Започнаха тестове на хибриден "Додж Рам"

 



Тестове в реални условия на хибридна версия на популярния пикап "Додж Рам" започнаха в град Юма, щата Аризона. Там ще бъдат доставени 10 автомобила, като проектът е съвместен между Крайслер и министерството на енергетиката на САЩ.


Общо 140 хибридни пикапа ще бъдат дадени за ползване от държавни и общински служби в цялата страна, за да се провери тяхната пригодност за ежедневна употреба. Плановете са тестовете да продължат три години.


За този период се очаква пикапите да навъртят общо около 7 милиона мили (над 11 млн. километра). Това трябва да даде достатъчно данни за разхода на гориво, вредните емисии, възможността за използване на колите в различни метеорологични условия и друга полезна информация. Всички събрани показатели ще се изпращат от самите автомобили автоматично в централата на "Крайслер" в Мичиган.




Типично по американски пикапите ще предлагат сериозна мощност, осигурявана от 5.7-литров, осемцилиндров бензинов мотор с мощност 345 конски сили и електродвигател. Сумарната мощност на "Додж Рам плъг ин хибрид" е 399 к.с.


Само на батерии, които се зареждат от електрическата инсталация, пикапите могат да изминат до 50 мили (малко над 80 километра). Очакванията са при това положение средният разход на гориво да е около 7.3 л/100 км.


При изтощаването на батериите, когато колата се движи само от бензиновия агрегат, консумацията ще е 10.7 л/100 км. С напълно заредени акумулатори и пълен резервоар хибридният пикап ще може да измине между 1000 и 1100 километра.

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1130 Весело

    Пълна безсмислица, по-доре да му намалят теглото от 2.5т на 1.5 с нови материали, разходът на гориво ще падне повече

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1420 Весело

    До коментар [#1] от "spas27":

    Да да, тогава реднековете ще спрът да го купуват ... тука проблема е как да се продаде такова нещо без да изглежда собственика обратен в очите на другите реднекове, щото ако не пуска пушилка и не харчи 50галона на 50 мили не се брои за мъжествена кола ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  3. 3 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    Американска му работа.

    БигМак с диетична кола.

  4. 4 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Бе тез нормални ли са ?!?
    Три години ще тестват и събират данни от кола, която само на батерии гори 7 литра......

    simple mind
  5. 5 Профил на ANAGOR
    ANAGOR
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#1] от "spas27":

    Я се осъзнай малко. Този шест литров мотор на стенд ще харчи повече от 10 литра. А и какви материали да използват за пикап - карбон, титан ............. все пак това е работна кола.

  6. 6 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    5.7 литров мотор да харчи 10.7... малко ми е съмнително.
    Добре де, трябва ли да ги правят толкова огромни тези тръкове? Един Hilux няма ли да свърши същата работа?

    Лицемеркел акбар!
  7. 7 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    Дизайна на този пикап е истински празник за окото.Няма и никога не е имало по- красиви автомобили от американските!

  8. 8 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#7] от "sabbath":

    Щом това ти харесва,направо си потърси сайтове за камиони.Така де, поне са истински големи машини.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  9. 9 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3617 Неутрално

    Само който не е подавал плавно газ на голям 5.7-liter - 365 cu.in. V8, той не знае какво значи американски автомобил.

    Добре изглежда адашът, нямам забележки.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  10. 10 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    До коментар [#6] от "Bulgarische Motoren Werke":

    "5.7 литров мотор да харчи 10.7... малко ми е съмнително. "

    Харчи, защото от отдавна всички пикапи на Додж са със система която автоматично изключва цилиндри. На практика когато не е нужна мощност двигателят може да работи само на три цилиндъра. Иначе 50 мили на ток, това горе- долу значи 3/4 от средният ежедневен пробег.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  11. 11 Профил на Rael
    Rael
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Доста смел проект! Досега електрическите двигатели се инсталираха на по-малки коли.
    Склонността на американците към тръкове е напълно необяснима за мен. Мнозина никога нищо не товарят на тях, товарният отсек си е чистичък и празен. Но съм виждал какъв огън се разгаря в очите на тексанец, когато говори за тръка си.
    Всеки си е башка луд.

  12. 12 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#10] от "Realist":

    Самата идея да се ползва бензинов двигател на "работна" машина е пълна глупост.Слагам работна в кавички,защото това горе се ползва по-скоро за пишкоудължител,отколкото за работа.
    Колкото до изключването на цилиндри,все ми се струва по-нормално да се изключват кратно число цилиндри отнесени към общия брой.Демек трябва да оставят 4-ри да работят,по два от всяка страна на блока.Така не се нарушава баланса на кол.вал.Но загубите от въртенето на останалите чаркове в мотора са константа./водна и маслена помпа,кол. и разпределителен вал и разбира се триенето на сегментите в цилиндрите.С една дума този разход е доста оптимистичен за бензинов двигател с този обем.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  13. 13 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1391 Неутрално
  14. 14 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    До коментар [#12] от "sandman":

    В САЩ дизеловите автомобили не са популярно защото не могат да покрият изскванията на закона за изхвърляни твърди частици и азотни окиси.

    Тръковете са гръбнакът на малкият бизнес. В САЩ 95% от бизнеса е малък. Макар, че много хора ги ползват да теглят каравани, лодки и т.н.

    Освен изключването на цилиндри в тях вече се влагат и автоматични скоростни кутии с 7, дори 8 предавки. Плюс това всички големи бензинови автомбили в САЩ трябва да работят не само с бензин, но и с всяка комбинация между растителен етанол и бензин. В последните години Е85, гориво съдържащо 85% етанол стана доста масово и много хора вече карат на него. С последното увеличение на бензина, зареждането с Е85 стана изгодно.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  15. 15 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    До коментар [#8] от "sandman":
    Kenworth,Mack, Freightliner,International и Peterbilt са истински произведения на изкуството!

  16. 16 Профил на bag
    bag
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#1] от "spas27":
    Не си запознат с концепцията и предназначението на тези "камиони". Това не е пикап. Тягата на този вид животни е много по-голяма от тази на два Зила заедно а здравината и издражливоста е равна на живота на десет Зила.

  17. 17 Профил на bag
    bag
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#2] от "ivanchoLA":
    Иванчо! Ти нали не си реднек(ако въобще имаш идея от къде идва това нарицателно и какво значи).

  18. 18 Профил на bag
    bag
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#4] от "senser":
    Това не е кола а КАМИОНЧЕ.

  19. 19 Профил на bag
    bag
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#9] от "dodge_ram":
    Прав си!
    Голяма част от критиката към тази публикация е от хора дето не само не са запознати с този тип камиончета, а камоли да са карали V8 итн.
    Даже "Дневник" ги нарича пикап! Ха! Ха! Ха!

  20. 20 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    До коментар [#9] от "dodge_ram":

    Е и какво, че много вървят тия "лапачи на бензин"? Така и баба знае.
    Всяка българска мутра може да натиска педала на газта на мощна кола. Ефективността обаче е друга бира.

    Лицемеркел акбар!
  21. 21 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    До коментар [#14] от "Realist":

    "В САЩ дизеловите автомобили не са популярно защото не могат да покрият изскванията на закона за изхвърляни твърди частици и азотни окиси."

    Това е остарял закон, който си стои заради лобистки интереси. Сегашните дизели не са като онези преди 20 години. Да не би стандартите евро 4 и 5 да са по-лоши от емисиите на газ-гъзлърите?

    Лицемеркел акбар!
  22. 22 Профил на iliander
    iliander
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Непише цените,но се предполага,че е за соц.слаби и безработни в "Щатите"-тук в .BG(Европа) те нямат право да шофират!

    В България,ако не те смачкат циганите ,психиатрите те правят на парцал!
  23. 23 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#14] от "Realist":

    Етанола е добро гориво,но съдържа доста кислород в молекулата си.От това следва,че за получаване на еденица енергия,разхода на етанол е много по-голям от разхода на бензин.
    Въртящия момент на дизеловия двигател е много по-подходящ за работни машини от този на бензинов двигател.Това съчетано с по-високия КПД на дизеловия агрегат би донесло повече икомомии.Ако искаш сам да се увериш за емисиите на съвременния дизел,потърси в гугъла за PACCAR.Ще се убедиш,че покрива изцяло и най-стриктните норми в щатите.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  24. 24 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    До коментар [#23] от "sandman":

    Правилно, Е85 е около 20% по- нискокалорично гориво от бензина, но на практика, колкото по- висока е цената на бензина, това повече атрактивността на Е85 се увеличава.

    Колкото до дизеловите автомобили. Единствено Фолксваген, Мерцедес и Джийп ги предлагат в момента. И единствено Фолксваген Джета е сравнително евтин дизелов автомобил за масовият потребител. Но, проблемът с популяризирането им е голям. В САЩ дизеловото гориво не се дотира от държавата и е по- скъпо от бензина. Това прави разходите за дизелово гориво почти равни на разходите за бензин. Губи се смисъла да имаш дизелова кола, като разходите ти са сходни с тези за бензиновата.

    Плюс това почти всички дизелови коли продавани в Европа не могат да покрият екологичните изисквания на щата Калифорния, който е най- големият пазар за автомобили в САЩ. И от който копират повечето останали щати специално в контрола на емисии. И са прави, Лос Анжелес е причината за рестриктивните калифорнийски закони за емисии. Именно в Лос Анжелес през 70- те доказват връзката между активните частици от дизеловите двигатели и раковите заболявания, както и между изхвърляните азотни окиси и киселинният дъжд.

    А новият калифорнийски закон, който мисля влиза в сила след година- две никой европейски дизелов автомобил не може да го мине.

    Колкото до камионите, разбира се големите са на дизел. Примерно F150, малкият трък на Форд е бензинов, но големите F250, F350 са на дизел.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  25. 25 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    До коментар [#23] от "sandman":

    Съгласен съм за по- високият КПД на дизеловият автомобил, но медала има и обратна страна, дизеловото гориво се прави с повече петрол. Макар че, има и друга истина, най- перспективните нови находища на американският континент, тези на битумните пясъци произвеждат най- ефективно дизел.

    Дизела се използва повече в Европа, а бензина в САЩ. До колкото знам САЩ и Европа обменят дизел и бензин от двете страни на Атлантика. Произведеният в европейските рафинерии бензин заминава за САЩ, докато произведеният дизел в американските рафинерии заминава за Европа.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  26. 26 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#24] от "Realist":

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c5/Euronorms_Diesel.png
    Виж сам колко емисии се отделят от евро5 автомобил.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  27. 27 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    До коментар [#26] от "sandman":

    Никой не пречи на европейските производители да продават дизелови коли в САЩ. Единствената пречка е законът. Това, че дизеловите малилитражки са разпространени в Европа, но не и в САЩ и Япония говори, че истината е и в двете страни. САЩ и Япония залагат на хибридите, докато Европа залага на дизелите.

    Каквото и да е, ДВГ е технология от 20 век, а какъв ще бъде автомобила на 21 ще видим само след няколко години. Електрическата кола е вече реалност, а Тойота обеща масов автомобил използващ горивни клетки през 2015 година.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  28. 28 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#27] от "Realist":

    От гледната точка на нас/професионално ангажираните с транспорта/,бъдещето няма да има само едно "лице".Това естествено е хубаво.Повечето алтернативи,биха допринесли за развитието на транспорта и автомобилостроенето.Аз също залагам на горивните клетки,но живота ще покаже.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах