Тайванската "Лъксген" представи впечатляващ електромобил



Младата тайванска компания "Лъксген"(LUXGEN) показа на изложението в Шанхай концептуална разработка на интелигентен електромобил, който се отличава с отлични динамични характеристики и сериозен запас от ход. "Ниора" (Neora) освен всичко друго демонстрира и в какво посока ще се развива дизайна на марката, чието име идва от съкращението на думите "луксозен" и "гениален".


Електромобилът на тайванците тежи 1600 килограма и се катапултира до 100 км/ч за 6.5 секунди. Максималната скорост е 250 км/ч, а запасът от ход е цели 400 километра.


Задвижването на "Ниора" е поверено на индукционен електромотор с мощност 241 к.с., а задвижването е предно. Капацитетът на батерията е внушителните 48 киловатчаса, а възстановяването на 80% от нейния заряд става след включване към нормален контакт за един час.


"Лъксген" е дъщерна марка на най-голямата тайванска компания за производство на автомобили - "Юлон мотор" (Yulon Motor Co.). Брандът се роди в началото на 2009 година и вече има договори за доставка в Оман, Бахрейн, Виетнам, Катар и Доминиканската република.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на starez
    starez
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Впечатляващи данни, дано не е само реклама.

  2. 2 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Цена $25 до 35,000 в зависимост от екстрите

  3. 3 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Как се изписва звук от опулени очи?
    Разбира се, изразявам скептицизъм към пробега, но ако дори само 1/2 от него са реални в градски условия, то тая кола ще се окаже неочаквано добър "играч", вкл. заради всичко останало!
    Така или иначе - тайванчетата творят, хайванчетата се зверим

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  4. 4 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 996 Неутрално

    Наистина много добри технически данни за този автомобил. А и изглежда прекрасно. Ако всичко това е вярно - тия ще дръпнат яко...

  5. 5 Профил на patriotyt
    patriotyt
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Тези цифри звучат нереално, спрямо гиганти в автомобилостроенето, с традиции и спрямо показателите на последните модели електрически автомобили...Дано да е истина и това до доведе до масовото им навлизане час по-скоро..

  6. 6 Профил на todorsky
    todorsky
    Рейтинг: 8 Весело

    Колеги, на третата картинка какво липсва в интериора?

  7. 7 Профил на todorsky
    todorsky
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Направо се чудя как ще шофира човек такова нещо, а как ще спира?
    Иначе за параметрите, които афишират си е направо 6+.

  8. 8 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 996 Неутрално

    До #6:
    Добре, че обърна внимание: аз не бях забелязал ! Ама както виждам и страничните огледала за обратно виждане нещо са някак странни.

  9. 9 Профил на nikolov1905
    nikolov1905
    Рейтинг: 393 Неутрално

    гигантите нямат никаква сметка да произвеждат електромобили само ей такива нови компании ако са верни характеристиките ще ги подтикнат . естествено е статуктвото да се брани с всички сили

  10. 10 Профил на starez
    starez
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Според мен това се камери.На таблото му може би има малки екрани, които показват обстановката зад автомобила.Какво е това <идукционен мотор> не ми е ясно.

  11. 11 Профил на ANAGOR
    ANAGOR
    Рейтинг: 434 Весело

    Я тия са изкопирали Лексъс.

    Муахахахахахаха..............

  12. 12 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#6] от "todorsky":

    Наистина няма педали : - )

    Да видим колко време ще им отнеме да влезе в серийно производство.

  13. 13 Профил на ages
    ages
    Рейтинг: 790 Неутрално

    Няма ли по-удачен превод на български от "катапултира".

    Защо ако не да?!
  14. 14 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Това с липсата на педали на снимката е любопитно, но може и да е само заради "прототипната" снимка или да се спускат автоматично след натискане на бутон - което не виждам какъв смисъл би имало.
    Такъв автомобил обаче звучи твърде добре като характеристики, че чак ми се струва невероятен. На това му викам потенциален убиец на Лукойл.

  15. 15 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Да бе да .... дъвки турбо.

    хора 80% от 48кв = 38.4 кв къде го намерихте тоя нормален контакт 175 ампера?

    след това 400 км с 48 кв = 12 кв/100 км това някак си не се връзва с 241 бхп (180 кв)

  16. 16 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    Какъв е тоя нормален контакт дето може да зареди за час 80% от 50 киловатова батерия бе!

    Айде мислете с главите си бе!

  17. 17 Профил на dudo
    dudo
    Рейтинг: 1344 Любопитно

    Направо се шашкам с каква скорост се развива Източна Азия! И Югоизточна!

    Дудо ви обича!
  18. 18 Профил на makca
    makca
    Рейтинг: 434 Разстроено

    Правят даааа, правят хората .....................,а у нас дори киселото мляко и кебабчетата са ментее........бееееееееееееееееееееее..

    София=мъдрост(превод от древногръцки) "Тъй града се казва ( ирония жестока) гдето глупостта е най-евтината стока" Проф. Иван ШиШманов преди 110
  19. 19 Профил на kamenvasilev
    kamenvasilev
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#15] от "Genata":

    12 кВ на 100 км е 120 В на км, на Нисан Лийф по спецификация му дават около 180 В на 1 км консумация; предполагам, че това е някаква усреднена стойност при определени тестови условия, в реалния живот най-вероятно ще е по-голяма, в зависимост от конкретния режим на експлоатация, но пак не изглежда неизпълнимо;

    връзката със 180 кВ мотор също не е проблем, при електрическите много по-голяма част от използваната мощност отива за реално движение и е постоянно налична, за разлика от кривите за мощност и въртящ момент на двигателите с вътрешно горене; ако поддържаш равномерна оптимална скорост без резки ускорявания, тази консумация на енергия не ми се струва невъзможна

  20. 20 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    Твърде хубаво, за да е вярно!
    Паживьом увидим.

    Лицемеркел акбар!
  21. 21 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    180 кВ е ужасно мощен електрически мотор. разни строителни машини, бъркачки, резачки са по 10-20кВ и се захранват от кабели, дебели колкото палеца ми, а това чудо не знам...
    парно няма да му трябва, кабелите от батерията до мотора ще пекат достатъчно.

  22. 22 Профил на mugso
    mugso
    Рейтинг: 218 Весело

    LUXLADA и логото е подобно.

  23. 23 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Разбира се, че няма да има педали в електромобилите.Те нямат жила и лостови системи.Всичко е електронока и се управлява с бутони.

  24. 24 Профил на Технолог
    Технолог
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Ако след 30 г. автомобилите повечето станат такива, може и да ни е необходима атомна централа...

  25. 25 Профил на starez
    starez
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Някой виждал ли е 180 кв. мотор колко е голям? Овен това, му е необходим поне 5кв. мотор за охлаждане.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  27. 27 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 221 Неутрално

    400 км обхват с 48 kWh е съвсем постижимо при по-лек тестов режим. Разбира се, в реалността нещата са доста по-различни. Нисан Лийф с 24 kWh батерия има обхват от 76 до 222 км в зависимост от режима на американския EPA L4 тест цикъл. Което прави среден обхват 117 км. Тайванците не е ясно според кой тестов цикъл изкарват 400 км, но по принцип европейския е доста "по-оптимистичен."
    Максималната мощност на мотора няма почти никакво отношение, защото на даден тест се мери само мощността която е необходима да задвижи автомобила според тестовия цикъл. А за разлика от ДВГ, при електромоторите ефективността почти не зависи от натоварването, така че и по-мощните мотори са ефективни при малки натоварвания.
    Всъщност, мощността се определя най-вече от батерията. И обикновено е ограничена с цел да се удължи максимално живота на батериите. Така че не са важни стойностите "на хартия", а това в какво състояние ще е автомобила след 5 години нормална употреба. И специално за тоя модел това е най-важното неизвестно.

  28. 28 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#25] от "starez":
    Да,180 кВ мотор е огромно нещо, но какви обороти развива.При електромобила за движение със 100км/ч са неоходими 13-15 оборота на гумата в секунда.

  29. 29 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#6] от "todorsky":

    Ами четеш ли ""Лъксген"(LUXGEN) показа на изложението в Шанхай концептуална разработка "

    Непише завършен модел и готов за серийно производство. Пък и може тайванчетата да са измислили друг начин за гас и спирачка.

    Иначе параметрите с тия 241к.с. и 400км пробег и 80% зареждане за 1 час от нормална мрежа си е направо идеално и избива всички големи компании които им карат по 100 км пробег и за 30 мин на бърз заряд зарежда батериите.

  30. 30 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Еми вижте на тесла модел S! там с едно зареждане излизаше 500км (с най-голямата батерия) Иначе зареждането верно малко съмнително. Ако за 1 час се пълни на 80 процента с монифаза, смятайте на трифазен ще му трябват ~10 мин за това.

  31. 31 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#23] от "bg":

    Да ама си свикнал да си натискаш педалите като караш колата. Затова и и всички електрически коли на пазара в момента имат такива, а не например бутони на волана или подобна система.
    Наистина най-голямата въпросителна в случая е животът на батерията като брой цикли на презареждане. Ако се окаже, че се скапва след 2 години и подмяната й струва колкото половината автомобил - отива в Б група.

  32. 32 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#31] от "gogo2011":

    Разледал съм доста снимки на Нисан Лийф и там педали не съм видял.Ти на кои 100% електромобили си видял педали.В случая не говорим за хибриди.

  33. 33 Профил на gelethian
    gelethian
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#32] от "bg":

    Ако наистина си разгледал доста снимки на Нисан Лийф и не си видял педалите значи си сляп

    http://www.nissanusa.com/leaf-electric-car/index#/leaf-electric-car/gallery/view/car/4

    Alea iacta est!
  34. 34 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#33] от "gelethian":

    Погледни още веднъж.Това което виждаш долу вляво не е педал, просто е място за кракът.

  35. 35 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#32] от "bg":

    Не знам за НИсан, но Пежо и Ситроен са си с педали. Пък и като се вгледах в снимката на линка даден по-горе виждам, че и НИсан си е с педали - 2 броя +място за левия крак като при автоматик. Тъмничко е малко, но е въпрос на калибриране на монитора да го видиш. Педали си има. След време може и да отпаднат, но хората така са се учили да карат и като тръгнат да спират (може да се наложи неочаквано), ще натиска педала на спирачката като рефлекс - ако го няма там - лошо!

  36. 36 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3395 Неутрално

    Не вярвам да няма педали в серийния автомобил. Първо, всеки е свикнал да борави с педали. Нелепо е да караш потребителя да се учи отново да кара автомобил. Второ, липсата на педали не води до никакви ползи, заради които да си заслужава премахването им. Данните звучат страхотно. Ще видим колко са верни. При всички случаи това е още една крачка напред в правилната посока - превръщането на изкопаемите течни горива в ненужни никому боклуци.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах