle
    Chris Bangle
    Рейтинг: Неутрално

    Хм, хм, хм, ако някоя от т.нар. премиум марки беше извадила същия дизайн, коментарите ви със сигурност щяха да са по-различни. Всъщност, те го и правят - вижте задницата на новия БМВ Х6 и на Екшъна (не пикапа) - колко разлики намирате? Хайде сега кажете, че БМВ-тата са грозни! А муцуната? Не съм и голям фен, но същата линия ще откриете в някои от най-новите модели и прототипи на различни производители - такъв бил трендът. Последните Тойоти, ако сте забелязали, също са с обратен ъгъл, но при тях това е "модно". Егати и снобите са тръгнали да се изказват експертно!

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  17. 17 Профил на leftismer
    leftismer
    Рейтинг: Неутрално

    Това нещо може да кандидатства за най-грозен автомобил заедно БМВ Х6. Между другото концепцията на този пикап е доста крадена от модели като Шевролет Авеланч, който тук не се предлага, та затова корейския боклук изглежда, като нещо ново, ама не е!

  18. 18 Профил на lift
    lift
    Рейтинг: Неутрално

    На фона на все по-голямата беднотия,ако навлезе индийското миньонче,мисля че ще стане най-масов и предпочитан.

  19. 19 Профил на Do Lift
    Do Lift
    Рейтинг: Весело

    Ти виждал ли си индийска кола, бе? И 33 к.с с климатик, пълна гаргара!

  20. 20 Профил на Chris Bangle - do Leftismer
    Chris Bangle - do Leftismer
    Рейтинг: Неутрално

    Имаше някаква фирма тук, която предлага американски коли, но май не им върви много бизнесът. Ако искаш Шевролет Авеланч - цакай яко и го имаш. Но само идиот може да си купи такова грозно, скъпо и лакомо нещо като американски Шевролет (изключвам Корвета - и за него ти трябва частна бензиностанция, обаче има класа). Това корейско пикапче поне не е скъпо, има дизел и евтина поддръжка. Не може всеки да кара Ферари, нали?

  21. 21 Профил на Snegorin
    Snegorin
    Рейтинг: Неутрално

    Мой приятел кара Рекстън и е супер доволен. Сигурно и това не е лошо. Както ми трябва снегорин добре ще ми дойде.

  22. 22 Профил на Нуцо
    Нуцо
    Рейтинг: Неутрално

    Моля за ВНИМАНИЕ! Все пак да видим какво ще каже Д.П.А. за возилото. Най-компетентният още не се е произнесъл, все пак. Така че, очакваме включване от Н.В. Д.П.А. - професорът по автомобили, който първи в света ги кара и знае всичко за тях. След това можете да спорите, "простосмъртни".
    И не се заяждай с мен Д.П.А., защото си обречен, дървен философ такъв! Желая ти тази нощ да сънуваш, че караш БМВ Х6! Е, как е?

  23. 23 Профил на Seljanin
    Seljanin
    Рейтинг: Неутрално

    "Абе кому в Бългаия е нужен пикап?
    Нещо не виждам селяни да си карат продукцията до пазара с такива автомобили....."

    _________________________________

    Аз си карам АТВ-то. Изяжте се, "граждани"!

  24. 24 Профил на Ratola
    Ratola
    Рейтинг: Весело

    Яааа, нашият пикап и тук не е минал незабелязан. За съжаление, коментари с впечатления "от първа ръка" липсват, така че аз ще се включа с първия такъв. Не коментирам изказванията за стила - всеки има право на свой вкус. Мога само да ви уверя, че собствениците на Екшън Спортс си го харесват и на незряло крайните коментари ще отговорят, че гроздето е кисело. Обективно погледнато, този пикап е уникално предложение на българския пазар: суперлуксозно оборудван като джип, тъй като е дериват на джип, с достатъчно мощен и същевременно икономичен дизелов двигател, огромен товарен обем, прилична товароносимост, отлично качество и сглобка, евтина поддръжка и 3 години гаранция. Всичко това на цената на невзрачно автомобилче от среден клас - да не споменавам марки, че ще има обидени. Наистина, пазарът на пикапи в България като цяло е незначителен, но Екшън Спортс вече зае една щастлива част от него и тепърва ще бъде оценен.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах