Натоварен с очаквания

Най-достъпният модел на "Лексус" има за задача да привлече нови клиенти към марката

В две от трите си нива
на оборудване автомобилът използва
фарове с LED светлини,
като общо монтираните отвън светодиоди
са 89

© Лексус, Лексус

В две от трите си нива на оборудване автомобилът използва фарове с LED светлини, като общо монтираните отвън светодиоди са 89



Сравним ли "Лексус" CT200h с дете, той би бил рожба на много талантливи и изявени родители, от което се очаква много. Задачата на най-достъпния, най-компактния и най-лекия модел на японската компания е да привлече нови клиенти към премиум марката, които да се превърнат във верни нейни фенове.


Отвън


За да се справи с нелеката си мисия, СТ200h първо трябва да бъде забелязан и дизайнерите на "Лексус" са се постарали доста в тази посока. Предницата има агресивно, дори бих казал намръщено излъчване, като същевременно е и доста стилна.


Страничният профил излъчва динамика, а задницата с обгръщащото купето стъкло на вратата на багажника подсказва, че това не е обикновен автомобил.




Отвътре


Огромни усилия са хвърлени и в оформления на интериора, при който се забелязва внимание към детайла. Всичко е направено така, че като седнеш, да не те си напуска спокойната и луксозна атмосфера на купето.


Още в базовото ниво окото хващат фините шевове на кожата, прикрепена върху горната част на арматурното табло. С поставянето на ръцете на волана, пък ти се иска да не ги отделяш, толкова приятен на допир е той. Истинско произведение на изкуството е селекторът за управление на безстепенната автоматична трансмисия, който е оформен като накрайника на стик за голф.


Приборното табло е с лесно четими скали, като в зависимост от избрания режим на шофиране уредът, даващ информация за това колко икономично карате, се превръща за секунда в оборотомер.

Така изглежда приборното табло в спортен режим

© Лексус

Така изглежда приборното табло в спортен режим


Управлението на вентилацията става от стилни и ясни контролери, разположени максимално близо до хваналата волана дясна ръка на шофьора на оптималната височина, които с тъмната си подложка изпъкват на лъскавия кант, който ги обгражда.


Мишка в колата
На втория етаж на централната конзола са скоростният лост, бутоните за аудиосистемата, тези за включване на подгряването на седалките и превлючвателя за различните режими на работа на колата.


Точно там, където би попаднала ръката на водача, ако я отпусне, пък се намира мишката, с която се правят настройките на автомобили и се командва навигацията. Интересно решение е тя да има два Enter бутона (отляво и отдясно), което прави боравенето с нея еднакво удобно както да шофьора, така и за пътника до него.

Настройките на автомобила стават с подобен на компютъна мишка джойстик. Вижда се е селекторът за трите режима на работа на колата и бутона за преминаване на изцяло електрическо задвижване

© Лексус, Лексус

Настройките на автомобила стават с подобен на компютъна мишка джойстик. Вижда се е селекторът за трите режима на работа на колата и бутона за преминаване на изцяло електрическо задвижване


В сравнение с обстановката около предните две седалки районът около задните е доста безличен. Присъстват само най-необходимите неща – поставка за шишета във вратите, за чаши в подлакътника и джобове в гърбовете на седалките.


Дори в най-скъпите модификации пасажерите отзад нямат свой блок за управление на вентилацията. За сметка на това обаче в областта на коленете и над главата пътниците от задния ред се радват на пространство, което не могат да получат при конкурентите от сегмента.


На пътя


Изглеждащ, като кола с мощност поне 200 к.с. "Лексус" СТ200h всъщност разчита за задвижването си на същия хибриден блок като "Приус" III и "Аурис" HSD. Той включва бензинов мотор с мощност 99 к.с., работещ на принципа на цикъла на Аткинсън, и електромотор с капацитет 82 к.с.

Дъното на колата е снабдено с подобряващи аеродинамиката елементи

© Лексус

Дъното на колата е снабдено с подобряващи аеродинамиката елементи


Сумарната мощност на колата обаче е 136 конски сили, което е достатъчно ускорението до 100 км/ч да става за 10.3 секунди, като максималната скорост е 180 км/ч.


Когато настъпиш педала на газта на "Лексус" СТ200h до дупка обаче, оставаш с усещането, че подлагаш колата на непосилно за нея натоварване. Причината е, че при високи обороти бензиновият мотор ръмжи измъчено, като дрезгавият му глас не може да се заглуши и от отлично обезшуменото купе.


Известно подобрение се забелязва при избирането на режим спорт с завъртане надясно на огромния селектор на централната конзола, в който електромоторът работи на 650 вместо на 500 волта и използва пълния си капацитет.

Натоварен с очаквания

Дори и при него доускорението при скорост от около 100 км/ч е доста тегаво. Иначе "Лексус" СТ200h прави добро впечатление с трите характера, които демонстрира, в зависимост от избрания режим на шофиране.


При икономичния педалът на газта реагира леко лениво, скоростите се сменят една след друга при много ниски обороти, воланът е по-лек, стабилизиращата програма демонстрира доста голяма загриженост, а осветлението на приборното табло се променя от неутрално бяло в успокояващо синьо.


В спортен режим колата става съвсем друга и това се подсказва от червените скали на километража и появата на оборотомер. Кормилото вече е директно, най-десният педал реагира на всяко докосване, трансмисията превключва когато оборотомерът наближи червената зона, а електронните системи за сигурност позволяват повече волности.


Това, което впечатлява независимо от избрания режим е стабилността на СТ200h. Колата сякаш завива по-релси, подчинява се безропотно на всички команди и оставаш с усещането, че много трудно можеш да я извадиш от равновесие.

Натоварен с очаквания

Комфортът също е на много високо ниво, като малките неравности почти не се усещат. При скорости до 140 км/ч тишината в купето е впечатляваща.


Другият интересен момент е, че дори при най-душманско каране разходът на гориво трудно може да стигне дори до 8 л/100 км, а при нормално шофиране и в рамките на града и извън него е около 4 на сто. След известно свикване с особеностите на хибридния автомобил в града той дори може да бъде свален допълнително.


За това допринася и възможността при напълно заредени батерии колата да изминава само на ток до 2 километра със скорост до 45 км/ч.


Що се отнася до зареждането на батериите, то става от работата на бензиновия мотор и от превръщането в електричество на отделяната при спиране топлинна и кинетична енергия. Акумулаторите все още са никел-метал хидридни, но предимството им е, че са леки и сравнително евтини.


Цени и предимства


Първият хибрид при компактните луксозни автомобили има късмета да излезе на пазара в момент, когато основните му конкуренти – "Ауди" А3 и БМВ Серия 1 чакат своите наследници. На техния фон "Лексус" СТ200h изпъква, а и се предлага на доста добра цена.



Най-евтината модификация струва 54 900 лв. с ДДС, като разполага с всички системи за сигурност, двузонов климатроник, нелоша аудиосистема, пълен ел. пакет и т.н. Най-скъпата версия е с цена около 80 000 лева. 


За сравнение може да се посочи, че "Ауди А3 спортбек" с подобна мощност и автоматична трансмисия струва поне 47 000 лева, а БМВ Серия 1 - минимум 54 000 лв., като имат по-бедно оборудване.


Заради факта, че отделя в атмосферата едва 87 г/км въглероден диоксид, в редица европейска страни "Лексус" СТ200h ползва еднократен финансов стимул на стойност между 1000 и 4000 евро, както и данъчни бонуси.


У нас екологичността на колата не носи ползи, но пък пари спестяват с 40% по-ниските разходи за обслужване спрямо дизелов автомобил със сходен разход. Това се дължи на липсата на стартер, алтернатор, каквито и да било ремъци и съединител.


Фактът, че намаляването на скоростта доста често става със задържащата сила на електромотора, който по този начин генерира и енергия, води и до доста по-дълъг живот на накладките - около 100 000 км за предните и няколко пъти повече за задните.

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 381 Неутрално
  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    Кое пък му е бруталното - кола като кола.

    Не е грозна, което все пак е успех де.

    Вътре мяза на космически кораб, което мен ме отблъсква. Аз обичам простоватия интерфейс. Ама щом Стив Джобс може да продава милиони шарени дрънкулки, значи и за тоя хай-тек интериор ще се намери кой да плаща грешни пари....

  3. 3 Профил на Доктор
    Доктор
    Рейтинг: 221 Неутрално
  4. 4 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    на мен ми прилича на тойота корола, но двойно по-скъпа, защото имала и електромотор.

  5. 5 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Цени от 54 900 лв. с ДДС... На "прима виста" повечко от хибридния роднина Аурис, но СТАВА - предвид по-високото впечатление за качество, доброто оборудване и евентуалната по-ниска загуба на стойност

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  6. 6 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Няма да коментирам качествата на автомобила, само ще кажа, че това все пак е Лексус!
    На друго искам да наблегна - все повече автомобили задвижвани с електричество се появяват и това е добро!

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  7. 7 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Тойота явно са много зле, за да направят Лексус, който да прилича на Астра и по описанието на автора на пътя да се държи като Астра.
    Да го бяха пуснали като някаква Тойота.

  8. 8 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Изключително точно заглавие.
    Е, ще видим.

  9. 9 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Екстра е, и колата и статията. Браво!

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  10. 10 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Добра статия. Отличен автомобил.
    Само не разбрах за какво превключване на предавки става въпрос, при положение че трансмисията е безстепенна??

  11. 11 Профил на Пламен
    Пламен
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#10] от "DFGeneer":

    Кутиите се водят "безстепенни", в действителност има "смяна" на предавки.

    http://twitter.com/zasmiah
  12. 12 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Ако й пуснат скоро и плъг-ин версия на батериите ще е може би най-добрият избор за градски автомобил. Между другото заради невероятния въртящ момент на електромотора кикдауна залепя главата за седалките и създава доста спорно усещане. Не съм карал още ct-то, но Приус-а е с идентична хибридна система и при него го има този як кик-даун.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  13. 13 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    До коментар [#11] от "aomeda":

    Тази "смяна" на предавки не може да бъде усетена изобщо. Което е много странно усещане. Возил съм се в RX450h при ускорение с кик-даун от 0 до 220 и през цялото време звукът от двигателя е монотонен и няма нито секунда усещане за смяна на предавка, т.е. главата ти се залепя на седалката и не мръдва и милиметър от там докато не отпуснеш педала. Забавно е, но както вече казах - малко странно. Мен си ме кефи смяната на предавки.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  14. 14 Профил на gwendolin
    gwendolin
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Ако трябва да избирам между този модел на Лексъс, А-3 и БМВ - 1, изобщо няма да се колебая
    Нито Ауди-то, нито БМВ-то са на нивото на Лексъс-а.

  15. 15 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3395 Неутрално

    Впечатлява ме най-вече интериора и, разбира се, задвижването. Статията е наистина добра, както винаги впрочем, но никъде не срещнах коментари, че е платена реклама на Лексус, както винаги се коментира, когато авторът си позволи да хвали конкуренцията например.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  16. 16 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Hybrid Synergy Drive със сигурност Е безстепенна трансмисия. Уверете се сами:
    http://eahart.com/prius/psd/

    Това е симулатор на Power Split Device, предшественик на HSD, но принципът е един и същ.
    Някои HSD имат симулирани "предавки" което се постига с фиксиране на скоростта на MG1 на няколко различни позиции, но CT200h определено не е от тях.

  17. 17 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#15] от "g_t":

    В коя платена реклама ще прочетеш за "тегаво доускорение" или "усещане за непосилно натоварване"?

  18. 18 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3395 Неутрално

    До коментар [#17] от "DFGeneer":

    Във всички набедени за "платени реклами" имаше и критики за разглежданите модели. Те обаче явно се струват недостатъчни за разбирачите. Аз самият смятам, че нито тази, нито другите подобни статии са платена реклама. Да не забравяме, че тук се пише за най-новите модели и много трудно могат да им се намерят кусури. Това обаче дразни завистниците, които никога няма да могат да пробват чисто нова кола и затова плюят.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  19. 19 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    Днес го карах - добра кола от ниския сегмант на премиум класа, има си всичко, интериорът е супер, разходът беше 5.3 л/100 км. в града. Единствено ме подразниха малкият багажник (260 л) и тесните задни седалки.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    http://tickey.me
  20. 20 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    Друго, което ми хареса - гаранция 5 години или 150 000 км и безплатна сервизна поддръжка - 5 години или 100 00 км.

    http://tickey.me
  21. 21 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    До коментар [#20] от "Димитър Димитров":

    Това с безплатната сервизна поддръжка го въведоха БМВ и според мен ще се наложи като стандарт в индустрията. Тук (в САЩ) търкаляме служебно 328i купе лизингово за $520 на месец, като това е единственото, което плащаш, защото сервизирането си е включено в цената при покупката на колата, така че само си свиркаш и караш без да се притесняваш за нищо.

    Това мнение е дело на една тъпа майна




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах