"Инфинити" представи в Женева новия М модел и първия си дизел



Третата генерация на своя М модел и първия дизел в историята си (виж карето) показа "Инфинити" на изложението в Женева. Новата лимузина на японците е дълга 4945 мм, широка 1844 мм, висока 1501 мм и има междуосие от 2900 мм.


Компанията нарежда "Инфинити М" сред най-просторните автомобили в своя клас, а при двигателите изборът ще е между бензин, дизел и хибридна версия. Сред интересните системи в колата е "Активният контрол на шума", който потушава нежелания шум, като пуска през говорителите на аудио системата звуци с противоположна честота.  


Пакетът Dynamic Safety Shield включва интелигентен круиз контрол, функция за следване на предния автомобил при ниска скорост на движение, система за предупреждение при опасност от сблъсък и Blind Spot Intervention, която не само предупреждава за наличие на автомобили в съседни ленти в сляпата точка на огледалата, но и активно предотвратява навлизането на колата в тяхното поле на движение.




Климатичната система има йонизатор и ароматизатор, който освежава входящия въздух с горски ухания. Въздушните потоци от вентилационните отвори на таблото се модулират непрекъснато и произволно, за да предоставят едно много по-естествено усещане.


При двигателите изборът е между 3.7-литров бензин с мощност 320 к.с.(360 Нм. въртящ момент) и новият трилитров дизел (238 к.с., 550 Нм). И двата мотора са серийно комбинирани със 7-степенна автоматична скоростна кутия с лостчета зад волана за ръчно превключване на предавките.


Хибридната версия на "Инфинити М" се очаква на пазара в края на следващата година, като разчита на вече споменатия V6 бензинов двигател (320 к.с.) и електромотор с мощност 68 к.с.


Екологичният агрегат ще може да задвижва колата самостоятелно, но от компанията все още не са дали подробности.


Енергията за електромотора се осигурява от литиево-йонна батерия, която се зарежда от трансформираната в ток спирачна енергия и работата на бензиновия двигател.


"Инфинити М" разполага и със системата Infiniti Drive, която има четири различни режима на работа, променящи характеристиките на автомобила - Eco, Sport, Snow и Standard. Eкорежимът активира интелигентния педал на газта, който упражнява лека съпротива, когато се натиска ненужно силно.


Сред другите  иновации в M модела е електронната стабилизираща програма ESP с подобрение на управлението в завой. Автомобилът ще се предлага във всичките 34 пазара на "Инфинити" по света, включително в Европа, където доставките започват през септември.  


Дизелът е съвместна разработка с Рено Нисан
V образният, шестцилиндров дизел на "Инфинити" е съвместна разработка с "Рено Нисан" и се произвежда в Клеон (Франция). Той се отличава с блок от компактно графитно желязо, разположение на цилиндрите под ъгъл от 65 градуса, турбокомпресор, интеркулер и пиезоинжектори.
Моторът имат мощност от 238 к.с. и максимален въртящ момент от 550 Нм (1750 - 2500 об/мин.), а комън-рейл системата създава налягане от 1800 бара.
Първоначално двигателят ще се предлага в популярните кросоувъри EX и FX, а по-късно и в седана "Инфинити M." Моторът изстрелва EX30d от 0 до 100 км/ч за 7.9 секунди, а FX30d – за 8.3 сек.  


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (117)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Ало, немците, това горе на кой Фолксваген прилича?

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  2. 7 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Любопитно

    "А иначе Инфинити наистина навлиза все повече в луксозния сегмент и на ленивите германски производители ще им бъде все по трудно да убедят мислещите хора ,че колите им са по добри от тези на японците."

    Ама как така бе??? Нали всичките мислещи хора вече знаят много добре че японските коли са най-добри???

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  3. 8 Профил на ЕВАЛА
    ЕВАЛА
    Рейтинг: 411 Весело

    не ми е много ясно, защо първия дизел в историята на Инфинити се появява чак сега, сигурно са мислили да минат направо на хибриди и електромобили
    но адмирирам появата на дизеловият двигател и очаквам втори, по-малък


    До коментар [#6] от "nasko":

    не е странно двигателя да е от Рено Нисан, както не е странно на ФВ да слагат двигатели от Ауди

    а относно дизайн, ти нещата явно ги разбираш...
    това, че Инфинити от доста време следва характерен стил не е важно за теб

  4. 9 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#6] от "nasko":

    Абсолютно нормално мнение на ГОРД собственик на Пасат 3-ка. А ти на кой искаш да е двигателя, след като Инфинити, които са луксозният бранд на Нисан, са под един покрив с Рено?

    Колкото до кръстоските в дизайна - мен лично би ме било срам да говоря нещо просто за идеята, а не защото в действителност има дори наченка на подобно нещо. Ако можете да конкретизирате кое точно в дизайна на горното Инфинити е на БМВ или на Мерцедес ще Ви бъде страшно благодарен за отделеното внимание.

    До коментар [#7] от "DareDebil":

    Дебиле, не се прави на чукнат, а прегледай повече класации за задоволеност на клиентите (customer satisfaction) или надеждност в отделните държави. Особено във Великобритания немците са толкова назад в класацията, че не е истина. Даже номер 1 по надеждност е Сузуки, вярваш или не.
    Крайно време е да се разбере, че немските автомобили са номер едно само в главите на немците и още няколко страни от източна Европа. Не казвам, че са лоши автомобили, нито казвам, че японските автомобили са по-добри, перфектни, красиви или каквото и да било.

    Обаче е наистина смешно как всеки собственик на тройка (пасат, голф, бмв - без значение) получава душевен оргазъм като наплюе някоя японска, английска, френска или американска кола при положение, че през живота си не се е возил на нещо по-ново от 15 годишна изгнила таратайка.

    Декември месец си търсих нещо за каране в града и като типичен българин се триумях между Mercedes C класа и BMW 3-ка, някъде около 2003-2004г. След каране на няколко екземпляра и от двата автомобила (E46 и W203) и четене на малко по-задълбочени рецензии в Интернет реших да пробвам какво е положението при екзотичните японци. В крайна сметка с кеф си купих 10 годишен Lexus, който слагаше и двата немски аналога в малкия си джоб по практически всички показатели, като изключим, че Mercedes-а вози по-меко. Infiniti G35 беше доста по-добро от BMW-то, а като дизайн слагаше и трите (вкл. и лексъса) в задния си джоб. Обаче Infiniti нямат традиции у нас и реших, че не ми се кара прекалено екзотична кола.

    А това Инфинити горе не отстъпва по нищо на немските му конкуренти. Преглъднете го този факт.

    Най-дразнещо е как у нас всеки, който си купи Пежо 306 веднага става луд фен на Пежо и за него те са най-добрите автомобили на земята. Ако някой си купи Хонда - японските стават най-добрите автомобили на земята. Ако си купи БМВ - те са най-великият производител на автомобили, съществувал някога. Ако на някой баща му си купи 20 годишен мерцедес - "е, има две коли на земята - мерцедес и всички останали". Тъжна картинка

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  5. 11 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пловдивски":

    не че нещо, ама ти си дори по-тъп от тези с "пасатите тройка" и си го и признаваш даже...

    "Infiniti G35 беше доста по-добро от BMW-то, а като дизайн слагаше и трите (вкл. и лексъса) в задния си джоб. Обаче Infiniti нямат традиции у нас и реших, че не ми се кара прекалено екзотична кола."

    А лексус какви традиции има? И какво те бърка дали има традиции у нас??? Какво значи традиции да има? Че като отидеш на вулканизатора аверите с опелите и ладите ще ти се смеят или какво??? Или май двигателчето 3.5 литра е малко мощно и гори бая доста?

    Иначе знам много добре за тия класации, няма какво да ми ги цитираш, кажи ги на номер 4, щото нали наистина всички мислещи като тебе вече са наясно какво е японското и колко калпаво е немското и всички митове са развенчани. Потвърждават го и кустомър сатисфашъните. Друг е въпроса с продажбите, където БМВ 3 преди две години изпревари форд мондео като най-продаван седан във великобритания, в америка са още по-интересни цифричките.

    Mercedes-Benz -15.34 190,604 225,128
    BMW -21.12 196,502 249,113
    Lexus -16.96 215,975 260,087
    Infiniti -28.23 81,089 112,989
    Acura -26.84 105,723 144,504

    въъъ, инфинити са след БМВ и Мерцедес!!! Как е възможно, след като японците са най-добрите, а немците са калпави, грозни и ненадеждни, и само в българия се харесват немските коли??? Как е възможно да продават и 1 скапан автомобил в америка, където хората нямат предразсъдъци и избират само най-доброто??? 2008ма лексус със всичкото си лидерство по качество, мачество, надеждност и незнам си кво са продали 10 000 коли повече от БМВ! И БМВ нормално да им се сриват продажбите, все пак са надценени немски боклуци, ама защо така инфинити и акура са още по-зле? И това въпреки факта че не отстъпва по нищо на немските си конкуренти! Аз между другото този факт съм го приел отдавна, но не виждам и с нещо да ги превъзхождат. И не си спомням някога да съм плюл американска или английска кола, за френска може един-два пъти. И инфинити не съм ги плюл също, не виждам някъде да съм казал нещо негативно за тях. И какъв лексус си взе, ако не е тайна? IS300? 200?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  6. 13 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Особено във Великобритания немците са толкова назад в класацията, че не е истина.

    Та колко са назад казваш?

    http://www.carsuk.net/top-10-most-reliable-cars/

    Top 10 Most Reliable Car Manufacturers
    BMW
    Honda
    Audi
    Toyota
    Volkswagen
    Mercedes-Benz
    Ford
    Mazda
    Nissan
    Skoda

    Даже и аз мисля че ауди точно да е пред тойота примерно е абсурдно, но народа така е решил.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  7. 14 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#11] от "DareDebil":

    В Пловдив няма къде да си сервизирам Инфинити-то. Освен това Нисан имат много лош сервиз с нереални цени. За разлика от това, в Тойота (където също държат високи цени, но сервизиранията са поносими) имат опит с Лексъси, освен това продажбите им са повече на брой от инфинититата. Ако нещо ми се случи с колата (я бъде ударена, я нещо се развали) нямам намерение да я катерия на пътна помощ до единственото Инфинити в България, което е в София. Това бяха личните ми заключения.

    И да, 3.5 при цените на бензина в България, съгласи се, щеше да ми дойде в повече. Автоматик с такива двигател, в комбинация с 2лв. за литър бензин си е лоша комбинация за кола, която се кара 90% от случаите в града.

    Класацията горе за UK няма да я коментирам, защото сам разбираш, че е нереална. В коментарите в линка дори се коментира същото нещо. Не това е важно.

    Пак прочети горе - никъде не съм казал, че японците са по-добри, или пък, че немците са по-зле. Това, което казвам е, че само в нашите закоравяли източноевропейски мозъци немците са единственото автомобилно светило. Немците са по-добри в дадено нещо, японците в друго - нито мога да отрека съществуването на Майбах, нито мога да кажа, че японските лимузини не могат да му се противопоставят. Всичко е въпрос на вкус.

    Но някой ентусиаст да ми разправя как "е... бмв е колата, бе!" го има само тук и съм крайно несъгласен.

    Колкото до моята кола - 200 си взех. За 300 трябваше да плащам много акциз, иначе си бях харесал много един калифорнийски.
    Няма по-хубаво нещо от разтоварен редови 6 цилиндров двигател.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  8. 16 Профил на VX
    VX
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#8] от "ЕВАЛА":

    Защото Инфинити е предимно предназначен за американският пазар а там дизелите ги заобикаляха доста далекичко

    За жалост Инфинити в Европа макар и да се продава все още е доста скъпичко. Неотдавна гледах FX37 и останах леко изненадан

    Като стана въпрос за Великобритания...
    http://www.reliabilityindex.co.uk/top10.html?apc=3128339010848601
    Плюс това BMW редовно се нарежда на челни места по оплаквания на обслужването което получават клиентите.

  9. 22 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    "Дебиле, не се прави на чукнат, а прегледай повече класации за задоволеност на клиентите (customer satisfaction)"

    казаха ми да ги проверя и ги проверих, какво съм виновен че резултатите не съвпадат с идеите на мнозина че клиентите не са доволни от БМВ???? И да, прочетох доста добре какво пише. В същото време ягуар е на едно от последните места в англия, в америка на едно от челните. И самия аз съм посочил изрично че не вярвам ауди да са пред тойота в класация за надеждност, но кой да чете...

    Пловдивски, и аз съм фен на редовите 6 цилиндрови, БМВ, Мерцедес, Тойота и Нисан до скоро произвеждаха такива, но всички минаха на V6 и БМВ останаха единствения производител май, което е и една от причините да харесвам тази марка. Както забелязваш, аз също не съм казал че немските коли са по-добри или че японските са лоши. Но това което забелязвам е че под всяка статия за немска или японска кола неизбежно се появяват хора които обявяват че японците са хилядолетия пред немците и само идиот би си купил немска кола заради някакви стари лаври, при положение че японците правят по-добри коли (често се ползват изрази от рода на "във вскяко едно отношение". И всеки модел на японска фирма автоматично би следвало да накара немците да фалират, да затворят кепенците и да се преклонят пред японското съвършенство и да им целунат краката. И тези хора определено не са по-малко на брой от тия дето твърдят че немското си е немско. Защото колкото и да е чудно на някой хора, има и такива дето не гледат само класацията по надеждност, и немските коли не само в българия, ами и в цяла европа си имат все още добро име и се купуват повече от японските им конкуренти. Това е нещо с което феновете на японското не могат да се примирят и смятат за някаква световна несправедливост спрямо тях самите явно.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  10. 28 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#22] от "DareDebil":

    И двата лагера ги има. Както вече казах, кой каквато кола успее да си вземе за до 4 бона, на съответния производител / държава веднага става фен. В този аспект немските "фенове" са повече поради обясними причини.
    За редовите си прав. Факт е, че БМВ са единствените, които продължават да го правят. Баш БМВ май имаха и един редови 8 цилиндров, дето при палене държи върху себе си права стотинка (в профил) без да пада.
    Моят лекс е с редови 6 цилиндров и е меко казано разкошен двигател. Пъргав, икономичен, а звукът на балансиран 6-так може да докара всеки нормален мъж (който се интересува от автомобили) до оргазъм.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  11. 29 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#23] от "essence":

    От Фолксваген Поло!

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  12. 30 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    ако тръгнеш да я продаваш, да смениш тапицерията на шофьорската седалка и кожата на волана

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  13. 39 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    8 цилиндров редови и V16 двигатели незнам откога вече не се правят, ама е мнооого време. 6 цилиндровия, заедно с V12, са единствените ползвани в коли днес, които са перфектно балансирани и без допълните валове. А това с консумацията на гориво от двигатели със същия обем важи и за V6 двигателите и е поради броя на цилиндрите, не разположението им. Никой не е казал че не могат да се направят по-мощни и добре балансирани, ама по-балансирани трудно ще станат, при положение че първите вече са си. И двигателя на нисана е 3.8 литра, с два турбокомпресора, дали това няма някакво значение за мощността му? И не виждам някой да е тръгнал да казва че двигателите на хонда били по-лоши от каквото и да било. А това с електромоторите няма да стане съвсем скоро, първо трябва да им направят батерии.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  14. 40 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#39] от "DareDebil":

    "А това с консумацията на гориво от двигатели със същия обем важи и за V6 двигателите и е поради броя на цилиндрите, не разположението им. "

    L6 имат по-дълги (и съответно по-тежки) валове, и повече на брой лагери - 7 спрямо 4 при V6. Оттам основно идва разликата.

  15. 41 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    разликата идва основно от по-голямото триене поради по-големия брой цилиндри, между цилиндрите и буталата. Валовете може да са по-дълги, но V6 двигателите, даже и тези с 60 градуса, ползват противотежести за да балансират първични вторични сили/моменти, от каквито редовите нямат нужда просто. Нали се сещаш че като се добавят допълнително тежести и валове да обират вибрациите, теглото се увеличава. Не виждам някакви фрапиращи разлики в разхода на 3.0 двигател на БМВ и такъв на ауди или мерцедес.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  16. 43 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    До коментар [#42] от "engineer":

    аз вейрон нито съм виждал, нито имам 2 млн долара че да си купя. Да не говорим че двигателя му е два 8 цилиндрови събрани заедно, и има 4 реда по 4 цилиндъра на практика, и няма нищо общо с V16. Не сме обаче края на 50те, и вече никой не прави КОЛИ с 8 цилиндрови редови двигатели. Така че ще се прехласвам колкото си искам по редовите 6 цилиндрови в БМВ, стария скайлайн и супра. И не ми казваш нищо ново, много добре знам че проблема с балансирането е решен и че са по-удобни за вграждане. И не стана с 5 цилиндровия на ауди? Крета ли още, след като 4ките с турбо го правят напълно излишен? Волзво знач че още правят 5 цилиндрови май, и са им доста добри. И не виждам някой да е казал че редови не се правят защото не можело, така че и това няма какво да го оборваш.

    И за последно ще ти кажа че ако под "доста чисто електрически коли" имаш предвид 3, и то такива които струват майка си и баща си, си прав. Преди 10 години излезе приус, така че все някой е вярвал че ще има хибриди, след като пзрвите такива се появяват преди 100 години. И в началото електромбилите са били доста по-популярни от шумния и бавен димящ ДВГ, но след модернизирането на ДВГ бързо изчезват поради липса на батерии. Никой не спори че електродвигателите имат безброй предимства пред ДВГ, но реално 10 години след първия хибрид, тойота продава по 1 млн приуса на година, да кажем че продават общо 2 млн хибриди на година. Само японските фирми произвеждат по около 20 млн коли годишно, 11 в япония и около 9 в останалия свят, американските имат към 15 млн, китай към 11 мисля. Та 10 години по-късно дела на хибридите е към 1-2% И това са коли с нищожно малки батерийки от по 1.3 кВч и малки електромотори с по 20 к.с. Никой не избързва с изводите, това са анализи на сериозни организации и производители. И на мен ми се иска да навлязат по-бързо, и на американците дето правителството им хвърля луди пари в тая насока им се иска, но има сериозни пречки, от рода на ЦЕНАТА.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  17. 44 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    имах предвид "какво стана с 5 цилиндровия на ауди"... и не се разбра защо ако са слушали нас нямало да го направят. Никой никъде не е казвал че не трябва да се правят двигатели с балансиращи валове.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  18. 49 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    да, именно защото не мога да сравнявам индустрия на 1 години с такава на повече от 100, не виждам повод за някакво притеснение за 6 цилиндровите двигатели. И като погледна фирмите, какво вижда очите ми? Шеви Волт ще излезе на пазара до края на годината вероятно, точно със си системата двг-генератор-електромотор, с батерия добавена за чист електрически пробег. Цена $40 000, засега само в америка. Нисан Лийф ще излезе другата година, цената още не се знае. Форд Фокус ще има електрическа версия до 2 години, разработена от Магна. Тесла се очаква да пуснат новия си модел по някое време, който ще е доста по-усъвършенстван от първия дето ползва батерии на лаптоп и струва $109 000, не точно цена с която ще убие колите с ДВГ. Фискер до 1-2 години вероятно ще пуснат Карма, също няма да е масов и евтин автомобил, но когато технологията е нова и скъпа, по-лесно е инвестицията да се изплати в по-скъпи коли. Lightning GT, което се очакваше да е най-мощния сериен електромобил, е забавен за неопределено време. Хонда явно смятат че бъдещето е във водорода. ситроен, мерцедес, ауди, БМВ имат някакви концепти, но никакви конкретни данни за производство, само неясни планове. Отделно капацитета за производство на батерии, отделно ограничените количества литии. 8 цилиндровите, според твоите данни, са изместени преди 60 години, 6 цилиндровите са на пазара и днес, БМВ ги вграждат и в първа серия, не виждам някакви причини да се отказват от тях. Вероятно си прав че ще минат на електродвигатели преди да направят V6. А ти защо смяташ че звука на 8 цилиндров редови е по-добър? Можеш ли да го обясниш?

    Първо ми казваш че няма нужда да се прехласвам, после че никой не и пречи, кое по-точно е? Като те гледам ти бая си се прехласнал по тия 8 цилиндрови редови корабни двигатели, ако аз ти кажа че няма нужда да се прехласваш, ще спреш ли?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  19. 51 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    сега ти почна да се правиш на изпускан на главата си. Това че го вграждат в първа серия означава че го правят в най-малкия им модел без никакви проблеми. 12 цилиндровия (което както знаеш са два V6 двигателя в общ блок) на голфа е единична бройка, и е монтиран на мястото на задните седалки, първа серия се произвежда в стотици хиляди бройки ДНЕС, не преди 60 години. И затова няма причина да минават на V6 двигатели, защото не им трябват, защото това което ти казваш, че станали неудобни за вграждане в някои модели, никога няма да се случи на основните модели на БМВ 3, 5, 7 ма серия, и първа, която споделя доста компоненти с трета. И си имат V8 двигатели, и нямат модели с предно предаване. Сега е мой ред да те питам, какво като има мотоциклети с такива двигатели??? Какви газови турбини, какви 5 лева?

    Моля те, кажи ми къде "виждаш" да обяснявам каквото и било за звука на редовите двигатели, много ще ми е интересно да си го прочета отново.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  20. 54 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Пак ще те попитам, къде точно видя аз нещо да съм казал за звук??? Между редовете ли четеш, с невидимо мастило ли съм писал нещо, че не мога да го видя сега като ми го показваш???

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  21. 58 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    кефи ме това че двигателя е принципно по-опростен и няма нужда да му се добавя нищо за да работи гладко. И единственият му недостатък е, че е дълъг. Доказват го приложенията му в тежки камиони и машини. Също така адски много ме кефи и двигателя на последния корвет, нормалния както и този на ZR1. И доста други V8 двигатели ме кефят. И да, бях фен на БМВ, както и на скайлан R34 и последната Supra. Не бих казал че съм особен фен на волво, въпреки че те произвеждат такива все още, и то за напречно вграждане, нито съм фен на деу, които имат 2 и 2.5 литрови пак за напречно за коли с предно предаване. Не че съм виждал някога деу с такъв, просто самата марка като дизайн и изпълнение нещо не ме радва.

    Ми ако не знам какво е под капака, ще го отворя и ще проверя.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  22. 59 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Доколкото виждам вие двамата сте изплезили езици и обяснявате какъв страхотен неповторим звук имали.

    Ето тук точно каза че аз съм изплезил език и обяснявам какъв страхотен звук има. Прочете ли го внимателно и добре?

    Но до тук не разбрах защо според вас повечето производители изоставят тази концепция сигурно само БМВ разбират от двигатели според вас.

    Мисля това беше изяснено много отдавна, и ти го каза, и аз го повторих, че V6 двигателите са по-компактни и по-лесни за вграждане. Какво точно не разбра???

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  23. 67 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    отново казваш да не се прехласваме, като само преди няколко поста каза "Прехласвай се никой не ти пречи". Престани да го казваш, ставаш банален вече.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  24. 68 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    повечето модерни V6 двигатели са блок на V8 с отрязани два цилиндъра. Показва го и ъгълът между редовете, който рядко е идеалните 60 градуса. БМВ имат вече V8 двигател, който също се нуждае от балансиране, малоумно е да се твърди че не могат да балансират V6, при положение че няма нищо по-сложно в това от V8 или V10. И ако I6 беше някакъв идеален двигател, никога нямаше да направят V8, V10 или V12, каквито имат в моделите си. И формула 1 е ползвала и редови 6 и 8 цилиндрови двигатели в началото. Минали са на 8 защото позволяват по-големи мощности, после са минали на V образни защото колите стават с километрична предница. Повече цилиндри - повече мощност. Нисан например са решили че за новия модел им трябва много голяма мощност и обем от 3.8 литра. И докато това не е невъзможно, означава че двигателя трябва да е още по-дълъг от 2.7 и 3.0 литровия ползван допреди в скайлайн, но е трудно, понеже двигателя трябва да е още по-дълъг. Това както знаеш е понеже когато обема на цилиндрите се увеличава само на височина, а диаметъра остава същия, не позволява на двигателя да достига високите обороти нужни за кола като скайланй. Да не говорим че нисан вече имат много други модели, с предно предаване и задно, които вече са минали на V6 поради по-малкия му размер, и е скъпо да произвеждат един двигател в ограничени серии само за един модел. А както знаем, целта на ГТР е да е невъзможно евтин и е нормално да се опитват да спестят разходи отвсякъде. БМВ нямат такъв проблем, защото всичките им модели са проектирани да приемат този I6 двигател. И изглежда са достигнали лимита на около 3.0 до 3.2 литра на предното М3. Затова и новото M3 е с V8, понеже конкурентите му могат да развиват по-голяма мощност, а не са искали да ползват турбо с високо налягане само да достигнат тяхната мощност ама да има голям лаг. Редовия на 335i е трилитров с турбо, и дава 300 к.с. с много добър въртящ момент, и има потенциал за още, и ще бъде развиван. Двигателя в 540 примерно има мощност 306 к.с., в новата петица единствения V8 мотор е 4.4 литра с два компресора и дава 407 к.с. и което е по-важно, 600 Нм. Трилитровия могат да го докарат до 350 к.с. примерно с настройки на турбото, единствената причина да минат на V6 е ако искат да имат нещо в диапазона на тези 50 к.с. между 350 и 400, а това е глупаво и ненужно, да разработват цял нов двигател (по точно да отрежат два цилиндъра на V8), при положение че нямат нужда от по-къс двигател, а за по-големите мощности минават направо на V8 и V12. Май се отказаха и от V10 двигателя за М5 и М6 и новите ще ползват турбо V8. Просто е скъпо да се произвежда отделен блок на двигател като колите се продават в силно ограничени бройки, а все пак е и криза и трябва да се пести, щото БМВ бяха бая ударени от нея.

    Моля те, отново, кажи къде някой е казал че БМВ са най-великите като ползват редови двигатели??? И има много, ама наистина много хора които смятат че мазда RX-7 е най-великата кола на света, заради свръх лекия и и мощен роторен двигател, както и че мазда са най-велики на света защото успяват да спечелят 24 часа на ЛьоМан с такъв двигател. Ще седнеш ли на тях да им изнасяш лекции защо роторния двигател не се ползва от никой друг, и че това трябва да им говори нещо, щото не може те да са най-умните, а всички останали да са мега тъпи??? Ще им кажеш ли че шума от газова турбина е по-як, или че гори много масло, и уплътненията подават, и че въпреки високите обороти има малък въртящ момент? Мислиш ли че някой който е фен на мазда не знае тези доводи и ще го накараш да си каже "брей какъв съм малоумник, да съм харесвал някакъв такъв калпав двигател, отсега ще харесвам само V шестици!"???

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  25. 69 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Ето виж, човека си е купил не БМВ, а лексус с редови 6 цилиндров, щото го кефи двигателя. Не казва никъде че лексус са най-великите заради това че са предлагали такъв двигател, просто му харесва тази кола с този двигател, какво толкова сложно има да се разбере?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  26. 71 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    опитваш се от 20 коментара да убедиш мен и ГТ че разбираш много повече и знаеш че няма никакви причини да предпочитаме 6 цилиндрови редови двигатели, че БМВ едва ли не не могат да направят V6 и затова карат на този, и незнам още какво се опитваш да кажеш. И после имаш наглостта да кажеш че не се опитваш да променяш мнения, след като точно това правиш. И не е носталгия по миналото, а радост от настоящето, има разлика малка. Аз не плача за редовия шестак, защото се произвежда все още от няколко фирми, за какво да плача??? И ще се произвежда още много, ама наистина много дълго време

    Ето за това ви казах да не абсолютизирате ,кое било по добро от друго и да се прехласвате как някой още ползвал редови мотори.

    А аз пак ще ти кажа, недей ми дръж сметка по какво да се прехласвам, за десети път, и за 11ти ще ти го кажа ако трябва.

    Къде в цитата дето си посочил мислиш че може да има печатна грешка точно, по какъв неведом начин заподозря че мисля че газова турбина и роторен двигател са едно и също???

    Аз не смятам за глупаво и ненужно да се разработва V6 двигател, и мерцедес могат да си правят каквото си искат, както и БМВ. Мерцедес искат, БМВ не искат и го смятат за ненужно, мисля че ти обясних причините повече от добре. Какво точно ще спечели БМВ според теб ако утре изкарат V6 двигател? От какъв зор им е да правят такъв?

    Извода ти че нисана бил по-успешен защото ползва V6 е просто гениален. Ако двигателя на нисана по някакъв начин се навре под капака на БМВ М3 (а той ще стърчи доста, може би ще трябва да му се отреже дупка в капака), нисана пак ще дава по-добри резултати. Колата е натъпкана с всякаква електроника, шасито е специално проектирано за такава кола която е конкурент на порше 911 турбо и се мери с най-бързите ферарита (без енцо), системата AWD е уж революционна и т.н. М3 има точно 420 к.с., колкото имат и конкурентите му от ауди и мерцедес (C63 всъщност е по-мощен), нисана има 480 к.с., но тази мощност е измерена на колелата в тестове, което значи че двигателя произвежда доста повече.

    Кажи ми, отново, къде съм казал че нисана има голям лаг???? Или какъвто и да е лаг?

    А като гледам резултатите на Аскари А10 с атмосферния V8 двигател от старото БМВ М5 с мощност 625 к.с. бих казал че подхода на БМВ е по-успешен, понеже дава по-добри резултати от този на нисан.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  27. 72 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    пловдивски с лексуса ти казва

    "Няма по-хубаво нещо от разтоварен редови 6 цилиндров двигател."

    Айде иди в пловдив, намери го, и му обясни че има по-хубаво нещо, ама така, изчерпателно дет се вика, надуй му главата едно губаво, не се пести, виждам че ти доставя някакво върхово удоволствие да громиш грешните идеи и схващания на форумците.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  28. 75 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    шш, читателя, не издавай така работата, нека човека се занимава, явно и той си няма друга работа по цял ден и му е интересно. А дискусията с г-н 911 беше за нещо съвсем друго и не съм се опитвал да убеждавам никого че БМВ е по-добро от порше. Изрично даже съм казал че най-екстремният модел на БМВ може да се мери единствено с по-низшите поршета, и че БМВ правят коли в съвсем разлиен клас от порше и ферари. Дискусията тръгна от това, че под статия за бмв хибрид, типа се изцепи че като си карал по магистралата с поршето, големите отворковци с бмвта трябвало уплашено да се прибират в дясната лента и ги изпреварвал като спрели (което не е знак на комплексарщина, ма хич!). И че БМВ трябвало да са разбрали досега че не става просто като сложиш мощен двигател на седан. Аз му казах че явно става и за това за което е направен М3 е доста способна кола. Накрая се оказа всъщност че типа всъщност мрази БМВ понеже му горяло повече отколкото рекламирали градско, и бил заложил цяло състояние че БМВ ще спечелят титлата във формула 1 и париж дакар. И сега са му е криво и се опитва да убеди всички че БМВ са пълен боклук и реклама, все едно няма достатъчно хора да мислят като него.

    Ако съм разглобявал двигател на москвич 12так, достатъчно ли е да мога да пиша коментари, или е забранено?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  29. 81 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    До коментар [#78] от "engineer":

    ще се опитам да ти го напиша така че даже и ти да го разбереш. Това с газовите турбини тръгна от твоя безценен коментар

    " Има и мотоциклети с 6 цилиндрови редови двигатели . Има такива и с газови турбини. Знаеш ли те пък какъв уникален звук имат!!!!"

    Та да го кажа по друг начин

    ''Ще им кажеш ли че шума от газова турбина е по-як от този на роторен двигател, или че роторния двигател гори много масло, и уплътненията на роторния двигател подават, и че въпреки високите обороти на роторния двигател, роторният двигател има малък въртящ момент? Мислиш ли че някой който е фен на мазда и на роторния им двигател не знае тези доводи и ще го накараш да си каже "брей какъв съм малоумник, да съм харесвал някакъв такъв калпав роторен двигател, отсега ще харесвам само V шестици!"

    Не виждам инженера точно с какво е по различен, 100 коментара повтаря че никой няма да различи звука на редови от V образен ако изпускателната система е една и съща, после изскача с характерния звук на двигателя на нисана, дето всеки трябвало да го чуе на живо за да го повярва. Еми дал не е възможно същия звук да се получи и от редови двигател? И кво излиза, че нисан са направили много яка изпускателна система? И че показателите на V6 С ЕДНАКЪВ ОБЕМ и ЕДНАКВИ КОМПРЕСОРИ с нищо не са по-добри от тези на редовия 6 цилиндров?

    а читателя ще си пасне много добре с 911, да си обсъдят грандиозните неуспехи на БМВ във всякакви състезания. На него любимия му "провал" е в Париж-Дакар, къде ли е любимия на читателя?
    Не съм гледал само пред блока, помагах, държах онуй дето се развиват болтовете с него, как му се викаше, не отверката, ами онва другото../?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  30. 83 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    и на мен ми омръзна под всяка статия за японски автомобил, или за какъвто и автомобил, все да се споменава как БМВ били само реклама, ама на, такъв е живота. Какво съм извъртял и в какво точно ме е затапил инженера? Инженера 100 пъти каза "не се прехласвайте по редовия 6 цилиндров двигател толкова" но така и не можа да даде обяснение какво му пречим и защо пък да не се прехласваме. И както виждаш аз напълно го подкрепям за причините да бъде заменен, а именно удобството за монтаж. И това беше повторено и потретено. И за пореден път искам да подчертая, че аз не смята, никога не съм смятал, и никъде не съм писал че БМВ са най-добрата марка, с най-добрите двигатели, и че редовите двигатели имат някакви незаменими предимства. Просто ги харесвам и това е, казах го още в началото, както и че харесвам редица други двигатели. Той иска едва ли не да му дан научна причина защо ги харесвам и се опитва да ме убеди че няма нито една разионална причина да го правя.
    Ето какво казва онженера:
    "А звука на новия двигател определено е музика за ушите на всеки автофен която никое 6 цилиндрово БМВ не дава." Значи той може да прави такива обобщения. Защо когато той си служи с такива ирационални понятия като "музика за ушите на всеки" може, а като пловдиски каже че "Няма по-хубаво нещо от разтоварен редови 6 цилиндров двигател." почва едно обясняване че звука му не е нищо особено. И нисана правел такъв звук какъвто никое БМВ не правело. Аз не отричам че нисана има добър звук, не го карам и да харесва звука на I6, но той продължава да настоява и да спори.

    Инженера не е писал че феновете на мазда трябва да се откажат. писа следното "Мазда като ползват роторен двигател трябва да са най велики сигурно защото той е още по балансиран от шестака на БМВ." Това ако не е извъртане на нещата и слагане на думи в устата, не знам какво е, чесно. И отново, нито аз, нито който и да е друг в тази дискусия е казвал че БМВ са най-великите. Тук се намесиха някакви стереотипи как той обичал да чува че бмв си е бмв, и че редовия шестак си е редови шестак и почна да си ги оборва сам. А всичко тръгна от това че човека си беше купил лексус с такъв и му се кефи, и аз му казах че и аз му се кефя. Не се рабира какво очаква да постигне инженера с опитите си да ме убеди че аз не знам защо се прехласвам по този тип двигатели. Очевидно е че няма да спра да го правя, и не виждам какво му пречи това, или на теб. Като те дразнят коментарите ми, не ги чети, цъкай минуса и давай нататък. И ако кажеш че ти е трудно да ги избягваш, не забравяй че за да ги има някой им отговаря и задава въпроси на които очаква отговор, като например да съм дал разяснение на изречение което е повече от ясно какво значи.

    И не питам кое ти е любимото състезание, а кой е любимия ти провал на БМВ в състезание. Но може и да не ми разкриваш класацията си, слабо ме интересува всъщност.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  31. 84 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    и къде съм плюл по инженера? а както забеляза, аз не развивам теории а преписвам такива от списания, интернет, уикипедия, вестник черноморкси фар и други източници.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  32. 87 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1013 Весело

    Не е вярно!!! Не са се дънили, просто оставиха малко и другите да попечелят, че то става безинтересно вече. По всяко едно време могат да щракнат с пръсти и да спечелят всяко състезание, все пак това е баварската машина!

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах