Нов дизелов мотор и атрактивна визия за "Форд Мондео"



Две години и половина след лансирането на "Форд Мондео" автомобилът изглежда все така впечатляващо, без следа от остаряване, що се отнася до дизайна. Поводът за новата ни среща обаче стана един сравнително нов дизелов мотор, който не беше на разположение при пускането на модела на пазара.


2.2-литровият комън-рейл е съвместна разработка с алианса "Пежо-Ситроен"(PSA) и разполага със 175 к.с., което го прави най-мощния дизел при леките автомобили на "Форд". Максималният въртящ момент е 400 Нм. при 1750 об/мин, можещ да достигне и до 420 Нм. при рязко настъпване на газта.


Ако бях учител, без никакво замисляне бих му писал отличен - както за динамика (ускорение от 0 до 100 км/ч за 8.7 секунди), така и за икономичност - 6.8 л/100 км. в рамките на теста в смесен цикъл при работещ климатик. Според производителя той би могъл да бъде свален и до 6.2 на сто, а при кротко шофиране само извън града дори до 4.9 л/100 км.




Двигателят работи изключително спокойно и тихо, като 6-степенната механична трансмисия е прецизно настроена към характеристиките му, така че едновременно осигурява минимално превключване на скоростите, добра динамика и икономичен режим на работа на шеста предавка (2500 оборота при 140 км/ч). До този извод стигнах, тествайки колата по подбалканския път и на магистрала "Тракия".


Чрез тествания от мен "Форд Мондео" се запознах и със сравнително новото ниво на оборудване Titanium S (достъпно и за хечбека, и за комбито). Отвън окото хващат променената долна грилна решетка, новите фарове за мъгла и прагове, престилката на задната броня с интегриран дифузьор, спойлерът на задния капак и 18-цоловите алуминиеви джанти.


Спортното окачване е с 10 мм по-доближено до земята от стандартното за автомобила, като е по-твърдо. На пътя това означава намаляване на комфорта при движение по лоша настилка, но отлична стабилност и минимално накланяне на каросерията в завой. Накратко, "Форд Мондео Титинаум S" определено ще допадне на феновете на динамичното шофиране.


В купето най-впечатляващите новости са пиано черната повърхност около мултимедийния блок, частично облицованите в кожа спортни седалки и червеният шев по креслата, скоростният лост, подлакътниците на вратите и волана. В тон са дори велурените стелки, също "обточени" в червено.


Най-евтината модификация на "Мондео" с новия 2.2 TDCi мотор струва 53 100 лв. с ДДС, а желаещите да имат версията "Титаниум S" трябва да платят още 11 000 лева. 

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на VW
    VW
    Рейтинг: Неутрално

    Аз ще си карам аудито, пък вие си купете новия хубав форд!

  2. 2 Профил на Za novite tehnologii
    Za novite tehnologii
    Рейтинг: Весело

    "престилката на задната броня с интегриран дифузьор" - май този дето е писал е преписвал - я пиши на български - това което си превеждам е (престилката на задната броня е с ВГРАДЕН или МОНТИРАН дифузьор) Абе мъжки от по горе коментара , твоето Ауди има ли интегриран дефузьор ,ъ? Ако нямаш пари за чистонова кола , карай си Аудито 2-ра употреба - с газово и дифузьор

  3. 3 Профил на Енчо
    Енчо
    Рейтинг: Неутрално

    Онзи ден гледам в мола в Бургас - Ауди А3, с 1,4 двигател - 55 бона. Егати Ауди-то...
    Без да съм фен на Форд, обаче "Мондео" 2,2 за 53 бона определено е за предпочитане.

  4. 4 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Чудесно е Мондеото, карам подобно. Отличен автомобил.

  5. 5 Профил на СТРАДАЛ ОТ ФОРД
    СТРАДАЛ ОТ ФОРД
    Рейтинг: Весело

    ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ НЕ КАЗВАТ НИЩО ЗА РАЗХОДА НА МАСЛО........

    ИЛИ И ТОЙ Е ЗА 6

  6. 6 Профил на !
    !
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#1] от "VW":

    Карай си го и си избивай комплексите, нещастник

  7. 7 Профил на бдс
    бдс
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#5] от "СТРАДАЛ ОТ ФОРД":

    Май си няколко метра в страни и няколко десетки години назад от съвремието. Какъв разход на масло, човече? Масло ли ти гореше 20 годишният Форд, който ако можеше да говори щеше да плаче, но нямаше да може да си спомни всичките собственици.

  8. 8 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: Неутрално

    За 50 бона взимаш един Аутбек и ти си човека!

  9. 9 Профил на Demokrat
    Demokrat
    Рейтинг: 861 Весело


    ".2-литровият комън-рейл е съвместна разработка с алианса "Пежо-Ситроен"(PSA) "
    Да се разбира - Форд купува от Пежо двигатели!

    "Пежо 308 - Световен рекорд за най-икономичен дизелов двигател"

    На всички почитатели на германската техника, честито!

    Само платени и/или умствено увредени лица могат да пишат в подкрепа на БКП и нейните производни Атака/ДпС/ГЕРБ. Ще дойде ден и... всекиму според заслугите!
  10. 10 Профил на СТРАДАЛ ОТ ФОРД
    СТРАДАЛ ОТ ФОРД
    Рейтинг: Весело

    До коментар [#7] от "бдс":

    Find
    On
    Road
    Dead

  11. 11 Профил на до демократ
    до демократ
    Рейтинг: Неутрално

    Пич, те са ти го написали правилно , но въпросът е в четенето ти!!!!Форд и Пежо имат съвместни разработки в областта на дизеловите двигатели от близо 10 години!!!Също така в момента пежо и бмв имат съвместни разработки за бензинови мотори!!!Нито форд купуват готови мотори от пежо , нито бмв купуват от тях!!Прави разлика !!!! Съвместна разработка значи "съвместна разработка" !!Имат хората "джойнт венчър" компания за целта!!!

  12. 12 Профил на и от мен до демократ
    и от мен до демократ
    Рейтинг: Неутрално

    На всичкото отгоре Форд има по-голяма заслуга за новите двигатели на ПСА-Форд

  13. 13 Профил на до WV-то
    до WV-то
    Рейтинг: Неутрално

    Не разбрах , ти фолксваген ли имаш или ауди???? Вярно , че и двете са почти еднакви , но има малки разлики!!!Първите са за по-бедни селяци , а вторите са за такива с претенции!!!Защо винаги като напишат за някоя кола различна от WV, се появява някой перничанин да хвали гоуфовете!!????Никой не пише за тия каруци бе човек!!! Тук човека обсъжда мондеото , а не сравнява с други коли!!!!

  14. 14 Профил на собственик на возилото
    собственик на возилото
    Рейтинг: Неутрално

    Малко ви изостава инфото господа журналисти !!!В момента се монтират нови дизели на форд не 2.2 , а 2 литра 163 коня!!! Новия ц-мах и фокус ще излезнат с тях , а с-макс и мондео вече ги имат!!! Новия 2.2 дизел се очаква в края на годината , но той ще е с 205 коня!!!!Този го има от 2 години !!!!

  15. 15 Профил на ттт
    ттт
    Рейтинг: Неутрално

    За да е коректно ще кажа , че колата от снимката струва около 75 000 бона!!!!за 55 000 лева , може да се вземе мондео с 2 литра дизел или бензин средно ниво на оборудване!!!Хубавото винаги е скъпо , дори и при марка като форд!!! Въпреки това , има хора , които ще купят точно това ниво на оборудване при форд , въпреки че цената е като на а4 !!! Просто форда е по-голям в случая от аудито!!!!

  16. 16 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#10] от "СТРАДАЛ ОТ ФОРД":

    F ix
    O ften
    R epair
    D aily

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  17. 17 Профил на Vision
    Vision
    Рейтинг: Неутрално

    Каква визия бе хора! Тия вече като пипнат една лайстна от 10 см и почват да пишат по целия свят какъв нов дизайн има и т.н. Това понятие фейс-лифта по принцип е порно от най-висока класа. Ебати глупостите!

  18. 18 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 388 Неутрално

    На подбалканския път и магистрала Тракия разрешено ли е да се кара със 140 км/ч?

    simple mind
  19. 19 Профил на потребител
    потребител
    Рейтинг: Неутрално

    В този сегмент Хонда Акорд определено е по добрия избор от Форд. Цените са еднакви ,но Хонда предлага повече като оборудване. Иначе Форд много подобриха качеството си в последните години и са по добре от "народните" возила и техните деривати Ауди.
    Всеки си има вкус в края на краищата.

  20. 20 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#19] от "потребител":

    Ама хич не си прав за Акорда. Доста по-скъп е от Мондеото, а като автомобил е по-слаб. Няма нито един сравнителен тест, в който Акорда да се е класирал преди Мондео. Нито един.

    Статията е доста объркваща наистина. Всъщност новите двигатели за дизели Евро 5, вкл. 2.0 163 коня, както и първият от новото поколение бензинови турбо мотори с директтно впръскване, наречени EcoBoost. Иде реч за 2.0-литров турбо бензин с 203 коня, стандартно с автоматична скоростна кутия с 2 съединителя.

  21. 21 Профил на ???
    ???
    Рейтинг: Неутрално

    http://www.guardian.co.uk/money/2009/jul/24/which-car-reliability-honda-accord

    Точно с Хонда недей да сравняваш Форд. Хонда винаги са правели здрави коли достатъчно е да погледнеш Хонда на 10 години и Форд и ще ти стане ясно кой какви коли прави. И не разбрах какво е по слабото на Хонда или на някой друг автомобил от Форд при условие че за 53 000 лева можеш да си купиш и други автомобили от този класа. Форд въобще не е толкова евтин.Може би го сравняваш с Мерцедес и за това ти се вижда евтин?

    Относно класациите за които твърдиш че Форд бил по хубав от всичко не съм ги чел , но в действителност виждам други неща.

  22. 22 Профил на читател
    читател
    Рейтинг: Неутрално

    Аз четох един тест в който Форд победи Ситроен и Хонда защото имал по голям багажник с 30 литра май беше.
    Иначе мотора на Форд беше най шумен,возията най лоша ,стабилността на пътя също и пространството и удобството за шофьора също бяха най зле при Форд.
    Но какво да се прави най важното за една кола е големия багажник.

  23. 23 Профил на 10mm auto
    10mm auto
    Рейтинг: Весело

    сигурно си чел авто билд

  24. 24 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Е това за багажника са глупости.
    Все още чакам за пример тест, в който Акорд е преди Мондео.
    Аз имам няколко наобратно.

  25. 25 Профил на купувач
    купувач
    Рейтинг: Неутрално

    Сега имам едно въпросче към RS 1600...
    За 26 000 евро Хонда ми предлагат Акорд тайп S с 2,4 л 201 коня мотор кожен салон темпомат , стабилизиращи програми ,ксенон и въобще всичко за което се сещам без програмата за поддържане на дистанция от предната кола и активното връщане в лентата ако се заблееш и излезеш.

    Във Форд последните неща въобще не се предлагат.

    Както и да е кажи ми кой Форд с тези параметри струва по малко понеже твърдиш че Хонда била доста по скъпа пък и била по слаб автомобил.

    Понеже четох за критерия багажник ще кажа че за мен 30 литра по малък обем не са проблем аз не зареждам магазин с колата си.
    Влизах в Мондео наскоро и сравних двете коли като усещане.Ще кажа ,че седалките и таблото на Хонда определено са по удобни. За това че Хонда е един от най бездефектните автомобили мисля че едва ли някой ще спори. Така че кажи ми защо да си избера Форд Мондео освен ако не искам по голям багажник.

  26. 26 Профил на Ха
    Ха
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#25] от "купувач":

    кое точно не се предлага във форд?

    Да си чувал, че Мондео има едно от най- доброто пътно поведение, доста по- добро от Акорд според журналистическите тестове?
    За качеството - виж последните проучвания - Форд е на челно място ....

  27. 27 Профил на купувач
    купувач
    Рейтинг: Неутрално

    Ами не се предлага асистент за активно връщане в лентата например.

    Покажи ми тези проучвания за качество защото аз до сега не съм видял Форд да е преди Хонда по качество.

    А доста по доброто пътно поведение как го измериха журналистите ,да не би да са правили състезание?

    Мисля че и в линка към коментар 21 Мондео въобще не е в десятката.

  28. 28 Профил на някой
    някой
    Рейтинг: Неутрално

    ''Чувството на комфорт при управлението на Accord е подобно на това при C5. Неравностите по пътя поглъща много добре и те не се отразяват толкова силно вътре в купето. При завои почти липсва наклон на купето, амортисьорите са конструирани да работят в комфортен режим, дори при по-високи скорости. Джантите са 17 цола. При спортен режим на управление поведението на Accord е по-добро и от това на Mondeo. ''

    Аз това прочетох писано от немски журналисти относно пътното поведение може би става дума за същата статия в която класират Мондео първо заради големия багажник

  29. 29 Профил на Сойчиро
    Сойчиро
    Рейтинг: Неутрално

    Какво им обясняваш на фордаджиите , те никога не са се качвали на Хонда и за това четат статии за да се надъхват.
    Вярно че си пооправиха качеството ,но докато стигнат Хонда ще има доста хляб да изядат.

  30. 30 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#25] от "купувач":

    Купувачооо, толкова си и проверявал ти. Адапттивен темпомат с радар и система за контрол на дистанцията се предлага при Форд Мондео още от представянето му през 2007, което е преди настоящия Акорд.
    Както и активно окачване например, което го няма в Акрода.
    В ценовата листа на Мондео има над 100 опции, при Акорда са пъти по-малко.
    Ясно е колкто ти е ясно.

    И аз харесвам Акорда. И Мондеото ми харесва. Ама тия сектантски изказвания ги зарежете. Щом е Хонда значи е супер, щом е Форд не струва. Сами се ограничавате.

    Ето резултатите от последния Мастер тест на този клас на AMS (2008):

    http://www.auto-motor-und-sport.bg/?act=content&rec=5208

    1. BMW 320d 417
    2. Mercedes C220 411
    3. Audi A4 2.0 TDI 405
    4. VW Passat 20 TDI 400
    5. Ford Mondeo 2.2 TDCi 391
    6. Peugeot 407 2.0 HDi 389
    7. Honda Accord 2.2 i-CTDi 388
    8. Alfa 159 382
    9. Toyota Avensis 2.2 D-4D —
    10. Opel Vectra 1.9 CDTI —
    11. Saab 9-3 1.9TiD

    Пак казвам: и двете коли ми харесват. Дразнят ме сектантските изказвания и необоснованото плюене.

  31. 31 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 381 Неутрално

    1. BMW 320d 417
    2. Mercedes C220 411
    3. Audi A4 2.0 TDI 405
    4. VW Passat 20 TDI 400
    5. Ford Mondeo 2.2 TDCi 391
    6. Peugeot 407 2.0 HDi 389
    7. Honda Accord 2.2 i-CTDi 388
    8. Alfa 159 382
    9. Toyota Avensis 2.2 D-4D —
    10. Opel Vectra 1.9 CDTI —
    11. Saab 9-3 1.9TiD

    Пак казвам: и двете коли ми харесват. Дразнят ме сектантските изказвания и необоснованото плюене.

  32. 32 Профил на купувач
    купувач
    Рейтинг: Неутрално

    Форд предлага ли асистент за активно връщане в лентата ?

    Ако говорим за радар за поддържане на дистанция Хонда има тази опция от 2004 още в старите модели.

    А дали има 100 опции при Форд не съм броил просто те попитах за 26 000 евро какво Мондео има ( коментар 25).
    Понеже преди това твърдиш ,че било по евтино и предлагало повече неща от Акорд.

    А тази таблица с коли които си посочил кой я е правил и как и защо вътре има само дизели? Като гледам БМВ и Мерцедес и Ауди трябва да са най качествени коли може би?
    Това няма как да го повярвам. Личи си че класацията е правена от някой с пронемска ориентация. Погледни коментар 21 защо нещата там са различни може би защото е английска класацията.
    А наскоро някой беше пускал по форумите това:

    http://www.which.co.uk/news/2009/07/which-reveals-the-uks-most-reliable-car-180587.jsp

    Форд го има но с Фиеста както забелязваш и никъде няма Ауди,БМВ или Мерцедес.


    Това също е много показателно:
    http://www.reliabilityindex.co.uk/top10.html?apc=3128339010848601

    Коренно противоположни данни от германските мазачи.

    Що се отнася до немски статии обикновено там се върти и суче и накрая Фолксваген излиза най великата кола дават се точки както му скимне на журналиста ,както се каза по горе багажника бил много важен и т.н.

    Аз съм сядал на шофьорското място и на Акорд и на Мондео както и на Пасат. Определено мога да кажа че Акорд предлага най голяма удобство за стоящите отпред а понеже 90 % от времето пътувам с 1 пътник или сам някак си този довод ме кара да смятам това за предимство на Акорд.Но веднага за да се изтъкне колко бил добър Фолксваген се казва как отзад в Хонда било тясно и хоп колата губи класацията. А седалките и на Форд и на Пасат определено не предлагат по голяма странична опора но важното е да се каже че при Хонда не били идеални.

    Аз когато искам на пътниците отзад да им е удобно ще си купя миниван или направо бус.

    Другото което никой не споменава е как са подбирани двигателите и цените на тестваните автомобили. Много е лесно да сравняваш турбо с атмосферен мотор и да пишеш как ревял и се мъчел атмосферния.
    Обаче когато разхода на Хонда е по нисък това някак си не е важно и не събира много точки.
    И още нещо , мисля че Мондео е по добро от Пасат ,но някак си тази класация извърта така нещата че да мисли човек че от Фолксваген по хубаво няма.
    Доста нагласена статия , но може да се разбере от човек който действително е сядал в тези коли.

  33. 33 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#32] от "купувач":

    Колега, толкова си гледал и чел. Това класиране е от Мастер Теста на Ауто Мотор унд Шпорт през 2008. Това е най-детайлния и пълен тест, в който замерват абсолютно всевъзможно стойности от видимост, та до смяна на лентата, еленови тестове и пр. и пр.
    Всички са с дизелови двигатели ествествено, за да са сравними автомобили, вкл. Хондата. Това се продава в този клас. Атмосферните бензинови са отживелица. Харчат много, вървят малко.

    В този тест, цената не се взима предвид, а само качествата на автомобила! Това е така, т.к. се прави от изданията на всички държави.
    Вземи го прочети, има го препечатан в БГ броя, ако искаш да потърся кой. Поведението на пътя на Мондео се възхвалява почти във всеки тест. АМС не харесват само управлението, което за тях е твърде директно и прецизно. На мен пък ми е супер.
    Журналистите наистина са пристрастни понякога, но може с лекота да се прозре ако е такъв случая. Това е много мащабен тест с измерване на безброй измерими стойности.
    Под ръка имам още един, само че на комбита. Отново Мондеото е преди Акорда.

    Като спомена седалки, зависи в какви. Едва ли Мондеото, в което си сядал е било със спортни седалки, които се предлагат, а виждам, че такива ти харесват.

    Пак казвам, и Акорда ми харесва.


  34. 34 Профил на купувач
    купувач
    Рейтинг: Неутрално

    ''Все пак при Hondа таблото е най-удобно. Уредите са в спортен стил, а мястото на двете предни седалки е най-голямо. При Honda и седалките са най-удобни – широки, предлагащи стабилна странична опора за тялото. Воланът с три рамена е функционален и удобно лежи в ръцете на водача. На задните седалки в Accord обаче е определено тясно. Пространството за колената на пътниците на задните седалки е най-малко в сравнение с Mondeo и С5.''
    Това са го писали други журналисти при сравнителни тестове явно те не мислят като другите.

    "Например Honda Accord автоматично натиска спирачките при заплаха от връхлитане върху движещото се отпред превозно средство, предупреждава за напускане на лентата за движение"

    Ето за тази опция ти говоря ,която при Форд липсва.

    " Освен това единственият атмосферен мотор в този сравнителен тест няма никакъв шанс срещу турбодвигателите. Въпреки почти еднаквата мощност 2,4-литровият агрегат на Honda се усеща като някак беззъб, тъй като максималният му въртящ момент е налице чак при 4000 об./мин."

    Айде сега ми кажи че не съм чел статията и всички двигатели са дизелови.

    И о чудо оказва се че Хонда е най икономична!!!!!

    Много е лесно да сравняваш 2,5 литров турбо мотор с атмосферен 2,4

    "Значително по-комфортно работи дружелюбно гъргорещият 2,5-литров петцилиндров турбодвигател на Mondeo, който започва да тегли буйно още малко над оборотите за празен ход. Този темперамент обаче изисква и съответен хонорар на бензиностанцията – средният разход в теста възлиза на твърде обилните 11,4 литра на 100 км."

    Много обичам независимата и непредубедена журналистика.

    И накрая с половин уста казват:

    "За възможността от съвсем друг подход свидетелства Accord, който във версията Executive притежава серийно електрически регулирани кожени седалки, аудиосистема с CD чейнджър и безжична комуникация, а също и ксенонови светлини."


    Аз ти казах и преди вадим 26 000 евро и отиваме в магазина да видим кой ще ни предложи по добра кола с по добра динамика и оборудване за тези пари това е обективната преценка.
    Другото е ала бала ако вземем да наддаваме може и самолет да си купим.

  35. 35 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Колега, много време утепахме да пишем тук.
    Пуснал съм линк към няколко статии и теста, взе да ги смесваш. Мастертеста е с дизелите.
    2.5 литровия турбо мотор в Мондео вече не се предлага. На негово място има ултра модерен 2.0 EcoBoost 203 коня с турбо и директно впръскване, както и с трансмисия с 2 съединителя. Ще го има и на 240 коня този мотор.
    Хонда нито предлага толкова модерен бензинов двигател, нито толкова модерна скоростна кутия. Имат архаичен 5-степенен автоматик за дизела за сметка на това.

    Както и да е, предлагам ти да се съгласим, че и двата са чудесни и избора е въпрос на вкус. Това са двата най-спортно ориентитирани автомобили в класа, също така, т.е. доста си приличат в много отношения.

  36. 36 Профил на до 13
    до 13
    Рейтинг: Неутрално

    Хонда не работи с турбо мотори ,това е тяхната философия ,но като гледам колко горят ултрамодерните мотори с директно впръскване излиза че разликата от архаичните е направо никаква.
    за това пък цената им е доста висока.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах