"Нисан Лийф" стана и световен автомобил на годината

Нисан Лийф



След като грабна титлата автомобил на годината в Европа, с което стана първата електрическа кола с отличието, "Нисан Лийф" стана и световен автомобил на годината. Японският зелен модел беше предпочетен пред 39 други предложения, като на финала спори за отличието с БМВ Серия 5, заело второ място, и "Ауди А8", поставено на трета позиция. Нисанът спечели с преднина от едва 3.4 точки.


В аргументацията си за избора на "Лийф" членовете на журито посочват, че това е автомобил, който смело проправя пътя към света на електромобилите. Петместният хечбек се задвижва от електромотор с мощност 108 к.с., като се ускорява до 100 км/ч за 11.5 секунди. Литиево-йонните батерии осигуряват на колата изминаване на около 150 километра. Зареждането им от стандартна електрическа инсталация пък става за 8 часа.


Автомобилите в конкурса "Световен автомобил на годината" се избират от жури от 66 журналисти от 24 страни. През 2010 година призът беше взет от "Фолксваген Поло", през 2009-та триумфира "Фолксваген Голф", а година по-рано победи "Мазда 2".




По назад през годините световен автомобил на годината са ставали "Лексус" LS460 (2007), БМВ Серия 3 (2006) и "Ауди A6" (2005).


Екологичен модел триумфира в още една от четирите категории на конкурса. "Шевролет Волт" беше избран за "Световен зелен автомобил" на 2011 година.

Шевролет Волт

© GM

Шевролет Волт


Той беше предпочетен пред още единадесет конкуренти. От тях до финала достигнаха три – БМВ 320d Efficient Dynamics Edition, "Нисан Лийф" и "Шевролет Волт".


В най-атрактивната категория "Суперавтомобил на годината" призът беше взет от "Ферари 458 Италия". Втората и третата позиция заеха "Мерцедес SLS AMG" и "Порше 911".


В предишните години за "Суперавтомобил на годината" бяха избирани "Ауди R8 V10" (2010), "Нисан GT-R" (2009), "Ауди R8" (2008), "Ауди RS4" (2007) и "Порше Кайман S" (2006).


В категорията най-добър дизайн журито беше най-впечатлено от "Астон Мартин Рапид".

Астон Мартин Рапид

© Астон Мартин

Астон Мартин Рапид


С това отличие моделът се присъединява към "Ситроен С4", "Ауди ТТ", "Ауди R8", "Фиат 500" и "Шевролет Камаро", печелили приза от 2006 година насам.

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на wwwwww
    wwwwww
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Егати глупавите избори.. Нисан Лийф е много по лош автомобил от Шеви Волт ..

    Да кажем не на педерастията!
  2. 2 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 477 Весело

    БМВ и АУДИ не са платили достатъчно

  3. 3 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Шеви Волт има доста по-голям пробег, заради генератора. Докато капацитетат на батериите е все още малък, си мисля, че елмобилите с генератор са много по-уместни.
    Лийф, с този пробег от 150км, става засега повече за градско, иначе трябват станции за бърз заряд.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  4. 4 Профил на pimpf
    pimpf
    Рейтинг: 221 Гневно

    Аргументацията при избора на Нисан Лийф е доста нескопосана. Нито е нещо ново, нито революционно, нито красиво. Ако бяха казали "Я си гледайте работата, ще си избираме каквото искаме" щеше да по-достойно и смислено.

  5. 5 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1723 Разстроено

    Започвам да се притеснявам дали не сбърках като скоро си купих бензинова кола. Малко като да си купиш фабрика на 8 Септември 1944 или да станеш член на БКП на 9 Ноември 1989.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  6. 6
    ****

    Този коментар беше изтрит в 14:33 на 27/04/2011 от неговия автор.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах